Elgiganten AB

2.6

5 omdömen om Elgiganten AB

Anna H
Skrev om Elgiganten AB

Var där häromdagen och skulle kolla på ny dataskärm. Gick fram till personnalen och sa vad mitt ärende var, istället för att följa med mig bort pekade han lite vagt och sa "därborta nånstans" sen fortsatte han prata med sin kollega. Uselt kundbemötande.

Josefin S
Skrev om Elgiganten AB

Jag har aldrig haft några problem med Elgiganten. Anser att de har god service med trevliga säljare som gör sitt bästa för att göra mig som kund nöjd. Eftersom de dessutom har lägsta prisgaranti vet jag att jag alltid får det billigaste priset hos dem. Okej att det kan vara jobbigt att de har ett sk. trevägssystem som innebär att man får gå till säljare-kassa-lager, men det kan man väl förstå, att de olika säljarna har olika utbildning för det de gör, bättre att vara bäst på fåtal saker än att vara "sisodär" på allt.

Linus P
Skrev om Elgiganten AB

Elgiganten är billiga och bra så länge inget krånglar, det är lite folk i butiken, man inte behöver hjälp och det man vill ha ligger framför näsan på en. Hatar att man inte kan ringa till butiken! Man hamnar på nån central i nån annan stad där de knappar lite, gissar lite och sen när man kommer till butiken så säger de något helt annat. Sjukt kass! Skulle köpa en DVD-box på rea, men hittade den inte. Frågade och fick till svar ungefär: "Ingen har lagt ut dom, han som är DVD-ansvarig är sjuk, jag håller på med kaffebryggare". Nä usch, försöker undvika dom, men ofta är de ganska billiga så...

Emma C
Skrev om Elgiganten AB

Jag har aldrig haft särskilt höga åsikter om elgiganten, men detta ändrades när jag fick en mobiltelefon på min födelsedag som var köpt där. Från början var det något fel, men jag fick hjälp och fick snabbt tillbaka en fungerande mobil. Kommer alltid handla på Elgiganten från och med nu.

David H
Skrev om Elgiganten AB

I denna butik får man uppleva det värsta av storkedjornas provision och jakt på merförsäljning av försäkringar. Elgigantens sovjetiska trekösystem (först köa för att välja ut en vara, sedan köa för att betala varan och slutligen köa för att hämta ut varan) gjorde här att jag hamnade i den bisarra situationen att försöka leta upp en säljare som sålt en produkt de inte hade inne. Säljaren gömde sig med vilje och försökte sedan återigen sälja den skrivare han hade större provision på men som var sämre än den jag ville ha.

Emma K gillar detta