Erby

Lantmannagatan 10, 264 31 Klippan — Visa karta

Välkommen till oss på Erby!

Vi är ett byggföretag som anser att ett avtal är ett avtal. Vi håller vad vi lovar, passar tider och ser till att hålla allting rent och snyggt omkring oss. Hos oss är du som kund och miljön alltid i fokus.

Vi präglas verkligen av kvalitet och service i alla våra byggprojekt och utför de flesta sorters renoveringar och byggen. Här kan du få hjälp med allt från om- och tillbyggnad till badrumsrenovering, köksrenovering, byggskadeservice eller parkettläggning.

Kontakta oss så tar vi fram en offert!

Läs vad 63 kunder tycker om Erby

• Roland O skrev om Erby
    Reparation av tjärtak på garage som läckte. Blev mycket bra bemött och de kom och reparerade det snabbt efter att vi ringt. De städade upp och när materialet inte räckte som vi hade köpt så erbjöd de sig att fixa mer och färdigställa arbetet. De tog även med tomma färgburkar etc så vi slapp ta hand om det. Mycket nöjda. Läs mer
  • Jessica O Peter C skrev om Erby
    Rivning av gamal tillbyggnad, en ny tillbyggnad, nytt kök , badrum och tvättstuga. Bemötanade har sköts proffsigt av bade ledning och arbetare. Har tagit lite länger tid än förväntant pga semester och dyligt. det ända jag har att önska att man fått ett planeringsschema så man kunnat följa med bätttre och fårstå på vad som ska göras och I vilken ordning och av vem.
    Ser med spänning framemot de färdiga resultatet. Läs mer
  • Magnus Å skrev om Erby
    En bra samarbetspartner.
    Bra info/upplägg på uppdragen Läs mer
  • Ohlssons Ab O skrev om Erby
    Jag anlitade Erby för ett mindre renoveringsarbete.
    Firman höll överenskomna tider och gjorde ett bra arbete. Läs mer
  • Fastighets Ab Lyran 13 F skrev om Erby
    Proffsiga både inför, under och efter byggprojektet. Läs mer
  • Jan O skrev om Erby
    Hej. Första gången som jag har firman Er-Byggare.
    Byggarna kom som vi överens och med tiderna. Somliga byggarna förstod inte med språket men det gick bra med händerna. Det blev bra med jobbet. Det gick snabbt.
    Mvh Jan Olsson Läs mer
  • Ingvar O Göte L skrev om Erby
    Vi heter INTE Ingvar och Göte
    30 tecken eller inte-- vi heter fortfarande I N T E Ingvar och Göte. Läs mer
  • Rep efter inbrottsförsök i cykelaffär Läs mer
  • Brf Uven B skrev om Erby
    Nytt tak på bostadsrättsföreningens fastighet. Er byggare är ett proffsigt och glatt gäng. Ordning och reda på arbetsplatsen, bra kommunikation under hela projektet och hög kvalitet på arbetet. Rekommenderar starkt! Läs mer
  • Magnus A skrev om Erby
    Jag heter INTE Magnus !l Vad menar ni ? Skicka till Magnus !l Läs mer
  • Henric S skrev om Erby
    Erby har hjälpt oss att renovera och bygga ut vårt hus. Genom totalentreprenad har vi också kommit i kontakt med deras underentreprenörer som alla visat lika stort engagemang och fin service. Då vi nyttjat deras tjänster tidigare hade vi höga förväntningar som de också levt upp till. Vi är mycket nöjda och kan varmt rekommendera bolaget för liknande uppdrag. Läs mer
  • Tina O Fredrik V skrev om Erby
    Serviceminded, snabba och väldigt proffsiga! Läs mer
  • Anneli S skrev om Erby
    Vi renoverade vårt kök och vi anlitade ErBy till delar av renoveringen.
    De är kunniga och svarar gärna på frågor. Man får snabbt svar via mail.
    De hantverkare som ErBy anlitade (ex elektriker och kakelsättare) var duktiga. De gånger de inhyrda hantverkarna inte dök upp på bestämd tid, kollade ErBy snabbt upp vad som gått snett och fixade ny tid.
    Vi har anlitat ErBy flera gånger och som vanligt blev vi väldigt nöjda med resultatet! Läs mer
  • 0 H skrev om Erby
    Renovering av fastighet.
    Bra bemötande och genomgång av aktuella åtgärder.
    Företaget utförde åtgärderna på ett proffsigt sätt.
    Jag har fortsatt stort förtroende och kommer att anlita dem fler gånger. Läs mer
  • Ola O Lillian J
    Ola O Lillian J skrev om Erby
    Proffsig och korrekt från offert till färdigt arbete. Läs mer
  • Lars A skrev om Erby
    Reparationav väg. Prpffsigt och dnabbt utfört. Läs mer
  • Stella R
    Stella R skrev om Erby
    Det blev lite hafsigt på sina ställen. Taket i köket blev inte alls bra. Det är stora glipor. Läs mer
    2018-05-09 Fredrik H svarar Stella R
    Hej Stella,
    Tråkigt att du inte är nöjd och synd att vi inte fått veta detta tidigare så att vi kunnat rätta till eventuella felaktigheter i tid.

Med vänlig hälsning
    Fredrik Hjorth
  • Stefan H skrev om Erby
    Takbyte.
    Mycket professionellt.
    Att få taket bytt. Absolut.
    Mycket bra allt från offert till utförande. Läs mer
  • 0 B skrev om Erby
    Bytt tre fönster,samt rep av tak.

mycket väl bemött.

arbetet väl utfört på ett bra sätt

förväntningarna blev uppfyllda av firman.

Gott intryck Läs mer
  • Madeleine O Staffan P skrev om Erby
    Vi är mycket nöjda med vårt uterum Läs mer
  • Sara O Tobias B skrev om Erby
    Byggt uterum och vi blev väldigt nöjda👍 Läs mer
  • Christian O skrev om Erby
    Bra utfört arbete, lösnings inriktade snickare. Hade bra överseende med små barn som var hemma under pågående arbete. Läs mer
  • Charlotte O Anders A skrev om Erby
    Bra bemötande och bra utfört arbete trots svårigheter med ett gammalt hus. Läs mer
  • Niklas B skrev om Erby
    Vi gjorde renovering i vardagsrum och kök plus byte av ytterdörrar
    Det var mycket proffsiga både när det gällde hembesök och uträkning av offert och mycket trevliga snickare som håll rent omkring sig. Prisvärt företag och mycket bra personal som man kunde prata med om det var något. Läs mer
  • Jan B skrev om Erby
    Mkt bra fr rådgivning till färdigt bygge mvh Läs mer
  • Fredrik P skrev om Erby
    Vattenskada i badrum där uppe. Kontakten har varit bra och dom har skött kontakten med Länsförsäkringar väldigt bra Läs mer
  • Elvin Z skrev om Erby
    Snabb hjälp och riktigt trevliga. Läs mer
  • Emmy F
    Emmy F skrev om Erby
    Fick hjälp av Erby via mitt försäkringsbolag att åtgärda en skada. Läs mer
  • Fredrik S
    Fredrik S skrev om Erby
    Nöjda med köksrenovering och golvläggning inklusive, el och VVS samt rivning av innerväggar. De var seriösa, kom med förslag under gång och kändes rakt igenom måna om att göra ett bra jobb.

Slutpriset blev dessutom lägre än det Ikeas hantverkare offererade trots att ERBy löste fler saker åt oss. Läs mer
  • Roger E
    Roger E skrev om Erby
    Bra bemötande under hela processen. Bra konkreta förslag för nybyggnation med dess helhet. Bra kontakt med byggare och arbetsledare. Företaget ser kundens helhet och ser till att kunden blir nöjd med allt. Goa gubbar att ha med att göra, allt från ledning till byggare. Har kunskap. Läs mer
  • Pierre H skrev om Erby
    Bemötandet har varit väldigt professionellt och engagerat.
    Uppföljning och information gällande byggstart och tidplan har fungerat utmärkt. Erby har hjälpt oss med många projekt : Byggt vinterträdgård, renoverat grovkök och bytat ytterdörrar.
    Det känns tryggt att vara kund hos Erby. Trevlig och nogrann personal. Vi upplever att det är ordning och reda.
    Vi kommer gärna anlita Erby igen vid framtida projekt. Läs mer
  • Peter V skrev om Erby
    Bemötandet har fungerat bra från första dagen. Arbetet var att återställa ett källarutrymme efter en vattenläcka. Rivningsarbetet gjorde vi själv, men nytt golv och nya väggar gjorde Erby.

Kontakten med arbetsledare och byggare har fungerat smidigt.

Det mesta har fungerat bra, men renhållningen var inte helt tillfredsställande. För att hindra att få byggdamm i hela huset hade byggarna plastat igen igen dörröppning, tyvärr var denna igensättning inte så bra, det låg ett tjockt lager byggdamm ända upp till övervåningen på vårt 1 1/2 plans hus. Läs mer
  • Anna K
    Anna K skrev om Erby
    Jag upplevde Erby som ett företag som höll vad de lovade. Efter att jag skickat mitt mail med förfrågan om de kunde åtgärda diverse arbeten, dröjde det endast en vecka tills platschefen punktligt kom på besök och tittade på jobben som ev skulle göras. Inom utlovad tid (en vecka), fick jag svar, uppdelat på flera anbud, så jag kunde välja vilka jag ville ha.
    Arbeten jag fick gjort var installerad luftvärmepump, lagad yttertrappa, utbytt panel utomhus, div lagningar inomhus. Allt gjordes vid tider som var avtalat. Allt avfall, skräp forslades bort. Rent och snyggt. Trevligt bemötande. Läs mer
  • Margareta W skrev om Erby
    Byte av panel.Tillbyggnad av huset.Bemötandet har varit mycket gott från alla inblandade och vi är mycket nöjda med resultatet. Läs mer
  • Bjärsgårds Lantbruks A skrev om Erby
    Er byggare levererar vad som överenskommit och håller
    tider och tidsramar.
    Gör ett utmärkt arbete i positiv anda.

Bjärsgårds Lantbruks AB
    Klippan Läs mer
  • Jan-erik O skrev om Erby
    Fått hjälp med utrummet , stormskada , byte av delar av tak Läs mer
  • Fredrik F skrev om Erby
    Inte perfekta (blir en del missar som inte går att åtgärda) tex ett för högt klinkergolv i ett kök (ca 2 cm) och kakelplattor på vägg i badrum uppsatta på fel sätt. Frånsett detta trevliga och proffsiga. Läs mer
  • Mariann K skrev om Erby
    Efter vår första kontakt, fick vi snabbt till ett fysiskt möte. Säljaren som kom hit gav oss ett kunnigt och tryggt intryck. Utförandet av jobbet skedde enligt överenskommelse, snabbt och smidigt. Men ett stort minus är att ni vid ett par tillfälle utförde åtgärder utan att fråga oss först hur vi hade velat ha det. Tex placeringen av kranen i bänkskivan. Läs mer
  • Carl V skrev om Erby
    Vi har fått byggt ett trädäck samt uterum med förrådsdel. ER byggare har varit väldigt proffesionella från första initieringsmötet till avlämnandet av ett färdigt projekt, inkluderar säljarkontakt till personal som varit på plats.
    Vi är väldigt nöjda med dem och kan varmt rekommendera dem. Läs mer
  • Gertrud J skrev om Erby
    Mycket bra. Fick lagt nytt tak. Kunniga, duktiga, noggranna Läs mer
  • Eva G
    Eva G skrev om Erby
    Jag är toppennöjd med Erby och kan varmt rekommendera dem. Efter översvämning i källaren kom de och hjälpte mig, arbetsledaren Pontus var en klippa, såg till att att hantverkare kom och alltid i tid. Gjorde ett toppenjobb alla berörda. Läs mer
  • Stig R
    Stig R skrev om Erby
    Vi har bara bra erfarenheter av Erby. Dom har varit snabba med att svara på förfrågningar, och dom har utfört arbetena snabbt och bra. Dom har också legat bra till prismässigt.
    Vi har mindre reparationsarbeten till en bostadsrättsförening.
    Vi upplever det också positivt, att ha en byggare på orten, som man kan diskutera med.
    Vi ser också fram emot att samarbeta mera i framtiden. Läs mer
  • S M
    S M skrev om Erby
    Anlitade Erby för byte av 294 fönster. Arbetet skötes på bästa tänkbara sätt med kunnig och professionell personal.
    Sandbanken Fastigheter Läs mer
  • Mats K skrev om Erby
    Trevliga hjälpsamma höll vad dom lova inget att klaga på helt enkelt kanon Läs mer
  • Tommy H skrev om Erby
    Jag har fått en vattenskada åtgärdad och allt har fungerat på ett fantastiskt sätt. Erby AB levererade över våra förväntningar och höll uppgjort tidsschema.
    Kan verkligen rekommendera detta företag.
    Stig Bertil H Läs mer
  • Bo H skrev om Erby
    Vid flera tillfälle har jag nyttjat Erbys olika kunskaper vad gäller ombyggnad av fastighet.

Först en mindre rep efter bilkollision mot mitt hus där yttre fasad o inredning av kök skadades o där försäkringsbolag anmodades.

Besiktning o kostnadsförslag utfördes av flera besiktningsmän, men efter en tid anmodades Erby utföra reparationen.

Tid bestämdes för detta o allt utfördes snabbt o effektivt med duktiga snickare o ledande personal.

Någon månad senare behövde min svärfar nytt kök o badrum i ett gammalt soldattorp från 1800-talet.

Jag tvekade inte inför uppgiften att hjälpa till med uppgiften då jag fått stort förtroende för Erby. – Tog kontakt med dem o önskade totalentreprenad av detta.

Efter inledande besiktning fick jag snabbt förslag på planlösning o sedan kostnadsförslag som vi tillsammans gick genom. Detta slutade med att jag gav dem uppdraget att utföra byggnationen till fast pris. Bestämdes också att jag parallelt med byggandet skulle utföra kompletterande arbeten o även inköpa o tillföra någon detalj.

På utsatt tid infann sig byggarna från Erby, där snickarna stod för rivningen o återuppbyggnad, rörläggaren infann sig liksom elektrikern direkt för att besiktiga o göra förberedande arbeten. Golvläggaren infann sig på samma sätt lite senare då återuppbyggnaden var i fas. Allt utfördes mycket proffesionellt o naturligtvis med stort beröm för koordinatern som fick alla hantverkarna att infinna sig vid rätt tid. Slutresultatet blev mycket fint o jag kunde bara överlämna huset med varm hand till svärfar.

Samtidigt med slutförandet av detta frågade jag Fredrik (en av cheferna) om att ersätta befintlig klinker o golvvärme i badrum, tvättstuga o entré hemma hos mig. Vi bestämde tid för detta o samma procedur upprepades hos mig med utmärkt resultat som följd o till rimlig kostnad.

När min granne också behövde förändra o bygga om kök o badrum förslog jag givetvis Erby som möjlig byggare då jag fått så goda

resultat. – Han har därefter fått förslag på ganska omfattande ombyggnad av köket o ska nu ta ställning till detta.

Jag kan bara konstatera, att jag som fd entreprenadingenjör o byggare inom väg o vatten, att Erby har en mycket bra grundsyn på entreprenadarbete med alla delarna av sådan verksamhet, allt från förslag, kalkyl, koordination, byggande med egen personal eller med underentreprenör. Hantverkarna håller mycket god kvalité med förmåga att ge o ta emot förslag av kunden Dessutom är jag imponerad av den försiktighet o renlighet alla mina arbetena utfördes med.

Tack för ni finns!

Bo Hansson Läs mer
  • Jimmy P skrev om Erby
    Väldigt snabb respons gällande ett försäkringsärende. Mycket nöjd! Läs mer
  • Ingemar Q skrev om Erby
    Hög servicegrad, vänligt bemötande och proffsigt utfört arbete. Läs mer
  • Magnus A skrev om Erby
    De har ett mycket bra bemötande och ger förslag på åtgärder som man kanske själv inte tänkt på då de har bra expertis inom området. De är måna om att kunden skall få det som är överenskommet i rätt tid till rätt pris. Skulle det vara något man kommer på i efterhand som man vill ha med är det aldrig några problem utan löses på ett smidigt sätt. De försöker verkligen att tillfredställa kunden på alla plan tex. om man äskar om specifika personer samt har en löpande information om när och vilka underentreprenörer som kommer att ta kontakt med kunden. De är duktiga, trevliga med hög kompetens och som håller vad de lovar. Läs mer
  • Torsten S
    Torsten S skrev om Erby
    Har av Erby fått ett vänligt, professionellt bemötande där företaget verkligen har vinnlagt sig om mig som kund. Läs mer

Lantmannagatan 10, 264 31 Klippan