elenkelt.se

elenkelt.se

Ring 08-550 885 64 elenkelt.se

Har du planerat för renovering eller har ett akut problem som behöver blixtsnabb hjälp? Då hjälper vi dig på Elenkelt Vi är en smidig elektrikertjänst på nätet där du bokar certifierade elektriker och elprodukter. När du gör din beställning får du se det fasta priset för både installation och material, direkt på hemsidan....

147 omdömen om elenkelt.se

Filip Nikolaj U
Skrev om elenkelt.se

Elenkelt lever verkligen upp till sitt namn – enkelt och effektivt. Micke levererade professionell service och den seriösa inställningen imponerar. De lyssnar noggrant på kundens behov, vilket skapar en mycket tillfredsställande upplevelse. Jag är verkligen nöjd. Rekommenderar starkt!

Sollentuna El & Automation
4.8/5 i betyg av 216 omdömen 4.8 av 216 omdömen

Trevligt bemötande och proffsigt utfört jobb som infriade förväntningarna.

Linda B
Skrev om elenkelt.se

Professionell service med lösningar på alla fel vi hade i hemmet. Att Micke även kom över direkt efter samtal på en Söndag är otroligt unikt. Du är en Stjärna, Tack för din hjälp!

Björn David Andreas M

Fantastiskt bra!! Snabbt och proffsigt- högsta betyg. //Andreas M

Bright Elteknik AB
4.8/5 i betyg av 188 omdömen 4.8 av 188 omdömen

Professionella killar. Använder alltid Bright ElTeknik slår aldrig fel.

Charbel R Charbel R
ROBERT H
Skrev om elenkelt.se

Fantastiskt bra på alla sätt! Bra priser och väldigt professionella!

Rasmus P
Skrev om elenkelt.se

Bra utfört jobb, snabbt ordnat och lätta att få tag i! Bästa elektrikern jag haft med att göra.

El-Ljus
4.7/5 i betyg av 88 omdömen 4.7 av 88 omdömen

Har under många år använt EL-Ljus till alla renoveringar som tex. spottar i taket, badrumsrenovering, köksrenovering, central damsugare etc.

Sven S
Skrev om elenkelt.se

Snabb återkoppling, trevligt bemötande och bra utfört arbete. Anlitar säkert Elenkelt för framtida jobb.

Charlie J M C J
Skrev om elenkelt.se

Jag har haft flera olika elektriker och kan säga att ingen annan är ens i närheten av att vara så bra som Micke är! Han spelar alltid med öppna kort och är ärlig i vad som kommer fungera och inte. Sen får man inte glömma hur trevlig han är som person och vilka roliga konversationer man har så fort han är förbi för att hjälpa med elen. Rekommenderas varmt! +++++

KNG El Konsult och Installation AB
4.6/5 i betyg av 421 omdömen 4.6 av 421 omdömen

Jag tyckte att de var väldigt proffesionella och väldigt duktiga på sitt arbete! Jag hade höga förväntningar och de levererade med dessa för

Jonas Martin Le Bej H

Elenkelt är extremt duktiga, personliga och professionella. Micke drog om all el i vårt hus, installerade, lad box och ”smart holme” - framförallt har jag känt mig trygg i att jag betalar rätt pris och att jag fått en installation som är korrekt gjord. Rekommenderas varmt (kräsen kund)

Sara H
Skrev om elenkelt.se

Extremt snabb återkoppling. Väldigt trevligt bemötande. Proffsiga killar. Snyggt utfört jobb.

Mella El
4.7/5 i betyg av 86 omdömen 4.7 av 86 omdömen

Inkoppling av el i utbyggnad och väldigt nöjd med resultatet, trevlig personal och snyggt och prydligt utfört.

MARCELA R
Skrev om elenkelt.se

Jag kan varmt rekommendera elenkelt.se de är oerhört proffsiga i sitt bemötande och är väldigt service minded. Ett extra plus till deras app som är användarvänlig och enkel att använda.

Carl Fredrik C
Skrev om elenkelt.se

Otroligt snabb och inlyssnande service. Behövde akut hjälp med en lampa som inte lös efter upphängning, efter felsökning och ett smidigt samarbete med elektriker på plats kunde vi hitta felet och lösa problemet, utan en massa nya dyra delar, återbesök etc. Det behövs fler bolag som Elenkelt i Stockholmsregionen där rörmockare, elektriker, etc. börjar bli för bortskämda med stora jobb och glömmer att det också finns pengar att tjäna på att hjälpa boende med mindre jobb. Grymma!

Din Elektriker i Stockholm
4.8/5 i betyg av 258 omdömen 4.8 av 258 omdömen
BadgeFourYears

Professionell, kompetent, pålitlig och service-minded elektriker som jag varmt kan rekommendera. Mitt självklara val.

CAROLA J
Skrev om elenkelt.se

Jag är supernöjd. Efter att jag kontaktat företaget, hörde El-Micke av sig följande dag (söndag) och på måndag förmiddag dök de upp. Jobbet utfördes snabbt och kunnigt. De var väldigt trevliga dessutom. Kan varmt rekommendera!

Isabell H
Skrev om elenkelt.se

Elenkelt hjälpte oss att sätta upp ljusskenor under köksskåp samt lampor över köksö med dimmer. Vi är väldigt nöjda med resultatet. Vi hade strul med vår leverans på en ljusskena från Ikea vilket stannade av arbetet lite men Elenkelt kom tillbaka och slutförde jobbet utan problem, tack! Kan bli lite bättre och snabbare på kommunikation, de hade gett 5++++.

SHL El & Nätverksservice
5.0/5 i betyg av 77 omdömen 5.0 av 77 omdömen
BadgeFourYears

Bästa hantverkare som jag träffat på Ekerö. Proffsigt arbete med en hög servicenivå.

Gustav Mikael C L

Tagit hjälp av Elenkelt många gånger och blir aldrig besviken! stjärnor

Max H
Skrev om elenkelt.se

Fantastiskt nöjd, hade Micke över som hjälpte mig med el i hela min nya bostad. Otroligt tacksam och kommer definitivt använda mig utav Elenkelt igen.

EnskedeByggarna AB
4.7/5 i betyg av 31 omdömen 4.7 av 31 omdömen
Badge2018

Christopher Paul M

Oerhört nöjd med arbetet! Det finns få elektriker lika pålitlig och proffsig kvar som Micke och teamet.

DARDAN V
Skrev om elenkelt.se

Fick av hjälp Mick att dra om nya kablar samt byta ut gamla strömbrytare och eluttag på bottenvåningen. Kommer definitivt använda mig av Elenkelt igen!

Elkontakten Sverige AB
4.8/5 i betyg av 361 omdömen 4.8 av 361 omdömen

Kan varmt rekommendera detta bolag. Jag ger dom 🌞🌞🌞🌞🌞 Angelito

Angelito Z Angelito Z
Yannick Tom Alf L

Superbra! Jättesmidigt, lättvindigt och otroligt trevliga. Mikael var här på kort varsel och gav toppenservice. Kommer helt klart att använda mig av dem igen! :)

LENA W
Skrev om elenkelt.se

En toppentjänst. Trodde aldrig det kunde vara så enkelt att anlita en elektriker. Snabbt och smidigt installerades två dimrar och två taklampor monterades. Dessa killar är mitt självklara val nästa gång jag behöver en elektriker.

Annedal entreprenad AB
4.7/5 i betyg av 123 omdömen 4.7 av 123 omdömen

therese b therese b
WILLIAM H
Skrev om elenkelt.se

Exceptionella elarbeten. Fått hjälp av Micke med många saker sen jag flyttat till lgh. Löser alla problem på ett effektivt, noggrant och snyggt sätt. Försöker alltid trycka in arbetet så fort det finns möjlighet så inga längre väntetider har jag upplevt!! Kalasbra!

Nina H
Skrev om elenkelt.se

Micke fixade golvärmen som slutat funka, trots krångel med gamla och omoderna kopplingar. Trevlig och rak kommunikation. Anlitar gärna Elenkelt igen.

Dryft Sverige AB
4.8/5 i betyg av 179 omdömen 4.8 av 179 omdömen

Proffsig och snabb service, kan verkligen rekommenderas

Fredrik Göran Walter L Fredrik Göran Walter L
REIDNER V
Skrev om elenkelt.se

Vi renoverade vårt kök och Micke hjälpte oss med att anpassa el för spishäll och ugn, installera spotlights med dimmer med blåtand, dra om säkring för micro och sätta upp hörnboxar i köket. Det blev hur bra som helst! Offerten var enkel och tydlig och Micke var flexibel vid de tillfällen han behövde komma. Väldigt nöjd med arbetet! Tyvärr är det värre med det administrativa. Jag blev kontaktad av Skatteverket för att de hade avslagit den begäran om utbetalning av preliminär skattereduktion som Elenkelt skickat in för...

CHLOE W
Skrev om elenkelt.se

Mikael på Elenkelt hjälpte oss med uppgradering av el från 1-fas till 3-fas i en gammal sekelskifteslägenhet. Byte av elcentral och ett Cleanare och modernare intryck överlag. Fick även hjälp när tvätt o tork strulade. Erfaren elfirma som bryr sej om sina kunder och löser problem snabbt och smidigt.

STEFAN L
Skrev om elenkelt.se

Ett fantastiskt jobb utfört av Micke på Elenkelt! Hög kvalitet och bra lösningsförslag - tråkigt nog verkade en hemmapulare varit framme i vår lägenhet innan - men efter diskussioner kring olika möjliga lösningar för åtgärd så löstes detta av Micke på ett proffsigt sätt med glada miner trots mycket extra arbete. En toppenkille som varmt rekommenderas!

FRED H
Skrev om elenkelt.se

världsklass service. Behövde hjälp att byta samtliga halogendimmers till LED i mellandagarna när i princip alla elektriker i hela Stockholm hade stängt. Elmicke kom som ett skott, enkelt och bra pris.

Lisbeth Gun-Mari T

Varning efterfråga offert // Bokade via mobil. Info via sms arbetet & slag av tak ( lösa plattor): uppsättning av 4 spotlighskenor, 2 arbetslampor, 2 decorations lampor. Elenkelt hade inte med korrekt material för uppsättning i tak 1a dag. Elenkelt "försökte ändå". En del fick göras om. Stor del av arbetstiden gick till Elenkelts ovanligt många och långa mobilsamtal. Lite arbete åt gången blev utfört under flera dagar. Elenkelt saknar kunskap om ljussättning för korrekt färgåtergivning. Faktura för arbetet, 34 timmar...

Svar från elenkelt.se

Bästa Lisbeth, Det var tråkigt att höra. Vi tar till oss av din feedback! Vår elektriker var på plats redan samma dag ni ringt, han var väldigt öppen och pigg med att föra fram olika lösningsförslag. Ni fick ett fast pris på hela installationen som elektrikern gick igenom mer er grundligt på plats, via vår mobila plattform. Ni accepterade arbetet och signerade offerten digitalt direkt efter genomgång. Vi har en väldigt tydlig prissättning i vår installationstjänst, även i våra anpassade offerter. Vi la fram...

Pernilla H
Skrev om elenkelt.se

Kan bara ge mina varmaste rekommendationer! Tim kom ut till mig med kort varsel och löste mina önskemål (och lite andra oväntade otrevligheter som han hittade) snabbt, snyggt och superbra!

DANIEL S
Skrev om elenkelt.se

Micke kom hit på kort varsel och löste alla små och stora elproblem jag behövde hjälp med. Riktigt smidig och trevlig kommunikation från början till slut.

AGNETA ELISABETH R

Jättefint jobb utfört på Lilla Essingen,rekommenderas varmt!

JESSIE M
Skrev om elenkelt.se

Jag fick hjälp av Mikael idag och är väldigt nöjd. Han hjälpte mig med våra spotlights samt hjälp med viktig info om köksfläktsinstallation m.m Han var mycket professionell och kunnig. Kommer kontakta igen!

Sean W
Skrev om elenkelt.se

Familjen behövde hjälp med att dra kablage och sätta upp väggkontakter på balkongen. Tim på Elenkelt gjorde ett strålande arbete! Han tog reda på våra önskemål och förutsättningar innan arbetets start, verifierade platserna för vägguttagen och dragning av kablage med oss under arbetets gång, hade alla verktyg och allt material med sig för arbetet och han tog med sig det överblivna materialet. Dessutom var han noggrann, pedagogisk (eftersom vi ville lära oss vad han gjorde) och tydlig i kommunikationen. Allt man önskar av...

CATHARINA B
Skrev om elenkelt.se

Jag fick hjälp med installation av eluttag till spis av Mikael G Elenkelt. Mikael gjorde det i anslutning till leverans av ny spis, han väntade till spisen kommit och slutförde hela installationen. Jag ger honom mina rekommendationer Catharina B

ERIK N
Skrev om elenkelt.se

Micke på Elenkelt var mycket snabb och serviceinriktad. Framförallt kunde han komma på ganska kort varsel när vi behövde hjälp att montera en takarmatur i badrummet och med att laga en trasig strömbrytare. Rekommenderas varmt till den som behöver hjälp med lite småfix i hemmet.

Vincent Johan K
Skrev om elenkelt.se

Superproffs. Löste problemet snabbt och effektivt, grymt trevligt bemötande också.

NICLAS H
Skrev om elenkelt.se

Behövde flytta på ett vägguttag och ringde ElEnkelt och fick en tid samma dag. Micke var otroligt vänlig och bemötande. Flyttade eluttaget utan några problem och gjorde ett snabbt och snyggt jobb. Om jag någonsin behöver hjälp med el igen så skulle jag inte tveka att ringa ElEnkelt igen!

EVA BIRGITTA C
Skrev om elenkelt.se

Tack för en suverän support och ett proffsigt utförande av uppdraget. En extra poäng för den snabba responsen vid kontakten.

Joakim John Magnus H

Enkelt att boka/be om offert. Tydlig prissättning och fasta priser. Fick hjälp snabbt och enkelt med byte av elskåp!

SHEELAGH G
Skrev om elenkelt.se

Vi hade ett akut behov av en elektriker och hade turen att hitta Elenkelt. Servicen var precis vad vi behövde - Mikael var flexibel och hittade en lucka samma dag för att hjälpa oss. Bemötandet och professionalismen var också långt över förväntan. Vi kan verkligen rekommendera Elenkelt.

GÖRAN K
Skrev om elenkelt.se

Ringde elenkelt.se för att få hjälp med att montera bort gamla sladdar i min kontorslokal. Dagen efter var Mikael på plats och fixade jobbet! Tydlig hemsida med priser och superbra service!

THOMAS A
Skrev om elenkelt.se

Kan verkligen rekommendera elenkelt, håller vad dom lovar, bra bemötande och bra jobb. Kan bara säga att jag är en nöjd kund.

ROBIN S
Skrev om elenkelt.se

Mycket bra bemötande! Vi hade bara ett litet arbete som behövde göras men det var lite bråttom att få det färdigt. De lade verkligen manken till att försöka hjälpa oss och hittade en lösning så kunde få hjälp redan samma dag, trots semestertider. Själva arbetet gjordes sedan mycket noggrant. Bra att det finns några som på ett seriöst sätt tar sig an jobb från oss privatpersoner, trots att vi inte har jättestora projekt!

ISABELL J
Skrev om elenkelt.se

Jag är supernöjd med installationen av dimmer i vårt vardagsrum. Micke fixade även badrummet trots att jag önskade det väldigt spontant och utan förvarning så gick även det snabbt att ordna. Rekommenderar varmt! Trevligt bemötande och ett lättsamt system med bokning/betalning osv.

Bertil Marcus W
Skrev om elenkelt.se

Vi var i behov av att installera en dimmer i vårat vardagsrum. Via Elenkelts enkla hemsida fick vi snabbt kontakt med Micke som gav oss förstaklassig service och en tydlig och konkret offert. Micke var på plats dagen efter och började installera vår nya dimmer. Men pga ett, sedan tidigare, dåligt installationsarbete kunde Micke inte få ordning på arbetet inom den förväntade tidsramen. Men istället för att lämna jobbet så tillkallade Micke, inte mindre än 2 kollegor, som jobbade fram till kl 23:30 för att lösa vårat problem....

Andreas Jörgen Oskar M

Ett fantastiskt jobb utfört av Micke på Elenkelt! Hög kvalitet och bra lösningsförslag - trevliga diskussioner kring olika möjliga lösningar. Oturligt nog hade föregående elektriker tagit genvägar - detta löste Micke galant utan påslag och med glada miner trots mycket extra arbete. En toppenkille som varmt rekommenderas!

MARINA A
Skrev om elenkelt.se

Mer än nöjd, allt utfördes enligt överenskommelse i rätt tid👍🏻 Tack Micke. Nu har vi en elektriker vi kommer alltid kontakta för övriga framtida behov. Känns väldigt tryggt.

CHRISTINA U
Skrev om elenkelt.se

Jag vill verkligen rekommendera Micke och hans kollegor! Fick snabb återkoppling på min fråga. Dagen efter var Micke förbi och samma dag var hela problemet löst. Det här är service i världsklass! Stort tack, vi är så himla nöjda!

Tommy Aleksander M

Fick ett jobb gjort i December i en lägenhet jag renoverade. Bland annat ett trefas uttag som skulle flyttas. Nu är allt färdigrenoverat och ugnen installerat. Då visar det sig att uttaget inte är rätt kopplat. Har utan framgång försökt nå Elenkelt/Håkan på numret vi kommunicerade på i December, men telefon verkar vara avstängd. Har lämnat flera meddelande, men ingen som ringer tillbaka. Detta är precis det beteende som ger hantverkare ett dåligt rykte. Jag fick istället kontakt med Clas Fixare, de fixade snabbt så nu funkar det. Betalade för jobbet 2 gånger med andra ord

Camilla Jeanette O

Vill tacka Micke för ett otroligt bra bemötande i samband med att jag har haft lite problem med en annan elfirma! Vill verkligen rekommendera Elenkelt och jag önskar att fler behandlade kunder som dom gör!!! Stort tack för stöd och bollplankande😊! /Camilla i Vendelsö

MATS L
Skrev om elenkelt.se

Vi är grymt nöjda! Jättebra firma!

Eva Maria W
Skrev om elenkelt.se

Tack för hjälpen! Grymt smidigt, proffsigt, pålitligt - moderna elektriker med koll på läget!! Såå himla nöjd!