Entreprenadhuset

Entreprenadhuset

www.entreprenadhuset.se
  • BadgeTenYears

Välkommen till Entreprenadhuset har samlat allt du behöver för ditt byggprojekt under ett tak. Vår entreprenad hjälper dig med planering och utförande av dina ombyggnadsprojekt. Med 35 års erfarenhet av renovering, om- och tillbyggnad samt tillverkningsarbeten leder vi ditt projekt från idé till slutfört arbete. Vi har lång...

156 omdömen om Entreprenadhuset

Johan Daniel Marcus L
Skrev om Entreprenadhuset

Har anlitat Entreprenadhuset flera gånger. Alltid ett väldigt bra, vänligt och proffsigt bemötande. Tydliga offerter vilket gör att det känns väldigt tryggt. Arbetsutförandet är alltid toppenkvalitet!

Axel B
Skrev om Entreprenadhuset

Riktigt bra firma att göra med. Tydligt från projektansvarig start till mål vad som ska ske och när. Rekommenderas! Mycket duktiga hantverkare.

Anna Karin Ulrica A
Skrev om Entreprenadhuset

Vi har precis avslutat en renovering hemma med både kök, badrum och vanliga rum. Vi är otroligt nöjda och det har verkligen motsvarat våra förväntningar ! Arbetet med målare, bygg och elektriker har fungerat väldigt bra. Vi har hela tider haft regelbundna avstämningar med projektet så vi alltid hållit oss uppdaterade på hur arbetet fortlöper så att inga obehagliga överraskningar uppstått. Vi kan varmt rekommendera detta företag!

Martin H
Skrev om Entreprenadhuset

Vi uppskattade totalentreprenaden med koordinering av olika hantverkare som arbetade parallellt (snickare, målare och elektriker). Arbetet flöt effektivt och enkelt att hålla kontakt. Detaljanpassningar under arbetet fungerade fint och seriös hantering från början till slut. Killarna höll bra ordning och gick bra att bo under tiden.

Stefan W
Skrev om Entreprenadhuset

Entreprenadhuset sätter kunden och kundens behov i främsta rummet. De arbetar lugnt och metodiskt, med mycket hög precision. Blir det något litet fel så korrigerar de på eget initiativ. Entreprenadhuset tar en samordningsroll och har sinne både för helheter och detaljer. Deras nätverk av samarbetspartners håller också mycket god standard. Inte det billigaste alternativet men Entreprenadhuset levererar mycket hög kvalitet både i genomförande och resultat. Dessutom är alla medarbetare väldigt trevliga! En trygg partner att luta sig mot i byggnations och renoveringsprojekt.

Anders E
Skrev om Entreprenadhuset

Proffesionellt, kunniga , trevliga, ordning och reda

Barbro D
Skrev om Entreprenadhuset

Bra bemött av företaget. Blev rekommenderad av.styrelsen i brf att kontakta företaget. Arbetet blev över förväntat, fantastiska hantverkare, allt flöt på tack vare bra ledarskap av Projektledare Patrik. Vi är mycket nöjda med arbetet samt personalen. Inköpen gjordes på Höganäs, kratsbodavägen. Kommer med glädje att rekommendera Entreprenadhuset

Anne Marie T A
Skrev om Entreprenadhuset

Har använt Entreprenadhuset igen, denna gång för att lägga nytt golv samt för väggmålning. Precis som när de renoverade våra badrum 2015 så gjorde de ett utomordentligt arbete. Trevlig, mycket kompetent och nogrann personal som ser till att slutresultatet blir över förväntan. Jobbet blev dessutom gjort snabbare än beräknat. Värda vartenda öre! PS Badrummen ser fortfarande ut som nya. DS

Joakim K
Skrev om Entreprenadhuset

Proffsigt rakt igenom. Offerten var detaljerad, supertrevliga och engagerade hantverkare (tack Peter, Hasse, Hanna, Oskar, och Daniel + el och vvs partners), klar och snabb kommunikation, brydde sig om alla detaljer och gav bra rekommendationer (var man kan ta genvägar och var det är värt mödan/kostnaden) hela vägen igenom. Vi totalrenoverade undervåningen (nytt kök, rev bärande vägg, golvvärme, platsbyggd bokhylla, ett helt barnrum, och drog ny el) över flera månader och Entreprenadhuset höll allt de lovat och gjorde...

Mats E
Skrev om Entreprenadhuset

Har precis haft Peter här som målat om vårt hus., Mycket noggrann målare som har höga krav på hur slutresultatet ska se ut. Började med en attraktiv offert som var enkel att förstå. Tidsplanen har hållt hela vägen och vi är fantastiskt nöjd med hur det blev, huset ser ut som nytt! Mats&Agneta

David W
Skrev om Entreprenadhuset

Kändes tryggt hela vägen genom stambytet! Gav många bra råd vad gäller badrumsrenoveringen. Kan verkligen rekommendera detta företag!

Anton B
Skrev om Entreprenadhuset

Toppklass från början till slut! Jättebra kontakt med alla inblandade i renoveringen av badrummet. Man fick oerhört mycket hjälp när man hade frågor och funderingar och de var alltid supersnabba på att svara och hjälpa till. Allt vart klart i tid precis enligt tidsplanen och hela renoveringen flöt utan några som helst problem. Helt klart det bästa byggföretaget jag varit i kontakt med. Sen får man inte glömma bort att nämna slutresultatet, wow! Kunde inte blivit nöjdare, rekommenderas starkt att anlita dessa om man ska renovera badrum!

Lena B
Skrev om Entreprenadhuset

Väldigt trevligt bemötande, vilket gjorde att både uppstart samt arbetet under hela tiden kändes bra. Jag kan varmt rekommendera Entreprenadhuset och jag är så nöjd med slutresultatet. Ett extra tack till Patrik Hellstrand

Jonathan P
Skrev om Entreprenadhuset

Jag har använt Duvbo bygg/Entreprenadhuset i ca 10år nu för att jag helt enkelt inte vågar ta någon annan! I mitt yrke har jag träffat många firmor och Entreprenadhuset sticker ut på flera plan såsom med noggrannhet, flexibilitet, kunskap, tidspassning, förmåga att hålla deadline och en solklar trevlighetsfaktor! Entreprenadhuset kanske inte är billigast i stan men som vanligt får man oftast det man betalar för och här får man göra en avvägning om man har "råd" med billigare..jag har det inte! :) Jag helhjärtat rekommenderar...

Martin F
Skrev om Entreprenadhuset

Mycket bra och pålitligt företag. Bra och tydlig dialog med konstruktiva förslag på utförande. Vi har anlitat Entreprenadhuset för flera olika arbeten och alltid blivit mycket nöjda.

Thomas E
Skrev om Entreprenadhuset

Trevlig och kompetent personal. Leverar enligt avtal. Lätta att arbeta med.

Lisa H
Skrev om Entreprenadhuset

Alltid trevligt bemötande. Lyssnar in vad som önskas och kommer även med egna förslag. Beskrivning av arbetet noggrant specificerat, utfört enligt önskemål på ett proffsigt sätt under överenskommen tid. Entreprenadhuset har anlitat duktiga underentreprenörer i de moment som krävts och koordinerat dessa, vilket varit mycket smidigt. Vi har senast tagit hjälp med att renovera en etta, vilket inkluderade målning samt att riva ut ett kök och montera upp ett nytt. Platsen har lämnats avstädad och fin under hela processen....

Martina B
Skrev om Entreprenadhuset

Trevligt bemötande med bra service och arbete. Städat och ordningsamt utförande. En byggare jag kommer att anlita fler gånger.

Joachim G
Skrev om Entreprenadhuset

Entreprenadhuset har varit mycket tydliga med vad som skulle ingå i måleriarbetet, när det skulle ske och hur lång tid det skulle ta. Allt blev gjort i rätt ordning och vår Brf är mycket nöjda med det utförda arbetet.

Daniel W
Skrev om Entreprenadhuset

Vi har under flera år använd Danne och hans gäng till en mängd olika projekt. Allt ifrån kontor till fartygsinredningar. Snygga jobb med hög kvalité och ALLTID på tid!!

Piamaria R
Skrev om Entreprenadhuset

Tack för ett bra jobb, trevliga och professionella. Mycket nöjd!

MONICA H
Skrev om Entreprenadhuset

Jag har använt Entreprenadhuset till flera bygg- och renoveringsarbeten. Senast totalrenovering av mat- och vardagsrum (från golv till tak). Har tidigare använt dem till badrumsrenovering och renovering av entré och balkong. De är mycket professionella, kan varmt rekommendera dem.

KARIN A
Skrev om Entreprenadhuset

Har precis avslutat min köksrenovering. Är mycket nöjd. Bra utfört jobb av kunnig och trevliga hantverkare. Höll tiden och inga överraskande ekonomiska tillägg från offerten. / Karin

ANDERS M
Skrev om Entreprenadhuset

Jag kan varmt rekommendera Entreprenadhuset. Väldigt duktiga och levererar alltid mycket bra!

Per W
Skrev om Entreprenadhuset

Total entreprenad badrum. Mycket nöjd, som alltid, med Entreprenadhuset. Superproffsiga och trevliga hantverkare. Stor eloge till vår projektledare Patrik

Emma S
Skrev om Entreprenadhuset

Proffsigt från början till slut!

Andrés H
Skrev om Entreprenadhuset

Smidigt och väl utfört arbete, kan varmt rekommenderas!

Hilda S
Skrev om Entreprenadhuset

Tryggt med genomgång inför, avstämning arbetets gång och uppföljning efter avslutat arbete.

Märta Gabriella L
Skrev om Entreprenadhuset

Jag har använt Enteprenadhuset vid flera tillfällen, allt från stora köksrenoveringar till mindre el-jobb. Alltid trevlig och hjälpsam personal som dessutom är proffessionalla och alltid klara i tid.

Jonas L
Skrev om Entreprenadhuset

Vi är väldigt nöjda med vår renovering av två badrum samt omålning av vårt radhus. Entreprenadhuset gjorde ett fenomenalt fint jobb. Hantverkarna var både trevliga och extremt duktiga. Tidsplanen höll trots att vi köpte till tilläggsarbeten och kommunikationen var kanon. Vi kommer definitivt anlita dem igen i framtiden och kan varmt rekommendera dem.

CHRISTOPHER A
Skrev om Entreprenadhuset

Vi har gjort flera renoveringar och Entreprenadhuset är de bästa vi använt för att renovera badrum. Allt från kommunikation till utförande. De arbetar både proakivt och agerar snabbt när något oväntat kommer upp. Sett till pris låg de i linje (strax under) andra firmor vi tog in offert på med liknande betyg och antal recensioner. Danny heter han som gjorde det mesta av jobbet från Entreprenadhuset och han var strålande. Det enda negativa var att deras underleverantör (rörmokarna) var rätt så slarviga och satte...

JOHAN L
Skrev om Entreprenadhuset

Har precis målat om mitt hus med hjälp av Entreprenadhuset, väldigt noggranna hantverkare som har höga krav på hur slutresultatet ska se ut. Är fantastiskt nöjd med hur det blev, huset ser ut att vara nybyggt igen.

Nadine Nicole S
Skrev om Entreprenadhuset

Mycket kundvänliga, hjälpsamma och flexibla. Inställningen är: "Det fixar vi!", och de tar sig även an förhållandevis små uppdrag, som att bygga in ett befintligt hallskåp. Vi har anlitad dem flera gånger båda i lägenheten och för stugan. Vid ett tillfälle blev det en något skevt färgläggning vid målning, men Entreprenadhuset fixade det dagen därpå, och vid något tillfälle blev det lite stapplande tidsplanering, men förskjutningen handlade om en dag, så det var absolut hanterbart. Entreprenadhuset rekommenderas varmt.

Helena S
Skrev om Entreprenadhuset

Fint resultat, allt som utlovat och enligt överenskommelser. All personal är jättetrevliga. Andra gången vi anlitar denna firma och vi kommer göra det igen.

Magnus H
Skrev om Entreprenadhuset

Serviceinriktad och mycket trevlig personal. Som tidigare levererade Duvbo bygg med Danne i spetsen enligt förväntningarna, vill även passa på och ge Micke (Lill Anders) en extra stjärna för hans positiva inställning. Tjänsterna vi köpte var golvläggning, målning och belysning på vår undervåningen.

Niclas E
Skrev om Entreprenadhuset

Jag kan varmt rekomendera Duvbo bygg. Om man betalar vad saker och ting kostar men för den delen inga ocker priser så blev resultatet över mina förväntningar. När vi beställde ett fasad byte med målning samt byte av 9st fönster och altan dörr. Kan bara tacka för ett jätte fint arbete er.

Christer L
Skrev om Entreprenadhuset

Jag har många års erfarenhet av service och möte med människor och vill gärna och uppriktig säga att mitt möte med samtliga yrkes grupper som arbetar hos Entrepenadhuset har överträffat mina förväntningar. Dom är trevliga, kommer i tid. Utför sina jobb och tänker själva, Detta är unikt idag på hantverkarsidan. Mvh. En jättenöjd kund. Christer Lennartsson

Jocke B
Skrev om Entreprenadhuset

Anlitades för att bygga tre badrum och en tvättstuga. Punktliga, kompetenta och konkurrenskraftigt pris. Rekommenderas varmt.

CECILIA L
Skrev om Entreprenadhuset

Proffsiga och kunniga, avrådde från vissa saker vilket skapade en tillit till företagets kunnande. Jag har dessutom använt dom förut då dom varit proffs på snygg kakelsättning med små och jämna fogar. Dom har dessutom ställt upp på rådfrågning om annat och lagt ner mer tid än dom behövt på grund av det. Dom har även hjälpt till med lite annat smått och gott. Vi kommer anlita dom igen! 👌

Johanna Henrietta H
Skrev om Entreprenadhuset

Anlitade Entrepenadhuset för ombyggnation av badrum, tvättstuga, hall samt bilning av betongplatta för att se över gamla avloppsstammar. Kontakten började med att projektledaren Patrik gjorde en översiktlig planering och skiss på plats. Ovärderliga tips och förslag på hur man bäst skulle gå till väga!Gav en direkt känsla av intresse, kunskap och professionalism. Samtliga hantverkare var av absolut toppklass! Så trevliga och genuina, och med ett stort hantverkskunnande och stolthet! Lyhörda, snabba, noggranna, serviceminded....

Jennifer G
Skrev om Entreprenadhuset

Anlitade Entreprenadhuset efter rekommendation, för renovering och omfattande ombyggnation av vår lägenhet inklusive nytt kök och sovrum. De är oerhört tillgängliga, transparenta när det gäller kostnader, yrkesmässigt skickliga och flexibla. Vi kände stort förtroende för alla involverade; snickare, måleri, el osv och det hela projektleddes på ett mycket professionellt sätt. Engagemang och yrkesstolthet. Tidplanen hölls och saker vi påpekade under vägen åtgärdades omgående. Vi är petiga med detaljer och blev helnöjda - kan varmt rekommendera.

Abrar A
Skrev om Entreprenadhuset

Trevligt bemötande. Klanderfri samordning. Det låga betyget beror på prissättningen och runt omkring det. Vi började med ett ungefärligt pris på 6500 kr för ett pyttelitet uppdrag. Därefter ROT-avdrag. Vi slutade med 7854 kr efter ROT. En differens på runt 70%. Det handlar om slipning och vaxning av en ekskiva, mindre än 1 kvm. Ja, ni läser helt rätt, mindre än 1 kvm (4025 kr plus moms) samt urkoppling och inkoppling av samma blandare. Absolut inget mer. Jag är novis i branschen, vet inte mycket vad det borde ha kostat....

SEBASTIAN S
Skrev om Entreprenadhuset

Renoverade golv och grund i vardagsrummet. Bra idéer och lösningar. Professionella. Inte de billigaste men man får vad man betalar för så jag skulle säga prisvärda.

HOUSSEM T
Skrev om Entreprenadhuset

Jag fick hjälp med dränering av huset samt badrummet som blev i tid Jag ville tacka Patrik för all råd Jag rekommenderar varmt

Björn S
Skrev om Entreprenadhuset

Vi anlitade entreprenadhuset för en komplett badrumsrenovering. Alla involverade var mycket professionella och vi är mycket nöjda med slutresultatet. Allt gick enligt tidplan. Vi är mycket nöjda och kan varmt rekommendera dem.

ANGELICA L
Skrev om Entreprenadhuset

Vi renoverade vårt badrum under september-oktober. Renoveringen löpte på enligt det välplanerade schemat och allt var färdigt på projektplanens slutdatum. Projektledaren Patrik var väldigt tillmötesgående och kunnig, och gav tips som vi idag är tacksamma över att vi gick efter. Han var lättillgänglig under hela processen och kunde svara på alla frågor och funderingar. Småproblem som uppstod löstes snabbt av projektledaren. Vi är mycket nöjda med resultatet av badrummet och hela byggprocessen. Vi kommer rekommendera Entreprenadhuset vidare och anlitar dem gärna vid eventuella framtida renoveringar!

Ylva L
Skrev om Entreprenadhuset

Jag använde mig av Entreprenadhuset för renovering av kök och hall. Arbetet omfattade bland annat rivning av klinker, kakel och mellanvägg samt uppbyggnad av ny mellanvägg. Entreprenadhuset monterade sedan ett nytt Ikea-kök, kaklade, lade linoleumgolv och målade alla ytor samt tak. Arbetet skulle ta cirka en månad men förlängdes och var klart efter ungefär två månader. Detta berodde dels på att personalen permitterats pga corona, dels pga förseningar i leveranser. Under processen har jag främst haft kontakt med Daniel*3...

Lars N
Skrev om Entreprenadhuset

förändring av arbetsrum till fönsterrum. borttag av bärande vägg. Väldigt väl bemötta av projektledare och snickare både duktiga och socialt begåvade. Målarens arbete var mycket proffsigt och omsorgsfullt. Företaget har överträffat våra förväntningar med råge.

HENRIK W
Skrev om Entreprenadhuset

Vi byggde in vår terrass på övervåningen till ett stort sovrum, ca 25 kvm. Valet av hantverkare föll på Duvbo Bygg AB/Entreprenadhuset och vi blev sannerligen inte besvikna. Fantastiskt bra hantverkare med yrkesstolthet och som genom hela projektet höll oss uppdaterade och kom med goda inspel och förfrågningar. Det var vårt första stora husprojekt och den oro man känner inför byggstart stillades direkt. Mycket professionella och lättsamma att ha att göra med. Slutresultatet var över förväntan och när vi nu planerar nya...

INGRID L
Skrev om Entreprenadhuset

Förra året utförde firman ombyggnad av vår altan, inklusive räcken och plank. I år har de renoverat ett sovrum, hall på övervåningen och trappan ner. Båda gångerna har allt flutit på bra. Det har varit lätt att kommunicera med både snickare och målare från företaget och vi är nöjda med både utförandet och det utseendemässiga.