En Renare Vardag

Storgatan 104B, 171 55 Solna — Visa karta

Städning är vår glädje & passion!

En Renare Vardag är ett städföretag som jobbar professionellt och skaffar kunder inom städ och erbjuder lokalvårdstjänster till hög kvalité. Vi är etablerade i Stockholm.

Våra städtjänster är för både företag och privat och våra kunder känner stort förtroende för oss. Vår verksamhet präglas av en öppen och rak kommunikation både mot kunder och medarbetare. Genom våra professionella tjänster och vårt personliga engagemang skapar vi god kontakt med våra kunder. Vårt motto inom hemstädning är att alltid erbjuda hög kvalitativa hushållsnära tjänster med hög renhet och effektivitet samt bra service. Vi erbjuder kunnig och utbildad personal med hög servicekänsla och pålitlighet.

Vårt mål är att vara ett bolag som står för långsiktighet, bra villkor och en hög kvalité. Vi erbjuder våra kunder: Hög kvalitet till rimligt pris, alltid samma städerska, nöjd kund garanti, m.m.

När vi säger hög kvalité & utmärkt service, då menar vi det!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 173 kunder tycker om En Renare Vardag

• 2020-05-29

Jonas R skrev om En Renare Vardag
    Jag beställde en storstädning och fick lägenheten skinande ren.
    Tre personer kom punktligt och slet hårt i drygt tre timmar. Fick även hjälp med att flytta och montera en soffa som var för tung att klara av själv. Jag är väldigt nöjd! Läs mer
  • SAMSON N

2020-05-08

SAMSON N skrev om En Renare Vardag
    Tack för fönsterputsning och hemstädning. Vi är mer än nöjda!! Läs mer
  • 2020-05-08

ZHONG F skrev om En Renare Vardag
    Duktiga arbetare men extremt oprofessionellt med organisationen och kommunikationen!
    Köpte flyttstädning men fick lägga till 380 kr efter rutavdrag eftersom vi hade möblerna kvar i lägenheten. Tjänsten var beställd och uppskattad tid var 4 timmar (8:00-12:00).
    På morgonen kom två arbetare först som inte alls pratar svenska och den tredje dök upp en kvart senare. Kundtjänsten slängde ett mejl under städningen till mig att det krävde mer tid och tar extra 2-3 timmar extra. Vid kl.12:30 var städningen klar och godkänd. Jag träffade inte arbetsledaren förrän städningen var klar.

Fakturan som jag fick idag blev ytterligare 570kr mer. Först var priset som vi kom överens med baserat på deras uppskattning av arbetet och tid. När det var mer än vad de kunde klara inom den uppskattade tiden, ändrade de priset. Då godkände jag ett nytt pris men de avslutade tidigare än den nya uppskattade tid. Rent matematiskt, 30 min extra x 3 personer =1,5 timmar, absolut inte ca 2-3 timmar! Kundtjänsten var upprörd och skrek i telefonen att de inte kunde förutsäga hur lång tid det skulle ta innan de har sett lägenheten.

Vad som är fel här är att det var ni som gav kunden ett offer med er egen uppskattning av tid och arbetet och varnade heller förklarade innan kunden bokade tjänsten. Det fanns ingen tydlig beskrivning på hemsidan heller. Den andra gången med felaktig uppskattning av tid på plats hände igen när ni avslutade arbetet tidigare än den förväntade tiden. Varför justerade ni inte priset denna gång? Tredje var absolut oprofessionell kommunikation och dålig attityd gentemot kunden! Det var absolut värsta upplevelse med kundtjänsten. Summan spelar mindre roll än oprofessionell och icke-fungerande kommunikation! Jag betalar för att arbetarna har gjort bra jobb annars skulle ha rapporterat till Konsumentverket. Läs mer
    2020-05-08 En renare vardag svarar ZHONG F
    Hej Zhong, jag förstår. Tråkigt att du hör av dig precis när du har fått en faktura.
    Du har beställt en städning och kostnaden baseras på en normal smutsig bostad.
    I detta fall så var det en lägenhet som inte har städats på flera år (bevis finns), i stort sätt sanerings arbete som krävde
    mer tid. Vi erbjöd dig ett kostnadsförslag och du godkände.
    Vi fick även beröm av dig för den städning som vi gjorde hos er och ni var supernöjda med personal och sättet att vi bemött er.
    Det känns väldigt konstigt att ni först ge berömd till oss och personal och när ni får en faktura som ni har redan godkänd så smutskastar ni vårt företag.
    Det viktigaste är att ni är nöjda och även ni hade planerat att vi ska göra hemstädning hos er i framtiden men vi avstår att jobba med sådana kunder.
    Med vänliga hälsningar Samuel/VD
  • 2020-01-23

Oskar E skrev om En Renare Vardag
    Otrolig service och kvalitet. Alltid i tid och alltid bra resultat. Läs mer
    En Renare Vardag gillar detta
  • 2019-10-27

Tobias Gunnar V skrev om En Renare Vardag
    Snabba svar och snabba lösningar! Läs mer
  • 2019-10-24

Gordana B skrev om En Renare Vardag
    Lätt att kommunicera och boka via mail och telefon. Har tur att få en och samma person för städhjälp som är duktig och pålitlig. Läs mer
  • Stefan N

2019-05-25

Stefan N skrev om En Renare Vardag
    Vår(stor)städning och fönsterputs i vår stora lgh som skiner i kapp med solen numer! Snabbt (ca 4 timmar) och professionellt. Vi vill gärna fortsätta med fredagsstädning varannan vecka! Läs mer
    2019-05-26 En renare vardag svarar Stefan N
    Hej Stefan, Tack för ditt omdöme, det värmer i hjärtat på alla som var involverad i din beställning.
    MVH Samuel
  • 2019-01-08

Peter N skrev om En Renare Vardag
    Jag kontaktade En renare vardag för en offert på att städa hos mig. Kontakten med kontoret har varit snabb och trevligt. Den personal som jag träffat och som jobbat hos mig har varit fantastisk. Trevliga och duktiga. Läs mer
  • 2019-01-03

Isabell L skrev om En Renare Vardag
    Beställde storstädning. Pofessionell personal med egen utrustning och samt genomgång innan arbetet. Arbetet är mycket väl utfört. Läs mer
  • 2018-12-21

Åsa B skrev om En Renare Vardag
    Vi beställde storstädning och blev glada över resultatet. Det var ett grundligt och noggrant arbete. Vi anlitar firman vidare efter detta. Läs mer
  • 2018-11-28

Eric S skrev om En Renare Vardag
    Anliteade firman för flyttstädning. Fick ett mycket gott bemötande, snabb hantering och leverans av tjänst. Städningen utfördes på ett utmärkt vis. Jag kan å det varmaste rekommendera En Renare Vardag. Läs mer
  • 2018-11-14

Johan U skrev om En Renare Vardag
    Jag köpte tjänsten storstädning. Tydligt vad som ingick. Tjejerna kom på exakt utsatt tid med en stor mängd städutrustning.
    Eftersom jag är lite av pedant så kollade jag noga både under badkar, soffa , säng mm när jag kom tillbaka dagen efter. Helt rent. Och en sak till. Det luktade inte Ajax utan bara rent och fräsht. Jag är helnöjd. Läs mer
  • 2018-10-02

Björn G skrev om En Renare Vardag
    Storstädning. Korrekt bemötande samt att uppdraget genomfördes på förväntat sätt.
    Nöjd med det arbete som utförts då resultatet var enligt förväntningar.
    Har beställt städning varannan vecka. Läs mer
  • Tomas B

2018-10-01

Tomas B skrev om En Renare Vardag
    Lätt att boka och få kontakt med företaget. Resultatet på städningen var över all förväntan, mkt rent och fint. Som bonus var det ett väldigt bra pris. //Tomas Hägersten Läs mer
  • 2018-08-19

Sofie E skrev om En Renare Vardag
    Vi hade flyttstäd, företaget var väldigt smidigt att ha o göra med.
    Vi är nöjda med resultatet. Läs mer
  • 2018-08-17

Jenny N skrev om En Renare Vardag
    Personalen var supertrevlig, men när jag kom tillbaka för att se till lägenheten innan nyckelinlämning blev jag kvar i över 4 timmar för att städa för att det inte blivit ordentligt gjort. Enkla fläckar på golv och vägg som gick bort med en blöt trasa, mat kring spis och diskmaskin osv. Hade ingen möjlighet att återkoppla direkt eftersom hela företaget gått på semester, men har idag - flera veckor efter att de kommit tillbaka -fortfarande inte hört från dem. Bortkastade pengar.
    Trist! Läs mer
    2018-08-17 En renare vardag svarar Jenny N
    Hej Jenny, Vi ber så hemskt ursäkt att vi har missat att återkoppla dig efter semester. När vi kom tillbaka så hade vi väldigt mycket att göra för att placera alla personal på sina uppgifter och allt annat. hemskt ledsen för detta. Vi vill ha endast nöjda kunder och för att vi ska kunna göra dig nöjd så erbjuder vi dig en present kort på 300 kr som du kan använda i näst kommande beställning. och vi ser till/lova dig att du inte upplever det som du gjorde i tidigare order.
    Med vänlig hälsning Samuel VD
  • 2018-06-12

Roberto V skrev om En Renare Vardag
    Bra, lätt att göra med. Schyssta priser, schysst arbete. Trevlig personal Läs mer
  • 2018-06-11

Stefan S skrev om En Renare Vardag
    Köpte storstädning
    Blev återigen jättenöjd
    Noggrant och fint städat
    Fick även kompensation för en liten sovlampa som gick sönder
    Har nu anlitat dem för att städa hos min pappa
    Stefan i Sundbyberg Läs mer
  • 2018-06-04

Sofie K skrev om En Renare Vardag
    Vi är så nöjda!
    Våra fönstren blev helt perfekta!
    Rekommenderas! Läs mer
  • 2018-04-24

Kristina P skrev om En Renare Vardag
    Mycket nöjd med storstädningen jag beställde inkl fönstertvätt. Trevligt bemötande. Läs mer
  • 2018-04-04

Susanne H skrev om En Renare Vardag
    Proffsigt och seriöst, snabbt och noggrant städat. Läs mer
  • 2018-03-12

Peter L skrev om En Renare Vardag
    Köpte flyttstädning med kort varsel.
    Bra bemötande allt gick lysande.
    Mvh Peter Solna Läs mer
  • 2018-02-18

Magnus W skrev om En Renare Vardag
    Flyttstädning som köparen av vårt hus var supernöjda med. Vi också :) Läs mer
  • 2018-01-05

Monica N skrev om En Renare Vardag
    Mycket trevligt bemötande av städerskan Ilze Boyqe som dessutom städade väldigt bra!
    Även trevligt bemötande av Sanjar Mir som tillmötesgick mina önskningar om städningstillfällen. Läs mer
    En Renare Vardag gillar detta
  • 2017-12-20

Annika G skrev om En Renare Vardag
    Flyttstädning, bra o trevligt bemötande, bra att få påminnelsedagen innan, städgängwt kom på utsatt tid, bra städat. Alla kändes seriösa och ansvarstagande. Läs mer
  • 2017-12-05

Lars skrev om En Renare Vardag
    En Renare Vardag har verkligen hög klass på sina tjänster. Duktiga städare och mycket trevligt bemötande. Efter att ha provat några andra hemstädsföretag så är vi mycket nöjda med nivån på städningen och äntligen har vi hittat någon som spontant gör det där lilla extra. Läs mer
  • 2017-12-04

Kristina V skrev om En Renare Vardag
    Absolut nöjd med allt från beställning av storstädning till resultatet av arbetet.
    Trevliga proffs som var här. De pratade och skrattade under arbetet, alldeles underbart för mig som bara fick ångest av att inte ens veta var jag skulle börja.
    Vi åker bort över julen, men jag hör av mig i början av januari.
    Det här måste förstås bli en vana.
    Med vänliga hälsningar.
    Kristina Valinger. Läs mer
  • 2017-11-21

Emma E skrev om En Renare Vardag
    Endast haft provstädning, vilken blev utmärkt utförd så kommer nu att fortsätta med regelbunden veckostädning. Allt blev rent och snyggt hemma och ett stort plus är att de har en kundtjänst som är lätt att nå och ha att göra med. Läs mer
  • Maryam N

2017-11-06

Maryam N skrev om En Renare Vardag
    Ett seriöst företag och trevligt bemötande. Städningen var inte på topp, de missade dammning av taklampor och dålig städning av ugnen. Men när jag sa till dem så ordnades det på en gång. Läs mer
  • 2017-11-06

K skrev om En Renare Vardag
    Mycket nöjd med städningen! Känns alltid kul att komma hem till ett rent och fräscht hem. Dessutom ibland något nytt/extra de har städat när det funnits tid över. Alltid trevligt bemötande i kundservice, både per mail och telefon! Rekommenderar varmt. Läs mer
  • 2017-11-04

Rebecka A skrev om En Renare Vardag
    Toppenstädning! Jag är supernöjd med både städningen och servicen! Kommer definitivt anlita dem igen! Läs mer
  • Henrik A

2017-11-04

Henrik A skrev om En Renare Vardag
    Skitbra städning! Jag och min sambo blev jättenöjda så detta ska vi verkligen fortsätta med! Läs mer
  • 2017-11-02

Lotta H skrev om En Renare Vardag
    Utmärkt omsorgsfullt utförd storstädning. Läs mer
  • 2017-11-01

Emma A skrev om En Renare Vardag
    Jag rekommenderar absolut inte En renare vardag!
    Jag är verkligen inte gnällig av mig och skriver väldigt sällan recensioner. Men jag måste säga att en renare vardag har agerat under all kritik. De ställde in städ hemma hos mig på grund av att vi inte ställt fram städmaterial, någonting som jag inte fått information om att jag skulle förse städpersonalen med. Läs mer
    2017-11-02 En renare vardag svarar Emma A
    Hej Emma, Jag ber om ursäkt att du har upplevt på så sätt att du inte är nöjd med vårt sätt.
    Du har anlitat oss tidigare för en flyttstädning och där allt ingår i priset både städ produkter och städmaterial. Du var också väldigt nöjd med vårt arbete , det är därför du vill beställa hemstädning med fönsterputsning.
    Fönsterputsning ingår all material och hemstädning kunden står för material. Jag tror att det blev en missförståelse , när kundtjänsten sa att vi tar med fönsterputs material med oss så trodde du att även material till hemstädning ingår.
    När jag diskutera fallet med Arbetsledare och kundtjänsten så fick jag veta att vi har inte lämnat till dig allt info som du behöver veta inför städningen. Jag är hemskt ledsen att de agerade på så sätt att de ställde in städningen på grund av att städmaterial var inte på plats eller det fattades en hel del att kunna utföra jobbet på den kvalité som vi erbjuder.
    Idag ringde jag dig och hörde din version av det hela. Jag kan bara säga att vi har inte gjort som vi ska göra och jag är hemskt ledsen för detta.
    Man lär sig av sina misstag och denna händelse gav oss en ny erfarenhet att vi kan hantera bra därefter om det kommer en liknande fall.
    Jag bad dig om ursäkt flera gånger idag per telefon och jag är hemskt ledsen att din beställning av våra tjänster kunde inte ledda till en nöje och slutade till en dåligt upplevelse med oss. :-( Jag hoppas att du kan ge oss den andra chansen och anlita oss igen när du behöver våra tjänster och jag kan garantera att du kommer att vara väldigt nöjd .
    Du kommer att även få 30% rabatt på alla våra tjänster inklusive material året ut. Detta är det minsta som jag kan göra för dig.
    Tack på förhand!
    Med vänlig hälsning Samuel
  • 2017-10-22

Karin L skrev om En Renare Vardag
    Vi har anlitat En Renare Vardag för hemstädning och är mycket nöjda med tjänsten. Uppskattar särkilt när arbetsledaren försökte få bort barnkritor från väggen och tipsade om rengöringsmedel, det gav verkligen det där lilla extra! Läs mer
  • 2017-10-20

Annelie O skrev om En Renare Vardag
    En renare vardag har uppträtt proffsigt och trevligt från första mötet. En jättebra städerska som verkligen gjort sitt yttersta för att det ska bli så rent och fint som möjligt. De har till fullo uppfyllt mina förväntningar och jag kan starkt rekommendera de. Läs mer
  • 2017-10-19

Henric M skrev om En Renare Vardag
    Vi beställde en storstädning och är väldigt nöjda med både resultatet och med bemötandet. Läs mer
  • 2017-10-17

Karolina D skrev om En Renare Vardag
    Punktliga, noggranna, trevliga. Vi kan varmt rekommendera En Renare Vardag, allt gick väldigt smidigt och resultatet blev över förväntan. Läs mer
  • Robert R

2017-10-12

Robert R skrev om En Renare Vardag
    Alltid punktliga, samt mycket trevlig personal. Läs mer
  • 2017-09-22

Sanaz A skrev om En Renare Vardag
    Mycket bra kontakt från början till slut. Svarade snabbt på mail, gjorde ett bra arbete och var även tillgängliga efteråt. Läs mer
  • 2017-09-14

Anneli T skrev om En Renare Vardag
    Jag har erfarenhet endast av en sk provstädning.
    Presentationen av företaget i samband med första besöket var vänligt och sakligt.
    Resultatet av provstädningen var till den grad perfekt att jag gick med på att bli kund hos företaget.
    Det enda som får mig att ge en fyra i stället för fem var, att jag fick plocka så många saker på "plats" igen ,men accepterar det utan en större åsikt om detta.Rekommenderar! Läs mer
  • 2017-09-06

William S skrev om En Renare Vardag
    Bemötandet från allra första dagen har varit väldigt bra. Medarbetarna har överlag varit trevliga och effektiva.
    Hittills inga brister. Snabba på att svara på mail och UTMÄRKT service.
    Sammanfattningsvis så har våra förväntningar uppfyllts och vi är väldigt nöjda att de kan vara så flexibla med städ tider. Vi är väldigt nöjda och rekommenderar dessa starkt! Läs mer
  • 2017-07-13

Nathalie C skrev om En Renare Vardag
    Bästa städfirman i stan!
    Flexibla och noggranna ☺️ Läs mer
  • 2017-06-16

Kenneth A skrev om En Renare Vardag
    Mycket proffesionellt bemötande med bättre resultat än vad vi förväntat oss.

Vi är en BRF som bytte vår tidigare städleverantör mot En renare Vardag. Dom började med en storstädning av hela huset och har förvandlat grått och smutsigt till gnistrande ytor och färger i marmorgolven som vi aldrig sett tidigare.

Alla från chefer ner till dom som utför arbetet är mycket trevliga och lättsamma att ha att göra med.

Vi är supernöjda!! Läs mer
  • Manhattan M

2017-05-08

Manhattan M skrev om En Renare Vardag
    De har varit väldigt tillmötesgående och gjort sina uppgifter väldigt bra, så jag är nöjd och kommer även i framtiden anlita dem för städning. Läs mer
  • Jack W

2017-04-24

Jack W skrev om En Renare Vardag
    En renare vardag gjorde ett bra jobb med städningen av vår lägenhet, var flexibla med när de kunde infinna sig och arbetet gick undan. En glasbägare gick sönder, men den erbjöd de sig kompensera för, och det enda pyttelilla smolket i bägaren var väl att ett hörn av lägenheten tycktes vara bortglömd: där var det fortfarande smutsigt. Men i stort ett utmärkt jobb. Läs mer
  • 2017-04-05

Ester M skrev om En Renare Vardag
    Bra och proffsigt bemötande från första telefonkontakten.
    Fick provstädning för ev kommande månadsabonnemang igår.
    Allt genomfördes till full belåtenhet. Jag har fått ett nytt kök - så känns det!
    Jag är mycket nöjd och ser fram emot fortsatt samarbete. Läs mer
  • Sharon P

2017-03-28

Sharon P skrev om En Renare Vardag
    Såååå nöjd! Storstädning och fönsterputsning utfördes till full belåtenhet.
    Kommer definitivt anlita detta städfirma igen!!!
    Tack för hjälpen!!!
    Sharon Peterson Läs mer
  • Sonja E

2017-03-23

Sonja E skrev om En Renare Vardag
    Fantastiskt bemötande från början till slut!
    Vi blev helnöjda med storstädningen! Super super rent! Läs mer
  • 2017-03-23

Amanda B skrev om En Renare Vardag
    Trevliga, hjälpsamma, super rent och fint! Läs mer

Storgatan 104B, 171 55 Solna