Alla kategorier Städhjälp Stockholms län Solna En Renare Vardag

En Renare Vardag

Storgatan 104 A, 171 55 Solna — Visa karta

Städning är vår glädje & passion!

En Renare Vardag är ett städföretag som jobbar professionellt och skaffar kunder inom städ och erbjuder lokalvårdstjänster till hög kvalité. Vi är etablerade i Stockholm.

Våra städtjänster är för både företag och privat och våra kunder känner stort förtroende för oss. Vår verksamhet präglas av en öppen och rak kommunikation både mot kunder och medarbetare. Genom våra professionella tjänster och vårt personliga engagemang skapar vi god kontakt med våra kunder. Vårt motto inom hemstädning är att alltid erbjuda hög kvalitativa hushållsnära tjänster med hög renhet och effektivitet samt bra service. Vi erbjuder kunnig och utbildad personal med hög servicekänsla och pålitlighet.

Vårt mål är att vara ett bolag som står för långsiktighet, bra villkor och en hög kvalité. Vi erbjuder våra kunder: Hög kvalitet till rimligt pris, alltid samma städerska, nöjd kund garanti, m.m.

När vi säger hög kvalité & utmärkt service, då menar vi det!

Läs vad 125 kunder tycker om En Renare Vardag

• Sonja E
    Sonja E skrev om En Renare Vardag
    Fantastiskt bemötande från början till slut!
    Vi blev helnöjda med storstädningen! Super super rent!
  • Amanda B
    Amanda B skrev om En Renare Vardag
    Trevliga, hjälpsamma, super rent och fint!
  • Maria T
    Maria T skrev om En Renare Vardag
    Storstädning + fönsterputs, villa ca 140 kvm. Sakligt och informativt bemötande från företagets sida, inget att anmärka! Arbetet utfördes tyst och effektivt, till vår fulla belåtenhet. Särskilt bra var att det var flera som jobbade samtidigt, vilket gjorde att vi - som arbetar hemifrån - "stördes" bara under några timmar. Samtliga visste vad de skulle göra och utförde arbetet metodiskt och välorganiserat. Tack!
  • Philip J
    Philip J skrev om En Renare Vardag
    Vi är mycket nöjda med En Renare Vardag. Dom är noggranna och tar sitt arbete på allvar.
  • Linda O
    Linda O skrev om En Renare Vardag
    Var i behov av flyttstäd påföljande dag och ringde under sen eftermiddag till En renare vardag. Snabb, effektiv och bra service och dagen därpå kl 12 var de på plats. Nöjd med allt från start till slut och skulle absolut anlita dem igen.
  • Fredrik
    Fredrik skrev om En Renare Vardag
    Fruktansvärt ! Repade och förstörde helt 3 stycken av mina köksluckor. Svaret var att jag antingen skulle slippa betala eller skulle jag köpa ny kökslucka (vilket inte går) så jag stod utan behövt betala MEN med tre sönderrepade luckor. Vilket kostade mer att åtgärda än städningen skulle kostat.
    Dessutom inte rent på ytor såsom ledningar eller vägguttag. Till detta går inte längre ugnens plåtar att sätta in efter deras frammarsch och förstörelse.
    Kan inte hitta en fördel med detta - VARNAR er andra!
    2017-01-30 En renare vardag svarar Fredrik
    Hej Fredrik, Det var bara enbart en kökslucka som var lite repig och inte 3 stycken. Med samtal till kundtjänsten fick du tre stycken alternativ enligt nedan:
    1. Att vi kontakta försäkringen och vi fixa detta
    2. du får kompensation och behöver inte betala nåt
    3. Att vi tar med oss det skadade köksluckan och fixa detta och lämna över till dig senare.
    Vi fick ett mail av dig som tyder på att allt var löst enligt nedan.
    Vad är det mer som du vill att vi ska göra för dig? Din fakturan log på 1500 kr efter rutavdrag motsvara 3000 kr som du fick som kompensation. Jag tror att detta ska räcka gått för att kunna måla om en kökslucka. eller?

Från: Fredrik Mohlin [mailto:mohlinf@gmail.com]
    Skickat: den 4 januari 2017 19:49
    Till: Kundtjänst En Renare Vardag
    Ämne: Re: Boknings bekräftelse!

Hej!

Jag väljer att inte få någon faktura och lösa dörren på egen hand.

Fredrik Mohlin
  • Matias Q
    Matias Q skrev om En Renare Vardag
    Skinande rent och dessutom till ett helt vettigt pris. Rekommenderas varmt.
  • Therese C
    Therese C skrev om En Renare Vardag
    Punktliga och smidig service. Stämningen ingen anmärkning
  • Robin M
    Robin M skrev om En Renare Vardag
    Bara bra! Hjälpsamma, snabba och mötte våra önskemål och förväntningar. Rekommenderas!
  • Christina N
    Christina N skrev om En Renare Vardag
    Jag anlitar En Renare Vardag för städning en gång i månaden. Bemötandet och servicen har varit toppen och vi känner oss mycket nöjda. Kan varmt rekommendera En Renare Vardag!
  • Gunilla L
    Gunilla L skrev om En Renare Vardag
    Allt var fint och rent! Glasbordet var rent inga fläckar
  • Erik B
    Erik B skrev om En Renare Vardag
    Mycket bra städning varje gång 4 bollar!!
  • Kristina P
    Kristina P skrev om En Renare Vardag
    Mycket bra och trevligt bemötande. Kom i tid och städade noggrant. Jag är nöjd. Fakturan kom också snabbt
  • Agneta L
    Agneta L skrev om En Renare Vardag
    Jag beställde flyttstädning.
    Toppenbemötande! Svarade snabbt på mina frågor. Återkopplade direkt
  • Amanda H
    Amanda H skrev om En Renare Vardag
    hann aldrig själv se resultatet men hörde att det var perfektion
  • Karin D
    Karin D skrev om En Renare Vardag
    Trevligt bemötande. Kvalitet i med kunduppföljning. Välstädat. Känns tryggt.
  • Rita C
    Rita C skrev om En Renare Vardag
    Bra och snabb städning!skulle absolut rekomendera företaget!
  • Anna L
    Anna L skrev om En Renare Vardag
    Jag blev tyvärr inte nöjd. Hade bett de som städade hos mig att städa ur alla skåp och visat vart de låg. Men badrumsskåpet hade de Inte städat vilket gjorde det väldigt otrevligt för min hyresgäst
    2016-10-18 En renare vardag svarar Anna L
    Hej Anna, Vi ber om ursäkt att vi har missat skåpet men som du vet ni som kund har alltid nöjd kundgaranti med oss. Ni kunde höra av er och vi skulle fixa det på engång. Tack för din bedömning av vårt verksamhet..
    MVH Samuel
  • Sabri D
    Sabri D skrev om En Renare Vardag
    Riktigt rent blev det. Rengjorde ställen jag inte ens hade tänkt på. Dock får dom endast 4/5 då jag tycker att bakom soffan och bakom tvn kunde gjorts också. Soffan är extremt stor och tung så jag förstår problemet där men tvn var dammig.
    Utöver det var dom trevliga och snabba och jag blev nöjd
  • Clara K
    Clara K skrev om En Renare Vardag
    Städningen påbörjades inte på utsatt tid och blev inte ordentligt eller noggrant utförd.
  • Johan B
    Johan B skrev om En Renare Vardag
    Bästa städningen jag har hyrt någonsin.
    Hade bokat en "flyttstädning" då vi hyr ut våran lägenhet i 2:a hand. Lägenheten är fortfarande delvis möblerad men på under 4 timmar så var lägenheten skinande ren! Utmärkt jobb och väldigt trevlig och ärlig personal. Dom rapporterade till och med en spricka i en lampa (som var där redan innan) och erbjöd att dra av för denna på fakturan. (vilket jag givetvis avstyrde). Behöver ni flaggstäd i Stockholm, boda "En Renare Vardag". Dom är bäst!
  • Kristina B
    Kristina B skrev om En Renare Vardag
    Godtagbar städning, några missar i golvet i tvättstuga, ej städat ovanpå överskåp kyl. Fönsterputs flammiga fönster
  • Johanna S
    Johanna S skrev om En Renare Vardag
    Mycket nöjd med resultatet! Snabba, effektiva, noggranna och mycket trevlig.
  • Katrin P
    Katrin P skrev om En Renare Vardag
    Proffesionellt intryck med arbetsledare. Trevlig personal. Badrum rent vilket kändes viktigt. Inte lika noga som när vi själva städar avseende damning och avtorkning.
  • Katarina K
    Katarina K skrev om En Renare Vardag
    Hej stådningen var perfekt utförd men jag blev mycket irriterad över att de krävde en kreditansökan på mig trots att jag erbjöd mig betala kontant direkt. Det kändes inte bra alls.
  • Anna O
    Anna O skrev om En Renare Vardag
    Bra pris och inga anmärkningar på städningen, rekommenderas varmt!
  • Carl E
    Carl E skrev om En Renare Vardag
    Mycket nöjda! Rent och fint, bra pris.
  • Petter J
    Petter J skrev om En Renare Vardag
    Det som var tänkt som Storstädning levde inte upp till förväntan.
  • Marika L
    Marika L skrev om En Renare Vardag
    Trevliga och snabba svar. Alla mina önskemål datum och vilken form av städning jag behövde uppfyllde dom galant. Det var bra städat och jag kommer troligen köpa till månadsstädning framöver.

Väldigt nöjd!!
  • Rose-marie O
    Rose-marie O skrev om En Renare Vardag
    Jag har haft städhjälp löpande (var 4:e vecka) från En Renare Vardag - och även städning i samband med flytt. Alltid ett trevligt bemötande, snabb respons och väl utförd städning!
  • Margareta B
    Margareta B skrev om En Renare Vardag
    Det var fint , nöjd med resultatet.
  • Mostafa A
    Mostafa A skrev om En Renare Vardag
    Jag är nöjd som kund och det är fint att ni skänker till Barncancerfonden.
  • Anneli L
    Anneli L skrev om En Renare Vardag
    Otroligt flexibla och noggranna. Rekommenderas verkligen. Vi använde En renare vardag vad gäller flyttstädning vilket fungerade klockrent.
    Mvh Anneli
  • Sandra B
    Sandra B skrev om En Renare Vardag
    Trevlig personal, noggrant och fint utfört jobb! Enkelt att boka och få städningen den tid man vill.
  • Kristina J
    Kristina J skrev om En Renare Vardag
    Snabb och tillmötesgående inga problem att boka om då vattnet i huset stängdes av med kortvarsel dagen före dom nya ägarna skulle flytta in
  • Måns Ö
    Måns Ö skrev om En Renare Vardag
    Bra bemötande, flexibla med tider, bra jobb.
  • Stefan N
    Stefan N skrev om En Renare Vardag
    Mycket nöjd, snabbt smidigt och bra resultat
  • Roya M
    Roya M skrev om En Renare Vardag
    Vi har städning varannan vecka och är otroligt nöjda med utförandet och resultatet varje gång. Utföraren är punktlig
  • Victor S
    Victor S skrev om En Renare Vardag
    Har haft andra städfirmor förr men en renare vardag är bättre på alla punkter. Vi har veckostädning med fantastiskt resultat varje gång. Tydlig kommunikation med checklista och sms innan varje städning. Rekommenderas varmt.
  • Jenny W
    Jenny W skrev om En Renare Vardag
    Anlitade En renare vardag för flyttstädning, och är mycket nöjd med det jobb som blev utfört! Företaget är lätta att få kontakt med, svarar snabbt på både telefon och e-mail och lämnade lägenheten mycket fint städad. Rekommenderas!
  • Gun-Britt J
    Gun-Britt J skrev om En Renare Vardag
    Anlitade En Renare Vardag för flyttstädning och den var glänsande, fanns absolut inget att anmärka på! Hann inte träffa städpersonalen men de kan verkligen sitt jobb. Trevligt bemötande vid bokningen av städningen. Kan verkligen rekommendera företaget som känns väldigt proffsigt!
  • Inger Eriksson T
    Inger Eriksson T skrev om En Renare Vardag
    Sista minuten¨beställning av flyttstäd. Trevligt bemötande per telefon, jättetrevlig arbetsledare och gullig o trevlig personal. Dock var jag tvungen och ringa efteråt och klaga på att det inte var avtorkat högt upp i lägenheten. Tror inte att de hade tillräckligt hög stege. Återigen trevligt bemötande och de kom omgående och fixade det jag påpekade. Tyvärr har jag hittat mer smuts kvar högt upp på kanter och lister. Tråkigt.
  • Hanni M
    Hanni M skrev om En Renare Vardag
    Trevligt bemötande, snabba svar, bra städat.
  • Susann J
    Susann J skrev om En Renare Vardag
    Fantastiskt rent. De vet hur det ska städas.
    En mycket tacksam kund.
  • Susanne M
    Susanne M skrev om En Renare Vardag
    Jag beställde en flyttstädning för en 2:a.

Det var ok, men resultatet levde tyvärr inte upp till mina förväntningar enligt beskrivningen på hemsidan av vad som ingick. Jag är tveksam om jag skulle anlita firman igen.

Bemötandet var vänligt men arbetsledaren och städarna verkade otroligt stressade, som att de redan var på väg till nästa kund innan arbetet var klart här.

Jag påpekade några saker efter städningen, medan de var kvar. T.ex. inte städat bakom element, slarv med avtorkning av dörrlister, dåligt avtorkad diskbänk, brödsmulor kvar runt spiskanten. Detta åtgärdades.
    Senare på kvällen upptäckte jag fler saker: kaklet i badrummet runt elementet var inte rengjort, damm i elementet som var möjligt att städa bort.

Fint var fönsterputsningen!
  • Anja N
    Anja N skrev om En Renare Vardag
    Mycket rent och fint när vi kom hem. Verkligen nöjd och kan varmt rekommendera En renare vardag!
  • Jonatan B
    Jonatan B skrev om En Renare Vardag
    Köpte hemstädning. I stort nöjd med både bemötande och slutresultat. Några enstaka saker som kommer behöva åtgärdas till nästa gång.
  • Roger E
    Roger E skrev om En Renare Vardag
    Nöjd med provstädningen. Svårt förstås för städerskan att lägga upp arbetet första gången.
  • Tine A
    Tine A skrev om En Renare Vardag
    Bra och noga städat. Trevlig personal. Känns väldigt seriösa.
  • Gudrun H
    Gudrun H skrev om En Renare Vardag
    Positivt intryck. Antog utmaningen (trasig diskmaskin som ledde till handdiskning av 20 kuvert) helt utan knot! Tack!
    2016-02-22 En renare vardag svarar Gudrun H
    Tack Gudrun för din bedömning av vårt företag. Vi gör allt för våra kunder att de känner sig nöjda hela tiden.
    Med vänlig hälsning Samuel

Storgatan 104 A, 171 55 Solna