Alla kategorier Mäklare Kalmar Mörbylånga Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Färjestaden

Fastighetsbyrån Färjestaden

Storgatan 1, 386 31 Färjestaden — Visa karta

Välkommen till Färjestaden och södra Öland!

Här finner du härliga stränder, trevliga skogspartier och pittoreska små byar, men även tätorter med fler arbetstillfällen och tack vare Ölandsbron går det också enkelt att pendla in till fastlandet. Kommunen fokuserar på barn- och äldreomsorg, skolor och här finns även ett väl utvecklat föreningsliv.

Vi på Fastighetsbyrån förmedlar alla typer av fastigheter i området och vi ser gärna att alla parter ska gå nöjda ur affären. Ett personligt och affärsmässigt förhållningssätt sätter vi högt värde på.

Hör av dig till oss för en fri värdering av din fastighet eller ett förutsättningslöst samtal om boende på södra Öland!

Läs vad 240 kunder tycker om Fastighetsbyrån Färjestaden

• Anne M
    Anne M skrev om Hanna Karlsson en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Jag tycker att Hanna skötte försäljningen av min stuga mycket bra. Hon var alltid villig att hjälpa till och besvarade mina frågor lugnt och klart. Trots att jag bor utomlands höll hon mig hela tiden väl informerad om utvecklingen av försäljningen.
  • Kenneth L
    Kenneth L skrev om Fastighetsbyrån Färjestaden
    Välkomnade och lyhörd personal. Har redan rekommenderat dem, och har sett att de redan fått ytterligare 3 objekt att arbeta med.
  • Bengt A
    Bengt A skrev om Fredrik Wermelin en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Vi har fått ett mycket bra mottagande och klara och bra svar på alla frågor vi haft. Hela processen har flutit på ett väldigt bra sätt och vi är mycket nöjda med Fredrik.
  • Patrik G
    Patrik G skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    TOPP.....................................................
  • Birger D
    Birger D skrev om Hanna Karlsson en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Bra bemötande proffsig trevlig servicemind
  • Tomi H
    Tomi H skrev om Fredrik Wermelin en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Mycket bra och professionellt bemötande av Fredrik Wermelin. Sakkunnig mäklare som verkligen brinner för kundens bästa är min bedömning. Fredrik verkar ha ett riktigt genuint intresse för fastigheter och allt runtomkring det.
  • Elisabeth B
    Elisabeth B skrev om Fredrik Wermelin en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    En förtroendegivande kille med glimten i ögat.
    Proffesionellt agerande hela vägen.
  • Lars-eric N
    Lars-eric N skrev om Hanna Karlsson en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Mycket trevlig, vänlig och tillmötesgående. Var alltid tillgänglig vid frågor. Har goda svar på alla frågor rörande fastigheten hon sålde.
    Ordnade med allt praktiskt på ett mycket bra sätt.
    Vi är jättenöjda helt enkelt.
  • Lars I
    Lars I skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Min kontakt med Peter Hallberg har alltsedan min fastighet kom ut som varande "På gång" under 2016 och under den korta tiden den varit ute till försäljning och till försäljningsavslut enligt min åsikt varit på alla vis bra. Han har visat prov på mycket gott
    bemötande mot mig som kund och gjort att jag känt stort förtroende för det sätt han lett "min" affär till ett avslut som jag är mycket nöjd med.
  • Håkan L
    Håkan L skrev om Fastighetsbyrån Färjestaden
    Under semestertider var tre mäklare och en praktikant involverade. Texten skriven av praktikanten hade stavfel syftningsfel m.m.
    Totalytan på fastigheten är över 200 m2 vilket i första annonsen blev 40m2. Flera av våra vänner ringde och beklagade alla faktafel m.m.Misstaget var att den mäklare vi först hade kontakt med hade semester efter några veckor och att överlämningen blev fel. Helhets betyget blir lågt även om enskilda mäklare gav ett professionellt intryck.
  • Anneli H
    Anneli H skrev om Fastighetsbyrån Färjestaden
    Lyssnande smidig handlingskraftig sympatisk.
    Med stort tålamod tog han sig an våra önskningar-
    utan -stora gester o säljsnack .Igenkännande och kunnig
  • Tommie A
    Tommie A skrev om Fastighetsbyrån Färjestaden
    Bra och trevlig...................
  • Ann B
    Ann B skrev om Fastighetsbyrån Färjestaden
    Bra snabb service.
    Enda klagomålet är att man undervärderade vår tomt. Hade säkert kunnat få mer men 30000 i fast arvode för Fastighetsbyrån och det spelar ingen roll för dem om jag får 350 000 eller 550 000 för min tomt. Annars mycket bra.
  • Maria A
    Maria A skrev om Fastighetsbyrån Färjestaden
    Mäklaren tog reda på fakta ganska snabbt och återkopplade inom rimlig tid.
    Trevligt bemötande och detta var ju en snabb affär så det var inte mycket kontakt som behövdes.
  • Helena E
    Helena E skrev om Hanna Karlsson en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    som köpare till fastighet levde hon inte upp till våra förväntningar. Dålig kommunikation och service blir tyvärr ett stort minus.
  • Therése P
    Therése P skrev om Hanna Karlsson en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Hanna är lugn, tydlig och säker. Mycket kunnig och kunde svara på de frågor som vi som köpare har/hade. Kan verkligen rekommendera Hanna!
  • Margareta S
    Margareta S skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Korrekt men likväl vänligt och personligt. Gott samarbete kring presentation och försäljning. Snabbt avslut och försäljning till belåtenhet.
  • Maud R
    Maud R skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Vi är mycket nöjda med hur Peter Hallberg har hjälpt oss att hitta bostad. Bästa mäklaren vi träffat hittills. Åke Simonsson, Maud Linde Ring
  • Jonas E
    Jonas E skrev om Fredrik Wermelin en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Trevlig kille. Mycket effektiv och snabb på att svara på frågor. Det märks att Fredrik har koll på läget genom hans lugn och framförallt hans förmåga att få mig att känna lugnet. Jag uppskattade också Fredriks ärlighet och att han är rak. Effektivitet och ärlighet är två mycket goda egenskaper, samtidigt en raritet, hos mäklare idag. Jag kände mig trygg genom hela affären!
  • Anna D
    Anna D skrev om Hanna Karlsson en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Trevligt bemötande. Hanna gav ett professionellt intryck samtidigt som jag upplevde henne som naturlig och pålitlig.
  • Jerker K
    Jerker K skrev om Fredrik Wermelin en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Fredrik är sympatisk och skapar en lugn atmosfär. Vi blev särskilt imponerad av hans förmåga att föra oss och köparen till en överenskommelse.
  • Christina N
    Christina N skrev om Sofia Björkemar en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Är väldigt nöjd med Sofia Björkemar väldigt kunnig.Med Sofia känner man stort förtroende vilket är av stor vikt.Hon är vänlig och hjälpsam.MVH Christina Nordanås.
  • Fredrik L
    Fredrik L skrev om Hanna Karlsson en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Hanna har varit den bästa mäklare vi kunnat ha. Hon har haft ett personligt och proffesionellt bemötande, som har givit oss stort förtroende.
  • Emma H
    Emma H skrev om Hanna Karlsson en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Trevligt bemötande, intresserad och svarar på frågor och förklarar tydligt vad som gäller. Väldigt nöjd med all service och bemötande vi fått. Över förväntan!
  • Anna L
    Anna L skrev om Hanna Karlsson en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Hanna har varit fantastisk på alla sätt. Vi har upplevt henne som mycket förtroendeingivande, engagerad och flexibel, hon har varit tillgänglig och hela tiden haft en dialog med oss. Har bara positivt att säga om henne!
  • Britt W
    Britt W skrev om Hanna Karlsson en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Hannas bemötande vid visning av hus o redogörelse av detta ger jag mycket gott betyg även efterföljande telefonsamtal. Kunnig o saklig. Britt Wilén
  • Annika C
    Annika C skrev om Hanna Karlsson en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Hanna är saklig, kunnig och har bemött mej väl. Jag har fått snabba svar på frågor.
  • Andreas R
    Andreas R skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Fick ett väldigt bra och proffsigt bemötande och Peter levde mer än väl upp till mina förväntningar
  • Eva H
    Eva H skrev om Fredrik Wermelin en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Han var toppen bra.Visningen och försäljningen gick som på
    räls,alla förvånas över hur snabbt försäljningen gick.
    Jag är mer än nöjd med Fredriks behandling av ärendet.
  • Eva J
    Eva J skrev om Hanna Karlsson en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Ett professionellt bemötande och svar på de frågor jag haft.
  • Ida H
    Ida H skrev om Hanna Karlsson en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Vi är jättenöjda, mäklaren gav god återkoppling och höll oss uppdaterade bra. Slutsumman var ett plus!
  • Torgny E
    Torgny E skrev om Hanna Karlsson en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Jag tycker att Hanna är lugn saklig och vet vad hon pratar om++++
  • Berit E
    Berit E skrev om Hanna Karlsson en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Jag trivdes mycket bra med Hanna Karlsson från första kontakten.
    Tillmötesgående, professionell och trevlig. Kan man begära mer?
  • Linda V
    Linda V skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Bra support och snabba svar vid frågor.
  • Ingrid R
    Ingrid R skrev om Hanna Karlsson en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Vänligt bemötande.
    Lätt att få tag på.
    Lyssnade på argument.
  • Henrik R
    Henrik R skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Inte mycket att klaga på när det gäller mäklaren. Däremot när det gäller finansieringen med banken som kunde ha varit en aning bättre.
  • Iris S
    Iris S skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Som kund är jag mycket nöjd.Jag har fått information och den hjälp som jag behövt.
  • Dag B
    Dag B skrev om Hanna Karlsson en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Hanna är en mycket duktig och trevlig fastighetsmäklare både för köpare och säljare. När man försöker nå henne så hör hon av sig väldigt fort och man behöver inte jaga henne. hon gav ett väldigt lugnt och tryggt intryck på mig som köpare och det gick väldigt smidigt att göra upp affären. Jag rekommenderar Hanna till både säljare och köpare av fastigheter. Så tack en gång till Hanna!
  • Alexandra A
    Alexandra A skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Vi är väldigt nöjda med allting. Trevligt bemötande.
  • Anders B
    Anders B skrev om Sofia Björkemar en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Mycket nöjd! Tack för en snabb och smidig försäljning, Sofia är engagerad , serviceinriktad och har ett fantastiskt kundbemötande
  • Margret W
    Margret W skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Kunnig trygg och trevlig med hög servicegrad.
  • Jeanette A
    Jeanette A skrev om Sofia Björkemar en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Positiv, trevlig och engagerad!
    En bra mäklare som uppfyller mina förväntningar.
  • Krister L
    Krister L skrev om Sofia Björkemar en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Vi var mycket nöjda med Sofia och skötte affären i lagom och bra tempo. Nöjd med både processen och slutresultatet.
  • Katarina E
    Katarina E skrev om Sofia Björkemar en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Mycket bra bemötande.
    Kunnig, intresserad och alltid tillgänglig.
  • Emelie W
    Emelie W skrev om Sofia Björkemar en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Bra noggrant arbete. Hon lägger ner tid på att lyssna till kunden och vi är glada och nöjda med hennes arbete. Värderingen av vår bostad stämde överens med det pris vi slutligen fick.
  • Karin B
    Karin B skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Vänlig, seriös och effektiv. Extra positivt att Peter även månar om att vara korrekt mot köparen. För mig inger det förtroende.
  • Tomas J
    Tomas J skrev om Fredrik Wermelin en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Tillmötesgående mäklare där man känner sig väl omhändertagen.Bra feedback vad det gäller intresset för tomterna som ska säljas.
    Smidigt när en av tomterna såldes.
  • Karin V
    Karin V skrev om Sofia Björkemar en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Sofia är en engagerad mäklare. Trevlig, återkommer inom kort när frågor dyker upp. Bra bemötande även efter tillträdet som köpare. Jag skulle gärna anlita henne vid en försäljning.
  • Catharina E
    Catharina E skrev om Hanna Karlsson en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Hanna är en mäklare som inger förtroende vid första mötet-proffsig!
    Under resans gång fungerade hon även som psykolog :)
    Vi fick problem på vägen men Hanna sviktade aldrig.
    Det kändes som en evighet från visning till kontrakt men det var ju bara 1 vecka!
    Tack Hanna!!
  • Fredrik J
    Fredrik J skrev om Sofia Björkemar en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Ingenting skulle kunna fungerat bättre, super bra på alla sätt och vis!!!
    Hon har definitivt framtiden för sig inom detta yrke.
    👍👍
    //Fredrik