Energieffektivisering AB IVT Center

Energieffektivisering AB IVT Center

En del av IVT Värmepumpar www.eeab.se
  • Badge2021

Vi installerar och servar värmepumpar på Lidingö. Eftersom vi är auktoriserade försäljare och installatör av IVTs alla olika värmepumpar är vi specialutbildade och vi tar dina och din fastighets förutsättningar i beaktande innan vi föreslår en lösning. Du får 10 års garanti på kompressorn och 6 års garanti på värmepumpen,...

120 omdömen om Energieffektivisering AB IVT Center

Sedan starten hos Reco 2015

Magdalena H
Skrev om Energieffektivisering AB IVT Center

Duktiga och vänliga. Snabb återkoppling och bra service

Ziba K
Skrev om Energieffektivisering AB IVT Center

En väldigt kunnig och trevlig tekniker som besökte oss och gjorde servicen som han var bokad för. Absolut nöjd med arbetet som han gjorde och väldigt fint bemötande.

Jan-Erik L
Skrev om Energieffektivisering AB IVT Center

Håller överenskomna tider. Intresserad av att kunden får svar. Håller en förväntad kompetensnivå.

Lennart R

Snabb service Trevlig personal Kan rekommenderas

Johan K
Skrev om Service en del av Energieffektivisering AB IVT Center

Professionellt och trevligt. Välkomna åter.

Per W
Skrev om Energieffektivisering AB IVT Center

Snabbt och effektivt. Proffsigt.

Leif J
Skrev om Energieffektivisering AB IVT Center

Service beställd och levererad i tid på ett bra sätt.

Michael L
Skrev om Service en del av Energieffektivisering AB IVT Center

Bra tekniker och väl artikulera. Tack för hjälpen

Jenny F
Skrev om Energieffektivisering AB IVT Center

Service på värmepump, fick ett trevligt bemötande vid bokningen av servicen och jobbet gjordes av kunnig och trevliga tekniker.

JAKOB A
Skrev om Energieffektivisering AB IVT Center

Vi fick en väldigt dyr faktura till att börja med. Men efter att vi påpekat det ringde dom upp och sa att dom hade gjort ett fel med fakturan. Det vart fortfarande något dyrt kan jag tycka, men vi hade ett mindre jobb så det kändes ändå rimligt. Jobbet gjordes korrekt och bra vad vi kan se. Kommer nog använda dom igen men vara noggrannare att komma överens om priset innan.

Stefan H
Skrev om Energieffektivisering AB IVT Center

Fick felmeddelanden på min bergvärmepump. Serviceman på plats i utsatt tid och god information om vad som var fel. Bra service och gott mottagande ger högsta betyg.

Eva L
Skrev om Service en del av Energieffektivisering AB IVT Center

Jag fick den servicen som jag va ute efter och han förklarade enkelt hur jag själv kunde fixa saker

Louise G
Skrev om Service en del av Energieffektivisering AB IVT Center

Service bergvärmepup+komleteringar rörsystem. Supernöjd.

Mats L
Skrev om Energieffektivisering AB IVT Center

Proffsigt och prompt, bra service

Tozer I
Skrev om Energieffektivisering AB IVT Center

Chefen ringde upp och förklara och ville skicka tekniker om jag önskade det. Jag ändrar mitt betyg tycker att dem skötte det snyggt, ändrade en kund som var missnöjd till nöjd Bra jobbat Energieffektivisering AB! jag köpte en IVT Vent 402 med montering. Något måste ha blivit fel vid monteringen jag har satt pannan på 22 grader med det är bara 16 grader i huset. Jag Energieffektivisering talar om problemet . Dem vill gärna skicka en tekniker med tänker ta betal om IVT pannan inte är trasig det 2 månader sedan dem monterade pannan. Jävligt dåligt. kan INTE rekommendera detta bolag.

ULF T
Skrev om Energieffektivisering AB IVT Center

Installation av bergvärme. Slutresultatet blev bra men vägen dit var alldeles för lång. I juli meddelade vi att vi ville gå vidare med dem och initialt sas det att installationen skulle göras i september. Efter att ha ringt och legat på ett antal gånger så får vi äntligen till installationen i december. Förseningen kompenserades dock till viss del ekonomiskt till deras försvar. Men generellt inget bra intryck. Kunde inte hjälpa oss att flytta tre element så fick ta in en annan firma till det, försäljaren hade inte koll...

Carl-Peder O
Skrev om Service en del av Energieffektivisering AB IVT Center

Snabb proffsig kommunikativ från det jag ringde till det att problemet var löst. Vad mer kan man önska

Bengt B
Skrev om Energieffektivisering AB IVT Center

Har fått fin service och genomgång av vår bergvärmeanläggning. Superback!! Återkommer till er ang vår andra anläggning ute i skärgården. Lens Borup

Richard A
Skrev om Service en del av Energieffektivisering AB IVT Center

Bara helt grymt! Vakna med trasig IVT värmepump en fredag morgon, ringde först 2 andra konkurrenter som inte hade tid. Fick tag i EEAB och på mindre än 1 h timme hade jag service hemma och med reservdelar i bilen var de klara på mindre än 1h. Enormt kundvänliga och aldrig vart med om sån snabb och bra kundservice. Rekommenderar dem verkligen

Hans Richard M
Skrev om Service en del av Energieffektivisering AB IVT Center

Snabb och proffsig service. Företaget vet vad de sysslar med, hög trovärdighet. Mycket nöjd kund sedan många år.

Barbro L
Skrev om Installation en del av Energieffektivisering AB IVT Center

Installation av ny varmvattenberedare. Arbetet gjordes snabbt och effektivt av två duktiga tekniker. Vi är mycket nöjda!

Britt Inger Z
Skrev om Energieffektivisering AB IVT Center

Lätt att få tag på. Svarade på alla frågor

Eva K
Skrev om Service en del av Energieffektivisering AB IVT Center

Behövde snabb hjälp under sommaren, då givaren gått sönder och pumpen reagerade med att värma upp huset trots att det var hett utomhus. Fick bra bemötande och felet åtgärdat + service dagen efter. Bra alltihop!

Jakob W
Skrev om Service en del av Energieffektivisering AB IVT Center

Besiktningen på bergvärmepumpen genomfördes med utmärkt service!

Ulf S
Skrev om Service en del av Energieffektivisering AB IVT Center

Lagning av bergvärmepump. De kunde komma snabbt och inom den tid som gavs vid telefonkontakten. Arbetet utfördes snabbt och den som utförde reparationen var trevlig och artig. Kommer gärna att anlita dem igen när det behövs.

Magnus R
Skrev om Installation en del av Energieffektivisering AB IVT Center

Vi installerade en ny bergvärmepump då den gamla hade gått sönder efter ett blixtnedslag. Allt från första kontakt, till felsökning och färdig installation av den nya pumpen gick väldigt smidigt. Rekommenderas 👍

Per Å
Skrev om Energieffektivisering AB IVT Center

Värmen på varmvattnet fungerade inte under en omfattande husrenovering. Vår byggare ringde in Energieffektivisering AB som konstaterade att cirkulationspumpen var trasig och kom två dagar senare och installerade en ny och allt fungerade perfekt.

Ellinor B
Skrev om Service en del av Energieffektivisering AB IVT Center

Jag beställde service av min bergvärme-pump och var mycket nöjd då jag fick ett trevligt bemötande och svar på alla mina frågor på ett bra och pedagogiskt sätt. Fick dessutom goda råd, hjälp att justera element och upplevde överlag personen som mkt kompetent och hjälpsam :)

Erik G
Skrev om Energieffektivisering AB IVT Center

Energieffektivisering AB har varit hos oss flera gånger och servat och reparerat vår värmepump trots att vi inte har en IVT. De är duktiga, snabba, punktliga, trevliga och inte onödigt dyra. När vår cirkulationspump gick sönder på vintern blev det kallt i hela huset. Då bytte EEAB ut den samma dag jag ringde till en de hade i lager. Jag rekommenderar dem verkligen!

Peter F
Skrev om Energieffektivisering AB IVT Center

Bra och tydligt bemötande. Genomgång service bergvärme och element. Bra priser i relation till uppdraget

Lars T
Skrev om Energieffektivisering AB IVT Center

Utegivare till Autoterm. Jag skulle inte hunnit innnan stängning, så dom la i sin brevlåda med räkning. Dom fick naturligtvis servicen på min panna. Utfört med största belåtenhet! Kommer garanterat få byta min panna när det är dags.

Lars N
Skrev om Energieffektivisering AB IVT Center

Vi har anlitat Era tjänster i flera år. Alltid till fyll belåtenhet. Punktliga och professionella. Vår kontaktperson har varit Allan Ahrgren som mycket förtjänstfullt "servat" vår anläggning. Så trots att "IVT pannan" är ca 18 år fungerar den förträffligt mycket beroende på att vi alltid har servat det och anlitat Era tjänster. Tack för detta Vänligen for brf Tilia Lars-Göran Nornevi

Ingrid H
Skrev om Energieffektivisering AB IVT Center

Jag beställde service på bergvärmepumpen. Bra bemötande, okomplicerat, snabba beslut och inte lång väntetid. Har haft denna upplevelse av firman alltsedan de installerade min bergvärme. Rekommenderar dem!

Maroun Raja S
Skrev om Energieffektivisering AB IVT Center

Jag begärde 5 olika offert från 5 olika företag. Alla var här på besök hemma hos oss och gav sina förslag på lösning och offert. Janne från Energieffektivisering var mest ärlig och säker på sin sak. Vi hade en gammal nibe fighter där ftx var inbyggd i den. Vi behövde en lösning för våran mekanisk luft samtidigt som vi behövde installera bergvärme. Det finns de som föreslog en enkel lösning som skulle ha varit katastrofalt för oss då vi inte ens har ventiler hemma. Men Janne från Energieffektivisering kunde sin sak och sade...

Cecilia Z
Skrev om Energieffektivisering AB IVT Center

Väldigt trevligt och proffsigt bemötande. Förutom service av bergvärmepumpen som var huvudanledningen till kontakten hade vi funderingar kring AC. Vi gick då dubbla besök samtidigt för att tillgodose även detta. Väldigt smidigt och trevligt. Offert kring detta kom redan samma dag. Helnöjda så här långt!

Marianne J
Skrev om Energieffektivisering AB IVT Center

Felsökning på pannan. Ringde och de kom dagen efter. De hittade felet. Nu ska jag ha service på pannan varje år.

Per F
Skrev om Energieffektivisering AB IVT Center

- Byte av köldbärar pumt och elpatron efter felsökning. - Bra bemötande av kontoret samt personal vid reparations tillfället. - Jag förväntade mig att allt skulle fungera efter arbetet och det gjorde det. - Tydlig information i offert samt bra genomfört arbete.

Magnus Ö
Skrev om Energieffektivisering AB IVT Center

Bra reparation, dåligt att varmvattnet blev avstängt i fyra dagar pga missad återställning

Svar från Energieffektivisering AB IVT Center

Hej Magnus Det är alltid tacksamt med synpunkter från våra kunder och vi vill börja med att beklaga det inträffande. Vänligen återkom till oss, då vi gärna vill kompensera dig för detta missödet. Glad Påsk! Med Vänliga Hälsningar Lars Erixon / Energieffektivisering AB

Hampus E
Skrev om Energieffektivisering AB IVT Center

Snabba och pålitliga hantverkare!

Niclas J
Skrev om Energieffektivisering AB IVT Center

Service & kontroll av bergvärme. De var snabbt på plats och gjorde ett grundligt och professionellt arbete.

Pär T
Skrev om Energieffektivisering AB IVT Center

Bra service och genomgång av vår anläggning.

David B
Skrev om Energieffektivisering AB IVT Center

Snabba, proffsiga och supertrevliga.

Robert H
Skrev om Energieffektivisering AB IVT Center

Trasig värmepump och ingen värme. Full förståelse vid kontakt och ett reaktivt handlande. Suveränt bemötande och snabb lösning trots byte av elektronik som fick beställas.

Lars-Göran J
Skrev om Energieffektivisering AB IVT Center

Garanti reparation Mycket bra Lite rörigt.vid telefonkontakt men sedan bra Mycket bra. LG Jonsson

Sam V
Skrev om Energieffektivisering AB IVT Center

Kunnig personal, flexibel hantering.

Fredrik E
Skrev om Energieffektivisering AB IVT Center

Trots att han kom ca 40 min försent så blev det bra och ett mycket trevligt bemötande

Richard M
Skrev om Energieffektivisering AB IVT Center

Otroligt snabb respons och skicklig personal.

Martin L
Skrev om Energieffektivisering AB IVT Center

Reparatör kom snabbt och fixade vår värmepump med reservdelar som fanns i bilen. Utmärkt!

Ammis R
Skrev om Energieffektivisering AB IVT Center

Vår IVT-panna slutade att fungera och vi hade den på manuell i en vecka. Teknikern som kom idag och lagade den var väldigt trevlig och kompetent.

Anders H
Skrev om Energieffektivisering AB IVT Center

Krånglande luft/luftvärmepump. Snabbt och bra ordnat av företaget. Man bör nog göra service oftare är lärdomen för mig.