Alla kategorier Städhjälp Stockholms län Solna En Renare Vardag
Rekommenderat företag 2016 - En Renare Vardag
Rekommenderat företag 2015 - En Renare Vardag

En Renare Vardag

Storgatan 104 A, 171 55 Solna — Visa karta

Städning är vår glädje & passion!

En Renare Vardag är ett städföretag som jobbar professionellt och skaffar kunder inom städ och erbjuder lokalvårdstjänster till hög kvalité. Vi är etablerade i Stockholm.

Våra städtjänster är för både företag och privat och våra kunder känner stort förtroende för oss. Vår verksamhet präglas av en öppen och rak kommunikation både mot kunder och medarbetare. Genom våra professionella tjänster och vårt personliga engagemang skapar vi god kontakt med våra kunder. Vårt motto inom hemstädning är att alltid erbjuda hög kvalitativa hushållsnära tjänster med hög renhet och effektivitet samt bra service. Vi erbjuder kunnig och utbildad personal med hög servicekänsla och pålitlighet.

Vårt mål är att vara ett bolag som står för långsiktighet, bra villkor och en hög kvalité. Vi erbjuder våra kunder: Hög kvalitet till rimligt pris, alltid samma städerska, nöjd kund garanti, m.m.

När vi säger hög kvalité & utmärkt service, då menar vi det!

Läs vad 116 kunder tycker om En Renare Vardag

• Christina N
    Christina N skrev om En Renare Vardag
    Jag anlitar En Renare Vardag för städning en gång i månaden. Bemötandet och servicen har varit toppen och vi känner oss mycket nöjda. Kan varmt rekommendera En Renare Vardag!
  • Gunilla L
    Gunilla L skrev om En Renare Vardag
    Allt var fint och rent! Glasbordet var rent inga fläckar
  • Erik B
    Erik B skrev om En Renare Vardag
    Mycket bra städning varje gång 4 bollar!!
  • Kristina P
    Kristina P skrev om En Renare Vardag
    Mycket bra och trevligt bemötande. Kom i tid och städade noggrant. Jag är nöjd. Fakturan kom också snabbt
  • Agneta L
    Agneta L skrev om En Renare Vardag
    Jag beställde flyttstädning.
    Toppenbemötande! Svarade snabbt på mina frågor. Återkopplade direkt
  • Amanda H
    Amanda H skrev om En Renare Vardag
    hann aldrig själv se resultatet men hörde att det var perfektion
  • Karin D
    Karin D skrev om En Renare Vardag
    Trevligt bemötande. Kvalitet i med kunduppföljning. Välstädat. Känns tryggt.
  • Rita C
    Rita C skrev om En Renare Vardag
    Bra och snabb städning!skulle absolut rekomendera företaget!
  • Anna L
    Anna L skrev om En Renare Vardag
    Jag blev tyvärr inte nöjd. Hade bett de som städade hos mig att städa ur alla skåp och visat vart de låg. Men badrumsskåpet hade de Inte städat vilket gjorde det väldigt otrevligt för min hyresgäst
    2016-10-18 En renare vardag svarar Anna L
    Hej Anna, Vi ber om ursäkt att vi har missat skåpet men som du vet ni som kund har alltid nöjd kundgaranti med oss. Ni kunde höra av er och vi skulle fixa det på engång. Tack för din bedömning av vårt verksamhet..
    MVH Samuel
  • Sabri D
    Sabri D skrev om En Renare Vardag
    Riktigt rent blev det. Rengjorde ställen jag inte ens hade tänkt på. Dock får dom endast 4/5 då jag tycker att bakom soffan och bakom tvn kunde gjorts också. Soffan är extremt stor och tung så jag förstår problemet där men tvn var dammig.
    Utöver det var dom trevliga och snabba och jag blev nöjd
  • Clara K
    Clara K skrev om En Renare Vardag
    Städningen påbörjades inte på utsatt tid och blev inte ordentligt eller noggrant utförd.
  • Johan B
    Johan B skrev om En Renare Vardag
    Bästa städningen jag har hyrt någonsin.
    Hade bokat en "flyttstädning" då vi hyr ut våran lägenhet i 2:a hand. Lägenheten är fortfarande delvis möblerad men på under 4 timmar så var lägenheten skinande ren! Utmärkt jobb och väldigt trevlig och ärlig personal. Dom rapporterade till och med en spricka i en lampa (som var där redan innan) och erbjöd att dra av för denna på fakturan. (vilket jag givetvis avstyrde). Behöver ni flaggstäd i Stockholm, boda "En Renare Vardag". Dom är bäst!
  • Kristina B
    Kristina B skrev om En Renare Vardag
    Godtagbar städning, några missar i golvet i tvättstuga, ej städat ovanpå överskåp kyl. Fönsterputs flammiga fönster
  • Johanna S
    Johanna S skrev om En Renare Vardag
    Mycket nöjd med resultatet! Snabba, effektiva, noggranna och mycket trevlig.
  • Katrin P
    Katrin P skrev om En Renare Vardag
    Proffesionellt intryck med arbetsledare. Trevlig personal. Badrum rent vilket kändes viktigt. Inte lika noga som när vi själva städar avseende damning och avtorkning.
  • Katarina K
    Katarina K skrev om En Renare Vardag
    Hej stådningen var perfekt utförd men jag blev mycket irriterad över att de krävde en kreditansökan på mig trots att jag erbjöd mig betala kontant direkt. Det kändes inte bra alls.
  • Anna O
    Anna O skrev om En Renare Vardag
    Bra pris och inga anmärkningar på städningen, rekommenderas varmt!
  • Carl E
    Carl E skrev om En Renare Vardag
    Mycket nöjda! Rent och fint, bra pris.
  • Petter J
    Petter J skrev om En Renare Vardag
    Det som var tänkt som Storstädning levde inte upp till förväntan.
  • Marika L
    Marika L skrev om En Renare Vardag
    Trevliga och snabba svar. Alla mina önskemål datum och vilken form av städning jag behövde uppfyllde dom galant. Det var bra städat och jag kommer troligen köpa till månadsstädning framöver.

Väldigt nöjd!!
  • Rose-marie O
    Rose-marie O skrev om En Renare Vardag
    Jag har haft städhjälp löpande (var 4:e vecka) från En Renare Vardag - och även städning i samband med flytt. Alltid ett trevligt bemötande, snabb respons och väl utförd städning!
  • Margareta B
    Margareta B skrev om En Renare Vardag
    Det var fint , nöjd med resultatet.
  • Mostafa A
    Mostafa A skrev om En Renare Vardag
    Jag är nöjd som kund och det är fint att ni skänker till Barncancerfonden.
  • Anneli L
    Anneli L skrev om En Renare Vardag
    Otroligt flexibla och noggranna. Rekommenderas verkligen. Vi använde En renare vardag vad gäller flyttstädning vilket fungerade klockrent.
    Mvh Anneli
  • Sandra B
    Sandra B skrev om En Renare Vardag
    Trevlig personal, noggrant och fint utfört jobb! Enkelt att boka och få städningen den tid man vill.
  • Kristina J
    Kristina J skrev om En Renare Vardag
    Snabb och tillmötesgående inga problem att boka om då vattnet i huset stängdes av med kortvarsel dagen före dom nya ägarna skulle flytta in
  • Måns Ö
    Måns Ö skrev om En Renare Vardag
    Bra bemötande, flexibla med tider, bra jobb.
  • Stefan N
    Stefan N skrev om En Renare Vardag
    Mycket nöjd, snabbt smidigt och bra resultat
  • Roya M
    Roya M skrev om En Renare Vardag
    Vi har städning varannan vecka och är otroligt nöjda med utförandet och resultatet varje gång. Utföraren är punktlig
  • Victor S
    Victor S skrev om En Renare Vardag
    Har haft andra städfirmor förr men en renare vardag är bättre på alla punkter. Vi har veckostädning med fantastiskt resultat varje gång. Tydlig kommunikation med checklista och sms innan varje städning. Rekommenderas varmt.
  • Jenny W
    Jenny W skrev om En Renare Vardag
    Anlitade En renare vardag för flyttstädning, och är mycket nöjd med det jobb som blev utfört! Företaget är lätta att få kontakt med, svarar snabbt på både telefon och e-mail och lämnade lägenheten mycket fint städad. Rekommenderas!
  • Gun-Britt J
    Gun-Britt J skrev om En Renare Vardag
    Anlitade En Renare Vardag för flyttstädning och den var glänsande, fanns absolut inget att anmärka på! Hann inte träffa städpersonalen men de kan verkligen sitt jobb. Trevligt bemötande vid bokningen av städningen. Kan verkligen rekommendera företaget som känns väldigt proffsigt!
  • Inger Eriksson T
    Inger Eriksson T skrev om En Renare Vardag
    Sista minuten¨beställning av flyttstäd. Trevligt bemötande per telefon, jättetrevlig arbetsledare och gullig o trevlig personal. Dock var jag tvungen och ringa efteråt och klaga på att det inte var avtorkat högt upp i lägenheten. Tror inte att de hade tillräckligt hög stege. Återigen trevligt bemötande och de kom omgående och fixade det jag påpekade. Tyvärr har jag hittat mer smuts kvar högt upp på kanter och lister. Tråkigt.
  • Hanni M
    Hanni M skrev om En Renare Vardag
    Trevligt bemötande, snabba svar, bra städat.
  • Susann J
    Susann J skrev om En Renare Vardag
    Fantastiskt rent. De vet hur det ska städas.
    En mycket tacksam kund.
  • Susanne M
    Susanne M skrev om En Renare Vardag
    Jag beställde en flyttstädning för en 2:a.

Det var ok, men resultatet levde tyvärr inte upp till mina förväntningar enligt beskrivningen på hemsidan av vad som ingick. Jag är tveksam om jag skulle anlita firman igen.

Bemötandet var vänligt men arbetsledaren och städarna verkade otroligt stressade, som att de redan var på väg till nästa kund innan arbetet var klart här.

Jag påpekade några saker efter städningen, medan de var kvar. T.ex. inte städat bakom element, slarv med avtorkning av dörrlister, dåligt avtorkad diskbänk, brödsmulor kvar runt spiskanten. Detta åtgärdades.
    Senare på kvällen upptäckte jag fler saker: kaklet i badrummet runt elementet var inte rengjort, damm i elementet som var möjligt att städa bort.

Fint var fönsterputsningen!
  • Anja N
    Anja N skrev om En Renare Vardag
    Mycket rent och fint när vi kom hem. Verkligen nöjd och kan varmt rekommendera En renare vardag!
  • Jonatan B
    Jonatan B skrev om En Renare Vardag
    Köpte hemstädning. I stort nöjd med både bemötande och slutresultat. Några enstaka saker som kommer behöva åtgärdas till nästa gång.
  • Roger E
    Roger E skrev om En Renare Vardag
    Nöjd med provstädningen. Svårt förstås för städerskan att lägga upp arbetet första gången.
  • Tine A
    Tine A skrev om En Renare Vardag
    Bra och noga städat. Trevlig personal. Känns väldigt seriösa.
  • Gudrun H
    Gudrun H skrev om En Renare Vardag
    Positivt intryck. Antog utmaningen (trasig diskmaskin som ledde till handdiskning av 20 kuvert) helt utan knot! Tack!
    2016-02-22 En renare vardag svarar Gudrun H
    Tack Gudrun för din bedömning av vårt företag. Vi gör allt för våra kunder att de känner sig nöjda hela tiden.
  • Sara S
    Sara S skrev om En Renare Vardag
    Trevligt bemötande vid konsultation. Ok bemötande efter provstädning, upplevde att företaget bara ville lägga på när jag påpekade vissa brister i genomförandet. Provstädning jättebra men tog jättelång tid.
    2016-02-22 En renare vardag svarar Sara S
    Tack sara för din bedömning av vårt verksamhet. Jag ber om ursäkt att du har upplevt sånt , vi försöker att alltid vara till hands och lyssnar på våra kunder. gällande provstädningen meddelar vi kunder i förväg att det kan ta längre tid men ni betalar enligt överenskommelse med oss. Att det tar mer tid på grund av vilken skick lägenheten har och vi vill inte dra ner på kvalité på städningen. Med vänlig hälsning Samuel
  • Christina S
    Christina S skrev om En Renare Vardag
    Har nyligen (3 ggr) börjat anlita En Renare Vardag för hemstädning och tycker dom har både gjort ett bra arbete samt att kontakten fungerat mycket bra.
    2016-02-22 En renare vardag svarar Christina S
    Tack Christina för din bedömning av vårt verksamhet. Vi gör allt för att ni blir nöjda än så länge som ni är kund hos oss.
  • Liselotte S
    Liselotte S skrev om En Renare Vardag
    Jättetrevlig personal och mycket bra städning.
    2016-02-22 En renare vardag svarar Liselotte S
    Tack Liselotte för bedömning av vårt verksamhet. Med vänlig hälsning Samuel
  • Caroline B
    Caroline B skrev om En Renare Vardag
    Städningen var helt fläckfri - stort tack för hjälpen!
    2016-02-22 En renare vardag svarar Caroline B
    Tack Caroline för din bedömning av vårt verksamhet.
  • Fredrik S
    Fredrik S skrev om En Renare Vardag
    Jag beställde flyttstädning och det fungerade utan problem. Bra service och snabba att svara på frågor. Även mycket flexibla då jag fick städning på en söndag. Städningen i sig var även den mycket bra.
    2016-02-03 En renare vardag svarar Fredrik S
    Tack Fredrik för din bedömning av vårt företag. Vi blir glada när vi hör/ser att våra kunder är nöjda med vårt arbete.
  • Jonas N
    Jonas N skrev om En Renare Vardag
    Vi har haft hittills två städning och vi var väldigt nöjda med vår städerska och framför allt arbetsledare Umida som tog hand om oss på ett professionellt och vänlig sätt.
    2016-02-03 En renare vardag svarar Jonas N
    Tack Jonas för din bedömning av vårt företag. Vi är glada att du är nöjd med vårt arbete.
  • San M
    San M skrev om En Renare Vardag
    Detta företag hjälper mig med hemstädning.
    Perfekt resultat och riktigt bra kundservice.
    2016-02-03 En renare vardag svarar San M
    Tack San för din bedömning av vårt företag. Att ha er som kund är en ära för oss och vi strävar efter att göra ett bra arbete hela tiden.
    Jonas N gillar detta
  • Iskander I
    Iskander I skrev om En Renare Vardag
    Detta företag har storstädat hemma hos mig. Jag tycker att de har gjort ett jätte fint jobb.
    Tack till den ansvarige tjejen som var väldigt trevlig och proffs.
    Jag är super nöjd och rekommenderar detta företag!
    2016-02-03 En renare vardag svarar Iskander I
    Tack Iskander för din bedömning av vårt företag. Vi gör allt för att ni blir nöjda.
    MVH Samuel
  • Nick
    Nick skrev om En Renare Vardag
    Hej alla.

Detta är tyvärr ett riktigt oseriöst och smutsigt städföretag.
    När de inser att kunden har rätt att vara missnöjd slutar de svara på mail.
    Efter att ha läst flera av recensionerna så undrar jag om det ens är samma företag eller om det är de själva som skapar användare som skriver bra recensioner. Eller så är det väldigt varierande personal och då liknar det mer ett lotteri.

De genomförde en flyttstädning åt säljaren till en lägenhet jag köpt och skulle flytta in i.
    Vid inspektion uppmärksammade jag följande brister:
    Köket:
    Flammiga och kladdiga bänkskivor. Nästan förstörda efter användning av i min uppfattning måste ha varit ett felaktigt rengöringsmedel
    Ugnsluckan ej avtorkad på insidan.
    Ugnsplåtarna ej rengjorda.

Badrum:
    Ej avkalkat i duschen, syns vita spår efter vatten.
    Duschmunstycket ej avkalkat, kalkavlagringar vid hålen för vattenstrålarna.
    Dammigt bakom toaletten på både toalettstol, rör och golv.

Vardagsrum:
    Lösnagel på golvet(!).

Övrigt:
    Dammigt ovanpå garderober.
    Lådor dåligt urtorkade.

Jag påpekade dessa punkter och fick ett svar på mailen. De har någon slags 72-timmars policy när det gäller flyttstädning men jag hade inte tillgång till lägenheten förrän efter att 72 timmar hade passerat efter att säljaren “godkänt” städningen.
    När jag sedan besvarade det mailet gick det 14 dagar utan en återkoppling. När jag sedan mailade dem igen för att ifrågasätta hanteringen så svarade de att de ansåg att ärendet var avslutat - utan att ens återkoppla till mig? Pinsamt skött.

Helt klart ett oseriöst företag som inte gör sitt jobb.
    Det känns som att de hastar igenom jobbet och slarvar för att hinna till nästa jobb.
    Och sen bemödar de sig inte att bemöta kritiken.

Mycket besviken och skulle aldrig rekommendera detta företag till någon jag känner.

Mvh.
    2016-02-03 En renare vardag svarar Nick
    Hej Nick, Som jag har redan sagt och skrivit i mina mail. Vi har gjort allt rätt och vi har även fått en tydligt godkännande av vårt arbete när vi har lämnat bostaden. Att du har en annan uppfattning om städningen så kan du ta med johan som beställde våra tjänst och godkände vårt arbete. Att smutskastat vårt företag på grund av nåt som vi inte gjorde är det värsta som jag vet.

//Samuel

Storgatan 104 A, 171 55 Solna