Alla kategorier Radio Västra Götaland Göteborg Elgiganten

Backavägen 2, 417 05 Göteborg — Visa karta

Läs vad 4 kunder tycker om Elgiganten

• stellan p
    stellan p skrev om Elgiganten
    Efter att man köpt en Electrolux kyl och frys för 24000kr och man vill att den ska fungera!

VARNING FÖR ELECTROLUX PRODUKTER!

Nedan svaret på mitt mail om att få min kyl att fungera::

Jag har efter att ha läst ditt mail varit i kontakt med Electrolux service och talat med en kille på kundtjänst som heter Thomas för att få information om ditt ärende.
    Han kunde se att din lokala servicefirma varit ute hos dig vid 7 tillfällen.
    De har vid dessa tillfällen bytt dörren helt, monterat buffert och bytt beslag, bytt gångjärn, bytt hela dörren igen och därefter bytt gångjärnen på den nya dörren.

Anledningen till att din kyl inte blivit utbytt på reklamation beror på
    förutsättning att för man ska ha rätt att häva köpet, är att felen som uppkommer är reklamationsfel,
    d.v.s fel som har uppkommit i tillverkningen.
    Gångjärnen är bara ett exempel på fel som de åtgärdat som inte går under reklamationsfel.

IDIOTER. Enligt deras svar är det inte tillräckligt att Electrolux service varit hemma hos mig 7 ggr
    och försökt laga kylskåpet. Det är enligt dom normalt med deras produkter..........
    Alltså 7 ggr jag fått ta ledigt för att vara hemma och passa när Electrolux kommer. Och det är normalt för deras skitprodukter och skitåterförsäljare.

MVH
    Stellan & Sandra
  • johan s
    johan s skrev om Elgiganten
    På elgiganten hittar jag nästan alltid det jag söker efter och om jag inte hittar det så hjälper säljarna mig på ett väldigt bra sätt. De verkar både kunniga, intresserade och de tar sig tid med mig som kund.
    Förutom att de har bra saker så är det också väldigt prisvärt och det är ju aldrig fel. Det finns bra sätt att ta sig dit med spårvagn även för mig som inte har någon bil och det är skönt, hade nohg inte åkt dit lika ofta ifall det hade varit krångligare.
  • Christoffer K
    Christoffer K skrev om Elgiganten
    Elgiganten är den första butik jag besöker om jag är ute efter något till datorn, annan vitvara eller annat som de kan tänkas har där. Alltid trevlig och kunnig personal som kan förklara och rekommendera prylar.
  • Emma A
    Emma A skrev om Elgiganten
    Jag gillar ElGiganten på Backplan för att det är en otroligt stor butik med ett kanonbra utbud. Jag hittar alltid vad jag söker där, det är dit jag alltig vänder mig då jag är ute efter elektronikprylar. Personalen är hjälpsam, dock känns det som att det ofta hade kunnat vara mer personal i butiken. Bra priser tycker jag tt det är om man jämför med de andra elektronikkedjorna. Lätt att ta sig till butiken, mycket parkeringspaltser om man har bil. Spårvagnen stannar ett stenkast från butiken och det finns tre linjer att välja mellan om man kommer frn stan.

Backavägen 2, 417 05 Göteborg