Alla kategorier Byggföretag Södermanland Eskilstuna Eskilstuna Byggtjänst AB

Ståhlbergsvägen 13, 632 21 Eskilstuna — Visa karta

Rågstigen 21, 13755, TUNGELSTA
McCarthys Snickeri & Bygg
Eva G:
Ett oerhört proffsigt gäng som jobbar snabbt, effektivt, noggrant och är dessutom trevliga.. Shem ger många goda råd och har ett utpräglat s...

Läs vad 3 kunder tycker om Eskilstuna Byggtjänst AB

• Rafael M
    Rafael M skrev om Eskilstuna Byggtjänst AB
    Företaget påbörjade stambyte i våran fastighet den första September, det är nu den 13:de December, och inte är dom än klara, dom har inte ens fixat allt som blev fel i vår lägenhet, även fast dom skulle vara klara här på ca 6 veckor.
    Låt oss gå igenom felaktigheter, de jag minns, golvvärmen i badrummet fungerar inte, troligen termostaten som är paj, något som ska ses över, när vet man inte då en tekniker ska komma, toaletten spolar mitt i, med andra ord, allt som kommer på porslinet spolas ej rent då vattnet går i en båge från sitskanten ner mitt i toaletten, lite som en underlig fontän, något "Aquadus VVS AB", som anlitats för allt VVS-arbete anser vara hur toaletten ska fungera, givetvis även "Eskilstuna Byggtjänst AB", som håller sina underleverantörer om ryggen i vått och torrt, dom har inte slipat de cementerade hålen mellan badrummet och lilla toaletten, hål som uppstod då de gamla vattenrören togs bort, dessa skulle inte ens först fyllas på lilla toaletten, där ser det ut som dom cementerat på väggen med en cementspruta, vattenledningar in till köksblandaren gick rakt genom ett köksskåp, vilket enligt ”Byggherren” var så det skulle vara, fram till advokat ringde upp, då gick det absolut att göra annorlunda, samma lösning gällande reparation av köksskåpet, och en täcklåda, som täcker vattenrör på lilla toaletten, även slipa delar de rivit där, dessa felaktigheter åtgärdades, inte bra, inte ens kompetent, men fixades i alla fall, efter advokaten talat med honom.

Detta är som sagt inte allt, bara de saker jag för tillfället kommer ihåg, det ska även tilläggas vilket jobb det varit att kommunicera med detta företag, icke överdrivet har hundratals samtal från mig, min syster, och en advokat, gått till den ansvarige, den så kallade "Byggherren", alltid med minimala resultat, dom är så ovilliga att göra vad kunden vill, bortförklaringar, ansvarsförnekelser, och ren arrogans, är vad man fått vänja sig vid, så för vår del har vi nöjt oss med rent minimum, vi får helt enkelt anlita en kompetent firma, som fixar till allt denna firma inte fixat, även fast de fått betalt, på köpet har jag nog inte nämnt allt de i övrigt förstört, stora fläckar på tapeter och tak i hallen, skrapmärken på dörrar, skador på golv då de inte täckt korrekt, det är som firman aldrig arbetat i en färdig fastighet, vilket förvånar en, då de tydligen specialiserar sig på stambyten, något man knappast gör i obebodda lägenheter.

Summan, undvik detta företag, även fast de erbjuder fast kostnad, det kommer för fastighetsägarna bli så pass stora merkostnader, för att korrigera allt de gjort fel, lämnat ogjort, eller förstört, undvik även företag som samarbetar med "Eskilstuna Byggtjänst AB", "Aquadus VVS AB", ”Eskilstuna Isolering AB”, och nån målarfirma jag inte kommer ihåg namnet på, det enda jag kommer ihåg var att dom vägrade ta bort överblivet spackel, då de ansåg det inte var i vägen, även fast jag påpekade att jag ville att dom skulle slipa rent, då det såg fult ut.
    Vad man kan ta med sig av dessa firmor är, "Kunden har inte rätt, vad än kunden säger, gör som du vill, inte som kunden vill".
  • Ulf S
    Ulf S skrev om Eskilstuna Byggtjänst AB
    Denna firma bör inte kallas byggfirma. De har förstört hela vår lägenhet vid stamrenoveringen.Värst är ju badrummet som blev mycket dåligt utfört. Plattorna stack ut eller var insjunkna med upp till en halv centimeter. Golvklinker blev kantstött och värre än ojämnt. Kaklingen och golvläggningen gjordes på 6 timmar.Inte nog med det.De har tagit sönder vår handdukstorkare för drygt 8000kr. De har även gjort dåliga elarbeten med kortslutningar som följd. Släpp inte in dem i er bostad.
    Titta på Eskilstuna Byggtjänst AB omdömen på Rejta.se
  • Kerstin Ö
    Kerstin Ö skrev om Eskilstuna Byggtjänst AB
    Eskilstuna Byggtjänst har också utfört ett jättedåligt jobb hos oss. De förstörde mer än renoverade. De ville inte heller ta ansvar för sitt urdåliga jobb. Besiktningsmannen upptäckte 20 grova byggfel.
    Anlita inte Eskilstuna Byggtjänst AB. De vill bara tjäna pengar. Gå gärna på Rejta.se.så får Ni veta mer om vad andra tycker om Eskilstuna Byggtjänst.Rejta tar bort dåliga omdömmen om Eskilstuna Byggtjänst AB och lämnar bara det som är positivt.
    De flesta är skrivna av strelsemedlemmar i HSB som anlitat dem!

Ståhlbergsvägen 13, 632 21 Eskilstuna