Alla kategorier Radio Stockholms län Södertälje Elgiganten

Klastorpsvägen 10, 152 42 Södertälje — Visa karta

Läs vad 5 kunder tycker om Elgiganten

• Andreas J
    Andreas J skrev om Elgiganten
    Fick ett mail nyligen från Elgiganten där jag ombads recensera ett köp av en ny tvättmaskin. Min recension såg ut såhär men blev refuserad av Elgiganten, dvs läggs ej ut på deras hemsida.

Rubrik: "Dålig produktsupport och ingen express"
    Avloppsslangen var för kort trots att den ansluts till diskbänkens avlopp alldeles intill, så det blev ett extra ärende till affären. På Elgiganten i Södertälje kunde man inte svara på vilken av två slangar jag behövde så köpte båda. Rekommenderades att ringa kundservice ang hur förlängningen skulle gå till, men efter en kvart i telefon svarade de att de inte vet, att jag får köpa deras installationstjänst.
    ByggMax beskrev på sin hemsida hur förlängningen ska utföras. Debiterades 599 kr extra för "express leverans nästa dag" trots att det tog ca 3 veckor. Efter två klagobrev har de reducerat till 299 kr extra. För vad?
  • Garo A
    Garo A skrev om Elgiganten
    gillar denna butik, men kanske för liten och för få produkter i butiken
  • Johan B
    Johan B skrev om Elgiganten
    Skit i bemötandet! dom lyckades på nåt väster låsa tjejens o mitt mob,nr emellan två olika abonnemang trots avsaknad av godkännande underskrift tjejen har/hade inte ens besökt butiken nummren förblev låsta ca 2-3 veckor och ingen kunnde göra ett jota, ersättningen på 500 för oss bägge tyckte jag inte täckte sveda o värk(tjejen undrade ju givetvis vad jag ställt till med)Och om ja nu ska summera(min roman;) så tyckte att jag blev hånad för att jag inte va nöjd med "ersättningen" butikchefen skrattade faktisk när jag la på en nolla,,sån mentalitet tycker ja är genomgående för hela kedjan, men fördelen med konkurens är att iaf ja slipper besöka nån av deras butiker igen!
  • Joakim N
    Joakim N skrev om Elgiganten
    ELGiganten är en bra butik med många produkter med bra priser. Dock så har de väldigt få butiker i lantorter
  • Amanda E
    Amanda E skrev om Elgiganten
    El-giganten i Södertälje tycker jag är en rörig butik med dålig service. Det tar oftast lång tid inne i butiken när man står i kö och vill ha hjälp eller köpa en produkt. När vi tittade på mobiler här och till slut besämde oss för en fick vi stå i kö länge för att få hjälp att ta fram den, när det väl var vår tur visade det sig att den var slut, trots att den fanns som viningsobjekt med pris och allt. Varför kunde de inte bara besparat oss detta köande genom att ha satt upp en lapp om att den var slut eller tagit bort den. Troligen för att de hoppas att man ska köpa något annat då men det gjorde vi inte. Har även vart med om att man får stå länge i kö till support och byten här. Finns andra bättre butiker!
    Johan B gillar detta

Klastorpsvägen 10, 152 42 Södertälje