Eniro

2.4

48 omdömen om Eniro

Ola B
Skrev om Eniro

Hej försöker just nu komma ur mitt avtal med eniro, vilket inte verkar så lätt. Senaste mailet jag fick var att eftersom jag skrivit under digitalt gick det inte att häva, att skilnaderna på vad dem sagt och verkligheten är natt och dag verkar dem inte bry sig om. Jag skrev på för ett paket med seo, länkar och annonsering för lite mer än ett år sedan och det har verkligen inte gett nån utdelning alls. Min sida rankades senast jag kollade 36 för mitt viktigaste sökord, säljaren sa att jag skulle ha en topplacering efter ett...

Livrustning AB
4.8/5 i betyg av 793 omdömen 4.8 av 793 omdömen

Det var en mycket givande utbildning. Nu känner jag att jag vågar rycka in om en person blir akut sjuk. Utbildningsledaren var mycket kunn

Marcus H

Mycket sälj och känsla av att säljaren enbart är ute efter sin provision. Ger sig aldrig vid ett nejtack utan kommer med nya ”jättebra” erbjudanden som låter precis likadant som i första skedet. Hade jag vetat hur lite man får ut av detta hade jag inte hoppat på att ens ha nummer synligt på Eniro.

Ulrik Stefan K

Eniro är enligt min uppfattning ett blufföretag som jag vill varna alla från att ha något att göra med. Jag har fått en faktura där inget stämmer och tack för min order, jag har inte beställt något från dem i mitt nya bolag. Att ta bort eller ändra något är inte möjligt. Enligt min uppfattning Eniro är ett riktigt blufföretag som jag vill varna alla företagare från att ha något att göra med.

George M

Rekommenderas starkt. Hög service, professionalism och tillgänglighet. Det beskriver Eniro på bästa sätt!

JOAKIM R

Jag valde att hoppa på tåget med Eniro för att vi kände ett förtroende för Jonas och hans ideskapande. Vart efter han och jag jobbade fram våran nya hemsida så växte mitt förtroende för honom och vi hittade en ömsesidig respekt som gjorde att vi efter uppbyggnaden av hemsidan fortsatte att investera i våra företags marknadsföringar. Vilket idag nästan 2 år senare har ett till ett starkare varumärke och flera kunder. Joakim Ramström Ramströms Bilbärgning AB

Christel P

Alltid hjälpsamma och löser problem vid behov.

Maivor W

Ber om att få in tillfälligt stängt på företaget....detta har hänt minst 2 ggr .Bortglömt att ta bort när jag öppnat igen....2 dagar stängt när butiken var öppen på nätet.Inte ok...

Carina N

Får alltid en positiv respons vid samtal dit och även om man behöver hjälp Bra sortiment

Martin J

Överflödiga. Vet inte vad de erbjuder som är intressant.

Roger H
Skrev om Eniro

Utmärkt bemötande vad gäller telefon info.

Barbro W

Bra bemötande Köpte en tjänst

Yvonne N

Eniro har utvecklat sin produkt vänlig bra de senaste åren och blivit lyhörd för hur man vill ha det som kund och när man vill bli kontaktad. I övrigt ges regelbunden information från Eniro som man kan ta del av som ex. marknadsförings aktiviter och förenklingar av användarverktyg. Personalen har blivit mycket kunniga och alltid ett trevligt bemötande hos kundtjänst. Priset är ok i dag för den annons jag har, innan för dyrt då and jag inte stannat kvar som kund, (sedan 2003, tror jag att jag bokade första annonsen på Gula sidorna med bild:)

Lena A
Skrev om Eniro

Fick bra bemötande. Köpte annonsering.

Haninge Trafikskola AB

Vi har haft Eniro i ett år och det har gjort stor skillnad. Syns mer på sociala medier. Det som hjälpt mig mest är Google Ads. Nu är jag rankad först och ser att flera klickar. Säljaren John är toppklass för att han alltid hittar lösningar och ringer då och då och stämmer av.

Lukas Fabian W

Har hjälpt mig med sökmotoroptimering och ads på Google. Har märkt av en betydlig skillnad på dels trafiken på hemsidan men också hur det placerar sig på google med sökorden. Har arbetat med eniro i ungefär 1år och är mycket nöjd med deras hjälp. Anton på eniro har alltid varit proffsig och kunna hjälpa mig vid de olika tillfällen som jag har behövt. Alltid snabba att svara på telefon eller mail.

RAGNAR J

Vi har varit kund hos Eniro i två år vilket har varit väldigt givande. Vi ser en avsevärd ökning i tillströmning av nya patienter. Fler googlar på tandläkare nuförtiden och vi rankar högt. Vi får många positiva omdömen tack vare att varje patient får en enkel enkät att fylla i efter besöket. Förr gick man på rekommendationer av vänner, idag går man övervägande på rekommendationer på nätet. Det jag uppskattar med min säljare Lina är att hon är lyhörd och har stort tålamod, jag sitter hela dagarna med patient och har inte...

Tommy Gunnar V

Tveka inte utan välj Eniro Eniro och främst Jonas Svantesson och Joel Hellström har varit och är nog bland det bästa vi kan önska. Jonas och Joel är mycket kompetenta och de sätter verkligen fokus på oss. Det är aldrig några problem för de bara löser det. Vi rekommenderar Eniro med ett stort + i kanten

Ulf S
Skrev om Eniro

Nöjd med supporten, hjälper mig att lära mig mer. Hemsidan är jag väldigt nöjd med, ser ökad trafik. den är modern, lättnavigerad och lätt att göra förändringar själv. Hoppas att min kontakt William aldrig slutar.

ROBERT N

Jag har anlitat Eniro i över 10 år nu, och min kontaktperson är densamma idag som första gången jag klev in på deras kontor, det har varit en lärorik och lönsam resa att köpa Eniros tjänster. Jag kan inte bli mera nöjd med Eniros och Jonas Svantessons tjänster, tack för ett mycket bra samarbete!

ALBERT W

Dom hjälpte oss att få seriösa och stabila visitkort hos dom och på sökmotorn Google. Eniros kundservice och support är riktigt bra. Vi har varit kund hos dom i över ett år och vi har märkt skillnad. Det har gynnat oss som företag inom byggbranschen och jag kan verkligen starkt rekommendera Eniro.

ANDERS H

Vi kör bärgare, Eniro sköter all annonsering på Google åt oss. Vi behöver inte tänka på det utan får all information när vi stämmer av. Jonas på Eniro ligger på och ser till så vi ligger på rätt nivå.

ANNA G
Skrev om Eniro

Betala inte för att låta Eniro sköta Google ads eller Facebookannonsering. Som enskild småföretagare är varje krona viktig. Jag har under en tid själv annonserat både på Google och på Facebook. En riktigt trevlig säljare på Eniro tog kontakt och förklarade att om de istället skulle sköta det åt mig så skulle försäljningen ta fart. Nu 7 månader senare har jag totalt betalat Eniro 24 745kr Jag har fått EN beställning på min hemsida för summan 349 kr. Efter att jag skrev på har jag upplevt nonchalans men framförallt okunnighet....

PER H
Skrev om Eniro

Partiska och oseriösa, använd dom inte.

THOMAS T

Eniro är ett företag som riktar in sig på att lura småföretagare. Akta er! I detta fallet är det min dotter som är lurad. Hon var intresserad av att använda Google sökordtjänst. Innan man ens hade pratat om villkoreller avtal bad man henne signera digitalt för att man skulle kunna boka ett möte med en säljare. Dottern ångrade sig sedan och vill inte ha tjänsten. Men säljaren hävdar att man har ingått avtal, trots att det aldrig nämndes att det var ett avtal som signerades. Man har dessutom bundit henne på...

Kamivent gillar detta
Agnetha L

Köpte tydligen upp gamla Rejta men samma trams för den skull. Negativa omdömen publiceras inte och företag kan till och med låta bli att låta sig recenseras, smått otroligt.

Bo Lennart V

Jag skrev omdöme där jag påpekade att ett revisions företag PwC hade räknat 7ggr fel på totala utgifter i rapport för Sandvikens kommun. Ett tydligt fel. Omdömet kom aldrig ut, omdömet försvann, jag fick inget meddelande från Eniro varför. Därefter blev mitt facebook konto spärrad på Eniro med hänvisning till tekniskt fel. Eniro har inte kundomdömen. Eniro omdömen är ett reklamföretag. Jag tror Rejta fungerade innan de togs över av Eniro.

Jenny W
Skrev om Eniro

VARNING!!! Litar inte på deras företagsomdöme! De valde att inte publicera mitt dåliga omdöme på Lets Deal och dessutom anklagar mig för att ljuga utan att ta reda på fakta. Hade de orkat kontakta mig så kunde jag presentera bevis i form av mail-konversation mellan mig och lets deal. Så döm själv. Kan du lita på ett omdömestjänst som inte våga publicera kunders äkta upplevelser?

A m
Skrev om Eniro

Förfärligt dåligt att sända ut bluffakturor och göra fejksida på facebook för mitt företag. Varför tror de att vi skulle vilja ha våra uppgifter på Eniro två gånger och betala dubbelt upp? Gör de dubbletter så får de väl radera den ena. Vi skall tydligen ändå behöva betala två gånger.

Peter Å

Se upp med Eniros säljare. Få dem alltid att berätta att de säljer något. De utgår att du alltid köper utan att du ens vill det. Sen får du sitta av en massa tid fötr att få bort fakturan. Tänk på att det är ingen som söker företag via Eniro lägg helldre annonsen på Facebook har bättre effekt.

Marcus A

Kan ni komma och hämta traven med telefonkataloger nu? Den har legat där i snart en månad, och jag har räknat dem och konstaterat att inte en människa har tagit någon katalog. Otroligt omiljövänligt och förlegat sätt att arbeta på. Kom och städa efter er, marodörer!

Christina H

Jag fick en faktura av Eniro på ca. 5800 kr för annonsering (sedvanlig text, ingen bild) - bad om att få fakturan uppdelad på 2 ggr. Helt ok enligt säljaren, men givetvis var det lögn och den hamnade hos Fogden. Tack för det Eniro! Året därpå försökte en säljare få med mig på en ny "annons" men jag tackade bestämt NEJ. Det slutar med att säljaren blir så otrevlig och skriker: hoppas det då går riktigt dåligt för ditt företag, och sen slänger han på luren! Han hade nog aldrig gått någon säljutbildning. Samma år upptäcker...

Tomas B
Skrev om Eniro

De ringde och ville uppdatera mina uppgifter jag sa till dem att jag sagt upp allt samarbete med dem skriftligen men ville de uppdatera mina uppgifter så fick de gärna göra detta men jag sa inte JA till något. Jag sa upprepade ggr mkt mkt tydligt att jag aldrig kommer betala en faktura och NEJ jag vill inte ingå något avtal. Vad händer? Några dagar senare kommer en faktura och de skriver att jag förnyat mitt avtal!!!! Polisanmälan gjordes som lades ner trots att jag spelade in deras samtal och namgav säljaren som föresten...

Per F
Skrev om Eniro

Otroligt jobbig försäljare. Vi har betalat över 6000 kr per i i säkert 20 år, nu har vi sålt merparten av företaget och vill bara stå med basuppgifter, men inte ens det får vi. Vad håller dom på med? Vem ska söka hos dem när man vet att de inte listar alla företag? Nej, tacka vet jag www.hitta.se - dom är ju smarta åtmminstone.

Ted V
Skrev om Eniro

Affärsmodellen: att trycka telefonkataloger och ta hutlöst betalt av företag som inte förstår bättre. Hur länge till kan det fungera?

Mattias F

Blev kontaktad av dem när jag startade företag härom året, och accepterade att komma med enbart på Internet. Det var bland det dummaste jag har gjort i hela mitt liv. Ett års annonsering gav inte en enda kund, och bemötandet är långt under all kritik. De är långsamma, ger oklara besked, och verkar inte ha den blekaste aning om hur ett avtal ska se ut, eller ens vad det är. Men betalt vill de ha. Med tanke på att de härstammar från gamla nummerbyrån kunde man vänta sig att de skulle vara bra, eller i alla fall inte klart...

Arla J
Skrev om Eniro

De ville sälja in en tjänst för mitt företag. Jag sa att det låter intressant, skicka info via mejl. Strax fick jag en beställningsbekräftelse på ovan nämnda tjänst! Jag hade inte beställt något. Jag skulle agera för att inte beställningen skulle verkställas! Usel sälj-policy. Usch.

Lisette S

Hej. Jag vet inte direkt vars jag ska rikta kritiken.Men jag skriver ändå.Jag är väldigt missnöjd med Gula Sidorna Luleå 2010.Jag tänker inte så mycket på mej själv utan mer på det äldre.NI har inte skrivit med Bodens kommun.Så Katalogen är inget att ha.

victor w

Riktigt bra infromativa uppgifter. rekomenderar starkt. Trevlig personal 4+

Errol L
Skrev om Eniro

Dåligt företag utan moral som bara kopierar bra affärsideer usch!!

Stefan B

Eniros VD, Jesper Kärrbrink erkänner ojusta metoder: http://kundliv.blogspot.com/2009/05/eniros-vd-svarar-pa-inlagg.html?showComment=1244024733018#c7381296470020871441

Boel S
Skrev om Eniro

Fy vilken otrevlig och nästintill otäck kontakt jag har haft med Eniro Gula Sidorna för mitt företags räkning. Deras säljare hävdar att de samtal vi har haft (initierade av dem, ingen från vårt företag har någonsin sökt dem förutom när de redan tagit kontakt) har slutat med att jag har beställt deras tjänst, min uppfattning är att jag har försökt annullera tjänsten efter att ha haft den i ett år. I ett sånt läge är det väl inte mycket mer att göra än att tillmötesgå kunden och annullera? Nej, då försöker de med alla medel...

Lars B
Skrev om Eniro

Dåliga säljare anställs av dålig ledning. Att sända fakturor då ingen på företaget har beställt, helt otroligt. Dessutom att då påstå att man måste avboka inom 30 dagar, avboka något man EJ beställt. Ska bli intressant i tingsrätten, tänker bestrida så man får se "stjärnan" som har mage att påstå en order, dessutom när man var på semester. ENIRO = Till Svenskt Näringslivs SVARTA LISTA PÅ BLUFF FÖRETAG.

Stefan B och 2 andra gillar detta
dieter k

fattar inte varför de bara skickar fakturor utan att att de har ens talat med en, en riktig bluff tycker jag att de är!

Snoddas S

Varför kan man inte betygssätta Telia på Eniros hemsida? Samma ägare eller liknande? //Snoddas

Eric O
Skrev om Eniro

Jag försökte rekommendera företag där, på samma sätt som hos Reco. Men negativa omdömen tycks aldrig komma upp. De är väl rädda om sina betalande annonsörer.

Elina E
Skrev om Eniro

Innan supersök kom använde jag Eniro flitigt, men sedan Supersök kom tycker jag att tjänsten är krånglig och dålig. Väljer hellre andra sökmotorer istället. Dessutom tål jag inte Eniros reklam med de små trollen. Tycker att den reklamen tillhör en av de sämsta reklamerna någonsin. Att de dessutom kopierar Reco rakt av är dåligt..

John H

Tobias B och 3 andra gillar detta
Joakim L

Jag skrev samma omdömme på Eniro, som jag skrev här på Reco om Dataphone. I min frustration över att Dataphone återigen saboterat min dag, gick jag in på Eniro för att läsa mitt omdömme som jag lämnade där, men hade eniro publicerat det? Nej det hade dom inte. Varför det? Varför har dom ens omdömmen? Dom får en 2a för att dom har bra kartor på sin site, ska jag söka efter nr eller dylikt använder iaf jag Hitta. Skärpning.

Errol L och 2 andra gillar detta