Fredrik Wermelin
Registrerad mäklare sedan 2008
Aktiv på Reco.se sedan 2017
2019-03 - 2020-02

Läs vad 55 Läs vad Fredrik Wermelin

• Evert J sålde sitt hus med hjälp av Fredrik Wermelin en del av Fastighetsbyrån Färjestaden

2020-02-23

Algutsrum - Törnbotten / Öland
    Gjorde genast ett förtroendeingivande intryck. Det visade sig sen att det uppfylldes med råge. Jag är mycket nöjd med hans arbete. Läs mer
  • Kristina J sålde sitt hus med hjälp av Fredrik Wermelin en del av Fastighetsbyrån Färjestaden

2020-02-21

Algutsrum - Törnbotten / Öland
    Vi kände stort förtroende för honom redan vid första mötet. Trevlig, kunnig, lugn, och lyhörd. Gav bra och tydlig information som gäller vid försäljningen av vårt hus = avstyckade gård. Allt positivt!
    Kristina och Evert Läs mer
  • Hans N sålde sitt hus med hjälp av Fredrik Wermelin en del av Fastighetsbyrån Färjestaden

2020-02-20

Karlevi / Öland
    Fredrik är en mycket trevlig och engagerad mäklare, lyhörd för kundens önskemål. Vi mycket nöjda med priset på vår fastighet i Karlevi som han sålde åt oss.
    Men avslutningen blev lite underlig. 2:a visningen på e m den 10/2. Den 12/2 gratulerades vi till att ha sålt fastigheten till ett bra pris när vi var och handlade. Fastigheten såld, stod det på Hemnet utan att vi visste om det (knappt 2 dygn efter visningen). Inte förrän på f m den 13/2 fick fick vi ett samtal från Fredrik där han förklarade att han hade en köpare. Då hade vi stött på med ett e-postmeddelande innan.
    Vi är lite oerfarna vid fastighetsaffärer men måste inte säljaren godkänna ett köp innan annonsen tas bort? Läs mer
  • Irene K sålde sitt hus med hjälp av Fredrik Wermelin en del av Fastighetsbyrån Färjestaden

2020-01-16

Mörbylånga/öland
    Vi har nu sålt vårt fantastiska hus på södra Öland. Vi har tidigare köpt villan av Fredrik, som nu blev det självklara valet när vi skulle sälja. Han bemötte oss med respekt och intresse, gav oss ökad insikt om vårt objekt. Dialogen med Fredrik var bra för oss säljare så att vi kunde realisera våra förväntningar.

Fantastiskt med en mäklare som kan sin marknad och är ett stöd för både köpare och säljare. Det var han som mäklade affären.

Skulle jag sälja eller köpa hus igen är Fredrik det självklara valet. Läs mer
  • Björn G köpte en tomt med hjälp av Fredrik Wermelin en del av Fastighetsbyrån Färjestaden

2019-12-27

Färjestaden/Öland
    Köpet av tomten har gått smidigt. Vi har fått snabb återkoppling under hela processen. Ända från början. Läs mer
  • Linda G köpte en tomt med hjälp av Fredrik Wermelin en del av Fastighetsbyrån Färjestaden

2019-12-27

Färjestaden/Öland
    ................................................................................................................................................................................ Läs mer
  • Margareta H
    Margareta H sålde sitt hus med hjälp av Fredrik Wermelin en del av Fastighetsbyrån Färjestaden

2019-12-12

Mörbylånga/Öland
    Fredrik Wermelin ...trevlig...lyhörd .. genomför det han åtagit sig ...på ett smidigt elegant sätt. Jättenöjd. Läs mer
  • Jonas K köpte en tomt med hjälp av Fredrik Wermelin en del av Fastighetsbyrån Färjestaden

2019-11-30

Färjestaden/Öland
    Vi har köpt tomt på Öland.

Fredrik var lätt att få kontakt med över telefon och mail. Han hade erforderlig kunskap om objektet och bra lokalkännedom.

Han var trevlig, proffsig och tillmötesgående.

Vi är mycket nöjda. Läs mer
  • Gunnar L sålde sitt hus med hjälp av Fredrik Wermelin en del av Fastighetsbyrån Färjestaden

2019-10-28

Vickleby/Öland
    - Sålt villa på tomt på landborgen med tillhörande utsikt.
    - Professionellt, balanserat och vänligt bemötande, rutinerad information gavs vid möten och uppföljningar per telefon.
    - Realistiskt utgångsbud, oväntat trög 1:a omgång, god diskussion och rådgivning ang. omtag och då djupare intresse med budgivning till bra köpesumma, väl över utgångsnivån.
    - Spännande period med några "downs" men aldrig egentlig oro ang. försäljningen, tack vare kontinuerlig god kontakt, information, rådgivning, och rak och kraftfull avslutning. Läs mer
  • Sören A
    Sören A köpte sitt hus med hjälp av Fredrik Wermelin en del av Fastighetsbyrån Färjestaden

2019-09-26

Gräsgård/Öland
    Fredrik hjälpe mig att köpa en sjöbod på Öland. Trevligt och proffsigt bemötande. Läs mer

Andra mäklare hos Fastighetsbyrån Färjestaden

Peter Hallberg