Fastighetsbyrån Färjestaden

Fastighetsbyrån Färjestaden

Välkommen till Färjestaden och södra Öland!

Här finner du härliga stränder, trevliga skogspartier och pittoreska små byar, men även tätorter med fler arbetstillfällen och tack vare Ölandsbron går det också enkelt att pendla in till fastlandet. Kommunen fokuserar på barn- och äldreomsorg, skolor och här finns även ett väl utvecklat föreningsliv.

Vi på Fastighetsbyrån förmedlar alla typer av fastigheter i området och vi ser gärna att alla parter ska gå nöjda ur affären. Ett personligt och affärsmässigt förhållningssätt sätter vi högt värde på.

Hör av dig till oss för en fri värdering av din fastighet eller ett förutsättningslöst samtal om boende på södra Öland!

Läs vad 594 kunder tycker om Fastighetsbyrån Färjestaden 2

• köpte sitt hus med hjälp av Tomas Jonson en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    • Södra Möckleby / Öland
    2022-08-07 Verifierad kund
    Mäklaren har varit enastående från början till slut. Vi hade nästan ingen erfarenhet av fastighetsaffärer, men vi kände oss trygga för mäklaren fanns där för oss (även på hans semester).
    Vi upplevde mäklaren som engagerad, kunnig, tillmötesgående och lyhörd.
  • köpte sitt hus med hjälp av Emelie Wahlfrid en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    • Dörby / Öland
    2022-08-07 Verifierad kund
    Korrekt
    Hög service
    Kunnig
    Avvaktar med mer betyg till efter tillträdet
  • sålde sitt hus med hjälp av Tomas Jonson en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    • Södra Möckleby / Öland
    2022-08-06 Verifierad kund
    Mycket trevlig, han levererade det han lovade.
  • Jan Alf Evert K
    • Törnbotten / Öland
    2022-08-02 Verifierad kund
    Engagerad
    Korrekt
    Seriös
    Lätt att uppskatta
    Kundorienterad
    Inget objekt är mer värdefullt än något annat
    Enkel att jobba med

Jag har lång erfarenhet av entreprenörer i olika sammanhang.
    2022-07-18 Verifierad kund
    Lagom social, påläst.
    Gav relevanta och ärliga svar på våra frågor.
  • sålde sitt hus med hjälp av Emelie Wahlfrid en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    2022-07-15 Verifierad kund
    Kunnig, snabb, tillgänglig, "på tårna"
  • sålde sitt hus med hjälp av Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    • Gräsgård / Öland
    2022-07-08 Verifierad kund
    Lyhörd och snabb. Bra jobb på alla plan!
  • Gigi S
    • Gräsgård / Öland
    2022-07-06 Verifierad kund
    Han har stor lokal kännedom och känns trygg. Agerade väldigt snabbt när när vi sa att vi ville köpa. En snabb affär uppskattas mycket!
    • Torslunda / Öland
    2022-07-01 Verifierad kund
    Mycket bra bemötande och väldigt engagerad.Jag är väldigt nöjd
    Tack snälla Magnus för det fina omdömet. Vi ses om ett par veckor vid tillträdet, ha det så gott till dess!
    Emelie Wahlfrid
  • köpte sitt hus med hjälp av Sofia Björkemar en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    • Karlevi / Öland
    2022-07-01 Verifierad kund
    Sofia var väldigt hjälpsam när vi kontaktade henne för att se huset.
    Hon var drivande i budgivningen och underlättade avslut.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Sofia Björkemar en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    2022-06-14 Verifierad kund
    Första gången för mig att skriva avtal därför upplevdes det lite stressigt då hon skulle på annat möte. Jag upplevde hon var på säljaren sida där vi pratade om städ. Lägger jag 1,7 miljoner klart jag vill ha en flyttstäd när dessutom bostaden är uthyrd hela sommaren. Jag kände mig stressad och ingen förståelse för detta det gjorde mig ledsen då det är självklart man vill flytta in 'rent'.
    2022-06-14 Verifierad kund
    Tillgänglig, bra uppföljning och nogrann
    Stort tack för omdömet Arvid.
    Ha en skön sommar så ses vi vid tillträdet!
    2022-06-10 Verifierad kund
    Emelie har ett trevligt sätt och gjorde ett bra jobb.
    Jag blev bra bemött och hon var lyhörd för mina önskemål.
    Tack Gunvor för ett fint samarbete och ett fint omdöme. Hoppas du får en härlig sommar så ses vi igen vid tillträdet.
    2022-06-09 Verifierad kund
    Duktig och trevlig mäklare som är tydlig.
    Tack Rickard för omdömet. Hoppas ni får en skön sommar så ses vi till tillträdet!
    Emelie Wahlfrid
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Emelie Wahlfrid en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    2022-06-06 Verifierad kund
    Emelie utstrålade lugn och förtroende.
    Vänligt bemött.
    Hon önskade ett positivt resultat.
    Hon passar utmärkt till sitt yrke, noga och tydlig.
    Tusen tack Lena för de fina orden!
    Glad att kunna hjälpa er till ert nya boende. Önskar er en fin sommar så ses vi när det blir dags för tillträde!
  • Mats N
    köpte sitt hus med hjälp av Tomas Jonson en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    • Skärlöv / Öland
    2022-06-02 Verifierad kund
    Tack Tomas för ett vänligt och proffsigt bemötande och för att du ordnade så vi kunde se flera hus när vi ändå var på plats. Vi hittade det vi ville ha.
    Tack.
    • Skärlöv / Öland
    2022-05-31 Verifierad kund
    Ställde upp på visning annan dag av flera objekt. Kunnig, trevlig. Prospekt som överensstämde med verkligheten. Följde upp och återkom snabbt. Håller oss informerade om processen.
  • skrev om Emelie Wahlfrid en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    2022-05-28 Spontant omdöme
    Kontaktade mäklaren med ett trevligt sms med fågor kring ett boende för ett tag sedan, inte fått svar.
    Hej Serguéi,
    Jag har dubbelkollat min telefon men kan inte hitta något obesvarat meddelande.
    Du är välkommen att maila mig på emelie.wahlfrid@fastighetsbyran.se eller ringa på 0707-47 81 81 så hjälper jag dig gärna vidare.
    2022-05-24 Verifierad kund
    Seriös och kunnig mäklare med god lokalkännedom
  • sålde sitt hus med hjälp av Sofia Björkemar en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    • Dörby / Öland
    2022-05-24 Verifierad kund
    Sofia var mycket informativ när det gäller hur försäljningen skulle gå till. Detta genomfördes också snabbt; styling, hemnet och anbudsförfarande.
    Tryggt och professionellt och hon gav hela tiden en känsla av eget engagemang i processen, förmedlade kunskap om kundernas behov.
    För mig personligen var förväntan av mäklarens engagemang klart lägre än det hon faktiskt visade under hela försäljningsprocessen.
    • Degerhamn / Öland
    2022-05-21 Verifierad kund
    Mycket trevlig och personlig kontakt med snabb respons. Helt i klass med våra förväntningar.
    • Degerhamn / Öland
    2022-05-20 Verifierad kund
    Peters bemötande har varit enligt våra förväntningar och vi är nöjda med hans arbete
    2022-05-20 Verifierad kund
    Lite tråkig mäklare. Fastigheten blev snabbt såld till något över hans värdering. Tycker lite tidigt att fråga om Peter då en del arbete återstår. Tillträdet är 1 juli så det visar sig först lite efter tillträdet om han sköter affären bra hela vägen.
    2022-05-20 Verifierad kund
    Positivt bemötande. Informativ och noggrann. Vi är jättenöjda!
    Tusen tack för det fina omdömet Anki! Nu räknar vi ner de sista dagarna till tillträdet som närmar sig med stormsteg, vi ses då.
    2022-05-12 Verifierad kund
    Vi blev bemött på ett väldigt bra sätt och hade löpande och bra kontakt med Sofia under hela processen, dvs. från visningen till kontraktstecknade.
    2022-05-11 Verifierad kund
    Höll mig uppdaterad hela tiden, och var tydlig med hur intresset var från spekulanter
    2022-05-09 Verifierad kund
    Sofia uppfyllde helt våra förväntningar i samband med köpet av vårt fritidshus dvs. trevligt och lyhört bemötande, ordning och reda i dokumentationen samt smidighet vid planering av tillträdet till fastigheten.
    2022-05-05 Verifierad kund
    Uppfyllde alla våra förväntningar! Professionell och trevlig mäklare!
    2022-05-05 Verifierad kund
    Gott samarbete! Bra förmedling mellan säljare och köpare
    2022-05-05 Verifierad kund
    Vi har fått ett trevligt och seriöst bemötande.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Sofia Björkemar en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    2022-05-05 Verifierad kund
    Väl bemötta av Sofia som skötte affären med bravur!
    2022-05-02 Verifierad kund
    Mycket trevligt bemötande.

Höga förväntningar som han levererade med råge.

Han kunde rycka rätta trådar som gav lyckat resultat

MVH A C Danielsson
    2022-04-22 Verifierad kund
    Förtroendeingivande och trevligt bemötande!
    Tack så mycket Irene!
    Det har varit ett nöje att samarbeta med er. Vi ses nästa vecka!
    2022-04-22 Verifierad kund
    Trevligt bemötande och proffsigt utfört resultat
    Tack Ulf!
    Det gör mig glad att ni är nöjda med resultatet. Vi ses nästa vecka!
    2022-04-19 Verifierad kund
    Mycket tillmötesgående och trevlig!
    Bra hanterad försäljning från start till slut, rekommenderas varmt :)
  • skrev om Emelie Wahlfrid en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    2022-04-11 Spontant omdöme
    Vi köpte vårt första hus via Emelie Wahlfrid. Det gick snabbt och smidigt och vi fick alltid snabba svar på våra frågor via telefon och sms. Tack för hjälpen😊
    Tusen tack för det fina omdömet Johan och Caroline (och Milo såklart). Hoppas ni ska trivas i det nya huset :)
    Emelie Wahlfrid
  • köpte en tomt med hjälp av Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    • Glömminge / Öland
    2022-03-31 Verifierad kund
    Peter är väldigt hjälpsam och trevlig. Professionellt bemötande vid besöket. Vi bor 48 mil bort från hans kontor. Han har ordnat allt och alltid för att kunna slippa flera tidskrävande resor. Svarar alltid inom kort tid på mina e-mail. Mycket lyhörd för våra egna åsikter och önskemål. Ärlig och sakkunnig mäklare.
    Toppbetyg!
  • köpte sitt hus med hjälp av Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    2022-03-29 Verifierad kund
    Vi blev bemötta på ett utmärkt sätt och kan verkligen rekommendera Peter och byrån för vänner och bekanta som ev. vill köpa en fastighet på Öland.

Våra förväntningar var att bli bemötta på ett trevligt och professionellt sätt genom hela processen, och detta levererade Peter :)
    2022-03-28 Verifierad kund
    En lugn å trevlig å mycket pålitlig mäklare å jag blev bemött på ett positivt sätt.
    2022-03-24 Verifierad kund
    Jag är väldigt nöjd med mäklaren Emmelie Wahlfrid. Detta för hennes professionella bemötande som visade sig genom hennes optimism, ärlighet, tillgänglighet och hennes vilja att alltid vara ärlig i de frågor jag hade. Vilka ofta ledde till intressanta diskussioner som för mig var lärorika. Jag kan varmt rekommendera henne.
    Tack snälla Katarina för de fina orden! Är glad över det fina samarbetet vi haft, och nu ser vi fram mot tillträdet i maj. Ha det gott till dess så ses vi snart igen :)
    • Karlevi / Öland
    2022-03-11 Verifierad kund
    Väldigt bra och trevligt bemötande. Hjälpsam och bra service i form av extra visning.
    • Sandby - Gårdby / Öland
    2022-03-09 Verifierad kund
    Sofia är toppen
    Allt gick utan problem
  • sålde en tomt med hjälp av Emelie Wahlfrid en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    2022-02-11 Verifierad kund
    Trevligt bemötande Våra förväntningar blev uppfyllda Mäklaren gjorde ett bra jobb 😀
    Tack så mycket för omdömet, hoppas vi får chansen till fler samarbeten framöver :)
    2022-01-16 Verifierad kund
    Peter är väldigt lugn och lyhörd och ser till att ge svar på det som efterfrågas.
    Eftersom vi bor 30 mil bort, ställde fastighetsbyrån och Peter upp fint med digitala visningar. Samt snabb visning när vi hade möjlighet vilket verkligen uppskattades.
    • Norra Kvinneby / Öland
    2022-01-15 Verifierad kund
    Ett genom hela processen professionellt, personligt och empatiskt bemötande, alltid nåbar - vid vissa tillfällen med snabb återuppringning.
    Mycket lyhörd för mina åsikter, där hans erfarenhet alltid gjorde att besluten blev optimala.
    Även som länk mellan mig som säljare och presumtiva - inklusive slutliga - köpare, upplevdes Peter Hallberg som den
    genuint kunnige och ärlige mäklaren.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Emelie Wahlfrid en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    2022-01-02 Verifierad kund
    Fantastiskt bra !!!
    Snabb support vid slutförhandling kvällstid uppskattades särskilt.
    Tusen tack för ditt omdöme! Vi ses till tillträdet, ha det gott till dess.
    2022-01-02 Verifierad kund
    Proffsig trevlig och förtroendeingivande.
    Allt klaffade.
    Tack så mycket Kerstin :)
    Vi ses snart igen när det är dags för tillträde!
    2021-12-30 Verifierad kund
    Professionellt bemött. Tillgänglig och vänlig. Väldigt bra och tydlig i kommunikationen.
    Tack snälla Lena för ett fint omdöme.
    Önskar er ett Gott Nytt År så ses vi igen när det börjar närma sig vår och tillträde :)
    • Mörbylånga, Gamla Köpingen
    2021-12-08 Verifierad kund
    Peter är kunnig och trevlig.
    Jag är helt övervädigad.
    • Kastlösa / Öland
    2021-11-24 Verifierad kund
    Hittills är min uppfattning att Peter är lätt att prata med, har ett vänligt bemötande och känns ärlig!
    Fram till nu har jag ingenting att klaga på. 😊👍