Elega Kök Sverige

Elega Kök Sverige

Ring 073-817 49 27 elega.se

Med över 60.000 genomförda köksrenoveringar är vi på Elega marknadsledande på just köksrenoveringar. Vi på Elega drivs av energisk och pålitlig arbetsgemenskap, punktlighet och ärlighet samt att locka fram ett leende hos våra kunder genom att vi förstår och uppskattar våra kunder. Sedan 1991 har Elega varit aktivt och det hela...

23 omdömen om Elega Kök Sverige

Börje D
Skrev om Elega Kök Sverige

Vi är väldigt nöja med vårat kök,allt gick så snabbt och smidigt kan rekonomdera er.

Svar från Elega Kök Sverige

Tack Börje för att ni uppskattar vårt arbete. Med vänlig hälsning, //Gbg gänget.

Nordiska Göteborg Byggentreprenad AB
4.5/5 i betyg av 49 omdömen 4.5 av 49 omdömen
Badge2020

Fick satt kakel i mitt nya kök och är toppen nöjd med resultatet! Trevligt bemötande och fin kommunikation! Tack till Tony som utförde ar

Ingela N
Skrev om Elega Kök Sverige

Mycket nöjda både med material och hantverkare 😄👍

Svar från Elega Kök Sverige

Vad trevligt att ni blev nöjda. Det blev verkligen ett annat rum med det nya ljusa köket. Hälsa Stefan och tack än en gång för förtroendet. //Elega Kök Göteborg

Bo O
Skrev om Elega Kök Sverige

Bytte lukor trevlig säljare blev som vi förväntade oss vi mycket nöjda

Svar från Elega Kök Sverige

Elega i Borås tackar för rekommendationen, Bo! Kul att ni är nöjda.

Christina F
Skrev om Elega Kök Sverige

Måttsydd klädkammare, måttsytt vitrinskåp och dito hsllgarderon. Perfekt passform. Snyggt arbete. Inget efterlämnat skräp och framför allt mycket trevligt bemötande

Svar från Elega Kök Sverige

Tack för förtroendet och omdömet, Christina! Elega i Jönköping tackar och bugar.

Roy K
Skrev om Elega Kök Sverige

Vi beställde garderobsdörrar utav en trevlig och kunnig säljare, levererades och monterades enligt plan. Ett stort plus och mycken beröm för ett företag som inte lovade mer än man kan hålla.

Svar från Elega Kök Sverige

Hej Roy, tack för ditt fina omdöme om oss på Elega i Borås!

Clas H
Skrev om Elega Kök Sverige

Köpte ett helt nytt kök av elega och resultatet blev över förväntan så är jättenöjd med både resultat och bemötandet jag fått av elega.

Svar från Elega Kök Sverige

Tack för din feedback, Clas! Kul att även boråsare uppskattar vår service och kvalité.

Lars K
Skrev om Elega Kök Sverige

Vi köpte ett kök där nya luckor ersatte gamla på befintlig stomme. Vi byggde också till några nya lådor och skåp till dom befintliga och höjde arbetsbänk med 5cm. Vidare bytte vi el, kakel och arbetsbänk med diskho och spridare. Vi fick en grundlig genomgång av Elegas säljare som mätte, ritade och förklarade under 5 timmars tid. Vi fick sedan en offert med fast pris. Mycket proffsigt! Vi hade stora förväntningar på leveransen som sköttes av en underleverantör. En snickare som också koordinerade asbestsanering, el,...

Svar från Elega Kök Sverige

Hej och tack för din rekommendation Lars. Det var ett nöje att få hjälpa er med med köket.! Hoppas ni kommer få många fina stunder i det. Trevlig helg till er båda. //Jani, Elega Kök

Mehrdad K
Skrev om Elega Kök Sverige

Allt var enligt överenskommelse och inga konstigheter. Perfekt från säljaren till montör.

Svar från Elega Kök Sverige

Tack Mehrdad! Tack också för dina rekommendationer!

Jan Å
Skrev om Elega Kök Sverige

Vi uppskattar det goda utförandet, personalens kompetens och leveranstiden.

Svar från Elega Kök Sverige

Hej och tack för positivt omdöme! Känns väldigt bra att våra medarbetare gör bra ifrån sig!

Jill A
Skrev om Elega Kök Sverige

Nya luckor och självstängda lådor. En trevlig och försynt säljare vid dörren. Trimma upp ett slitet kök. Det blev ett fräschare och ljusare kök. Och lätt att underhålla. Snabb leverans och smidigt på en dag. Ett trovärdigt företag.

Svar från Elega Kök Sverige

Hej Jill och tack för fint omdöme! Visst blev det bra? Jag vet att du var väldigt nöjd precis när ni fick köket och det låter som att du fortfarande är det. Kul! Med vänlig hälsning Den Försynte...

Magnus L
Skrev om Elega Kök Sverige

Det som lovades levererades. Nöjd med kvalitet och hantverkarna.

Svar från Elega Kök Sverige

Tack Magnus. Ert kök är ett av de absolut roligaste jag gjort och hatten av för er som vågade göra något annorlunda. De ljusa kompositbänkarna blev sedan pricken över i!

Paul T
Skrev om Elega Kök Sverige

Överlag bra.synd att kanten vid ena luckan vid diskbanken blir porös till föjld av diskvatten som ibland rinner ner..vi önskar att vi beställde två skåpsluckor med glass.Känslan nu blir en stor vit ’mur’ när man kommer in i köket!

Sirpa A
Skrev om Elega Kök Sverige

Bra helhetsintryck. Lådor och dörrar skulle vara självstängande men de fungerade bara under ett par månader efter montering. De fungerar inte ens efter 1-årsbesiktningen när de åtgärdades. Några lådor som monterades första gången, kunde inte belastas utan att tippa, under ett år. Åtgärd skedde vid 1-års besiktningen. De fungerar utan att tippa men är fortfarande inte självstängande. Golven fungerar bra. Montörerna trevliga och duktiga. Håller lovad tidsram. Rekommenderar men uppmanar till tydlighet vid beställning! Skriv upp alla överenskommelser i beställningen.

Tord E
Skrev om Elega Kök Sverige

Köpte tre lådor till garderoben i hallen för prginal-lådorna var usla (höll på att falla sönder, och gick inte att dra ut helt. Efter lite missförstånd och försening pga sjukdom kom lådorna på plats. Helt enkelt underbara! Hela köket har sedan tidigare Elega lådor och luckor! Lite dyrt kanske, men jävligt bra!

Svar från Elega Kök Sverige

Tack för omdöme! Tyvärr kan ju sjukdomar ställa till det, och särskilt i semestertider... Det var ju andra gången ni anlitade oss och det känns bra att ni är nöjda även denna gång! Vad vill ni göra härnäst ? ;)

Marita M
Skrev om Elega Kök Sverige

Har förnyat mitt kök med nya luckor, bänkskivor, diskho och kakel. Mycket trevligt bemötande av er personal, erfarenhet kring mina frågor Några missuppfattningar kring vad jag skulle inskaffa/material till snickaren kring kakelsättning som sen kom på fakturan Där kan dem bli bättre på att vara ännu tydligare.

Svar från Elega Kök Sverige

Hej och tack för ditt svar Marita. Vi försöker ha så goda dialoger som möjligt med våra kunder. Vi tar med oss missuppfattningen kring kakelsättningen så vi kan bli ännu bättre framöver. Ha en trevlig sommar. //Jani & Elega Kök Göteborg

Ingrid J
Skrev om Elega Kök Sverige

Köksluckot fungerade mycket bra.

Svar från Elega Kök Sverige

Tack för omdömmet du lämnar. Ha en skön sommar.!

Harriet G
Skrev om Elega Kök Sverige

Köpte och anlitade tjänst för hel köksrenovering och blev mycket väl bemött av alla. Mina förväntningar var ett nytt bättre kök, dessutom att den skulle varas praktisk och lättare att städa. Slutresultatet blev över förväntan. Det är ett litet kök så planeringen blev välgjord t om en liten städvrå för dammsugaren gick in... lätt att snabbt plocka fram dammsugaren för att snabbt t ex dammsuga hallen eller annat skräp som kan dyka upp. Ventilation och luft påverkade hela lägenheten till det bättre. Köket är nu 1 år och fortfarande...

Harriet v gillar detta
Svar från Elega Kök Sverige

Hej Harriet. Vad skönt att du är nöjd med renoveringen du anlitade oss för. Tack för dom fina lovorden du ger oss och ha en riktigt skön sommar.!

Bo N

Helt nytt kök.Bra bemött.Allt Ok

Svar från Elega Kök Sverige

Tack för ditt omdöme Bo. Lycka till med det nya köket.

Felice J
Skrev om Elega Kök Sverige

Köksluckor och stommar. Vi blev bra bemötta.

Svar från Elega Kök Sverige

Tack för omdömet Felice.! Ni har varit återkommande kunder och det bevisar att vi gjort bra ifrån oss.

Behzad R
Skrev om Elega Kök Sverige

Allting var utmärkt! Arbetet, leverans , hålbarhet, efter kontakt...

Svar från Elega Kök Sverige

Tack Behzad, jag vet också att du rekommenderat Elega Kök till vänner så tack än en gång.!

Vivan B
Skrev om Elega Kök Sverige

Blev ett kök som blev mycket bättre än vad jag trodde. Jag älskar mitt kök nu. Jag fick ett mycket bra bemötande, och eftersom jag inte visste allt när jag tog Elega, hur jag egentligen ville ha det,så hjälpte mig Jani med vägledning och förslag som visade sig vara utmärkta förslag han gav mig. Jag tycker att jag har ett mycket modernt och vackert kök. Jag får tacka Jani än en gång. Elkillen, snickarna o s v, alla var jättetrevliga.

Tack själv Vivan.! //Jani, Elega Kök

Mona-lisa L
Skrev om Elega Kök Sverige

Jag valde ett helt nytt kök, nya vitvaror och nytt tak. Ett jätte fint bemötande med bra service. De fixade alla mina önskemål och köpte in det jag ville ha under renovering. Mkt bra att de utförde alla jobb som nytt tak, golv, kakel och målning. Jag hade hört gott om de innan så mina förväntningar blev blev uppfyllda.

Svar från Elega Kök Sverige

Tack för dom finfina orden Mona-Lisa.

Per L
Skrev om Elega Kök Sverige

köpte komplett kök, är mycket nöjd.

Svar från Elega Kök Sverige

Stort tack Per. Jag är säker på att ni kommer få många fina stunder i ert nya kök. P.S. Snyggt med bistro..!