Alla kategorier Flyttfirma Västra Götaland Borås Flyttfixarna Sverige AB

Flyttfixarna Sverige AB

Box 125, 501 13 Borås — Visa karta

Vi på FlyttFixarna Sverige AB är ett av Sveriges mest växande flytt- och transportbolag! Vi flyttar inom både Sverige, grannländerna och övriga Europa. Vi är en personlig flyttfirma med både flexibilitet och möjligheter och vi jobbar alla dagar på året i alla väder.

Enstaka paket. Pallar. Möbler. Fulla lastbilar. Vad du än behöver flytta så kan vi hjälpa till. Dessutom erbjuder vi tjänster som magasinering, lagerhållning, sortering och återvinning. Vi har mångaårig erfarenhet av flytt och transport och utbildar alla våra chaufförer i miljö och säkerhet. Varmt välkommen till oss!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 119 kunder tycker om Flyttfixarna Sverige AB

• 2019-05-24

Anne-Berit S skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Trevliga karar som kom i tid och jobbade på. Allt gick som planerad och mycket snabbt.
    Mycket nöjd!😊👍 Läs mer
  • Ingrid B

2019-05-23

Ingrid B skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Jag flyttade från Vänersborg till Visby i maj 2019. Jag är väldigt nöjd med hela förfarandet. Duktiga och varsamma flyttkillar med ett trevligt bemötande. Allting gick smidigt och väl kommen till Visby med färjan gick avlastningen snabbt och fint. Läs mer
  • 2019-05-21

Eike S skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Flytten fungerade utmärkt. Trevliga flyttkillar. Läs mer
  • 2019-05-17

Pernilla H skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Chefen var otrevlig. Tänkte ta tillbaka mina saker för att jag inte kunde betala direkt. Fast jag hade blivit lovad att få räkning. Läs mer
    2019-05-19 Flytt Fixarna svarar Pernilla H
    Hej Pernilla

Tråkigt att du uppfatta saker och ting på olika sätt. Det framkommer klart och tydligt i all vår kommunikation att betalningssätt är KORTBETALNING, vi handhar ingen kontanthantering för att slippa krångel fram och tillbaka, samt att vi INTE har fakturabetalning som en möjlighet då vi råkat ut stora för kreditförluster, så ingen kan ha lovat dig detta.

Ber än en gång om ursäkt för det inträffade, men läder du din offert, order, bekräftelse mm, så framkommer det klart o tydligt att vi endast accepterar Kortbetalning på plats efter utförd flytt. Inget innan eller under.
  • Marianne J

2019-05-10

Marianne J skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Vi fick all hjälp vi önskade. Toppenkillar!
    Duktiga , trevliga och hjälpsamma och snabba.
    Dom kämpade på i hagelskurar och regn.

Vi är verkligen nöjda!

Marianne Läs mer
  • 2019-05-10

Mehryar T skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Det var flytt av mina grjer.
    Bra bemötande. Läs mer
  • 2019-05-08

Ardavan L skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    smidigt, snabbt och bra.
    Fick hjälp med flyttkartonger, allt var i bra skick. Läs mer
  • 2019-05-07

Maria C skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Jag hade bokat flytthjälp. De kom i tid, var trevliga. Hela flytten gick snabbt och smidigt. Inga problem alls. Läs mer
  • 2019-05-05

Hans T skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Jag använde flyttfixarna för att flytta vårat bohag från lägenhet till hus. De hade ett extremt bra bemötandet och uppfyllde alla mina förväntningar. Det gick mycket snabbare att flytta allting än vad jag trodde. Läs mer
  • 2019-05-04

Maria C skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Flytt
    Bra bemötande
    Enligt förväntan
    Fick dock kolla att de la filtar under sängens kortsidor annars hade den blivit smutsig där o det var en helt ny säng så ville ej ha fläckar. De åtgärdade det direkt när jag sa det och var mycket bra o lätta att ha att göra med Läs mer
  • 2019-04-30

Minna R skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Allt gick jättebra! Vi är nöjda med service och det utförda arbetet. Läs mer
  • 2019-04-22

Rabia T skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Hade redan packat klart allting och de skulle hjälpa med bara flyttning. Flyttpersonal arbetade två timmar med flyttning och tog pengar för fyra timmar. Annars servicen var helt ok. Läs mer
  • 2019-04-22

Dan E skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Vi har endast det bästa betyg att ge de två flyttkarlarna som hjälpte oss med flytten på en utmärkt bra sätt.
    Trevliga och effektiva och snabba.
    Vårat betyg blir UTMÄRKT.
    Vi kommer att rekommendera Flyttfixarna Sverige AB till våra vänner och bekanta.
    Dan och Gunilla Ekelind Läs mer
  • 2019-04-17

Joline A skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Jag köpte flytthjälp och allt gick smidigt och snabbt! Jag är mycket nöjd! Läs mer
  • Mardiros M

2019-04-12

Mardiros M skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Jag pratade med många flyttfirmor men när jag pratade med Sam och han berättade lite hur dom jobbar så kändes det rätt direkt.

Kommunikation/information var riktigt bra, trots min korta varsel. Jag beställde flytten 6 dagar innan, men det var inga problem och allting blev precis som utlovat.

Det kom 2 trevliga och arbetsflitiga killar som bar utan att gnälla eller slöa. Det var bara att välkomna dom och börja peka och berätta vart man ville ha allting.

Jag är oerhört nöjd och kan starkt rekommendera Flyttfixarna till alla som vill ha en bra och säker flytt med hjälp av ett professionellt företag. Läs mer
  • 2019-04-04

Eva H skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Supertrevlig försäljare som väl matchat konkurrenternas offerter. Trots information skickas en för liten bil ( den största) , lagom för 90 kvm. Flyttkillarna är slarviga med möblerna. En lampa tappad och går sönder. Jag mailar och ingen respons. Detta är inget företag jag rekommenderar. Läs mer
    Kristina J gillar detta
  • 2019-04-03

Eva-Karin A skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Jag har beställt flyttning och det fungerade perfekt!! Kom på avtalad tid och allt flöt på ett mycket bra sätt. Mycket trevligt bemötande. Skulle gladeligen rekommendera denna tjänst till andra. Har absolut inget att klaga på.
    Tack för mycket bra service!! Läs mer
  • 2019-04-03

Eva M skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Mycket pausande o rökande! fick själv bära en massa oxå ...glömde mkt o förstod inte va jag sa riktigt vilket resulterade i att där var massa saker jag fick fixa själv Läs mer
  • 2019-04-01

Maria L skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Vi var jättenöjda! Flyttkillarna jobbade hårt och var väldigttrevliga och hjälpsamma!
    Med vänlig hälsning, familjen Lakatos Läs mer
  • 2019-03-27

Jonas M skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Lätt och snabbt att lägga order och fick bra pris på flytt från Göteborg till Linköping. Grabbarna som skötte flytten var snabba och duktiga. Rekommenderar varmt.

//Jonas Läs mer
  • 2019-03-24

Maj-Britt E skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Bra och trevliga men allt kom tyvärr ej med. Läs mer
  • 2019-03-21

Frida M skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Mycket bra flytthjälp. Trevliga killar som jobbade effektivt. Ordning och reda från bokning till betalning. Toppen! Läs mer
  • 2019-03-19

Zoie J skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Trots utförlig beskrivning av vad som skulle med kom en alldeles. För liten bil. Flyttkillarna gjorde dock ett bra jobb. Vid samtal med chef menade han på att det var för mycket möbler för en etta, jag hade informerat om vad som skulle med Läs mer
    2019-03-19 Flytt Fixarna svarar Zoie J
    Tråkigt att du känner dig besviken då hela flytten gick ändå väldigt bra och smärtfritt. Vi använder som alla andra flyttbolag lätta lastbilar speciellt inom tätbebyggt område, då man kan inte köra överallt med stora lastbilar. Vidare hade du en liten lägenhet på 45m2, och då ryms det bohag från din storlek av lägenhet i 999 av 1000 flyttar. Sedan körd vi fler vändor om det så behövs vilket gör att du får med dig allt, och då du betalar endast för effektiv arbetstid är det varken vinst eller förlust då flytten är lokal. en större bil hade tagit längre tid att packa så tidsåtgången hade varit densamma.
  • 2019-03-19

Siv A skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Flyttservice. Bra överlag. Dock kom inte allt med, hade kanske behövts tydligare instruktioner. Läs mer
  • 2019-03-13

Gule A skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Ett helt oseriöst företag som lurar sina kunder. Hört att ägarna haft andra företag tidigare som blivit svartlistade. Läs mer
    2019-03-13 Flyttfixarna S svarar Gule A
    Väldigt anmärkningsvärt att du kommenterar. För det första har ingen av ägarna haft någon eller några bolag som varit svartlistade.

Att du sedan kallar oss oseriösa då vi kräver betalning för en flytt du beställt åt din svärmor som du annulerat för sent är horriblellt, speciellt när du fått chansen att både reducera kostnad och eller omboka.

Har du fler synpunkter är du välkommen att diskutera dem direkt med oss och inte via sociala medier.
  • 2019-03-12

Christina E skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Tjänsten jag beställde gällde en flytt, från en adress till en annan.

Tre trevliga killar kom på utsatt tid och tog väl hand om mina grejer. Plastade in de möbler dom ansåg behövde det. Har jag aldrig varit med om vid mina tidigare flyttar med andra flyttfirmor. Imponerande. Snabba, effektiva och väldigt hjälpsamma alla tre. Kan varmt rekommenderas. Läs mer
  • 2019-03-10

Gun M skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Jätte trevlig personal som arbetade snabbt. Rekommenderas starkt. Jobbade 2 h snabbare än vad man hade planerat. Läs mer
  • 2019-03-07

Kristina J skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Bra flyttkillar pratade inte mycket svenska. Dock gick en designerlampa sönder för mig vilket inte är så farligt i sig för olyckor händer.
    Det som drar ner betyget enormt är att kontakten jag haft efteråt för att få ersättning för lampan varit urusel. Nu var inte lampan jättedyr men det hade likväl kunnat vara ett något riktigt dyrt.
    Det har tagit mig 2 månader att få besked om att jag inte kommer att bli ersatt med mer än 30 % av kostnaden eller snarare 27% om man ska vara noga.
    Jag vill bara informera andra om att om något blir förstört och ni behöver ha en vidare kontakt med detta företag så är det trögt och ni kommer förmodligen behöva trycka på och kontakta dem vid upprepade tillfällen för att få gensvar.
    Jag kan tyvärr inte rekommendera flyttfixarna och kommer inte att anlita dem vid en eventuell ny flytt. Läs mer
  • Åsa A

2019-03-05

Åsa A skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Flyttade från radhus till lägenheten.
    Enkelt och hjälpsamma till bokning av flytt.
    Trevliga killar som kom.
    Gjorde ett snabbt och bra jobb.
    Rekommenderas. Läs mer
  • 2019-03-03

Juhani A skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Det var bra. 2 trevliga och hjälpsamma killar som arbetade flitigt och utan gnäll. Starka och professionella. Läs mer
  • 2019-03-01

Anneli B skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Flyttransport (ej packning) genomfördes vid direktbyte av lägenhet i tid till avtalad kostnad. Flyttlådor kom i god tid innan (fleta veckor på kunds begäran). Filtar för skydd av typ vitrinskåp ingick. Uppskattning av volym möbler var dock inte helt korrek. Läs mer
  • 2019-03-01

Lars D skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Mycket snabba och proffsiga.
    De var rädda om möblerna samtidigt som de grymt effektiva. Läs mer
  • Irene L

2019-02-28

Irene L skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Trevliga och snabba killar, ringde och meddelade att de var 25 minuter sena.
    Jag hade bokat nedpackning och flyttkartonger men de hade inte med sig något material till det och visste inte att de skulle packa. Som tur var för företaget så gällde det bara ett litet bohag från ett äldreboende och en transport på 500 meter. Killarna löste det genom att ta ut tomma byrålådor och ställde saker i dem, utan att kunna slå in varken prydnadssaker eller porslin alltså. Hade jag sagt emot hade de såklart inte fullföljt men då hade inte heller flytten blivit av som planerat vilket var viktigt.
    Samma killar städade sedan de 40 kvadratmeterna. Det såg fint ut för ögat men jag fick klagomål på att avloppet i duschen inte var rengjort utan fullt med hår o tvålrester. Väggarna i badrummet fick också underkänt.
    Synd om killarna som inte hade fått med sig rätt instruktioner och inte var riktigt vana vid att städa. Läs mer
  • John Robert L

2019-02-27

John Robert L skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Flytten gick smidigt,med bra bemötande och snabba killar,ställde allt på 'rätt plats.kan verkligen rekomenderas. Läs mer
  • 2019-02-27

Inez K skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Snabbt, enkelt och bra utan krångel. Läs mer

Siv B skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Jag köpte en flyttningstjänst.
    Jag blev mycket bra bemött och väl informerad hela tiden.
    Själva flyttningen sköttes utomordentligt bra.
    Jag kan därför bara ge lovord om Flyttfixarna och rekommenderar därför varmt detta företag.

Berit Nyström Läs mer

Tommy J skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Snabbt och enkelt. Priset på flytten matchade mitt behov. Läs mer

Kjell M skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Bra samarbete och god välfärd flytt till ett rimligt pris Läs mer
  • 2019-02-22

Annie J skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Flytthjälp som gick smidigt och fort. Gulliga flyttgubbarna. De kom lite sent men gjorde ingen då det gick så fort och de jobbade hårt. Läs mer
  • 2019-02-21

Anette K skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Beställningen och kontakten med arbetsledaren gick smidigt. Flyttkillarna var inte särskilt varsamma med föremålen och möblerna. Inga handskar, bärselar/bärremmar hade de med sig vilket jag reagerade på och de tog en hel del risker med de tunga, antika möbler jag behövde hjälp med. Ett stort minus är också att någon/några av flyttkillarna rökte precis utanför entrén så att rök kom in i huset samt att de slängde fimpar på marken utanför ytterdörren - inte trevligt. Läs mer
  • 2019-02-11

Toril M skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Vi flyttade från ett hus till ett annat hus,mycket trevligt bemötande,jag tyckte företaget levde upp till mina förväntningar,jag är nöjd med flytten. Läs mer

Marie M skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Jag köpte tjänsten flytt .
    Tyvärr kom killarna 40 min sent och ringde inte mig och meddelade !!
    Sedan lovade dem att hämta upp dem lånade flyttkartongerna men sket i det !
    Ägarna va dock bra och trevliga och hade ett bra bemötande .
    Med vänlig hälsning, Marie Läs mer

Ann J skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Flyttservice med flexibilitet vad gäller datum och upplägg. Effektiva flyttkillar, som frågade och lyssnade. Bra och prisvärt. Läs mer

Anna S skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Anlitade firman för flytthjälp. Med undantag för att dom inte hittade var vi bodde och blev pga detta 45 min sena, så är vi väldigt nöjda med hjälpen. Läs mer
  • 2019-02-07

Sophia K skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Bra pris
    Bra o professionella
    Vänliga Läs mer
  • 2019-02-07

Daban B skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    1 stjärna. Det t.o.m förtjänar de inte.

Den sämsta flyttfiram som finns bara för att lura folk. De lyckades bara att leverera en del av våra saker under flytten. Allt fick inte plats i lastbilen TROTS hembesök! Under hembesöken var han väldigt säkert på att allt skulle få plats och att det inte skulle vara några problem. Vill också påpeka att vi hade endast kartonger och en dubbelsäng som möbler varken matbord eller soffgrupp hade vi när det var flyttdags, men i vår deal ingick även soffgruppen (soffgruppen såldes innan flytten). Under flytten sa han inte att han inte skulle hämta resten av båra saker utan det sa han efter 4 dagar! nu måste vi själva åker ner från Västerås till Göteborg för att hämta resten av våra saker. Detta kommer självklart att anmälas!

Enda hans svar var att jag har fyllt i hela lastbilen och det inget mer jag de kunde göra. Men DE HAR VARIT HOS MIG OCH INVETERAT OCH SAGT ALLT FÅR PLATS! sedan under dagen när vi insåg att allt får inte plats, han var trevlig och lät det som om de kommer fixa det! Men nej nej tills de fick sina pengar sen bryr de sig inte ett dugg. USCH nej det är skämt företag som lurar allt och alla. Läs mer
    2019-02-07 Flytt Fixarna svarar Daban B
    Hej Daban, synd att du uppfattat allt det som hänt så fel fast du har fått allt du beställt och betalat för, tom mer och det kostnadsfritt.

Mycket riktigt så var vi hemma hos dig och besiktigade din lägenhet, och utöver den inventarielista du skickat in till oss, sa du att ert lösöre inte kommer bli mera än 60 flyttlådor. Vi gjorde iordning ett flyttdokument som du godkände samt en kubikuträkning som visade 19m3. Därefter sa du att en soffa inte skall med vilket gjorde att ditt bohag minskat i storlek.

Då du beställt och betalt för 20m3 (lätt lastbil) skickade vi ändå en större bil på 25m3 som borde gå halvtom. Då du hade till slut mycket mera än vad du uppgivit och fyllt den större bilen både i höjd och bredd, kunde vi inte ta mera med oss. i Detta läge valde vi dels att inte ta mera betalt trots vår rätt, sedan magasinerade vi gratis dina saker i 1 vecka samt kostnadsfritt upphämtning.

Summan av allt att oavsett vem som har räknat fel eller rätt är det du själv som har angett vad du skall ha med dig, du har själv godkänt storlek på innehåll mm. Du har betalat för 20 m3 (står i orderbekräftelsen) och det har vi utfört. Så att påstår att vi lurat någon är helt fel och absurt, samt att själva flytten var du ju väldigt nöjd med.
    2019-02-07 Daban B svarar Flytt Fixarna
    Ni skämtar va?
    Jag sa 60-70 lådor? och allt var 60 lådor. Sedan varför tror ni att jag ville att ni gör ett hembesök? När han var där så tittade han på allt. Jag sa 60-70 kartonger, leksaker, lådor etc. Klart att det spelar roll vem har räknat fel? Ni kunde ha sagt att detta får inte plats. Jag godkände listan efter ni har varit hem hos mig och sagt att detta får plats. Dumt av mig att LITA på er. Han ville inte ens anteckna hos mig utan han tyckte att jag HADE VOLYMEN på min sida. Det upprepade han fler ggr. Att jag godkände listan för att ni tittade på allt hos mig. inget mer av det ni har sett har jag lagt på efter åt. I listan så fick jag inte med allt. Att ni har lagt det i lager för att ni har gjort fel, där kan jag säga att ni tog er ansvar, men där tog det stopp.
    Vad jag har fyllt i för kubik spelar inte ett smack roll. Ni kunde ha sagt detta får tyvärr inte plats du måste ha två bilar /lastbilar. Inte att säga det allt får plats sedan skylla på att jag fyllt lastbilen.

Jag släpper det här. Sedan kollar vilka mer rättsliga åtgärder jag tar mot er.
    Här handlar inte om några pengar eller något sådan, utan att ni tar inte ansvar, kan ni inte räkna eller är ni osäkra så gör inte det!
    Hela hembesöken var att ni skall inventera allt och säga mig vad som kan få plats. Jag har inte lagt på något mer än det jag visade er vid hembesöken!!!

de två killarna som lastade och körde lastbilen, har inte gjort ett smack fel, de var trevliga, hjälpsamma och det står jag för! Jag har sagt till de att jag var nöjd med de, trots en tavla gick sönder, men det sa jag inte ens till de, för att allt annat sköte de jätte bra.
    Felet är hos andra som gör inventeringen och bestämmer. Inte killarna som jobbar på fältet. Där ser du mig ärlighet och jag har inte dragit alla över en och samma kam. Utan jag endast påpekar det som var felet och det som var bra och rätt har jag sagt!
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • 2019-02-05

Daban Balbas skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Flyttfixarna numera heter de EUROFLYTT.

1 stjärna. Det t.o.m förtjänar de inte.

Den sämsta flyttfirma som finns bara för att lura folk. De lyckades bara att leverera en del av våra saker under flytten. Allt fick inte plats i lastbilen TROTS hembesök! Under hembesöken var han väldigt säkert på att allt skulle få plats och att det inte skulle vara några problem. Vill också påpeka att vi hade endast kartonger och en dubbelsäng som möbler varken matbord eller soffgrupp hade vi när det var flyttdags, men i vår deal ingick även soffgruppen (soffgruppen såldes innan flytten). Under flytten sa han inte att han inte skulle hämta resten av våra saker utan det sa han efter 4 dagar! nu måste vi själva åker ner från Västerås till Göteborg för att hämta resten av våra saker. Detta kommer självklart att anmälas!

När jag påpekar att EUROFLYTT har varit hem hos mig och kollat på alla saker som skall flyttas och blivit lovad att allt får plats! Svaret var bara att jag har fyllt i en lastbilen. Men de vägrar ta sitt ansvar. Spelar inga roll hur mycket av lastbilen är fylld. När man blivit lovad efter inventering att allt får plats, så skall detta HÅLLAS!
    EUROFLYTT är bara till för lura folk. De fick mig tro att allt kommer lösa sig tills jag betalade allt, sedan var det bara ursäkter.

Så låt inte deras priser och sliskiga ord lura er. Läs mer
    2019-02-07 Flytt Fixarna svarar Daban Balbas

Monika L skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Snabba, duktiga. Allt gick jättebra. Trevliga Läs mer
  • 2019-01-22

Malin S skrev om Flyttfixarna Sverige AB
    Kom alldeles försent mot vad som var avtalat. Läs mer
    2019-02-07 Flytt Fixarna svarar Malin S
    Hej Malin.
    Att vi kan komma försent är något vi upplyser våra kunder om redan i början när man lägger en order, samt även när vi skickar ut alla dokument till er för en dubbelkontroll att allt stämmer. Tyvärr är väder och eller väderförhållanden inget vi kan styra över mm.

Sedan skall det märkas att ni betalar endast för den effektiva flyttiden dvs. klackan startar först hemma hos er , och stoppas efter utförd flytt vilket gör att ni ALDRIG kan drabbas ekonomiskt av en eventuell försening.

Box 125, 501 13 Borås