Fastighetsbyrån Färjestaden

Fastighetsbyrån Färjestaden

Välkommen till Färjestaden och södra Öland!

Här finner du härliga stränder, trevliga skogspartier och pittoreska små byar, men även tätorter med fler arbetstillfällen och tack vare Ölandsbron går det också enkelt att pendla in till fastlandet. Kommunen fokuserar på barn- och äldreomsorg, skolor och här finns även ett väl utvecklat föreningsliv.

Vi på Fastighetsbyrån förmedlar alla typer av fastigheter i området och vi ser gärna att alla parter ska gå nöjda ur affären. Ett personligt och affärsmässigt förhållningssätt sätter vi högt värde på.

Hör av dig till oss för en fri värdering av din fastighet eller ett förutsättningslöst samtal om boende på södra Öland!

Läs vad 471 kunder tycker om Fastighetsbyrån Färjestaden

• 2020-12-03

Hans T skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Tog lite tid men blev ett bra slutresultat! Läs mer
  • 2020-11-27

Dan N skrev om Sofia Björkemar en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Köpte tomt på Öland
    Bra bemötande
    Uppmärksam och trevlig
    Bra återkoppling vid kontakt Läs mer
  • 2020-11-26

Eva Y skrev om Emelie Wahlfrid en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Jag har köpt en liten 2:à genom ombud . Och mitt ombud är väldigt nöjd med Emelie och hans beskrivning av denna mäklare har bara varit positivt.Jag har fått precis det jag önskade . Så en stor tumme upp för Emelie , Stort tack . Läs mer
    2020-11-26 Emelie W svarar Eva Y
    Tack snälla för ett fint omdöme, roligt att höra att både du och Alf är nöjda! Jag hoppas att flytten går bra för dig nu och att du kommer att trivas i nya lägenheten, lycka till!
    /Emelie
  • 2020-11-13

Karin H skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Köpt en sommarstuga. Speciellt att den är på arrendetomt. Fick god hjälp genom hela processen och uppskattade att jag kunde smsa Peter vid frågor och fick snabbt svar.
    Mycket nöjd! Läs mer
  • 2020-11-09

Therese J skrev om Sofia Björkemar en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Köpt bostadsrätt. Mycket nöjd med service, snabba svar och fint bemötande Läs mer
  • 2020-11-02

Karin N skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    När vi köpte stugan va Peter mäklare och gav oss som köpare ett gott intryck. När vi nu skulle sälja så va det ett självklart val. Peter ger ett lugnt och tryggt intryck såväl i fysiska möten som i telefon. Han tar sig tid och är mycket kunnig samt ger kloka råd. Rekommenderas varmt. Läs mer
  • 2020-11-01

Ronny N skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Vi har med hjälp av Peter Hallberg sålt vårt fritidshus på Öland. När vi köpte stugan så var Peter mäklaren som skötte försäljningen. Vi tyckte redan då att det sköttes bra och proffsigt, så valet av mäklare var enkelt för oss.
    Peter ställer upp med kort varsel och gav återigen ett proffsigt bemötande.
    Peter har gedigen kännedom om prisbild och tidsplanering för försäljning av hus på Öland, så det föreslagna priset och tiderna stämde mycket väl.
    Vi är mycket nöjda med Peter som mäklare

Ronny Läs mer
  • 2020-10-30

Lennart H skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Svarade upp till våra förväntningar. Lugn o trygg. Läs mer
  • 2020-10-30

Pia A skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Vi har köpt en liten sjöstuga på Öland genom Peter Hallberg. Vi är mycket nöjda med Peter. Vi blev bemötta på ett mycket bra sätt. Han var kunnig och alltid tillgänglig.
    Vår upplevelse var positiv genom hela köpet. Läs mer
  • 2020-10-26

Ulla-britt S skrev om Tomas Jonson en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Köpte sommarbostad på Öland. Hittills har altt funkat bra. Fick hjälp med att överföra köpeskillingen till Fastighetsbyråns klientmedelskonto, vilket sparade 5000 kr. som min bank ville ha för omaket. De har även tagit hand om det att registrera fastigheten på mitt namn. Läs mer
  • 2020-10-25

Jonas M skrev om Tomas Jonson en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Vi köpte ett renoveringsobjekt på södra Öland.
    Vi blev bra bemötta, Tomas var lugn och informativ vilket gjorde att han var förtroendeingivande.
    Vi hade inte målat upp några förväntningar förutom att Tomas skulle göra sitt jobb, vlket han gjorde på ett utmärkt sätt.
    Allt som att var det en bra upplevelse som gör att vi gärna rekommenderar Tomas som mäklare.
    Mvh Jonas Mäki. Läs mer
  • 2020-10-14

Östen S skrev om Tomas Jonson en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    fritidshus ,proffesionellt japp det tyckker jag att thomas levde upp till mina förväntningarfin upplevelse allt gick smidigt o snabbt Läs mer

Anders S skrev om Sofia Björkemar en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Extremt professionell och tydlig. Fanns tillhands under hela köpeprocessen. Läs mer

Kent E skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Kan bara säga att alla förväntningar infriades vid försäljning av en bostadsrätt i Mörbylånga kommun. Mycket proffsigt skött!
    Finns inget att klaga på, i mitt fall bara rosor. Läs mer

Bettina P skrev om Fastighetsbyrån Färjestaden
    Köpt ett hus på södra Öland. Fint bemötande av mäklaren, levde upp till alla förväntningar. Höll löpande kontakt genom hela processen med relevant information. Läs mer

Karin E skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Sålde mitt fritidshus. Jag hade höga förväntningar på mäklaren och dom infriades med råge.
    Nöjd och glad kund! Läs mer
  • 2020-10-06

Niklas J skrev om Sofia Björkemar en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Sommarstuga.

Vi blev bemötta på ett mycket bra och servicevänligt sätt.

Sofia gav en bra service och ställde upp på tider vi föreslog som var möjliga för visning för oss. Hon skötte kontakten mellan oss och säljaren på bra vis.

Proffsigt. Läs mer

Magdalena V skrev om Sofia Björkemar en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Jag tycker att Sofia var bra trevlig och vänlig. Fick bra hjälp och svar på våra frågor.Jag tycker att hon brydde om oss och informerade oss om stugan.
    Vi köpte Sundet 1A Talluddens camping. Läs mer

Mikael B skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Har köpt en villavagn.
    Han var okomplicerad och gjorde ett gott intryck.
    De förväntingar jag hade fyllde han väl.
    Summering - rätt person på rätt plats. Läs mer

Viveka S skrev om Tomas Jonson en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Tomas sålde min villavagn på Eriksöre. Han kände till campingen o återkopplade till mej med jämna mellanrum vilket kändes tryggt.
    Samtalen med honom kändes lättsamma o han lyssnade o gav råd. Jag är mycket nöjd Läs mer
  • 2020-10-04

Eva M skrev om Sofia Björkemar en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Sofia var trevlig och professionell. Tror ingen kunde ha varit bättre på att sälja mitt sommarhus. Läs mer
  • 2020-10-02

Leif C skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Villavagn på Eriksöre.

Peter är rutinerad och trevlig med ett gott humör! Läs mer
  • 2020-10-02

Niclas N skrev om Tomas Jonson en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Bra kontakt, neutral i sitt uppträdande, snar att svara på frågor. Läs mer
  • 2020-10-01

Göran B skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Köpte sommarhus på Öland. Allt sköttes topp. Läs mer
  • 2020-09-29

Tomas G skrev om Sofia Björkemar en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Sofia hjälpte mig att sälja mitt hus och det gjorde hon mycket bra.
    Hon var saklig i sin presentation av försäljningen och väldigt trevlig.
    Försäljningen gick väldigt smidigt och slutpriset över förväntan. Läs mer
  • 2020-09-11

Peder H skrev om Sofia Björkemar en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Vi upplevde att Sofia gjorde ett mycket bra och proffsigt arbete när hon sålde våran bostadsrätt. Kontinuerlig återkoppling och snabb respons. Läs mer
  • 2020-09-10

Johnny E skrev om Sofia Björkemar en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Vi har köpt ett sommar hus. Vi har fått go' hjälp och bra information genom hela affären. Mycket nöjda! Läs mer
  • 2020-09-10

Kristina T skrev om Sofia Björkemar en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Vi har sålt en tomt Genom Sofia Björkemar. Hon är fantastisk på alla sätt. Proffsig, ödmjuk och trevlig. Vi blev uppdaterade på allt som hände och vi rekommenderar Sofia Varmt. Läs mer
  • 2020-09-09

Carina M skrev om Sofia Björkemar en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Vi köpte ett sommarhus och under hela affären har vi blivit väl bemötta och omhändertagna. Läs mer
  • 2020-09-02

Louise B skrev om Fastighetsbyrån Färjestaden
    Mycket nöjd med husköp. Trevlig och informerande mäklare. Bra medlare mellan oss och säljare. Läs mer
  • 2020-09-01

Lena S skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Sålt fritidsfastighet.
    Väldigt trevligt bemötande.
    Förväntningar var att få fastigheten såld. Läs mer
  • Daniele B

2020-08-31

Daniele B skrev om Fastighetsbyrån Färjestaden
    Kunnig och trevlig bemötande. Fick bra bemötande och mkt hjälp dels under budgivning och dels senare i slutförande av köpet. Läs mer
  • 2020-08-21

Kaj A skrev om Sofia Björkemar en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Såld villavagn på Eriksöre på Öland. Vi fick ett bra bemötande och våra förväntningar var att sälja så fort som möjligt och det tyckte vi att mäklaren levde upp till. Vi upplevde att allt sköttes på ett professionellt sätt. Läs mer
  • 2020-08-19

Jack S skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Köpt hus
    Trevligt mäklare och hjälpsam mycket bra kommunikation. Läs mer
  • 2020-08-11

Rickard J skrev om Fastighetsbyrån Färjestaden
    Muningatan 9 38693 Färjestaden Jag hade en muntlig överenskommelse på telefon med er mäklare på telefon
    på torsdag eftermiddag om att mitt bud på 2,800,000 var accepterat av säljaren och att vi skulle träffas nästa dag för att skriva kontrakt senare på torsdagen meddelar mäklaren att att det hade kommit in nya bud på högre belopp, jag har läst reglerna om budgivning, detta innebar att jag fick betala 160000 mer vid kontrakt skrivning påpekade att vi hade en muntlig överenskommelse och att en muntlig överenskommelse är juridiskt bindande och står högt över era regler och er mäklare uppför sig stöddigt och påstår att era regler står över lagen det tråkiga för mig är att jag inte har vårt samtal inspelat så jag kan inte bevisa vår muntliga överenskommelse hade jag haft det hade jag gått till domstol. Ni bör lära era mäklare lagen om muntliga överenskommelser och att era regler inte står över Sveriges Rikes lag. Jag har varit i kontakt med mitt juridiska ombud i frågan och fick svar att det är ingen ide att gå vidare då jag inte har inspelning av samtalet. Jag kommer aldrig att rekommendera någon att använda denna mäklaren hon har dålig moral
    Rickard Johansson Läs mer
  • 2020-08-08

Bill N skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Sålt fastighet i Degerhamn. Bemötandet och kontakten med peter under hela säljningsperioden har varit utmärkt. Så för att göra sammanfatta det hela är vi mycket nöjda med valet av mäklare och han kan vi med stor säkerhet rekommendera. Läs mer
  • 2020-08-03

Susanne H skrev om Fastighetsbyrån Färjestaden
    Vi köpte en sommarstuga och vår förväntning var att få snabb och tydlig återkoppling och ett visst engagemang från mäklaren, det är trots allt en stor affär för oss som köpare. I samband med att affären gjordes upp - genomgång av besiktning, kontrakt mm - ändrades kontakten då mäklaren därefter i huvudsak kontaktade min sambo från att det från början huvudsakligen gått genom mej, vi upplevde det som lite märkligt. Vi kan summera bemötandet som lite varierande över tiden, bitvis snabbt men bitvis en aning märkligt och ganska oengagerat. Läs mer
  • 2020-08-02

Anders A skrev om Sofia Björkemar en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Sofia är en trevlig och kunnig mäklare som är engagerad i uppdraget och kunden.
    Har köpt ett fritidshus// Läs mer
  • 2020-08-02

Ingrid K skrev om Fastighetsbyrån Färjestaden
    Sålt bostadsrätt på Öland. Bra bemötande och bra uppföljning för att komma till avslut. Bra kommunikation och lyhördhet. Dock alldeles för höga arvoden som tycks råda över hela Öland. Läs mer
  • 2020-08-01

Gösta J skrev om Fastighetsbyrån Färjestaden
    Jag sålde en jordbruksfastighet, genom Fredrik Wermelin.
    Han var trevlig att ha med att göra och skötte sitt uppdrag utmärkt tycker jag Läs mer
  • 2020-07-24

Martin S skrev om Sofia Björkemar en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Super trevlig och känns seriös. Läs mer
  • 2020-07-15

Anna Lena Kristina B skrev om Fastighetsbyrån Färjestaden
    Sålt hus. Helt ok men gärna mer info vad som händer o sker. Läs mer
  • 2020-07-15

Christina A skrev om Sofia Björkemar en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Sålt villa. Trevligt och engagerat bemötande. Svårt annars och säga något då vi inte träffade henne så mycket. Vi hade ju en annan mäklare som var på semester.
    Men det var genom Sofia vi äntligen fick napp. Läs mer
  • 2020-07-10

Jonas G skrev om Sofia Björkemar en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Bra bemötande, personlig, tillgänglig. Läs mer
  • 2020-07-09

Monica L skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Köpt en tomt. Peter är vänlig och snabb på att svara på frågor. Läs mer
  • 2020-07-06

Annika L skrev om Fastighetsbyrån Färjestaden
    Jag har köpt en villavagn. Hanna Karlsson var engagerad, proffsig och mycket serviceinriktad. Hon gav ett rejält och korrekt intryck och kändes inte det minsta "smörig", som jag nog tycker ibland kan vara fallet hos en del försäljare och mäklare. En kompetent person. /Annika Larsson Läs mer
    Hanna K gillar detta
  • 2020-06-28

Glenn K skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Köpt fritidshus, gick snabbt och utan problem.Mäklaren hade svar på alla frågor som vi hade. Läs mer
  • Eva Ö

2020-06-16

Eva Ö skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Vi köpte två små fritidshus på arrenderad mark.
    Vi blev trevligt bemötta av Peter Hallberg, som uppträdde både professionellt och personligt. Han började med att komma i god tid och hade en värdefull kännedom om huset och omgivningen, och tolerans dessutom för att vi behövde lite mer tid än han avsatt från början. Vi litar på att vi kan vända oss till honom om det uppstår frågor även efter tillträdet.
    Ett pålitligt proffs, som vi gärna rekommenderar vid behov.
    Eva Öhrner Läs mer
  • 2020-06-16

Sven-ingmar D skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Köpt 2 små fritidshus i Gräsgårds hamn
    Bemötandet mycket positivt, uppfyllde alla förväntningar. Kunde besvara alla frågor. Väl insatt i de lokala förhållandena, grannar, kontaktpersoner.
    Trevligt, chosefritt och professionellt uppträdande. Läs mer
  • Anders T

2020-06-07

Anders T skrev om Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    Efter att ha letat efter ett hus på södra Öland köpte vi istället en tomt där vi ska bygga ett hus. Det blev en lång process där Peter var inblandad i samband med flera av de hus vi var intresserade av och slutligen vid köpet av tomten. Peter har genomgående varit vänlig, hjälpsam och professionell. Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte