Johannes Örunver
en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna

Gustavslundsvägen 30
167 51 Bromma — Visa karta

Vad tror Johannes att er bostad är värd i dagsläget?

Ange ditt postnummer för en kostnadsfri värdering

Läs vad 32 kunder tycker om Johannes Örunver

• Alex G
    Alex G skrev om Johannes Örunver en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Johannes är väldigt kompetent och driven. Duktigt på att analysera nuläget och istället för att fokusera på att att sänka pris ökar han farten och jobbar ännu hårdare. Han har stor förståelse för utmaningar som både köpare och säljare sitter på och är skicklig på att få båda dessa parter nöjda. Kan varmt rekommendera Johannes till alla som vill sälja sin bostad i Bromma. Läs mer
  • Liran L skrev om Johannes Örunver en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Proffsig, snabb, effektiv, problem-lösare och med kundens behov i åtanken. Och dessutom väldigt duktig som mäklare med bra känsla för marknaden och hur man driver en budgivning på bästa sättet. Rekommenderar! Läs mer
  • Mikal T skrev om Johannes Örunver en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Var på en visning på en annan lägenhet där Johannes börja prata, tyckte att det var en bra mäklare som var tydlig och ärlig. Då vi hade en annan mäklare samt mäklarbyrå så tyckte vi att det kände helt annan tillmötesgående än den vi hade haft i ca 10 mån och försök till sälja lgh vid 2 tillfällen.  Johannes lyckades inte bara sälja lägenheten till ett högre pris vad tidigare mäklare gjort men även sälja innan visning för ett mycket bra pris.

Han har varit tillmötesgående, informativ, väldigt tydlig och proffesionell hela tiden. Vi är väldigt nöjda med Fastighetsbyrån och framför allt med Johannes som mäklare.  Läs mer
    2018-11-12 Johannes Ö svarar Mikal T
    Tack så jätte mycket för din fina rekommendation Mikal! Det har varit väldigt kul att få hjälpa dig och Jorge med försäljningen. Vi gjorde det bra tillsammans!
    Vi ses snart igen på tillträdet.

Johannes
  • Philip A skrev om Johannes Örunver en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Dynamiskt, lyhört, personligt och professionellt bemötande. Läs mer
    2018-11-12 Johannes Ö svarar Philip A
    Tack så mycket vännen! Hoppas du trivs i din nya, fina lägenhet :)

• Ana T
    Ana T skrev om Johannes Örunver en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    I bought a flat in Bromma and Johannes Örunver was my broker. He is very detailed oriented, customer focused, assertive, open and direct in his answers, gives complete information and goes the extra mile in making sure I understood everything and helped me the best way. He is also very sociable and friendly and it was really a great experience to have him as broker. It's the first time I do such a purchase and having his support was great. I recommend him for other first-time buyers for sure! Läs mer
    2018-11-12 Johannes Ö svarar Ana T
    Wow beautiful words! Thank you so much Ana! It was my pleasure. Glad I got to help you buy your first apartment.
    See you again soon :)

• Stefan G
    Stefan G skrev om Johannes Örunver en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Vi kom i kontakt med Johannes redan innan vi bestämt oss för att sälja vår lägenhet. När den dagen kom frågade vi oss vad den där proffsiga mäklaren hette och lade ner tid på att leta fram Johannes kontaktuppgifter speciellt. Vi sålde en lägenhet i Bromma/Riksby. Johannes var väldigt påläst om området och var satte våra förväntningar på en rimlig nivå.

Johannes är otroligt service minded och hjälper till med allt som kan förväntas och mer därtill Läs mer
    2018-10-01 Johannes Ö svarar Stefan G
    Tack för dina fina ord vännen! Det har varit väldigt kul att samarbeta med dig och Amanda.
    Vi ses snart igen :)
  • Nathalie R skrev om Johannes Örunver en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Johannes hjälp med vårt första bostadsköp var över förväntan. Han är proffesionell, trevlig, svarade på alla våra frågor och tog allt i lugn takt. Det kändes tryggt och genuint genom hela processen. Av alla de mäklare vi träffat har Johannes varit den absolut bästa! Rekommenderar starkt! Läs mer
    2018-09-17 Johannes Ö svarar Nathalie R
    Dina ord värmer mitt mäklarhjärta :) Tack så hemskt mycket och grattis till er fina lägenhet! Vi ses på tillträdet.

Johannes
  • Mattias B skrev om Johannes Örunver en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Trevligt och kunnigt bemötande som gav oss snabb hjälp vid såväl köp som sälj av bostadsrätt. Läs mer
    2018-09-05 Johannes Ö svarar Mattias B
    Tack för dom fina orden Mattias! Så glad att jag fick hjälpa er under både köp och säljprocessen. Extra skönt att vi fick er lägenhet såld utan visningar och helt off-market :)

Johannes
  • Anders E skrev om Johannes Örunver en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Johannes var engagerad och snabb på att få min lägenhet såld. Han jobbade hårt med att få den såld innan visningar.
    Tack Johannes för ett bra jobb! Läs mer
    2018-09-05 Johannes Ö svarar Anders E
    Tack själv Anders! Jag lovade ju att sälja den innan visning så jag var tvungen att steppa upp ordentligt :D
    Tack återigen för förtroendet. Vi ses snart igen!

Johannes
  • Laila S skrev om Johannes Örunver en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Effektiv och entusiastisk, ledde till snabb affär, vi är nöjda köpare. Läs mer
    2018-09-05 Johannes Ö svarar Laila S
    Tack Laila! Det har varit väldigt roligt att få hjälpa er hitta er nya bostad, trots att det gick väldigt snabbt haha :)
  • Magnus S
    Magnus S skrev om Johannes Örunver en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Sålde min 2a på 42m2 i Ulvsunda/Bromma.

Blev proffsigt och seriöst bemött. Gav ett förtroendeingivande intryck vid första mötet.

Hade inga förväntningar mer än att få lägenheten såld och Mäklaren sålde lägenheten och fick dessutom ut mera än vad jag vågat hoppats på.

Jag är riktigt nöjd med Johannes! Kommer rekommendera honom starkt till andra om jag får den frågan. Grymt bra mäklare! Läs mer
    2018-08-02 Johannes Ö svarar Magnus S
    Tack så hemskt mycket för dom fina orden Magnus! Vilket underbart samarbete vi har haft från start, detta gjorde vi bra tillsammans!
    Grattis återigen till giftermålet och er nya lägenhet. Vi ses vännen!
  • Martin S skrev om Johannes Örunver en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Johannes hjälpte mig vid försäljningen av min lägenhet i Johannesfred, Bromma. Försäljningen ägde rum i ett läge där marknaden bromsat in vilket innebar en stor utmaning för Johannes att nå den uppsatta målsättningen. Johannes jobbade målmedvetet med att hitta de rätta spekulanterna för objektet, han var lyhörd för våra behov och önskemål, duktig på att kommunicera och i efter avslutad försäljning är vi mycket nöjda med resultatet och Johannes insats. Jag kan ge mins varmaste rekommendationer till Johannes! Läs mer
    2018-08-02 Johannes Ö svarar Martin S
    Tuff marknad men din lägenhet hade också Brommas finaste utsikt vilket gjorde att vi hade dom rätta förutsättningarna. Stort tack för dom fina orden och för ditt förtroende under hela processen. All lycka med nya huset :)
  • Sofie V skrev om Johannes Örunver en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Jag köpte en lägenhet i Minneberg där Johannes var mäklare. Han var mycket tydlig i kommunikationen och såg till att jag hade all information jag behövde när vi avslutade affären. Bra att ha kontakt med. Läs mer
    2018-08-02 Johannes Ö svarar Sofie V
    Tack snälla Sofie! Vi hörs om ett par dagar på tillträdet :)
  • Filip G skrev om Johannes Örunver en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Sålde min lägenhet på 2,5 rum i minneberg, driven mäklare och gjorde ett bra jobb Läs mer
    2018-08-02 Johannes Ö svarar Filip G
    Tack Filip! Vi ses om ett par dagar på tillträdet.
  • Karin P skrev om Johannes Örunver en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Engagerad mäklare, bra och snabb servie, otroligt hjälpsam! Läs mer
    2018-08-02 Johannes Ö svarar Karin P
    Tack för rekommendationen Karin! Har varit väldigt kul att få hjälpa er. Grattis till ert framtida giftermål och ert nyköpta hus :)
  • Ulla N skrev om Johannes Örunver en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Jätteduktig och lugn. Stort förtroende för Johannes! Läs mer
    Johannes Ö gillar detta
  • Anna Elisabet L skrev om Johannes Örunver en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Vi blev trevligt bemötta. Johannes tog sig tid att låta oss se lägenheten vi köpt flera gånger. Han gick igenom avtalsvillkoren i lugn och ro med oss och säljaren. Vi väntar på att vårt hus ska bli sålt innan lägenhetsaffären kan slutföras. Det finns inget på minussidan jag kan komma på. Vi är nöjda med den hjälp vi fått hittills med lägenhetsköpet. Läs mer
    2018-06-07 Johannes Ö svarar Anna Elisabet L
    Tack för era fina ord Anna! Jag ville verkligen att ni skulle känna er trygga och nöjda med köpet. Därför var det extra viktigt att ni fick se lägenheten flera gånger och känna att det var rätt.

Johannes
  • Markus J skrev om Johannes Örunver en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Johannes hjälpte oss genom hela processen fram till en snabb och smidig affär med ett bättre slutpris än vi hoppats på! Väldigt duktig! Läs mer
    2018-05-03 Johannes Ö svarar Markus J
    Tack för att ni trodde på mig och min strategi som resulterade i ett högt slutpris! Vi ses Markus

Johannes
  • Frida F skrev om Johannes Örunver en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Mycket bra bemötande, trevlig och tillmötesgående. Läs mer
    2018-04-16 Johannes Ö svarar Frida F
    Tack för din fina reco Frida! Och tack för ett jätte trevligt samarbete. Hoppas ni trivs i Västerås :)

Johannes
  • Kjell A skrev om Johannes Örunver en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Vi har sålt ett bostadsrättsradhus i Bromma.
    Vi har varit väldigt nöjda med Mäklaren som har ett väldigt trevligt bemötande och hållt oss informerade under säljprocessen. Under budgivningen blev vi dock lite besvikna när han inte var öppen med att det var han som pressat fram kontraksskrivning med köparen i all hast fast både vi och köparen inte hade någon brådska. Det kan vara så att mäklaren såg en risk med att köparen skulle hoppa av om vi ej gick snabbt fram. Vi hade gärna sett att han varit öppen med detta mot oss och inte låtsas att köparen hade bråttom.
    Vi är ändå nöjda med affären i stort. Läs mer
    2018-04-16 Johannes Ö svarar Kjell A
    Hej Kjell!
    Tack för er reco och väldigt kul att höra att ni är nöjda. Att hålla mina säljare uppdaterade under hela processen är något jag värderar högt.

Angående budgivningen; Tråkigt att ni känner så. Det fanns bara två budgivare och den andra hade lagt sig. Efter att ha värderat situationen så gav jag er rådet att komma till avslut då vi låg på en nivå som alla var nöjda med. Förklarade även detta efter kontraktet.

Tack återigen för ett jätte fint samarbete. Vi ses på tillträdet! :)

Johannes
  • Anja W skrev om Johannes Örunver en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Trevlig och tillmötesgående mäklare som varit väldigt hjälpsam under köpprocessen. Han kändes ärlig och uppriktigt intresserad av att det skulle bli en bra affär för både köpare och säljare. Läs mer
    2018-03-22 Johannes Ö svarar Anja W
    Tack snälla Anja! Alltid extra kul att hjälpa någon köpa sin första lägenhet :) Ni har köpt en superfin lägenhet och ni kommer att trivas så bra! Vi ses på tillträdet.

Johannes
  • Elin E skrev om Johannes Örunver en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Vill du sälja din bostad?! Då är det Johannes som du söker.
    Trevlig, tydligt och proffsig!!! Bästa mäklaren. Jag är oerhört nöjd med försäljningen! Läs mer
    2018-03-22 Johannes Ö svarar Elin E
    Tack för din fina reco Elin! Jätte kul att vi kunde få till en snabb affär med ett bra slutpris. Och tack återigen för ett trevligt samarbete. Vi ses på tillträdet :)

Johannes
  • Jörgen S skrev om Johannes Örunver en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Positiv, vältalig, områdesorienterad. Trots mätt marknad, sålde han till ok pris Läs mer
    2018-03-19 Johannes Ö svarar Jörgen S
    Tack snälla Jörgen! Det har varit väldigt kul att samarbeta med dig och Eva under processen. Det var lite tufft men till slut lyckades vi! Hoppas ni trivs i er nya fina lägenhet.

Johannes
  • Minna-lisa F skrev om Johannes Örunver en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Johannes har varit väldigt tillmötesgående och professionell i sin roll. Han ger verkligen det lilla extra och är väldigt mån om att kunden ska bli nöjd. Även efter försäljningen har Johannes varit hjälpsam och ställt upp och levererat service utöver det förväntade. Jag kan varmt rekommendera Johannes som mäklare! Läs mer
    2018-02-09 Johannes Ö svarar Minna-lisa F
    Tack för den fina rekommendationen Minna-Lisa! Det har varit otroligt kul att få förmedla er bostad och att samarbeta med er under försäljningsprocessen. Vi ses på tillträdet!
  • Michel C skrev om Johannes Örunver en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Supertrevlig mäklare. Allt gick smidigt till! Läs mer
    2018-02-08 Johannes Ö svarar Michel C
    Tack för ett jätte bra samarbete Sandra! :)

Grym mäklare! Keep up the Good work. Mvh michel Läs mer
    2018-02-01 Johannes Ö svarar Michel C
    Tack Michel! Alltid extra roligt att samarbeta med så sköna säljare.

Johannes
  • Jesper E skrev om Johannes Örunver en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Johannes identifierade snabbt vad jag ville köpa, såg till att ligga i framkant och erbjuda mig flera objekt, särskilt "kommande" försäljningar. Det gav också snabbt resultat.
    Snabb, effektiv och ett trevligt bemötande och gav mig den hjälp jag behövt. Läs mer
    2017-12-19 Johannes Ö svarar Jesper E
    Tack så mycket Jesper! Riktigt kul att vi hittade en lägenhet som du verkligen gillade!
  • Joakim G skrev om Johannes Örunver en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Johannes har utfört ett alldeles utmärkt arbete med försäljningen av min lägenhet. Hör servicenivå och alltid professionell. Läs mer
    2017-12-19 Johannes Ö svarar Joakim G
    Tack för ett bra samarbete Joakim! Skönt att vi kunde få till en försäljning utan visningar.
    Vi ses på tillträdet!
  • Sofia J skrev om Johannes Örunver en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Johannes var kunnig, taktisk och stöttade oss genom hela processen att framgångsrikt sälja vår lägenhet på en skakig bostadsmarknad i november 2017 Läs mer
    2017-12-18 Johannes Ö svarar Sofia J
    Tack för rekommendationen Sofia! Och tack för att ni hade förtroende för mig och min plan under hela processen. Lycka till med nya huset!
  • Johan L skrev om Johannes Örunver en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxcx Läs mer
    Johannes Ö gillar detta
  • Malin W skrev om Johannes Örunver en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Vänligt och proffesionellt bemötande och en realistisk och korrekt värdering av bostaden. Kunde utföra en snabb försäljning i enlighet med våra önskemål. Snygga och stilfulla bilder i prospektet tagna av en väldigt bra fotograf. Vi är mycket nöjda med utfört arbete. Läs mer
    2017-10-25 Johannes Ö svarar Malin W
    Jag och min fotograf tackar för dom fina orden! Jätte kul att vi kunde få till en snabb försäljning precis som ni önskade.
    Tack för ett superbra samarbete och lycka till med ert nya hus.

Johannes
  • Ernesto G skrev om Johannes Örunver en del av Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    Jag är mycket nöjd med Johannes Örunver. Johannes skötte allting på ett proffsig, smidig och bra sätt, han är väldigt kompetent och påläst och jag rekommenderar honom gärna som mäklare. Läs mer
    2017-10-24 Johannes Ö svarar Ernesto G
    Tack för ditt fina omdöme Ernesto! Riktigt kul att du är nöjd med försäljningen samt att vi tangerade rekordpris i föreningen.

Erica Holmberg
Robin Heimberger