Familjens Jurist i Stockholm, Drottninggatan

1.1

13 omdömen om Familjens Jurist i Stockholm, Drottninggatan

Mehdi S
Skrev om Familjens Jurist i Stockholm, Drottninggatan

Om ni letar efter en juridisk byrå som bara vill tömma er plånbok och fakturera maximalt utan att utföra någon tjänst, så är Familjejuristen en kopia av Rive. Så var det åtminstone för mig; nu är det er tur att prova."

Anna Rinman Familjerättsbyrå
4.9/5 i betyg av 9 omdömen 4.9 av 9 omdömen

Anna har varit mig behjälplig och tillmötesgående. Noggrann och gett mig råd hela tiden - har aldrig varit i Tingsrätten tidigare! Det

Daniel V
Skrev om Familjens Jurist i Stockholm, Drottninggatan

Katastrof, är de ens fördiga jurister. En enkel boutredning men några konton och en fastighet. Kruxet, Inga gemensamma barn men ett särkullsbarn. Det blev för svårt. De kommunicerade felaktig information, räknade fel, gjorde fel igen. Fet slutade med att jag (Särkullsbarnet) fick hjälpa dem att göra jobbet och räkna rätt. Jag vågar inte tänka på vad som hänt om jag inte haft grundläggande kunskap kring detta. Hur många har fått felaktiga utredningar utan att veta om det. Trots detta hade de mage att ta fullt betalt.

Thomas H
Skrev om Familjens Jurist i Stockholm, Drottninggatan

Hej . Vi vill informera om att INTE anlita Familjens jurist kontoret vid Globen .Vi blev rekommenderad av Fonus . Vi lämnade dödsboet efter våran pappa i boutredningsmannen händer . Vi trodde att vi skulle känna oss trygga och litade på boutredningsmannen. Men vi förstod snart att det var ett stort fel . När boutredningsmannen tog över dödsboet så missbrukade boutredningsmannen det . Vi kände att boutredningsmannen var ointresserad av uppdraget och ineffektiv . Efter ett väldigt dåligt arbete och ett dödsbo som boutredningsmannen...

Juristbolaget i Sverige AB
4.8/5 i betyg av 114 omdömen 4.8 av 114 omdömen

Stort tack till Juristbolaget för all hjälp med bouppteckningar. Kan verkligen rekommendera dem, proffsigt och vänligt bemötande.

Lennart N Lennart N
HAMPUS G

Detta säger sitt 1/5 riktigt dåligt

ROBERT B
Skrev om Familjens Jurist i Stockholm, Drottninggatan

Varning för kontakt överhuvudtaget med detta bolag. Ett telefonmöte där dom informerade om sina tjänster fakturerades med 2200 kr!! Utan att ha uppgett någonting!! Slamming

LENA B
Skrev om Familjens Jurist i Stockholm, Drottninggatan

Detta gäller Familjens jurist i Uppsala. Är det rimligt att en utredning av ett gift pars dödsbo ska ta nästan 19 månader? Utredningen påbörjades i början av maj 2019 och arvslotterna delades ut i slutet av november och i början av december 2020, dvs. nästan 19 månader senare. En av arvingarna avled under den tiden, vilket naturligtvis försenade utredningen, men mycket annat arbete borde ha kunnat göras snabbare. Vi upplevde att det inte fanns någon direkt lust att förbereda nästa steg i utredningen, t ex. insamlande...

Carl Christer S
Skrev om Familjens Jurist i Stockholm, Drottninggatan

Gäller kontoret på Bergsgatan som inte har nån egen sida: Ber om konsultation i en specifik avgränsad fråga kring en indexuppräkning. Faktureras 3 200kr utan att juristen kunnat hjälpa till, men hänvisat till erfaren kollega som ska ha 10 000kr för att utreda frågan. Jag avböjer och googlar fram svaret på frågan på fem minuter.

Tomas I
Skrev om Familjens Jurist i Stockholm, Drottninggatan

Varning varning ! Anlita inte detta företag. De har sköt eller rättare skulle skött vår bodelning efter min far. Allt har gjorts o gått fel. Därefter skickar de paragfer för att slippa ta ansvar. Vill heller inte ens öppet redovisa egna upparbetade tinmar? OBS! Anlita inte dem o har för avsikt att få ut en tidningartikek om detta.

Magdalena N
Skrev om Familjens Jurist i Stockholm, Drottninggatan

En okompiserd bouppteckning som de själva sa, men kostade 17000 kr och okunniga , kommer aldrig anlita familjens Jurist igen .

Christin K
Skrev om Familjens Jurist i Stockholm, Drottninggatan

Mitt livs största misstag att anlita dessa klåpare!

Ulf H
Skrev om Familjens Jurist i Stockholm, Drottninggatan

Dålig information. Nästan omöjligt att få tag i medarbetarna. Sex månader efter att jag sagt upp uppdraget fick jag en faktura för en tjänst som inte utförts. Även detta tog en evighet att rätta till. Detta är inte en advokatbyrå utan en faktureringsmaskin med allvarliga organisationsproblem. Avråder å det bestämdaste!!

Jennifer
Skrev om Familjens Jurist i Stockholm, Drottninggatan

Jag fick det dokument jag bad men hur de fakturerar är under all kritik! På fakturan fanns bara en slutsumma, ingen infortmation om hur lång tid de olika momenten tog och hur priset räknats ut. Den första fakturan bestred jag omgående då de skulle ha betalat för att jag bokat och bokat om en tid hos deras kundtjänst! De menade även att jag haft ett inledande möte med juristen vilket inte stämde, vi ordnade ärendet över mail. Tråkigt att behöva bestrida en faktura med oriktigheter. Den nya fakturan blev bättre men...

david e
Skrev om Familjens Jurist i Stockholm, Drottninggatan

Besviken. Kan inte rekommendera detta företag.