Christian Melki

Christian Melki

Christian Melki är mäklare på Edward & Partners

Christian Melki har varit registrerad mäklare sedan 2011-07. Christian Melki har varit aktiv på Reco.se sedan 2012-11 och har fått 469 omdömen med ett betyg på 4.9. Christian Melki har haft 59 försäljningar sen 2020-04 och har tillfrågat 100% av sina kunder efter omdömen.

Försäljningar 2020-04 - 2021-03

Läs vad 469 Läs vad Christian Melki

• 4:a
    • 105.0 m²
    • Kungsholmen
    2021-03-31
    Vi köpte 1n 4a på kungsholmen

Vi blev bemötta på ett bra sätt.

Christian såg till att det blev affär vilket är det viktiga! Inget alls att klaga på.
    • 3:a
    • 76.0 m²
    • Norrmalm/Vasastan
    2021-03-26
    Var ska man börja när man ska beskriva Christian som mäklare och den upplevelsen jag haft?

Jag hade svårt att få bud när lägenheten var i händerna på en annan mäklare. Det var något som inte stämde då lägenheten är i absolut topp skick i en komplett renoverad fastighet från 1889 av Glommen & Lindberg.

Jag vände mig därför till Christian då jag hört mycket bra om honom från andra vänner och bekanta som haft nöjet att ha honom vid sin sida när de sålde sina lägenheter.

Christian var fantastisk redan vid första samtalet. Lyhörd, ärlig, rak och framförallt någon som visade att han älskar det han gör och hade mycket kunskap om marknaden.

Första intrycket förstärktes när han kommer på besök dagen efter. Jag gillade honom direkt - hans engagemang och genuina intresse för mina behov och önskemål kunde inte missas. Han kunde dessutom efter 10 min peka på 5 saker som man kunde göra bättre på direkten - lågt hängande frukt som verkligen lyfte lägenheten på en gång. Han visade mig direkt att han är något alldeles extra!

Jag skrev under ett avtal med han på direkten. Det fanns inget snack om saken - Christian är som en supervass stjärnmäklare från TV fast med ödmjukhet i stora lass och ett engagemang som man förväntar sig av nära och kära. Kunde ju inte bli bättre!

Min resa för att sälja min lägenhet var guppig fram till att jag hade turen att få Christian vid min sida. Trots att jag var jobbig och något stressig som kund, så slutade Christian aldrig att ge sitt allt och kämpade för att säkerställa att jag skulle få ett bra och rimligt pris på lägenheten. Vad tror ni händer då? Jo när man tror att det är över, så lägger Christian i en högre växel och får upp högsta budet med ytterligare 200k, till en nivå som jag är så otroligt nöjd med. Detta hade inte gått utan en person som han.

I ett hav av mäklare har jag lyckats hitta guldkornet som är Christian Melki och Edward&Partners. Jag är så otroligt tacksam och bäst av allt...jag behöver aldrig igen leta mäklare. Christian är en mäklare för livet!

Ni som funderar behöver inte göra det - tryggare och klokare val av mäklare finns inte, och då har jag köpt och sålt sedan 2011.

Tack Christian för att du gjort en process som började skakig, till en fantastik resa med ett resultat som man är extremt nöjd med!
    • 41.0 m²
    2021-03-16
    Christian hjälpte mig att köpa en lägenhet i Vasastan, jag var mycket nöjd med hans arbete och hans hjälp under denna process.
  • Herman B
    sålde sin lägenhet med hjälp av Christian Melki en del av Edward & Partners
    • 48.0 m²
    2021-03-11
    Christian hjälpte oss att sälja våran lägenhet. Han har verkligen allt man kan önska hos en mäklare, förtroende ingivande, otroligt motiverad och väldigt proffsig genom hela processen. Kommer definitivt anlita honom flera gånger!
    • 35.0 m²
    • Vasastan/Östermalm
    2021-03-08
    Professionellt och trevligt bemötande.
    • 44.0 m²
    • Östermalm
    2021-03-08
    Christian hjälpte till med försäljningen av min tvåa i centrala Stockholm. Högt ställda förväntningar infriades med råge! Christian är lätt att tycka om och var hela tiden engagerad, målinriktad, lyhörd och tillgänglig. Det fanns ett fullt förtroende genom hela processen och jag ger därför Christian mina varmaste rekommendationer.
    • 35.0 m²
    • Vasastan/Östermalm
    2021-03-05
    Mycket engagerad, kompetent och seriös mäklare!
    • 44.0 m²
    • Östermalm
    2021-03-04
    Allt som vi upplevde i processen var bra och kompetent utfört.
    Det enda som vi blev negativt överraskade av var att det i kontraktet förutsattes att tidpunkten för tillträdet låg 5 månader fram i tiden. Vi hade önskat att det hade diskuterats i ett tidigare skede.Mvh
  • Filip B
    sålde sin lägenhet med hjälp av Christian Melki en del av Edward & Partners
    • 43.0 m²
    2021-03-03
    Christian är en grym mäklare. Han är lugnande och förklarande genom hela säljprocessen.

Budgivningen kom inte igång på en gång, bara utgångspris lades, trotts att vi hade 3 st visningar men Christian hade en spekulant som var på visning på en annan lägenhet först som han slussade över till vår lägenhet när de inte ville buda längre på den andra lägenheten. Efter en kort förhandling så skrev vi redan samma kväll på 300 000 kr över utgångspris. En bra mäklare är guld värd.
    • 6:a
    • 185.0 m²
    • Djursholm
    2021-02-27
    Överlägset det mest ambitiösa och trevliga mäklaren!