Alla kategorier Telefon Stockholms län Stockholm Norrmalm Elgiganten

Kungsgatan 12-14, 111 35 Stockholm — Visa karta

ElGiganten

Telefonbutiker nära Elgiganten:

Hästholmsvägen 28, NACKA
Genom att vara snabba i vår service, proaktiva i vår relation och unika i vårt e... Läs mer ›
Stig J:
Jag, Vi, är såå nöjda med ER, alltid snabbt svar när man ringer till Er och får då svar på fråga man ställer.Vi kan bara ge Er många ++++++ ...

Läs vad 20 kunder tycker om Elgiganten

• Marian
    Marian skrev om Elgiganten
    Inget bra köp med bara 4GB arbetsminne, laptopen kommer kännas och vara värdelös inom max ett par år. Bättre att planera köpet noga och köpa något med kapacitet och värde efter många år, blev jag informerad om av mina kunniga vänner.

Dessutom sitter jag bättre och lättare med min lätta lilla "padda" i min soffa.
  • Elina E
    Elina E skrev om Elgiganten
    Fick utomordentlig service när jag var inne och skulle handla min senaste dator på Elgiganten Kungsgatan. Kunnig och trevlig personal som verkligen gjorde allt för att jag skulle vara helt nöjd när jag gick därifrån. Toppen!!
  • Marguerite S
    Marguerite S skrev om Elgiganten
    Att reklamera misslyckat köp på Elgiganten Kungsgatan är som en Kafkaroman. Lika långdraget och plågsamt. Ett teleabonnemang som inte fungerar. Telebolagets kundtjänst har inget emot att häva avtalet men ber oss gå tillbaka till butik eftersom en telefon ingick. På Elgiganten däremot hävdar de att de inget kan göra. Att "det står på kvittot att man inte kan ångra" (och då man fått kvitto är det ju - redan för sent. Moment 22?) Efter att ha pratat med sex olika personer varav vissa aldrig borde jobba med ett serviceyrke får vi till slut tala med en annan person som uppger sig vara chef. Då är det plötsligt inga problem att få häva det icke-fungerande abonnemanget och köpa loss telefonen. Men det krävs alltså ca 1,5 timmar diskussion med sex olika personer plus att en namnlös person i reklamationsdisken är mycket oförskämd och vägrar att ge sitt förnamn eller ringa på en chef - innan man äntligen kan få en normal kundservice. Och -varning - om man inte behärskar svenska flytande då kör de totalt över en och drar sig inte för att lura personen genom utebliven och vilseledande information vid köpet. Handla aldrig på Elgiganten. Någonsin.
  • Kalle A
    Kalle A skrev om Elgiganten
    Ung, arrogant personal som fnyser åt en. Där handlar jag inte igen.
  • Kalle A
    Kalle A skrev om Elgiganten
    Ung, arrogant personal som fnyser åt en. Det var sista gången jag handlade där.
  • Erik G
    Erik G skrev om Elgiganten
    Man får alltid en rätt information gällande varor. Ärliga säljare och ett bra atmosfär i butiken.
  • Robert A
    Robert A skrev om Elgiganten
    Bra saker, och kunnig personal. Mycket folk i butiken
  • Lisa A
    Lisa A skrev om Elgiganten
    Jättebra bemötande i tisdags när jag ville ha hjälp med en strulande skrivare.
  • Falsk I
    Falsk I skrev om Elgiganten
    Det finns alltid kunnig personal och de har ett bra sortiment. Man får öppet köp 30 dagar och man får faktiskt öppna och testa produkten. Deras PC service som de erbjuder i butiken är riktigt bra och de har löst problem som till och med jag som datorentusiast inte kunnat fixa. Det gjorde de på bara någon vecka och till bra pris. På tal om priser så brukar deras priser vara rimliga och ibland kan man hitta fynd. Ett annat exempel på varför jag gillar EG är deras lägsta prisgaranti som jag tror inte många utnyttjar. En gång ville jag köpa en Wii-mote (kontroll till tevespel) och såg att den kostade upp mot 400kr hos dem. I butiken lånade jag då en utställd bärbar dator för att gå in på internet och göra en snabb jämförelse med en annan elektronikkedja på prisjakt. Där kostade kontrollen endast 130kr. Jag gick fram till en försäljare, han kontrollerade priset och jag fick köpa kontrollen hos Elgiganten för 130 kr. Jag tycker Elgiganten är bäst, och de finns på många ställen.
  • stellan p
    stellan p skrev om Elgiganten
    Efter att man köpt en Electrolux kyl och frys för 24000kr och man vill att den ska fungera!

VARNING FÖR ELECTROLUX PRODUKTER!

Nedan svaret på mitt mail om att få min kyl att fungera::

Jag har efter att ha läst ditt mail varit i kontakt med Electrolux service och talat med en kille på kundtjänst som heter Thomas för att få information om ditt ärende.
    Han kunde se att din lokala servicefirma varit ute hos dig vid 7 tillfällen.
    De har vid dessa tillfällen bytt dörren helt, monterat buffert och bytt beslag, bytt gångjärn, bytt hela dörren igen och därefter bytt gångjärnen på den nya dörren.

Anledningen till att din kyl inte blivit utbytt på reklamation beror på
    förutsättning att för man ska ha rätt att häva köpet, är att felen som uppkommer är reklamationsfel,
    d.v.s fel som har uppkommit i tillverkningen.
    Gångjärnen är bara ett exempel på fel som de åtgärdat som inte går under reklamationsfel.

IDIOTER. Enligt deras svar är det inte tillräckligt att Electrolux service varit hemma hos mig 7 ggr
    och försökt laga kylskåpet. Det är enligt dom normalt med deras produkter..........
    Alltså 7 ggr jag fått ta ledigt för att vara hemma och passa när Electrolux kommer. Och det är normalt för deras skitprodukter och skitåterförsäljare.

MVH
    Stellan & Sandra
  • Per A
    Per A skrev om Elgiganten
    Jag är väldigt nöjd med Elgiganten. Inget strul.
  • Åke B
    Åke B skrev om Elgiganten
    Grymt ärliga säljare, tänkte köpa en Boxee men säljaren sa at jag kan installera på min PC
  • Lisbeth N
    Lisbeth N skrev om Elgiganten
    Bäst av de stora kedjorna!
  • Kevin
    Kevin skrev om Elgiganten
    Priserna är väl ganska ok. Dock har personalen endast gymnasieutbildning och kan inget om sortimentet. När man frågar dom nåt, så står dom och läser innantill på produktbeskrivningen. Den kan jag läsa själv tack!
  • Carl Johan D
    Carl Johan D skrev om Elgiganten
    Billigt, har allt och en trevlig personal. Efter ombyggnationen nu även med ett digert laptoputbud, snabba kassor, stort spel, mobil och filmutbud. Översiktligt inrett och en tanke bakom placeringen. Fräsch interiör och alla är mycket hjälpsamma.
  • Henrik H
    Henrik H skrev om Elgiganten
    En bra affär med trevlig och kunnig personal som gärna hjälper dig. Butiken är stor och man och det är lätt att hitta det man söker.
  • David H
    David H skrev om Elgiganten
    Köpte ett demoex av en hårddiskinspelare här. Bra, och trevlig, personal för att vara hos Elgiganten (läs: man behövde inte leta upp personal som springer och gömmer sig, vilket hänt i andra Elgiganten-butiker).
  • Emma K
    Emma K skrev om Elgiganten
    Mycket tillmötesgående personal. Dels hittade jag en telefon (och jag är kräsen!) De hjälpte mig att jämföra olika abonnemang snabbt och dessutom var de roliga ;)
    När jag sedan skulle köpa en DVD spelare kunde de ärligt säga vilka som faktiskt inte höll måttet, men då den billigare som gjorde det inte fanns i lager fick jag den snäppet dyrare för samma pris.
    Toppen! :)
  • Damian G
    Damian G skrev om Elgiganten
    På elgiganten hittar du allt från radio och tv. De har väldigt bra priser på all hemelktronik. De är svårt att hitta billigare och bättre varor i någon annan butik. Personalen är kunnig och kan mycket om varorna de säljer och det är en stor fördel då man kan få den informationen man behöver.
  • Daniel G
    Daniel G skrev om Elgiganten
    Om du vill köpa en bra och prisvärd dvd, tv eller något annat elektroniskt så ska du gå till elgiganten här får du en bra service och betalar inte för mkt heller. Helt enkelt en bra affär med stort utbud och priser.

Kungsgatan 12-14, 111 35 Stockholm