Erby

Lantmannagatan 10, 264 31 Klippan — Visa karta

Välkommen till oss på Erby!

Vi är ett byggföretag som anser att ett avtal är ett avtal. Vi håller vad vi lovar, passar tider och ser till att hålla allting rent och snyggt omkring oss. Hos oss är du som kund och miljön alltid i fokus.

Vi präglas verkligen av kvalitet och service i alla våra byggprojekt och utför de flesta sorters renoveringar och byggen. Här kan du få hjälp med allt från om- och tillbyggnad till badrumsrenovering, köksrenovering, byggskadeservice eller parkettläggning.

Kontakta oss så tar vi fram en offert!

Läs vad 35 kunder tycker om Erby

• Fredrik S
    Fredrik S skrev om Erby
    Nöjda med köksrenovering och golvläggning inklusive, el och VVS samt rivning av innerväggar. De var seriösa, kom med förslag under gång och kändes rakt igenom måna om att göra ett bra jobb.

Slutpriset blev dessutom lägre än det Ikeas hantverkare offererade trots att ERBy löste fler saker åt oss. Läs mer
  • Roger E
    Roger E skrev om Erby
    Bra bemötande under hela processen. Bra konkreta förslag för nybyggnation med dess helhet. Bra kontakt med byggare och arbetsledare. Företaget ser kundens helhet och ser till att kunden blir nöjd med allt. Goa gubbar att ha med att göra, allt från ledning till byggare. Har kunskap. Läs mer
  • Pierre H
    Pierre H skrev om Erby
    Bemötandet har varit väldigt professionellt och engagerat.
    Uppföljning och information gällande byggstart och tidplan har fungerat utmärkt. Erby har hjälpt oss med många projekt : Byggt vinterträdgård, renoverat grovkök och bytat ytterdörrar.
    Det känns tryggt att vara kund hos Erby. Trevlig och nogrann personal. Vi upplever att det är ordning och reda.
    Vi kommer gärna anlita Erby igen vid framtida projekt. Läs mer
  • Peter V
    Peter V skrev om Erby
    Bemötandet har fungerat bra från första dagen. Arbetet var att återställa ett källarutrymme efter en vattenläcka. Rivningsarbetet gjorde vi själv, men nytt golv och nya väggar gjorde Erby.

Kontakten med arbetsledare och byggare har fungerat smidigt.

Det mesta har fungerat bra, men renhållningen var inte helt tillfredsställande. För att hindra att få byggdamm i hela huset hade byggarna plastat igen igen dörröppning, tyvärr var denna igensättning inte så bra, det låg ett tjockt lager byggdamm ända upp till övervåningen på vårt 1 1/2 plans hus. Läs mer
  • Anna K
    Anna K skrev om Erby
    Jag upplevde Erby som ett företag som höll vad de lovade. Efter att jag skickat mitt mail med förfrågan om de kunde åtgärda diverse arbeten, dröjde det endast en vecka tills platschefen punktligt kom på besök och tittade på jobben som ev skulle göras. Inom utlovad tid (en vecka), fick jag svar, uppdelat på flera anbud, så jag kunde välja vilka jag ville ha.
    Arbeten jag fick gjort var installerad luftvärmepump, lagad yttertrappa, utbytt panel utomhus, div lagningar inomhus. Allt gjordes vid tider som var avtalat. Allt avfall, skräp forslades bort. Rent och snyggt. Trevligt bemötande. Läs mer
  • Margareta W
    Margareta W skrev om Erby
    Byte av panel.Tillbyggnad av huset.Bemötandet har varit mycket gott från alla inblandade och vi är mycket nöjda med resultatet. Läs mer
  • Bjärsgårds Lantbruks A
    Bjärsgårds Lantbruks A skrev om Erby
    Er byggare levererar vad som överenskommit och håller
    tider och tidsramar.
    Gör ett utmärkt arbete i positiv anda.

Bjärsgårds Lantbruks AB
    Klippan Läs mer
  • Jan-erik O
    Jan-erik O skrev om Erby
    Fått hjälp med utrummet , stormskada , byte av delar av tak Läs mer
  • Fredrik F
    Fredrik F skrev om Erby
    Inte perfekta (blir en del missar som inte går att åtgärda) tex ett för högt klinkergolv i ett kök (ca 2 cm) och kakelplattor på vägg i badrum uppsatta på fel sätt. Frånsett detta trevliga och proffsiga. Läs mer
  • Mariann K
    Mariann K skrev om Erby
    Efter vår första kontakt, fick vi snabbt till ett fysiskt möte. Säljaren som kom hit gav oss ett kunnigt och tryggt intryck. Utförandet av jobbet skedde enligt överenskommelse, snabbt och smidigt. Men ett stort minus är att ni vid ett par tillfälle utförde åtgärder utan att fråga oss först hur vi hade velat ha det. Tex placeringen av kranen i bänkskivan. Läs mer
  • Carl V
    Carl V skrev om Erby
    Vi har fått byggt ett trädäck samt uterum med förrådsdel. ER byggare har varit väldigt proffesionella från första initieringsmötet till avlämnandet av ett färdigt projekt, inkluderar säljarkontakt till personal som varit på plats.
    Vi är väldigt nöjda med dem och kan varmt rekommendera dem. Läs mer
  • Gertrud J
    Gertrud J skrev om Erby
    Mycket bra. Fick lagt nytt tak. Kunniga, duktiga, noggranna Läs mer
  • Eva G
    Eva G skrev om Erby
    Jag är toppennöjd med Erby och kan varmt rekommendera dem. Efter översvämning i källaren kom de och hjälpte mig, arbetsledaren Pontus var en klippa, såg till att att hantverkare kom och alltid i tid. Gjorde ett toppenjobb alla berörda. Läs mer
  • Stig R
    Stig R skrev om Erby
    Vi har bara bra erfarenheter av Erby. Dom har varit snabba med att svara på förfrågningar, och dom har utfört arbetena snabbt och bra. Dom har också legat bra till prismässigt.
    Vi har mindre reparationsarbeten till en bostadsrättsförening.
    Vi upplever det också positivt, att ha en byggare på orten, som man kan diskutera med.
    Vi ser också fram emot att samarbeta mera i framtiden. Läs mer
  • S M
    S M skrev om Erby
    Anlitade Erby för byte av 294 fönster. Arbetet skötes på bästa tänkbara sätt med kunnig och professionell personal.
    Sandbanken Fastigheter Läs mer
  • Mats K
    Mats K skrev om Erby
    Trevliga hjälpsamma höll vad dom lova inget att klaga på helt enkelt kanon Läs mer
  • Tommy H
    Tommy H skrev om Erby
    Jag har fått en vattenskada åtgärdad och allt har fungerat på ett fantastiskt sätt. Erby AB levererade över våra förväntningar och höll uppgjort tidsschema.
    Kan verkligen rekommendera detta företag.
    Stig Bertil H Läs mer
  • Bo H
    Bo H skrev om Erby
    Vid flera tillfälle har jag nyttjat Erbys olika kunskaper vad gäller ombyggnad av fastighet.

Först en mindre rep efter bilkollision mot mitt hus där yttre fasad o inredning av kök skadades o där försäkringsbolag anmodades.

Besiktning o kostnadsförslag utfördes av flera besiktningsmän, men efter en tid anmodades Erby utföra reparationen.

Tid bestämdes för detta o allt utfördes snabbt o effektivt med duktiga snickare o ledande personal.

Någon månad senare behövde min svärfar nytt kök o badrum i ett gammalt soldattorp från 1800-talet.

Jag tvekade inte inför uppgiften att hjälpa till med uppgiften då jag fått stort förtroende för Erby. – Tog kontakt med dem o önskade totalentreprenad av detta.

Efter inledande besiktning fick jag snabbt förslag på planlösning o sedan kostnadsförslag som vi tillsammans gick genom. Detta slutade med att jag gav dem uppdraget att utföra byggnationen till fast pris. Bestämdes också att jag parallelt med byggandet skulle utföra kompletterande arbeten o även inköpa o tillföra någon detalj.

På utsatt tid infann sig byggarna från Erby, där snickarna stod för rivningen o återuppbyggnad, rörläggaren infann sig liksom elektrikern direkt för att besiktiga o göra förberedande arbeten. Golvläggaren infann sig på samma sätt lite senare då återuppbyggnaden var i fas. Allt utfördes mycket proffesionellt o naturligtvis med stort beröm för koordinatern som fick alla hantverkarna att infinna sig vid rätt tid. Slutresultatet blev mycket fint o jag kunde bara överlämna huset med varm hand till svärfar.

Samtidigt med slutförandet av detta frågade jag Fredrik (en av cheferna) om att ersätta befintlig klinker o golvvärme i badrum, tvättstuga o entré hemma hos mig. Vi bestämde tid för detta o samma procedur upprepades hos mig med utmärkt resultat som följd o till rimlig kostnad.

När min granne också behövde förändra o bygga om kök o badrum förslog jag givetvis Erby som möjlig byggare då jag fått så goda

resultat. – Han har därefter fått förslag på ganska omfattande ombyggnad av köket o ska nu ta ställning till detta.

Jag kan bara konstatera, att jag som fd entreprenadingenjör o byggare inom väg o vatten, att Erby har en mycket bra grundsyn på entreprenadarbete med alla delarna av sådan verksamhet, allt från förslag, kalkyl, koordination, byggande med egen personal eller med underentreprenör. Hantverkarna håller mycket god kvalité med förmåga att ge o ta emot förslag av kunden Dessutom är jag imponerad av den försiktighet o renlighet alla mina arbetena utfördes med.

Tack för ni finns!

Bo Hansson Läs mer
  • Jimmy P
    Jimmy P skrev om Erby
    Väldigt snabb respons gällande ett försäkringsärende. Mycket nöjd! Läs mer
  • Ingemar Q
    Ingemar Q skrev om Erby
    Hög servicegrad, vänligt bemötande och proffsigt utfört arbete. Läs mer
  • Magnus A
    Magnus A skrev om Erby
    De har ett mycket bra bemötande och ger förslag på åtgärder som man kanske själv inte tänkt på då de har bra expertis inom området. De är måna om att kunden skall få det som är överenskommet i rätt tid till rätt pris. Skulle det vara något man kommer på i efterhand som man vill ha med är det aldrig några problem utan löses på ett smidigt sätt. De försöker verkligen att tillfredställa kunden på alla plan tex. om man äskar om specifika personer samt har en löpande information om när och vilka underentreprenörer som kommer att ta kontakt med kunden. De är duktiga, trevliga med hög kompetens och som håller vad de lovar. Läs mer
  • Torsten S
    Torsten S skrev om Erby
    Har av Erby fått ett vänligt, professionellt bemötande där företaget verkligen har vinnlagt sig om mig som kund. Läs mer
  • Anders Å
    Anders Å skrev om Erby
    Erby har genomfört två uppdrag i vårt hus. Dels åtgärda en vattenskada och dels lägg nytt golv i köket. Båda uppdragen har genomfört till full belåtenhet. Det är därför lätt för oss att rekommendera företaget för liknande uppdrag Läs mer
  • Lars N
    Lars N skrev om Erby
    Kanon mycket mycket bra. Hela vägen kanon bra trevliga och service inriktade kommer att använda firman när jag behöver Läs mer
  • Tina S
    Tina S skrev om Erby
    Byggt vägg med dörr. Slipat bort färg på betongvägg och lagt på ett lager bruk snyggt och ordentligt.
    Städat super efter sig och mycket trevliga hantverkare. Byte insats i toalett blandare 👍 Läs mer
  • Ingrid T
    Ingrid T skrev om Erby
    Fick ett bra bemötande och de kom när de skulle. Fel färg på puta men det fixade man med underleverantör smidigt. Mycket nöjda. Använder gärna dem igen. Läs mer
  • Martin G
    Martin G skrev om Erby
    Bemötandet och serviceandan hos Erby är utmärkt ifrån början till slut. Läs mer
  • Lennart D
    Lennart D skrev om Erby
    Renovering gamla byggnader. Bra genomförda jobb från offert till färdigt. Man får vad man betalar för, i tid och ärligt. Läs mer
  • Roland O
    Roland O skrev om Erby
    Mycket bra bemötande, Trevlig personal, Utmärkt utfört arbeten, Läs mer
  • Jessica B
    Jessica B skrev om Erby
    Erby har renoverat vårt kök med helt ny planlösning. De har renoverat vår hall med bland annat nya räcken, nya trappsteg, nya tak, klinker, ekparkett etc.

De är väldigt professionella. De lyssnar på kunden, ser aldrig problem utan bara möjligheter, är trevliga och visar respekt, snabba och håller vad de lovar. Det arbete de utför är över all förväntan.

Därför har de nu fått i uppgift av oss att fixa vår fasad på huset. Dvs. ta ner puts och putsa om, nya vindskenor, hängrännor, fönstersmygar etc. Läs mer
  • Andreas G
    Andreas G skrev om Erby
    Proffsiga och kunniga. Bra priser.
    Total renovering av källare och delvis trädgården. Läs mer
  • Arne N
    Arne N skrev om Erby
    Vattenskada i källare samt om byggnad av badrum Läs mer
  • Anders W
    Anders W skrev om Erby
    Tredje gången Vi anlitar Erby. Alltid lika nöjda. Håller tiden. Rätt utfört av rätt killar. Först förlängde vi befintligt hus. Sen fick vi tilläggs isolerat taket i källaren. Och i höstas revs den gamla ingången med tillhörande toa/dusch och det byggdes upp en ny del till vårt hus med glasad veranda, hall och nytt fint badrum/tvättstuga. Bra prisbild, inte mycket dyrare än offererat. Noga med att stämma av eventuella till lägg mot original offert.
    Duktiga snickare som tar tag i ev problem som uppstår under bygg processen, lösningsorienterade. Läs mer
  • Helén S
    Helén S skrev om Erby
    Diverse byggarbetennsom utförts till full belåtenhet. Läs mer
  • Tommy K
    Tommy K skrev om Erby
    Jag har bara positiva erfarenheter av Erby och rekommenderar mina vänner att anlita Erby. Läs mer

Lantmannagatan 10, 264 31 Klippan