Fastighetsbyrån Färjestaden

Storgatan 1, 386 31 Färjestaden — Visa karta

Välkommen till Färjestaden och södra Öland!

Här finner du härliga stränder, trevliga skogspartier och pittoreska små byar, men även tätorter med fler arbetstillfällen och tack vare Ölandsbron går det också enkelt att pendla in till fastlandet. Kommunen fokuserar på barn- och äldreomsorg, skolor och här finns även ett väl utvecklat föreningsliv.

Vi på Fastighetsbyrån förmedlar alla typer av fastigheter i området och vi ser gärna att alla parter ska gå nöjda ur affären. Ett personligt och affärsmässigt förhållningssätt sätter vi högt värde på.

Hör av dig till oss för en fri värdering av din fastighet eller ett förutsättningslöst samtal om boende på södra Öland!

Läs vad 382 kunder tycker om Fastighetsbyrån Färjestaden

• 2019-10-14

Marita A skrev om Sofia Björkemar en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Jag har slåt ett enplanshus med källare. På ett trevligt sätt blev jag bemött.
    Allting var väldigt smidigt. Sofia skötte allt. Det gick snabbt också. Läs mer
  • 2019-10-07

Liselott E skrev om Sofia Björkemar en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Allt gick smidigt
    Ett mycket bra bemötande ifrån henne
    Bara positivt Läs mer
  • Sören A

2019-09-26

Sören A skrev om Fredrik Wermelin en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Fredrik hjälpe mig att köpa en sjöbod på Öland. Trevligt och proffsigt bemötande. Läs mer
  • 2019-09-20

Madeleine K skrev om Sofia Björkemar en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Sålt en campingstuga på ca 15kvm i Eriksöre
    Sofia var väldigt förtroendeingivande och jag kände mig trygg i vårt första samtal.
    För mig är återkoppling a&o och den var väl inte bäst från början men efter dialog om detta var Sofia superb med snabba, raka och tydliga besked ända fram till slutet:-)

Jag kan mycket väl tänka mig att anlita er igen! Läs mer
  • 2019-09-13

Anders F skrev om Sofia Björkemar en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
  • 2019-08-19

Per S skrev om Fredrik Wermelin en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Vi köpte en stuga på Öland. Fredrik var snabb med alla detaljer från budgivning till kontrakt skrivning.
    Då vi bor i Uppsala så var Fredrik tvungen att ordna alla papper till ett specifikt datum och Fredrik klarade det galant.
    Tack för ett bra samarbete. Läs mer
  • 2019-08-17

Krassen Mirolubov D skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Den bästa mäklaren vi har träffat. Vi köpte villa. Vi kommer från utomlands och känner inte till reglerna och Peter förklarade allt till oss och hjälpte genom hela vägen!!!! Läs mer
  • 2019-08-17

Mattias S skrev om Fredrik Wermelin en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Köpt en tomt.
    Han var mycket trevlig och tillmötesgående.
    Han återkopplade på alla frågor.
    En smidig affär på alla sätt. Läs mer
  • 2019-08-15

Katarina B skrev om Fredrik Wermelin en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Jag har efter mycket letande äntligen hittat min stuga på Öland. Mäklaren tog mig på allvar och lät mig låna nyckeln till stugan, så jag kunde titta runt i lugn och ro och riktigt känna in känslan i stugan, vilket senare ledde till affär. På det stora hela är jag mycket nöjd! 😊 Läs mer
  • 2019-08-12

Per K skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Peter har bistått mig med försäljningen av två fritidsbodar i Gräsgårds hamn på Öland.

Allt, kontakter och försäljningsannonsering samt dokumentation avlöpte utan några problem.
    Affären gick dessutom över förväntan snabbt.

Jag är tacksam!
    Per Karlsson Läs mer
  • 2019-08-11

Liv M skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Trots att mitt köp av sommarstuga var lite ovanligt i och med att jag inte själv var på plats och kunde se stugan så gick det otroligt smidigt. Kommunikationen via email med Peter Hallberg och Fastighetsbyrån kändes enkel, öppen och trygg. Tack vare detta, plus hjälpen från hjälpsamma släktingar, så är jag 100% nöjd med mitt köp. Läs mer
  • 2019-08-08

Tittie W skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Vi är väldigt nöjda. Peter har gjort ett väldigt bra jobb Läs mer
  • 2019-08-01

Leif K skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Mycket trevligt och noggrann och service mind Läs mer
  • 2019-07-29

Evy H skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    För min del gick allt mycket fort. Jag fick tips av en god vän att det var ett fritidshus till salu. Eftersom jag bor i Göteborg tittade hon på huset för min räkning och tyckte det var fint. Budgivningen gick snabbt och jag fick ett trevligt bemötande av mäklaren Peter Hallberg.

Peter och jag hade enbart kontakt via SMS och mail och köpet gick mycket fort. Vi träffades först vid överlåtelsen och köpeavtalet, Allt gick smidigt och hittills är jag mycket nöjd med både hus och den kontakten jag haft med Peter Hallberg.
    Evy Hermansson Läs mer
  • 2019-07-29

Tobias N skrev om Fredrik Wermelin en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Köpt fritidshus. Trygg och bra, gav ett hederligt intryck. Läs mer
  • 2019-07-20

Christer E skrev om Sofia Björkemar en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Har köpt en sommarstuga på Öland. Vi har bara positivt att säga om mäklarens arbete i samband med köpet. Läs mer
  • Harriet L

2019-07-18

Harriet L skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Sålde en villa/ fritidshus. Peter levde helt klart upp till vår förväntan på hur en bra mäklare bör agera.Inga stora yviga ord utan realistiska förväntningar. Läs mer
  • 2019-07-16

Rauno L skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Vi har sålt vår villa och flyttar in i en lägenhet.
    Vi har ju träffat Peter i några år och han har alltid varit tillmötesgående och intresserad av oss.
    Eftersom det endast var två som bjöd på huset så gjorde han så att de som köpte bjöd lite tills vi var nöjda.
    Peter är kunnig , lyssnar på våra önskemål och har givit oss bra feedback.
    Dessutom har han en stänk av humor Läs mer
  • Linda F

2019-07-15

Linda F skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Mycket väl bemötta genom hela affären som Peter skötte på ett smidigt sätt. Peter är en trevlig mäklare som gav ett tryggt intryck. Han kan sitt Öland och hjälpte oss hitta vårt sommatboende i Eriksöre. Läs mer
  • 2019-07-15

Lena J skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Vi har köpt en tomt och tycker att samarbetet har fungerat bra under processen då den skulle styckas av osv. Läs mer
  • 2019-07-14

Bengt N skrev om Fredrik Wermelin en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Har sålt en nybildad fastighet via Fastighetsbyrån i Färjestaden. Från början var det Hannah Karlsson som handlade ärendet. Efter hon blev barnledig tog Fredrik Wermelin över. Har funkat bra med kommunikationen med honom också så jag är fullt nöjd med Fredrik. Läs mer
  • 2019-07-11

Åke R skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Mäklaren gjorde ett mycket bra jobb när han sålde min Villavagn på Öland. Gick på några veckor när ordinarie mäklare gått på semester och Peter fått överta försäljningsuppdraget. Läs mer
  • 2019-07-09

Lars Ove B skrev om Sofia Björkemar en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Har sålt vårt föräldrahem. Mäklaren väldigt engagerad o tillmötesgående Läs mer
  • 2019-07-09

Eva-Britt B skrev om Sofia Björkemar en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Vi har sålt en äldre villa med uthus och stor trädgård.
    Hon är lugn och mycket trevlig och under tiden med försäljningen varit tillmötesgående, så jag har känt mig trygg att ha Sofia som mäklare. Hennes bemötande är fantastiskt och har kunnat nå henne per telefon eller sms när jag har haft frågor ang försäljningen. Läs mer
  • 2019-07-08

Anette D skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Hej, Det gör jag gärna. Köpt en sommarstuga av en mycket trevlig och profesionel mäklare Herr Peter Hallberg. Det går så lätt eftersom att han är kunnig och ger bra råd och svar på mina frågor.
    Det är "kille"med erfarenheter inom branschen. Jag rekommenderar Fastighetsbyrån i Färjestaden, trevlig sommar.
    Med vänlig hälsning
    Anette Karin Anna Brita Danielsson Läs mer
  • 2019-07-01

Cristina L skrev om Fredrik Wermelin en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Smidig kontakt, mycket inkännande gentemot säljaren. Själva visningen gjorde en annan mäklare Läs mer
  • 2019-06-28

Kerstin Å skrev om Sofia Björkemar en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Vid försäljningen av vårt fritidshus har Sofia genomgående varit tillmötesgående och kommunikativ. Hon har på olika sätt givit oss stöd i försäljningsprocessen varför vi kan rekommendera henne till det bästa!! Läs mer
  • 2019-06-28

Anders M skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Seriös, noggrann. Tar tillvara båda parters intressen i en bra balans Läs mer
  • 2019-06-26

Jan Å skrev om Sofia Björkemar en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    En alldeles utmärkt person i denna befattning. Vi är mycket nöjda med engagemang och petsonlighet! Läs mer
  • 2019-06-26

Britt P skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Köpt fritidshus. Sakligt, kunnigt och vänligt bemötande från mäklaren i hela köpprocessen.
    Rekommenderar gärna Fastighetsbyrån, Peter Hallberg.

Vänliga hälsn Britt Persson Läs mer
  • 2019-06-24

Stefan J skrev om Sofia Björkemar en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Hej.
    Vi anlitade Sofia för att sälja vår sommarstuga.
    Vi fick bra bemötande hela vägen och affären gick smidigt :)

Med vänlig hälsning Stefan och Lollo Läs mer
  • 2019-06-17

Björn L skrev om Sofia Björkemar en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Köpt fritidshus.
    Trevligt och professionellt bemötande.
    Sofia gav tips om alternativa objekt när vi inta fann vad vi sökte. Detta ledde till en affär som vi är mycket nöjda med. Läs mer
  • 2019-06-16

Anders R skrev om Fredrik Wermelin en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Andra gången vi har nöjet att göra affär med Fredrik.
    Mycket kompetent mäklare. Lyssnar på kunden och kommer med förslag. Rekomenderas varmt! Läs mer
  • 2019-06-12

Elsa F skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Trygg, erfaren, förtroendeingivande, vänlig, lyhörd, kunnig, tillmötesgående.

Jag har under en längre tid sökt bostad o på så vis kommit att lära känna Peter. I jmf med andra mäklare jag träffat inger han ett djupare förtroende. Hans stora erfarenhet gör att jag har känt mig trygg. Han har också varit mycket tillmötesgående o lyhörd för mina behov.

Jag har lämnat en hyres lgh o köpt ett hus i samma område. Läs mer
  • 2019-06-07

Marianne P skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Jag har sålt ett hus som jag bott 43 år i och jag har trots min ålder inte tidigare varit i kontakt med eller anlitat någon mäklare
    men det kändes bra redan från början. Jag har fått uppdateringar under hela tiden huset har legat på gång och det har varit positivt att intresse har funnits. Oron finns ju att det skall vara svårsålt. Det gick ju väldigt fort när det väl kom ut så mentalt lite jobbigt men jag är glad och nöjd med både jobbet och priset. Det finns ju alltid en del som tycker att priset var för lågt men vi var tidiga med att byta kök, uterum,bergvärme och andra reparationer så nu är det ju snart dags igen. Läs mer
  • Nils-Ove M

2019-06-03

Nils-Ove M skrev om Fredrik Wermelin en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Sålt huset i Färjestaden.
    Blev väldigt bra bemött av Fredrik - över förväntan.
    återkom alltid då jag sökt honom, klara och raka besked.
    Kan jämföra med mitt köp av lägenhet i Kalmar (även det Fastighetsbyrån), där jag inte fick de upplysningar, som jag förväntat mig, t. ex. vilka som var budgivare, där var jag mycket besviken. Läs mer
  • Per Erik S

2019-05-23

Per Erik S skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Jag har sâlt en villa i Färjestaden med hjälp av Peter.
    Peter har mycket god insikt i marknadspriser och försäljningsmetoder. Han organiserade hela processen mycket effektivt och smidigt; frân annonseringen, via visning, och fram till kontraktsöverenskommelse underskrift och övertag.
    Alltid snabba svar och initiativ, med mycket vänligt bemötande.
    Försäljningen gick över förväntan. Läs mer
  • 2019-05-20

Emil K skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Tillgänglig och konkret. Pålitlig. Läs mer
  • 2019-05-20

Malin B skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Vi har sålt en villa i Mörbylånga. Tycker att vi blev bemötta på ett väldigt ärligt och förtroende ingivande sätt. Vi fick ärliga o raka svar vilket vi uppskattar mycket hos en mäklare. Läs mer
  • 2019-05-19

Jan R skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Sålt villa.
    Ärlig rak och ändå ödmjuk. Läs mer
  • 2019-04-09

Christina G skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Sålt Ankarvägen 4, Kastlösa

Jag är kluven. Jag har fått bra hjälp och tydliga svar på frågor jag har haft. Han har varit lätt att nå.
    Men han har haft en tydlig favoritköpare. När budgivare 1 höjde bud informerades inte budgivare 2. Vid två tillfällen frågade jag efter vad budgivare 2 svarat och då var denne inte informerad. Intrycket jag har är att Peter Hallberg jobbade för budgivare 1 och inte för oss. Läs mer
  • 2019-04-02

Sören K skrev om Fredrik Wermelin en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Trevligt bemötande, har inget att anmärka på. Fått svar på allt som vi funderat över. Allt ok! Läs mer
  • 2019-03-31

Jonas S skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Vänligt bemötande, flexibel, tillgänglig, saklig. Har både köpt o sålt av Peter. Läs mer
  • 2019-03-29

Birgitta F skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Han har såld min stuga på Tveta. En mycket sympatisk person, lugn och harmonisk. Vilket jag behövde i denna situation som jag är i.
    Varit mycket bra på att ge min information under hela tiden. Vilket känns bra att veta hur det går vecka gör vecka. Rek han verkligen. Läs mer
  • 2019-03-14

Henrik S skrev om Hanna Karlsson en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Bra bemötande. Lätt att få tag på .Köpt en villa på Öland. Läs mer
  • 2019-03-09

Liselott F skrev om Fredrik Wermelin en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Proffsig,vänlig och lätt att nå. En stor fördel är också att han själv är ölänning och därmed har stor lokalkännedom. Har bara positiva omdömen att ge om Fredrik Wermelin och rekommenderar honom gärna. Läs mer
  • 2019-02-25

Gabriella W skrev om Fredrik Wermelin en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Bra bemötande, smidig och snabb affär. Läs mer
  • 2019-02-23

Caroline B skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Köpte hus med hjälp av Peter. Fick trevligt bemötande och hade ett bra samarbete längs med husköpet. Läs mer
  • 2019-02-22

Signe Göransdotter S skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Vi både sålde och köpte fastigheter på samma gång. Peters bemötande var precis lagom, både när vi var säljare och köpare. Han var tydlig, korrekt, kunnig och tog reda på saker vi funderade på kring affärerna, ett milt bemötande och inte det typiska "säljarsmöret" som man ibland träffar. Vi hade förväntningar på en bra kontakt med mäklaren där denne skulle förstå hur vi ville ha vår affär gjord. Vår mäklare överträffade allt! Läs mer
  • 2019-02-21

Ulf L skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Vi har sålt vår villa och blev mycket väl bemötta av Peter! Förtroendeingivande och professionell! Läs mer

Storgatan 1, 386 31 Färjestaden