Ingen chat robot här, en riktig kunnig person på andra sidan som kunde svara på alla mina frågor. Rekommenderas varmt, tack för att ni finns! Kommer bara att beställa här i fortsättningen.
EV Solution AB
Om företaget
Välkommen till EV Solution AB! Att ladda sin elbil ska inte vara krångligt. Vi på EV Solution AB vill göra det enkelt för dig med elbil att kunna ladda den oavsett om det gäller att ladda din elbil hemma, i flerbostadshus eller på jobbet. Vi hjälper dig hela vägen från planering till installation och färdig laddstation. Vi...
137 omdömen om EV Solution AB
Sedan starten hos Reco 2020
Tack för ditt fina omdöme❤️ Kul att vi kunde hjälpa dig😊
Föredömlig, fick hjälp att installera en Harvi till solpaneler för Zappi.
Tack för ditt omdöme för kul att vi fick hjälpa er❤️
Snabbare och bättre support har jag inte varit med om faktiskt
9 månader efter köpet har vi fortfarande inte en fungerande laddare, första laddaren blev inkopplad och fungerade, då hade vi inte fått elbilen ännu, när vi fått bilen slutade laddaren fungera, nu har vi väntat ca 2 månader på att få den nya inkopplad, människan som ska koppla in den finns 15 mil bort.... De kanske inte skulle sälja laddare till norra Sverige när de inte har service som fungerar!
Tack för fantastiskt bra support! Tydligt förklarande och pedagogiskt. Ett fel orsakat av EON (som ska få sig en känga för att man inte meddelat att man ändrat fasordning på inkommande när man bytte nätstation) löstes lätt som en plätt, snyggt!
Tack för ditt fina omdöme❤️ Alltid trevligt att hjälpa till
Inte fått det jag beställt och betalat! Fick till svar när jag väl fått tag i dem att laddkabeln skulle skickas om 3 dagar, det hade då gått 11 dagar sen jag beställt. Nu har jag väntat ytterligare 2 veckor sen den skulle ha skickats och de går inte att få tag i!
Hej, Vi har svarat när du chattat med oss varje gång men verkar inte som du fått våra svar. Vi skickar ett mail istället. Kommer i alla fall levereras på torsdag. Mvh
Jag noterar nu att många upplever samma sak som jag gör. Jag har beställt i augusti 2022, och efter mer än en månad fått en laddbox, men sen har det tagit eoner av tid att få den monterad, januari 2023, nu när elbilen blivit levererad, dog laddaren direkt. 5 oktober 2023. Då var det snabba svar på chatten, så där har jag ingen synpunkt. Det har levererats en ny laddare från England, den har nu legat i garaget en månad, 12 oktober, utan att någon hört av sig eller kommit för att byta den som sitter på väggen?? Sitter fortfarande...
Inte fått min order efter 10 dagar, ingen återkoppling på mail.
Hej, Din order har legat och väntat på ditt ombud sedan dagen efter du la din beställning och flera påminnelser är skickade om att det finns för upphämtning. Vi skickar dig mail om detta nu.
Köpte en laddkabel som skulle ha 6 veckors leveranstid. Jag fick en bekräftelse och de drog pengarna direkt, men efter snart 12 veckor har ingen kabel dykt upp och de verkar inte svara på mail.
Hej, Vi kan inte se att vi fått något mail från dig men skicka gärna till oss så ska vi kolla. Tyvärr är det alltid så när man betalar med kort avsett vart så dras pengarna direkt men därför har vi även fakturaalternativet som är extra bra att välja när det är produkter med lång leveranstid.
Köpte en laddkabel som vi använde ca ett år när den gick sönder. Felanmälde och fick efter mycket tjat en fraktsedel. Skickade in laddkabeln för felsökning och har sedan dess inte hört ett ord. De svarar inte i telefon och mycket sällan i chatten. Efter flera påminnelser har vi fortfarande inte fått hjälp. Laddkabeln kostade 3000 kr. Inte seriösa, kan inte rekommendera dem tyvärr.
Hej Johan, Skicka gärna ditt kundnr till vår mailadress så ska vi kolla upp hur det ligger till i ärendet. Det är säkert under hantering även om ett sådant ärende kan ta lite tid med felsökning och analys.
Besvarar alla frågor trots att det gått ett par år sedan installationen av laddboxen.
Tack snälla för ditt omdöme ❤️
Bra och snabb support även om klockan är 20:30. Kunnig personal som vet vad dom pratar om
Försökt få tag i dom i snart 3 månader ringt mailat chattat . fick tag i dom 1gång via chatten då svarade dom återkommer via mail sedan inget.
Skandal inget svar när produkten inte har funkat någon gång 👎👎
Hej Henrik, Skicka gärna till kontakt@evsolution.se och beskriv ditt problem.
Order 8944 lagd på Laddkabel typ 1 till typ 2. 2022-08-10 Ja, det har snart gått ett år. Ni har fått betalt men vart är min vara? Byta produkt och återkoppla till kund kanske? Kommer aldrig tipsa eller köpa något av er igen.
Sämsta tänkbara support och återkoppling. Skickat fel laddkabel två gånger och sen fick jag påminnelse på faktura trots att jag försökt få tag på dem för att få rätt kabel. Svarar inte på mail eller telefon och via chat fick jag ingen förklaring utan bara väldigt kort att ny kabel ska skickas, Två månader har nu gått och jag har fortfarande inte rätt kabel. Blir inget mer köp härifrån framöver.
Jag har fortfarande inte fått hjälp med en felkopplad laddbox trots upprepade påstötningar - svarar inte på mail och inte i telefon.
Proffsig och snabba svar med bra förklaring av mina frågor. Tryggt att veta det finns en sådan god support när man har en Zappi bil laddare! Mvh Urban
Tack Urban för att du uppskattar vår support:)
Jag fick en fantastiskt bra hjälp och en oerhört bra service som gick långt över vad jag hade förväntat mig. Även om felsökning behövde ta tid då vi behövde vänta på rätt förutsättningar på min solcellsproduktion så var det enkelt att återuppta dialogen. En strålande service som verkligen överträffade mina förväntningar!
Tack så mycket för ditt fina omdöme. Kul att vi kunde hjälpa dig och härligt att höra att du är nöjd:)
snabb hjälp, löste mitt problem på mindre än 5 minuter
Hej Patrik, Tack för ditt omdöme och för att du valde oss som leverantör =) vi gör vårt bästa för att hjälpa våra kunder på bästa möjliga och snabbaste sätt.
Jättebra och snabb support via chatt där man får snabbt svar. Leveransen kunde vara lite snabbare; beställde på tisdag och skickades på måndag veckan efter. Eller i alla fall tydlig info om när beställningen är planerad att skickas. Men överlag bra service.
Hej Stefan, Tack för ditt omdöme. Pga av att du ändrade kabel i din beställning så tog leveransen tyvärr några extra dagar. Tack för att ni valde oss som leverantör =)
Fantastisk produkt! Bra och trevligt samtal vid beställning, mycket informativt. Jag är helnöjd med laddboxen till vår nya elbil🤗
Tack för ditt fina omdöme och kul att du är nöjd:)
Bra chatt för att hitta rätt kabel! Skulle dock hellre önskat att prata med någon i telefon! Bra och snabb leverans!
Otroligt dålig kundservice. Så snart du fått något installerat försvinner all support. När man söker dem via telefon säger de att de inte kan hjälpa till men att ”någon” ska ringa upp. Ingen ringer och de kan inte lova att någon kommer göra det heller.
Hej, Ledsen att du upplevt detta så. Vi har support för våra kunder och inte för andra bolags kunder och då du inte kunnat uppge ditt kundnummer eller fakturanummer eller ordernummer samt att vi inte hittar ditt namn i vårt system så ber vi dig kontakta det bolag du köpt dina produkter av.
Köpt Laddbox. Fungerar bra så här långt men leveransen är inte avslutad. Så vi får se när det är klart och det gått några månader.
La en beställning 1/9-2022 på en ladd kabel. Fråga efter ca 2 veckor, när kommer min kabel? Svar: Ni har beställt en speciallängd och på dessa har vi ca 5-6 veckors leveranstid så er order är beräknad för leverans under v40. Så blev det inte & inte dem snabbaste svaren på mina ställda frågor. 5-6 veckor blev till 5-6 månader. :-((( Fick min kabel till slut den 17/2-2023 NÅGOT SOM NI BÖR TA I BEAKTANDE NÄR NI BESTÄ_LLER HÄR!
Hej Pär, Ledsen för de stora förseningarna på din kabel. Som vi meddelat hela tiden har vi haft väldigt förseningar på inleveranser av kablar och speciellt specialtillverkade kablar pga många Coronastopp i fabriken men nu har vi börjat få in leveranser igen i nästan vanlig takt så skönt att du fått din kabel nu även om det tog tid. Mvh EV Solution
De svarade snabbt och tydligt i chatten. Beställningen av laddbox med tillbehör kom fram smidigt och snabbare än jag trodde.
Svarade snabbt på frågor via chatten, kändes väldigt smidigt! Ska strax lägga min första beställning.
Tack bäst Jesper för ditt omdöme och välkommen till oss som åf-försäljare.
Bra support, ville göra ändringar i min beställning och det löste sig smidigt. Nu väntar jag bara på leverans
Vår upplevelse av EV Solutions är väldigt positivt, bra lösningar, bra pris och med genom hela processen. Svarar snabbt på frågor och återkopplar. Vi är grymt nöjda! Brf Gulmåran
Bästa Igor, Tack för ert fina omdöme, det har varit fantastiskt roligt att få hjälpa er hela vägen. Jätte tack till er som valde oss som er leverantör och installatör. Har ni frågor och funderingar vet ni precis vart ni skall vända er =)
Installatören hade ej programmerat korrekt så huvudsäkring gick titt som tätt, men det löstes genom ett kvällssamtal med EV Solution.
Omdöme redan inskickat gnm. sms Vänligen Ragnar Sandström
Bemött på bästa möjliga sätt. Er Consult lotsade mig föredömligt och lungt genom processen att få min Zappi med tillbehör att fungera bra igen. Vänligen Ragnar Sandström
Väldigt proffsiga, Köpt solcellsanläggning och är mer än nöjd.
Tack Mustafa för ditt fina omdöme, roligt att få hjälpa er =)
Köpte fel adapter som tyvärr inte passade min bil. Kontaktade kundtjänst chatt vid 21 tiden och tänkte att jag skulle få prata med en chatt robot, men icke fick prata direkt med en person som mailade över returformulär på studs med instruktioner hur jag gjorde. Helt fantastisk kundservice 10/10! Förslag till förbättring vid returer är dock att Ev Solution skickar över retursedel också, inga problem om köparen betalar retur, men eftersom de enbart accepterar företagsreturer och inte har returfraktsedlar skapar det krångel...
Vill varna för detta oseriösa företag. Beställde en laddkabel för en månad sen och efter flera påminnelser utan återkoppling så gav jag upp!
Hej, Ledsen att det dröjt med leveransen. Som det står på hemsidan och på denna produkt så är det ca 3 veckors leveranstid på dessa speciallängder och du beställde den 11/10. Vi har makulerat din order. Tyvärr är det långa leveranstider på vissa kablar, speciellt speciallängder som vi tillverkar efter beställning just nu med aktuellt världsläge. De flesta av våra standardkablar har vi dock på lager:)
Väldigt bra kundbemötande, hoppas bara att min laddsladd blir bra.
Kanon 👍 bra och snabb leverans. Bra kundbemötande.
Tack Johan för ditt omdöme och för att du valde oss som din leverantör =)
Fantastiskt bra 😅 bemötande först hon i växeln kanon sen kom en mycket bra och förklarade väldigt bra 👍 betyg blir 10 av10 mvh Bosse
Tack för ditt fina omdöme och tack för att du kontaktade oss😊
Bra service, snabb leverans 10 bollar!
Tack bästa Lars för att du tog dig tid att skriva ditt omdöme =)
Hej, Jag kollade på er chatt om min laddkabel fanns på lager och fick positivt svar. När jag direkt efter beställde kabeln visade det sig att den var restnoterad, så nu får jag vänta!!!! Dåligt!!
Hej Lars, Detta måste ha blivit ett missförstånd. Ditt paket har legat hos ditt ombud och har inte blivit uthämtad. Ni gjorde beställningen 2022-09-24 och ni fick leverans 2022-09-27 =)
Väldigt trevligt bemött av kundtjänst. Väldigt hjälpsam.
Tack för ditt omdöme. Kul att vi kunde hjälpa dig:)
Hade problem med min vara som aldrig fungerat sedan installation men efter att jag fick tag i rätt person som var inte bara var trevlig och guidade mig rätt utan hjälpte mig med svårigheten med digitala problem för en 78 årig "gubbe". Tack.
Hej Kaj, Va bra att du kontaktade oss så att vi kunde guida dig rätt och att ditt problem löste sig =)
Snabbt och kunnigt bemötande av säljsupport.
Tack Morten för ditt fina omdöme =)
Mycket snabbt service och kunnig
Hej Lars, Tusen tack för ditt fina omdöme =)
Dom svarade snabbt och korrekt o vänligt, ävenså jag ringde sent ca kl 23!
Hej Sten-Magnus, Tusen tack för ditt omdöme, tack vare vår fantastiska chatt kan vi ge våra kunder den servicen.
Snabb leverans av laddboxen. Bra support vid programmering av laddboxen. Elektrikern som skulle installera laddboxen hörde aldrig av sig trots flera påminnelser. Till slut fick jag namnet på elfirman. Efter etablerad kontakt med elfirman tog det bara tre dagar att få laddboxen installerad. Nu fungerar laddboxen perfekt med mina krav att endast ladda när timpriset på el är som lägst.
Väldigt svåra att få tag på. Enda sättet att få svar på är via deras chatt, men de slutar svara så fort det är krångel. Min hub som installerades i början på april har inte fungerat som det ska. Påtalat felet många gånger och har även följt instruktioner för att starta om osv, därefter lovades fraktsedel så jag skulle kunna skicka tillbaka för att de skulle undersöka vad som är felet, men ingen fraktsedel skickades på flera månader. Fick tjata till mig fraktsedel i flera månader. Skickade paketet i augusti och det har...
Hej Sara, Tråkigt att du upplever vår service på det viset när vi har gjort allt för att hjälpa dig, skickat dig fraktsedel, tagit in HUB:en för fel sökning, skickat dig en ny HUB samt fått teknisk support både på telefon och via vår chatt. Vi har undersökt er HUB och det finns inga fel på den. Som vi nämnde direkt när ni först anmälde problemet så beror problemet på att ni inte har den ansluten till rätt port i er router så ni behöver hitta en port i den som har en dubbelriktad signal annars prata med er routerleverantör....
Mycketvtrevlig tjej som löste mitt problem snabbt o lätt.
Tack Monika för ditt fina omdöme =) Vi gör allt för att lösa våra kunders problem <3
Mycket snabb och bra support även om det var på kvällstid
Tack Niclas för ditt omdöme, det är tack vare vår chatt som vi kan ge sådan bra service även på kvällstid =)