Energipartner Sverige AB

Energipartner Sverige AB

• BadgeNineYears
4.5

Energipartner är Stockholms största installatör av IVT värmepumpar. Sedan starten 1984 har vi fler än 6 000 nöjda kunder – läs mer under ”Våra Kunder” på www.energipartner.se. Tillsammans har vi över 140 års erfarenhet av värmepumpinstallationer och vi är kvalificerade för såväl det lilla radhuset som det stora flerfamiljshuset....

220 omdömen om Energipartner Sverige AB

Sedan starten hos Reco 2015

Rolf Niklas P
Skrev om Energipartner Sverige AB

Energi partner hjälpte oss mitt i kallaste februari att smidigt och professionellt byta ut vår trasiga luft/vatten pump och installera en IVT608 bergvärmepump samt frikyla. Allt fungerade felfritt från det att vi skrev kontrakt till leverans och med en väldigt familjär approach mot mig som kund. Det känns som man fått nya vänner 😊 Tack än en gång Per och Helene samt er superduktiga installatör Mathias.

Kjell J
Skrev om Energipartner Sverige AB

Har nu fått min Bergvärmepump IVT Geo 608C installerad. Kontakten med Energipartner har varit väldigt bra. Installationen av den nya pannan samt bortforsling av den gamla gick utmärkt. Fick även en värmepanna installerad av Energipartner för ca 15 år sedan och det gick också väldigt bra så därför kan jag verkligen rekommendera detta företag.

Usman H
Skrev om Energipartner Sverige AB

Det var en extremt dålig upplevelse angående installationen av luftvättenvärmepumpen med Energipartner. De var så trevliga innan de skrev på kontraktet, men allt förändrades när kontraktet skrevs på. Jag åkte med Energipartner till ett högre pris eftersom de nämnde att installationen skulle ske inom 3–4 veckor, men det blev mer än en månad försenat. Installationsdatumen ändrades flera gånger; en gång då detaljer inte ens var klara om var man skulle placera utomhusdelen etc., då blev entreprenören sjuk osv. De sa till en...

Svar från Energipartner Sverige AB

Hej Usman. Vad tråkigt att läsa ditt omdöme om oss. Vi vågar dock påstå du är aningen orättvis; - installationen flyttades mycket riktigt, men anledningen var att du ansåg merkostnaden för rördragningen till utedelen var för hög. Vi gjorde då ett extra platsbesök och fann en alternativ plats, varefter ett nytt datum planerades in. - du har definitivt fått svar angående priset för den nya placeringen. - däremot har vi brustit genom att skicka faktura innan handhavandegenomgången är utförd, detta beklagar vi. Du bor ju...

Astrid Monika Margitta U
Skrev om Energipartner Sverige AB

Professonellt och vänligt bemötande. Projektet visade sig vara mer komplicerat än förväntat men Per Lönnström styrde galant upp det hela och jag rekommenderar Energipartner varmt till alla som funderar på att installera Bergvärme. Monica Uhmeier

Daniel S
Skrev om Energipartner Sverige AB

Vi har haft att göra med Energipartner i två olika hus. En gång när vi borrade/installerade bergvärme själva, och sedan en gång i huset vi bor i nu där vi tog över bergvärme från föregående ägare. I all kontakt vi haft med Energipartner genom åren har vi alltid mötts av den högsta servicegrad ni kan tänka er. Flexibelt, snabbt, enkelt, korrekt. De är en dröm att ha att göra med. Kan med emfas rekommendera dem till vem som helst. De är 100% proffs och kan verkligen sina saker. Dessutom är det tydligt att de verkligen vill göra sina kunder nöjda (och varma). Mycket mycket bra alltsammans!

Ingrid Mandis Solveig M
Skrev om Energipartner Sverige AB

Energipartner hade tappat bort min servicebokning. Väntade helt i onödan. Föreslog att de skickar ut en bokningsbekräftelse till kunden. /Ingrid

Joel F
Skrev om Energipartner Sverige AB

Bra services hela vägen igenom.

Peder H
Skrev om Energipartner Sverige AB

Mkt proffsigt bemötande från första kontakt till färdig installation! Önskad placering av en av värmepumparnas innedel (omfattade totalt 2 st luft-luftvärmepumpar) innebar en ganska knepig installation, men genom att både säljare och installatör deltog vid platsbesöket hittade vi gemensamt en riktigt bra lösning. Installatören Rickard gjorde sedan ett imponerande bra jobb och installationen färdigställdes på utsatt tid,! Energipartner kan sina produkter, föreslår rätt produkt för just dig samt installerar på bästa möjliga...

Carl-Johan Stender B
Skrev om Energipartner Sverige AB

Jag fick problem med cirkulationspumpen mellan panna och ackumulatortank och tog kontakt med Energipartner. Inom 24 timmar fick jag hjälp av Rickard som löste problemet snabbt och professionellt på ett väldigt trevligt sätt.

Alexander Freddie R
Skrev om Energipartner Sverige AB

Idag fick vi hjälp med installation av ac och vi kan inte vara mer nöjda. Bästa investeringen till huset vi gjort. Energipartner är otroligt proffsiga, snabba och kommer med bra lösningar till problemen vi hade. Kan verkligen rekommendera detta företag!

Svar från Energipartner Sverige AB

Det var verkligen roligt att höra, varmt tack för att du delar med dig av dina erfarenheter.

David L
Skrev om Energipartner Sverige AB

Har försökt ringa dem massa gånger. De skulle ringa upp, men ringer aldrig upp. Har gjort förfrågan via webbformulär - ingen återkoppling.

Svar från Energipartner Sverige AB

Hej David. Vi har sökt igenom samtliga våra mejlboxar, kan faktiskt inte finna något meddelande från dig. Tidvis är belastningen mycket hög oss men vi försöker alltid återkoppla, vi beklagar om så inte skett i ditt fall. Om du vill, får du gärna göra ett nytt försök via kontakt@energipartner.se så lovar jag att vi hör av oss.

Helle K
Skrev om Service en del av Energipartner Sverige AB

Energipartner värnar om sina kunder och ställer snabbt upp med reparatör när vi har problem med värmepumpen.

Lise U
Skrev om Energipartner Sverige AB

Perfekt service! Ingen värme i huset. Kallt ute. Fullbokade. Fick en återbudstid samma dag! Servicekillen som kom var mycket snabb, kunnig, hämtade och bytte trasiga delar. Värmen tillbaka. Är så nöjda och rekommenderar verkligen Energipartner Sverige AB! //Lise

Gunnar E
Skrev om Service en del av Energipartner Sverige AB

Trevligt, positivt och konstruktivt Inte superhöga förväntningar. Det är ju långa väntetider på service Efter lite diskussioner hittade vi en gemensam lösning

Hans Johan G
Skrev om Energipartner Sverige AB

Professionella och mycket smidig upplevelse. Mycket snabba med sin kommunikation när man behöver svar.

SEYED MOHSEN M
Skrev om Energipartner Sverige AB

Jag fick hjälp av Energipartner för att installera bergvärme i mitt nya hus, i slutet av 1999. Under 23 år har jag haft detta fantastiska bolag med bra och pålitlig service och tjänst. De var alltid tillgängliga när det behövdes! Snabba och bra råd, arbete och material fick jag under den långa tiden. Är väldigt nöjd. Rekommenderas varmt av mig!

ANNA A
Skrev om Energipartner Sverige AB

Beställde en värmepump (elkaos)hösten 2022. Snabb och proffsig återkoppling, tydliga besked, mycket trevlig installatör och pumpen funkar utmärkt.

Alexis N
Skrev om Service en del av Energipartner Sverige AB

Energipartner har sedan dag 1 gjort ett fantastiskt jobb och jag är supernöjd. Nu har det gått 10 år och jag får fortfarande lika fin service. Jag vill även tillägga att jag är supernoga med hur själva arbetet utförs och även på den punkten så är jag mer än nöjd! Snyggt, rent och snabbt utfört. Tack!

David K
Skrev om Energipartner Sverige AB

Vi fick snabb och proffsig hjälp när vår IVT bergvärmepump gick sönder en av de kallaste dagarna i december. Superbra!

Anette H
Skrev om Energipartner Sverige AB

Stort tack för hjälpen. Fattar inte, att vi inte gjorde bytet från elpanna till bergvärme tidigare. Gick hur smidigt som helst, o killarna var super. Tack / Anette

Peter G
Skrev om Energipartner Sverige AB

Anlitade Energipartner för att jag ville ha en luft-luftvärmepump. Försäljningsprocessen, installationen för att inte tala om resultatet av installationen - besparingen - har varit över all förväntan. Tack!!

FREDRIK R
Skrev om Energipartner Sverige AB

Köpt pump för 7-8 år sedan och väldigt nöjd med resultatet, har man frågor eller nåt som strular så får man alltid snabb hjälp

Åke S
Skrev om Service en del av Energipartner Sverige AB

Jag har köpt en IVT värmepump. Den är jättebra! Företaget har visat ett stort engagemang för att förbereda köpet genom att besöka mig dels för att informera mig om funktion garantier etcetera och dels för att ta reda på hur installationen ska göras på bästa sätt. De frågor jag haft har jag fått bra svar på och en uppföljning har gjorts för att säkerställa att de bästa lösningarna är på plats. Jag känner mig nöjd och trygg med hur företaget på ett professionellt sätt hanterat hela installationenprocessen! Mvh

Philip R
Skrev om Service en del av Energipartner Sverige AB

Super bra service från dag ett. Första mötet med Calle var organiserat och bra med tydliga förväntningar på leverans och installation. Installationen gick smidigt med väldigt trevlig och super kunnig personal! Kan starkt rekommendera vi blev super nöjda!

PHILIP B
Skrev om Energipartner Sverige AB

Anlitade Energipartner för en bergvärmeinstallation och hela processen från offert till installation har varit perfekt. Energipartner är professionella, sätter kunden i fokus och ser till att allt går smidigt. Vi är jättenöjda med hela entreprenaden och vill rikta ett stort tack till Per Lönnström som var vår huvudkontakt på Energipartner, som alltid var vänlig, svarade på frågor och var tillgänglig för oss. Även deras samarbetspartner / underleverantör på VVS-sidan har varit professionella, kompetenta och samarbetsvilliga....

Joachim G
Skrev om Energipartner Sverige AB

Från kontakt till beställning och installation av en luft/vatten värmepump fungerade allting perfekt. Noggrann uppföljning och professionell installation resulterade i ett topp resultat. Ett stort tack

FREDRIK T
Skrev om Energipartner Sverige AB

Mycket nöjda med kommunikation, offert och installation. Rekommenderas varmt!

MIKAEL N
Skrev om Energipartner Sverige AB

Tack för snabb hjälp med servicen när värmepumpen krånglade. Skönt att ni finns i Bromma när det krisar med värmen.

Hedvig A
Skrev om Energipartner Sverige AB

Är missnöjd med Energipartner. Tror absolut att de är duktiga på det de gör, och i de fall allt går bra ger de bra service. Men, när något går snett vid installation, som i vårt fall, tar de inte ansvar, och agerar oprofessionellt. Kan tyvärr inte rekommendera, alt var beredd att ta teknisk bevisning på varje del av installationen (som kan hjälp er i en ev tvist)

Svar från Energipartner Sverige AB

Ditt omdöme är förstås mycket tråkig läsning för oss, men som vi upprepade gånger försökt förklara är detta faktiskt inte vårt fel eller ansvar. I samband med alla våra installationer säkerställer vi att eventuella externa cirkulationspumpar är avstängda, så även i ditt fall. Nu hade ju installatören av er nya golvvärme inte försäkrat sig om att dessa ventiler var helt avstängda, vilket fick till följd att viss värme gick ut i era nygjutna golv. Inte bra förstås, men verkligen inte lätt för oss att upptäcka - tack och lov...

Fredric B
Skrev om Energipartner Sverige AB

Energipartner har från första kontakten till och med uppföljningen efter genomförd installation, kännetecknats av ett mycket servicemässigt bemötande och professionellt arbete. Trots rådande komponentbrist, har de gjort ett utmärkt arbete - well done!

Johan E
Skrev om Energipartner Sverige AB

Professionella, servicemedvetna och pålitliga. Rekommenderas varmt.

NATALI F
Skrev om Energipartner Sverige AB

Otroligt nöjd! Så pålitligt, hjälpsamt och bra! Väldigt nöjd med er service!

CECILIA H
Skrev om Energipartner Sverige AB

Bästa hjälpen jag har fått, nu för andra gången! Båda gångerna av Murad. Kommer snabbt och åtgärdar blixtsnabbt även på obekväm arbetstid. Kunnig och kommunicerar tydligt. Dessutom väldigt trevliga att ha att göra med!

Taraneh M
Skrev om Energipartner Sverige AB

Mycket nöjda ända från säljarens job till installation och handhavandegenomgången

Amanda Lovisa Irene S
Skrev om Energipartner Sverige AB

Murad slutförde en detalj på vårt bergvärmesystem, där de från början missat detta. Trevlig, effektiv och kunnig var vårt intryck av Murad. Tog sig tid att förklara några detaljer i systemet så att vi fick bättre koll. Kan i övrigt rekommendera Energipartner som installatör. Själva installationen gick snabbt och teknikerna verkade kunniga och kollade av med oss så att vi var med på hur rör skulle dras mm. Det enda minuset var lite väl trög återkoppling från projektledaren då vi hade frågor före och efter installationen.

JONAS K
Skrev om Energipartner Sverige AB

Företaget har väldigt bra och trevliga tekniker. Tyvärr håller inte kontoret samma klass. Arbetet planeras ostrukturerat, svårt att få återkoppling. Begär alltid förtydligande om du hör order "löpande räkning". Det är inte alltid kostnad/h + material då företaget använder sig av underentreprenörer vid vissa typer av jobb. Företaget anser att UE är en "material kostnad", och kan därav frångå tidigare ö.k timpris. Problemet hänger säkerligen ihop med okunskap från den som lämnar ut prisuppgifterna på kontoret. Efter...

Svar från Energipartner Sverige AB

Då ditt problem var relaterat till kollektorslangen mellan borrhål och hus, bad vi vår borrare hantera frågan. Fakturan vi fick från dem uppgick till 4 000 kr, och på detta lade vi en administrativ kostnad om 400 kr - klart under praxis. Problemet åtgärdades till en total kostnad om mindre än hälften av den prisuppskattning du fick innan vi satte igång, så vi är mycket förvånade och ledsna över din upprördhet. Att du fick en delkreditering berodde på att den ursprungliga fakturan var felaktig. Hoppas ändå att du är nöjd med vårt arbete, och vi ser fram emot att få hjälpa dig i framtiden.

JONAS H
Skrev om Energipartner Sverige AB

Murad har varit hos mig ett antal gånger och bytt ut delar på en havererad bergvärmepump. Trevlig, kunnig, snabb är sammanfattningen. Har förstått hur enkelt det är att behålla existerande kunder, genom att göra ett bjuda på ett genuint trevligt och proffsigt kundbemötande. Well done Murad!

PEJVAK S
Skrev om Energipartner Sverige AB

Hade Murad på besök, super trevlig och proffsig bemötande. Jobbet var mer än han hade förväntat sig men genom att planera om dagen så adresserade han problemet, på ett smidig sätt. Alltid kul att träffa personer som är duktiga och kunniga inom sitt heltidsyrke. Bravo Murad!

EMMA B
Skrev om Energipartner Sverige AB

Fick fantastiskt proffsigt bemötande av Murad som både var trevlig och kunnig! Han löste felet på vår panna som flera andra misslyckats med. Han får 5⭐️!

JOHANN R
Skrev om Energipartner Sverige AB

Mycket kunniga och trevliga, i bästa kombination!

MARIA C
Skrev om Energipartner Sverige AB

Jag har anlitat Energipartner för en bergvärmeinstallation i Bromma. Allting har fungerat perfekt från offert, installation till idrifttagning. Per Lönnström och tekniker på plats i mitt hus har visat ett mycket bra bemötande och arbete är mycket väl utfört. Jag kan varmt rekommendera Energipartner Bromma. Jag kommer att kontakta er efter helgerna för få lite hjälp med inställningarna inför den kallare säsongen.

ANDERS L
Skrev om Energipartner Sverige AB

Har anlitat Energipartner både för 2 hyreshus samt en bostadsrättsfastighet i Stockholm. Alla moment från tillstånd, borrplan, genomförande, igångsättning, uppföljning har fungerat perfekt. Driftekonomin stämmer med kalkylen likaså kostnaden med offerten. Trevligt och kunnigt bemötande. Högsta betyg! Anders L

HARRIET L
Skrev om Energipartner Sverige AB

Anlitade Energipartner för att installera bergvärme. Trots att processen tog mer än ett år, pga diverse problem hos miljöförvaltningen, hanterade Energipartner allt med stor klokskap och tålamod. När det till slut blev dags för borrning och installation fick vi ett tidschema med all information som behövdes. Schemat höll till punkt och pricka. Som en extra bonus måste poängteras hur saklig och trevlig all personal varit som vi haft att göra med. Och sist men inte minst – fakturan stämde exakt med offerten.

JONNIE L
Skrev om Energipartner Sverige AB

Energipartner gjorde precis allt det jag frågade efter. Kundbesök, ärliga rekomendationer, samt en offert och faktura som var exakt det vi hade kommit överens om. Allt kommunikation fungerade perfekt och deras installatör var supertrevlig och lätt att ha att göra med. Dom var inte billigast, men absolut inte dyrast, men med den servicen då är priset inte viktigaste. Jag är mycket glad att jag valde energipartner, och rekommenderas dom till det bästa. 5 *****

NIINA K
Skrev om Energipartner Sverige AB

Super nöjd! Trevlig personal, bra bemötande, inga överraskningar i fakturan, snabbt och smidigt! Prisvärt! 🙏🏻💕

Johan Ulrik Z
Skrev om Energipartner Sverige AB

Jag anlitade Energipartner för att byta ut min gamla bergvärmepump. Hela processen från offert till installation var väldigt smidig. Snabb leverans och installation samt snygg och bra montering av den nya pumpen. Den enda detalj som drar ner poängen från full pott är att jag inte riktigt fick svar på frågor jag hade om pumpen av montören/installatören direkt efter installation. Det hade jag förväntat mig. Jag fick dock en genomgång av pumpen en vecka senare vilket var bra.

Joakim R
Skrev om Energipartner Sverige AB

Funkade finfint att installera bergvärme via energipartner. Formalia hos miljöförvaltningen drog ut på processen men när det väl var ut världen så gick det fort och vi fick snabb respons under hela tiden

Niklas S
Skrev om Energipartner Sverige AB

Bra bemötande, snabb respon, smidig installation. Rekommenderas.

HEIDI PAULIINA E
Skrev om Energipartner Sverige AB

Mycket duktiga och kunniga installatörer. Pålitlig företag . Rekommenderas varmt!

MAGDALENA S
Skrev om Energipartner Sverige AB

Tack för snabb och proffsig hjälp när vår bergvärmepump gick sönder!