Fastighetsbyrån Färjestaden

Storgatan 1, 386 31 Färjestaden — Visa karta

Välkommen till Färjestaden och södra Öland!

Här finner du härliga stränder, trevliga skogspartier och pittoreska små byar, men även tätorter med fler arbetstillfällen och tack vare Ölandsbron går det också enkelt att pendla in till fastlandet. Kommunen fokuserar på barn- och äldreomsorg, skolor och här finns även ett väl utvecklat föreningsliv.

Vi på Fastighetsbyrån förmedlar alla typer av fastigheter i området och vi ser gärna att alla parter ska gå nöjda ur affären. Ett personligt och affärsmässigt förhållningssätt sätter vi högt värde på.

Hör av dig till oss för en fri värdering av din fastighet eller ett förutsättningslöst samtal om boende på södra Öland!

Läs vad 446 kunder tycker om Fastighetsbyrån Färjestaden

• 2020-09-11

Peder H skrev om Sofia Björkemar en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Vi upplevde att Sofia gjorde ett mycket bra och proffsigt arbete när hon sålde våran bostadsrätt. Kontinuerlig återkoppling och snabb respons. Läs mer
  • 2020-09-10

Johnny E skrev om Sofia Björkemar en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Vi har köpt ett sommar hus. Vi har fått go' hjälp och bra information genom hela affären. Mycket nöjda! Läs mer
  • 2020-09-10

Kristina T skrev om Sofia Björkemar en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Vi har sålt en tomt Genom Sofia Björkemar. Hon är fantastisk på alla sätt. Proffsig, ödmjuk och trevlig. Vi blev uppdaterade på allt som hände och vi rekommenderar Sofia Varmt. Läs mer
  • 2020-09-09

Carina M skrev om Sofia Björkemar en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Vi köpte ett sommarhus och under hela affären har vi blivit väl bemötta och omhändertagna. Läs mer
  • 2020-09-02

Louise B skrev om Fastighetsbyrån Färjestaden
    Mycket nöjd med husköp. Trevlig och informerande mäklare. Bra medlare mellan oss och säljare. Läs mer
  • 2020-09-01

Lena S skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Sålt fritidsfastighet.
    Väldigt trevligt bemötande.
    Förväntningar var att få fastigheten såld. Läs mer
  • Daniele B

2020-08-31

Daniele B skrev om Fastighetsbyrån Färjestaden
    Kunnig och trevlig bemötande. Fick bra bemötande och mkt hjälp dels under budgivning och dels senare i slutförande av köpet. Läs mer
  • 2020-08-21

Kaj A skrev om Sofia Björkemar en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Såld villavagn på Eriksöre på Öland. Vi fick ett bra bemötande och våra förväntningar var att sälja så fort som möjligt och det tyckte vi att mäklaren levde upp till. Vi upplevde att allt sköttes på ett professionellt sätt. Läs mer
  • 2020-08-19

Jack S skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Köpt hus
    Trevligt mäklare och hjälpsam mycket bra kommunikation. Läs mer
  • 2020-08-11

Rickard J skrev om Fastighetsbyrån Färjestaden
    Muningatan 9 38693 Färjestaden Jag hade en muntlig överenskommelse på telefon med er mäklare på telefon
    på torsdag eftermiddag om att mitt bud på 2,800,000 var accepterat av säljaren och att vi skulle träffas nästa dag för att skriva kontrakt senare på torsdagen meddelar mäklaren att att det hade kommit in nya bud på högre belopp, jag har läst reglerna om budgivning, detta innebar att jag fick betala 160000 mer vid kontrakt skrivning påpekade att vi hade en muntlig överenskommelse och att en muntlig överenskommelse är juridiskt bindande och står högt över era regler och er mäklare uppför sig stöddigt och påstår att era regler står över lagen det tråkiga för mig är att jag inte har vårt samtal inspelat så jag kan inte bevisa vår muntliga överenskommelse hade jag haft det hade jag gått till domstol. Ni bör lära era mäklare lagen om muntliga överenskommelser och att era regler inte står över Sveriges Rikes lag. Jag har varit i kontakt med mitt juridiska ombud i frågan och fick svar att det är ingen ide att gå vidare då jag inte har inspelning av samtalet. Jag kommer aldrig att rekommendera någon att använda denna mäklaren hon har dålig moral
    Rickard Johansson Läs mer
  • 2020-08-08

Bill N skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Sålt fastighet i Degerhamn. Bemötandet och kontakten med peter under hela säljningsperioden har varit utmärkt. Så för att göra sammanfatta det hela är vi mycket nöjda med valet av mäklare och han kan vi med stor säkerhet rekommendera. Läs mer
  • 2020-08-03

Susanne H skrev om Fastighetsbyrån Färjestaden
    Vi köpte en sommarstuga och vår förväntning var att få snabb och tydlig återkoppling och ett visst engagemang från mäklaren, det är trots allt en stor affär för oss som köpare. I samband med att affären gjordes upp - genomgång av besiktning, kontrakt mm - ändrades kontakten då mäklaren därefter i huvudsak kontaktade min sambo från att det från början huvudsakligen gått genom mej, vi upplevde det som lite märkligt. Vi kan summera bemötandet som lite varierande över tiden, bitvis snabbt men bitvis en aning märkligt och ganska oengagerat. Läs mer
  • 2020-08-02

Anders A skrev om Sofia Björkemar en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Sofia är en trevlig och kunnig mäklare som är engagerad i uppdraget och kunden.
    Har köpt ett fritidshus// Läs mer
  • 2020-08-02

Ingrid K skrev om Fastighetsbyrån Färjestaden
    Sålt bostadsrätt på Öland. Bra bemötande och bra uppföljning för att komma till avslut. Bra kommunikation och lyhördhet. Dock alldeles för höga arvoden som tycks råda över hela Öland. Läs mer
  • 2020-08-01

Gösta J skrev om Fastighetsbyrån Färjestaden
    Jag sålde en jordbruksfastighet, genom Fredrik Wermelin.
    Han var trevlig att ha med att göra och skötte sitt uppdrag utmärkt tycker jag Läs mer
  • 2020-07-24

Martin S skrev om Sofia Björkemar en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Super trevlig och känns seriös. Läs mer
  • 2020-07-15

Anna Lena Kristina B skrev om Fastighetsbyrån Färjestaden
    Sålt hus. Helt ok men gärna mer info vad som händer o sker. Läs mer
  • 2020-07-15

Christina A skrev om Sofia Björkemar en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Sålt villa. Trevligt och engagerat bemötande. Svårt annars och säga något då vi inte träffade henne så mycket. Vi hade ju en annan mäklare som var på semester.
    Men det var genom Sofia vi äntligen fick napp. Läs mer
  • 2020-07-10

Jonas G skrev om Sofia Björkemar en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Bra bemötande, personlig, tillgänglig. Läs mer
  • 2020-07-09

Monica L skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Köpt en tomt. Peter är vänlig och snabb på att svara på frågor. Läs mer
  • 2020-07-06

Annika L skrev om Fastighetsbyrån Färjestaden
    Jag har köpt en villavagn. Hanna Karlsson var engagerad, proffsig och mycket serviceinriktad. Hon gav ett rejält och korrekt intryck och kändes inte det minsta "smörig", som jag nog tycker ibland kan vara fallet hos en del försäljare och mäklare. En kompetent person. /Annika Larsson Läs mer
    Hanna K gillar detta
  • 2020-06-28

Glenn K skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Köpt fritidshus, gick snabbt och utan problem.Mäklaren hade svar på alla frågor som vi hade. Läs mer
  • Eva Ö

2020-06-16

Eva Ö skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Vi köpte två små fritidshus på arrenderad mark.
    Vi blev trevligt bemötta av Peter Hallberg, som uppträdde både professionellt och personligt. Han började med att komma i god tid och hade en värdefull kännedom om huset och omgivningen, och tolerans dessutom för att vi behövde lite mer tid än han avsatt från början. Vi litar på att vi kan vända oss till honom om det uppstår frågor även efter tillträdet.
    Ett pålitligt proffs, som vi gärna rekommenderar vid behov.
    Eva Öhrner Läs mer
  • 2020-06-16

Sven-ingmar D skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Köpt 2 små fritidshus i Gräsgårds hamn
    Bemötandet mycket positivt, uppfyllde alla förväntningar. Kunde besvara alla frågor. Väl insatt i de lokala förhållandena, grannar, kontaktpersoner.
    Trevligt, chosefritt och professionellt uppträdande. Läs mer
  • Anders T

2020-06-07

Anders T skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Efter att ha letat efter ett hus på södra Öland köpte vi istället en tomt där vi ska bygga ett hus. Det blev en lång process där Peter var inblandad i samband med flera av de hus vi var intresserade av och slutligen vid köpet av tomten. Peter har genomgående varit vänlig, hjälpsam och professionell. Läs mer
  • 2020-06-07

Solveig J skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    För oss som köpare gav Peter Hallberg ett mycket förtroendeingivande intryck och var mycket serviceminded. Läs mer
  • 2020-06-06

Lars P skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Jag har sålt ett hus på Södra Öland
    Han har känts bra och förtroendegivande och har skött försäljningsprocessen mycket bra. Jag anlitade honom för att jag ville ha någon som har stark anknytning till bygden och det har känts som ett extra plus. Läs mer
  • 2020-06-05

Ellinor L skrev om Fastighetsbyrån Färjestaden
    Jag och min sambo har köpt en villa på Öland. Vi blev bra bemötta av mäklaren Hanna Karlsson. Hon bemötte oss och säljarna professionellt och hade svar på tal, hade hon inte svar på något vi funderade på såg hon till att ta reda på det. Hon var lättillgänglig och det kändes högt i tak när vi träffade henne,ingen fråga var dum. Hon påminde oss och vägledde oss genom alla steg i processen att köpa hus vilket kändes tryggt.
    Kan varmt rekommendera Hanna. Läs mer
    Hanna K gillar detta
  • 2020-06-04

Bodil B skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Jag har sålt en villavagn. Mycket trevligt bemötande. Visste inte hur det skulle gå i dessa tider men allt har gått över för väntan.
    Därför kan jag rekommendera Peter Hallberg och Fastighetsbyrån till andra. Läs mer
  • 2020-05-21

Elisabeth P skrev om Sofia Björkemar en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Säljer vårt hus med genom Sofia. Bästa möjliga bemötande och hjälp steg för steg genom hela processen! Läs mer
  • 2020-05-14

Christina M skrev om Fastighetsbyrån Färjestaden
    Köpt bostad. Vänligt, trevligt och profesjonellt bemötande.
    Fredrik var profesjonell som mäklare och övergick alla mina förväntningar.

Tacksam för den hjälp jag fick av Fredrik och sitter i dag med mitt drömboende.

Det är synd att han har slutat på Fastigetsbyrån men hoppas att han kommer att trivas i sitt nya jobb. Läs mer
  • 2020-05-06

Christer S skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Vi har köpt ett fritidshus på Öland via Peter Hallberg på Fastighetsbyrån i Färjestaden.
    Vi har tidigare positiva erfarenheter av byrån då vi tidigare både köpt och sålt via dem.
    Denna gången "löpte" det inte riktigt lika bra.
    Det började med att Peter hade noterat fel tid för visningen. Han ringde och undrade vart vi tagit vägen - vi stod på stormarknaden och veckohandlade!!
    När väl säljaren accepterat vårt bud ( vi var enda budgivare) önskade vi få ID-numret på elcentralen - vi ville själv lösa elavtalet.
    Efter en påminnelse kom begärd uppgift.

Då vi även köpte med en del lösöre så fanns inte denna post med i Likvidavräkningen. Bad därför om en ny Likvidavräkning.

Dagen före tillträdet ringde min bank mig och påtalade att jag inte hade täckning på kontot. De undrade om jag hade någon lösning på gång, annars kunde inte affären genomföras nästkommande dag.
    Kontaktade Peter och han sa att han trodde att han skickat mig den nya. Den kom via mail omg! Så jag kunde överföra det saknade beloppet avseende lösöret och köpet genomfördes utan problem.

Ett par veckor efter tillträdet fick vi via brev tre st "Journal-
    anteckningar" för underskrift och retur. Vi hade inte reflekterat på att de inte fanns med vid "skrivandet" men minns nu i efterhand att de alltid funnits med vid tidigare fastighetsaffärer (5 st).

Nu, en månad efter tillträdet, har vi fortfarande inte fått "Köpebrevet" i original - men det kanske inte är Peters fel?

På det hela är vi nöjda med Peter. Han var alltid nåbar/ringde tillbaka om vi lämnat meddelande, men han når inte riktigt ända fram till våra förväntningar.

Familjen Svensson Läs mer
  • 2020-05-04

Maria B skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Funkat bra!
    Visningen var annorlunda eftersom den skedde utan mäklare, så därför är det svårt att uttala sig om det.

Trevligt bemötande. Läs mer
  • 2020-05-01

Mats B skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Märklaren hade för dålig kunskap om huset. Läs mer
  • 2020-04-19

Christer A skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Tomt bra bemötande kunnig korrekt förtroendeingivande snabb Läs mer
  • 2020-04-19

Kenneth Z skrev om Sofia Björkemar en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Professionell, lugn, trygg och saklig med en personlig närhet och deltagande - det beskriver Sofia. Läs mer
  • 2020-04-17

Lena Z skrev om Sofia Björkemar en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Sålt sommarbostad. Vi är super nöjda med Sofia som är väldigt duktig som mäklare men även lyhörd gentemot sina kunder. Läs mer
  • 2020-04-02

Göran P skrev om Sofia Björkemar en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Trevligt bemötande väldigt proffsig i sin mäklarroll vi är väldigt nöjda med Sofias roll när hon förmedlade vårt hus vid försäljningen av vår bostad Göran och Birgitta. Läs mer
  • Birgitta P

2020-03-31

Birgitta P skrev om Sofia Björkemar en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Väldigt proffsigt och vänligt bemötande

Gav oss svar på våra frågor, finns absolut inget att klaga på.

Vi kände oss väldigt trygga med att ha Sofia som mäklare då hon sålde vårt hus. Vi rekommenderar Sofia som mäklare. Birgitta och Göran. Läs mer
  • 2020-03-30

Agneta T skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Jag tycker peter är en kanon mäklare, lugn och behärskad, inte lätt att handskas med mej , som blir nervös och jagar upp mej, men hans lugna sätt och röst gör undrverk .
    Ja han är toppen Läs mer
  • 2020-03-27

Per G skrev om Sofia Björkemar en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Tog väl hand om intressenter och sålde huset enbart med på gång in annons på deras egna hemsida! Läs mer
  • 2020-02-26

Gitta B skrev om Sofia Björkemar en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Försäljning från min fritidshus gå snappt och jätte provesionell.
    Jag bo i tyskland men kontakt med Sofia funkar bra över mailet.
    Mina förväntningar uppfylldes. Läs mer
  • 2020-02-23

Evert J skrev om Fastighetsbyrån Färjestaden
    Gjorde genast ett förtroendeingivande intryck. Det visade sig sen att det uppfylldes med råge. Jag är mycket nöjd med hans arbete. Läs mer
  • 2020-02-21

Kristina J skrev om Fastighetsbyrån Färjestaden
    Vi kände stort förtroende för honom redan vid första mötet. Trevlig, kunnig, lugn, och lyhörd. Gav bra och tydlig information som gäller vid försäljningen av vårt hus = avstyckade gård. Allt positivt!
    Kristina och Evert Läs mer
  • 2020-02-20

Hans N skrev om Fastighetsbyrån Färjestaden
    Fredrik är en mycket trevlig och engagerad mäklare, lyhörd för kundens önskemål. Vi mycket nöjda med priset på vår fastighet i Karlevi som han sålde åt oss.
    Men avslutningen blev lite underlig. 2:a visningen på e m den 10/2. Den 12/2 gratulerades vi till att ha sålt fastigheten till ett bra pris när vi var och handlade. Fastigheten såld, stod det på Hemnet utan att vi visste om det (knappt 2 dygn efter visningen). Inte förrän på f m den 13/2 fick fick vi ett samtal från Fredrik där han förklarade att han hade en köpare. Då hade vi stött på med ett e-postmeddelande innan.
    Vi är lite oerfarna vid fastighetsaffärer men måste inte säljaren godkänna ett köp innan annonsen tas bort? Läs mer
  • Nadia L

2020-02-06

Nadia L skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Peter är en lyhörd och serviceminded mäklare. Tar på ett lugnt och tryggt sätt hand om sina kunder och är glad och positiv.
    Jag är jättenöjd! Läs mer
  • 2020-01-16

Irene K skrev om Fastighetsbyrån Färjestaden
    Vi har nu sålt vårt fantastiska hus på södra Öland. Vi har tidigare köpt villan av Fredrik, som nu blev det självklara valet när vi skulle sälja. Han bemötte oss med respekt och intresse, gav oss ökad insikt om vårt objekt. Dialogen med Fredrik var bra för oss säljare så att vi kunde realisera våra förväntningar.

Fantastiskt med en mäklare som kan sin marknad och är ett stöd för både köpare och säljare. Det var han som mäklade affären.

Skulle jag sälja eller köpa hus igen är Fredrik det självklara valet. Läs mer
  • 2020-01-09

Johanna J skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Ett väldigt proffesionellt bemötande från början till slut med vår försäljning utav huset. Lugn och kunnig på sin sak och har aldrig varit några tveksamheter till att kunna höra av sig om frågor som kommer upp. Kan varmt rekommendera Peter som mäklare! Läs mer
  • 2019-12-28

Lars W skrev om Sofia Björkemar en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    det gick fort att sälja vår villa

allt gick bra från första mötet
    till stylisten,fotografen,visningen
    och kontraktunderskriften Läs mer
  • 2019-12-27

Björn G skrev om Fastighetsbyrån Färjestaden
    Köpet av tomten har gått smidigt. Vi har fått snabb återkoppling under hela processen. Ända från början. Läs mer

Storgatan 1, 386 31 Färjestaden