EMMA Elinstallationer AB

EMMA Elinstallationer AB

www.emmael.se
  • Badge2021

EMMA Elinstallationer är ett elinstallationsföretag som jobbar mot hela Storstockholm och även Stockholms skärgård. Våra tjänster vänder sig till privatpersoner, bostadsrättsföreningar, företag, entreprenader, fastighetsförvaltare och byggföretag. Vi har idag samarbeten med flera byggföretag, målare, rörmokare, plattsättare...

251 omdömen om EMMA Elinstallationer AB

Sedan starten hos Reco 2014

Åsa A
Skrev om EMMA Elinstallationer AB

Snabba, proffsiga och prisvärda.

Dag F
Skrev om EMMA Elinstallationer AB

Jag har flera gånger anlitar EMMA El och alla gånger fått hjälp snabbt och bra.

Henrik S gillar detta
Glenn A
Skrev om EMMA Elinstallationer AB

Kan rekommendera Emma Elinstallationer AB, trevliga, kunniga och lyssnar på ens behov!

Magnus Ö
Skrev om EMMA Elinstallationer AB

Från första samtal till färdigt jobb tog det två dagar. Både personen jag pratade med som de som var här och gjorde installationen var väldigt trevliga och tillmötesgående. Utförandemässigt har vi heller inget annat än ros att ge. De gav råd när vi frågade och de utförde jobbet snabbt och, vad jag som lekman kan förstå, bra. Överlag är vi väldigt nöjda med helheten vi fått. /Magnus

Joakim S
Skrev om EMMA Elinstallationer AB

Serviceminded och proffsigt bemötande vid installation av elbilsladdare

Svar från EMMA Elinstallationer AB

Hej Joakim, Tack för din fina rekommendation. Du är välkommen att höra av dig för andra typer ev elarbeten. Allt gott. Med vänliga hälsningar

Jonas W
Skrev om EMMA Elinstallationer AB

Tydlig info innan vad jobbet skulle innebära och kosta. Väl på plats vad de mycket trevliga och kollade förutom det överenskomna arbetet även över fasfördelningen i elcentralen så att det såg bra balanserat ut. Prefekt jobb, där de förklarade vad de hade gjort och hur det fungerade. Lämnade platsen väl städad. Rekommenderas!

Svar från EMMA Elinstallationer AB

Hej Jonas, Tack för din fina rekommendation. Det är så här vi vill att våra kunder ska uppleva vårt arbete. Allt gott!! Med vänliga hälsningar Team EMMA

Mohammad B
Skrev om EMMA Elinstallationer AB

Very good personnel and good service! Thank you for your help.

Svar från EMMA Elinstallationer AB

Hi Mohammad, Thank you for your recommendation. We are glad we could help you. Best regards TEAM EMMA Elinstallationer AB

Monika L
Skrev om EMMA Elinstallationer AB

Trevligt och serviceminded personal !

Svar från EMMA Elinstallationer AB

Hej Monika, Tack för din återkoppling till oss Allt gott!! Vänliga hälsningar Team EMMA Elinstallationer

Annica N
Skrev om EMMA Elinstallationer AB

Emma Elinstallationer kan jag bara rekommendera till det bästa. Kom i tid, löste vårt issue snabbt och smidigt. Bra dialog med elektrikern. Inga som helst konstigheter vad gäller fakturering och tiden det tog för elektrikern. Väldigt skönt att kunna lita på expertisen jag själv har så lite kunskap om! Kommer anlita dem igen vid behov!

Svar från EMMA Elinstallationer AB

Tack för din fina rekommendation!! Vi försöker vara tydliga i dialogen med våra kunder från bokning till fakturering. Du är välkommen att höra av dig om behov uppstår i framtiden. Allt gott!! Vänliga hälsningar Team EMMA Elinstallaytioner

Fredrik B
Skrev om EMMA Elinstallationer AB

Vi fick en Tesla Wall connector gen 3 installerad igår av EMMA. Vi är mycket nöjda med allt från snygg kabeldragning, tätning av alla borrade hål samt bemötande. Det var även bra specad faktura med vad som utförts. Kommer anlita denna firma för fler elarbeten i framtiden.

Svar från EMMA Elinstallationer AB

Stort tack för din fina rekommendation. Vi försöker vara så tydliga vi kan från första kontakt till fakturan, detta underlättar för båda parter. Ibland kan det upplevas som mycket information, men allt ska vara enkelt att förstå. MVH TEAM EMMA Elinstallationer

Markel S
Skrev om EMMA Elinstallationer AB

Jag fick hjälp med installation och kabeldragning av nätverksuttag i min lägenhet. Jag fick snabbt hjälp med att boka upp en tid och elektriker var förbi och kikade och gav förslag på lösning för min lägenhet. Installationen skedde dagen efter och gick väldigt smidigt. Allting sköttes väldigt proffsigt. Jag är supernöjd med den hjälp jag fick och kan varmt rekommendera till andra.

Mattias L gillar detta

Stort tack för din fina rekommendation. MVH Team EMMA Elinstallationer

Erik K
Skrev om EMMA Elinstallationer AB

Duktig och service minded elektriker

Svar från EMMA Elinstallationer AB

Stort tack för din fina rekommendation. Välkommen åter om behov uppstår. Trevlig Midsommar 😀 //TEAM EMMA Elinstallationer

JIMMIE L
Skrev om EMMA Elinstallationer AB

Mycket proffsiga och fantastiska på hitta goda lösningar trots våra något speciella önskemål. Vi blev supernöjda med resultatet!

JIMMIE L gillar detta
Svar från EMMA Elinstallationer AB

Stort tack för din fina rekommendation. Vi försöker alltid att tillgodo se kundernas önskemål. Under förutsättning att det är elsäkerhet förstås 😃 // TEAM EMMA Elinstallationer

Carl-johan E
Skrev om EMMA Elinstallationer AB

Jag har fått en Installation av el laddare till bil. Trevligt bemötande. Superproffsigt genomförande d vs snabbt och smidigt trots att jag hade lite småkrångliga förutsättningar. Leverans var över min förväntan och de har min fulla rekommendation.

Svar från EMMA Elinstallationer AB

Tack för din fina rekommendation. Laddning av bilar är något som vi är i framkant på. Kul att vi kunde hjälpa dig trotts annorlunda förutsättningar. Så lång tid installationen är säker för vår personal och för dig som kund så är vi väldigt flexibla med lösningar. Med vänlig hälsning, Team EMMA Elinstallationer

SIMON F
Skrev om EMMA Elinstallationer AB

Jag har anlitat EMMA el för ett par olika åtgärder i mitt hus, och har fått superbra hjälp! Snabbt och tydligt svar på förfrågan, med elektriker på plats redan samma vecka. Elektrikerna som gjort arbetet har varit i alla avseenden snabba och proffsiga, samt enkla att kommunicera med. Dessutom är de väldigt duktiga problemlösare som hittat bra och kreativa lösningar på de problem som ofta finns i lite äldre hus. I de fall det funnits frågetecken har dessa kommunicerats och vi har gemensamt kommit fram till vad som är bästa lösningen.

SIMON F gillar detta
Svar från EMMA Elinstallationer AB

Tack för din fina rekommendation. Det är verkligen så som vi vill jobba och kunden ska känna sig delaktig. Det är då det blir bästa resultat. //Team EMMA Elinstallationer

Eva G

Proffsigt mkt trevliga killar

Svar från EMMA Elinstallationer AB

Tack för din fina rekommendation. Tveka inte att höra av dig om du behöver hjälp i framtiden. Med vänlig hälsning, Team EMMA Elinstallationer

Kajsa Katarina Maria B
Skrev om EMMA Elinstallationer AB

Trevliga, serviceinriktade och gjorde ett bra jobb. Vi fick spotar bytta och ett nytt uttag installerat, bl.a.

Svar från EMMA Elinstallationer AB

Tack för din fina Rekommendation. Din upplevelse av oss är precis den upplevelse som vi försöker förmedla vid varje kundkontakt. Med vänlig hälsning, TEAM EMMA ELINSTALLATIONER

IRINA S
Skrev om EMMA Elinstallationer AB

Efter flera år av vånda pga gammal takkontakt och trasig el i köket tog jag till slut tag i saken och började leta efter hjälp. Efter att ha läst omdömen här på reco valde jag att kontakta EMMA Elinstallationer - något som jag nu är väldigt glad över. Kontakten med dem var snabb, tydlig och vänlig. Elektrikerna kom på utsatt tid (klockan sju på morgonen) och var väldigt trevliga och snabba. Det var kanske inget större arbete som skulle utföras, men jag är verkligen supernöjd och kommer absolut att anlita dem igen om behov skulle uppstå. :)

Svar från EMMA Elinstallationer AB

Tack för din fina rekommendation. Kul att vi fick möjlighet att hjälpa dig med din vånda. Skulle fler sådana uppstå så får du gärna höra av dig tidigare än flera år. MVH TEAM EMMA ELINSTALLATIONER

Anna & Anders K
Skrev om EMMA Elinstallationer AB

Montering av eluttag på balkong. Snyggt, snabbt utfört och trevliga och ordningsamma hantverkare (tog till och med av sig skorna i lägenheten). /Anders i Solna

Robert S
Skrev om EMMA Elinstallationer AB

El ändrat till jordat. Div nya eluttag/belysning utomhus. Väl bemött. Tidigare anlitat för wall-connector och fick god erfarenhet. Installatörer jobbade snabbt och effektivt samt med egna lösningar som var bra

Svar från EMMA Elinstallationer AB

Hej Robert. Stor tack för din fina rekommendation och tack för att vi fick förtroendet att hjälpa dig igen. MVH TEAM EMMA ELINSTALLATIONER

Sven B
Skrev om EMMA Elinstallationer AB

Behövde hjälp med att byta belysning i en spegelarmatur plus utbyte av en gammal strömbrytare. Typiska jobb som man inte kan/bör göra som amatör. Punktlig på överenskommen tid kl 07.00 på morgonen. Lugnt uppträdande och visad kompetens. Montören skapade inte några farhågor för Coronasmitta.

Svar från EMMA Elinstallationer AB

Hej Sven Tack för din fina rekommendation. Punktligheten är viktigt hos oss och även om vi skulle vara sena så ska kunden omgående bli kontaktad. Lyckligtvis så sker inte detta speciellt ofta :) Förutom punktlighet så har vi i år fått Corona/covid-19 att kämpa emot. Denna smitta är något som vi på EMMA Elinstallationer har jobbat hårt med under detta året och verkligen inget vi tar lätt på. Både våra medarbetare och kunder ska känna sig så säkra det går på att inte bli smittade. Skönt att det ger ett tryggt intryck ute hos kund. MVH TEAM EMMA Elinstallationer

KATRIN K
Skrev om EMMA Elinstallationer AB

Mycket nöjd med snabb service och bemötande. Lätt och smidigt att få pris (några minuter!), beställa, få order bekräftad, få föreslag om produktinköp samt senare installation och fakturerat. Installationstekniker mycket professionell i sitt bemötande.

Svar från EMMA Elinstallationer AB

Tack för din fina rekommendation. Du är välkommen åter om behov uppstår. Din upplevelse av oss är det som hela EMMA Elinstallationer står för. MVH TEAM EMMA Elinstallationer

ANNA-KARIN B
Skrev om EMMA Elinstallationer AB

Snabba svar från kundservice. Snabb och bra återkoppling från elektrikerna. OCH dessutom en trevlig och fin attityd. Kommer absolut att anlita dem igen.

Svar från EMMA Elinstallationer AB

Hej! Tack för din fina rekommendation Det är den känslan vi strävar efter att våra kunder ska ha när vi är färdiga. MVH TEAM EMMA Elistallationer

Niclas L
Skrev om EMMA Elinstallationer AB

Kompetent och trevlig. Genomförde installationen som jag förväntade mig!

Svar från EMMA Elinstallationer AB

Stort tack för din fina rekommendation. Önskar dig välkommen åter om behov uppstår. Med vänlig hälsning, Team EMMA Elinstallationer

Christian F
Skrev om EMMA Elinstallationer AB

Vi är väldigt nöjda med elarbetet, noggranna och snabba. Jag kan verkligen rekommendera EMMA Elinstallationer.

Svar från EMMA Elinstallationer AB

Stort tack för din fina rekommendation. Du är mer än välkommen åter om behov uppstår. Med vänlig hälsning, Team EMMA Elinstallationer

Johan G
Skrev om EMMA Elinstallationer AB

Duktiga, snabba och mycket trevligt bemötande!

Svar från EMMA Elinstallationer AB

Stort tack för din fina rekommendation 😀 Varmt välkommen tillbaka om vi kan hjälpa dig framöver. Med vänlig hälsning, Team EMMA Elinstallationer

ERIK F
Skrev om EMMA Elinstallationer AB

Jag fick hjälp av André att dra el i badrum för tvättmaskin och takbelysning. Allting blev väldigt snyggt och ett grymt bemötande från första mötet och offerten med Daniel till själva arbetet som André genomförde.

Svar från EMMA Elinstallationer AB

Stort tack för din fina rekommendation! För EMMA Elinstallationer är det viktigt att upplevelsen är bra hela vägen, från första kontakt till att fakturan ska betalas. Så det värmer i hjärtat att du delar med dig av den känslan. Tveka inte att höra av dig om behov finnes. MVH Team EMMA Elinstallationer

Per Erik Ragnar A
Skrev om EMMA Elinstallationer AB

Vi gjorde en uppdatering av elen hemma samt lite mindre tilläggsarbeten. Från första kontakt till nu när arbetet är genomfört har allt genomsyrats av tydlighet och kompetens. Elektrikerna Filip o Jesper som var på plats var mycket bra och kom med mycket bra förslag. De var mycket trevliga och lätta att ha att göra med. Det känns att arbetet utfördes med omsorg o kvalitet. Om vi behöver mer hjälp i framtiden är det Emma elinstallationer vi kommer komtakta

Svar från EMMA Elinstallationer AB

Stort tack för din fina rekommendation. Vi på EMMA Elinstallationer lägger stor vikt vid att kunden ska känna sig trygg med de förslag som vi föreslår. Ni är mer än välkomna i framtiden om behov uppstår. Mvh Team EMMA Elinstallationer

Jonas W
Skrev om EMMA Elinstallationer AB

Fick hjälp av EMMA El att installera en Easee laddbox. Allt gick väldigt smidigt och de var lätta att ha att göra med.

Svar från EMMA Elinstallationer AB

Stort tack för din fina rekommendation. Varmt välkommen tillbaka om behov uppstår. Med vänlig hälsning, Team EMMA Elinstallationer

Paul N
Skrev om EMMA Elinstallationer AB

Bra och professionellt bemötande samt väl utfört arbete!

Svar från EMMA Elinstallationer AB

Tack för din fina rekommendation. Önskar dig välkommen åter. Med vänlig hälsning, Team EMMA Elinstallationer

Mats H
Skrev om EMMA Elinstallationer AB

Idag behövde jag akut hjälp med elen och de var här på mindre än en timma! Mycket bra service och trevligt bemötande!

Svar från EMMA Elinstallationer AB

Hej! Tack för din fina rekommendation. Härligt att vi kunde hjälpa dig. Välkommen åter 😀 Med vänlig hälsning, Team EMMA Elinstallationer

Jenny Ulrika K
Skrev om EMMA Elinstallationer AB

Oerhört hög service. Alltifrån första kontakt (snabbt svar) till leverans av tjänster. Väldigt serviceminded och kunnig elektriker (Adam). Kommer definitivt använda dem igen.

Sofie L
Skrev om EMMA Elinstallationer AB

Trevlig elektriker. Kom i tid. Snabba svar på mailen vid bokning och frågor. Suveräna är andra gången jag använder dem:)

Svar från EMMA Elinstallationer AB

Tack för dina fina ord reco.se Du är alltid välkommen tillbaka till oss. MVH TEAM EMMA ELINSTALLATIONER

Eva H
Skrev om EMMA Elinstallationer AB

Bra bemötande och bra service, kom verkligen i tid fast det var sagt att komma från 07.00 till 07.30. Jag var lika nöjd förra gången jag anlitade dem.

Svar från EMMA Elinstallationer AB

Tack för din fina Reco. Kul att du berömmer vår punktlighet. Att komma på utsatt tid är viktigt för oss. Det är en av våra byggstenar i EMMA Elinstallationer. I bland kan saker ske i trafiken som gör att vi kommer senare, men då ska vi alltid höra av oss innan. MVH TEAM EMMA Elinstallationer

Hilde Ö
Skrev om EMMA Elinstallationer AB

Trevligt bemötande av alla. Snabbt och proffsigt utfört arbete av Ferdi och Jesper Jättenöjd

Svar från EMMA Elinstallationer AB

Stort tack för din fina rekommendation! Alltid kul när vårt arbete uppskattas. Med vänlig hälsning, TEAM EMMA Einstallationer

Johan Oskar E
Skrev om EMMA Elinstallationer AB

EMMAel har vart kanon! duktig trevlig och kunnig personal tummen upp för Ferdi. Snabbt svar på offert och snabb återkoppling. Kan verkligen rekommendera dem

Svar från EMMA Elinstallationer AB

Tack för din fina rekommendation! Personalen på EMMA är verkligen styrkan och grunden i hela bolaget. Kul att få uppskattning på vårt arbete. MVH TEAM EMMA ELINSTALLATIONER

Jacob T
Skrev om EMMA Elinstallationer AB

Kan varmt rekommendera EMMA El - väldigt tydliga och snabba i sin (mail)kommunikation. Själva utförandet att lägga om el, fixa dimmers och lösa diverse el-relaterade issues gick hur bra som helst. Riktigt proffsigt gjort. Och en extra tummen upp för superbra attityd, pragmatiska lösningar och uppföljning på hur det gick. Ferdi gjorde helt enkelt ett toppenjobb!

Svar från EMMA Elinstallationer AB

Tack för din fina rekommendation! Kommunikation är verkligen viktigt för att arbetet ska kunna utföras på bästa sätt. Även om vi ofta får höra att vi är tydliga så ser vi över och förbättrar vår information hela tiden. MVH TEAM EMMA ELINSTALLATIONER

Ulrika B
Skrev om EMMA Elinstallationer AB

Är mycket nöjd med allt från första bokning, till utförande och fakturering från Emma El. Deras elektriker var kunnig och jobbade på effektivt och noggrant. Det märktes att han var mycket mån om att vi som kunder skulle bli nöjda. All kontakt med kontoret har fungerat mycket smidig. Kan verkligen rekommendera företaget och anlitar dem gärna igen.

Svar från EMMA Elinstallationer AB

Tack För din fina reco. För oss är det viktigt med tydligheten, bemötandet och servicegraden. Kunden ska känna sig trygg genom hela processen. Du är varmt välkommen åter om behov uppstår. Med vänlig hälsning, TEAM EMMA Elinstallationer

Maj S
Skrev om EMMA Elinstallationer AB

Toppennöjd med Daniel och hans praktikant! De satte upp en 'Wall connector' (billaddare) och gjorde det på bästa sätt och till bästa pris.

Svar från EMMA Elinstallationer AB

Hej Maj. Tack för din fina rekommendation. Daniel är den på firman som är expert på billaddning. För oss är det viktigt att utbilda framtidens elektriker och att göra det noga, så vi har en praktikant i taget. Kul att du gillade han, det gör vi också. Jag vidarebefordrar detta till dem. Med vänlig hälsning, TEAM EMMA Elinstallationer

Allan L
Skrev om EMMA Elinstallationer AB

Lite el i Attefallshuset sam ti garaget. Grabbarna var mycket serviceinriktade och noga med att förstå vad jag ville ha. De uppträde, och var grymt professionella. Väldigt snygga jobb. Även efteråt har dom kollat om jag är nöjd. Kul.

Svar från EMMA Elinstallationer AB

Hej Allan, Tack för din fina rekommendation. Vi försöker alltid vara så lyhörda som vi kan, utan att fördel delen någonsin tumma på regler eller säkerhet. Kul att du blev nöjd med elektrikernas arbete. Med vänlig hälsning, Mattias Ljunggren Team EMMA Elinstallationer

Bejron C
Skrev om EMMA Elinstallationer AB

Riktigt bra service! Klara tydliga besked, ser lösningar och möjligheter. Rekommenderas.

Svar från EMMA Elinstallationer AB

Tack för dina fina ord! Vi försöker att hitta lösningar hela vägen. Från första kontakt till faktura, för att alla ska bli nöjda 😀 Med vänlig hälsning, TEAM EMMA Elinstallationer

Andreas S
Skrev om EMMA Elinstallationer AB

Exceptionell service! Dag före röd dag och elektrikern (Daniel) stannade kvar i väntan på att huvudströmmen kunde brytas från gatan av Ellevio och gjorde allt och lite till för att åtgärda problemet..!

Lukas G
Skrev om EMMA Elinstallationer AB

Bra offert, bra arbete, bra faktura. Kommer anlita igen!

Eddie S
Skrev om EMMA Elinstallationer AB

Vi skulle installera spottar i vår carport och skickade ut förfrågningar på offerter till olika företag. EMMA återkopplade snabbt och med hög servicenivå. De erbjöd en snabb tid och resultatet blev jättebra! De levererade en hög servicenivå och helhetsupplevelsen är mycket positiv.

Svar från EMMA Elinstallationer AB

Tack för din fina recension! Vårt motto är ju att allt ska vara så smidigt som möjligt :) MVH Mattias Ljunggren EMMA Elinstallationer

Peder H

Blev väldigt trevligt bemött, kan varmt rekommendera EMMA! /Peder

Svar från EMMA Elinstallationer AB

Tack för dina fina ord och din rekommendation. Precis som du känner har vi för avsikt att alla kunder ska känna. MVH MATTIAS LJUNGGREN EMMA Elinstallationer

Tora B
Skrev om EMMA Elinstallationer AB

Fick snabbt mailsvar och elektrikern kom redan dagen därpå. Proffsigt och trevligt bemötande, kommer absolut att anlita EMMA el om vi behöver annat elarbete utfört!

Svar från EMMA Elinstallationer AB

Tack för din fina rekommendation. Vi har som stävan att alltid svara samma dag eller senast dagen efter. Jag vidarebefordrar dina fina ord till arbetsledaren och elektrikern som hjälpte dig. MVH MATTIAS LJUNGGREN EMMA Elinstallationer

Per E
Skrev om EMMA Elinstallationer AB

Besvarade offertflrfrågan mycket bra och mycket tydligt. Följde upp med telefon. Höll lverenskomna tider och utflrde installation av Tesla Wall Connector, både snyggt och fackmannamässigt

Svar från EMMA Elinstallationer AB

Tack för din fina rekommendation och dina fina ord. Våra killar som är experter på billaddning är verkligen duktiga. MVH MATTIAS LJUNGGREN EMMA Elinstallationer

Johan M
Skrev om EMMA Elinstallationer AB

Snabbt, proffsigt, trevligt och punktligt! Lite på den dyra sidan, men det positiva överväger!

Svar från EMMA Elinstallationer AB

Tack för din fina rekommendation och dina fina ord. Mvh MATTIAS LJUNGGREN EMMA ELINSTALLATIONER

Alix W
Skrev om EMMA Elinstallationer AB

Installationen gällde i första hand eluttag på inglasade balkongen samt jordning av flera rum med nya jordade uttag. Mycket proffsigt genomfört av André och hans kollega! Det enda som man kan ha synpunkter på är att vid installationen av nya takdoslock så fick jag inte information/valet av DCL-takdoslock enligt den nya europeiska standarden som är obligatoriskt för nyinstallation fr.o.m 1 april 2019: https://www.voltimum.se/articles/lika-230-v-uttag-i-hela-europa-nya

Svar från EMMA Elinstallationer AB

Tack för din fina recension! Kul att läsa, sen att vi kanske var lite för bra och använde oss av uttag som ännu inte var ett krav ännu, beklagar jag. Som du själv skriver så är uttagen ett krav först 1/4-2019. Jag skulle dock vilja ge dig ett förslag. Om vi inte informerade dig och du inte fick chansen att välja uttag så tror dock att den bästa lösningen är att vi kommer och byter ut kontakterna på era armaturer. Då är både armaturer och uttag framtidssäkra. Vill du hellre ha den gamla versionen av uttag så byter vi gärna...

Sara B
Skrev om EMMA Elinstallationer AB

Har varit lika nöjd varje gång de har varit här. Trevligt bemötande både i mail och på plats.

Svar från EMMA Elinstallationer AB

Tack för dina fina ord! För EMMA Elinstallationer är det viktigt att vår glädje och service syns och känns hela vägen. Det har det ju gjort hos dig! Återkommande kunder är något av de bästa betyg vi kan få. MVH Mattias Ljunggren EMMA ELINSTALLATIONER