Alla kategorier Radio Stockholms län Täby Elgiganten

Saluvägen 6, 187 66 Täby — Visa karta

Läs vad 5 kunder tycker om Elgiganten

• Anna S
    Anna S skrev om Elgiganten
    Köpte nyligen en dator hor Elgiganten men det var problem med den men reklamationen gick väldigt enkel och vi fick dessutom en ekonomisk kompensation.
  • Hans N
    Hans N skrev om Elgiganten
    Beställde tvättmaskin till kampanjpris. Vår gamla var sönder och jag hängde därför på låset och var först i affären att beställa. Det fanns fem st i affärens lager, tror jag. Bokade hemkörning första möjliga tid vilket var tre dagar senare och betalade för allt.

En dag före leverans flyttade jag om tunga möbler för att göra plats för införsel av maskinen till tvättstugan. Sedan kommer ett SMS från Elgiganten som beklagar att tvättmaskinen tyvärr är försenad till butik (!) och att företaget återkommer om ny tid. Jag väntar inte på det utan ringer själv upp. Får ingen förklaring till hur "min" beställda maskin lyckades få fötter och försvinna ur butiken. Får en ny tid ca en vecka senare då det enligt uppgift ska komma en maskin direkt hem till mig från centrallagret i Jönköping utan omlastning på vägen. Medan bergen av smutstvätt växer och möblerna står undanflyttade i väntan på maskinen skriver jag ett mail till företaget och förklarar vilka konsekvenser deras misstag får samt ber servicemottagningen vidarebefordra brevet till ledningen. Får inget svar. Nu växer sig bergen av smutstvätt riktigt höga. En vecka senare, på förmiddagen på avtalad leveransdag ringer jag upp företaget och ber att få bekräftat att maskinen är på väg. Tystnad i luren. Får därefter till svar att maskinen inte är på väg, den är restnoterad och kommer om ca en månad. Som förklaring får jag beskedet att jag varit oanträffbar i telefon där de bara nått telefonsvararen (varför de inte talat in ett meddelande eller skickat ett sms får jag aldrig veta). Förklarar att jag faktiskt har ringt upp dem efter den första uteblivna leveransen och avtalat om en ny tid för leverans innevarande dag. Ber dem återkomma senast klocka 15.00 samma dag och redogöra för var min maskin är och när den kommer. Ingen ringer.

Nu är jag arg! Jag måste ha en tvättmaskin NU!

Tar bilen och kör till en annan vitvaruaffär. Ser för mig två alternativa lösningar: 1. Jag annullerar köpet hos Elgiganten och beställer en maskin någon annanstans där de kan leverera omgående. 2. Jag traskar in i Elgigantens butik och säger att jag vill ha en annan maskin som finns i lager till kraftigt reducerat pris och hemtransport senast fredag (det var tisdag kväll nu). Bestämde mig för alternativ två och fick butikspersonalen med på noterna.

Idag är det onsdag. På fredag vet jag om jag lyckats baxa Elgiganten till att leverera en tvättmaskin hem till mig.

"Det är dumt att betala för mycket" heter en reklamslogan i branschen.Frågan är väl, med tanke på vad som har hänt, om det överhuvud taget är möjligt att undvika att betala för mycket i detta företag. Svaret lär jag få på fredag. På det ena eller andra sättet...
  • Moz S
    Moz S skrev om Elgiganten
    Vi har i många år haft Elgiganten som favoritbutik men har erfarenhet av butiken i Arninge sedan 1,5 år. Väl i butiken kan man tyvärr behöva vänta länge på att få hjälp. Tyvärr är inte personalen så kunniga som man kunnat önska sig. Vi ett tillfälle var vi dock djupt imponerade över en kvinnlig personal som kunde nästan allt om tvättmaskinerna, vilket gjorde att vi till slut beställde en från just Elgiganten.
    Vi har en känsla av att de ska ha lite bättre service i butiken om de ska kunna locka kunder till fysisk butik. Vi förstår dock att de måste dra ner på sin personal för att kunna kunkurrera med nätförsäljningen.
    En annan sak som drar ner betyget lite är personalens uppenbart negativa inställning till det Epoq-kök som de har ställt ut i butiken. Inte en enda fråga får man ställa om Epoqkök, för då blir de sura.

Vi har mycket positiva erfarenheter från Elgigantens nät- och telefonförsäljning (man kan ringa och handla). Mycket bra upplevelse, ordentlig leverans. Rekommenderas.
  • Anders
    Anders skrev om Elgiganten
    Ständigt kass service. Man väntar i evighet i kö vid en av "säljardiskarna", vid betjäning av kunden längst fram i kön försvinner säljaren iväg för att rekommendera denne kund någon vara, men återvänder han sen till sin disk/kö? Nej, han betjänar nån ny kund som han hittat på den plats han försvann till. Noll fokus, noll känsla för golvet/kunderna
  • Nadia S
    Nadia S skrev om Elgiganten
    elgigenten har ingen känsla för service. har många gånger stått i 10 minuter för att få hjälp och ändå inga folk i butiken. måste verkligen bli bättre och visa lite service känsla. detta gäller flera utav butikerna och har lärt mig att alldrig handla hos er någonsin mer!

Saluvägen 6, 187 66 Täby