Alla kategorier Mäklare Västra Götaland Göteborg Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Eriksberg

Fastighetsbyrån Eriksberg

Belegatan 8, 417 64 Göteborg — Visa karta

Fastighetsbyrån här på Hisingen startades på 60-talet och vårt kontor i Eriksberg ligger på Wieselgrensplatsen. Vi mäklare som jobbar här har koll på området Norra Älvstranden, Tuve, Lundby och Backa, och vi hjälper dig gärna att hitta rätt.

Vi gör allt för att göra din flytt så bekväm som möjligt. Vi är marknadsledande i Göteborgstrakten och har lång erfarenhet av branschen. Vi har koll på alla bostadsrätter här omkring och även de enstaka villor som finns. Tveka inte att kontakta oss om det är något du funderar på. Varmt välkommen!

Läs vad 86 kunder tycker om Fastighetsbyrån Eriksberg

• 2019-01-02

Petra N skrev om Celia Kanthe en del av Fastighetsbyrån Eriksberg
    Celia slutade på Fastighetsbyrån under perioden från köp till tillträde, detta fick vi ingen information om förrän vi satt på tillträdet (säljarna hade inte heller fått info). Minus för detta, annars bra bemötande. Läs mer
  • Akki G

2018-12-15

Akki G skrev om Fastighetsbyrån Eriksberg
    Fredrik Wiland hjälpte oss på ett suveränt sätt att sälja våt lägenhet på Monsungatan 51.
    Han hade ett gall, positivt och kunnigt sätt.
    Vi kan varmt rekommendera honom och önskar honom varmt lycka till. Läs mer
  • 2018-11-26

Marzieh S skrev om Fastighetsbyrån Eriksberg
    Bra bemötande , har mycket kunskap om sitt jobb, kompetent , trevlig , tiigänglig Läs mer
  • Patrik W

2018-11-19

Patrik W skrev om Celia Kanthe en del av Fastighetsbyrån Eriksberg
    Mycket bra mäklare och mycket nöjd med bostaden! Läs mer
    2018-11-22 Celia K svarar Patrik W
    Hej Patrik. Tack för din reco! Kul att just du blev köpare till lägenheten och flyttar ut till Eriksberg. Vi ses på kajen!
  • 2018-11-15

Ulla G skrev om Fastighetsbyrån Eriksberg
    Trevlig men fick veta att lägenhetsnyckeln var återlämnad till mig trots att den var kvar hos mäklaren. Detta skapade flera dagars oro innan han hittade den. Läs mer
  • 2018-10-28

Jonas J skrev om Fastighetsbyrån Eriksberg
    Köpte en lägenhet men inte förrän vid kontraktskrivning fick jag reda på tillträde.5mån
    Bra kille men är hal och har dåligt engagemang under budgivning och även efter.
    Troligtvis för många bollar i luften.
    Jävligt säljkåt men det skall gå lätt... Läs mer
  • 2018-09-28

Robert B skrev om Celia Kanthe en del av Fastighetsbyrån Eriksberg
    sålde en trea åt oss, hon var toppen
    Mvh Robban Läs mer
    2018-11-22 Celia K svarar Robert B
    Hej Robban,
    Tack för den fina recon och för ett bra samarbete! Lycka till med huslivet - kommer bli toppen :)
  • 2018-09-24

isayas T skrev om Fastighetsbyrån Eriksberg
    Han håller inte sitt löfte till mig att köpa
    en annan lägenhet som han sålde
    Och inte medelande senaste bud innan försäljning. Läs mer
  • 2018-09-23

Maria O skrev om Celia Kanthe en del av Fastighetsbyrån Eriksberg
    Celia är en seriös och professionell mäklare. Hon svarar snabbt och bra på mail och sms. Vi har alltid blivit bra bemötta och i jämförelse med andra mäklare skulle jag säga att hon är bland de bästa i stan! Läs mer
    2018-11-22 Celia K svarar Maria O
    Tack snälla Maria för din fina rekommendation. Det var väldigt roligt att jobba med er och er lägenhet! Jag hoppas att vi ses igen i framtiden!
  • 2018-09-22

Magnus B skrev om Celia Kanthe en del av Fastighetsbyrån Eriksberg
    Slarvigt genomförd bostadsaffär, där mäklaren hade svårt hålla kolla på frågor mm Läs mer
    2018-11-22 Celia K svarar Magnus B
    Hej Magnus,
    Jag är glad att vi fick reda ut vart det gick snett. Inte roligt att höra att du upplevt dessa känslorna under processen, men såklart tar jag med mig kritiken vidare i mitt jobb.
    Hoppas ni kommer trivas i er nya bostad!
  • 2018-09-19

Daniel y skrev om Fastighetsbyrån Eriksberg
    Väldigt trevlig och social, men kunde inte besvara en relativ enkel fråga. Läs mer

Thomas M skrev om Fastighetsbyrån Eriksberg
    Både köpt och sålt.
    Vaken och effektiv kille som engagerar sig i sitt jobb till 100%.
    Mycket bra! Läs mer

Jerry N skrev om Celia Kanthe en del av Fastighetsbyrån Eriksberg
    Köpt en ny lägenhet inom samma område där vi flyttat upp från markplan till en terasslägenhet högst upp.

Mäklaren skött affären på ett bra och effektivt och jag har inga problem med att rekommenderas som mäklare. Läs mer
    2018-11-22 Celia K svarar Jerry N
    Hej Jerry,
    Tack för den fina recon och tack för att jag även fick förtroendet sälja er lägenhet. Det var en smidig och rolig process, med en grymt fin lägenhet. Vi ses på kajen!

Anna L skrev om Celia Kanthe en del av Fastighetsbyrån Eriksberg
    Celia sålde vår lägenhet i Eriksberg och var väldigt proffsig och kunnig. Hon var alltid tillgänglig och hjälpsam. Bästa mäklaren vi har anlitat! Läs mer
    2018-11-22 Celia K svarar Anna L
    Hej Anna! Det gläder mig verkligen att läsa om hur ni upplevde försäljningen och vårt samarbete. Tack för förtroendet och stort lycka till med nya huset! Ni får höra av er till mig om ni tänker komma tillbaka till Eriksberg i framtiden.
  • 2018-09-12

Viktor R skrev om Celia Kanthe en del av Fastighetsbyrån Eriksberg
    Väldigt trevlig och mycket hjälpsam. En toppenmäklare! Läs mer
    2018-11-22 Celia K svarar Viktor R
    Vad roligt att er upplevelse som köpare var bra! Grattis igen till en suverän lägenhet, hoppas verkligen att ni kommer trivas.
  • 2018-09-12

Anna A skrev om Celia Kanthe en del av Fastighetsbyrån Eriksberg
    Vi har köpt en tvåa på eriksbergsplatån av Celia Kanthe på Fastighetsbyrån Eriksberg och vi är väldigt nöjda över hur vi blev bemött av Celia. Mycket engagemang, proffsig och trevlig. Svarade snabbt och bra på frågor. Detta var första bostadsköpet för oss och hade inga förväntningar men till nästa köp kommer förväntningarna vara höga efter ett skickligt arbete av Celia. Läs mer
    2018-11-22 Celia K svarar Anna A
    Tack snälla Anna för ditt fina omdöme! Stort lycka till med nya jobbet och nya bostaden. Jag hoppas och tror att vi ses igen!
  • 2018-06-15

Amanda L skrev om Celia Kanthe en del av Fastighetsbyrån Eriksberg
    Vi har sålt en lägenhet. Mäklaren har bemött oss på ett proffsigt och tryggt sätt. Vår mäklare levde upp till våra förväntningar. Vår mäklare hade en bra och ärlig dialog med oss under processen. Läs mer
    2018-08-06 Celia K svarar Amanda L
    Hej Amanda! Det glädjer mig verkligen att läsa om hur ni upplevde försäljningen och vårt samarbete. Tack för förtroendet och stort lycka till i Karlstad :) Kram Celia
  • 2018-06-12

Ana M skrev om Celia Kanthe en del av Fastighetsbyrån Eriksberg
    Jag sålde min bostadsrätt i april. Celia var positiv, ambitiös och strategisk genom hela (lååånga) processen. Jag uppskattade framförallt engagemanget och att hon jobbade aktivt hela tiden trots att marknaden var så tuff. Sammantaget är jag jättenöjd med Celias insats! Läs mer
    2018-08-06 Celia K svarar Ana M
    Hej Ana,
    Vad glad jag blir att läsa detta. Tack för förtroendet och skam den som ger sig! ;) Det var väldigt roligt att få hjälpa till med försäljningen av er fina lägenhet och jag hoppas att ni ska trivas länge i nya huset!!
  • 2018-04-23

Olof S skrev om Celia Kanthe en del av Fastighetsbyrån Eriksberg
    Cecilia upplevde jag i egenskap av köpare som proffisionell och ärlig. Hon var aldrig "pushig" för att få igenom affären och var hela tiden behjälplig med att kolla upp de saker som jag frågade om. Hon gav ett på det hela vänligt och bra intryckt. Läs mer
    2018-05-17 Celia K svarar Olof S
    Hej Olof, Vad roligt det är att det blev ni som köpte! Vi ses på tillträdet, tack för din fina reco!
  • Gunilla G

2018-04-22

Gunilla G skrev om Fastighetsbyrån Eriksberg
    Sålt en 4:a i Eriksberg.

Trevligt bemötande men far allt som ofta med osanningar för att vinna tid för sig själv. Dröjde med hemnet-uppläggning med ursäkten att "hemnet strulade ett par timmar" vilket resulterade i två dagars minskad marknadsföring för bostaden.

Åkte på semester och missade visningen och visade inget större engagemang under "budgivningen" och använde tidsskillnaden som ursäkt.

Köparen frågade under skrivning om vitvaror ingick. Det säger väl det mesta.

Min tro och uppfattning är att vi skulle fått bättre betalt och en bättre säljprocess med en annan mäklare men iom att vi redan köpt bostad fanns inte tidsutrymme för att pröva detta. Läs mer
  • 2018-04-22

Jenny S skrev om Celia Kanthe en del av Fastighetsbyrån Eriksberg
    Hon sålde min trea på Lindholmen, alltid väldigt trevlig och inspirerande! Kul att sälja med Celia!

Men alla dessa mejl om utvärderingar på olika sidor gör mig tokig. Räcker med en utvärdering! Läs mer
    2018-05-17 Celia K svarar Jenny S
    Tack snälla Jenny för din fina rekommendation. Det var väldigt roligt att jobba med dig och din fina lägenhet lägenhet! Jag håller med dig angående utvärderingarna men uppskattar mycket att du tog dig tiden att svara, det är väldigt värdefullt för mig! Vi ses på tillträdet :)
  • 2018-04-22

Caroline B skrev om Celia Kanthe en del av Fastighetsbyrån Eriksberg
    Köpte större lägenhet med sambon. Fick bra info, trevligt bemötande, var snabbt tillgänglig per telefon.
    Har även positiva erfarenheter av henne från en tidigare intressant lägenhet där hon smidigt ställde upp med en extra visning för oss.
    Lugn och trevlig trots många visningar samma dag. Läs mer
    2018-05-17 Celia K svarar Caroline B
    Hej Caroline, vad glad jag blir att höra det, tack. Ni var helt rätt för lägenheten, det tyckte säljarna också. Alltid roligt när det blir en bra match! Vi ses snart igen inför flytt och tillträde!
  • 2018-04-21

Hans F skrev om Celia Kanthe en del av Fastighetsbyrån Eriksberg
    Positiv öppen mäklare. Nya bostadsmarknaden kräver mer säljinsats och inte bara förvaltning (visning + budgivning) vilket ställer nya krav på mäklare och då även på dig Celia. Läs mer
    2018-05-17 Celia K svarar Hans F
    Hej Hans,
    Tack för din reco! Inte roligt att höra att du upplevt dessa känslorna under säljprocessen, men såklart tar jag med mig kritiken vidare i mitt jobb. Hoppas ni kommer trivas bra i ert nya hem, vi ses inför flytt och tillträde!
  • 2018-03-21

Adam I skrev om Celia Kanthe en del av Fastighetsbyrån Eriksberg
    Celia hjälpte oss med försäljning av vår bostad och skötte det exemplariskt. Hon lyssnar, tar till sig samtidigt som hon delar med sig sin reflektion och dessustom förtroendegivande vilket hon levde upp till. Utfallet av försäljningen böev väldigt god, priset blev strax över förväntan trots svårare marknadstider, troligtvis mycket på grund av hennes kontaker och hårt arbete.

Rekommenderar Celia varmt till andra! Läs mer
    2018-05-17 Celia K svarar Adam I
    Hej Adam,
    Vad glad jag blir att läsa detta! Tack för förtroendet. Det var väldigt roligt att få hjälpa till med försäljningen av er fina lägenhet, verkligen en pärla! Vi ses på tillträdet, så hoppas jag att ni kommer trivas bra i er nya lägenhet!
  • 2018-03-12

Mathilda B skrev om Fastighetsbyrån Eriksberg
    Lyhörd och ödmjuk, med talets gåva. Såg potential i stället för hinder under processen.
    Självgående, ansträngde sig för att allt skulle bli så bra som möjligt för allas parter.
    Man kände sig trygg till försäljningen var avklarad. Märktes att mäklaren är mån om sina kunder och älskar ditt arbete. Läs mer
  • Sepehr H

2018-03-08

Sepehr H skrev om Celia Kanthe en del av Fastighetsbyrån Eriksberg
    Hon gjorde ett gediget arbete med min bostad. Trots en tuff marknad lyckades vi sälja till ett bra pris. Celia var lyhörd, engagerad, kommunikativ och trevlig vid alla interaktioner. Läs mer
    2018-03-09 Celia K svarar Sepehr H
    Sepehr! Tack för ett bra samarbete och den fina rekommendationen. Det var verkligen ett nöje att få hjälpa till med försäljningen av din lägenhet. Hoppas att ni ska trivas bra i nya bostaden och lycka till med den lilla :)
  • 2018-03-08

Jose F skrev om Fastighetsbyrån Eriksberg
    Väldigt proffsig och driven mäklare med bästa servicen. Läs mer
  • 2018-03-08

Michael B skrev om Celia Kanthe en del av Fastighetsbyrån Eriksberg
    Jätte trevligt o svarade snabbt när man hade några frågor. Läs mer
    2018-03-09 Celia K svarar Michael B
    Hej Michael, tack för det fina omdömet och ett bra samarbete - och smidigt att det gick så bra med försäljningen av din lägenhet också!
    Hoppas att du och Malin trivs bra i nya lägenheten och att vi ses i framtiden!

Patrik W skrev om Celia Kanthe en del av Fastighetsbyrån Eriksberg
    Trevlig och hjälpsam. Begärde man info kunde hon ta fram den från exempelvis bostadsrättsföreningen. Läs mer
    2018-03-09 Celia K svarar Patrik W
    Tack Patrik för din fina reco! Jag hoppas att du ska trivas bra i nya lägenheten. Vi ses på tillträdet!

Eva M skrev om Celia Kanthe en del av Fastighetsbyrån Eriksberg
    Mycket bra och proffisionellt bemötande. Inger lugn och trygghet i processen. Glad och positiv på ett trevligt och genuint sätt. Läs mer
    2018-03-09 Celia K svarar Eva M
    Hej Eva,
    Tack för din fina reco! Det gläder mig att läsa att ni varit nöjda. Lycka till framåt nu i ert fina radhus, tack för förtroendet!

Josefine P skrev om Celia Kanthe en del av Fastighetsbyrån Eriksberg
    Jag fick väldigt bra och vänligt intryck av mäklaren. Hon värnade om oss som köpare och hon levde upp till mina förväntningar. Läs mer
    2018-03-09 Celia K svarar Josefine P
    Hej Josefine,
    Vad roligt att höra dina ord om din upplevelse som köpare! Grattis till en fantastik lägenhet så hoppas jag att vi ses i framtiden!

Rebecca M skrev om Celia Kanthe en del av Fastighetsbyrån Eriksberg
    Känt mig trygg genom hela försäljningen och fått ett väldigt trevligt bemötande! Toppen mäklare!!! Läs mer
    2018-03-09 Celia K svarar Rebecca M
    Hej Rebecca,
    Det var väldigt roligt att få hjälpa till att sälja er pärla! Nu hoppas jag ni kommer trivas lika bra i nästa bostad och att vi ses igen.
    Allt gott! Tack för en fin reco.

Ingela B skrev om Celia Kanthe en del av Fastighetsbyrån Eriksberg
    Celia är alert, engagerad och följer sin plan. Hon informerar och håller kontakt hela tiden. Ger ett kunnigt och påläst intryck. Vi kände att vi litade på henne trots att det var ett kritiskt läge med mycket skriverier om fallande priser. Det slutade bra och vi var nöjda. Kan verkligen rekommendera henne.
    Ingela Nyqvist Björk Läs mer
    2018-03-06 Celia K svarar Ingela B
    Hej Ingela,
    Vad glad jag blir över att läsa detta! Tack för förtroendet. Det var väldigt roligt att få hjälpa till med försäljningen av er fina lägenhet, verkligen en pärla!
    Vi ses på tillträdet!

Malin P skrev om Fastighetsbyrån Eriksberg
    Trevlig, kanske lite lätt stressad men överlag va allt bra, snabbt och smidigt, fick snabba svar osv. Läs mer

Susanna C skrev om Celia Kanthe en del av Fastighetsbyrån Eriksberg
    Celia är lyhörd, mycket kunnig och professionell. Vill ge henne bästa betyg. Läs mer
    2018-03-06 Celia K svarar Susanna C
    Hej Susanna,
    Tack för din reco. Och tack för förtroendet gällande försäljningen av er lägenhet! Hoppas att ni trivs länge i er nya lägenhet och att vi ses igen i framtiden!
  • Lenny S

2018-03-05

Lenny S skrev om Celia Kanthe en del av Fastighetsbyrån Eriksberg
    Fungerade bra och vi hade bra dialog på sms. Celia återkom även på helgerna vilket var tacksamt. Läs mer
    2018-03-06 Celia K svarar Lenny S
    Hej Lenny,
    Tack för din reco och grattis till en fantastisk lägenhet! Jag hoppas att du ska trivas bra och att vi ses igen i framtiden!
    Allt gott, Celia

Rebecca B skrev om Celia Kanthe en del av Fastighetsbyrån Eriksberg
    Väldigt proffsig och trevlig! Duktig Läs mer
    2018-03-06 Celia K svarar Rebecca B
    Hej Rebecca,
    Va roligt att läsa, tack ska du ha! Hoppas ni kommer trivas bra när ni kommer på plats i er nya lägenhet. Vi ses på tillträdet!

Carina L skrev om Celia Kanthe en del av Fastighetsbyrån Eriksberg
    Celia är trevlig, hjälpsam, kunnig o mycket förtroendegivande. Vi får all hjälp vi behöver för det köp som vi just nu genomför! Mvh Carina Läs mer
    2018-03-06 Celia K svarar Carina L
    Hej Carina!
    Vad roligt det är att det blev ni som köpte, lägenheten känns som gjord för er!
    Vi ses på tillträdet och tusen tack för din fina reco!

Kristina B skrev om Fastighetsbyrån Eriksberg
    Vi fick ett mycket bra bemötande. Proffsig men också väldigt trevlig och personlig. Läs mer
  • 2018-02-16

Johan C skrev om Fastighetsbyrån Eriksberg
    Höll vad de lovade. Överträffade mina förväntningar! Läs mer

Jonatan M skrev om Celia Kanthe en del av Fastighetsbyrån Eriksberg
    Celia är en fantastisk mäklare, kunnig, ärlig och håller dig ständigt uppdaterad på vad som händer. Anlita henne! Läs mer
    2018-03-06 Celia K svarar Jonatan M
    Hej Jonatan,
    Tack för din fina reco och tack för förtroendet gällande försäljningen av er lägenhet! Det blir lite tomt när man haft kontakt under en längre tid. Jag hoppas att ni ska trivs bra i er nya bostad och att vi hörs igen i framtiden! Och vi ses vid tillträdet.
    Celia

Göran G skrev om Celia Kanthe en del av Fastighetsbyrån Eriksberg
    Celia har verkligen ett Fantastiskt bemötande och en förmåga att vara flexibel i alla situationer som kan uppstå i en fastighetsaffär! Läs mer
    2018-03-06 Celia K svarar Göran G
    Göran! Tack för ett bra samarbete och den fina rekommendationen. Det var verkligen ett nöje att få hjälpa till med försäljningen av er lägenhet, tack för förtroendet! Vi ses på tillträdet.
  • Jim J

2018-01-08

Jim J skrev om Celia Kanthe en del av Fastighetsbyrån Eriksberg
    Bra och trevligt bemötande. Engagerad och alltid förberedd. Lyckades få upp priset högre än det jag tänkte acceptera vilket alltid uppskattas! 100% nöjd Läs mer
    2018-03-06 Celia K svarar Jim J
    Hej Jim! Tack för förtroendet, skam den som ger sig :) Ni var härliga att samarbeta med och gjorde det enkelt för mig att göra mitt jobb! Vi ses på tillträdet. Celia

Jonas H skrev om Celia Kanthe en del av Fastighetsbyrån Eriksberg
    Mycket nöjd med mäklaren.

Men att min beskrivning måste innehålla minst 30 tecken är bedrövligt.

Viljan att skriva måste komma inifrån och inte via en "order/måste" Läs mer
    2018-03-06 Celia K svarar Jonas H
    Hej Jonas,
    Det glädjer mig att läsa. Lycka till framåt nu med nya jobbet och nya lägenheten! Hoppas att vi ses på kajen i vår!
  • 2018-01-04

Göran G skrev om Fastighetsbyrån Eriksberg
    Hög servicenivå på alla plan. Speciellt med tillgängligheten. Läs mer
  • Sven W

2017-08-21

Sven W skrev om Celia Kanthe en del av Fastighetsbyrån Eriksberg
    Mycket trevligt bemötande mot oss säljare och mot köpare.
    Strukturerat arbetssätt och snabb respons. Rekommenderas! Läs mer
    2017-08-21 Celia K svarar Sven W
    Tack snälla Sven för din rekommendation! Det var ett nöje att hjälpa er med försäljningen av er fina lägenhet!
  • 2017-08-18

Elaheh G skrev om Fastighetsbyrån Eriksberg
    Bemötande, engagerad, lyhörd är hon. Fantastiskt tjej. Läs mer
    Minna K gillar detta
  • 2017-08-18

Vesna P skrev om Fastighetsbyrån Eriksberg
    Väldigt ambitiös, kände direkt att hon va rätt person för att sälja våran lägenhet. Verkligen en mäklare att rekommendera! Läs mer
    Minna K gillar detta
  • 2017-07-18

Staffan H skrev om Celia Kanthe en del av Fastighetsbyrån Eriksberg
    Vi anlitade Celia Kanthe som mäklare på Fastighetsbyrån Eriksberg. Hon levde mer än väl upp till förväntningarna. Hon var professionell, påläst, kunnig, engagerad, alltid tillgänglig, lyhörd och en bra säljare. Läs mer
    2017-08-18 Celia K svarar Staffan H
    Hej Staffan, tack för det fina omdömet! Ni var härliga att samarbeta med och gjorde det enkelt för mig att göra mitt jobb! Vi ses på tillträdet. Celia
  • 2017-05-17

Irina L skrev om Fastighetsbyrån Eriksberg
    Mycket stödjande för säljaren, men inte alls till köparen Läs mer

Belegatan 8, 417 64 Göteborg