Läs vad 219 Läs vad Installation

• 2021-11-24 Insamlad av företaget
    Bra bemötande från personalen.

Personalen för demontag/montage av värmepump, rörinstallation och elmontag var kunniga inom sina respektive områden.
    Man tog hänsyn till mitt boende såsom möbler m.m.

Jag hade köpt installation av ny värmepump till mitt hus.
  • 2021-10-21 Insamlad av företaget
    Bra bemötande och bra försäljare som brydde sig.

Jag beställde byte av värmepump och varmvattenberedare.

Arbetet: plötsligt ringer någon och säger att i morgon kommer vi och tar bort din vp. Hade man förvarnat så kunde jag kunnat vara hemma, men nu var jag bortrest. Det innebar att man inte kunde komma förrän efter semestern. Det var avtalat att bytet skulle ske innan semestern!

Vid installationen visar det sig att installatören inte hade glykol till systemet. Jag råkade ha en dunk hemma. Jag erbjöd mig att låna av denna 15-litersdunk. Han tömde dunken. Tror inte att så mycket gick åt. Skulle användas flera år till min båtmotor för konservering. Han kunde gärna visa åtminstone tacksamhet.

Information om pumpen: önskar man hade gått igenom funktion och inställningar hur man uppnår balans i systemet efter installation. Men han var bara kunnig på Nibes vp. Jag saknar en genomgång om funktion och hur jag sköter pumpen och möjlighet att ställa frågor.
    Hej Lennart!
    Tack för att du återkommer till oss om din upplevelse, din åsikter är viktiga för oss. Jag ber om ursäkt att installationen inte flöt på 100 % som du hade hoppats på samt att du inte upplever handhavandet som tillräckligt. Jag ska be mina kollegor på serviceavdelningen att ta kontakt med er för att ge er den informationen ni behöver. Hoppas att ni annars är nöjd med er nya bergvärmepump.

Daniel Bergdahl, Energikomfort Sverige AB
  • 2021-10-14 Insamlad av företaget
    Jag blev bemött på korrekt sätt Mina förväntningar blev infriade av er personal på ett acceptabelt sätt. Min upplevelse av ert företag att sköter om och ni har ansvar för era kunder på ett seriöst sätt och jag känner mig nöjd med ert arbete
  • 2021-09-29 Insamlad av företaget
    Allt fungerade utmärkt - från borttagning av den gamla frånluftvärmepumpen till installation av den nya.
  • 2021-09-24 Insamlad av företaget
    Bra kommunikation och bra genomförande.
  • 2021-09-13 Insamlad av företaget
    Vi har fått ett mycket gott och proffsigt bemötande. Duktiga och trevliga installatörer. Klockrent 😊
  • 2021-09-09 Insamlad av företaget
    Bytet av värmepanna gick mycket smidigt och bra. Arbetet var bra organiserat och de som utförde arbetet var också mycket trevliga, vilket är ett stort plus. Mycket nöjd.
  • 2021-09-02 Insamlad av företaget
    Proffsig och förtroendeingivande från säljare, tidsplan samt installation, allt sköttes perfekt!
  • 2021-08-26 Insamlad av företaget
    Professionellt, hjälpsamma och svarade alltid i telefon på mina många frågor. Daniel säljare var lugn, förtroendeingivande och tydlig. Kan varmt reommendera!
  • 2021-08-12 Insamlad av företaget
    Byte av äldre sliten värmepump till en ny dito, som tydligen är ännu energisnålare och kan kopplas upp till internet - IOT! Trevliga grabbar, kom i tid och städade efter sig, vilket ju är ovanligt när det gäller hantverkare/installatörer.