Alla kategorier Flyttfirma Västra Götaland Borås Flyttfixarna Sverige AB

Flyttfixarna Sverige AB

Box 125, 501 13 Borås — Visa karta

Vi på FlyttFixarna Sverige AB är ett av Sveriges mest växande flytt- och transportbolag! Vi flyttar inom både Sverige, grannländerna och övriga Europa. Vi är en personlig flyttfirma med både flexibilitet och möjligheter och vi jobbar alla dagar på året i alla väder.

Enstaka paket. Pallar. Möbler. Fulla lastbilar. Vad du än behöver flytta så kan vi hjälpa till. Dessutom erbjuder vi tjänster som magasinering, lagerhållning, sortering och återvinning. Vi har mångaårig erfarenhet av flytt och transport och utbildar alla våra chaufförer i miljö och säkerhet. Varmt välkommen till oss!
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 81 kunder tycker om Flyttfixarna Sverige AB

• 2019-02-22

Annie J skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Flytthjälp som gick smidigt och fort. Gulliga flyttgubbarna. De kom lite sent men gjorde ingen då det gick så fort och de jobbade hårt. Läs mer
  • 2019-02-21

Anette K skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Beställningen och kontakten med arbetsledaren gick smidigt. Flyttkillarna var inte särskilt varsamma med föremålen och möblerna. Inga handskar, bärselar/bärremmar hade de med sig vilket jag reagerade på och de tog en hel del risker med de tunga, antika möbler jag behövde hjälp med. Ett stort minus är också att någon/några av flyttkillarna rökte precis utanför entrén så att rök kom in i huset samt att de slängde fimpar på marken utanför ytterdörren - inte trevligt. Läs mer
  • 2019-02-11

Toril M skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Vi flyttade från ett hus till ett annat hus,mycket trevligt bemötande,jag tyckte företaget levde upp till mina förväntningar,jag är nöjd med flytten. Läs mer

Marie M skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Jag köpte tjänsten flytt .
    Tyvärr kom killarna 40 min sent och ringde inte mig och meddelade !!
    Sedan lovade dem att hämta upp dem lånade flyttkartongerna men sket i det !
    Ägarna va dock bra och trevliga och hade ett bra bemötande .
    Med vänlig hälsning, Marie Läs mer

Ann J skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Flyttservice med flexibilitet vad gäller datum och upplägg. Effektiva flyttkillar, som frågade och lyssnade. Bra och prisvärt. Läs mer

Anna S skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Anlitade firman för flytthjälp. Med undantag för att dom inte hittade var vi bodde och blev pga detta 45 min sena, så är vi väldigt nöjda med hjälpen. Läs mer
  • 2019-02-07

Sophia K skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Bra pris
    Bra o professionella
    Vänliga Läs mer
  • 2019-02-07

Daban B skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    1 stjärna. Det t.o.m förtjänar de inte.

Den sämsta flyttfiram som finns bara för att lura folk. De lyckades bara att leverera en del av våra saker under flytten. Allt fick inte plats i lastbilen TROTS hembesök! Under hembesöken var han väldigt säkert på att allt skulle få plats och att det inte skulle vara några problem. Vill också påpeka att vi hade endast kartonger och en dubbelsäng som möbler varken matbord eller soffgrupp hade vi när det var flyttdags, men i vår deal ingick även soffgruppen (soffgruppen såldes innan flytten). Under flytten sa han inte att han inte skulle hämta resten av båra saker utan det sa han efter 4 dagar! nu måste vi själva åker ner från Västerås till Göteborg för att hämta resten av våra saker. Detta kommer självklart att anmälas!

Enda hans svar var att jag har fyllt i hela lastbilen och det inget mer jag de kunde göra. Men DE HAR VARIT HOS MIG OCH INVETERAT OCH SAGT ALLT FÅR PLATS! sedan under dagen när vi insåg att allt får inte plats, han var trevlig och lät det som om de kommer fixa det! Men nej nej tills de fick sina pengar sen bryr de sig inte ett dugg. USCH nej det är skämt företag som lurar allt och alla. Läs mer
    2019-02-07 Flytt Fixarna svarar Daban B
    Hej Daban, synd att du uppfattat allt det som hänt så fel fast du har fått allt du beställt och betalat för, tom mer och det kostnadsfritt.

Mycket riktigt så var vi hemma hos dig och besiktigade din lägenhet, och utöver den inventarielista du skickat in till oss, sa du att ert lösöre inte kommer bli mera än 60 flyttlådor. Vi gjorde iordning ett flyttdokument som du godkände samt en kubikuträkning som visade 19m3. Därefter sa du att en soffa inte skall med vilket gjorde att ditt bohag minskat i storlek.

Då du beställt och betalt för 20m3 (lätt lastbil) skickade vi ändå en större bil på 25m3 som borde gå halvtom. Då du hade till slut mycket mera än vad du uppgivit och fyllt den större bilen både i höjd och bredd, kunde vi inte ta mera med oss. i Detta läge valde vi dels att inte ta mera betalt trots vår rätt, sedan magasinerade vi gratis dina saker i 1 vecka samt kostnadsfritt upphämtning.

Summan av allt att oavsett vem som har räknat fel eller rätt är det du själv som har angett vad du skall ha med dig, du har själv godkänt storlek på innehåll mm. Du har betalat för 20 m3 (står i orderbekräftelsen) och det har vi utfört. Så att påstår att vi lurat någon är helt fel och absurt, samt att själva flytten var du ju väldigt nöjd med.
    2019-02-07 Daban B svarar Flytt Fixarna
    Ni skämtar va?
    Jag sa 60-70 lådor? och allt var 60 lådor. Sedan varför tror ni att jag ville att ni gör ett hembesök? När han var där så tittade han på allt. Jag sa 60-70 kartonger, leksaker, lådor etc. Klart att det spelar roll vem har räknat fel? Ni kunde ha sagt att detta får inte plats. Jag godkände listan efter ni har varit hem hos mig och sagt att detta får plats. Dumt av mig att LITA på er. Han ville inte ens anteckna hos mig utan han tyckte att jag HADE VOLYMEN på min sida. Det upprepade han fler ggr. Att jag godkände listan för att ni tittade på allt hos mig. inget mer av det ni har sett har jag lagt på efter åt. I listan så fick jag inte med allt. Att ni har lagt det i lager för att ni har gjort fel, där kan jag säga att ni tog er ansvar, men där tog det stopp.
    Vad jag har fyllt i för kubik spelar inte ett smack roll. Ni kunde ha sagt detta får tyvärr inte plats du måste ha två bilar /lastbilar. Inte att säga det allt får plats sedan skylla på att jag fyllt lastbilen.

Jag släpper det här. Sedan kollar vilka mer rättsliga åtgärder jag tar mot er.
    Här handlar inte om några pengar eller något sådan, utan att ni tar inte ansvar, kan ni inte räkna eller är ni osäkra så gör inte det!
    Hela hembesöken var att ni skall inventera allt och säga mig vad som kan få plats. Jag har inte lagt på något mer än det jag visade er vid hembesöken!!!

de två killarna som lastade och körde lastbilen, har inte gjort ett smack fel, de var trevliga, hjälpsamma och det står jag för! Jag har sagt till de att jag var nöjd med de, trots en tavla gick sönder, men det sa jag inte ens till de, för att allt annat sköte de jätte bra.
    Felet är hos andra som gör inventeringen och bestämmer. Inte killarna som jobbar på fältet. Där ser du mig ärlighet och jag har inte dragit alla över en och samma kam. Utan jag endast påpekar det som var felet och det som var bra och rätt har jag sagt!
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • 2019-02-05

Daban Balbas skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Flyttfixarna numera heter de EUROFLYTT.

1 stjärna. Det t.o.m förtjänar de inte.

Den sämsta flyttfirma som finns bara för att lura folk. De lyckades bara att leverera en del av våra saker under flytten. Allt fick inte plats i lastbilen TROTS hembesök! Under hembesöken var han väldigt säkert på att allt skulle få plats och att det inte skulle vara några problem. Vill också påpeka att vi hade endast kartonger och en dubbelsäng som möbler varken matbord eller soffgrupp hade vi när det var flyttdags, men i vår deal ingick även soffgruppen (soffgruppen såldes innan flytten). Under flytten sa han inte att han inte skulle hämta resten av våra saker utan det sa han efter 4 dagar! nu måste vi själva åker ner från Västerås till Göteborg för att hämta resten av våra saker. Detta kommer självklart att anmälas!

När jag påpekar att EUROFLYTT har varit hem hos mig och kollat på alla saker som skall flyttas och blivit lovad att allt får plats! Svaret var bara att jag har fyllt i en lastbilen. Men de vägrar ta sitt ansvar. Spelar inga roll hur mycket av lastbilen är fylld. När man blivit lovad efter inventering att allt får plats, så skall detta HÅLLAS!
    EUROFLYTT är bara till för lura folk. De fick mig tro att allt kommer lösa sig tills jag betalade allt, sedan var det bara ursäkter.

Så låt inte deras priser och sliskiga ord lura er. Läs mer
    2019-02-07 Flytt Fixarna svarar Daban Balbas

Monika L skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Snabba, duktiga. Allt gick jättebra. Trevliga Läs mer
  • 2019-01-22

Malin S skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Kom alldeles försent mot vad som var avtalat. Läs mer
    2019-02-07 Flytt Fixarna svarar Malin S
    Hej Malin.
    Att vi kan komma försent är något vi upplyser våra kunder om redan i början när man lägger en order, samt även när vi skickar ut alla dokument till er för en dubbelkontroll att allt stämmer. Tyvärr är väder och eller väderförhållanden inget vi kan styra över mm.

Sedan skall det märkas att ni betalar endast för den effektiva flyttiden dvs. klackan startar först hemma hos er , och stoppas efter utförd flytt vilket gör att ni ALDRIG kan drabbas ekonomiskt av en eventuell försening.
  • 2019-01-19

Leif E skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Jättebra killar som var starka och smidiga
    Väldigt trevligt bemötande. Mvh Leif Läs mer
  • 2019-01-19

Goran S skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Beställde flytt, ifrån en trea till radhus. Tog två turer, cirka 6 timmar. Inget gick sönder, personalen var trevliga och det var prisvärt. De hade euroflytt kläder på sig vilket var lite förvirrande och de talade inte så bra svenska men de var strunt samma eftersom de kunde jobbet och hela flytten gick bra. Skulle rekommendera Flyttfixarna till vänner och bekanta. Läs mer
  • 2019-01-15

Elin L skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Supertrevliga killar som jobbade på rejält.
    Hade dock helst nöjt mig med att skriva under ”start/stopp-tiderna”.
    Nu fick jag skriva under på att jobbet var utfört på en viss tid samt utan skador, direkt när de var klara i samband med betalningen som de ville ha innan de åkte.
    De saker som repats och skadats upptäckte jag naturligtvis först senare när jag fått lite ordning. Läs mer
  • Catharina J

2019-01-10

Catharina J skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Jättebra bemötande trevliga flytt killar lite dåliga på svenska så det var svårt att kommunicera med dom annars bra Läs mer
  • 2019-01-10

Alexandra E skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Köpte både flytthjälp och flyttstädning.
    Flytthjälpen var ok, synd bara att killarna hade lite svårt med språket. Men allting höll och jag fick allt placerat där jag ville ha det.

Flyttstädet var väl utfört men fick ha kontakt med tjejerna som kom för att städa via telefon. Fick prata engelska med dem, men gick bra.

Smidigt med betalningen båda tillfällena och bra pris dessutom. Läs mer
  • 2019-01-10

Anna T skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Oerhört effektiv flyttfirma, löste vår flytt utan problem eller strul på kortare tid än vad vi räknat med, och dessutom med ett bra bemötande. Läs mer
  • 2019-01-09

Wilhelm H skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Snabb och ansvarsfull hjälp för flytt Göteborg - Stockholm. Mycket rekommenderad.
    //Ewa Kliber Läs mer
  • Pia M

2019-01-09

Pia M skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Trevlig ordermottagare som sålda in konceptet på ett tryggt sätt!
    Inför fick jag påminnelse och bekräftelser.
    Flyttkillarna kom när det var utlovat . De var lyhörda och gjorde som jag ville så vi fick med det som jag ville. De var snabba! Det som överraskade mig var att de kunde ta betalt på kort direkt !
    Jag fick kvitto efter några dagar i mailen.
    När det gäller städningen så är jag mycket nöjd! Och fakturan kom efter några dagar!

Tjänsterna motsvarade mina förväntningar med råge! Läs mer
  • 2019-01-03

Natalie J skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    !!! Lurar folk på pengar. Det slutade med 2680:- slutade med lite över 5.000:- sammanlagt. Inget vi blev tillsagda innan att det skulle bli. Vi fick flytt hjälp i 3 timmar. Läs mer
    2019-01-03 Flytt Fixarna svarar Natalie J
    Hej Natalie.
    Du har betalat vad vi överrenskommet. Du har betalat 2.680:- efter Rut inkl moms som du erhållit både i offert och order som du godkänt och som du betalt med kort efter utförd flytt.

Resterande belopp hämtar vi från skatteverket, men självklart måste du erhålla faktura/kvitto på hela beloppet. Men även där ser du att det du skall betala är samma summa som du betalat med kort, vilket är korrekt enligt oss.
  • Camilla A

2018-12-31

Camilla A skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Av fyra-fem olika offerter stod det mellan Flyttfixarna och en annan firma efter att jag läst lite olika recensioner. Den andra firman var snäppet billigare men Flyttfixarna matchade deras pris och var dessutom alltid enormt trevliga på telefon och verkligen enkla att ha att göra med inför och utmed hela processen. De svarade på alla mina frågor (då jag aldrig anlitat en flyttfirma innan) utan att jag behövde känna mig dum som frågade så mycket. De beräknade att min flytt skulle ta mellan 4-5 timmar och den tog mycket riktigt ganska exakt 5 timmar. Då ska tilläggas att flytten gick till en lägenhet på femte våning utan hiss... Bra jobbat och tack Flyttfixarna! Läs mer
  • 2018-12-31

Johanna E skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Allt gick väldigt smidigt och snabbt när Flyttfixarna hjälpte till. Skulle rekommendera företaget flera gånger om!!! Läs mer
  • 2018-12-31

Dion L skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Flytthjälp. Oerhört trevliga och effektiva killar. Full valuta för pengarna. Använder dom mer än gärna igen Läs mer
  • 2018-12-30

Astrid L skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Trevliga killar, hjälpsamma. Svårt med språket, en kille kunde mer svenska. Men inget stort problem. Läs mer
  • 2018-12-28

Agility A skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Snabbt och smidigt och gubbarna kämpade verkligen på. Läs mer
  • 2018-12-22

Haimanot N skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Trevligt bemötande, flexibilitet,. Punktlighet, effektivitet, skicklighet....
    Dessa uttryck stämmer överens med vad jag upplevt med flytten med hjälp av Flyttfixarna.....
    Nöjd kund.. Läs mer
  • Evy B

2018-12-20

Evy B skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    En väldigt smidig och väl utförd flytt. Dessutom trevlig personal. Beställde via nätet. Fick flera offerter från olika företag. Valde Flyttfixarna för ett gott bemötande. Ett utmärt val! Tack för hjälpen! Läs mer
  • 2018-12-20

Doris E skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Flytt från bostad till bostad
    Bra. Snabba o effektiva Läs mer
  • 2018-12-20

Ywonne H skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Det gick bra för mig att boka trots att jag inte var på plats.
    Dock gick en tv sönder. Vet inte hur det går med ersättning än. Läs mer
  • 2018-12-18

Lars H skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Flyttkillarna var trevliga,duktiga och hade bra tempo på flytten. Läs mer
  • 2018-12-13

Sten I skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Har varit med om mer motiverade och snabba flyttgubbar. Läs mer
  • Sofia B

2018-12-13

Sofia B skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    flytthjälp, väldigt trevliga killar som var snabba och effektiva, blev väldigt nöjd med allt både priset och att killarna verkligen frågade var allt skulle stå. Läs mer
  • 2018-12-06

Sven H skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Jag köpte flyttning och städning i paket. Lastning transport och lossning sköttes utmärkt utan skador och med stort omdöme från personalen. Båda uppgifterna utfördes samma dag av två mycket trevliga och noggranna unga män.
    Priset var det bästa som jag fick bland fem offerter.
    Rekommenderar nya kunder att läsa leveransvillkoren noga! Läs mer
  • 2018-12-05

Nils T skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Hade beställt en flyttning inom samma lilla stad. Funkade helt ok. Kanske var jag som inte var tillräckligt förberedd som gjorde de lite stressigt. De var lite språkförbistring, jag gav som jag tyckte enkla instruktioner och jag kände ibland att de inte förstod vad jag menade.

Men som sammanfattning så kommer jag om jag ska flytta igen tänka mig använda dom igen. Läs mer
  • Jon W

2018-12-05

Jon W skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Allt var top of the line. Bästa flyttfirma jag anlitat alla kategorier. Snabba, noga, billiga, trevliga. Läs mer
  • 2018-12-03

Cloud E skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Fungerade mycket bra, på plats i tid och packade noggrant så inget blev skadat. Flytt av 3a till 3a tog 6h inkl 1,5h körning Läs mer
  • 2018-11-29

Anders J skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Flytt förråd till hus. Bra bemötande, snabbt jobbat, höll tider Läs mer
  • 2018-11-27

Lena C skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Flytt av bohag fr 140kvm till lägenhet på 78kvm
    Jag fick lådor och källmaterial.men inte till mina antika speglar, sköra tavlor, kristallkronor antika möbler. Mkt blev chippad.. det fanns ingen arbetsledning på plats initialt och det uppstod ganska mkt förvirring. Min son och två kompisar hjälpte till så arbetsledning hade verkligen behövts...
    Alls gjorde lite allt möjligt
    Lådor som.var markerade Förråd kom upp i lägenheten istället för att direkt bäras ner i förrådet. Personalen pratade mkt dålig svenska.... Läs mer
  • 2018-11-25

Kristina J skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    + Att en man från företaget kom hem och tittade hur många kartonger och hur mycket saker som skulle tas med.

+ Killarna som packade ner hade gjort ett mycket bra jobb. Allt var ordentligt nedpackat.

- Däremot hade de glömt att packa ner alla mina vinterstövlar etc. Jag fick åka och köpa svarta säckar och frakta dessa tunga säckar själv.

- Jag var tydlig med att förklara att alla kartonger och Ikeapåsar med böcker skulle upp en trappa. Även att kökssakerna sakerna skulle in i köket. Kunde inte stå och kolla alla kartonger utan trodde att de förstått det och att de gjorde som jag förklarat.

- Eftersom jag var sjuk i influensa orkade jag inte kolla så allt kom på rätt plats innan de åkte. Det gjorde jag först nästa dag tillsammans med min ena dotter. Då upptäckte vi att alla kartonger och Ikeakassar med böcker stod i vardagsrummet.

Funderade på varför så få kartonger med porslin fanns i köket och då upptäckte vi till vår förvåning att dessa kartonger som det stod: Aktas porslin på, stod längst ner med tunga kartonger med böcker ovanpå. Det är inte okej. Jag hade betalat för att få sakerna på rätt plats.

Mejlade flyttfirman om detta och frågade hur vi kunde kompensera det och jag hade hoppats på ett svar att de skulle skicka ett par killar som tog upp böckerna. Men jag fick inget svar över huvud taget och det var mycket dåligt.

Så jag kommer inte rekommendera denna flyttfirma till någon. Läs mer
  • 2018-11-23

Leif A skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Flytt i Göteborg.
    Punktligt, snabbt, bra hanterande av flyttgodset, hyggligt pris. Läs mer
  • Morgan B

2018-11-23

Morgan B skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Trevlig, hjälpsamma och effektiva. flytten gick snabbt och utan problem; inget skadat. Är mycket nöjd. Läs mer
  • Eva S

2018-11-23

Eva S skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Från början till slut ett positivt bemötande och mycket bra genomförande av min flytt! Läs mer
  • 2018-11-19

Jenny A skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Flytt. De kom i tid, de flyttade snabbt ut och in. De var även behjälpliga med att fixa till en byrålåda som hade krånglat innan flytten, så efter flytten fungerade den som de skulle vilket jag är tacksam för. Billigt, snabbt och enkelt helt klart!

Levde upp till förväntningarna! Var även smidigt att boka flytthjälpen via telefon! Snabb service. Läs mer
  • 2018-11-14

Seyed E skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Jag köpte flytthjälp med lastbil från Göteborg till Stockholm. Priset var bra jämfört med andra offert jag fick. 2 trevliga killar komm och lastade bilen. De var bra och noggranna. Nästan allt gick jättebra förutom 2 lådor till min Ikea garderob som gick sönder. Men det händer sånt. Läs mer
  • 2018-11-12

ULF ERIK B skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Bra jobbat, nöjd jobbade bra och var trevliga på alla sätt Läs mer
  • 2018-11-10

Henrik K skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Flytthjälp. Trevlig personal. Snabba Läs mer
  • Erik L

2018-11-08

Erik L skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    1 timme sena i starten - sedan ytterligare en timme sena vid transport från lgh till ny adress.
    Sedan försök att få betalt för den extra timmen - bisarrt.. Läs mer
    Flytt Fixarna gillar detta
  • 2018-11-08

Camilla T skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Trevlig och hjälpsam personal och utmärkt utfört arbete. Läs mer
  • 2018-11-04

Maud I skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Trevliga killar som gjorde sitt bästa. Hade önskat att de fått med sig en van snarare än lastbil så de kunnat komma in i garaget hela vägen. Läs mer

Box 125, 501 13 Borås