Fastighetsbyrån Färjestaden

Storgatan 1, 386 31 Färjestaden — Visa karta

Välkommen till Färjestaden och södra Öland!

Här finner du härliga stränder, trevliga skogspartier och pittoreska små byar, men även tätorter med fler arbetstillfällen och tack vare Ölandsbron går det också enkelt att pendla in till fastlandet. Kommunen fokuserar på barn- och äldreomsorg, skolor och här finns även ett väl utvecklat föreningsliv.

Vi på Fastighetsbyrån förmedlar alla typer av fastigheter i området och vi ser gärna att alla parter ska gå nöjda ur affären. Ett personligt och affärsmässigt förhållningssätt sätter vi högt värde på.

Hör av dig till oss för en fri värdering av din fastighet eller ett förutsättningslöst samtal om boende på södra Öland!

Läs vad 400 kunder tycker om Fastighetsbyrån Färjestaden

• 2020-01-16

Irene K skrev om Fredrik Wermelin en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Vi har nu sålt vårt fantastiska hus på södra Öland. Vi har tidigare köpt villan av Fredrik, som nu blev det självklara valet när vi skulle sälja. Han bemötte oss med respekt och intresse, gav oss ökad insikt om vårt objekt. Dialogen med Fredrik var bra för oss säljare så att vi kunde realisera våra förväntningar.

Fantastiskt med en mäklare som kan sin marknad och är ett stöd för både köpare och säljare. Det var han som mäklade affären.

Skulle jag sälja eller köpa hus igen är Fredrik det självklara valet. Läs mer
  • 2020-01-09

Johanna J skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Ett väldigt proffesionellt bemötande från början till slut med vår försäljning utav huset. Lugn och kunnig på sin sak och har aldrig varit några tveksamheter till att kunna höra av sig om frågor som kommer upp. Kan varmt rekommendera Peter som mäklare! Läs mer
  • 2019-12-28

Lars W skrev om Sofia Björkemar en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    det gick fort att sälja vår villa

allt gick bra från första mötet
    till stylisten,fotografen,visningen
    och kontraktunderskriften Läs mer
  • 2019-12-27

Björn G skrev om Fredrik Wermelin en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Köpet av tomten har gått smidigt. Vi har fått snabb återkoppling under hela processen. Ända från början. Läs mer
  • 2019-12-27

Linda G skrev om Fredrik Wermelin en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    ................................................................................................................................................................................ Läs mer
  • 2019-12-21

Kerstin E skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Köpt fritidsfastighet. Otroligt bra och professionellt bemötande från mäklaren. Hade inte kunnat vara bättre ! Läs mer
  • Margareta H

2019-12-12

Margareta H skrev om Fredrik Wermelin en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Fredrik Wermelin ...trevlig...lyhörd .. genomför det han åtagit sig ...på ett smidigt elegant sätt. Jättenöjd. Läs mer
  • 2019-12-08

Mårten L skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Mycket serviceinriktad och kunnig samt förtroendegivande Läs mer
  • 2019-11-30

Jonas K skrev om Fredrik Wermelin en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Vi har köpt tomt på Öland.

Fredrik var lätt att få kontakt med över telefon och mail. Han hade erforderlig kunskap om objektet och bra lokalkännedom.

Han var trevlig, proffsig och tillmötesgående.

Vi är mycket nöjda. Läs mer
  • Anton S

2019-11-20

Anton S skrev om Sofia Björkemar en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Jag har köpt en villa på Öland och fått ett enormt varmt och effektivt bemötande av Sofia Björkemar. Hela processen har varit smidig och jag har hela tiden känt mig underrättad och väl behandlad. Jag skulle definitivt vilja rekommendera henne till andra samt använda mig av hennes tjänster i och med en eventuell framtida försäljning. Läs mer
  • 2019-11-20

Jan L skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Har köpt ett gammalt hus på Öland, förmodat byggår 1919, som vi ska använda som fritidshus. Peter agerade hela tiden som jag anser att en mäklare ska; saklig och lugn utan andra visade intressen än att förmedla ett ägarbyte mellan två parter och hantera alla de dokument och kontakter mm som krävs i en sådan process. Läs mer
  • 2019-11-18

Margareta F skrev om Sofia Björkemar en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Sofia har varit mycket bra, professionell o trevlig
    . Gett information o hjälpt till vid frågor. Skulle verkligen rekommendera Sofia till andra köpare/ säljare. Läs mer
  • 2019-10-29

Örjan K skrev om Sofia Björkemar en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Har sålt en tomt på Öland. Trevligt och professionellt bemötande av Sofia. Läs mer
  • 2019-10-28

Gunnar L skrev om Fredrik Wermelin en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    - Sålt villa på tomt på landborgen med tillhörande utsikt.
    - Professionellt, balanserat och vänligt bemötande, rutinerad information gavs vid möten och uppföljningar per telefon.
    - Realistiskt utgångsbud, oväntat trög 1:a omgång, god diskussion och rådgivning ang. omtag och då djupare intresse med budgivning till bra köpesumma, väl över utgångsnivån.
    - Spännande period med några "downs" men aldrig egentlig oro ang. försäljningen, tack vare kontinuerlig god kontakt, information, rådgivning, och rak och kraftfull avslutning. Läs mer
  • 2019-10-27

Magnus L skrev om Sofia Björkemar en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Sålde vår villa snabbt och smidigt. Sofia lotsade oss genom hela processen på ett mycket proffsigt sätt som fick oss att känna oss trygga. Hon visade stort engagemang och var lyhörd för våra önskemål. Vi skulle utan tvekan anlita Sofia på Fastighetsbyrån i Färjestaden igen. Läs mer
  • 2019-10-24

Roger G skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Försäljningen av mitt hus genomfördes på ett utmärkt sätt på alla vis. Jag är mycket nöjd med bemötandet och servicegraden han levererade. Läs mer
  • 2019-10-20

Lisa Gunilla Maria K skrev om Sofia Björkemar en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Jag har sålt en sommarbostad på Øland.
    Fick ett vaeldigt bra bemoetande.
    Jag tycker Att min maeklare levde upp Till Mina for sent i gat.
    En mycket bra upplevelse. Läs mer
  • 2019-10-20

Anna W skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Peter har på ett förtroendeingivande och ödmjukt sätt ingett tillit vid försäljningen av vårt hus. Läs mer
  • 2019-10-14

Marita A skrev om Sofia Björkemar en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Jag har slåt ett enplanshus med källare. På ett trevligt sätt blev jag bemött.
    Allting var väldigt smidigt. Sofia skötte allt. Det gick snabbt också. Läs mer
  • 2019-10-07

Liselott E skrev om Sofia Björkemar en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Allt gick smidigt
    Ett mycket bra bemötande ifrån henne
    Bara positivt Läs mer
  • Sören A

2019-09-26

Sören A skrev om Fredrik Wermelin en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Fredrik hjälpe mig att köpa en sjöbod på Öland. Trevligt och proffsigt bemötande. Läs mer
  • 2019-09-20

Madeleine K skrev om Sofia Björkemar en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Sålt en campingstuga på ca 15kvm i Eriksöre
    Sofia var väldigt förtroendeingivande och jag kände mig trygg i vårt första samtal.
    För mig är återkoppling a&o och den var väl inte bäst från början men efter dialog om detta var Sofia superb med snabba, raka och tydliga besked ända fram till slutet:-)

Jag kan mycket väl tänka mig att anlita er igen! Läs mer
  • 2019-09-13

Anders F skrev om Sofia Björkemar en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
  • 2019-08-19

Per S skrev om Fredrik Wermelin en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Vi köpte en stuga på Öland. Fredrik var snabb med alla detaljer från budgivning till kontrakt skrivning.
    Då vi bor i Uppsala så var Fredrik tvungen att ordna alla papper till ett specifikt datum och Fredrik klarade det galant.
    Tack för ett bra samarbete. Läs mer
  • 2019-08-17

Krassen Mirolubov D skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Den bästa mäklaren vi har träffat. Vi köpte villa. Vi kommer från utomlands och känner inte till reglerna och Peter förklarade allt till oss och hjälpte genom hela vägen!!!! Läs mer
  • 2019-08-17

Mattias S skrev om Fredrik Wermelin en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Köpt en tomt.
    Han var mycket trevlig och tillmötesgående.
    Han återkopplade på alla frågor.
    En smidig affär på alla sätt. Läs mer
  • 2019-08-15

Katarina B skrev om Fredrik Wermelin en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Jag har efter mycket letande äntligen hittat min stuga på Öland. Mäklaren tog mig på allvar och lät mig låna nyckeln till stugan, så jag kunde titta runt i lugn och ro och riktigt känna in känslan i stugan, vilket senare ledde till affär. På det stora hela är jag mycket nöjd! 😊 Läs mer
  • 2019-08-12

Per K skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Peter har bistått mig med försäljningen av två fritidsbodar i Gräsgårds hamn på Öland.

Allt, kontakter och försäljningsannonsering samt dokumentation avlöpte utan några problem.
    Affären gick dessutom över förväntan snabbt.

Jag är tacksam!
    Per Karlsson Läs mer
  • 2019-08-11

Liv M skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Trots att mitt köp av sommarstuga var lite ovanligt i och med att jag inte själv var på plats och kunde se stugan så gick det otroligt smidigt. Kommunikationen via email med Peter Hallberg och Fastighetsbyrån kändes enkel, öppen och trygg. Tack vare detta, plus hjälpen från hjälpsamma släktingar, så är jag 100% nöjd med mitt köp. Läs mer
  • 2019-08-08

Tittie W skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Vi är väldigt nöjda. Peter har gjort ett väldigt bra jobb Läs mer
  • 2019-08-01

Leif K skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Mycket trevligt och noggrann och service mind Läs mer
  • 2019-07-29

Evy H skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    För min del gick allt mycket fort. Jag fick tips av en god vän att det var ett fritidshus till salu. Eftersom jag bor i Göteborg tittade hon på huset för min räkning och tyckte det var fint. Budgivningen gick snabbt och jag fick ett trevligt bemötande av mäklaren Peter Hallberg.

Peter och jag hade enbart kontakt via SMS och mail och köpet gick mycket fort. Vi träffades först vid överlåtelsen och köpeavtalet, Allt gick smidigt och hittills är jag mycket nöjd med både hus och den kontakten jag haft med Peter Hallberg.
    Evy Hermansson Läs mer
  • 2019-07-29

Tobias N skrev om Fredrik Wermelin en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Köpt fritidshus. Trygg och bra, gav ett hederligt intryck. Läs mer
  • 2019-07-20

Christer E skrev om Sofia Björkemar en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Har köpt en sommarstuga på Öland. Vi har bara positivt att säga om mäklarens arbete i samband med köpet. Läs mer
  • Harriet L

2019-07-18

Harriet L skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Sålde en villa/ fritidshus. Peter levde helt klart upp till vår förväntan på hur en bra mäklare bör agera.Inga stora yviga ord utan realistiska förväntningar. Läs mer
  • 2019-07-16

Rauno L skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Vi har sålt vår villa och flyttar in i en lägenhet.
    Vi har ju träffat Peter i några år och han har alltid varit tillmötesgående och intresserad av oss.
    Eftersom det endast var två som bjöd på huset så gjorde han så att de som köpte bjöd lite tills vi var nöjda.
    Peter är kunnig , lyssnar på våra önskemål och har givit oss bra feedback.
    Dessutom har han en stänk av humor Läs mer
  • Linda F

2019-07-15

Linda F skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Mycket väl bemötta genom hela affären som Peter skötte på ett smidigt sätt. Peter är en trevlig mäklare som gav ett tryggt intryck. Han kan sitt Öland och hjälpte oss hitta vårt sommatboende i Eriksöre. Läs mer
  • 2019-07-15

Lena J skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Vi har köpt en tomt och tycker att samarbetet har fungerat bra under processen då den skulle styckas av osv. Läs mer
  • 2019-07-14

Bengt N skrev om Fredrik Wermelin en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Har sålt en nybildad fastighet via Fastighetsbyrån i Färjestaden. Från början var det Hannah Karlsson som handlade ärendet. Efter hon blev barnledig tog Fredrik Wermelin över. Har funkat bra med kommunikationen med honom också så jag är fullt nöjd med Fredrik. Läs mer
  • 2019-07-11

Åke R skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Mäklaren gjorde ett mycket bra jobb när han sålde min Villavagn på Öland. Gick på några veckor när ordinarie mäklare gått på semester och Peter fått överta försäljningsuppdraget. Läs mer
  • 2019-07-09

Lars Ove B skrev om Sofia Björkemar en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Har sålt vårt föräldrahem. Mäklaren väldigt engagerad o tillmötesgående Läs mer
  • 2019-07-09

Eva-Britt B skrev om Sofia Björkemar en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Vi har sålt en äldre villa med uthus och stor trädgård.
    Hon är lugn och mycket trevlig och under tiden med försäljningen varit tillmötesgående, så jag har känt mig trygg att ha Sofia som mäklare. Hennes bemötande är fantastiskt och har kunnat nå henne per telefon eller sms när jag har haft frågor ang försäljningen. Läs mer
  • 2019-07-08

Anette D skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Hej, Det gör jag gärna. Köpt en sommarstuga av en mycket trevlig och profesionel mäklare Herr Peter Hallberg. Det går så lätt eftersom att han är kunnig och ger bra råd och svar på mina frågor.
    Det är "kille"med erfarenheter inom branschen. Jag rekommenderar Fastighetsbyrån i Färjestaden, trevlig sommar.
    Med vänlig hälsning
    Anette Karin Anna Brita Danielsson Läs mer
  • 2019-07-01

Cristina L skrev om Fredrik Wermelin en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Smidig kontakt, mycket inkännande gentemot säljaren. Själva visningen gjorde en annan mäklare Läs mer
  • 2019-06-28

Kerstin Å skrev om Sofia Björkemar en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Vid försäljningen av vårt fritidshus har Sofia genomgående varit tillmötesgående och kommunikativ. Hon har på olika sätt givit oss stöd i försäljningsprocessen varför vi kan rekommendera henne till det bästa!! Läs mer
  • 2019-06-28

Anders M skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Seriös, noggrann. Tar tillvara båda parters intressen i en bra balans Läs mer
  • 2019-06-26

Jan Å skrev om Sofia Björkemar en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    En alldeles utmärkt person i denna befattning. Vi är mycket nöjda med engagemang och petsonlighet! Läs mer
  • 2019-06-26

Britt P skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Köpt fritidshus. Sakligt, kunnigt och vänligt bemötande från mäklaren i hela köpprocessen.
    Rekommenderar gärna Fastighetsbyrån, Peter Hallberg.

Vänliga hälsn Britt Persson Läs mer
  • 2019-06-24

Stefan J skrev om Sofia Björkemar en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Hej.
    Vi anlitade Sofia för att sälja vår sommarstuga.
    Vi fick bra bemötande hela vägen och affären gick smidigt :)

Med vänlig hälsning Stefan och Lollo Läs mer
  • 2019-06-17

Björn L skrev om Sofia Björkemar en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Köpt fritidshus.
    Trevligt och professionellt bemötande.
    Sofia gav tips om alternativa objekt när vi inta fann vad vi sökte. Detta ledde till en affär som vi är mycket nöjda med. Läs mer

Storgatan 1, 386 31 Färjestaden