Alla kategorier Trafikskola Stockholms län Stockholm Östermalm Ekmans Bilskola
Rekommenderat företag 2016 - Ekmans Bilskola
Rekommenderat företag 2015 - Ekmans Bilskola

Ekmans Bilskola

Linnégatan 8, 114 47 Stockholm — Visa karta

Välkommen till en av Stockholms äldsta trafikskolor! Hos oss på Ekmans Bilskola jobbar lärare med lång erfarenhet och vi strävar alltid efter att ge dig en utbildning som gör dig till en trygg, säker och miljömedveten förare.

Vi använder oss av och lär ut Eco Driving, ett mer miljövänligt körsätt som bidrar till en minskad miljöpåverkan i trafiken. Ekmans Bilskola ingår i Sveriges Trafikskolors Riksförbund och vår utbildningsplan är godkänd av Transportstyrelsen.

All teoriutbildning, handledarkurs och utbildning för både manuell- och automatväxlad bil ingår i vårt erbjudande. För dig som vill ta körkort snabbt har vi även intensivutbildningar som anpassas efter dina behov och önskemål.
Mån-Tor: 09:00-17:30
Fre: 09:00-15:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 107 kunder tycker om Ekmans Bilskola

• Emma K
    Emma K skrev om Ekmans Bilskola
    Jag är väldigt nöjd med Ekmans, och framförallt med min lärare Petter. Han är otroligt trygg, lugn och hjälpsam. Alla på skolan känns professionellt och ordentligt, från bilarna till Elevcentralen.se.

Saker jag tycker Ekmans ska tänka på:
    - Var noga med att berätta för eleven att teorin ska vara klar till utbildningskontrollen och inte till teoriprovet.
    - Lura inte på eleven fler lektioner än vad som behövs. Väldigt viktigt för körskolor att vara tydliga med det och verkligen låta eleven själv avgöra, med körskolelärarens stöd. Det är de två som bestämmer och ingen annan.

Tack för allt Ekmans! Äntligen körkort!
  • Celine E
    Celine E skrev om Ekmans Bilskola
    Jag övningskörde enbart på Ekmans bilskola och hade all tre körlärare, Bengt, Petter och Linda. Otroligt pedagogiska och trevliga. Kiki i receptionen är världens underbaraste hjälpte mig att hitta så bra tider som möjligt så att jag samtidigt hade tid att studera i skolan. Det tog två månader av intensiv körning och jag fick körkortet på första försöket! Kan inte bli mer nöjd!
  • Henrik W
    Henrik W skrev om Ekmans Bilskola
    jag är jättenöjd med Ekmans bilskola och utan dem hade jag idag inte haft något körkort. Min körlärare var väldigt trevlig, pedagogisk och lugn i bilen vilket passade mig bra. Har man någon fråga är det bara att ringa och man får genast svar. Rekommenderas!
  • Helena B
    Helena B skrev om Ekmans Bilskola
    Tack för en jätte bra körskola, är jätte nöjd med Ekmans och Linda som körlärare. Rekomenderar absolut er!
  • Pontus S
    Pontus S skrev om Ekmans Bilskola
    Fantastiskt bemötande där alla på Ekmans gjorde allt för att man skulle klara körkortet.
    Köpte paket 4, dvs 20 lektioner och alla lektioner var väldigt lärorika. Min lärare var fantastisk och gjorde det enkelt att lära sig köra på ett korrekt sätt.
  • Victoria B
    Victoria B skrev om Ekmans Bilskola
    Perfekt skola för att lära hur man kör en bil! Hjälpsamma och kunniga lärare och övrig personal. Bra bilar, utmärkt läge mitt i stan.
  • Gustaf T
    Gustaf T skrev om Ekmans Bilskola
    jättetrevligt bemötande där personalen kunde ens namn och hela tiden kände igen en, personligt och bra, kanske lite dyrt men ändå värt det.
  • Sebastian P
    Sebastian P skrev om Ekmans Bilskola
    Ekmans bilskola har varit jättebra. Petter min lärare har varit grym. Han har hjälpt mig till mitt körkort och kunde ha haft en bättre lärare. All information fanns tillgängligt och bra på elevcentralen. Jag skulle absolut kunna rekomendera Ekman och speciellt Petter som bilskolelärare.
  • Leon L
    Leon L skrev om Ekmans Bilskola
    Super trevliga lärare! Hade inte fått mitt körkort utan deras hjälp.
  • Calle M
    Calle M skrev om Ekmans Bilskola
    Bra service, bra bilskollärare. Lite otydlighet gällande kvällslektioner.
  • Jonas M
    Jonas M skrev om Ekmans Bilskola
    Bra lärare med kreativa metoder för inlärning och klara bedömningar som ger tydliga mål för eleven.
  • Henrik S
    Henrik S skrev om Ekmans Bilskola
    Engagerad och kunnig personal, rekommenderas varmr!
  • Antoine C
    Antoine C skrev om Ekmans Bilskola
    I was in a very complicated situation and getting my license was as fast as possible was not an option. The staff at Ekmans took this into consideration and understood my situation and were very patient and spent a lot of time sitting down with me to work out a schedule and solutions to the many problems which arose. I would not have been able to cope without their help. I ended up passing both, my theory and practical first time in a 2 day frame. All the driving instructors I had were very honest, helpful and motivating. I would recommend this driving school to anyone who wants quality teaching and support. Thanks a lot!
  • Sofi G
    Sofi G skrev om Ekmans Bilskola
    Bra lärare som ger konstruktiv kritik och är tydliga i sin utlärning
  • Camilla W
    Camilla W skrev om Ekmans Bilskola
    Tack Bengt för en fantastisk handledning till körkortet! Fantastiskt roligt att lyckas på första försöket.
  • Marie J
    Marie J skrev om Ekmans Bilskola
    Ekmans trafikskola är verkligen en klass för sig. Mycket proffsiga lärare och jag fick äran att ha Gabriel som lärare under hela min inlärningstid vilket jag tycker är fantastiskt! Gabriel är hård men rättvis och en ödmjuk person och det gjorde att jag klarade både körning och prov på första försöket.
    Sen vill jag också ge kicki i repan sjukt mycket kred för hennes härliga sätt och otroliga pepp under perioden.

Som sagt, bästa körskolan i stan som leder en direkt till körkortet <3
  • Fredrik S
    Fredrik S skrev om Ekmans Bilskola
    Super bilskola, man blir väl omhändertagen det känns att dom verkligen vill att man ska lyckas
    Proffsig skött med uppläggning av plan
    Min körlärare Gabriel är kungligt bra riktigt bra på att lära ut. Toppbetyg
  • Alice K
    Alice K skrev om Ekmans Bilskola
    Väldigt bra, seriös körskola med toppenlärare! Rekommenderas!
  • Yi W
    Yi W skrev om Ekmans Bilskola
    en stor skola, var det mycket trevligt lärare. rekommenderar
  • Anna L
    Anna L skrev om Ekmans Bilskola
    Ett bra bemötande, fick bra körlärare under alla körlektioner. Är dock lite irriterad över att jag var tvungen att byta körlärare så många gånger, jag skulle ha känt mig mer bekväm om jag inte hade bytt lärare 5 gånger.
  • Krista K
    Krista K skrev om Ekmans Bilskola
    Väldigt bra och seriös körskola. Tydligt och personligt. Jag har bara posetiva saker att säga. Suverän lärare!!
  • Hanna S
    Hanna S skrev om Ekmans Bilskola
    Jag är mycket nöjd med min upplevelse hos Ekmans Bilskola. Jag hade kört en del bil privat så tog bara ett fåttall lektioner, men fick hjälp att finslipa det som behövdes inför uppkörningen (som jag klarade!). Jag hade förmodligen inte klarat uppkörningen utan lektionerna jag tog. Jag kan starkt rekommendera Ekmans Bilskola, och i synnerhet Petter som jag övningskörde med. Han är både pedagogisk och trevlig.
  • Kristina P
    Kristina P skrev om Ekmans Bilskola
    Jag skrev in mig på Ekmans i augusti förra året och tog mitt körkort nu i januari. Körde ingenting privat utan bara på bilskolan. Engagerad och kunnig personal - lärarna var toppen (jag körde med Linda, Petter och Gabriel) men också Kicki i receptionen som peppade mig hela vägen. Det kostade en bra slant att köra hela utbildningen på skolan, men jag är glad för all träning jag har fått i stockholmstrafiken. Kan varmt rekommendera Ekmans!
  • Christina N
    Christina N skrev om Ekmans Bilskola
    Engagerade medarbetare på Ekmans som har varit ett starkt stöd och stor del i att jag kom i mål med mitt körkort. Kicki i receptionen har varit mycket peppande och trevlig och Petter har varit lugn, metodisk och suverän som körledare. Teorisalen skulle kunna piffas upp lite
  • Catharina K
    Catharina K skrev om Ekmans Bilskola
    Jag körde med flera riktigt bra körlärare, främst med Petter men också en hel del med Bengt. Båda hade mycket erfarenhet och var väldigt pedagogiska i sitt lärande. Kicki var också toppen och hjälpte mig en hel del med planerandet av körlektioner, uppkörning osv. Jag rekommenderar hemskt gärna Ekmans bilskola om du ska ta körkort!
  • Nathalie H
    Nathalie H skrev om Ekmans Bilskola
    Mycket trevligt och proffsigt bemötande.
  • Agnes C
    Agnes C skrev om Ekmans Bilskola
    Väldigt bra bilskola. Dock var lärarna svåra att övertala angående att planera eller att sätta upp ett mål. Jag var tvungen att vara envis men det fungerade i slutändan. Bengt är väldigt bra att lära ut!
  • Rhys V
    Rhys V skrev om Ekmans Bilskola
    Very welcoming, fun and professional team.
  • Charlotte L
    Charlotte L skrev om Ekmans Bilskola
    Min utbildning har varit bra och pedagogisk med mycket trevliga lärare. Det kostade däremot en del och vi skulle ha kunnat jobba mot mer tydlinga mål och haft en uppsatt plan för min utbildning.
  • Jacob E
    Jacob E skrev om Ekmans Bilskola
    Ekman bilskola tog emot mig med öppna famnar redan från början. De har genom utbildningsplan hjälp mig att bli en bättre bilförare genom ett stort antal lektioner samt deras riskutbildningar, från början till slut. Jag personligen fick problem ett par lektioner, oftast för jag är i fel sinnesställning och lärarna inte förstått det. Ekman bilskola har klart levt upp till mina förväntningar, även om jag räknade med att jag skulle klara det på färre lektioner och komma undan billigare.
  • Marielle N
    Marielle N skrev om Ekmans Bilskola
    Toppenservice från start till körkort.
  • Malin
    Malin skrev om Ekmans Bilskola
    Bra skola som sätter eleven i första rummet. Stor fokus på individuell planering och elevens förutsättningar.
    Mycket nöjd med min utbildning hos Ekmans. Bra, kunnig och mycket trevliga lärare. Härlig atmosfär i lokalerna. Och Kicki i receptionen är helt fantastisk! Hon var minst lika viktig för mig som de lärarna jag har haft.
    Rekommenderas varmt!
  • Rebecka S
    Rebecka S skrev om Ekmans Bilskola
    Trevlig och kompetent personal. Rekommenderas!
  • Sara E
    Sara E skrev om Ekmans Bilskola
    Bra bilskola, dock röriga angående faktura. Klarade uppkörning och teori på första försöket så jag är nöjd ändå.
  • Cindy T
    Cindy T skrev om Ekmans Bilskola
    Ekmans bilskola har trevliga och ambitiösa lärare som anpassar utbildningen efter individuella behov i eftersträvan att kunna ta körkortet på första försök.
  • Julia A
    Julia A skrev om Ekmans Bilskola
    Hade inte suttit bakom ratten på en bil innan jag började ta lektioner på Ekmans och efter en och en halv månad hade jag sedan mitt körkort! Jätte trevlig personal och jätte bra lärare, skulle absolut rekommendera Ekmans bilskola!
  • Amanda J
    Amanda J skrev om Ekmans Bilskola
    Under en period av 1 1/2 månad gick jag från att inte kunna göra bil, till att nu ha ett körkort i handen, det är tack vare Ekmans Bilskola. Ubildningskortet grundar på en röd tråd genom hela utbildningen, samt som det är värt att skriva om fakulteten, jag hade aldrig klarat bilkörningen om det inte varit för billärarna. Jag bemöttes varje dag med ett leende.
  • Sönke L
    Sönke L skrev om Ekmans Bilskola
    Tog ett intensivpaket och fick all hjälp som man kan tänkas behöva. Kan starkt rekommendera Ekmans.
  • Olivier R
    Olivier R skrev om Ekmans Bilskola
    Mycket bra, I have got my licence at the first presentation by the school.
  • John G
    John G skrev om Ekmans Bilskola
    Jag tyckte att personalen på Ekmans var väldigt stöttande och kunniga. Körlektionerna var lärorika och jag kände att jag fick en bra inlärning. Efter en intensiv sommar så tog jag mitt körkort!!
  • Anna W
    Anna W skrev om Ekmans Bilskola
    Lyhörd och grundmurat kunnig personal och mycket vänligt och proffsigt bemötande. Jag tog mig med hjälp av Ekmans fram till uppkörning och B-körkort - utan en enda privatlektion i bagaget. Jag har bara goda erfarenheter från skolan med många glada minnen. Mina varmaste rekommendationer!
  • Alexandra T
    Alexandra T skrev om Ekmans Bilskola
    Klarade både teorin och uppkörningen på första försöket tack vare Ekmans bilskola!!
  • Sophie W
    Sophie W skrev om Ekmans Bilskola
    När jag började köra med Ekmans hade jag aldrig suttit framför en ratt förut. Målet var dock satt: att ta körkort inom en månad. Det blev en intensiv tid med flera dubbellektioner per dag, men jag upplever det som att det var mycket värt det då jag klarade både teorin och uppkörningen på första försöket i slutet av månaden. Hjälpen från min körskolelärare och de andra ansvariga på skolan var mycket behjälplig. Lärandet var strukturerat och väl anpassat efter dagsform och förmåga. De hjälpte även till med att hålla koll på den teoretiska inlärningen så att man inte hamnade efter med det. Möjligt minus blir för totalkostnaden som sprang iväg rätt snabbt, men om man som jag ville ha körkortet så snabbt som möjligt tycker jag att det var värt ändå.
  • Fabian L
    Fabian L skrev om Ekmans Bilskola
    Jag är nöjd med min körkortsutbildning. Jag fick ett vänligt bemötande. Lärarna var trevliga och pedagogiska.
  • Hanna D
    Hanna D skrev om Ekmans Bilskola
    Ekmans bilskola är en bra bilskola där man känner att de satsar på en och "släpper inte taget" om en förrän man verkligen kan köra bil. De känns trygga och jag har blivit trygg i min körning efter utbildningen hos dem.
  • Mårten L
    Mårten L skrev om Ekmans Bilskola
    Bra lärare, Gabriel. Lugn och trevlig och chill.
  • Elin B
    Elin B skrev om Ekmans Bilskola
    Är nöjd med Ekmans :) har kört med både Bengt, Linda och Petter och alla var toppen!
  • Victor M
    Victor M skrev om Ekmans Bilskola
    Jättebra bilskola. Väldigt fint bemötande och proffsig personal. Jag körde med Petter som var suverän. Kan varmt rekomenderas.
  • Åsa A
    Åsa A skrev om Ekmans Bilskola
    Seriös skola med god kvalitet och gott bemötande. Proffsiga och trevliga lärare.

I receptionen - gulliga, roliga och effektiva Kicki - som stöttar, pushar och förmanar.

Körde mestadels med Petter, som är cool även när det går lite trögt.Hade bra lektioner också med flera av de andra lärarna.

Påbörjade min körkortsutbildning vid "mogen" ålder (passerat 50). Eftersom jag inte heller hade tidigare körvana tog det ett ansenligt antal lektioner innan jag var i mål - något som skolan och lärarna redan vid start realistiskt upplyste mig om att det nog skulle göra.

Inledde utbildningen med manuellt växlad bil, men gick över till automat efter ett antal lektioner. Vilket lyft!Inget krångel med pedaler och växelspak. Bara att gasa och bromsa.

Bra läge - centralt i stan, relativt nära T-banan, bra övningsplatser inom räckhåll.

Prismässigt - inget lågpris, men ligger nog på ungefär samma nivå som många andra trafikskolor i området. Möjligen drar priset ner helhetsbetyget en smula, men slutsumman beror ju också på vilka personliga förutsättningar man har att lära sig köra bil.

Tack till alla på Ekmans!
  • Simon K
    Simon K skrev om Ekmans Bilskola
    Jag är mycket nöjd med den hjälp jag fått! Jag känner även att att Ekmans har bra uppföljning och håller koll på eleven så man inte kommer efter

Linnégatan 8, 114 47 Stockholm