18 rekommendationer

Anna Friman
en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Göteborg

Odinsgatan 2
411 11 Göteborg — Visa karta

Vad tror Anna att er bostad är värd i dagsläget?

Ange ditt postnummer för en kostnadsfri värdering

Läs vad 18 kunder tycker om Anna Friman

• Anders N
    Anders N skrev om Anna Friman en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Göteborg
    Anna sålde min lägenhet på Hisingen på hösten 2016.
    Innan vi valde mäklare träffade jag två andra, men valet föll på Anna eftersom hon verkade vilja jobba för kunden, och vi tilltalades av Erik Olssons konsept.
    Det gick snabbt från vårt första möte tills dess att lägenheten låg ute till försäljning. Detta kanske bidrog till att planneringen med foto, stylinghjälpen och informationsinsamlingen blev något lidande. Blev nog något telefonsamtal mer än det egentligen hade behövts.
    Väl till försäljingen gick det bra, vi hade en bra kommunikation kring de förhandsbud som inkom.
    Lägenheten såldes sedan med rekord per kvm i området och Anna skötte allt bra med säljare/köpare och papper. Jag fick ett bra helhetsintryck, och kan rekomendera henne till andra som går i säljtankar.
  • Robin
    Robin skrev om Anna Friman en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Göteborg
    Lite sent ute med omdöme men har inte orkat ta tag i det tidigare. Vi sålde en lägenhet på centrala Hisingen i oktober 2016. Det var den första egna bostaden som vi skulle sälja och därför var vi väl inget jätte svårt byte för mäklare som kunde tala för sig. Anna verkade jätte bra före (av den anledningen valde vi henne). Men det visade sig att mycket av det som sades bara var säljsnack. För det första blev vi inte riktigt helt nöjda med slutpriset, med tanke på hur mycket prat det hade varit vid vårt första möte om hur Erik Olsson Fastighetsförmedling var de som såg till att kunderna fick bäst betalt för sin bostad. Att vi inte var riktigt nöjda berodde på att lägenheten var nyrenoverad och väldigt fräsch samtidigt som lägenheter, av samma storlek och i samma område, som inte alls var lika fräscha gick för priser som inte var speciellt mycket lägre. Trots det lät Anna super nöjd med hur ''mycket'' högsta budet hamnade på när hon meddelade detta via telefon. Så där uppstod den första besvikelsen men eftersom att vi redan hade köpt ny bostad så hade vi inte tid utan det fick bli en försäljning för det slutpriset. Sedan ingick det att man skulle få hjälp av Anna med att deklarera. För detta bokade vi ett möte och jag och min sambo befann oss på Annas kontor ca 20 minuter innan avtalad tid. Men, så 10 minuter innan vi ska träffas, får jag ett sms från Anna där hon skrev och undrade om vi kunde ses en annan dag då hon var tvungen att åka iväg till en lägenhetsvisning. Förstår inte alls hur man tänker när man meddelar något sådant 10 min innan ett möte. Anna dök trots allt upp då hennes assistens fick tag på henne och kunde meddela att vi redan var på plats. Men när vi väl satt och skulle gå igenom hur vi ska deklarera (vilket var helt nytt för oss då vi aldrig gjort förr) så var hon super stressad samtidigt som hon flera gånger påpekade att hon hade bråttom till en visning och var inte alls till någon hjälp för vår del då . Det blev väldigt tydligt att hon inte längre ville lägga tid på oss då vår lägenhet redan var såld och hon redan hade fått betalt. Vi är otroligt missnöjda med hur allt hanterades! Men det är bra att veta till framtida försäljningar vilken mäklarbyrå man kan välja bort omgående.
  • Anders
    Anders skrev om Anna Friman en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Göteborg
    Gick på en visning som hon höll i. Varit på ca 15 visningar och kan säga att detta var ett skämt!

Så otroligt oprofessionell! En förvirrad mäklare utan känsla för service och ett falskt leende som bara ser klienten som pengar och inget annat.

Akta er för henne!
    2016-09-08 Anna F svarar Anders
    Hej Anders, det var väldigt tråkigt att höra då jag har fått fin respons från mina visningar från spekulanterna. Jag lägger stor vikt vid att vara noga påläst och ta tid för alla. Jag uppskattar mitt jobb som mäklare just för att jag tycker om mötet med människor. Min drivkraft är att göra mina köpare såväl som säljare nöjda, där de båda parterna efter var försäljning får lämna ett omdöme om mig. På en skala från 1-10 där 10 är bäst har jag ett genomsnitt från båda parter på 9,72. Det är jag oerhört stolt över och jobbar envetet med att höja det.
    Jag kan säga att det där leendet var genuint. Jag älskar mitt jobb.

Jag undrar också vilken visning du kan ha varit så missnöjd med? Den senaste jag hade var oerhört populär. Vi var fyra personer på plats från Erik Olsson, jag samt två visningsvärdar och en kock som delade ut snittar på uteplatsen. alla verkade oerhört nöjda? Innan dess hade jag visning innan min semester och jag upplevde samma sak där, och ingen hette Anders?
    2016-09-26 Anders svarar Anna F
    Hej Anna,

Intressant svar, ännu mer intressant är det att du ANMÄLER min recension till RECO och ber om att ta ner den. Hoppsan, är det så Anna Friman får bra betyg på denna sida tro? Genom att anmäla alla negativa (realistiska) kommentarer?

Jag köper inte riktigt argumentet om att du bryr dig om ditt jobb eller klienter för den delen. Det som kanske är mest intressant är att när ni ändå är fyra (4) representanter från företaget, Erik Olsson, hur kommer det sig att ni är så duktiga på att lägga upp massa reklamskyltar på stolpar, vägar m.m. Men inte lika duktiga på att ta ner dom?

Om du nu verkligen älskar ditt jobb och har respekt för vår miljö och samhälle. Så tar du ditt samhällsansvar och ser till att DU/ni inte skräpar ner. Det är väl det minsta ni kan göra om allt annat ändå går så bra och trevligt till under visningen med massa snittar - som du så stolt nämner.

och NEJ - svara inte med att inga skyltar finns kvar långt efter att ni är klara med era/dina visningar. Både du och jag vet att det inte stämmer.

Igen - NEJ - kommentera inte att du/ni måste ha "missat" någon skylt. Då dessa finns framför dina ögon på de områden/gator du/ni arbetar på varje dag är det totalt ologiskt att ni kan missa era egna orangea skyltar.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Mansour N
    Hej !
    Anna är Trevlig kunnig snäll och mycke mera positiva sidor.
    Mvh Mansour Nekooparvar
  • Lilian M
    Lilian M skrev om Anna Friman en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Göteborg
    Bra kontakt. Kändes att hon tog ansvar för affären gentemot både säljare och köpare. Något sen med info till banken.
  • Hasse G
    Hasse G skrev om Anna Friman en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Göteborg
    Vi var flera delägare på bostadsrätten, så all kontakt gick inte via mig - så därför kan jag inte lämna en helhetsbild.
    De kontakter jag hade var helt utan anmärkning och allt sköttes på ett korrekt och professionellt sätt. Mycket bra.
  • Fredrik A
    Mkt bra jobb satte säljrekord i vårat område!
  • Christer J
    hon är trevlig och bra att göra med.
    Kanonmäklare som jag skulle rekomendera.
  • Staffan U
    Bra! Proffsigt och lugnt agerande samt tillgänglig per telefon under hela handläggning.
  • Malena S
    Malena S skrev om Anna Friman en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Göteborg
    Helnöjd! Anna gjorde allt perfekt! Trevlig och proffsig!
  • Elin E
    Elin E skrev om Anna Friman en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Göteborg
    Väldigt trevlig person. Intryck att att vara lite "förvirrad"
  • Jonas F
    Jonas F skrev om Anna Friman en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Göteborg
    Proffsig och trevlig. Som säljare av bostad så hjälpte hon till att få ett bra pris för vår bostad.
  • Rickard L
    Väldigt bra och tillmötesgående företag! Rekommenderas!
  • Simon N
    Simon N skrev om Anna Friman en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Göteborg
    Väldigt trevlig och hjälpsam!
  • Maria M
    Maria M skrev om Anna Friman en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Göteborg
    Köpte lägenhet vis Anna förra våren.
    Va nöjd med all hjälp från henne och Erik Olsson. :)
  • Simon H
    Simon H skrev om Anna Friman en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Göteborg
    Hon hjälpte mig med mitt första lägenhetsköp. En god erfarenhet.
  • Eva O
    Eva O skrev om Anna Friman en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Göteborg
    Vänligt bemötande. Verkade kunnig på sitt område och kunde besvara frågor. Lättillgänglig
  • Joshua Q
    Joshua Q skrev om Anna Friman en del av Erik Olsson Fastighetsförmedling Göteborg
    Jag var supernöjd med hela processen men försäljningsrekordet talar ju för sig själv!
Torbjörn Berglund
Linda Bundsen