Fastighetsbyrån Färjestaden

Storgatan 1, 386 31 Färjestaden — Visa karta

Välkommen till Färjestaden och södra Öland!

Här finner du härliga stränder, trevliga skogspartier och pittoreska små byar, men även tätorter med fler arbetstillfällen och tack vare Ölandsbron går det också enkelt att pendla in till fastlandet. Kommunen fokuserar på barn- och äldreomsorg, skolor och här finns även ett väl utvecklat föreningsliv.

Vi på Fastighetsbyrån förmedlar alla typer av fastigheter i området och vi ser gärna att alla parter ska gå nöjda ur affären. Ett personligt och affärsmässigt förhållningssätt sätter vi högt värde på.

Hör av dig till oss för en fri värdering av din fastighet eller ett förutsättningslöst samtal om boende på södra Öland!

Läs vad 417 kunder tycker om Fastighetsbyrån Färjestaden

• 2020-05-21

Elisabeth P skrev om Sofia Björkemar en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Säljer vårt hus med genom Sofia. Bästa möjliga bemötande och hjälp steg för steg genom hela processen! Läs mer
  • 2020-05-14

Christina M skrev om Fredrik Wermelin en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Köpt bostad. Vänligt, trevligt och profesjonellt bemötande.
    Fredrik var profesjonell som mäklare och övergick alla mina förväntningar.

Tacksam för den hjälp jag fick av Fredrik och sitter i dag med mitt drömboende.

Det är synd att han har slutat på Fastigetsbyrån men hoppas att han kommer att trivas i sitt nya jobb. Läs mer
  • 2020-05-06

Christer S skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Vi har köpt ett fritidshus på Öland via Peter Hallberg på Fastighetsbyrån i Färjestaden.
    Vi har tidigare positiva erfarenheter av byrån då vi tidigare både köpt och sålt via dem.
    Denna gången "löpte" det inte riktigt lika bra.
    Det började med att Peter hade noterat fel tid för visningen. Han ringde och undrade vart vi tagit vägen - vi stod på stormarknaden och veckohandlade!!
    När väl säljaren accepterat vårt bud ( vi var enda budgivare) önskade vi få ID-numret på elcentralen - vi ville själv lösa elavtalet.
    Efter en påminnelse kom begärd uppgift.

Då vi även köpte med en del lösöre så fanns inte denna post med i Likvidavräkningen. Bad därför om en ny Likvidavräkning.

Dagen före tillträdet ringde min bank mig och påtalade att jag inte hade täckning på kontot. De undrade om jag hade någon lösning på gång, annars kunde inte affären genomföras nästkommande dag.
    Kontaktade Peter och han sa att han trodde att han skickat mig den nya. Den kom via mail omg! Så jag kunde överföra det saknade beloppet avseende lösöret och köpet genomfördes utan problem.

Ett par veckor efter tillträdet fick vi via brev tre st "Journal-
    anteckningar" för underskrift och retur. Vi hade inte reflekterat på att de inte fanns med vid "skrivandet" men minns nu i efterhand att de alltid funnits med vid tidigare fastighetsaffärer (5 st).

Nu, en månad efter tillträdet, har vi fortfarande inte fått "Köpebrevet" i original - men det kanske inte är Peters fel?

På det hela är vi nöjda med Peter. Han var alltid nåbar/ringde tillbaka om vi lämnat meddelande, men han når inte riktigt ända fram till våra förväntningar.

Familjen Svensson Läs mer
  • 2020-05-04

Maria B skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Funkat bra!
    Visningen var annorlunda eftersom den skedde utan mäklare, så därför är det svårt att uttala sig om det.

Trevligt bemötande. Läs mer
  • 2020-05-01

Mats B skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Märklaren hade för dålig kunskap om huset. Läs mer
  • 2020-04-19

Christer A skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Tomt bra bemötande kunnig korrekt förtroendeingivande snabb Läs mer
  • 2020-04-19

Kenneth Z skrev om Sofia Björkemar en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Professionell, lugn, trygg och saklig med en personlig närhet och deltagande - det beskriver Sofia. Läs mer
  • 2020-04-17

Lena Z skrev om Sofia Björkemar en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Sålt sommarbostad. Vi är super nöjda med Sofia som är väldigt duktig som mäklare men även lyhörd gentemot sina kunder. Läs mer
  • 2020-04-02

Göran P skrev om Sofia Björkemar en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Trevligt bemötande väldigt proffsig i sin mäklarroll vi är väldigt nöjda med Sofias roll när hon förmedlade vårt hus vid försäljningen av vår bostad Göran och Birgitta. Läs mer
  • Birgitta P

2020-03-31

Birgitta P skrev om Sofia Björkemar en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Väldigt proffsigt och vänligt bemötande

Gav oss svar på våra frågor, finns absolut inget att klaga på.

Vi kände oss väldigt trygga med att ha Sofia som mäklare då hon sålde vårt hus. Vi rekommenderar Sofia som mäklare. Birgitta och Göran. Läs mer
  • 2020-03-30

Agneta T skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Jag tycker peter är en kanon mäklare, lugn och behärskad, inte lätt att handskas med mej , som blir nervös och jagar upp mej, men hans lugna sätt och röst gör undrverk .
    Ja han är toppen Läs mer
  • 2020-03-27

Per G skrev om Sofia Björkemar en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Tog väl hand om intressenter och sålde huset enbart med på gång in annons på deras egna hemsida! Läs mer
  • 2020-02-26

Gitta B skrev om Sofia Björkemar en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Försäljning från min fritidshus gå snappt och jätte provesionell.
    Jag bo i tyskland men kontakt med Sofia funkar bra över mailet.
    Mina förväntningar uppfylldes. Läs mer
  • 2020-02-23

Evert J skrev om Fredrik Wermelin en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Gjorde genast ett förtroendeingivande intryck. Det visade sig sen att det uppfylldes med råge. Jag är mycket nöjd med hans arbete. Läs mer
  • 2020-02-21

Kristina J skrev om Fredrik Wermelin en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Vi kände stort förtroende för honom redan vid första mötet. Trevlig, kunnig, lugn, och lyhörd. Gav bra och tydlig information som gäller vid försäljningen av vårt hus = avstyckade gård. Allt positivt!
    Kristina och Evert Läs mer
  • 2020-02-20

Hans N skrev om Fredrik Wermelin en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Fredrik är en mycket trevlig och engagerad mäklare, lyhörd för kundens önskemål. Vi mycket nöjda med priset på vår fastighet i Karlevi som han sålde åt oss.
    Men avslutningen blev lite underlig. 2:a visningen på e m den 10/2. Den 12/2 gratulerades vi till att ha sålt fastigheten till ett bra pris när vi var och handlade. Fastigheten såld, stod det på Hemnet utan att vi visste om det (knappt 2 dygn efter visningen). Inte förrän på f m den 13/2 fick fick vi ett samtal från Fredrik där han förklarade att han hade en köpare. Då hade vi stött på med ett e-postmeddelande innan.
    Vi är lite oerfarna vid fastighetsaffärer men måste inte säljaren godkänna ett köp innan annonsen tas bort? Läs mer
  • Nadia L

2020-02-06

Nadia L skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Peter är en lyhörd och serviceminded mäklare. Tar på ett lugnt och tryggt sätt hand om sina kunder och är glad och positiv.
    Jag är jättenöjd! Läs mer
  • 2020-01-16

Irene K skrev om Fredrik Wermelin en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Vi har nu sålt vårt fantastiska hus på södra Öland. Vi har tidigare köpt villan av Fredrik, som nu blev det självklara valet när vi skulle sälja. Han bemötte oss med respekt och intresse, gav oss ökad insikt om vårt objekt. Dialogen med Fredrik var bra för oss säljare så att vi kunde realisera våra förväntningar.

Fantastiskt med en mäklare som kan sin marknad och är ett stöd för både köpare och säljare. Det var han som mäklade affären.

Skulle jag sälja eller köpa hus igen är Fredrik det självklara valet. Läs mer
  • 2020-01-09

Johanna J skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Ett väldigt proffesionellt bemötande från början till slut med vår försäljning utav huset. Lugn och kunnig på sin sak och har aldrig varit några tveksamheter till att kunna höra av sig om frågor som kommer upp. Kan varmt rekommendera Peter som mäklare! Läs mer
  • 2019-12-28

Lars W skrev om Sofia Björkemar en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    det gick fort att sälja vår villa

allt gick bra från första mötet
    till stylisten,fotografen,visningen
    och kontraktunderskriften Läs mer
  • 2019-12-27

Björn G skrev om Fredrik Wermelin en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Köpet av tomten har gått smidigt. Vi har fått snabb återkoppling under hela processen. Ända från början. Läs mer
  • 2019-12-27

Linda G skrev om Fredrik Wermelin en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    ................................................................................................................................................................................ Läs mer
  • 2019-12-21

Kerstin E skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Köpt fritidsfastighet. Otroligt bra och professionellt bemötande från mäklaren. Hade inte kunnat vara bättre ! Läs mer
  • Margareta H

2019-12-12

Margareta H skrev om Fredrik Wermelin en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Fredrik Wermelin ...trevlig...lyhörd .. genomför det han åtagit sig ...på ett smidigt elegant sätt. Jättenöjd. Läs mer
  • 2019-12-08

Mårten L skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Mycket serviceinriktad och kunnig samt förtroendegivande Läs mer
  • 2019-11-30

Jonas K skrev om Fredrik Wermelin en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Vi har köpt tomt på Öland.

Fredrik var lätt att få kontakt med över telefon och mail. Han hade erforderlig kunskap om objektet och bra lokalkännedom.

Han var trevlig, proffsig och tillmötesgående.

Vi är mycket nöjda. Läs mer
  • Anton S

2019-11-20

Anton S skrev om Sofia Björkemar en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Jag har köpt en villa på Öland och fått ett enormt varmt och effektivt bemötande av Sofia Björkemar. Hela processen har varit smidig och jag har hela tiden känt mig underrättad och väl behandlad. Jag skulle definitivt vilja rekommendera henne till andra samt använda mig av hennes tjänster i och med en eventuell framtida försäljning. Läs mer
  • 2019-11-20

Jan L skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Har köpt ett gammalt hus på Öland, förmodat byggår 1919, som vi ska använda som fritidshus. Peter agerade hela tiden som jag anser att en mäklare ska; saklig och lugn utan andra visade intressen än att förmedla ett ägarbyte mellan två parter och hantera alla de dokument och kontakter mm som krävs i en sådan process. Läs mer
  • 2019-11-18

Margareta F skrev om Sofia Björkemar en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Sofia har varit mycket bra, professionell o trevlig
    . Gett information o hjälpt till vid frågor. Skulle verkligen rekommendera Sofia till andra köpare/ säljare. Läs mer
  • 2019-10-29

Örjan K skrev om Sofia Björkemar en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Har sålt en tomt på Öland. Trevligt och professionellt bemötande av Sofia. Läs mer
  • 2019-10-28

Gunnar L skrev om Fredrik Wermelin en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    - Sålt villa på tomt på landborgen med tillhörande utsikt.
    - Professionellt, balanserat och vänligt bemötande, rutinerad information gavs vid möten och uppföljningar per telefon.
    - Realistiskt utgångsbud, oväntat trög 1:a omgång, god diskussion och rådgivning ang. omtag och då djupare intresse med budgivning till bra köpesumma, väl över utgångsnivån.
    - Spännande period med några "downs" men aldrig egentlig oro ang. försäljningen, tack vare kontinuerlig god kontakt, information, rådgivning, och rak och kraftfull avslutning. Läs mer
  • 2019-10-27

Magnus L skrev om Sofia Björkemar en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Sålde vår villa snabbt och smidigt. Sofia lotsade oss genom hela processen på ett mycket proffsigt sätt som fick oss att känna oss trygga. Hon visade stort engagemang och var lyhörd för våra önskemål. Vi skulle utan tvekan anlita Sofia på Fastighetsbyrån i Färjestaden igen. Läs mer
  • 2019-10-24

Roger G skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Försäljningen av mitt hus genomfördes på ett utmärkt sätt på alla vis. Jag är mycket nöjd med bemötandet och servicegraden han levererade. Läs mer
  • 2019-10-20

Lisa Gunilla Maria K skrev om Sofia Björkemar en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Jag har sålt en sommarbostad på Øland.
    Fick ett vaeldigt bra bemoetande.
    Jag tycker Att min maeklare levde upp Till Mina for sent i gat.
    En mycket bra upplevelse. Läs mer
  • 2019-10-20

Anna W skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Peter har på ett förtroendeingivande och ödmjukt sätt ingett tillit vid försäljningen av vårt hus. Läs mer
  • 2019-10-14

Marita A skrev om Sofia Björkemar en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Jag har slåt ett enplanshus med källare. På ett trevligt sätt blev jag bemött.
    Allting var väldigt smidigt. Sofia skötte allt. Det gick snabbt också. Läs mer
  • 2019-10-07

Liselott E skrev om Sofia Björkemar en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Allt gick smidigt
    Ett mycket bra bemötande ifrån henne
    Bara positivt Läs mer
  • Sören A

2019-09-26

Sören A skrev om Fredrik Wermelin en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Fredrik hjälpe mig att köpa en sjöbod på Öland. Trevligt och proffsigt bemötande. Läs mer
  • 2019-09-20

Madeleine K skrev om Sofia Björkemar en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Sålt en campingstuga på ca 15kvm i Eriksöre
    Sofia var väldigt förtroendeingivande och jag kände mig trygg i vårt första samtal.
    För mig är återkoppling a&o och den var väl inte bäst från början men efter dialog om detta var Sofia superb med snabba, raka och tydliga besked ända fram till slutet:-)

Jag kan mycket väl tänka mig att anlita er igen! Läs mer
  • 2019-09-13

Anders F skrev om Sofia Björkemar en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
  • 2019-08-19

Per S skrev om Fredrik Wermelin en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Vi köpte en stuga på Öland. Fredrik var snabb med alla detaljer från budgivning till kontrakt skrivning.
    Då vi bor i Uppsala så var Fredrik tvungen att ordna alla papper till ett specifikt datum och Fredrik klarade det galant.
    Tack för ett bra samarbete. Läs mer
  • 2019-08-17

Krassen Mirolubov D skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Den bästa mäklaren vi har träffat. Vi köpte villa. Vi kommer från utomlands och känner inte till reglerna och Peter förklarade allt till oss och hjälpte genom hela vägen!!!! Läs mer
  • 2019-08-17

Mattias S skrev om Fredrik Wermelin en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Köpt en tomt.
    Han var mycket trevlig och tillmötesgående.
    Han återkopplade på alla frågor.
    En smidig affär på alla sätt. Läs mer
  • 2019-08-15

Katarina B skrev om Fredrik Wermelin en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Jag har efter mycket letande äntligen hittat min stuga på Öland. Mäklaren tog mig på allvar och lät mig låna nyckeln till stugan, så jag kunde titta runt i lugn och ro och riktigt känna in känslan i stugan, vilket senare ledde till affär. På det stora hela är jag mycket nöjd! 😊 Läs mer
  • 2019-08-12

Per K skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Peter har bistått mig med försäljningen av två fritidsbodar i Gräsgårds hamn på Öland.

Allt, kontakter och försäljningsannonsering samt dokumentation avlöpte utan några problem.
    Affären gick dessutom över förväntan snabbt.

Jag är tacksam!
    Per Karlsson Läs mer
  • 2019-08-11

Liv M skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Trots att mitt köp av sommarstuga var lite ovanligt i och med att jag inte själv var på plats och kunde se stugan så gick det otroligt smidigt. Kommunikationen via email med Peter Hallberg och Fastighetsbyrån kändes enkel, öppen och trygg. Tack vare detta, plus hjälpen från hjälpsamma släktingar, så är jag 100% nöjd med mitt köp. Läs mer
  • 2019-08-08

Tittie W skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Vi är väldigt nöjda. Peter har gjort ett väldigt bra jobb Läs mer
  • 2019-08-01

Leif K skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Mycket trevligt och noggrann och service mind Läs mer
  • 2019-07-29

Evy H skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    För min del gick allt mycket fort. Jag fick tips av en god vän att det var ett fritidshus till salu. Eftersom jag bor i Göteborg tittade hon på huset för min räkning och tyckte det var fint. Budgivningen gick snabbt och jag fick ett trevligt bemötande av mäklaren Peter Hallberg.

Peter och jag hade enbart kontakt via SMS och mail och köpet gick mycket fort. Vi träffades först vid överlåtelsen och köpeavtalet, Allt gick smidigt och hittills är jag mycket nöjd med både hus och den kontakten jag haft med Peter Hallberg.
    Evy Hermansson Läs mer
  • 2019-07-29

Tobias N skrev om Fredrik Wermelin en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Köpt fritidshus. Trygg och bra, gav ett hederligt intryck. Läs mer

Storgatan 1, 386 31 Färjestaden