Alla kategorier Mäklare Kalmar Mörbylånga Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Färjestaden

Fastighetsbyrån Färjestaden

Storgatan 1, 386 31 Färjestaden — Visa karta

Välkommen till Färjestaden och södra Öland!

Här finner du härliga stränder, trevliga skogspartier och pittoreska små byar, men även tätorter med fler arbetstillfällen och tack vare Ölandsbron går det också enkelt att pendla in till fastlandet. Kommunen fokuserar på barn- och äldreomsorg, skolor och här finns även ett väl utvecklat föreningsliv.

Vi på Fastighetsbyrån förmedlar alla typer av fastigheter i området och vi ser gärna att alla parter ska gå nöjda ur affären. Ett personligt och affärsmässigt förhållningssätt sätter vi högt värde på.

Hör av dig till oss för en fri värdering av din fastighet eller ett förutsättningslöst samtal om boende på södra Öland!

Läs vad 326 kunder tycker om Fastighetsbyrån Färjestaden

• Anders J skrev om Fastighetsbyrån Färjestaden
    Trevligt bemötande och proffsigt utförd försäljning Läs mer
  • Susanne D skrev om Fastighetsbyrån Färjestaden
    Snabb affär och stort förtroende av mäklaren. Läs mer
  • Lena A skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Vi skulle sälja vårt hus som vi bott i 36 år. Det var ett nytt projekt för oss och vi visste i stort sett inget innan. Mäklaren var helt suverän, informerade oss om allt så efter hans besök kände vi oss avkopplade, bra info och återkoppling under resans gång . Huset blev sålt på ca 1 månad, kanon. Allt det praktiska både före och efter att det blev sålt. Vi är så nöjda med mäklaren och hans jobb. Läs mer
  • Staffan Å skrev om Hanna Karlsson en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Köpt villa. Bra bemött. Bra information. Förväntning om informativ visning vilket uppfylldes väl. Läs mer
  • Per Erik B skrev om Hanna Karlsson en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Vi köpte hus på södra Öland. Hanna har varit utmärkt och agerat snabbt och professionellt genomgående. Läs mer
  • Helenah S skrev om Hanna Karlsson en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Hanna har sålt min lägenhet ,samt sålt oss ett hus. Hanna är proffsig, tillmötesgående, trevlig, tillgänglig och alltid ett positivt bemötande.
    Jag/vi är väldigt nöjda med Hanna som mäklare:) Läs mer
  • Magdalena N skrev om Hanna Karlsson en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Jag har sålt en villa.
    Samarbetet var väldigt smidigt och bra. Läs mer
  • Henric S skrev om Fastighetsbyrån Färjestaden
    Jag har jobbat på bank i Färjestaden under lång tid och lärt känna alla mäklare som jobbat o jobbar där, har även jobbat med dom på visningar. Kanon Bra Läs mer
  • Per M skrev om Fredrik Wermelin en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    köpt tomt.
    OK
    Lite mer engagemang hade inte varit fel.

OK Läs mer
  • Ann-Britt H skrev om Fredrik Wermelin en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Mycket bra bemött och ringde alltid upp när jag sökte honom och återkopplade då jag hade frågor som rörde husköpet.
    Det hade varit bra om han visste om fiber var indraget till huset, och var vatten, el och avlopp kommer in på fastigheten. Läs mer
  • Julia P skrev om Hanna Karlsson en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Köpt en villa. Blev bemött på ett trevlig och professionellt sätt. Alla frågor besvarades genuint och på ett mycket kompetent sätt. Processen under och efter köpet underlättades av mäklaren som var tillmötesgående och engagerad. Läs mer
  • Christina S skrev om Hanna Karlsson en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Hanna Karlsson hjälpte oss med försäljningen av sommarhuset.
    Hon är en positiv och glad mäklare, mycket noggrann med information och återkoppling under hela projektet.
    Förväntningarna var att vi skulle kunna flytta ut snabbt och det
    lyckades verkligen.
    Vi är mycket nöjda med Hanna Karlsson och rekommenderar
    henne varmt. Läs mer
  • Eva S skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Sålt en villa.Trevlig ,lättsam.Mäklaren levde mer än väl upp till förväntningarna.Uppdaterad vad det än gällde,besiktningar,tider som passade oss.Mycket nöjd.Mvh.Eva Sjöbäck-Kraft Läs mer
  • Wivan H skrev om Fredrik Wermelin en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    S om delägare till sommarhus såldes huset på försommaren.
    jag hade enbart telefonkontakt med Mäklaren Fredrik Wermelin
    och jag var nöjd

f Läs mer
  • Christina S skrev om Fastighetsbyrån Färjestaden
    Kunnig, engagerad och effektiv personal. Är mycket nöjda med bemötande och resultat. Läs mer
  • Tommie P skrev om Fredrik Wermelin en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Jag har sålt min villavagn på Eriksöre Camping, via Fredrik Jag kontaktade honom på rekommendation från bekanta som gjort samma sak och fick ett mycket trevligt bemötande.
    Han gjorde ett proffsigt och seriöst intryck under hela processen.
    Jag är mycket nöjd med resultatet och kan varmt rekommendera honom som mäklare. Läs mer
  • Gunilla S skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Sommarhus Öland.
    Vänlig, kunnig
    Stor kunskap om Öland Läs mer
  • Anna K skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Peter Hallberg uppfyller alla förväntningar, : professionell och tydlig och alltid ett trevligt bemötande. Läs mer
  • Ann-Christin L skrev om Hanna Karlsson en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Sålt föräldrahemmet.
    Alltid trevligt bemötande. Ingen fråga är för liten.
    Bra info under hela processen.
    Rekommenderar verkligen Hanna Karlsson som mäklare vid försäljning. Läs mer
  • Helen B skrev om Hanna Karlsson en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Sålt sommarbostad i Mörbylånga.
    Mycket gott och hänsynsfullt bemötande.
    Kände mej helt trygg med Hanna som var mycket professionell
    och kunnig.

Hanna Karlsson kan jag rekommendera på det varmaste ! Läs mer
  • Lars-Ivar N skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Peter skötte sitt uppdrag utmärkt. Svarade eller hörde snabbt av sig annars. Såg till att jag fick besiktningsprot i tid. Allt papperarbete flöt på bra.
    Hade varit bra med en skiss över huset under planering och beslutsprocess.
    Annars 👍 Läs mer
  • Britt A skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Jag har sålt mitt fritidshus på Hagapark.En mycket trevlig person,lugn och mycket rutinerad.Rekommenderar honom varmt. Läs mer
  • Tomas J skrev om Hanna Karlsson en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    En kompetent mäklare, bra bemötande, alltid tillgänglig när man hade frågor om husköpet. Läs mer
  • Christian A skrev om Hanna Karlsson en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Sålt villa i Mörbylånga och köpt villa i Färjestaden . Det gick bra och proffsigt till . Läs mer
  • Ulf F
    Ulf F skrev om Hanna Karlsson en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Sålt fritidshus 07/2018
    Hanna var mycket kunnig och det kändes tryggt för mig! Fick löpamde information
    under hela budgiv Läs mer
  • Jimmy P skrev om Fredrik Wermelin en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Försäljning av gård och mark.
    Mycket bra! Läs mer
  • Lena F skrev om Hanna Karlsson en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Har køpt ett fritidshus på sødra Øland.
    Vi blev vældigt positivt bemøtt av mæklaren hela tiden. Trevlig visning av två fastigheter och snabba svar på epost vid frågor. Det blev lite utdraget då sæljarna inte accepterade vårt bud på ganska många dagar. Hær var kanske informationen från mæklaren lite luddig, så vi blev de sista två dagarna lite osækra om vi skulle få bostaden eller inte. Tyværr kom det i elfte timmen in en annan budgivare, så att det bud som vi fått inntrykk ville vara godtatt av sælgare, (bara væntande på formel konfirmation frå de två gemensamma sæljarna), visade sig i slutændan inte bli gællande, då det blev aktiv budgivning och priset gikk upp 225k. Vi uppfattade det som att mæklaren också blev lite tagen på sængen av den utvecklingen. Hon var dock hela tiden professionell och trevlig i sitt bemøtande.
    Vi førvæntade oss snabba svar och ett mænskligt, personligt och positivt bemøtande och blev inte besvikna på det. Läs mer
  • Janne N
    Janne N skrev om Fredrik Wermelin en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Mycket bra!
    Fredrik gjorde ett mycket bra jobb.
    Kände ett stort förtroende för honom! Läs mer
  • Britt A skrev om Fastighetsbyrån Färjestaden
    Väldigt trevligt.Det var värt allting. Läs mer
  • Elisabet A skrev om Fastighetsbyrån Färjestaden
    Vi har blivit väl bemötta.
    Affären är klar och huvudkontoret har inte bidragit till ngt vi märkt av. Jag gillar ej typen av frågor.!!!!! Läs mer
  • Christer W skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Vi har sålt ett hus i Skärlöv. Mycket bra bemötande och bra kommunikation under hela vägen till huset blev sålt. Vi är nöjda och kan rekommendera Peter Hallberg till personer som ska köpa eller sälja sitt hus. Läs mer
  • Mats M skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Sommarstuga Öland.
    Gott bemötande. Bra informatin. God hjälp som var utöver vad jag förväntar mig av en mäklare. Läs mer
  • Conny J skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    En mäklare av den gamla skolan = Lugn, trovärdig, saklig, lyhörd och allmänt trevlig.
    Ingen jävla "hot shot" som mäklare numera gärna blir när dom stöps i samma form. Läs mer
  • Ingvar A skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Köpt fastighet i Mörbylånga. Peter var kunnig, upplevdes som rak och ärlig. Såg lösningar och agerade snabbt.
    Dessutom har Peter ett trevligt sätt, inte påflugen men intresserad.
    Det kändes bra att just han var mäklare. Läs mer
  • Ronny M
    Ronny M skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Seriös, trevlig,vi fick ett bra pris för vår sålda fastighet. Vi är helt nöjda med Peter Hallberg Läs mer
  • Olof S skrev om Fredrik Wermelin en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Fått hus värderat. Värderingen gått ner 145000:- på två år. Trots indragning av fiber och renovering för drygt 70000:-. 2 tidigare värderingar av kollegor från samma företag Läs mer
  • Gunnel O
    Gunnel O skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Min försäljning kom snabbt på strax före påsk. Peter hjälpte mig på bäst tänkbara sätt. Hann få ut huset på marknaden och till visning på påskafton. Snabbt jobbat och under hela förloppet har jag fått följa med. Peter är lugn och förtroendeingivande. Jag kan bara ge honom det allra bästa betyget!!! Läs mer
  • Helen K skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Sålt en villa Vänliogt bemött Lätt att samarbeta och prata med .
    Peter levde upp till vad vi önskade .Trevlig och gemytlig Läs mer
  • Ulf Å skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Bra bemötande enligt våra förväntningar. Läs mer
  • Linda C skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Trevlig bemötande. Erfaren. Kanske kunde vara lite mer drivande i sitt sälj. På det stora hela mycket nöjd. Läs mer
  • Krister J skrev om Fredrik Wermelin en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Från första stund kände jag mig trygg.
    Blev bemött på ett mycket bra sätt.
    Fredrik förklarade på ett bra sätt hela resan och kände mig aldrig obekväm.
    Är även mycket nöjd med resultatet.
    Skulle rekommendera Färjestadens fastighetsbyrå för en vän 7dgr i veckan. Läs mer
  • Sune S skrev om Fastighetsbyrån Färjestaden
    Engagerad personlig närhet.Bra be mötande. Valda modellen ledde till en utdragen process vars konsekvenser bland spekulanterna kanske, tillsammans med marknadens förändring, till något lägre pris än förväntat. Läs mer
  • Lennart I skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Bra och trevligt bemötande.Fick bra hjälp med försäljning och alla papper som han hjälpte oss med .Rekommenderar honom gärna till andra som ska sälja. Läs mer
  • Malin P skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Trevlig som person , gick nog lite för fort försäljningen , kände oss lite stressade , skrev först att det var bergvärme , skulle ändra , men blev ej gjort , så kom en annan mäklare på visningen som kom när visningen börjat , tycker han skulle vart där innan . Läs mer
  • Johan A skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Ett mycket trevligt o bra bemötande, han visade hänsyn för oss som kund o tillgänglig när vi hade frågor att ställa. Läs mer
  • Emina M skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    En mycket trevlig mäklare med ett stort tålamod. Läs mer
  • Tommy S skrev om Hanna Karlsson en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Vi har fått och får ett mycket bra bemötande och hon hjälper oss på vår väg mot vårt hus. Läs mer
    Hanna K gillar detta
  • Pontus W
    Pontus W skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    En väl bemötande man med god efarenhet där det finns god tillit ! Läs mer
  • Camilla E
    Camilla E skrev om Hanna Karlsson en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Vi har bara positivt att säga om Hanna.
    Vi har hela tiden känt oss väl omhändertagna och trygga.
    Tack!!! Läs mer
    Hanna K gillar detta
  • Siv A skrev om Fredrik Wermelin en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Bra och tydlig information kring försäljningen. Ger ett kunnigt och positivt intryck. Läs mer

Storgatan 1, 386 31 Färjestaden