Alla kategorier Radio Skåne Malmö Elgiganten

Trelleborgsvägen 14, 214 32 Malmö — Visa karta

Läs vad 10 kunder tycker om Elgiganten

• stellan p
    stellan p skrev om Elgiganten
    Efter att man köpt en Electrolux kyl och frys för 24000kr och man vill att den ska fungera!

VARNING FÖR ELECTROLUX PRODUKTER!

Nedan svaret på mitt mail om att få min kyl att fungera::

Jag har efter att ha läst ditt mail varit i kontakt med Electrolux service och talat med en kille på kundtjänst som heter Thomas för att få information om ditt ärende.
    Han kunde se att din lokala servicefirma varit ute hos dig vid 7 tillfällen.
    De har vid dessa tillfällen bytt dörren helt, monterat buffert och bytt beslag, bytt gångjärn, bytt hela dörren igen och därefter bytt gångjärnen på den nya dörren.

Anledningen till att din kyl inte blivit utbytt på reklamation beror på
    förutsättning att för man ska ha rätt att häva köpet, är att felen som uppkommer är reklamationsfel,
    d.v.s fel som har uppkommit i tillverkningen.
    Gångjärnen är bara ett exempel på fel som de åtgärdat som inte går under reklamationsfel.

IDIOTER. Enligt deras svar är det inte tillräckligt att Electrolux service varit hemma hos mig 7 ggr
    och försökt laga kylskåpet. Det är enligt dom normalt med deras produkter..........
    Alltså 7 ggr jag fått ta ledigt för att vara hemma och passa när Electrolux kommer. Och det är normalt för deras skitprodukter och skitåterförsäljare.

MVH
    Stellan & Sandra
  • Qpaqex
    Qpaqex skrev om Elgiganten
    Här gäller det att veta vad man vill ha. Det gäller även att veta vad andra tar betalt för varorna. Konstigt nog kan du pruta 10-20% på nästan allt. Kräver ju lite fakta, men det är sällan jag betalar vad det står på hyllkanten. De älskar sina försäkringar och sina tillbehör. Det är där de gör sin vinst. Hemförsäkringen brukar täcka det där ändå.
    Personalen är allt ifrån påläst till totalt inkompetent. Fast det är lätt att haffa en ny säljare om den första inte passar. Läget är ok i Malmö.
  • Bengt J
    Bengt J skrev om Elgiganten
    Dom lovade ringa om problem med en extern hd. men hördes inte av på en vecka. Man kunde inte få besked via kundtjänst, inget riktig reprelationsstatusbesked på Internet, man måste ta sig dit rent fysiskt för att få diskutera problemet. Denna sak fungerade riktigt uselt Försäljaren valde en bra dator till mig, men bemötandet i servicedisken gjorde mig däremot ledsen.
  • Anon Y
    Anon Y skrev om Elgiganten
    Säljaren försökte övertala mig om att en färgpatron för en helt annan typ av skrivare passade min skrivare...
    Verkar som att de trånar efter missnöjda kunder.
    Ger inte butiken en etta då det även finns relativt påläst personal på stället.
  • Elna J
    Elna J skrev om Elgiganten
    Bra priser och hyffsat bra kvalitet ocksa. Tycker inte att det ar nodvandigt att betala bang&olofsons priser nar man lika garna kan komma hit. Personalen ar hjalpsam!
  • Stefan P
    Stefan P skrev om Elgiganten
    Bra produkter till bra priser, jag handlar ofta hos dom och har aldrig blivit missnöjd. Personalen är väl kanske inga experter på produkterna men dom är ialla fall mycket trevliga. Rekommenderas
  • Christina M
    Christina M skrev om Elgiganten
    Elgiganten har väldigt bra priser och det uppsakattar jag som student då jag inte direkt ahr råd att köpa dyraste datorn eller senaste mobiltelefonen. Då är det skönt att kunna hitta snygga, prisvärda alteranativ som dessutom har hörg kvalitet fast de int kostar lika mycket. Pesonalen är dessutom mycket trevlig och hjälpsam. När jag skulle köpa en sladd till min dator och egentligen inbte hade någon aning om vad jag skulle ha den till än mindre hur den såg ut så lotsade de mig fram till rätt slad. Mycket kunniga och intresserade. Butukerna är dessutom snyggt upplagda med tydliga avdelningar och snygga montrar.
  • Kerstin A
    Kerstin A skrev om Elgiganten
    Elgiganten håller helt klart sina produkter lägre än konkurrenterna. Jag har aldrig haft några problem med detta företag. Kompetent personal arbetar här samt kan svara på viktiga och avgörande frågor innan du som kund bestämmer dig för ett eventuelllt köp av produkten. Elgiganten här har en stor lokal med ett brett sortiment så detta ställe tycker jag absolut du ska besöka. Jag ger 5/5recos.
  • Anya L
    Anya L skrev om Elgiganten
    Trots mkt problem med mitt tidigare abonnemang var säljaren väldigt trevlig och hjälpsam när jag skulle köpa en ny mobil. Han hjälpte mig att hitta rätt abonnemang för mig och förklarade mkt.
    De hade bra erbjudanden på olika grejer och det som var extra bra var att det aldrig var någon lång kö någonstans.
    Det kändes också bra att säljaren inte försökte pracka på en en massa onödiga grejer utan helt enkelt sa "du klarar dig utan det". Många säljare brukar annars försöka pracka på en försäkringar, minneskort och andra erbjudanden men denna kille var mkt hjälpsam.
  • Johanna L
    Johanna L skrev om Elgiganten
    Denna butik remomenderar jag varmt. Här är det bra bemötande av kunder. Personalen svarar på frågor, tar sig tid. (varken för lång el kort). Priserna ligger relativt lågt.

Har inte vid ett enda tillfälle haft problem med denna butik om en produkt gått sönder eller varit defekt redan från början. Återköp, utbyte, service efter långt tid. Detta har alltid varit självklart och inget att behöva bråka om (vilket man får göra i vissa butiker). Tror helt klart denna kedja vinner kunder på sin "lyhördhet"

"5/5 recos"
    Kerstin A, Eva P, Kerstin A gillar detta