Erikas Tak & Bygg AB

Erikas Tak & Bygg AB

Erikas Tak & Bygg AB är ett privat företag som arbetar på uppdrag av privatpersoner och företag.
Företaget bildades 2011-04-04 och ägs av ett par, Erika och Jakob som arbetar efter ledorden:
delaktighet, kvalitet och långsiktighet.

Idag sysselsätter företaget sex personer och vi kan erbjuda dig som kund ett brett utbud av
kompetens inom tak & bygg. Vi lägger tak på alla typer av hus, byter rännor, plåthuvar, vindskivor,
monterar takfönster, renoverar takkupor, utför fasadrenoveringar, bygger altaner, mindre uteplatser,
utför inomhusrenoveringar, olika typer snickeriarbeten med mera.

Läs vad 124 kunder tycker om Erikas Tak & Bygg AB 2

• 2021-06-12
    Vi fick taket renoverat under föregående år och blev supernöjda med allt. Med proffsigt bemötande och rutiner kring offerten. Snabbt och väl utfört arbete. Snabbt åtgärdade synpunkter och inga överraskningar vid betalning. Vi kan verkligen rekommendera Erikas Tak & Bygg.
    2021-04-11
    Erikas Tak & Bygg
    Bra bemötande, proffsig personal och snabb återkoppling.
    Rekommenderas vid takrenovering
    2021-02-01
    Vi fick vårat tak renoverat av Erikas Tak & bygg - de är proffsiga och snabba i sina åtaganden. Vi fick en bra kontakt frånbörjan och vi fick våra högt ställda förväntningar infriade. Nu har vi ett snyggt och, framför allt, ett tätt tak på vårat sommarhus.
    2021-01-18
    Punktliga och ordningssamma. Utförde jobb supersmidigt och utan anmärkning
    2020-12-06
    Beställde byte av pannor, papp och läkt. Arbetet genomfördes smidigt enligt ö.k. slutpriset stämde på pricken med offerten. Riktigt nöjd med slutresultatet!
    Det enda som var lite knepigt va kommunikationen med hantverkarna då de varken kunde engelska eller svenska. Dock löstes det bra genom god kontakt med arbetsledaren.

Rekommenderas!
    2020-10-05
    Noggrant och bra genomfört jobb precis i enlighet med offert. Språkförbistring kunde ibland uppstå. Överlag en mycket positiv upplevelse med bra utfall.
    2020-09-11
    Vi anlitade Erikas Tak & Bygg när vi behövde byta taket på vår villa. De kom och tittade, gav oss offert och genomförde uppdraget mycket bra. De började uppdraget på tid och blev klara på tid.
    2020-08-30
    Jättebra, allt har fungerat utmärkt!
    2020-08-24
    Ett företag jag verkligen kan rekommendera. Enkla att ha att göra med, förstod vad jag vill göra, och håll tider och gjorde ett mycket bra jobb. De var duktiga på att dokumentera sitt arbete.

Tydlig offert, och levererade arbetet på utsatt tid inom offerten.
    2020-08-23
    Omläggning av tak med nya rännor och stuprör. Även skorstenen behövde muras om.

Vi blev mycket väl bemötta och fick bra information under arbetets gång.

De höll rent och städat under arbetet och det hela förlöpte på ett mycket bra sätt.

Vi kan tveklöst rekommendera företaget.
    2020-07-06
    Vi är helnöjda med det arbete som Erikas Tak & Bygg AB
    har utfört. Hantverkarna kom när de lovat komma, gjorde
    vad de skulle och lämnade arbetsplatsen väl städad. Även
    priset var acceptabelt.
    Vi kan därför med gott samvete rekommendera företaget.
  • Shula G
    2020-07-02
    Omläggning av tak. Blev bra bemött och fick en tydlig offert. Efter vad jag kan berömma så gjorde de ett bra jobb och hittade och åtgärdade rötskador. Gjorde också snygga plåtarbeten på tex skorstenarna. Mycket bråte på marken under tiden arbetet pågick. Men städade sedan upp ordentligt.
  • Johan B
    2020-07-02
    Omlagt villa och garagetak, våren 2020. Mkt gediget utfört arbete och duktiga yrkesmän som verkligen utförde arbetet med stor noggrannhet och yrkesstolthet. Kan verkligen rekommendera företaget. De var även tillmötesgående i följdbeställningar. Mycket nöjd med såväl bemötande som utfört arbete och kan varmt rekommendera detta företag.
    2020-01-24
    2015 bytte Erikas Tak vårt tak. Proffessionellt genomfört, gott samarbete, och all löpte på utan problem.

2020 ville vi komplettera en skortstensdetalj. Efter ett par mail och ett par dagar så var det åtgärdat utan några som helst diskussioner om kompletterande kostnader.

Erikas Tak fokuserar på kundens behov vilket är overderligt.

Jag kan starkt rekommendera dem, inte bara för att dom gör ett bra jobb vid själva takläggninen men även sköter om kunder många år efteråt.

Tack.
  • Gunilla G
    2020-01-23
    Absolut bästa takläggare man kan tänka sig!🙏Ett seriöst företag!fick ett bra förtroende på en gång! Arbetade snabbt o ordentligt trots det dåliga vädret i januari månad-20. .tack snälla för hjälpen med mitt förförliga tak som ni trollade snabbt till ett fantastiskt tak med dessutom fina nya hängrännor!REKOMENDERAS STARKT!!!!!!mvhGunilla iStrömmadal/Värmdö👍
    2020-01-15
    Nytt tak
    Snabba
    Ordning och reda
    2019-12-12
    Takrenovering.
    Bara positivt. Överträffade alla förväntningar!
    Offert och slutfaktura stämde på kronan.
    Höll utlovad tid för arbetet. Städade föredömligt.
    Kan verkligen rekommendera företaget.
    Anders Dahlsköld
    2019-08-09
    Kanonjobb till bra pris (bäst pris av 5 inkommande offerter) . Bytte först tak på huvudhuset. Efter en extern besiktning, som konstaterade att det hela var felfritt utfört, så beställde vi nytt tak även till gäststugan.
    2019-06-17
    Proffsigt takomläggning !
    Vill till början tack Erikas tak för en grundlig tydlig genomarbetad avtal/Offert. Vi anlitade Erikas tak och gick på magkänslan när vill träffade upp deras representant Sigge. Han var professionell och tydlig samt lyhörd. Grabbarna som utförde grovjobbet mitt i kalla vintern gjorde ett kanon jobb. Ett härligt team. Nu återstår det att se om taket håller tätt under de regniga sommar dagarna. Dokumentation i form av en så kallad "egenkontroll" av jobbet gjordes så nu kan vi känna oss trygga med ett bra tak över huvudet. Jag skulle utan tvekan anlita de igen. Mvh Ali&Paulina
  • Urban F
    2019-04-10
    Jag köpte utbyte av ca 280 kvm betongpannor och denna gång med riktigt underlag i form av underlagspapp och takfotsplåtar.
    Jag ville även ha samordning med min solcellsentreprenör för undvikande av framtida garantidiskusioner. Detta löstes enkelt av Erikas Tak genom att de monterade mina solceller och det var inte första gången de gjorde det arbetet heller.
    Flitiga killar som städade av arbetsplatsen varje dag. Tydlig offert och avtal. Bra kommunikation med den uppdragsansvarige.
    Jag är mycket nöjd med hur de genomförde uppdraget.
    /Urban
    2019-03-06
    Omläggning av takpapp del av tak pga läckage samt nytt plasttak över veranda. Inkl ny hängrännor verandadelen.

Bra bemötande, några saker blev fel men rättades snabbt till när vi påpekade det.
    På det hela taget ett mycket bra mottagande och utförande av jobbet.
    2018-12-10
    Vi är mycket nöjda med takomläggningen, det sköttes professionellt med ett mycket snyggt och bra resultat. Det gjordes även en grundlig dokumentation av jobbet så nu kan vi känna oss trygga med ett bra tak över huvudet. Hantverkarna har varit mycket bra att ha att göra med, de är positiva, glada och har som sagt gjort ett jätte bra jobb.
    2018-09-17
    Som privatperson och företagare kändes det riktigt bra att inte behöva engagera själv utan att bara konstatera att uppdraget var i säkra händer.
    Även om det var frågan om fast pris vad det hela tiden resultatet som hade det första prioritet och det blev och bra!
    Vi är mycket nöjda!
    2018-09-06
    Nytt tak! Blev försenat ett antal veckor men när de väl började hade jag ett nytt tak efter en vecka. Blev bra bemött av företaget & de som la det nya taket!
  • Peter T
    2018-09-05
    Vi önskade utbytt tak på vårt fritidshus till 2 falsat plåttak.
    Vi vart bemötta gott och utlovade tider för start hölls.
    Under arbetet fanns en dialog som gjorde att det inte blev några missförstånd. Arbetets teamet jobbade enl. ök under vardagar och gjorde allt de kunde för att inte störa oss som fanns i huset medans.
    Vi är mycket nöjda och ser nog att kontakt Erikas Tak & Bygg igen då det är dags att lägga nästa tak.
  • Peter W
    2018-07-13
    Erikas tak löste alla frågor längs resans gång och gjorde ett utmärkt arbete med kvalitet och upplevelsen är prisvärt.
    Logistik ut till en skärgårdsö och ordning och reda
    Trevlig och serviceminded arbetsledare
    2018-04-27
    Vi har just nu fått 31 solpaneler uppsatta på vårt sommarhus och har sedan tidigare17 solpaneler monterat på permanenthuset.
    Allt har fungerat perfekt, snabbt och proffesionellt av mycket trevlig personal.
    Rekommenderas varmt !
    2018-03-16
    Ett jätte professionellt företag. Bra bemötande, offert och väl gjort arbete.
    2018-01-26
    We changed our roof in Nov/Dec 2017. We were very satisfied with the work and service from start to end. The workers were reliable, worked very well even in difficult weather conditions and kept a neat construction site. Job well done!
    2018-01-10
    Ett mycket bra utfört arbete med att lägga nytt tak på sommarhuset. Lämnade arbetsplatsen snygg och vi hade en bra dialog med kontaktpersonen Sigge. Kan absolut rekommendera företaget.
  • Eneka Bygg
    2017-11-24
    Hej! Vi anlitade Erikas tak som en arbetspartner inom plåtarbete och inte bara på tak utan för inredning inne i en butik mitt i stan där de gjorde en elementskydd av mässing. Resultat är fantastisk! Rekommenderar STARKT för privata kunder samt företag!
    Självklart ska samarbeta vidare...
    MVH // KiriLL
    Eneka bygg AB
    2017-11-09
    Anlitade Erikas tak för ett byta av ett tegeltak och byte av alla plåtdetaljer inkl en skorsten. Dom arbeta väldigt effektivt och var punktliga. Arbetet gick snabbare än beräknat.
    2017-11-09
    Hej
    Vi anlitade Erika för en fasadrenovering och diverse målningsarbete på vårt funkishus. Vi valde dom för deras seriositet och noggrannhet inför offertgivningen(trots att dom låg högst i pris). Erika leverade absolut det som utlovats. Justeringar och ändringar under projektet åtgärdades alla enligt våra önskemål och slutresultatet blev väldigt snyggt. I princip all kommunikation går via Sigge. Men han är å andra sidan lätt att få kontakt med och att ha att göra med. Sist men inte minst, så reglerades slutfakturan smidigt. Vi är väldigt nöjda med det jobb Erika har utfört.
    Med vänlig hälsning,
    Anders Ejd
    2017-11-08
    Ville få en offert på takbyte på villan.
    Första kontakten med arbetsledaren kändes seriös och proffsigt.
    Allt jobb och kommunikation med dom var mycket smidigt.
    Och är mycket nöjd med jobb och slutresultatet, och dom höll rent och snyggt runt huset.
    Så jag kan absolut rekomendera Erikas Tak & Bygg AB.
    2017-10-07
    Tydligt och bra från första mötet, allt blivit utfört precis enligt vad som bestämts.
    2017-08-23
    Min granne Hasse Eriksson bytte ut tegel mot plåttak och tyckte jag skulle göra liknande på min sjöbod där vatten läckt in.

Jag är nöjd med arbetet och tycker de var trevliga trots att de
    var svåra att förstå då de talade dålig svenska .

Jag kommer att anlita företaget om det skulle bli aktuellt igen.
    2017-08-14
    Proffsiga, snabba och väldigt lättsamma att ha att göra med.
    2017-08-11
    Vi har fått hjälp att byta fönster samt renovera fasad genom panelbyte och ommålning.

Vi tycker arbetet blivit mycket väl utfört och är supernöjda med resultatet! Alla fönster installerades under en och samma dag vilket vi uppskattade och tycker var mycket snabbt jobbat! Den nya panelen blev bra och de nya fönsterfodren som Erikas tak konstruerade blev mycket snyggare och bättre än vi hade innan. Även plåtarbeten runt takkupan blev riktigt bra.
    Tack!
    2017-06-19
    Jag har fått hjälp med att renovera hela fasaden på vårt radhus plus tak. Jag är jättenöjd. Det har gått fort och har varit enkelt att ha kontakt och få svar på frågor. Bra hantverkare! Bra projektledare!
    2017-06-17
    Snabba, flexibla och städar platsen varje kväll. Mycket nöjd.
    2017-06-15
    Mycket bra och effektivt bemötande från Erikas Tak! Projektledaren var snabb och bra i kontakten, offert och erbjudande tydligt och prisvärt. Killarna som gjorde jobbet var snabba och mycket noggranna med att hålla snyggt och rensa undan efter hand. Helt nöjd och kan rekommendera dem varmt.
    2017-05-15
    Mycket bra utfört jobb inom utsatt tidsram!
  • Anna N
    2017-05-12
    Från första kontakt har jag bara bra saker att säga om Erikas Tak & Bygg AB. Man märkte redan från början att de är noga med att slutresultatet ska bli bra. Mycket tydlig och detaljerad offert. Snabba på att svara via mail och jag gillar att all viktig kommunikation sker skriftligt så att man är säker på vad man har kommit överens om. Arbetet utfördes galant och man såg att arbetarna hade stenkoll på vad de gjorde och var vana att jobba med varandra. Noggrannt utfört arbete och mycket trevliga att ha att göra med. Städade dagligen och var noga med att lämna rent och snyggt efter sig. Kan varmt rekommendera Erikas Tak & Bygg AB. Prismässigt stod de sig mycket väl i konkurrensen, kanske inte det allra billigaste alternativet men mycket prisvärt.
    /Anna Nilsson, Hässelby villastad
    2017-04-18
    deras offert var väldigt transparent och lättläst, det höll tidsplan och budget. Städade dagligen på arbetsplatsen. Fungerade väldigt bra, kommer anlita dem igen.
    2017-04-10
    Mycket bra intryck av Ericas tak. Bra utfört arbete, punktlighet, hållit sig till offerten, bra uppföljning av utestående punkter.
    Kan absolut rekommendera till andra kunder!
    2017-03-31
    Bemötandet var hela tiden väldigt bra, kontaktperson kom till mig och tittade på jobbet och kom sen med en skriftlig offert på tid och beräknad kostnad. Personerna som gjorde jobbet gjorde det på bästa möjliga sätt, noggranna och utmärkt utfört arbete. Jag ska med glädje rekommendera Erikas Tak & Bygg till mina vänner och skulle mycket sannolikt kontakta dem igen om jag behöver hjälp med fastigheten - med andra ord UTMÄRKT FRÅN BÖRJAN TILL SLUT :-)
    //Gun Greblin, Sjögrundsvägen 21, Ingarö
    2017-03-21
    Bra och snabbt bemötande. De kom ut till huset och tittade på taket och jag fick en offert några dagar efter besöket. Det offererade priset och tiden för arbetet hölls.

Arbetet flöt på bra och de var på plats varje dag och städa efter sig innan de gick för dagen. Hela takbytet gick på ca 1,5 veckor och jag är helnöjd med resultatet.
    2017-01-17
    Vi kontaktade Erikas Tak & Bygg AB då delar av taket hade plåtdelar som satt löst och som slog när det var storm. Vi uppfattade att både bemötandet och utförande av arbetet hanterades mycket snabbt (kom dagen efter) professionellt.
    2017-01-10
    Vi upphandlade takbyte av Erikas Tak & Bygg. Väldigt bra bemötande och känsla av professionalism från deras kontaktperson. Snabba svar på frågor och väldigt utförlig och specificerad offert. Våra förväntningar uppfylldes till fullo och vi blev väldigt nöjda med slutresultatet.
  • Anna K
    2017-01-10
    Vi upptäckte en skada på undersidan av yttertak, i slutet av november. Flera bitar saknades och vi befarade röta.
    Vi inriktade vi oss på att hitta en leverantör som är takspecialist istället för vilken snickare som helst. Att bolaget dessutom skulle finnas på orten var ett önskemål.
    Vi kontaktade Erikas Tak & Bygg från Värmdö. Vi beskrev skadan och skickade med bilder. Vi fick omgående kontakt med en representant från bolaget. Representanten besökte oss så gott som omedelbart och besiktigade skadan. Därefter kom offert med specificerade kostnader. Vi önskade ROT och priserna anpassades därefter. Arbetet skulle vara färdigt före nyår.
    Vi är mycket nöjda med hela händelseförloppet, från första kontakt till faktura. Bolaget lagade vårat tak, dokumenterade åtgärden med bilder och städade upp efter sig. Arbetet blev klart på någon dag och vi är oerhört tacksamma. Vi kommer absolut att anlita Erikas Tak & Bygg igen och vi vill verkligen rekommendera bolaget.