Euroflorist

Euroflorist

Omdömen totalt
20
Snittbetyg
1.0

Om företaget

Skicka en bukett med blommor! Det tar bara ett par minuter. EuroFlorist är Europas största nätverk med professionella florister och blomsterbutiker!

Skriv ett omdöme

20 omdömen om Euroflorist

Visar 20 omdömen med 1.0 i snittbetyg
Peter A
Skrev om Euroflorist Sverige AB

Beställde blommor till person som fyller år men blommorna levererades aldrig. Varning, anlita inte dessa skojare.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Yvonne S
Skrev om Euroflorist Sverige AB

Beställde en bukett med varirande blommor.Levererades inte på utsatt tid utan två dagar senare. Buketten motsvarade inte den som var avbildad. Enligt Euroflorist var det en exempelbuket med kreativt utrymme för floristen att använda säsongens blommor. Buketten som levererades var en bunt tulpaner med lite gröna blad runt om. Inget floristarbete nedlagd på den. Jag hade kunna göra en mer professionell tupanbukett med inköp från någon av daglivaruhandels utbud. USELT, USELT

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Herman B
Skrev om Euroflorist Sverige AB

Jag har haft en mycket dålig upplevelse av att handla med Euroflorist. Det hela började när jag skulle skicka ett blombud till en släkting som fyllde år. Trots att jag gjorde beställningen i god tid gick en hel vecka utan att blombudet skickades till den avsedda destinationen. Jag försökte vid upprepade tillfällen kontakta deras kundservice enligt de öppettider som var angivna på deras hemsida, men jag fick aldrig något svar. Till sist skickade jag en förfrågan till deras kundsupport för att fråga om statusen på min order... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Gun ellynor brittmari N
Skrev om Euroflorist Sverige AB

Min son med familj skickade blommor till min födelsedag den 8 januari.Levererades sent på kvällen och tyvärr var blommorna frusna.Både jag och min svärdotter har haft kontakt med Euroflorist skickade foto på blommorna. Men tyvärr ingen återkoppling. Betalade dyrt för blommor som blev en stor besvikelse.Aldrig mer Euroflorist!!Gun Nilsson

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Anna margareta T
Skrev om Euroflorist Sverige AB

Beställde blommor till min styvpappas 80-årsdag i god tid innan. De skulle levereras på kvällen på hans födelsedag (en torsdag). Inga blommor kom. Jag vet i skrivandes stund inte om det kommer några blommor överhuvudtaget.. Kommer det fram så har blommorna varit på väg under tre dagar då de enligt uppgift lämnade Malmö på onsdagen, så frågan är hur de då ser ut. Kundtjänst har tydligen mycket att göra och har inte svarat än. Stor besvikelse från både min styvfar och mig. Kan bara rekommendera att välja ett annat bolag om ni ska skicka blommor.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
David N
Skrev om Euroflorist Sverige AB

Beställde blommor till min mammas födelsedag i god tid innan. Min mamma bor i Stockholm. Dagen innan de ska levereras skickas blommorna från Malmö. Sedan får de ligga på en terminal under hela min mammas födelsedag tills de slut levereras på kvällen dagen EFTER min mammas födelsedag. Blommorna är såklart både vissna och köldskadade när de kommer fram. Inte så konstigt med tanke på att de legat i en kartong i nästan tre dygn. Stor besvikelse från både min mamma och mig. När jag kontaktar Euroflorist får jag följande svar:... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
G L Christina T
Skrev om Euroflorist Sverige AB

Det är omöjligt att få kontakt med företaget Euroflorist. De har varken personer i chatten eller teledfonnummer. Jag vill ändra min leverans och får ingen kontakt över huvud taget.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
BAHARAK M
Skrev om Euroflorist Sverige AB

BLUFF FÖRETAG! Beställ absolut inte från Euroflorist, de kommer stjäla dina pengar och INTE leverera! DE SLÄNGDE MIN PRESENT!!! Jag köpte blommor och choklad för över 700 kr till en av mina anställda på hens 50 års dag. 1) De RINGER INTE mottagaren för att meddela att de har blomleverans. De kollar varken om de är hemma eller boka eventuell tid för leverans - detta resulterar givetvis i att de inte kan leverera. De förväntas sig att människor bara ska sitta hemma och vänta på ett bud som man INTE vet ska komma? 2) De... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Sofia E
Skrev om Euroflorist Sverige AB

Budet levererades aldrig utan de hävdade att de inte kunde nå mottagaren, helt felaktigt. Euroflorist vägrar betala tillbaka pengarna. Känner mig totalt blåst och får ingen respons från företaget. Oseriöst!!

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Leif Ove Niclas W
Skrev om Euroflorist Sverige AB

10 dagars försenad leverans 8/9 beställde jag blommor med utkörning den 9/9. Fick orderbekräftelse och betalning drogs. Fem dagar efter tänkt leveransdag, 14/9, blir jag kontaktad av Euroflorist kundservice som säger att blommorna ännu inte har levererats och undrar om det är ok med en senare leverans? Det sägs ingenting om varför den inte levererats eller när det kan ske. Först efter flera mail fram och tillbaka får jag reda på att första möjliga leveransdatum är 19/9. Detta eftersom det enligt kundservice inte går att... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Anna S
Skrev om Euroflorist

Den absolut sämsta konsumentupplevelse jag någonsin har haft. Beställde ett olivträd med leverans för sammanlagt 517 kr. När mottagaren inte var hemma men de fick kontakt på telefon lämnades blomman ej. Man försökte ett nytt försök dagen efter, fick ej kontakt med mottagaren och kontaktade inte mig beställaren alls. Man lämnade inte olivträdet. Därefter säger det att olivträdet är kasserat. Vilket också klarar sig 10 dagar utan vatten. Hur omodernt och okonsumentvänligt får ett företag som arbetar med leveranser vara. Jag kommer aldrig i mitt liv köpa via euroflorist igen. Anna

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Jessica A
Skrev om Euroflorist

Beställde blommor till min mamma. Budet ringde henne 21.30 och hon missade samtalet. Hon ringde tillbaka sju gånger utan svar. Dagen efter fick jag ett mail där Euroflorist meddelade att dom misslyckats att leverera och att blommorna är förbrukade. Hon har även porttelefon men den orkade dom visst inte ringa på. Nu svarar kundtjänst inte längre på mina mail. Fullständigt uselt företag.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
PER S
Skrev om Euroflorist Sverige AB

Jag beställde blommor till min pappa som fyllde år. Han skulle ha fått dem på sin födelsedag. De levererades aldrig. Inte heller nästa dag. Tre dagar ser det ut som att de ligger och vissnar på en fraktterminal någonstans. Euroflorist skyller på transportfirman och avser inte att göra något åt saken. Jag har försökt reklamera den uteblivna leveransen men det vill man inte veta av. Jag kan tyvärr inte rekommendera Euroflorist. Det finns andra leverantörer av blommor -- välj gärna dem istället.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Anna Christina H
Skrev om Euroflorist Sverige AB

Beställde en växt och godis i förra veckan och skrev specifikt att mottagaren måste kontaktas för lämplig leveranstidpunkt och att det inte fick kännas utanför dörren pga stöldrisken. Trots detta lämnade ni utanför dörren utan att ha kontaktat mottagaren och leveransen stals. Jag har försökt komma i kontakt med er tre gånger men bara fått autosvar. Usel service. 😞

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
SVEN C
Skrev om Euroflorist Sverige AB

Utebliven leverans - Blåst på pengarna Beställt blommor och betalat med Swish, men inga blommor har levererats. Det är nu åtta dagar efter utlovat leveransdatum. Jag har lämnat flera meddelanden via Euroflorists kontaktsida, men ingen svarar. Ingen har heller kontaktat mig eller mottagaren av blommorna via de telefonnummer jag skrivit in i beställningen. Har Euroflorist kanske gått i konkurs?

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
OSCAR S
Skrev om Euroflorist Sverige AB

Blombudet levererade blombuketten på fel dag, en dag för tidigt. Jag beställde blombukett Vintermys av "Stor" storlek. Den som levererades var av "Liten" Storlek. Sorten av blommor avviker till stor del från typen angiven på Euroflorists hemsida. Det enda jag har att gå på när jag beställer blommor är den bild som visas på hemsidan. Jag anser då att levererad vara bör stämma överens till största del. Ex. Bild visar att 14st rosor ska ingå i "Stor" bukett, levererad bukett har endast 3st. Detta är i mina ögon,... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
PETER G
Skrev om Euroflorist Sverige AB

Varning för Euroflorist! Beställde blommogram på torsdagen till en släkting som fyllde år kommande lördag. Valde Euroflorist för de var de enda som kunde leverera den dagen enligt uppgift på hemsidan. Kl 14:11 på lördagen kom ett e-postmeddelande att de ändå inte kunde leverera den dagen. Men att jag skulle svara på e-postmeddelandet snarast om jag ville att blommorna skulle levereras på måndagen i stället. (Fanns inget telefonnummer att ringa). Jag svarar kl 14:21 att jag då inte har så mycket val eftersom det är för... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Lena B
Skrev om Euroflorist Sverige AB

Hade beställt blomsterbud via Euroflorist till morsdag men min mor fick inte alls den bukett jag betalat för utan en mindre med billigare blommor. Dessutom levererades buketten inte förrän nio på kvällen! Visst kan det bli fel ibland och det brukar ju gå att rätta till men även bemötandet från Euroflorists kundtjänst var i detta fall under all kritik. Fy skäms Euroflorist! Pinsamt dålig hantering av mig som kund! Kommer aldrig mer anlita er.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Hans Runo P
Skrev om Euroflorist Sverige AB

Euroflorist har missat min leverans vid 2 av 2 tillfällen senaste veckorna. Vid första tillfället var det "tekniskt strul" och lev blev en dag sen. Vid andra tillfället hade jag beställt blommor till min mammas födelsedag. Ingen leverans och ingen notis till mig. De skyller på floristen som i sin tur hävdar att han ringt. Vi kollade min mammas mobil, och inga missade samtal. Euroflorist kundtjänst lovade mig att betala tillbaka pengarna. När jag senare påtalade att jag inte fått några pengar frågade de vem jag pratat med.... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Hanna
Skrev om Euroflorist Sverige AB

Beställde en bukett till mors dag och när den levererades var blommorna torra, en del vissna, kronblad ramlade av och buketten bestod helt enkelt av blommor som aldrig hade gått att sälja i butik. En stor besvikelse. Dessutom kan man inte reklamera till Euroflorist, som helt hänvisar till den aktuella floristen. Dit får man då be mottagaren som skulle få den fina bukett man tänkt sig, att gå för att reklamera - den ligger ju på orten där buketten skulle levereras och dit man själv inte alltid kan ta sig (det var ju därför... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela

Filtrera omdömen