en del av Edward & Partners

Sveavägen 52, 111 34 Stockholm — Visa karta

4.8 / 5 i betyg — 64 rekommendationer
Edward & Partners Fastighetsmäklare AB har som målsättning att vara ett modernt och nytänkande fastighetsmäklarföretag, där vi, på ett förtroendeingivande sätt har som inriktning att förmedla bostäder i Stockholms innerstad. Våra medarbetare står för en samlad erfarenhet av förmedling av hundratals bostäder vilket har resulterat i uppbyggandet av ett omfattande kundregister som vi kan erbjuda våra uppdragsgivare.

Läs vad 64 användare tycker om Jim Ribe

• Phillip G
    Phillip G skrev om Jim Ribe en del av Edward & Partners
    iktigt duktig mäklare, som var väldigt professionell och enkel att jobba med!
  • Niklas Å
    Niklas Å skrev om Jim Ribe en del av Edward & Partners
    Jim gick ut med höga målsättningar och levererade efter dem. Vi hade ett ganska speciellt objekt med stor potential och Jim förmedlade väldigt bra vilka uppsidor och baksidor som fanns med detta för köparen. Rak och ärlig kommunikation både mot oss och mot köparen.
    2016-01-12 Jim R svarar Niklas Å
    Tack för de fina orden Niklas! Trevligt att ni är nöjda också. Lycka till i er nya, fantastiska lägenhet.
  • Katarina J
    Katarina J skrev om Jim Ribe en del av Edward & Partners
    Jim Ribe var trevlig och korrekt och jag fick ett mycket bra bemötande. En person bjöd över mitt sista bud och jag la då ner min budgivning. Dagen därpå återkom Jim och frågade om jag fortfarande var intresserad, då säljaren av lägenheten kände större trygghet för mitt bud. Jag var fortfarande intresserad och fick till slut köpa lägenheten som jag gärna ville ha och jag var jättenöjd med.
    2015-10-20 Jim R svarar Katarina J
    Hej Katarina, tack för din reco. Trevligt att du var nöjd och gratulerar till lägenheten.
  • Max L
    Max L skrev om Jim Ribe en del av Edward & Partners
    Min upplevelse som kund, både som säljare och köpare, är inget annat än mycket bra. Snabb återkoppling och ett ärligt bemötande är de kvalitéerna som jag känner starkast beskriver min upplevelse av Jim Ribe.
    Jag kan absolut tänka mig att rekommendera Jim till nära och kära då de ska sälja sina lägenheter.
    2015-10-15 Jim R svarar Max L
    Tack för de fina orden Max. Det var roligt att det gick så bra med din försäljning och att vi hittade en så bra träff snabbt med ditt nya boende. Hoppas du trivs riktigt bra!
  • Torbjörn A
    Torbjörn A skrev om Jim Ribe en del av Edward & Partners
    Mycket bra och seriöst bemötande av Jim. Bra allmänna tips och likaså inför fotografering! Han la ribban högst av de mäklare vi pratade med och han levererade över förväntan!
    2015-10-16 Jim R svarar Torbjörn A
    Tusen tack Torbjörn! Det var ett nöje att hjälpa din familj och jag hoppas att alla var lika nöjda.
  • Susanna J
    Susanna J skrev om Jim Ribe en del av Edward & Partners
    Engagerad och duktig mäklare som verkar älska sitt jobb. Rekommederas varmt.
    2015-10-16 Jim R svarar Susanna J
    Tusen tack Susanna! Det är svårt att inte älska sitt jobb när man jobbar med kunder som er.
  • Olga E
    Olga E skrev om Jim Ribe en del av Edward & Partners
    Otroligt bra mäklare som hjälpte mig snabbt. Grym att sälja med!!
    2015-10-16 Jim R svarar Olga E
    Tack Olga, det var ett nöje att jobba med dig och kul att vi lyckades så bra så snabbt. Jag hoppas vi får tillfälle att göra fler affärer i framtiden.
  • Sophie B
    Sophie B skrev om Jim Ribe en del av Edward & Partners
    Väldigt bra bemötande och serviceminded.
    Lägenhetsförsäljning.
  • Anna L
    Anna L skrev om Jim Ribe en del av Edward & Partners
    Tack Jim!
    Du är bäst och du fanns alltid tillhands när vi behövde råd och stöd
  • Andreas O
    Andreas O skrev om Jim Ribe en del av Edward & Partners
    Jim är Stockholms bästa mäklare! Jag kommer rekommendera honom till alla jag känner och jag kommer bara sälja med honom i framtiden! Oerhört kunnig och proffsig.
  • Josef F
    Josef F skrev om Jim Ribe en del av Edward & Partners
    Riktigt proffesionell mäklar som verkligen visade att han kan sin sak samtidigt som han hela tiden fanns där, lyssnade och hade förståelse.

Kan varmt rekommenderas!
    2015-06-10 Jim R svarar Josef F
    Tusen tack Josef, det var ett nöje att arbeta med er.
  • Estanislao A
    Estanislao A skrev om Jim Ribe en del av Edward & Partners
    Professionellt arbete. Rekommenderar varmt
    2015-06-10 Jim R svarar Estanislao A
    Tack Estanislao, jag hoppas du trivs bra i ditt nya boende.
  • Jonas J
    Jonas J skrev om Jim Ribe en del av Edward & Partners
    Engagerad och påläst mäklare som samarbetet fungerade utmärkt med. Rekommenderas!
    2015-06-10 Jim R svarar Jonas J
    Tusen tack för de fina orden Jonas!
  • Chris N
    Chris N skrev om Jim Ribe en del av Edward & Partners
    Professionellt och förtroendeingivande bemötande.

Vi anlitade Jim från Edward och Partners vid försäljning av vår bostadsrätt. De har överträffat våra förväntningar och vi är mycket nöjda.
    2015-01-25 Jim R svarar Chris N
    Tusen tack Chris, och tack för era rekommendationer.
  • Alexander L
    Alexander L skrev om Jim Ribe en del av Edward & Partners
    Stans bästa mäklare. Proffsig från start till mål!
  • Camilla S
    Camilla S skrev om Jim Ribe en del av Edward & Partners
    Jim har ett professionellt och vänligt bemötande. Hans synpunkter och råd kändes förankrade i erfarenhet, Han är en skicklig förhandlare och fick ut ett mycket bra pris för vår lägenhet.

Sonny och Camilla Söderström
  • Anna M
    Anna M skrev om Jim Ribe en del av Edward & Partners
    Vi är jättenöjda med Jim Ribe. Snabb affär och ett väl bemötande.
  • Kristofer R
    Kristofer R skrev om Jim Ribe en del av Edward & Partners
    Jim is a great guy and has greatly helped when I had to sell my apartment last year. We greatly increased the value of the apartment compared to the initial valuation! Thank you!
  • Louis Richard Hugo D
    Louis Richard Hugo D skrev om Jim Ribe en del av Edward & Partners
    Duktig och service-minded. Bra på att sälja framförallt större, unika, lägenheter.
    2015-01-19 Jim R svarar Louis Richard Hugo D
    Tack för de fina orden, jag hoppas vi kommer att jobba tillsammans igen i framtiden så jag kan sträva efter 5/5. Hoppas er nya lägenhet har blivit helt fantastisk.
  • Michael K
    Michael K skrev om Jim Ribe en del av Edward & Partners
    Jim är en skicklig mäklare som satte mig som kund i fokus.

Bra service o koll på helheten.
    Mina varmaste rekommendationer
    2015-01-19 Jim R svarar Michael K
    Tack Michael, hoppas du trivs bra i din nya lägenhet!
  • Sofia T
    Sofia T skrev om Jim Ribe en del av Edward & Partners
    Trevlig och tillmötesgående. Dessvärre fick vi en del felaktig information, ex om storlek och lokalisation av förråd samt planerade avgiftshöjningar. I övrig bra
    2015-01-19 Jim R svarar Sofia T
    Tack för att du tog dig tid att ge mig feedback Sofia, jag ska gå tillbaka och kolla vad som gick snett så det inte händer igen. Jag hoppas du trivs i lägenheten och att allt har blivit bra ändå.
  • Lars F
    Lars F skrev om Jim Ribe en del av Edward & Partners
    Mycket förtroende givande
    Mycket seriös
    Mycket lätt för att skapa en bra relation
    Lätt till leende o skratt det värdesätts
    Håller det han lovar
    Högsta betyg
    2015-01-19 Jim R svarar Lars F
    Tack för de fina orden Lars! Vad trevligt att höra.
  • Fatima B
    Fatima B skrev om Jim Ribe en del av Edward & Partners
    Vi var väldigt nöjda med information, tillgänglighet och kände att han utförde sitt jobb precis som man önskar, dvs som företrädare både för köpare och säljare.
    2015-01-19 Jim R svarar Fatima B
    Tusen tack för de fina orden, jag hoppas jag för nöjet att jobba med er igen.
  • Karin J
    Karin J skrev om Jim Ribe en del av Edward & Partners
    Fastighetsmäklare vid köp av lägenhet. Var trevlig och tillmötesgående, lite rörigt, men på det hela bra.
    2015-01-19 Jim R svarar Karin J
    Tack Karin, trevligt att du är nöjd. Jag hoppas du ska uppleva det som mindre rörigt om jag får nöjet att jobba med er igen.
  • Astrid Louise W
    Astrid Louise W skrev om Jim Ribe en del av Edward & Partners
    Kan varmt rekommendera Jim Ribe. Har tidigare sålt och köpt flera hus och lägenheter och Jim är den proffsigaste mäklare jag kommit i kontakt med so far. Han gör också definitivt mer än han "behöver".
    2015-01-19 Jim R svarar Astrid Louise W
    Tack Astrid, vilket fint omdöme. Det var ett nöje att jobba med er och jag hoppas ni trivs i ert nya boende.
  • Ulf Thomas V
    Ulf Thomas V skrev om Jim Ribe en del av Edward & Partners
    Ett proffsigt bemötande och skickligt genomförd försäljning av vår bostadsrätt!
    2015-01-19 Jim R svarar Ulf Thomas V
    Tack för de fina orden Ulf. Jag hoppas att vi kommer att jobba tillsammans igen i framtiden.
  • Sophie T
    Sophie T skrev om Jim Ribe en del av Edward & Partners
    Trevlig och tillmötesgående innan köp av lägenhet. Vid köp upplevde jag mindre hjälp än hans uppdragsgivare försäljaren. Det gällde fr a se lägenhet mer än en gång och koll på nycklar (många nycklar fattades) vi kontraktsskrivning. Jag förstår en del mäklarfirmor inte tycker detta är viktigt. Jag delar inte den uppfattningen.
    2015-01-19 Jim R svarar Sophie T
    Tack för att du tog dig tid att ge mig feedback. Jag tar till mig det du skriver. Jag hoppas ni trivs i lägenheten i övrigt och att ni har fått de nycklar som finns till lägenheten från säljarna.
  • Lisa A
    Lisa A skrev om Jim Ribe en del av Edward & Partners
    Som fastighetsmäklare är Jim Ribe; Lösningsorienterad, engagerad samt har ett stort marknadskunnande.
    2015-01-19 Jim R svarar Lisa A
    Tack för det fina omdömet Lisa!
  • Caroline T
    Caroline T skrev om Jim Ribe en del av Edward & Partners
    Trevlig, påläst, kunnig och väldigt bra kundbemötande
    2015-01-16 Jim R svarar Caroline T
    Tusen tack för de fina orden Caroline!
  • Angelina Nicole O
    Angelina Nicole O skrev om Jim Ribe en del av Edward & Partners
    Grymt nöjd från början till slut! Jim styrde upp försäljningen rejält efter att fastighetsbyrån klantat sig rejält. Vi är super nöjda och skulle inte tveka att anlita honom igen i framtiden. Tack!
    2015-01-16 Jim R svarar Angelina Nicole O
    Tack Angelina, det var trevligt att kunna vara till hjälp och skönt att vi redde ut det! Hoppas ert nya hus blir fantastiskt!
  • Evelina L
    Evelina L skrev om Jim Ribe en del av Edward & Partners
    Jim Ribe är en mycket bra och trevlig mäklare. Vi har sålt flera lägenheter via honom och han har även hjälpt vänner och familj! Han är kunnig, sliter hårt och ger ett mycket bra intryck till både köpare och säljare. Jag vill ge Jim de högsta rekommendationer som går!
    2015-01-16 Jim R svarar Evelina L
    Tack Evelina! Det har varit ett nöje att jobba tillsammans med er genom åren. Jag hoppas det blir ett par flyttar till innan ni har flyttat klart.
  • Victor C
    Victor C skrev om Jim Ribe en del av Edward & Partners
    Mycket vänligt och professionellt bemötande, dessutom alltid snabb återkoppling något man dessvärre inte är bortskämd med i mäklarbranchen.
    2015-01-16 Jim R svarar Victor C
    Tack Victor, jag gör mitt bästa och det värmer att höra att du är nöjd.
  • Martin N
    Martin N skrev om Jim Ribe en del av Edward & Partners
    Bra och informativ för både säljare och köpare!
    2015-01-16 Jim R svarar Martin N
    Tack Martin! Jag ser fram emot att jobba tillsammans med er igen.
  • La Villa
    La Villa skrev om Jim Ribe en del av Edward & Partners
    Jim Ribe som mäklare levde helt upp till våra förväntningar när vi skulle sälja vår lägenhet. Faktiskt över våra förväntningar. Han kom med bra råd och tips på vad vi skulle tänka på och gjorde ett bra jobb med försäljningen.
    2015-01-16 Jim R svarar La Villa
    Tusen tack för de fina orden!
  • Josefin P
    Josefin P skrev om Jim Ribe en del av Edward & Partners
    Bästa mäklaren! Extremt bra säljare
    2015-01-16 Jim R svarar Josefin P
    Tack Josefin, jag hoppas det har blivit ännu bättre i din nya lägenhet!
  • Ellie L
    Ellie L skrev om Jim Ribe en del av Edward & Partners
    Jim Ribe hjälpte mig att sälja min lägenhet och gjorde ett utomordentligt jobb. Jag fick bra rådgivning inför försäljningen och visste precis vad jag behövde göra i ordning i lägenheten. Han hanterade också budgivningen på ett bra och effektivt sätt vilket gjorde att jag kände mig trygg hela vägen. Att han dessutom lyckades få ut mer för lägenheten att jag hade önskat gjorde det inte sämre! Jag rekommenderar ofta Jim till nära och kära.
    2015-01-16 Jim R svarar Ellie L
    Tusen tack för de fina orden och dina rekommendationer. Jag hoppas ni har gjort er nya lägenhet till ett så fantastiskt hem som jag tror.
  • Ulrika B
    Ulrika B skrev om Jim Ribe en del av Edward & Partners
    Vid försäljning av min lägenhet anlitade jag Edward & Partners på rekommendation och hade därför höga förväntningar. Men redan efter första mötet med Jim Ribe kände jag att jag hade valt rätt. Jims goda omdöme och affärsmässighet genomspeglade hela försäljningsprocessen och han fick mitt fulla förtroende. Jim överträffade mina förväntningar och jag kan varmt rekommendera honom och Edward & Partners.
    2014-05-25 Jim R svarar Ulrika B
    Tusen tack för de fina orden Ulrika. Lycka till med allt nytt!
  • Mikael L
    Mikael L skrev om Jim Ribe en del av Edward & Partners
    Kanonbra och proffsig mäklare. Sålde via Edward & Partners och blev väldigt bra bemött! kan verkligen rekommenderas.
    2014-05-23 Jim R svarar Mikael L
    Tack Mikael, jag hoppas du hittar något ännu bättre att flytta in i snart!
  • Cim K
    Cim K skrev om Jim Ribe en del av Edward & Partners
    Vi har anlitat Jim Ribe för försäljning av vår lägenhet. Eftersom köparen drog sig ur efter kontraktsskrivningen, var det en lite extra krånglig historia. Vi tycker att vi har haft god hjälp av Jims affärsmässighet, tydlighet och professionalism hela vägen.
    2014-05-22 Jim R svarar Cim K
    Tack Cim, det var lite svettigt ett tag men skönt att vi löste det ändå. Lycka till med er nya bostad!
  • Hjalmar B
    Hjalmar B skrev om Jim Ribe en del av Edward & Partners
    Finns bara en sak att säga. ett val en mäklare och aldrig någon annan.

Supernöjd // Hjalmar Bengtsson Raymond
    2013-12-06 Jim R svarar Hjalmar B
    Tack så mycket Hjalmar! Alltid ett nöje att jobba med dig.
  • Malin J
    Malin J skrev om Jim Ribe en del av Edward & Partners
    Bemötandet var bra, proffsigt skött. Företaget levde absolut upp till våra förväntningar. Stämningen/miljön var bra, trevligt kontor att komma in på. Tycker att vi fick den information och hjälp som vi väntade oss få av en mäklarbyrå. Vi betalade ungefär det vi hade räknat med, inget konstigt med det. För att sammanfatta det hela så var vi mycket nöjda. Allt gick väldigt snabbt och enkelt, vilket vi var ute efter.
    2013-11-15 Jim R svarar Malin J
    Tack för de fina orden, jag hoppas jag får chansen att komma in i processen i ett tidigare skede nästa gång. Jag tror ni kommer trivas fantastiskt bra i er nya lägenhet!
  • Hannes L
    Hannes L skrev om Jim Ribe en del av Edward & Partners
    Jim Ribe arbetar mycket professionellt och har ett gott kundbemötande.
    Min förväntan var stor och Jim levde upp till alla mina förväntningar på honom som mäklare.
    Edward och Partners ger en mycket hög känsla av kvalité och det märks att företaget lägger extra mycket energi på att leverera deras åtaganden med en exklusiv känsla.
    Summan man betalar för denna service är mycket prisvärd med tanke på den goda service och leveransförmåga man får.
    Säljprocessen gick mycket smidigt, utan några komplikationer. Jag är väldigt nöjd med Jim Ribe som min mäklare.
    2013-11-04 Jim R svarar Hannes L
    Tack för den fina rekommendationen Hannes! Hoppas ni trivs bra i er nya lägenhet!
  • Hjalmar B
    Hjalmar B skrev om Jim Ribe en del av Edward & Partners
    Jag är mycket nöjd med Jims resultat och insats, en trevlig kille med bra flyt och skaffar snabbt ett förtroende hos sina kunder men också besökare!
    2013-10-06 Jim R svarar Hjalmar B
    Tack Hjalmar, jag ser fram emot dina framtida projekt.
  • johan l
    johan l skrev om Jim Ribe en del av Edward & Partners
    Kan inte annat än att applådera samt varmt rekomendera Jim Ribe som mäklare!!. Han har mkt hög servicenivå,kompetens och driv. Helt enkelt en mkt duktig mäklare som det är kul att göra affär med!
    2013-10-06 Jim R svarar johan l
    Tusen tack Johan, hoppas ni njuter av er nya lägenhet.
  • Karl
    Karl skrev om Jim Ribe en del av Edward & Partners
    Jim är mycket kunnig, snabb och professionell. Han gav bra stöd under hela processen, la ner mycket kraft för att få en så bra försäljning som möjligt och hjälpte oss även i processen att hitta en ny bostad. En toppenmäklare helt enkelt!
    2013-10-06 Jim R svarar Karl
    Tack Karl, och er nya lägenhet är helt fantastisk, grattis!
  • Nicke R
    Nicke R skrev om Jim Ribe en del av Edward & Partners
    En förtroendeingivande, professionell och snabb mäklare som jag varmt skulle rekommendera.
    2013-10-06 Jim R svarar Nicke R
    Tack Nicke, jag ser fram emot att se resultatet av renoveringen i er nya.
  • Daniel A
    Daniel A skrev om Jim Ribe en del av Edward & Partners
    Mycket professionell och hjälpsam. Gav bra tips på hur lägenheten med liten arbetsinsats kunde kännas attraktiv. Även lyhörd för våra åsikter.
    2013-06-19 Jim R svarar Daniel A
    Tack för rekommendationen Daniel! Hoppas ni trivs i er nya lägenhet.
  • Sara L
    Sara L skrev om Jim Ribe en del av Edward & Partners
    Jim Ribe är en fantastisk mäklare.

Snabb, håller sina löften, och ett extremt bra stöd i processen att sälja bostad.

Rekommenderas varmt!

Mvh Sara
    2012-09-24 Jim R svarar Sara L
    Tack för de fina orden, hör av dig när du börjar leta din nya.
  • Sofia L
    Sofia L skrev om Jim Ribe en del av Edward & Partners
    Fantastiskt nöjd med Jims jobb. Allt gick snabbt, smidigt och enkelt. Varmaste rekommendationer!
    2012-07-13 Jim R svarar Sofia L
    Tack Sofia, hoppas din nya har blivit lika fin som den förra.
  • Anders T
    Anders T skrev om Jim Ribe en del av Edward & Partners
    Snabb, kunnig, trevlig. Vi fick konkreta tips på vad vi behövde göra innan försäljning och i slutändan fick vi betydligt mer än vi förväntat oss. Lägenheten såldes dessutom direkt efter första visningen. Mycket bra!
    2012-07-13 Jim R svarar Anders T
    Tack för de fina orden Anders. Hoppas det har blivit ordning av kaoset i er nya.
Christian Melki
Edward Melki