Exakta Foto AB

1.3 i betyg av av 20 omdömen

Läs vad 20 kunder tycker om Exakta Foto AB

• 2020-11-30

Jonathan Aaron Emanuel N skrev om Exakta Foto AB
    Knappt värda en stjärna. Jag avråder er väldigt starkt från att beställa något från Exakta Foto eller över huvud taget ha något med detta företag att göra. Absurda leveranstider, dålig hemsida och riktigt usel kundtjänst. Jag beställde en skolkatalog i början av Oktober 2020 och nu den tretionde November har jag fortfarande inte fått den.

Först försökte jag ringa kundtjänst, men deras öppettider är några av de värsta jag varit med om på länge, så jag mailade istället. Efter en ganska lång väntan får jag tillbaka ett mail där de säger att den skickas i en separat försändelse och därför tar längre tid att leverera. Trots detta skriver de i orderbekräftelsen att den ska komma inom senast 30 dagar. Ungefär en vecka senare svarar de på mitt svar och säger då att de inte ens tryckt skiten. De påstår alltså att den ska levereras inom en månad och sedan har de inte ens tryckt den två månader senare.

Sammanfattningsvis så har de inkompetenta och icke-servicecentrerade folk i kundtjänsten och de skriver helt felaktig information i orderbekräftelsen.
    De ljuger helt enkelt för kunderna. De kan inte ens trycka och leverera en skolkatalog inom två månader och jag kan inte tänka mig att den kommer komma fram snart heller.

Undvik på all bekostnad! Riktigt jävla uselt företag. Läs mer
  • 2020-11-03

EMMA HELENA L skrev om Exakta Foto AB
    Varning!
    Usel hemsida - man får ingen bekräftelse av fotoID när man beställer, på telefon/tablet är det omöjligt att se vilken bild man faktiskt beställer. Inte heller i bekräftelsemail kan man bekräfta att det blivit rätt! I mitt fall orsakade detta två identiska gruppbilder hem istället för 1 per barn. För att returnera måste man skicka tillbaka fotot som de uppenbarligen inte kan sälja vidare till någon annan och betala ytterligare ett porto. Ovilliga att göra en smidigare, billigare, miljövänligare och smartare lösning på problemet att helt enkelt skicka det rätta fotot mot löfte om att det felaktiga makuleras. OTROLIGT stor brist på kundcentrering!!! Lycka till Exakta med att fortsätta er business! Läs mer
  • VIVECA E

2020-10-24

VIVECA E skrev om Exakta Foto AB
    Jag måste säga att jag reagerade starkt! Helt meningslöst att ens ha skolfotograferinh med detta företag.

Känns märkligt när 75% av barnen i en klass är knappt igenkännbara. Så misslyckade foton på klass efter klass och ändå måste det vara ”det bästa” eftersom det var dessa som hamnade i skolkatalogen...

Brukar man inte dessutom få ett antal porträttbilder att välja på? Vi fick två som var så i princip identiska att de måste tagits millisekunden efter varandra.

Annan klassmamma med fotografbakgrund bara skrattar åt alla reflektioner i glasögon och placeringar av barnen/lärarna.

Vi har inte beställt några porträttbilder (såklart) men annan fldr som gjort det vittnar om tunn och dålig kvalitet även på papperet/ fotokopiorna. Läs mer
  • CARL S

2020-10-18

CARL S skrev om Exakta Foto AB
    Motbjudande företag. Att ladda orimliga mängder för foton när du inte har några alternativ. 400kr för en digital fil. 600kr för tryck. De vet att om du inte betalar kommer du att sakna skolminnen och de är inte rädda för att dra nytta. Läs mer
  • RICKARD R

2020-09-25

RICKARD R skrev om Exakta Foto AB
    Sämsta företaget någonsin. Kommer ALDRIG mer beställa från ett så verklighetsfrånvänt företag. Gjorde en beställning och råkade ta fel på ett kort. Ringde dit direkt och det gick inte att ändra samt att det gick inte att returnera heller sa hon som jag pratade med. Ingen service alls. De vill bara tjäna pengar.
    Otroligt att ett sådant företag väljs till att fotografera på en offentlig skola. Läs mer
  • Carl Nils Mårten H

2020-01-14

Carl Nils Mårten H skrev om Exakta Foto AB
    De har inga ambitioner på att tjäna pengar på fotograferingen. Deras taktik är i stället att tjäna pengar på inkassokostnader. 860:- i inkassokostnad för foto man aldrig bett om. Läs mer
    Elizabeth P, DIANA S, Najma A gillar detta
  • 2019-12-21

ANNA D skrev om Exakta Foto AB
    Varning!
    Företag som skickar hem varor till tonåringar med faktura utan att varorna är beställda. Godtar att fakturan bestrids men skickar sedan vidare ärendet till inkasso! Läs mer
  • Linda H

2019-10-18

Linda H skrev om Exakta Foto AB
    Inte ens värda en etta.
    Efter att i somras mottagit ett fotopaket samma dag som förfallodag på faktura ringde jag och bestred faktura.
    Efter möjligheten till förlängt förfallodatum skickades de urkassa fotona tillbaka innan nysatt förfallodatum.
    Idag kom inkasso på samma returnerade paket,
    Har tre barn på skolor där ni fotar, kommer delge denna info och göra allt för att skolan nästa år inte bokar om er. Totalt oseriöst företag som satt i system utnyttja postnords dåliga leverans till sin fördel.

Har givetvis bestridit fakturan och anmäler till Konsumentverket. Läs mer
  • Nike A

2019-07-18

Nike A skrev om Exakta Foto AB
    Exakta Foto tar sig friheten att skicka hem bilder från Teklas student fastän vi inte bett om det. I kuvertet ligger en mängd bilder som vi varken efterfrågat eller vill ha tillsammans med en faktura på 667 kronor. På fakturan anger de även att vi har full returrätt inom 14 dagar. Ursäkta mig, men vi har ju inte beställt några bilder. Om vi inte vill ha bilderna ska jag fästa en adresslapp på kuvertet samt frankera kuvertet. Jag ska alltså betala returen för något som vi varken beställt eller vill ha. När jag försöker nå Exakta Foto på telefon så visar det sig att de har semester till den sista juli. Men jag kan alltid mejla. ...mmmm, visst. Så passande att ha semester så nära inpå ett förfallodatum. Jävla klåpare!! Och allra argast blir jag eftersom det berör människor med funktionsnedsättning, dvs personer som inte riktigt kan föra sin egen talan i såna här ärenden. 🤬 Jag har anmält dem till Konsumentverket på konsumentverket.se/aktuella-konsumentproblem/anmal-till-konsumentverket/anmalan/ Läs mer
  • 2019-07-16

RENÉ V skrev om Exakta Foto AB
    Fick hemskickad bilder som jag inte har beställt.
    För att returnera måste jag betala portokostnader.
    Jag betalar ingenting.
    Jag har mejlat att dom kan hämta dom hos mig eller betala mig 250 kronor och kostnader för att skicka rekommenderat tillbaka.
    Jag jobber inte för dom och dom ska betala mig om dom vill att jag ska ta tid att skicka tillbaka.
    Har skrivit att dom har två veckor och efter det kan dom hämta den ur soptunnan om inte sopbilen kommer innan.
    Skickar man varorna som man inte har beställt ska man betala för besväret när dom vill ha det tillbaka.
    Om alla som fått skickat nånting som inte är beställd gör samma är det snart slut med deras kriminella aktiviteter.
    Ni behöver aldrig betala för att skicka något tillbaka om du inte har beställt. Läs mer
    Elizabeth P, DIANA S, Nike A, RENÉ V gillar detta
  • Ebba B

2019-02-03

Ebba B skrev om Exakta Foto AB
    Betalde för min katalog för 15 veckor sedan. 3 dagar innan julafton fick jag ett Mail om att katalogen skulle komma den veckan. Har fortfarande inte fått min katalog. Läs mer
    Elizabeth P, Linda H gillar detta
  • 2019-01-14

Hannah J skrev om Exakta Foto AB
    Var försiktiga! Detta företag lurar en bara på pengar! Fick en faktura skickad till mig för en katalog som varken jag beställt eller fått hem. Känner mig väldigt lurad. Läs mer
    Elizabeth P, DIANA S, RENÉ V gillar detta
  • Berariu A

2019-01-08

Berariu A skrev om Exakta Foto AB
    Sämsta företag för bilder,kundtjänst är katastrof och tar ingen hänsyn till konsumenter .Beställde en katalog 8 december och har inte en fått den,det är en månad sen. Läs mer
  • Samuel M

2018-12-27

Samuel M skrev om Exakta Foto AB
    Kundtjänst är helt värdelös och tar ingen hänsyn till konsumenten. När jag ska förlänga min betalning så har dem lagt på en avgift på 39 kronor utan att förmedla detta till mig några månader tillbaka. Nu skickade de en påmminelse avgift fastän på telefon sa att de skulle förlänga fakturan tills den månaden jag nu fick min påmminelse. De säger just nu att fakturan är för gammal och de vill inte hjälpa mig mer. De lurar er på pengar på bästa chans dem får. Som sagt att ta detta rättsligt är en fråga om tid och pengar som jag inte just nu har. Om era barn/ni blir erbjudna detta företag för era foton, akta er jävligt noga! Eller välj aldrig detta företag!

Student - 19 år Läs mer
  • Malin J

2018-10-04

Malin J skrev om Exakta Foto AB
    Trevlig fotograf men kundtjänst kan knappast falla lägre. Efter att ha givit dem alla personuppgifter på mig och mina barn kan de fortfarande inte hitta fotona på barnen. Nu vill de att jag ska fotografera barnen o ladda upp en bild så de kan "leta" efter dem.... Läs mer
  • Ulrika B

2017-12-27

Ulrika B skrev om Exakta Foto AB
    Beställer och betalar bilder plus katalog i september -17. Bilder levereras i tid. Katalog uteblir långt efter utlovad leverans. Levereras först 27 december efter två påstötningar till kundtjänst, som vill få orsaken till detta att det är kund skrivit på fel rad i adressfältet. Stämmer ej då de första bilderna levererades till adressen. Tre månaders leveranstid alt dålig koll. Att få komma och fota på en skola är ett stort förtroende, inte minst för att det tar tid från undervisningen. Exakta Foto AB levererar inte i paritet med det förtroende de får. Läs mer
  • 2017-11-22

Nina S skrev om Exakta Foto AB
    Super dålig kundtjänst, betalade in fakturan i tid och får senare en påminnelse faktura, ringer in och berättar att jag har betalt och följer kundtjänst rekommendation med att fotografera transaktionen.

Två dagar senare händer inget och ringer in igen, kundtjänsten hjälpte ej mig. Slutade med att jag fick betala dubbelt och fick ej mina pengar tillbaka. Rekommenderar ej denna firman eftersom dom ej bryr sig om sina kunder. Känner mig väldigt lurad på pengar.
    Kommer absolut inte ha något med dom att göra i framtiden!!!! Läs mer
    DIANA S gillar detta
  • 2009-07-01

Carl H skrev om Exakta Foto AB
    Det bästa med Tema Skolfoto är deras fotografer Anders Johan och Olof. De tar väldigt bra bilder, är trevliga och håller tiderna. Läs mer
  • 2008-12-11

Ulf B skrev om Exakta Foto AB
    Se upp för dessa skojare. Skickar ut
    foto och kataloger trots att man inte beställt.
    Dessutom inga returkuvert. Speciellt
    till katalogen. Läs mer
    DIANA S, RENÉ V gillar detta
  • Christina F

2008-10-28

Christina F skrev om Exakta Foto AB
    Ett företag som har ett märkligt sätt att hantera sina kunder. Skickar ut bilder till påseende även till dem som aktivt valt att INTE få hem några bilder. Uselt! Läs mer
    DIANA S, RENÉ V gillar detta

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte