Flyttfixarna Sverige AB

Flyttfixarna Sverige AB

Ring 0101-01 29 00 www.flyttfixarna.se
4.2

Vi på FlyttFixarna Sverige AB är ett av Sveriges mest växande flytt- och transportbolag! Vi flyttar inom både Sverige, grannländerna och övriga Europa. Vi är en personlig flyttfirma med både flexibilitet och möjligheter och vi jobbar alla dagar på året i alla väder. Enstaka paket. Pallar. Möbler. Fulla lastbilar. Vad du än...

608 omdömen om Flyttfixarna Sverige AB

BJÖRN J
Skrev om Flyttfixarna Sverige AB

Flytten gick snabbt men det försvann saker. Det låter så bra att flytten är ”försäkrad” och företaget följer bohag 2010 men i själva verket får du ingen garanti alls. Samma skydd som om du hade flyttat privat. När man tar kontakt med företaget för att påpeka skador och försvunna saker påstår de att skadorna kan ha uppstått efteråt och de tar inget ansvar för detta. Vad gäller de försvunna sakerna så har man helt ignorerat det. Nu har jag skrivit flertalet mejl och slutligen blivit bemött med ignorans. Skulle anmält företaget...

Solkattens hemtjänster -Lerum
4.4/5 i betyg av 128 omdömen 4.4 av 128 omdömen

Har fått byxor upplagda och en tröja lagad. Utmärkt reseltat, snabbt och prisvärt. Rekommenderas varmt!

SAMUEL F
Skrev om Flyttfixarna Sverige AB

Jag tackade ja till en offert tidigare i år men fick vid ett senare ett bättre pris från en annan firma. När jag tar kontakt med FF på deras hemsida för att avbeställa tjänsten så har jag enbart fått dåligt bemötande där de konsekvent vägrar att låta mig avbeställa offerten jag har tackat ja till. Finns inget intresse av att hjälpa mig som kund. Jag hade tidigare tänkt att ändå stå fast vid mitt beslut att bruka FF för min flytt ifall de hade varit lite serviceminded, men istället för att se över vilka alternativ som finns...

MIKAEL W
Skrev om Flyttfixarna Sverige AB

Skrämmande. Jag bokade denna firma för att sedan ångra mig och boka en annan. Det som följde sedan var bara skrämmande. Jag blev uppringd av en dryg, aggressiv säljare som med lögner försökte få mig att behålla min bokning. Borde bli näringsförbud på de här klåparna.

First-Name L gillar detta
Guldhedens Flyttexpress AB
4.8/5 i betyg av 706 omdömen 4.8 av 706 omdömen

Vi fick så sjukt bra service från killarna som va hos oss och flyttade vårt hem. Super duktiga , erfarna killar så trevliga och trygga. In

Elfriede P Elfriede P
JOEL G
Skrev om Flyttfixarna Sverige AB

Goa trevliga gubbar hjälpte mig flytta, snabbt utfört och noggranna med att allt kom fram utan skador! Bara att boka

MALIN K
Skrev om Flyttfixarna Sverige AB

Anlita inte detta företag! Så sjukt oproffisga & okunniga . Skyller ifrån sig skador

BJÖRN J och My A gillar detta
Solkattens hemtjänster -Göteborg
4.2/5 i betyg av 213 omdömen 4.2 av 213 omdömen
Badge2020

Jag har lämnat in mina skjortor för tvätt i flera år. Grym service och trevligt bemötande. Väldigt prisvärt. Det enda förbättringspotentia

Anders Ö Anders Ö
Eva Maria Annelie T
Skrev om Flyttfixarna Sverige AB

Flyttade mellan Kristianstad och Malmö igår! Så himla nöjd! Allt gick som planerat. Flyttgubbarna va snabba och effektiva och packade helt exemplariskt! De va rädda om sakerna och fixade jobbet snyggt. Allt gick som planerat och killarna va super trevliga! Rekommenderar de starkt! Vilket jobb, all eloge till er! 5 av 5 stjärnor!

Anna K

Kom i exakt rätt tid. Snabba packade bra. Minus liten lastbil 25 kvm Trevliga

Dreamclean Sweden AB
4.7/5 i betyg av 383 omdömen 4.7 av 383 omdömen

Tjänsten jag köpt är städ varannan vecka och jag är nöjd med den, även om tre timmar ibland känns som för mycket. Jag hade önskat att det gi

Ing-gun O Ing-gun O
Conny L
Skrev om Flyttfixarna Sverige AB

Helnöjd, supersnabba och duktiga killar som fixade flytten kanon.

Ann-marie H
Skrev om Flyttfixarna Sverige AB

Fungerade bra, trevliga flyttkillar, som var snabba. De kom precis på utsatt tid. Jag är nöjd.

Greenstädbyrån AB
4.8/5 i betyg av 118 omdömen 4.8 av 118 omdömen

Köpte flyttstäd av vår Lght på 61kvadrat! När jag kontrollerade städningen var det kliniskt rent & luktade så gott!! Vår Lght har aldri

Olof P
Skrev om Flyttfixarna Sverige AB

Gick snabbt och smidigt.bra och trevligt bemötande.

DINA F
Skrev om Flyttfixarna Sverige AB

Har äntligen hjälpt mig och avbokat min beställning.

Mathilda M
Skrev om Flyttfixarna Sverige AB

Klena och otrevliga killar som kom. Pratade i telefonen ofta. Va inte särskilt rädda om våra möbler. Använde min stereo som hisstopp. Hade dåligt med hjälpmedel som nån form av kärra eller annat för och vara effektiva. Det märks att företaget ger en billig offert först och sen jobbar långsamt för att få extra betalt per timme. Det slutade med att jag och min sambo fick nog och började hjälpa till för hela dagen hade gått och barnvakten behövde åka hem. Vi bar nog mest av alla. De försökte lägga på extra kostnader vid betalningen....

ROBERT U
Skrev om Flyttfixarna Sverige AB

Akta er för dessa skojare, Inte nog med att de, som flertalet andra påpekar, kommer flera timmar sent till flytt. Så tog de inte med hälften av va de lovat att de klara av, de slog sönder väggar i fastigheten och vägrar prata om det. När min sambo, gravid i vecka 34 försökte prata med dem, så skrek de bara på henne. Fruktansvärda att ha o göra med, håll er undan.

My A gillar detta
Svar från Flyttfixarna Sverige AB

Hej Robert. Kan endast beklaga att ni är missnöjda med er flytthjälp, dock måste vi än en gång poängtera att det var ni själva som bar ut möblemang som orsakade skador varför vi ej kan ta på oss ansvarsfrågan för skadorna. I övrigt är du välkommen att återkomma till oss per mail eller telefon.

Stephan K
Skrev om Flyttfixarna Sverige AB

Efter flytten står jag fortfarande med möbler i gamla lägenheten. Möbler som Flyttfixarna vägrade flytta, lätta saker som dessutom går att stapla på varandra. Lastbilen var heller inte full. I nya lägenheten står de allra flesta kartonger och möbler i vardagsrummet eftersom Flyttfixarna vägrade placera dom i angivna lokaler. Säljaren idkade dessutom utpressning mitt under flytten. Tjänster som vi kommit överens om innan flytten gällde helt plötsligt inte längre.

Amra M
Skrev om Flyttfixarna Sverige AB

Duktiga å trevliga killar. Rekommenderas.

Fataneh H
Skrev om Flyttfixarna Sverige AB

Det var värsta firma. 3 timmar försenad och 37 kartonger kvar , gick sönder ben möbler , inga ursäkt och betalade 3480 kr , verkligen jag är arg på och aldrig rekommendera, absolut kommer och skriva för andra personer . DET VAR VÄRSTA.

Svar från Flyttfixarna Sverige AB

Kan bara beklaga det inträffade och att du känner att flytten inte gick som planerat. Tyvärr blev det en köldchock den aktuella dagen du skulle flytta, och våra grindar till bilparken gick ej att öppna. Du blev kontaktad angående förseningen under morgonen då vi väntade på hjälp att få grindarna. Om det uppkommit skador är du välkommen att kontakta oss via mail, för självklart är allt försäkrat hos oss.

Magnus K
Skrev om Flyttfixarna Sverige AB

Det här är ett företag man absolut inte ska anlita. Inte under några omständigheter. Det värsta som hände var att jag blev bestulen. Två värdefulla samlarföremål försvann. När jag påtalade detta för företagets ägare vill han sköta det på sidan om. Han ville exempelvis inte att jag skickade informationen om vad som stulits till företagets mejl. Flyttkillarna kom med en alldeles för liten bil. Sedan pressade mig att betala mer för flytten pga "överlast". Tydligen har inte deras förare de nödvändiga behörigheterna för...

MARIA S
Skrev om Flyttfixarna Sverige AB

Vilka fantastiska killar som hjälpte oss att flytta! Tre väldigt trevliga killar och med ett imponerande tempo! Noga och försiktiga med alla möbler och dylikt. Rekommenderas varmt!

Ali Daoud J gillar detta
Johanna H
Skrev om Flyttfixarna Sverige AB

Snabba och trevliga! Alla saker intakta :)

Elin H
Skrev om Flyttfixarna Sverige AB

Vi fick information om att lastbilen skulle rymma ett bohag om cirka 80 m2 och att våra 62m2 med råge skulle få plats i en körning. När flyttpersonerna anlände gjorde de efter ett tag bedömningen om att bohaget inte skulle få plats i bilen på grund av maxvikten - inte på grund av ytan i bilen. Ett 10-tal flyttlådor, stolar, växter m.m. lämnades. De hade inte heller tid att köra en ytterligare vända som vi hade önskat. Flyttpersonerna var trevliga så inget illa mot dem, men de menade på att det var dumt av personerna på kontoret...

Anette H
Skrev om Flyttfixarna Sverige AB

Snabbt agerat, jag frågade på torsdagen, och på fredagen blev flytten av👌 Allt tog, från att dom kom till av-flyttnings-adress till mitt boende- endast typ 2 timmar!👌

Gunilla F
Skrev om Flyttfixarna Sverige AB

Jag tycker att hittills har allt fungerat alldeles utmärkt. Hoppas bara att jag får lite fler flyttlådor på måndag 14/2 Mvh Gunilla

Alice H
Skrev om Flyttfixarna Sverige AB

Jättetrevliga, gick snabbt och smidigt!

Anna G
Skrev om Flyttfixarna Sverige AB

Jag är jättenöjd med hjälpen som jag fick från flyttfixarna. Det kom två killar från flyttfixarna, utan försening, jobbade snabbt, utan telefon/rök stunder, hjälpte med möblering på ett nytt ställe. Rekommenderar.

Johan N
Skrev om Flyttfixarna Sverige AB

Effektiva, snabba, proffsiga och sjyssta gubbar!

Daniel J
Skrev om Flyttfixarna Sverige AB

Snabbt smidigt. Inget som gick sönder.

Chera A
Skrev om Flyttfixarna Sverige AB

Jättetrevliga killar som kom och hjälpte till med flytten. Inga större konstigheter alls.

Malvina E
Skrev om Flyttfixarna Sverige AB

Inget bra att bli uppläxat av arbetsledaren som kund, blev ledsen pg. a det under flytt dagen usch Kan jag bara säga Inga rekommendationer ska jag ge flyttfixarna

Marcus S
Skrev om Flyttfixarna Sverige AB

Snabba på att svara efter förfrågan. Flyttkillarna var trevliga och serviceminded. Allt flöt på perfekt.

Eric L
Skrev om Flyttfixarna Sverige AB

Bra gäng dök upp på utsatt tid och blev klara på utsatt tid. Tog en del svårigheter, såsom att hissen vid leveransadressen var för liten för vissa möbler, med gott mod och ett svettigt leende efter att de burit upp dessa möbler 2 trapport! Vår flytt var liten och omfattade 2 kontorsrum, kopiator och ett brandskåp. Vi är mycket nöjda med servicen och hela värdet av flytten! Eric Lundgren

Rebecca L
Skrev om Flyttfixarna Sverige AB

Jag är supernöjd :) killarna som var här var snabba, duktiga och jätte trevliga. Skulle absolut rekommendera dem till andra!

Ellen R
Skrev om Flyttfixarna Sverige AB

Trevliga, duktiga och hjälpsamma killar som tog ansvar och hjälpte mig med det lilla extra. Rekommenderas!

Anders K

Skulle ej rekommendera. Noll förståelse

Rose-marie C
Skrev om Flyttfixarna Sverige AB

Hej! Jag hade både flytt och flyttstäd via Flyttfixara. Jag är supernöjd. Det var enkelt att beställa. Företaget skickade ett sms och påminde och hade även kontakt via telefon. Det var två killar som flyttade. De var trevliga och väldigt duktiga på sitt jobb. Dessutom hade de en utmärkt kommunikation genom flytten. Ingenting gick sönder och det blev inte ett märke någonstans. Imponerande. Flyttstädningen var helt magisk. Mitt hus har aldrig varit så rent. Ugnen som var full med inbränd smuts såg ny ut lika så kyl...

Johanna Sofia Kristin E
Skrev om Flyttfixarna Sverige AB

Alltså hallå så bra! Otroligt flexibla, sjukt trevliga, effektiva och extremt hjälpsamma. Hittat bästa flyttfirman och rekommenderar dem STARKT!

MARIA L
Skrev om Flyttfixarna Sverige AB

Snabba, effektiva och varsamma. Mycket trevligt bemötande. De rekommenderas varmt!

Peter H
Skrev om Flyttfixarna Sverige AB

Flytthjälp bra bemötande och bra personal 👍

Marita P
Skrev om Flyttfixarna Sverige AB

Snabba bra jobbat gick bra smidigt bra bemötande

Peter H
Skrev om Flyttfixarna Sverige AB

Trevligt bemötande, de skötte sig utmärkt ,

Pernilla J
Skrev om Flyttfixarna Sverige AB

Bedrägeri! Oseriös flyttfirma. Rekommenderas ej. Trots skriftlig offert med bekräftelse på kostnad och enligt överenskommelse ändras pris på plats efter flytt. Diverse argument används som underlag för att överenskommet pris ändrats. Denna flyttfirma har tydligen bytt namn ett flertal gånger, omtalad och figurerat i press/media för några år sedan. Sena till flyttdagen, hade inte med sig rätt utrustning, det skulle krävas ytterligare flytt med fler man etc. Bara problem! Fick tyvärr tillgång till denna info efter att flytten var genomförd och diverse konflikter.

Svar från Flyttfixarna Sverige AB

Hej Pernilla. Angående din flytt så har vi försökt vara så tillmötesgående som möjligt dock utan framgång. Du har inte varit helt ärlig i förklaring av pianot då du hävdade att 2 man kan klara att bära den. Efter kontroll med flytt killarna vägde ditt piano långt över 200KG vilket gör att den INTE kan bäras av 2 man, speciellt inte i 2 våningar utan hiss. Du avböjde vår hjälp om vi skickade ytterligare 2 man mot tillägg, samt att du inte ville att vi skulle köra mera än en vända, för då hade du blivit debiterad avtalad...

Birgitta K
Skrev om Flyttfixarna Sverige AB

Missuppfattning om tiden, men sånt händer. Jätteduktiga killar, hjälpsamma.

Svar från Flyttfixarna Sverige AB

Tack för ditt mail. Beklagar förseningen, dock kan det tyvärr hända. Väldigt roligt att du blivit nöjd med själva flytten.

Johanna Sandra Siv A
Skrev om Flyttfixarna Sverige AB

Jättetrevliga killar som kom och gjorde ett toppenjobb. Snabba effektiva och noggranna vid vår flytt. Rekommenderar verkligen Flyttfixarna

Anette W
Skrev om Flyttfixarna Sverige AB

Supersköna och snabba killar som fick in hela bohaget i lastbilen på under tre timmar. Jättenöjd!

Fredrik V

Defekt/ bedragare och oseriösa

Svar från Flyttfixarna Sverige AB

Hej Fredrik. Baklagar om det inträffat något som gör att du känner så. Vänligen inkom med ett mail till oss på: order@flyttfixarna.se och beskriv det inträffade, då vi inte har någon kännedom att något kan ha hänt /Michael

Catarina A
Skrev om Flyttfixarna Sverige AB

Innan flytt verkade allt så bra allt skulle få plats men när dom packade in så fick dom inte med en ända låda men då var det annat de kunde inte dom hjälpa när jag ringde företaget mycket dåligt

Annika B
Skrev om Flyttfixarna Sverige AB

Jag har blivit bra bemött, både vid kontakt med ansvarig och de personer som flyttade mitt bohag. Det fanns några situationer som verkade märkliga, tex kom två extra personer och hjälpte till vid den andra resan med flyttbilen. Jag är nöjd med flytten men ger inte högsta betyg.

René F
Skrev om Flyttfixarna Sverige AB

Flytt från liten lägenhet till hus. Jättebra bemött och dom gjorde ett bra jobb, lite tråkigt att inte allt fick plats och att jag inte tycker att jag hade mer än vad jag anmält. Inte mycket att göra, men tråkigt att köra 5 vänder med bilen...

Elisabeth L
Skrev om Flyttfixarna Sverige AB

Trevliga personer som gjorde sitt jobb utan några bekymmer.

Eva-susan A
Skrev om Flyttfixarna Sverige AB

Bra bemött, trevliga killar som kom. De hanterade möblerna varsamt och levererade möblerna i de rum som där de skulle stå. Hade förväntan att de skulle flytta samtliga saker, de lämnade kvar 5 kartonger som jag tycker att de borde ha fått med om de hade packat bättre, de kunde ha stuvat kartongerna på ett annat sätt som gjort att allt kom med. Jag köpte flytt av möbler, hade packat allt i kartonger eller sopsäckar innan.

Ann M
Skrev om Flyttfixarna Sverige AB

Flyttkillarna som kom var snabba, pålitliga och mycket rara och serviceinriktade! Rekommenderas varmt!