Alla kategorier Mäklare Kalmar Mörbylånga Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Färjestaden

Fastighetsbyrån Färjestaden

Storgatan 1, 386 31 Färjestaden — Visa karta

Välkommen till Färjestaden och södra Öland!

Här finner du härliga stränder, trevliga skogspartier och pittoreska små byar, men även tätorter med fler arbetstillfällen och tack vare Ölandsbron går det också enkelt att pendla in till fastlandet. Kommunen fokuserar på barn- och äldreomsorg, skolor och här finns även ett väl utvecklat föreningsliv.

Vi på Fastighetsbyrån förmedlar alla typer av fastigheter i området och vi ser gärna att alla parter ska gå nöjda ur affären. Ett personligt och affärsmässigt förhållningssätt sätter vi högt värde på.

Hör av dig till oss för en fri värdering av din fastighet eller ett förutsättningslöst samtal om boende på södra Öland!

Läs vad 346 kunder tycker om Fastighetsbyrån Färjestaden

• Per Erik S

2019-05-23

Per Erik S skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Jag har sâlt en villa i Färjestaden med hjälp av Peter.
    Peter har mycket god insikt i marknadspriser och försäljningsmetoder. Han organiserade hela processen mycket effektivt och smidigt; frân annonseringen, via visning, och fram till kontraktsöverenskommelse underskrift och övertag.
    Alltid snabba svar och initiativ, med mycket vänligt bemötande.
    Försäljningen gick över förväntan. Läs mer
  • 2019-05-20

Emil K skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Tillgänglig och konkret. Pålitlig. Läs mer
  • 2019-05-20

Malin B skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Vi har sålt en villa i Mörbylånga. Tycker att vi blev bemötta på ett väldigt ärligt och förtroende ingivande sätt. Vi fick ärliga o raka svar vilket vi uppskattar mycket hos en mäklare. Läs mer
  • 2019-05-19

Jan R skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Sålt villa.
    Ärlig rak och ändå ödmjuk. Läs mer
  • 2019-04-09

Christina G skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Sålt Ankarvägen 4, Kastlösa

Jag är kluven. Jag har fått bra hjälp och tydliga svar på frågor jag har haft. Han har varit lätt att nå.
    Men han har haft en tydlig favoritköpare. När budgivare 1 höjde bud informerades inte budgivare 2. Vid två tillfällen frågade jag efter vad budgivare 2 svarat och då var denne inte informerad. Intrycket jag har är att Peter Hallberg jobbade för budgivare 1 och inte för oss. Läs mer
  • 2019-04-02

Sören K skrev om Fredrik Wermelin en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Trevligt bemötande, har inget att anmärka på. Fått svar på allt som vi funderat över. Allt ok! Läs mer
  • 2019-03-31

Jonas S skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Vänligt bemötande, flexibel, tillgänglig, saklig. Har både köpt o sålt av Peter. Läs mer
  • 2019-03-29

Birgitta F skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Han har såld min stuga på Tveta. En mycket sympatisk person, lugn och harmonisk. Vilket jag behövde i denna situation som jag är i.
    Varit mycket bra på att ge min information under hela tiden. Vilket känns bra att veta hur det går vecka gör vecka. Rek han verkligen. Läs mer
  • 2019-03-14

Henrik S skrev om Hanna Karlsson en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Bra bemötande. Lätt att få tag på .Köpt en villa på Öland. Läs mer
  • 2019-03-09

Liselott F skrev om Fredrik Wermelin en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Proffsig,vänlig och lätt att nå. En stor fördel är också att han själv är ölänning och därmed har stor lokalkännedom. Har bara positiva omdömen att ge om Fredrik Wermelin och rekommenderar honom gärna. Läs mer
  • 2019-02-25

Gabriella W skrev om Fredrik Wermelin en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Bra bemötande, smidig och snabb affär. Läs mer
  • 2019-02-23

Caroline B skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Köpte hus med hjälp av Peter. Fick trevligt bemötande och hade ett bra samarbete längs med husköpet. Läs mer
  • 2019-02-22

Signe Göransdotter S skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Vi både sålde och köpte fastigheter på samma gång. Peters bemötande var precis lagom, både när vi var säljare och köpare. Han var tydlig, korrekt, kunnig och tog reda på saker vi funderade på kring affärerna, ett milt bemötande och inte det typiska "säljarsmöret" som man ibland träffar. Vi hade förväntningar på en bra kontakt med mäklaren där denne skulle förstå hur vi ville ha vår affär gjord. Vår mäklare överträffade allt! Läs mer
  • 2019-02-21

Ulf L skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Vi har sålt vår villa och blev mycket väl bemötta av Peter! Förtroendeingivande och professionell! Läs mer
  • 2019-02-14

Johan A skrev om Fredrik Wermelin en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Fredrik är trevlig och social. Att sälja eller köpa en bostad och innefattar ganska mycket pengar. Fredrik förmedlade den där personligheten som behövs för en lyckad affär.
    Jag är väldigt nöjd med valet av Fredrik som min personliga mäklare. Läs mer
  • 2019-01-16

Marcus W skrev om Fredrik Wermelin en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Trevlig och proffsig genom hela resan. Läs mer
  • 2018-12-24

Petter G skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Tog över mitt i affären
    Satte sig snabbt in i vår lite röriga affär. Lyssnade och såg till att vi kom till ett avslut, vilket var viktigt för oss
    Trevlig och kommunikativ Läs mer
  • 2018-12-21

Per E skrev om Hanna Karlsson en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Vi har träffat Hanna i samband med olika visningar och blivit väldigt bra bemött av henne.
    .Hon visste vårt önskemål och hjälpte oss i kontakten med säljaren som gjorde att vi först kunde hyra och sedan köpa fastigheten.Hanna har levt upp till våra förväntningar och alltid gett oss ett förtroendefullt bemötande. Läs mer
  • 2018-12-21

Carina A skrev om Hanna Karlsson en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Hanna är servicinriktad och ser kundens behov och lyssnar in. Läs mer
  • 2018-12-13

Jörgen L skrev om Hanna Karlsson en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Köpt Hulterstad 3:5
    Bra bemött
    Har endast haft mail/tfnkontakt Läs mer
  • 2018-12-07

Anders J skrev om Fastighetsbyrån Färjestaden
    Trevligt bemötande och proffsigt utförd försäljning Läs mer
  • 2018-12-07

Susanne D skrev om Fastighetsbyrån Färjestaden
    Snabb affär och stort förtroende av mäklaren. Läs mer
  • 2018-12-05

Lena A skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Vi skulle sälja vårt hus som vi bott i 36 år. Det var ett nytt projekt för oss och vi visste i stort sett inget innan. Mäklaren var helt suverän, informerade oss om allt så efter hans besök kände vi oss avkopplade, bra info och återkoppling under resans gång . Huset blev sålt på ca 1 månad, kanon. Allt det praktiska både före och efter att det blev sålt. Vi är så nöjda med mäklaren och hans jobb. Läs mer
  • 2018-12-04

Staffan Å skrev om Hanna Karlsson en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Köpt villa. Bra bemött. Bra information. Förväntning om informativ visning vilket uppfylldes väl. Läs mer
  • 2018-12-03

Per Erik B skrev om Hanna Karlsson en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Vi köpte hus på södra Öland. Hanna har varit utmärkt och agerat snabbt och professionellt genomgående. Läs mer
  • 2018-11-20

Helenah S skrev om Hanna Karlsson en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Hanna har sålt min lägenhet ,samt sålt oss ett hus. Hanna är proffsig, tillmötesgående, trevlig, tillgänglig och alltid ett positivt bemötande.
    Jag/vi är väldigt nöjda med Hanna som mäklare:) Läs mer
  • 2018-11-19

Magdalena N skrev om Hanna Karlsson en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Jag har sålt en villa.
    Samarbetet var väldigt smidigt och bra. Läs mer
  • 2018-11-07

Henric S skrev om Fastighetsbyrån Färjestaden
    Jag har jobbat på bank i Färjestaden under lång tid och lärt känna alla mäklare som jobbat o jobbar där, har även jobbat med dom på visningar. Kanon Bra Läs mer
  • 2018-11-07

Per M skrev om Fredrik Wermelin en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    köpt tomt.
    OK
    Lite mer engagemang hade inte varit fel.

OK Läs mer
  • 2018-10-28

Ann-Britt H skrev om Fredrik Wermelin en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Mycket bra bemött och ringde alltid upp när jag sökte honom och återkopplade då jag hade frågor som rörde husköpet.
    Det hade varit bra om han visste om fiber var indraget till huset, och var vatten, el och avlopp kommer in på fastigheten. Läs mer
  • 2018-10-19

Julia P skrev om Hanna Karlsson en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Köpt en villa. Blev bemött på ett trevlig och professionellt sätt. Alla frågor besvarades genuint och på ett mycket kompetent sätt. Processen under och efter köpet underlättades av mäklaren som var tillmötesgående och engagerad. Läs mer
  • 2018-10-16

Christina S skrev om Hanna Karlsson en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Hanna Karlsson hjälpte oss med försäljningen av sommarhuset.
    Hon är en positiv och glad mäklare, mycket noggrann med information och återkoppling under hela projektet.
    Förväntningarna var att vi skulle kunna flytta ut snabbt och det
    lyckades verkligen.
    Vi är mycket nöjda med Hanna Karlsson och rekommenderar
    henne varmt. Läs mer
  • 2018-10-14

Eva S skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Sålt en villa.Trevlig ,lättsam.Mäklaren levde mer än väl upp till förväntningarna.Uppdaterad vad det än gällde,besiktningar,tider som passade oss.Mycket nöjd.Mvh.Eva Sjöbäck-Kraft Läs mer
  • 2018-09-26

Wivan H skrev om Fredrik Wermelin en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    S om delägare till sommarhus såldes huset på försommaren.
    jag hade enbart telefonkontakt med Mäklaren Fredrik Wermelin
    och jag var nöjd

f Läs mer
  • 2018-09-18

Christina S skrev om Fastighetsbyrån Färjestaden
    Kunnig, engagerad och effektiv personal. Är mycket nöjda med bemötande och resultat. Läs mer
  • 2018-09-18

TOMMIE P skrev om Fredrik Wermelin en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Jag har sålt min villavagn på Eriksöre Camping, via Fredrik Jag kontaktade honom på rekommendation från bekanta som gjort samma sak och fick ett mycket trevligt bemötande.
    Han gjorde ett proffsigt och seriöst intryck under hela processen.
    Jag är mycket nöjd med resultatet och kan varmt rekommendera honom som mäklare. Läs mer
  • 2018-09-17

Gunilla S skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Sommarhus Öland.
    Vänlig, kunnig
    Stor kunskap om Öland Läs mer
  • 2018-09-14

Anna K skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Peter Hallberg uppfyller alla förväntningar, : professionell och tydlig och alltid ett trevligt bemötande. Läs mer
  • 2018-09-14

Ann-Christin L skrev om Hanna Karlsson en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Sålt föräldrahemmet.
    Alltid trevligt bemötande. Ingen fråga är för liten.
    Bra info under hela processen.
    Rekommenderar verkligen Hanna Karlsson som mäklare vid försäljning. Läs mer
  • 2018-09-13

Helen B skrev om Hanna Karlsson en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Sålt sommarbostad i Mörbylånga.
    Mycket gott och hänsynsfullt bemötande.
    Kände mej helt trygg med Hanna som var mycket professionell
    och kunnig.

Hanna Karlsson kan jag rekommendera på det varmaste ! Läs mer

Lars-Ivar N skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Peter skötte sitt uppdrag utmärkt. Svarade eller hörde snabbt av sig annars. Såg till att jag fick besiktningsprot i tid. Allt papperarbete flöt på bra.
    Hade varit bra med en skiss över huset under planering och beslutsprocess.
    Annars 👍 Läs mer

Britt A skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Jag har sålt mitt fritidshus på Hagapark.En mycket trevlig person,lugn och mycket rutinerad.Rekommenderar honom varmt. Läs mer

Tomas J skrev om Hanna Karlsson en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    En kompetent mäklare, bra bemötande, alltid tillgänglig när man hade frågor om husköpet. Läs mer
  • 2018-09-11

Christian A skrev om Hanna Karlsson en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Sålt villa i Mörbylånga och köpt villa i Färjestaden . Det gick bra och proffsigt till . Läs mer
  • Ulf F

2018-09-11

Ulf F skrev om Hanna Karlsson en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Sålt fritidshus 07/2018
    Hanna var mycket kunnig och det kändes tryggt för mig! Fick löpamde information
    under hela budgiv Läs mer
  • 2018-09-10

Jimmy P skrev om Fredrik Wermelin en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Försäljning av gård och mark.
    Mycket bra! Läs mer
  • 2018-09-07

Lena F skrev om Hanna Karlsson en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Har køpt ett fritidshus på sødra Øland.
    Vi blev vældigt positivt bemøtt av mæklaren hela tiden. Trevlig visning av två fastigheter och snabba svar på epost vid frågor. Det blev lite utdraget då sæljarna inte accepterade vårt bud på ganska många dagar. Hær var kanske informationen från mæklaren lite luddig, så vi blev de sista två dagarna lite osækra om vi skulle få bostaden eller inte. Tyværr kom det i elfte timmen in en annan budgivare, så att det bud som vi fått inntrykk ville vara godtatt av sælgare, (bara væntande på formel konfirmation frå de två gemensamma sæljarna), visade sig i slutændan inte bli gællande, då det blev aktiv budgivning och priset gikk upp 225k. Vi uppfattade det som att mæklaren också blev lite tagen på sængen av den utvecklingen. Hon var dock hela tiden professionell och trevlig i sitt bemøtande.
    Vi førvæntade oss snabba svar och ett mænskligt, personligt och positivt bemøtande och blev inte besvikna på det. Läs mer
  • Janne N

2018-09-04

Janne N skrev om Fredrik Wermelin en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Mycket bra!
    Fredrik gjorde ett mycket bra jobb.
    Kände ett stort förtroende för honom! Läs mer
  • 2018-07-23

Britt A skrev om Fastighetsbyrån Färjestaden
    Väldigt trevligt.Det var värt allting. Läs mer
  • 2018-07-18

Elisabet A skrev om Fastighetsbyrån Färjestaden
    Vi har blivit väl bemötta.
    Affären är klar och huvudkontoret har inte bidragit till ngt vi märkt av. Jag gillar ej typen av frågor.!!!!! Läs mer

Storgatan 1, 386 31 Färjestaden