Erby

Lantmannagatan 10, 264 31 Klippan — Visa karta

Välkommen till oss på Erby!

Vi är ett byggföretag som anser att ett avtal är ett avtal. Vi håller vad vi lovar, passar tider och ser till att hålla allting rent och snyggt omkring oss. Hos oss är du som kund och miljön alltid i fokus.

Vi präglas verkligen av kvalitet och service i alla våra byggprojekt och utför de flesta sorters renoveringar och byggen. Här kan du få hjälp med allt från om- och tillbyggnad till badrumsrenovering, köksrenovering, byggskadeservice eller parkettläggning.

Kontakta oss så tar vi fram en offert!

Läs vad 72 kunder tycker om Erby

• Karin O Martin A skrev om Erby
    Nybyggnad av carport/förråd. Bra tydlig offert, snabb handläggning. Hantverkarna kom på avtalad tid och utförde ett bra arbete.
    Rekommenderar stark detta företag. Läs mer
  • Jenny O David K skrev om Erby
    Renovering av ovanvåning.

Blev klara på utsatt tid.

Trevliga hantverkare.

Blev som förväntat. Läs mer
  • Brf Åby 1520000 B skrev om Erby
    De uppdragen vi har gett till Erby är utförda till full belåtenhet. Läs mer
  • Väl genomfört arbete från beställning till klart. Läs mer
  • Jan-erik E skrev om Erby
    Upprättning av uterummet. En stolpe hade murknat. Dessutom insättning av två föråddsfönster.
    Mycket positivt. Både vad gällde bemötande och snabb feed-back.
    Mina högt ställda förväntningar att arbetet skulle bli mycket bra uppfylldes tillfullo.
    Proffisionella och kunniga hantverkare samt att överenskommen tid hölls. Kan rekommendera dem. Läs mer
  • Lars-gunnar N skrev om Erby
    Fixa vattenskada
    Trevligt bemötande !
    Höl tiderna!
    Bra jobbb! Läs mer
  • Jerry J skrev om Erby
    Bytte en gavelspets och målade gavelspetsar och inklädning av hängrännor.

Motsvarade förväntningarna jag hade.

Bra dialog med företaget. Läs mer
  • Gunilla E skrev om Erby
    Renoverad stenmur, som blev perfekt. Läs mer
  • Fredrik J
    Fredrik J skrev om Erby
    Fick lagt nytt tak. Gick snabbt o otroligt duktiga killar Läs mer
  • Roland O skrev om Erby
    Reparation av tjärtak på garage som läckte. Blev mycket bra bemött och de kom och reparerade det snabbt efter att vi ringt. De städade upp och när materialet inte räckte som vi hade köpt så erbjöd de sig att fixa mer och färdigställa arbetet. De tog även med tomma färgburkar etc så vi slapp ta hand om det. Mycket nöjda. Läs mer
  • Jessica O Peter C skrev om Erby
    Rivning av gamal tillbyggnad, en ny tillbyggnad, nytt kök , badrum och tvättstuga. Bemötanade har sköts proffsigt av bade ledning och arbetare. Har tagit lite länger tid än förväntant pga semester och dyligt. det ända jag har att önska att man fått ett planeringsschema så man kunnat följa med bätttre och fårstå på vad som ska göras och I vilken ordning och av vem.
    Ser med spänning framemot de färdiga resultatet. Läs mer
  • Magnus Å skrev om Erby
    En bra samarbetspartner.
    Bra info/upplägg på uppdragen Läs mer
  • Ohlssons Ab O skrev om Erby
    Jag anlitade Erby för ett mindre renoveringsarbete.
    Firman höll överenskomna tider och gjorde ett bra arbete. Läs mer
  • Fastighets Ab Lyran 13 F skrev om Erby
    Proffsiga både inför, under och efter byggprojektet. Läs mer
  • Jan O skrev om Erby
    Hej. Första gången som jag har firman Er-Byggare.
    Byggarna kom som vi överens och med tiderna. Somliga byggarna förstod inte med språket men det gick bra med händerna. Det blev bra med jobbet. Det gick snabbt.
    Mvh Jan Olsson Läs mer
  • Ingvar O Göte L skrev om Erby
    Vi heter INTE Ingvar och Göte
    30 tecken eller inte-- vi heter fortfarande I N T E Ingvar och Göte. Läs mer
  • Rep efter inbrottsförsök i cykelaffär Läs mer
  • Brf Uven B skrev om Erby
    Nytt tak på bostadsrättsföreningens fastighet. Er byggare är ett proffsigt och glatt gäng. Ordning och reda på arbetsplatsen, bra kommunikation under hela projektet och hög kvalitet på arbetet. Rekommenderar starkt! Läs mer
  • Magnus A skrev om Erby
    Jag heter INTE Magnus !l Vad menar ni ? Skicka till Magnus !l Läs mer
  • Henric S skrev om Erby
    Erby har hjälpt oss att renovera och bygga ut vårt hus. Genom totalentreprenad har vi också kommit i kontakt med deras underentreprenörer som alla visat lika stort engagemang och fin service. Då vi nyttjat deras tjänster tidigare hade vi höga förväntningar som de också levt upp till. Vi är mycket nöjda och kan varmt rekommendera bolaget för liknande uppdrag. Läs mer
  • Tina O Fredrik V skrev om Erby
    Serviceminded, snabba och väldigt proffsiga! Läs mer
  • Anneli S skrev om Erby
    Vi renoverade vårt kök och vi anlitade ErBy till delar av renoveringen.
    De är kunniga och svarar gärna på frågor. Man får snabbt svar via mail.
    De hantverkare som ErBy anlitade (ex elektriker och kakelsättare) var duktiga. De gånger de inhyrda hantverkarna inte dök upp på bestämd tid, kollade ErBy snabbt upp vad som gått snett och fixade ny tid.
    Vi har anlitat ErBy flera gånger och som vanligt blev vi väldigt nöjda med resultatet! Läs mer
  • 0 H skrev om Erby
    Renovering av fastighet.
    Bra bemötande och genomgång av aktuella åtgärder.
    Företaget utförde åtgärderna på ett proffsigt sätt.
    Jag har fortsatt stort förtroende och kommer att anlita dem fler gånger. Läs mer
  • Ola O Lillian J
    Ola O Lillian J skrev om Erby
    Proffsig och korrekt från offert till färdigt arbete. Läs mer
  • Lars A skrev om Erby
    Reparationav väg. Prpffsigt och dnabbt utfört. Läs mer
  • Stella R
    Stella R skrev om Erby
    Det blev lite hafsigt på sina ställen. Taket i köket blev inte alls bra. Det är stora glipor. Läs mer
    2018-05-09 Fredrik H svarar Stella R
    Hej Stella,
    Tråkigt att du inte är nöjd och synd att vi inte fått veta detta tidigare så att vi kunnat rätta till eventuella felaktigheter i tid.

Med vänlig hälsning
    Fredrik Hjorth
  • Stefan H skrev om Erby
    Takbyte.
    Mycket professionellt.
    Att få taket bytt. Absolut.
    Mycket bra allt från offert till utförande. Läs mer
  • 0 B skrev om Erby
    Bytt tre fönster,samt rep av tak.

mycket väl bemött.

arbetet väl utfört på ett bra sätt

förväntningarna blev uppfyllda av firman.

Gott intryck Läs mer
  • Madeleine O Staffan P skrev om Erby
    Vi är mycket nöjda med vårt uterum Läs mer
  • Sara O Tobias B skrev om Erby
    Byggt uterum och vi blev väldigt nöjda👍 Läs mer
  • Christian O skrev om Erby
    Bra utfört arbete, lösnings inriktade snickare. Hade bra överseende med små barn som var hemma under pågående arbete. Läs mer
  • Charlotte O Anders A skrev om Erby
    Bra bemötande och bra utfört arbete trots svårigheter med ett gammalt hus. Läs mer
  • Niklas B skrev om Erby
    Vi gjorde renovering i vardagsrum och kök plus byte av ytterdörrar
    Det var mycket proffsiga både när det gällde hembesök och uträkning av offert och mycket trevliga snickare som håll rent omkring sig. Prisvärt företag och mycket bra personal som man kunde prata med om det var något. Läs mer
  • Jan B skrev om Erby
    Mkt bra fr rådgivning till färdigt bygge mvh Läs mer
  • Fredrik P skrev om Erby
    Vattenskada i badrum där uppe. Kontakten har varit bra och dom har skött kontakten med Länsförsäkringar väldigt bra Läs mer
  • Elvin Z skrev om Erby
    Snabb hjälp och riktigt trevliga. Läs mer
  • Emmy F
    Emmy F skrev om Erby
    Fick hjälp av Erby via mitt försäkringsbolag att åtgärda en skada. Läs mer
  • Fredrik S
    Fredrik S skrev om Erby
    Nöjda med köksrenovering och golvläggning inklusive, el och VVS samt rivning av innerväggar. De var seriösa, kom med förslag under gång och kändes rakt igenom måna om att göra ett bra jobb.

Slutpriset blev dessutom lägre än det Ikeas hantverkare offererade trots att ERBy löste fler saker åt oss. Läs mer
  • Roger E
    Roger E skrev om Erby
    Bra bemötande under hela processen. Bra konkreta förslag för nybyggnation med dess helhet. Bra kontakt med byggare och arbetsledare. Företaget ser kundens helhet och ser till att kunden blir nöjd med allt. Goa gubbar att ha med att göra, allt från ledning till byggare. Har kunskap. Läs mer
  • Pierre H skrev om Erby
    Bemötandet har varit väldigt professionellt och engagerat.
    Uppföljning och information gällande byggstart och tidplan har fungerat utmärkt. Erby har hjälpt oss med många projekt : Byggt vinterträdgård, renoverat grovkök och bytat ytterdörrar.
    Det känns tryggt att vara kund hos Erby. Trevlig och nogrann personal. Vi upplever att det är ordning och reda.
    Vi kommer gärna anlita Erby igen vid framtida projekt. Läs mer
  • Peter V skrev om Erby
    Bemötandet har fungerat bra från första dagen. Arbetet var att återställa ett källarutrymme efter en vattenläcka. Rivningsarbetet gjorde vi själv, men nytt golv och nya väggar gjorde Erby.

Kontakten med arbetsledare och byggare har fungerat smidigt.

Det mesta har fungerat bra, men renhållningen var inte helt tillfredsställande. För att hindra att få byggdamm i hela huset hade byggarna plastat igen igen dörröppning, tyvärr var denna igensättning inte så bra, det låg ett tjockt lager byggdamm ända upp till övervåningen på vårt 1 1/2 plans hus. Läs mer
  • Anna K
    Anna K skrev om Erby
    Jag upplevde Erby som ett företag som höll vad de lovade. Efter att jag skickat mitt mail med förfrågan om de kunde åtgärda diverse arbeten, dröjde det endast en vecka tills platschefen punktligt kom på besök och tittade på jobben som ev skulle göras. Inom utlovad tid (en vecka), fick jag svar, uppdelat på flera anbud, så jag kunde välja vilka jag ville ha.
    Arbeten jag fick gjort var installerad luftvärmepump, lagad yttertrappa, utbytt panel utomhus, div lagningar inomhus. Allt gjordes vid tider som var avtalat. Allt avfall, skräp forslades bort. Rent och snyggt. Trevligt bemötande. Läs mer
  • Margareta W skrev om Erby
    Byte av panel.Tillbyggnad av huset.Bemötandet har varit mycket gott från alla inblandade och vi är mycket nöjda med resultatet. Läs mer
  • Bjärsgårds Lantbruks A skrev om Erby
    Er byggare levererar vad som överenskommit och håller
    tider och tidsramar.
    Gör ett utmärkt arbete i positiv anda.

Bjärsgårds Lantbruks AB
    Klippan Läs mer
  • Jan-erik O skrev om Erby
    Fått hjälp med utrummet , stormskada , byte av delar av tak Läs mer
  • Fredrik F skrev om Erby
    Inte perfekta (blir en del missar som inte går att åtgärda) tex ett för högt klinkergolv i ett kök (ca 2 cm) och kakelplattor på vägg i badrum uppsatta på fel sätt. Frånsett detta trevliga och proffsiga. Läs mer
  • Mariann K skrev om Erby
    Efter vår första kontakt, fick vi snabbt till ett fysiskt möte. Säljaren som kom hit gav oss ett kunnigt och tryggt intryck. Utförandet av jobbet skedde enligt överenskommelse, snabbt och smidigt. Men ett stort minus är att ni vid ett par tillfälle utförde åtgärder utan att fråga oss först hur vi hade velat ha det. Tex placeringen av kranen i bänkskivan. Läs mer
  • Carl V skrev om Erby
    Vi har fått byggt ett trädäck samt uterum med förrådsdel. ER byggare har varit väldigt proffesionella från första initieringsmötet till avlämnandet av ett färdigt projekt, inkluderar säljarkontakt till personal som varit på plats.
    Vi är väldigt nöjda med dem och kan varmt rekommendera dem. Läs mer
  • Gertrud J skrev om Erby
    Mycket bra. Fick lagt nytt tak. Kunniga, duktiga, noggranna Läs mer
  • Eva G
    Eva G skrev om Erby
    Jag är toppennöjd med Erby och kan varmt rekommendera dem. Efter översvämning i källaren kom de och hjälpte mig, arbetsledaren Pontus var en klippa, såg till att att hantverkare kom och alltid i tid. Gjorde ett toppenjobb alla berörda. Läs mer

Lantmannagatan 10, 264 31 Klippan