El-Ljus

El-Ljus

www.el-ljus.se
  • Badge2022

About company

Vi på El-ljus i Uppsala vill att du ska ha en personlig kontakt med din elektriker och försöker alltid se till att en och samma elektriker gör hela jobbet åt dig. Främst utför vi service och installation vid nyproduktioner av villor och lägenhetshus, men inga jobb är för små! Att ha säker el hemma är otroligt viktigt och vi...

88 omdömen om El-Ljus

Sedan starten hos Reco 2015

Maria L
Escreveu sobre El-Ljus

Snabbt på plats. Trevlig elektriker. Bra bemötande vid bokning.

Ingrid M
Escreveu sobre El-Ljus

Bra bemötande och snabb åtgärd

Monica B
Escreveu sobre El-Ljus

Fick snabb och god hjälp. Trevligt bemötande Installation av en induktionshäll

Peter H
Escreveu sobre El-Ljus

Snabba hjälpsamma och kompetenta Kan varm rekommendera dem Dess utom blev totalkostnaden lägre än kalkylen

Thorbjörn K
Escreveu sobre El-Ljus

Kom snabbt, jobbade snabbt. Gjorde det jag ville få gjort med raka fina kabeldragningar.

Eva L
Escreveu sobre El-Ljus

Alltid bra service. Kommer när de säger att de skall komma. Mycket bra arbeten. Rekommenderas

Gudrun Ö
Escreveu sobre El-Ljus

Bra bemötande Bra dialog inför jobbet Köpte ny bänkbelysning i köket. Arbetet utfördes till full belåtenhet!

Sture S
Escreveu sobre El-Ljus

Fick snabb hjälp med brådskande ärende vilket var huvudskälet att välja El-ljus.

Bo A
Escreveu sobre El-Ljus

*Ett mycket trevligt bemötande. *El-ljus personal kom på avtalad tid och mina önskemål infriades. *Två kunniga montörer installerade en laddbox.

Nigel T
Escreveu sobre El-Ljus

Företagets elektrikern utförde installationen av laddstationen effektivt. Företaget också reagerade snabbt när ett fel upptäcktes .

Mats K
Escreveu sobre El-Ljus

Trevligt bemötande och leverans enligt min förväntan. En duktig installatör.

Camilla F
Escreveu sobre El-Ljus

Mycket snabb och bra service. Vi fick hjälp att byta eluttag till spis/häll inom bara några dagar efter första kontakten. Trevligt bemötande både via mail och i det direkta mötet. Noggrann elektriker och fint städat efteråt.

Philip G
Escreveu sobre El-Ljus

Grym hjälp och jättetrevliga installatörer. Nathalie hjälpte oss att installera armaturer på fasad och dra nya eluttag inne. Riktigt snygga dragningar. Superproffsigt!

Anders L
Escreveu sobre El-Ljus

Bra jobb och trevligt bemötande. Snabb och dynamisk hantering av ett serviceärende efter installation.

Ulrika K
Escreveu sobre El-Ljus

Lätt och smidigt både vid första kontakt och installation

Jan O
Escreveu sobre El-Ljus

Efter installation av min laddbox, har jag flera gånger försökt komma i kontakt med företaget utan att lyckas. Installationen utfördes inte som jag önskade, trots att jag var på plats och framförde mina önskemål gällande hur kabeldragning skedde.

Teodor R
Escreveu sobre El-Ljus

Bra service. Kunnig personal och trevligt bemötande. Laddbox till elbil installerad och klar.

Iris M
Escreveu sobre El-Ljus

Mycket duktig och ansvarsfull personal. Visar ett kunnande. Blev mycket bra bemött och tillmötesgående av all personal. El installationer, problemen löstes och fick bra tips. Vi har anlitat företaget x antal ggr och vi har alltid varit nöjda och även rekommenderat företaget till flera.

Bjurén Alf Birger B

Bra och snabbt jobb. Kunnig elektriker som installerade en laddstation.

Patrik L
Escreveu sobre El-Ljus

Gick smidigt att montera laddbox, trevligt bemötande.

Tomas Ö
Escreveu sobre El-Ljus

Trevlig och lösningsorienterad kundtjänst. Trevlig och kunnig elektriker som skötte utbyte av säkringssockel och golvvärmetermostat på en bråkdel av tiden vi tänkt att det skulle ta och som dessutom tog sig tid att snabbt kika på och ge råd om en del andra funderingar som vi hade. Helnöjda!

Elsa H
Escreveu sobre El-Ljus

På ett mkt. hjälpsamt, trevligt sätt m. bra förklaring på åtgärd. Bättre än vad jag förväntat mej. Hjälp m. bättre belysning i kök och badrum m. ny armatur och byte till blipper. Gjort av en fantastisk elektriker=Helnöjd

Åsa H
Escreveu sobre El-Ljus

Otroligt service-minded! Ger dem en 10-poängare i alla avseenden! Alla jag hittills träffat/pratat/SMS-at med är100% proffs! Det senaste besöket gällde reparation av badrumsbelysning (byte av transformator) vilket montören redan räknat ut och följaktligen hade med sig en ny!

Åsa H
Escreveu sobre El-Ljus

Smidigt, snabbt och lätta att ha med att göra

Patrik B
Escreveu sobre El-Ljus

Duktiga elektrikerna, fixade allt till 100% bra.

Gerald P
Escreveu sobre El-Ljus

Trevligt och informativt bemötande. Är mycket nöjd och kommer säkert anlita dem igen.

Jenny V
Escreveu sobre El-Ljus

Mkt trevligt och proffsigt bemötande. Jättebra helt enkelt!

Fredrik S
Escreveu sobre El-Ljus

El-ljus bytte ut proppskåpet i min nyinköpta äldre lägenhet, jordade kontakter, drog nya kontakter och installerade ljus i köket. Allt sköttes på ett trevligt och ytterst professionellt sätt. Särskilt nöjd är jag med det gedigna sätt på vilket arbetet utfördes, deras omsorg och noggrannhet med detaljer och att de tog ett helhetsgrepp om hela lägenhetens skick vad gäller elen. Därför kan jag varmt rekommendera El-ljus för liknande arbeten.

Anders L
Escreveu sobre El-Ljus

Installation av extra eluttag samt en kontroll av egen installation Ett vänligt bemötande vid bokning och snabb respons på beställningen En bra tekniker som var trevlig och som gjorde ett bra jobb i stort sett Vid reklamation för ett fel på arbetet fick jag bra respons De levde helt upp till mina förväntningar

Lauran M
Escreveu sobre El-Ljus

Jag hade ett el fel I min lägenhet, och jag ringde UpplandsBoservice flera gånger och bad de om hjälp pga vår Brf har serviceavtal med de, tyvärr så fick jag inte något svar och hjälp. Jag ringde till El ljus och redan morgonen efter kom de och åtgärdat felet. Detta kalar jag för effektivitet och servicemainad.

Anders H
Escreveu sobre El-Ljus

Bra snabb kontakt. Håller vad de lovar.

Mats B
Escreveu sobre El-Ljus

Har under många år använt EL-Ljus till alla renoveringar som tex. spottar i taket, badrumsrenovering, köksrenovering, central damsugare etc. Otroligt kompetent personal med Åsa & Henrik i spetsen. Ingenting är omöjligt och går med en rasande fart. Har haft med många hantverkare att göra men EL-Ljus slår allt och då är jag en mycket krävande och ibland väldigt besvärlig kund.

Jonas E
Escreveu sobre El-Ljus

Serviceminded och bra att ha att göra med. De hjälpte till att föreslå armatur och handla upp densamma.

Kim W
Escreveu sobre El-Ljus

El-Ljus har kopplat in tvättmaskin, satt ditt elutag och satt upp en strålkastar rigg åt oss. Trevlig, diskret och punktlig personal. Utför jobbet snabbt och smidigt!

Lennart S
Escreveu sobre El-Ljus

Vi har anlitat El-Ljus rätt många gånger sen minst 10 år för olika nyinstallationer (mest) samt några reparationer, här på vår f d lantgård drygt 2 mil utanför Uppsala, vars elsystem till stor del är rätt föråldrat och inte alls lättöverskådligt. Vi har erfarenhet av två installatörer, först Daniel, sedan och fortfarande Åsa. Märkligt nog (?) har vi ungefär samma erfarenheter av båda: * Profesionella (såvitt vi amatörer kan bedöma). * Ansvarstagande, ser till att lämna oss med ett snyggt och säkert resultat. (Städar rentav...

ELISABETH B
Escreveu sobre El-Ljus

Mycket bra erfarenhet av El-Ljus. Kompetenta och serviceinriktade.

Oksen S
Escreveu sobre El-Ljus

Dem gjorde ett fantastik Job, Stor Tack.

John Anders Henric J

Hade fått ett elfel på en dosa till ugnen. Fick väldigt snabbt hjälp av Åsa fastän det är semestertider. Tog knappt en dag från att jag kontaktade dem tills att de var ute på plats och fixade felet. Allt gick väldigt snabbt och smidigt. Har aldrig använt El-ljus tidigare, men kan varmt rekommendera detta bolag. Har dock ännu inte fått fakturan :)

Leif göran T
Escreveu sobre El-Ljus

Kontakt tre gånger per telefon och två gånger via mail under en månads tid. Väntade hemma en dag då besök skulle ske men ingen kom och ingen hörde av sig.

Marie L
Escreveu sobre El-Ljus

Byte av armaturer, en termostat och strömbrytare. Utförandet gjordes snabbt efter första kontakt. Utförarna trevliga kanske inte så proffsiga ex. upp och nervända strömbrytare . Fördyringar uppstod pga tveksamhet om var felet låg, i armatur eller strömbrytare. Fakturering blev en chock, oskäliga priser på strömbrytare 3 gånger mer än i handeln och dubbla priser på termostat. Överdrivna tidsangivelser där det hänvisas till företagets gps avläsningar. Jag känner mig lurad då jag inte fick några prisuppgifter på produkter. Mycket otrevligt bemötande från från ”kontoret”.

Johan G
Escreveu sobre El-Ljus

Supertrevliga och kompetenta! Letar du efter en elfirma kan jag verkligen rekommendera El-ljus. 5/5!

Jonas G
Escreveu sobre El-Ljus

El-Ljus skickade mig en elektriker som bytte ut min diskbänksbelysning. Bra och effektivt, även om jag blev lite överraskad över priset på lamporna han installerade. Säkert inte orimligt, men det hade varit bra att höra ett ungefärligt pris innan installationen.

Per M
Escreveu sobre El-Ljus

Monterade utelampa på vägg. Allt fungerade som det skall.

Emelie G
Escreveu sobre El-Ljus

Offertleverans inom rimlig tid. Åsa kom precis på utsatt tid, var snabb, trevlig och tillmötesgående! Vi bytte bara två dimmers till fasta kontakter, så det var inget stort arbete, men utfördes bra! Allt supersmidigt!

Börje L
Escreveu sobre El-Ljus

rep av lysrör och vägguttag perfekt vänligt, proffsigt, fint bemötande

Mats O
Escreveu sobre El-Ljus

Trevligt bemötande Social kompetens Kunskap & kompetens Professionella Håller vad man lovar

Eva W
Escreveu sobre El-Ljus

Lagning vägguttag, uppsättning av badrumsarmatur och badrumsskåp. mycket bra bemötande, effektivt och proffsigt arbete av Åsa som jag gärna anlitar igen.

Ingvar J
Escreveu sobre El-Ljus

Renovering och underhåll av el-installtioner Lyhördhet och snabba svar på frågor. Uppfyllde förväntningar och arbeten till fullbelåten.

Anders H
Escreveu sobre El-Ljus

Väl utfört jobb. Företaget håller vad de lovar. Lätt att ha och göra med.

Tobias H
Escreveu sobre El-Ljus

El-ljus har hjälpt oss med att dra el vid inredning av vår ovanvåning, dra el i ett uterum och diverse mindre arbeten så som inkoppling av spabad och trädgårdsbelysning. De har alltid varit snabba med att få arbetet utfört och lyssnat på oss som kund. Är det något som vi velat att de ska justera så har det skett utan diskussion. Topp betyg! Kan varmt rekommendera El-ljus till andra kunder.