Per-Martin Nesselsten
en del av Fastighetsbyrån Ekerö

Mälarö Torg 2-4
178 24 Ekerö — Visa karta

Vad tror Per-Martin att er bostad är värd i dagsläget?

Ange ditt postnummer för en kostnadsfri värdering

Läs vad 88 kunder tycker om Per-Martin Nesselsten

• Niklas L skrev om Per-Martin Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Ekerö
    Köpt bostadsrätt. Mycket bra bemött av mäklare. Seriöst, trovärdigt. Läs mer
  • Bengt Göran L skrev om Per-Martin Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Ekerö
    Trevlig, kunnig och aktiv, emellanåt något svårnåbar. Läs mer
  • Birgitta G skrev om Per-Martin Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Ekerö
    köpt sommar husfäringsö. mkt bra bemötande, påläst. tydlig. Läs mer
  • Harriet L skrev om Per-Martin Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Ekerö
    Per-Martin sålde min bostadsrätt på en vecka trots trög marknad. Fler bostadsrätter i området är fortfarande osålda. P-M var proffsig och grannarna sa att han lät kunnigare och positivare än de andra mäklarna i området.
    Jag var orolig att inte få sålt men P-M var lugn och ingav förtroende att det skulle lösa sig.
    Jag hade ett önskat belopp och det var det jag fick.
    Allt som allt är jag mycket nöjd med hur P-M handskats med försäljningen. Han var proffsig, lugn och ingav förtroende. Läs mer
  • Torgny L
    Torgny L skrev om Per-Martin Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Ekerö
    Sålt villa i Ekerö Sommarstad till förväntat pris!
    Engagerad och intresserad - Realistisk värdering, även i en situation där marknaden förändrades negativt. Bra stöd också i själva säljprocessen!

Kan varmt rekommendera Per-Martin! Läs mer
  • Magnus L skrev om Per-Martin Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Ekerö
    Jag har köpt av Per-Martin. Allt funkade perfekt med snabb återkoppling och hjälp med information Läs mer
  • johnny e skrev om Per-Martin Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Ekerö
    Såld friliggande villa med sjönära läge.
    Mycket bra och proffsigt bemötande.
    Mina förväntningar var högsta möjliga pris.
    Vi nådde inte riktigt ända fram fram men nära nog för att
    göra affär.

Bra närvaro , högt intresse för mitt objekt
    Bra kommunikation Läs mer
    2018-08-06 Per-Martin N svarar johnny e
    Tack för ett bra samarbete Johnny,

Du har onekligen skapat bra förutsättningar inför försäljningen där vi haft tid på oss att förbereda med bilder, kunnat synas som en kommande försäljning samt där du lämnat och dokumenterat mycket bra information gällande fastigheten inför försäljningen.
  • Helena B skrev om Per-Martin Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Ekerö
    Vi uppskattar Per-Martin som mycket bra utifrån vårt köp av hus. Han bemötte oss på ett trevligt och korrekt sätt. Vi uppskattade att han gav oss en öppning för att kunna återkomma trots en viss tvekan.
    Per-Martin var tillgänglig, men på inget sätt pådrivande. Vi kan varmt rekommendera honom som mäklare. Läs mer
    2018-08-06 Per-Martin N svarar Helena B
    Hej Helena,

Tack för de vänliga orden och det är roligt att läsa att ni uppskattar mitt sätt att förmedla fastigheter här på Ekerö. Snart har ni en härlig tid att se fram emot i huset på Färingsö :)
  • Cassandra Z skrev om Per-Martin Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Ekerö
    Vi sålde vårt hus på Helgö, ett litet vinterbonat fritidshus. Då vi köpte det genom Per-Martin, och han även hjälp svärföräldrarna med både köp och försäljning efter det kändes det som ett naturligt val att välja honom igen. Han är professionell och strävar efter att göra rättvisa affärer där båda parter kommer ut nöjda. Läs mer
    2018-08-06 Per-Martin N svarar Cassandra Z
    Hej Cassandra, det har varit ett rent nöje att hjälpa er med både köp och försäljning av ert fina hus och ett stort tack för att jag även fick tipset om att hjälpa svärföräldrarna med deras försäljning. Hoppas ni kommer trivas bra i ert nya hus :)
  • Lars A skrev om Per-Martin Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Ekerö
    Väldigt duktig i en till en diskussionen. Hade hoppats att han haft alla papper klara med säljaren, men det kan ha berott på säljaren. Läs mer
    2018-08-06 Per-Martin N svarar Lars A
    Hej Lars, tack för er fina rekommendation och hoppas allt gått bra med flytten. Vårat huvudkontor arbetar ständigt med att förbättra våra system för informationsinsamling där vår nya tjänst säljcoachen hjälper våra säljare att ha överblick på försäljningen samt där de kan komplettera med uppgifter som är viktiga för försäljningen, till våra spekulanter och slutligen deras husköpare.
  • Ann J skrev om Per-Martin Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Ekerö
    Mäklaren var påläst, engagerad, kunnig och trevlig. Det vi fått hjälp med att sälja var en brf. Läs mer
  • Thomas L skrev om Per-Martin Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Ekerö
    Proffsig och kunnig. Dessutom trevlig. Läs mer
  • Robert N skrev om Per-Martin Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Ekerö
    Våren -17 tyckte Per-Martin att vi skulle lägga mer än en halv miljon i bud över utgång med motiveringen att så mycket kommer det gått upp om ett halvår. Marknaden har bara gått nedåt sedan dess. Oseriöst att lova framtida värdeökningar som mäklare, därför valde vi att inte buda på det objektet. Sådana mäklare som skapat bubblan som råder. Läs mer
    2018-05-15 Per-Martin N svarar Robert N
    Hej Robert,

Då jag ej vet vilket objekt ni har tittat på är det svårt för mig att ge dig ett bra svar på det här omdömet. Dock är det givetvis olyckligt att ni som bostadsspekulant uppfattat detta som oseriöst vilket inte ligger i linje med hur jag arbetar med försäljningar här på Ekerö.

I slutändan är det inte vi mäklare som bestämmer priserna, utan det är marknaden och de spekulanter som framför bud till våra säljare som styr slutpriserna.

Jag hoppas att ni hittat ett annat fint boende här på Mälaröarna och ni är varmt välkomna att kontakta mig på pm.nesselsten@fastighetsbyrån.se alternativt 070 754 54 35 om ni har några vidare frågor eller funderingar.
  • Kristina R skrev om Per-Martin Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Ekerö
    Vi har sålt två hus med hjälp av Per-Martin. Han ger ett mycket proffsigt bemötande och är lösningsorienterad. Trevlig mot både spekulanter och säljare. Kan varmt rekommendera honom som mäklare. Läs mer
    2018-05-15 Per-Martin N svarar Kristina R
    Hej Kristina,

Tack för ett bra samarbete under dessa två försäljningar, det värmer att ni är nöjda med mitt sätt att förmedla bostäder här på Ekerö.
  • Lars S skrev om Per-Martin Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Ekerö
    Per-Martin sålde vår villa på Ekerö. Det blev en bra och smidig affär där vi fick all hjälp som vi behövde. Läs mer
    2018-05-15 Per-Martin N svarar Lars S
    Tack för ert förtroende Lars, det här var en riktigt kul försäljning med ett bra slutresultat med nöjd köpare samt säljare.
  • Sten Y skrev om Per-Martin Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Ekerö
    Trevligt bemötande. Ordning och reda! Läs mer
    2018-05-15 Per-Martin N svarar Sten Y
    Tack och bock Sten, det har varit kul att få hjälpa er med denna processen från dess att ni var ute och letade nytt boende för att nu ett par år senare sälja huset med ett bra resultat!
  • Andreas U skrev om Per-Martin Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Ekerö
    Vi köpte ett hus som Per-Martin (PM) sålde. Vi upplevde PM som mycket ärlig och rak i sin kommunikation. Precis vad man hoppas att en mäklare ska vara, men kanske inte alltid är.
    Han svarade alltid snabbt på alla frågor, tog sig tid för oss som köpare, även när han var supersjuk (man cold) under processen.
    Vi är supernöjda med PM som säljande mäklare och kan varmt rekommendera honom! Läs mer
    2018-05-15 Per-Martin N svarar Andreas U
    Hej Andreas, det glädjer mig att höra att ni är nöjda med processen under ert husköp då detta ofta kan vara en stressig period för en köpare med många frågor och funderingar.

Tack för din fina rekommendation och lycka till med ert nya boende :)
  • Marie L skrev om Per-Martin Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Ekerö
    Var trevlig före & under visning men dröjde med handpenningen & har fortfarande inte hämtat sålt skylten Läs mer
    2018-05-15 Per-Martin N svarar Marie L
    Hej Marie, det här är tyvärr en effekt av en hektisk vår och dåligt planerad semestervecka till värmen vilket gjorde att er hantering av handpenning blev senarelagd. Det är ingen ursäkt, men en förklaring till varför detta dröjde. Jag har nu börjat se över mina rutiner för hantering av säljarens handpenning för att detta ska undvikas i framtida affärer.

Jag hoppas att ni är fortsatt nöjda med min insats under den fortsatta processen och det var roligt att vi kunde sälja huset så pass snabbt till ett bra pris med en nöjd köpare.
  • Maria L skrev om Per-Martin Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Ekerö
    Över förväntan! Kunnig, svarar snabbt och är tillmötesgående. Läs mer
    2018-05-15 Per-Martin N svarar Maria L
    Tack Maria, det bästa som finns är att överträffa mina kunders förväntningar. Jag vill även ge dig en eloge som säljare som tog till dig av mina råd och investerade i huset inför försäljningen vilket ledde till ett rekordpris för området.
  • Tobias skrev om Per-Martin Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Ekerö
    Vi är nöjda Per-Martins arbete och kan varmt rekomendera honom. Läs mer
    2017-12-27 Per-Martin N svarar Tobias
    Tack för er rekommendation Tobias och det glädjer mig att höra att ni är nöjda med min insats.
  • Jesper O skrev om Per-Martin Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Ekerö
    Per-Martin är säljarnas mäklare. Som köpare bör man säkerställa och kontrollera att man fått all information och samtidigt se över att man faktiskt gått igenom det man skriver under att man gjort. En del missar som var väsentliga som jag anser att man bör ha koll på som mäklare. Socialt duktig vilket tyvärr ibland används till att prata bort saker som ifrågasätts. Läs mer
    2017-12-21 Per-Martin N svarar Jesper O
    Hej Jesper,

Det är precis av den här anledningen vi även frågar våra köpare hur de upplever processen då det är viktigt för mig att även mina köpare blir nöjda.

Jag tar till mig det du skriver och min plan är att inför 2018 ta fram bättre rutiner samt dokument för kunna säkerställa att våra säljare inte missar att fylla i viktigt och väsentlig information inför en försäljning.

Hoppas allt gått bra med flytten och jag vill passa på att önska er en God Jul i nya huset.
  • Östen L skrev om Per-Martin Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Ekerö
    Jag anser Per-Martin vara en seriös och erfaren mäklare.
    Trevligt bemötande samt kunnig och ärlig i sin beskrivning av objektet.
    Jag är glad att det var han som hanterade objektet som jag och min fru fastnade för. Läs mer
    2017-12-21 Per-Martin N svarar Östen L
    Hej Östen, tack för de fina orden och hoppas att ni landat bra i nya huset, vi hörs av framöver.
  • Robin K skrev om Per-Martin Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Ekerö
    Väl genomfört uppdrag. Nöjda säljare och köpare.
    Rekomenderas Läs mer
    2017-12-21 Per-Martin N svarar Robin K
    Tack för ett gott samarbete Robin, hoppas ni trivs i era nya boenden så hörs vi under nästa år när det är dags för deklaration :)
  • Daniel N skrev om Per-Martin Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Ekerö
    Per-Martin var en toppen mäkare, avslappnad, naturlig och tillmötesgående. Läs mer
  • Eva O skrev om Per-Martin Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Ekerö
    Med ett mycket vänligt bemötande och professionellt utfört arbete kan jag varmt rekommendera Per-Martin att ta hand om försäljningen av din fastighet. Läs mer
    2017-04-11 Per-Martin N svarar Eva O
    Tack för de vänliga orden samt din rekommendation Eva, det har varit ett rent nöje att hjälpa er med försäljningen av radhuset.
  • Cecilia S skrev om Per-Martin Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Ekerö
    Lyhörd, sympatisk, trevlig, ärlig, snabb med återkoppling och positiv. Läs mer
    2017-04-11 Per-Martin N svarar Cecilia S
    Tack för de vänliga orden Cecilia, sommaren är runt hörnet och snart kan ni njuta av ert nya fina fritidshus.
  • Hans S skrev om Per-Martin Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Ekerö
    Jag uppfattade Per-Martin som kunnig och seriös. Läs mer
    2017-04-11 Per-Martin N svarar Hans S
    Tack för ett bra samarbete Hans, det är alltid lika kul att sälja fritidshus på en Ö i Mälaren.
  • Dennis E skrev om Per-Martin Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Ekerö
    Trevlig, kunnig och förtroende ingivande mäklare med bra koll på marknaden. Läs mer
    2017-04-03 Per-Martin N svarar Dennis E
    Tack för ett gott samarbete Dennis, hoppas allt gått bra med flytten och att ni trivs bra i nya hemmet.
  • Imre-barna L
    Imre-barna L skrev om Per-Martin Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Ekerö
    Per-Martin hjälpte oss med köpet av vårt nya hus på Ekerö. Han var väldigt hjälpsam, lyhörd och återkopplade snabbt när vi hade frågor. Han tog sig också tid att beråtta om Ekerö samt avslöjade några av sina smultronställen. Jag upplevde honom som proffsig och kan absolut tänka mig att anlita honom på nytt. Läs mer
    2016-12-22 Per-Martin N svarar Imre-barna L
    Tack för er fina rekommendation och vänliga ord. Det är alltid lika kul att få hjälpa en ny familj till Ekerö där jag utgår mycket från mina egna erfarenheter när jag letade hus här på Ekerö. Hoppas att ni kommer att trivas i nya huset, nu är det bara ett par månader kvar till inflyttning :)
  • Elin F skrev om Per-Martin Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Ekerö
    Jag tyckte Per-Martin var enkel att jobba med och förklarade bra hur hela processen skulle gå till. Han var trevlig, proffesionell, lyhörd, flexibel och ödmjuk. Det enda negativa var att det kunde vara svårt att få tag på honom. Läs mer
    2016-12-22 Per-Martin N svarar Elin F
    Tack Elin, det har varit kul att få hjälpa er med ert första husköp och jag hoppas att ni trivs i ert nya hem. Jag har under hösten även framgångsrikt arbetat fram en metod för att kunna vara mer tillgänglig under de första och ofta viktiga dagarna på arbetsveckan där spekulanter behöver få kontakt med mig
  • Natalia P skrev om Per-Martin Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Ekerö
    Trevligt bemötande! Alltid positiv! Kännde att jag alltid kunde ring honom vid frågor. Bra service! Läs mer
    2016-12-22 Per-Martin N svarar Natalia P
    Tack Natalia, det har varit ett rent nöje att få hjälpa er med försäljningen av ert hus, vi hörs efter årsskiftet när det är dags att deklarera försäljningen.
  • Nathalie E skrev om Per-Martin Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Ekerö
    Bra. Proffsigt och förtroendefullt Läs mer
    2016-12-22 Per-Martin N svarar Nathalie E
    Tack Nathalie, dessa tre ord är precis så jag vill uppfattas av mina säljare och köpare :)
  • Malin J skrev om Per-Martin Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Ekerö
    Permartin såg till alla parters bästa, man kunde fråga honom i princip vad som helst och han svarade på ett professionellt och mänskligt sätt. Han var väldigt personlig och agerade inte i mitt tycke som en säljare utan som en medmänniska. Riktigt bra mäklare och kille! Läs mer
    2016-12-22 Per-Martin N svarar Malin J
    Tack för de vänliga orden Malin och att ni är nöjda med mitt arbete när ni köpt hus. Hoppas att ni trivs i ert nya hem :)
  • Anna A skrev om Per-Martin Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Ekerö
    Bra, engagerad, driven och professionell! Läs mer
    2016-12-22 Per-Martin N svarar Anna A
    Tack Anna, det har varit kul att få hjälpa er med både husköp samt försäljning. Hoppas att ni trivs i nya fina huset så hörs vi av under 2017 när det är dags för deklaration.
  • Fredrik E skrev om Per-Martin Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Ekerö
    Bra, kunnig, rak och ärlig. Kan definitivt rekommendera honom. Läs mer
    2016-12-22 Per-Martin N svarar Fredrik E
    Tack Fredrik för din fina rekommendation och ett perfekt samarbete under försäljningen av huset.
  • Tobias L
    Tobias L skrev om Per-Martin Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Ekerö
    Han har en positiv inställning med en lagom säljaratityd, som snarare ger en skjuts åt affären än skrämmer köparen.
    Vid annonseringen ville vi ändra annonsen han informerade att vi avvek från normen men samtidigt hörsammade han vårt önskemål, det gör honom till en lyhörd säljare.

Sist men inte minst så var han den mäklaren från Ekerös alla mäklarfirmor som hade den mest verklighetsförankrade värderingen och som såg ljusast på framtiden. Läs mer
    2016-12-22 Per-Martin N svarar Tobias L
    Tack för de fina orden Tobias, det glädjer mig att höra att mitt arbetsmetod är uppskattad där det är viktigt för mig att både köpare och säljare känner sig trygga i alla led.
  • Filip L skrev om Per-Martin Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Ekerö
    Professionell, flexibel, involverande och engagerad. Läs mer
    2016-12-22 Per-Martin N svarar Filip L
    Tack för de värmande orden Filip, det var kul att hjälpa dig med din försäljningen och att konceptet "på gång" gav ett riktigt bra slutresultat.
  • Leo B skrev om Per-Martin Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Ekerö
    Väldigt trevlig och kunnig mäklare Läs mer
    2016-12-22 Per-Martin N svarar Leo B
    Tack Leo, jag ser fram emot att få följa era husplaner under åren som kommer, hoppas att allt gått bra och att ni trivs med huset.
  • Jonas H skrev om Per-Martin Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Ekerö
    Jag tycker att P-M var väldigt pragmatisk och värnade både köpare och säljarens imtresse. Läs mer
    2016-12-22 Per-Martin N svarar Jonas H
    Tack Jonas, vad kul det är att höra att ni som köpare uppskattar mitt sätt att arbeta, hoppas ni haft ett fint första år med huset :)
  • Batol A skrev om Per-Martin Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Ekerö
    Per-Martin var en mycket kompetent och engagerad mäklare. Han berättade hela tiden vad som hände i processen och var mycket påläst. Vi fick dessutom ett pris högt över våra förväntningar! Rekommenderar honom starkt till alla som ska sälja! Läs mer
    2016-12-22 Per-Martin N svarar Batol A
    Hej Batol, vad kul att höra att ni är nöjda med min insats. Det är alltid lika kul att sälja dessa radhus och kunna visa att min arbetsmetod ger de högsta slutpriserna. Hoppas att ni trivs bra i ert nya hem så hörs vi av inför deklarationen.
  • Mikael E skrev om Per-Martin Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Ekerö
    Mäklare Per-Martin Nesselsten har gjort ett mycket bra jobb. Han är proffesionell, pålitlig och kunnig. Läs mer
    2016-12-22 Per-Martin N svarar Mikael E
    Tack för de vänliga orden Mikael, det har varit ett rent nöje att få hjälpa till med försäljningen av din fastighet.
  • Carina C skrev om Per-Martin Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Ekerö
    Vi uppfattade P-M som en mycket trevlig och charmig person och kan absolut rekommendera honom till andra. Läs mer
  • Inga-lill W skrev om Per-Martin Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Ekerö
    Tillmötesgående och flexibel. Läs mer
  • Maria G skrev om Per-Martin Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Ekerö
    Jag och min sambo rekommenderar andra att välja Per-Martin som mäklare. När det är dags för oss att sälja kommer vi med all säkerhet välja att anlita honom. Det har varit skönt att köpa en bostad som Per-Martin varit mäklare till. Han har varit lätt att kontakta, svarat engagerat på våra frågor och löst samtliga problem som dykt upp. Dessutom är han väldigt trevlig vilket är ett plus :) Läs mer
  • Ted L skrev om Per-Martin Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Ekerö
    Professionellt intryck, påläst, vänlig och såg till att affären blev smidigt genomförd. Rekommenderas. Läs mer
  • Leif E skrev om Per-Martin Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Ekerö
    Är mycket nöjd med Per-Martin. Engagerad och ett bra och enkelt bemötande, kommer att rekommendera honom. Han lyckades också skitbra med försäljningsbeloppet, vilket är viktigt för säljaren. Det tog lite lång tid att få in
    handpenningsbeloppet på kontot, men det gör inget för på banken får man ingen
    ränta, dom frågar bara om man är kund där! Läs mer
  • Anna G skrev om Per-Martin Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Ekerö
    Mkt bra, trevlig, pålitlig och hjälpsam! Nöjda köpare! //Anna & Sebastian Läs mer
  • Gunilla H skrev om Per-Martin Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Ekerö
    Försäljningen av huset har gott bra där Per Martin har gjort allt för att säljare och köpare
    Ska känna sig trygga i sin köp sälj situation. Läs mer
  • Johan N skrev om Per-Martin Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Ekerö
    Per-Martin var lyhörd, engagerad och kompetent.
    Jag upplevde att hans bemötande var mkt seriöst, både mot säljare och köpare.

Jag kommer definitivt rekommendera och använda mig av Fastighetsbyrån för ev framtida fastighetsaffärar. Läs mer
  • Catarina C skrev om Per-Martin Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Ekerö
    Han gjorde ett utmärkt jobb vi den försäljning han genomförde med oss dom köpare. Läs mer
Per-Martin Nesselsten
Sandra Selander