Peter Hallberg
Registrerad mäklare sedan 1990-12-03
Aktiv på Reco.se sedan 2015-03-05
2019-08 - 2020-07

Läs vad 162 Läs vad Peter Hallberg

• Monica L köpte en tomt med hjälp av Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden

2020-07-09

Färjestaden / Öland
    Köpt en tomt. Peter är vänlig och snabb på att svara på frågor. Läs mer
  • Glenn K köpte sitt hus med hjälp av Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden

2020-06-28

Risinge / Öland
    Köpt fritidshus, gick snabbt och utan problem.Mäklaren hade svar på alla frågor som vi hade. Läs mer
  • Eva Ö
    Eva Ö köpte sitt hus med hjälp av Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden

2020-06-16

Gräsgård / Öland
    Vi köpte två små fritidshus på arrenderad mark.
    Vi blev trevligt bemötta av Peter Hallberg, som uppträdde både professionellt och personligt. Han började med att komma i god tid och hade en värdefull kännedom om huset och omgivningen, och tolerans dessutom för att vi behövde lite mer tid än han avsatt från början. Vi litar på att vi kan vända oss till honom om det uppstår frågor även efter tillträdet.
    Ett pålitligt proffs, som vi gärna rekommenderar vid behov.
    Eva Öhrner Läs mer
  • Sven-ingmar D köpte sitt hus med hjälp av Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden

2020-06-16

Gräsgård / Öland
    Köpt 2 små fritidshus i Gräsgårds hamn
    Bemötandet mycket positivt, uppfyllde alla förväntningar. Kunde besvara alla frågor. Väl insatt i de lokala förhållandena, grannar, kontaktpersoner.
    Trevligt, chosefritt och professionellt uppträdande. Läs mer
  • Anders T
    Anders T köpte en tomt med hjälp av Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden

2020-06-07

Össby / Öland
    Efter att ha letat efter ett hus på södra Öland köpte vi istället en tomt där vi ska bygga ett hus. Det blev en lång process där Peter var inblandad i samband med flera av de hus vi var intresserade av och slutligen vid köpet av tomten. Peter har genomgående varit vänlig, hjälpsam och professionell. Läs mer
  • Solveig J köpte en tomt med hjälp av Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden

2020-06-07

Össby / Öland
    För oss som köpare gav Peter Hallberg ett mycket förtroendeingivande intryck och var mycket serviceminded. Läs mer
  • Lars P sålde sitt hus med hjälp av Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden

2020-06-06

Albrunna / Öland
    Jag har sålt ett hus på Södra Öland
    Han har känts bra och förtroendegivande och har skött försäljningsprocessen mycket bra. Jag anlitade honom för att jag ville ha någon som har stark anknytning till bygden och det har känts som ett extra plus. Läs mer
  • Bodil B sålde sin lägenhet med hjälp av Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden

2020-06-04

3:a
    Eriksöre / Öland
    Jag har sålt en villavagn. Mycket trevligt bemötande. Visste inte hur det skulle gå i dessa tider men allt har gått över för väntan.
    Därför kan jag rekommendera Peter Hallberg och Fastighetsbyrån till andra. Läs mer
  • Christer S köpte sitt hus med hjälp av Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden

2020-05-06

Tveta / Öland
    Vi har köpt ett fritidshus på Öland via Peter Hallberg på Fastighetsbyrån i Färjestaden.
    Vi har tidigare positiva erfarenheter av byrån då vi tidigare både köpt och sålt via dem.
    Denna gången "löpte" det inte riktigt lika bra.
    Det började med att Peter hade noterat fel tid för visningen. Han ringde och undrade vart vi tagit vägen - vi stod på stormarknaden och veckohandlade!!
    När väl säljaren accepterat vårt bud ( vi var enda budgivare) önskade vi få ID-numret på elcentralen - vi ville själv lösa elavtalet.
    Efter en påminnelse kom begärd uppgift.

Då vi även köpte med en del lösöre så fanns inte denna post med i Likvidavräkningen. Bad därför om en ny Likvidavräkning.

Dagen före tillträdet ringde min bank mig och påtalade att jag inte hade täckning på kontot. De undrade om jag hade någon lösning på gång, annars kunde inte affären genomföras nästkommande dag.
    Kontaktade Peter och han sa att han trodde att han skickat mig den nya. Den kom via mail omg! Så jag kunde överföra det saknade beloppet avseende lösöret och köpet genomfördes utan problem.

Ett par veckor efter tillträdet fick vi via brev tre st "Journal-
    anteckningar" för underskrift och retur. Vi hade inte reflekterat på att de inte fanns med vid "skrivandet" men minns nu i efterhand att de alltid funnits med vid tidigare fastighetsaffärer (5 st).

Nu, en månad efter tillträdet, har vi fortfarande inte fått "Köpebrevet" i original - men det kanske inte är Peters fel?

På det hela är vi nöjda med Peter. Han var alltid nåbar/ringde tillbaka om vi lämnat meddelande, men han når inte riktigt ända fram till våra förväntningar.

Familjen Svensson Läs mer
  • Maria B köpte sitt hus med hjälp av Peter Hallberg en del av Fastighetsbyrån Färjestaden

2020-05-04

Mörbylånga / Öland
    Funkat bra!
    Visningen var annorlunda eftersom den skedde utan mäklare, så därför är det svårt att uttala sig om det.

Trevligt bemötande. Läs mer

Andra mäklare hos Fastighetsbyrån Färjestaden