Fastighetsbyrån Färjestaden

Fastighetsbyrån Färjestaden

Välkommen till Färjestaden och södra Öland!

Här finner du härliga stränder, trevliga skogspartier och pittoreska små byar, men även tätorter med fler arbetstillfällen och tack vare Ölandsbron går det också enkelt att pendla in till fastlandet. Kommunen fokuserar på barn- och äldreomsorg, skolor och här finns även ett väl utvecklat föreningsliv.

Vi på Fastighetsbyrån förmedlar alla typer av fastigheter i området och vi ser gärna att alla parter ska gå nöjda ur affären. Ett personligt och affärsmässigt förhållningssätt sätter vi högt värde på.

Hör av dig till oss för en fri värdering av din fastighet eller ett förutsättningslöst samtal om boende på södra Öland!

Läs vad 515 kunder tycker om Fastighetsbyrån Färjestaden 2

• Emilia
    2021-07-08
    Väldigt bra bemöt! Snäll och genuin. Är 20 år och köpte min första egna lägenhet så hade inte så mycket förväntningar.
    Tack Emilia för ett fint omdöme! Hoppas nu att du kommer att trivas och har en fortsatt fin sommar :) /Emelie Emelie Wahlfrid
  • köpte sitt hus med hjälp av Emelie Wahlfrid en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    2021-07-02
    Lugnt, bra bemötande med kunden i focus.

Vi hade höga förväntningar på objektet och det blev starkare på visningen. Mäklaren bekräftade och bemötte oss gällande förväntningarna.

Lyhörd, engagerande, bekräftande, stöttande, trevlig, social.
    Stort tack Mikael för den fina kommentaren, gör mig glad att höra att ni är nöjda. Ha en fin sommar så ses vi igen vid tillträdet! /Emelie Emelie Wahlfrid
    2021-07-01
    Tillmötesgående, serviceinriktad, lyhörd, vänlig, kunnig, trevlig kontakt med Emelie gjorde att vi kände oss trygga med att göra affär med henne.
    Tack så mycket för de fina orden. Hoppas ni får en fin sommar så ses vi snart när det är dags för tillträde :) /Emelie Emelie Wahlfrid
  • sålde en tomt med hjälp av Emelie Wahlfrid en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    • Södra Möckleby / Öland
    2021-06-21
    Trevligt bemötande och gav oss all information angående vår försäljning. Emelie har verkligen tillgodosett alla våra förväntningar.
    Tack Carina för ett fint omdöme och roligt att höra att ni är nöjda. Önskar er en riktigt fin sommar nu :) /Emelie Emelie Wahlfrid
  • köpte en tomt med hjälp av Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    • Kleva / Öland
    2021-06-14
    Kunnigt, hjälpsamt och trevligt bemötande

Inga spec. förväntningar i övrigt.
    2021-06-14
    Seriös och väldigt kunnig och med ett bra bemötande.
  • köpte sitt hus med hjälp av Tomas Jonson en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    • Södra Möckleby / Öland
    2021-06-12
    Trevlig, kompetent och snabb på att återkoppla.
    2021-06-11
    Emelie var professionell och dessutom trevlig. Vi har bara positivt att säga om henne.

Däremot Fastighetbyråns IT-program känns inte bra.

Slutligen undrar jag varför ni kontaktar mig en andra gång. Kanske för att vi har både köpt ett hus via Emelie och sålt ett via Emelie.
    Förfrågan går ut både till köpare och säljare så måste vara därför ni fått detta ytterligare en gång. Tack för att du ville ta dig tid att svara igen :) /Emelie Emelie Wahlfrid
    2021-06-11
    Lugn, respekt, pedagogisk och proffsig

Våra förväntningar blev uppfyllda och mycket nöjda

Trevligt bemötande , välinformerade och tillmötesgående.
    Tack snälla för ett fint omdöme, roligt att höra att ni är nöjda och glada. Hoppas vi får tillfälle att samarbeta igen framöver. Önskar er en fortsatt fin sommar! /Emelie :) Emelie Wahlfrid
    • Näsby / Öland
    2021-06-08
    Peter har varit väldig hjälpsam och snabb att höra av sig inför och under mitt köp av tomt. Hela processen har varit väldigt smidig och gått lösa helt digitalt på distans. Rekommderas varmt!
  • köpte sitt hus med hjälp av Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    • Skärlöv / Öland
    2021-06-08
    Vid köp av fritidshus har denna mäklare varit mycket hjälpsam, och med mycket god lokalkännedom informerat om fastigheten och bygden. En bra tillgänglighet vid behov av kontakt och snabba svar på frågor som vi hade gjorde hela proceduren smidig.
  • sålde sitt hus med hjälp av Tomas Jonson en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    2021-06-07
    jag har sålt en bostadsrätt jättebra trevlig förväntningarna var jättebra
    väldigt nöjd
  • Marianne Mia B
    • Klinta / Öland
    2021-06-06
    En engagerad mäklare med stor kunskap om södra Öland och stort hjärta.
  • sålde sitt hus med hjälp av Emelie Wahlfrid en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    2021-06-05
    Emelie skötte allt professionellt och vi fick och har stort förtroende för henne.

Däremot Fastighetsbyråns Sälj-och köpcoach (IT) kändes kassoch onödig.
    Tack Mats för de fina orden! Och bra med lite input gällande den tekniska biten. /Emelie Emelie Wahlfrid
    2021-06-04
    Köpt ett fritidshus. Professionellt och vänligt bemött. Motsvarade mina förväntningar. En trevlig kontakt inför framtiden.
    2021-06-04
    Köpt fastighet
    Sålt fastighet
    Mycket bra mäklare
    Hon var vänlig, lyssnade och återkom när hon hade lovat. Servade oss verkligen hela vägen. En toppentjej.
    Tack snälla Suzanne för de fina orden! Har varit väldigt roligt att få hjälpa er både att hitta det nya och sälja det gamla. Ha en härlig sommar så ses vi snart när det börjar bli dags för tillträden :) /Emelie Emelie Wahlfrid
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Emelie Wahlfrid en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    2021-05-27
    Jag kan verkligen rekommendera Emelie som hjälpte mig med mitt första lägenhetsköp. Emelie är oerhört lyhörd, flexibel och förtroendeingivande vilket bidrog till att jag kände mig trygg genom hela köpprocessen. Dessutom alltid med ett trevligt och proffesionelt bemötande. Kan inte annat än att ge Emelie mina varmaste rekommendationer och 5/5 stjärnor
    Stort tack Martin, gör mig väldigt att glad att höra att du är nöjd och glad efter ditt köp! Önskar dig stort lycka till med din nya lägenhet :) /Emelie Emelie Wahlfrid
  • sålde sitt hus med hjälp av Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    2021-05-26
    Vi har sålt en villa.
    Vi har fått ett lugnt och tryggt bemötande av mäklaren som tillsammans med oss planerade processen.
    Förväntningarna var att få huset sålt och det har Peter levererat snabbt, professionellt och på ett tryggt sätt.
    2021-05-18
    Köpte bostad i Grönhögen och fick mycket bra hjälp under hela processen.
    2021-05-17
    Då en mäklare även företräder köparen tycker jag Peter Hallberg kunde informerat mig tydligare om mina rättigheter som köpare. Han kunde också informerat säljaren om vad som gäller särskilt som säljaren i det här fallet var högst ovillig till att samarbeta både när jag skulle göra en husbesiktning samt den slutliga städbesiktningen och genomgången av huset strax innan tillträdet.
    • Össby / Öland
    2021-05-10
    peter hallberg har gjort ett utmärkt och proffesionellt jobb vid försäljningen av vårat hus vi rekomenderar starkt honom vi är jättenöjda .

m.v.h. cai o malgorzata ahl
  • köpte sitt hus med hjälp av Sofia Björkemar en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    • Stora Frö - Sandbergen / Öland
    2021-05-04
    Vi köpte ett hus på Öland våren 2021 genom Sofia, och hon gjorde ett lysande jobb. Tydlig information, flexibilitet vid fysiska visningar, bra digital visning samt professionell hantering av kontraktsskrivandet och andra kontakter. Med största sannolikhet skulle jag välja henne som mäklare om jag skulle sälja ett hus på Öland!
    Hej Ove! Tack för ett fint omdöme! :) hoppas ni kommer trivas i huset! / Sofia Sofia Björkemar
  • Karin V
    Köpt fritidshus.
    Vi har högt ställda krav på återkoppling och lyhördhet, men ej utanför arbetstid. Vid köpet, innan vi vunnit budet, var det lång tid för återkoppling, därefter fick vi en utmärkt sådan. Detta gör det svårt att ge en bedömning.
    Sofia är en mycket trevlig och vänligt person. Skulle hon visat det väldigt fina gehör redan från början hade vi anlitat henne vid försäljningen av vår fastighet.
    Hej Karin! Tack för din kommentar! Hoppas ni kommer trivas med ert nya fritidshus! / Sofia Sofia Björkemar
    2021-05-04
    Sålt vårt vinterbonade sommarhus. Gick väldigt snabbt och smidigt.

Mäklaren Tomas Jonsson mycket trevlig och effektiv. Levde mer än väl upp till våra förväntningar.

Betyg 10 av 10.
  • sålde en tomt med hjälp av Sofia Björkemar en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    2021-05-04
    Trevlig och seriös mäklare.
    Kan verkligen rekommendera Sofia.

Försäljning gick tack vare hennes engagemang över förväntan 👍
    Tack för ett fint omdöme Stefan :) ni får hojta till om ni blir sugna på fritidshus på Öland framöver igen så hjälper jag er! :) / Sofia Sofia Björkemar
  • Nadia L
    sålde sitt hus med hjälp av Tomas Jonson en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    • Enetri / Öland
    2021-05-03
    Med Tomas får du en mäklare som bemöter dig fint och är en lugn och förtroendeingivande mäklare med driv. Kan varmt rekommendera Tomas.
  • Gunilla H
    • Bårby / Öland
    2021-04-30
    Vi köpte med Peters hjälp och han var väldigt bra att ha att göra med. Effektiv, noggrann och trevlig!
  • Karin V
    sålde sitt hus med hjälp av Tomas Jonson en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    2021-04-16
    Tomas hjälpte oss att sälja vår villavagn på Eriksöre. Han hittade snabbt vår köpare - innan den hann ut på Hemnet - och affären kunde omgående klaras av. Vilket var ett plus då vi skulle tillträda ett nytt fritidsboende. Tomas har alltid varit snabb och korrekt i sin återkoppling med oss som säljare. Vi är fullt nöjda kunder för hjälpen från Fastighetsbyrån.
    • Bårby / Öland
    2021-04-14
    Sålt en vinterbonad fritidsbostad.
    Vi blev bemötta på ett utmärkt sätt, inte för framfusig, inte tillbakadraget utan det har varit en lugn process från första kontakten till avslut.
    Inga speciella förväntningar förutom en professionellt, vilket vi har fått. Mäklaren har levt upp till våra förväntningar.
    Sammanfattning: positivt rakt av, inga störande moment i processen.
    2021-04-13
    Har fungerat mycket bra och allt har varit till belåtenhet
    2021-04-12
    Vi har en mycket god erfarenhet av Emelie! Från start till slut vid försäljningen av vårt hus. Hon har varit lätt att få tag på , lätt att prata och recunera med, gjort sitt jobb bra och vi är nöjda med helheten! så henne kan vi rekommendera till andra som ska sälja sin bostad
    Tack Amanda och Simon för ett fint samarbete och förtroendet att få hjälpa er med er bostadsaffär. Kommer bli kanon för er med det nya boendet :) /Emelie Emelie Wahlfrid
  • Jeanette L
    2021-04-02
    Vi ville hitta ett passande hus på Öland som erbjuder en mångfald av objekt med olika förutsättningar.
    Peter var väldigt lyhörd på vad vi hade för krav och önskemål och hittade oss ett passande hus nästan direkt. Som kommande utifrån bygden var vi lite osäkra på hur vi skulle bli bemötta men vi fick med en gång ett stort förtroende för Peter. Genom hela processen har han varit mycket informativ och bemötande och vi har känt stort välkomnande till ön.
    Vi kan starkt rekommendera Peter Hallberg på Fastighetsbyrån, Färjestaden.
    Jeanette & Roger
  • sålde sitt hus med hjälp av Sofia Björkemar en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    2021-03-19
    Vi sålde vårt hus i Färjestaden med Sofias hjälp.
    Hon är en mycket empatisk och kunnig mäklare som är genuint intresserad av både hus och personer. En fantastisk mäklare med både hjärna och hjärta! Svårt att slå hennes kompetens och omtanke.
    Valet är inte svårt nästa gång vi ska köpa hus, det blir Sofia Björkemar som får hjälpa oss med det!
    Tack Annah! Är så glad att jag fick hjälpa er med försäljningen av ert fina hus! Vi hörs och ses! :) / Sofia Sofia Björkemar
    2021-03-13
    Sålt sommarhus genom Peter Hallberg och blev mycket positivt bemött. Fick goda råd och hjälp inför utannonseringen vilket gav snabbt resultat. Peter känner väl till marknaden på södra Ölandoch resultatet blev över förväntan vilket vi är honom tacksamma för.
    Bengt Åberg
  • Lars-Olof K
    2021-03-10
    en mycket kunnig och seriös mäklare, en sådan mäklare får man förtroende för.
    Tack för de fina orden Lars-Olof, hoppas nu att ni kommer att trivas bra i lägenheten :) /Emelie Emelie Wahlfrid
    • Stora Frö - Sandbergen / Öland
    2021-03-05
    Sofia har sålt vår villa. Hon har agerat proffsigt, serviceinriktat och kunnigt i sitt område. Hon har varit tydligt och svarat på våra frågor och också haft god kontakt med de som varit på visning och förmedlat deras frågor till oss och kunnat ge svar. Vi ger Sofia högsta betyg och anlitar henne gärna igen i eventuella kommande bostadsaffärer.
    Tack snälla för fina ord! / Sofia Sofia Björkemar
    2021-02-26
    Vi har köpt en bostadsrätt i ett parhus i mörbylånga. Vi tycker att vi blev bra bemötta, Peter har genom köper varit väldigt trevlig och hjälpsam!
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    2021-02-10
    Peter sköter allting med min försäljning suveränt, jag känner mig mycket trygg med honom som mäklare.
  • sålde en tomt med hjälp av Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    • Kleva / Öland
    2021-01-22
    sålt en tomt
    mycket bra och profetionellt bemötande
    ja, han levde upp till alla förväntningar
    mycket nöjd
    2021-01-07
    Vi har köpt ett sommarhus och fått utmärkt assistans av Sofia både vid visning och kontraktsskrivning. Hon har varit snabb med svar då vi behövt dessa. Skulle inte tveka att rekommendera henne till vänner och bekanta vid deras ev. behov.
    Tack för fina ord! Kul att ni är nöjda! / Sofia Sofia Björkemar
    2021-01-04
    Vi har köpt en villavagn.
    Vi har blivit väldigt väl bemött av Tomas som också har varit hjälpsam med alla våra frågor. Hela processen har varit gått väldigt smidigt trots Corona.
    2021-01-04
    Köpte en tomt av Fastighetsbyrån, allt fungerade som det skulle!
    2020-12-25
    Sålt ett hus med 2 våningar och köpt 1 enplanshus. Fått ett mycket bra bemötande av mäklaren, bra information om försäljning av vårt hus och köpet av det nya huset!
    2020-12-10
    Jag har köpt ett hus. Jag tycker att Sofia har varit professionell i sitt bemötande. Sofia var lätt att få tag i och svarade snabbt på frågorna jag hade via mail. Riktigt duktig mäklare!
    2020-12-03
    Tog lite tid men blev ett bra slutresultat!
  • köpte en tomt med hjälp av Sofia Björkemar en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    2020-11-27
    Köpte tomt på Öland
    Bra bemötande
    Uppmärksam och trevlig
    Bra återkoppling vid kontakt
    2020-11-26
    Jag har köpt en liten 2:à genom ombud . Och mitt ombud är väldigt nöjd med Emelie och hans beskrivning av denna mäklare har bara varit positivt.Jag har fått precis det jag önskade . Så en stor tumme upp för Emelie , Stort tack .
    Tack snälla för ett fint omdöme, roligt att höra att både du och Alf är nöjda! Jag hoppas att flytten går bra för dig nu och att du kommer att trivas i nya lägenheten, lycka till! /Emelie Emelie Wahlfrid
    2020-11-13
    Köpt en sommarstuga. Speciellt att den är på arrendetomt. Fick god hjälp genom hela processen och uppskattade att jag kunde smsa Peter vid frågor och fick snabbt svar.
    Mycket nöjd!
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Sofia Björkemar en del av Fastighetsbyrån Färjestaden
    2020-11-09
    Köpt bostadsrätt. Mycket nöjd med service, snabba svar och fint bemötande
    2020-11-02
    När vi köpte stugan va Peter mäklare och gav oss som köpare ett gott intryck. När vi nu skulle sälja så va det ett självklart val. Peter ger ett lugnt och tryggt intryck såväl i fysiska möten som i telefon. Han tar sig tid och är mycket kunnig samt ger kloka råd. Rekommenderas varmt.