Alla kategorier Radio Halland Halmstad Elgiganten

Kundvägen 6A, 302 41 Halmstad — Visa karta

Läs vad 3 kunder tycker om Elgiganten

• Tim V
    Tim V skrev om Elgiganten
    Den största anledningen till att jag föredrar Elgiganten framför andra stora elektronikkedjor i staden, är deras hantering av returneringar. Är man inte nöjd med en vara, behöver man inte komma med några anledningar, utan det är en självklarhet att man ska få pengarna tillbaka. Något som jag - som ofta har otur med mina elektronikinköp - värdesätter högt.

(Uppdatering) Här om dagen skulle min bror köpa en skrivare på Elgiganten. Han var beredd på att lägga ~1800 kr, men det visade sig att den låg på 1495, vilket förstås var en trevlig överraskning. Innan betalningen var genomförd, frågade försäljaren om han hade vägarna förbi den närmaste månaden. Produkten skulle nämligen reas ut ytterligare 500 kr billigare fr.o.m. veckan efter, och om han kom inom affären med kvittot, kunde han få tillbaks mellanskillnaden. Det var mycket oväntat att höra en försäljare ge ett sådant tips, - och det ökar chansen att vägen bär inom Elgiganten nästa gång -jag- ska köpa nån teknikpryl.

Uppdatering: Åkte in med brodern igen två veckor senare för att han skulle få tillbaks sina 500 kronor. Samma säljare kom, och kände igen sin kund direkt. Det hade nog egentligen blivit nåt fel, för priset på skrivaren hade höjts till 1495 igen efter en kort prissänkning, och säljaren blängde till mot datorskärmen. Han hade nog alltså lovat lite för mycket egentligen, men det var ingen som helst diskussion om saken, och pengarna återlämnades. Snyggt skött.

Däremot tog det ett ganska bra tag innan det blev någon hjälp i receptionen. Det stod bara ett par kunder framför, men plötsligt började säljaren att hjälpa ett gammalt par utan kölapp som tyckte sig ha förtur. Det vore en sak om det gällde en fråga eller två, men nu gick säljaren iväg i åtminstone fem minuter, och ett par hann t.o.m. tröttna och lämna affären innan han kom tillbaka. Två personer i kundtjänsten hade alltså inte skadat!
  • Joel B
    Joel B skrev om Elgiganten
    Ska jag köpa elektronik i butik vänder jag mig oftast till ElGiganten. Deras butik i Halmstad har det mesta. Personalen är trevlig och serviceinriktad och det har aldrig varit några problem med att returnera eller byta varor.
  • Joakim B
    Joakim B skrev om Elgiganten
    Bra affär, mer välsorterade än jag trodde. Var inne för att köpa en antennkabel men hittade samtidigt en adapter till datorn som jag behövde. Lite dåligt läge annars, en lång bit från city.

Kundvägen 6A, 302 41 Halmstad