Fastighetsbyrån Fuengirola

Fastighetsbyrån Fuengirola

4.5

Välkommen till Fastighetsbyrån och din mäklare i Fuengirola! Fuengirola brukar kallas den lilla storstaden som har allt. Här hittar du ett riktigt semesterparadis med den genuina spanska känslan som möter den skandinaviska stilen. Det finns mängder av saker att göra, allt från shopping till temafester och en lång sandstrand...

64 omdömen om Fastighetsbyrån Fuengirola

Nils Daniel B
Benalmádena Costa

Köpte en lägenhet i Benalmadena och fick bra hjälp av mäklaren som erbjöd både digital och visning på plats av objektet.

Susanne Ö
Sålde sitt hus med hjälp av Fastighetsbyrån Fuengirola
Torreblanca | Fuengirola

Huset som jag hade till försäljning blev borttagen ifrån marknaden utan att vara sålt. Det stod sålt på bilden av huset på Er hemsida. Detta gjorde att flera andra mäklare tog bort det ifrån sina sidor. Huset var aldrig sålt, utan bara reserverat. Min Advokat fick extra arbete med att ta fram alla papper, utan att huset var sålt. Säkert därför jag även har fått detta frågeformulär ifrån er också. Jag tycker att man väntar med all sista finish tills alla kontrakt är skrivna. Nu blev allt gjort genom ett Reservationskontrakt....

Mats J
Reserva Del Higueron | Costa Del Sol

Hej vi har köpt ett pent house i Fuengirola Vår mäklare Elin har varit fantastisk under hela processen återkopplat våra frågor snabbt och effektivt. Efter köpet har hon ställt upp och hjälpt oss med div. uppgifter så vi kan verkligen rekommendera Elin till andra kunder!

Wictoria O
Calahonda | Mijas Costa

Överlag bra service, rekommenderar Elin som mäklare.

STEFAN C
Skrev om Fastighetsbyrån Fuengirola

Fantastisk mäklarfirma med spjutspetsen Emma Schöning som med stor kunskap, enormt engagemang och supertrevligt bemötande hjälpt oss att hitta vårt drömprojekt i Spanien. Nu hoppas vi på fortsatt toppjobb från er för att ro projektet i hamn! Anna och Stefan Carlenius

Svar från Fastighetsbyrån Fuengirola

Hej på Er! Tack för det fina omdömet - glad att höra att ni är nöjda med mig/oss på Fastighetsbyrån! Det har varit väldigt roligt att ha er som kunder :-) Vi ses snart igen! Soliga hälsningar Emma Schöning

Guillermo Frenning G
La Cala de Mijas | Mijas Costa

venta de un piso. Muy buena comunicación y estuve siempre informado de cuando iban a mostrar el piso.

Hola Guillermo, Muchas gracias por tu recomendación! Saludos, Elin

Anette O
Mijas Costa | Costa del Sol

Sålt en bostad Positiva , glada försäljare Dock lite svårt att lyssna på oss säljare Lite hotfulla och pressande i sitt säljande

Svar från Fastighetsbyrån Fuengirola

Hej Anette, Vi uppskattar er feedback och detta är något vi kommer att ta med oss. Jag hoppas det känns bättre efter vårat senaste samtal! Med vänliga hälsningar, Elin och Jennifer

Amal B
Benalmádena Costa

Hej jag köpte en liten lägenhet och är jätte nöjd. Mäklaren Elin är fantastisk både som mäklare och som person.Det viktigaste var att jag kände mig trygg och är i goda händer. Allt var toppen+++++

Svar från Fastighetsbyrån Fuengirola

Hej Amal! Tack för det fina omdömet, det glädjer mig att du är nöjd. Vi ses :) /Elin

ROLF P
Skrev om Fastighetsbyrån Fuengirola

Emma på fungirolakontoret hjälpte oss när vi köpte vår lägenhet i Calahonda. Vi är jättenöjda, hon är hjälpsam, kunnig och trevlig. Med Emmas hjälp gick köpet väldigt smidigt och vi kände oss trygga under hela processen. Rolf och Gunilla Pettersson

Svar från Fastighetsbyrån Fuengirola

Hej Rolf och Gunilla! Tack för de fina orden! Kul att höra att ni är nöjda! Och återigen grattis till er superfina lägenhet i Calahonda:-) Hälsningar/Emma Schöning

ROLAND A
Skrev om Fastighetsbyrån Fuengirola

Tack Emma för ett mycket proffsigt och trevligt bemötande sedan den första kontakten förra våren. Du tar dig alltid tiden att svara på alla frågor och har du inte svaret själv ser du till att man hamnar rätt och följer sedan upp att man verkligen fick svar. Snyggt!!

Svar från Fastighetsbyrån Fuengirola

Hej! Stort tack för det fina omdömet! Det glädjer mig att ni är nöjda med mig som mäklare! :-) Vi ses framöver! Ha en fin dag/Emma Schöning

Maria Charlotte H
Benalmádena Costa

We bought an apartment through Fastighetsbyrån Fuengirola. Realtor Elin was very helpful and available for questions and support throughout the whole process. The office was also very customer oriented. We had a god experience and would definitely recommend them.

Svar från Fastighetsbyrån Fuengirola

Hej Charlotte! Stort tack. Jag hoppas ni kommer trivas i eran fina lägenhet :) Kram Elin!

MAGNUS S
Skrev om Fastighetsbyrån Fuengirola

Vi hade kontakt med en fantastisk mäklare, Petra Sjökvist! (Har fortfarande😉). Hon lyckades hitta den finaste lägenheten i Benalmádena, till det bästa priset! Snabb respons på alla våra konstiga frågor. Kan verkligen rekommendera denna damen 👍! Hon fixade verkligen allt! Magnus & Lisa

Jonas N gillar detta
Svar från Fastighetsbyrån Fuengirola

Tack Magnus och Lisa för de fina orden! Det har varit mycket trevligt att få lära känna er och fått möjligheten att hjälpa er hitta er drömlägenhet :) Varma hälsningar Petra

Catarina M
Benalmádena Costa

Sålt lägenhet på solkusten, mycket bra service från företaget vad gäller svar på frågor och tillgänglighet. Mycket bra beskrivning i annonsen och fantastiskt fina bilder.

Svar från Fastighetsbyrån Fuengirola

Hej Catharina! Tack för de fina orden :). Det var ett sant nöje att sälja din underbara bostad. Kram Vanessa!

ULRIKA B
Skrev om Fastighetsbyrån Fuengirola

Vi var med Emma i ett par dagar på visningar, supertrevlig och mycket lyhörd för våra önskemål. Vi är supernöjda med henne. Hon visste precis vad vi var ute efter och även vad vad vi inte gillade alls.

Svar från Fastighetsbyrån Fuengirola

Hej! Stort tack för de fina orden :) Jag hoppas att ni kommer trivas bra i er nya bostad när den är klar! Ha en fin dag/Emma

Per Olof E
Torreblanca | Fuengirola

Jennifer Nedhagen och Emma Schöning skötte sitt uppdrag mycket bra när vi nu säljer vår lägenhet.

Svar från Fastighetsbyrån Fuengirola

Hej Per Olof, Kul att du är nöjda med vår mäklartjänst och det jobb som Emma och Jennifer gör!

Egon L
Benalmádena Costa

Trevliga och intreserade och proffsiga

Svar från Fastighetsbyrån Fuengirola

Hej Egon, Tack for omdömet och hoppas på att få vara behjälpliga även framöver.

Stefania F
Fuengirola | Costa del Sol

Har köpt en lägenhet i Mijas Las Lagunas i augusti, är jätte nöjd med inköpet, har verkligen fått mycket för pengarna och är nöjd med servicen jag fick från Fastighetsbyrån i Fuengirola. Har blivit bemött på ett trevligt och proffsigt sätt och även om det blev en liten missförstånd med inflytingsdatumet, Emma löste problemet på ett professionell sätt så att till slut är jag en nöjd kund. Tack Emma för ditt insats.

Svar från Fastighetsbyrån Fuengirola

Hej Stefania, Tack för dina fina kommentarer. Hoppas nu att ni får en härlig semester i er nya bostad! Mvh Jonas Nelsén Fastighetsbyrån

Robert B
Skrev om Fastighetsbyrån Fuengirola

Vi hade känslan/turen att välja Emma som var både trevlig, proffsig, lyhörd, & uppmärksam på våra önskemål, Emma gav oss tydlig och bra information. Hon var med/närvarande samt mycket bra gällande kontakt/ återkoppling under hela köpprocessen men också efter som vi värdesätter stort, så kort sagt en genuint trevlig och sympatisk mäklare/medmänniska och Vi kan starkt rekommendera henne. Tack Emma du är 5✨ Stjärnig, Jonas var mycket tacksam och rädd om Emma då hon besitter samtliga kriterier för en Utmärkt mäklar! Tack Robert & Anette.

Kjell Erik Hjalmar B
Skrev om Fastighetsbyrån Fuengirola

Emma gav redan vid första kontakten ett proffsigt och trevligt bemötande. Hon presenterade 3 förslag varav 1 stämde perfekt. Vi slog till omgående. Emma var tillhands under hela processen och skötte allt perfekt. Vi kunde inte ha fått bättre service!

Helen S
Skrev om Fastighetsbyrån Fuengirola

Emma var fantastisk och trevlig, proffsig, lyhörd, uppmärksam på önskemål, gav bra information. Kan verkligen rekommendera henne. Höll mycket bra kontakt under processen

Svar från Fastighetsbyrån Fuengirola

Hej Helen, Vad roligt att höra! Hoppas nu att ni kommer trivas riktigt bra i ert nya boende! Mvh Jonas Nelsén

Torbjörn B
Calahonda | Mijas Costa

Jennifer och Emma har visat prov på både tålmodighet och proffsighet i all kundhanteting. Jag är mer än nöjd!

Svar från Fastighetsbyrån Fuengirola

Hej Torbjörn, Tack för det fina omdömet! Kul att du är nöjd med vår mäklartjänst. Mvh Jonas Nelsén

Marina D
Fuengirola | Costa del Sol

Är trevlig i bemötande, pålitlig, noggrann och professionell , tack!

Svar från Fastighetsbyrån Fuengirola

Hej Marina, Vad kul att höra att du är nöjd med vår mäklartjänst! Blir det aktuellt med bostadsköp längre fram så är du givetvis välkommen att kontakta oss på fastighetsbyrån igen.

Sune l
Mijas Costa | Costa del Sol

Har köpt en lägenhet i Riviera del sol. Har blivit bemött på ett trevligt och proffsigt sätt. Är nöjd på det sätt som köpet fortskridit

Svar från Fastighetsbyrån Fuengirola

Hej Sune, Tack för din feedback! Hoppas ni trivs bra i er nya bostad. På återhörande!

Denise G
Sålde sitt hus med hjälp av Fastighetsbyrån Fuengirola
Fuengirola | Costa del Sol

House sold. Very efficient at communication

Svar från Fastighetsbyrån Fuengirola

Hi Denise, Thank you for your feedback!

Magnus J
Fuengirola | Costa del Sol

Mycket bra service från fastighetsbyrån

Svar från Fastighetsbyrån Fuengirola

Hej Magnus, Tack för feedback och kul att du är nöjd med vår mäklartjänst. Med vänlig hälsning, Jonas Nelsén Fastighetsbyrån

Panteha N
Benalmádena | Costa del Sol

Sålt lägenhet. Mäklararvode var inte detsamma som vi kommit överens.

Svar från Fastighetsbyrån Fuengirola

Hej Panteha, Tack för att du delar med dig. Givetvis tar vi enbart betalt för det som vi har kommit överens om enligt avtal. Inget annat. Du är alltid välkommen att kontakta oss på Benalmadena@fastighetsbyran.se så ska vi försöka reda ut eventuella oklarheter. Vänliga hälsningar Jonas Nelsén Fastighetsbyrån Fuengirola/ Benalmadena

Peter G

Köpte lägenhet genom Petra i maj - 2018. Inleddes med att hon plockade fram 7-8 lägenheter utifrån mina önskemål och tillbringade en heldag för visning av dom. När jag väl bestämt mig jobbade hon hårt och effektivt för att affären skulle gå i lås så snart som möjligt. Då jag är en ganska frågvis person så ringde jag Petra både helger och kvällar. Petra svarade upp omedelbart på ett helt fantastiskt sätt vilket gjorde att jag idag är en supernöjd lägenhetsägare.Professionell, snabb, effektiv och mycket trevlig o serviceinriktad. Dom absolut varmaste rekommendationer lämnas från mig. Peter Gunnarsson

Petra S gillar detta
Svar från Petra Sjökvist

Tack Peter, härligt att höra att du trivs bra med din lägenhet :) Det har varit ett sant nöje att ha dig som kund!

Anna E

Vi har köpt en lägenhet. Petra är en erfaren säljare som vet precis hur hon ska ta hand om sina kunder och ger allt för att kunden ska få det den vill ha. Köpet är dock inte helt klart ännu men hade det inte varit för Petra hade vi nog inte kunnat köpa den lägenhet som vi köpte. Underbar människa som ger allt för kinden.

Petra S gillar detta
Svar från Petra Sjökvist

Tack Anna för de fina orden! Så glad att jag fått möjligheten att hjälpa er att hitta er drömlägenhet.

Ola P

Lotta har hela tiden funnits med oss i vår köpprocess och varit lyhörd för våra önskemål. När den bostad vi sökte inte fanns, ordnade hon istället fram nyproduktion och löste problemet. Lotta har alltid löst de problem som har uppstått under köpprocessen på ett smart och snabbt sätt och funnits där och varit tillgänglig med svar, vilket vi har uppskattat väldigt mycket.

Maria A

Jag har genom åren köpte många fastigheter och haft många kontakter med olika fastighetsmäklare men Lotta Löwenhoff är den absolut bästa mäklare jag träffat någonsin. Hon har en utomordentlig service mind och är otrolig lyhörde för kundens önskemål. Den bostad hon bokade åt mig valde hon med stor omsorg, mycket hjärta och ekonomisk fördelaktig. Säljaren tillät ingen fotografering eftersom bostaden var uthyrd, och jag hade inte eller möjlighet att ta tjänstledig för egen besiktning av bostaden i Spanien men samarbete...

Stefan B
Köpte sin lägenhet med hjälp av
Benalmádena Costa

Vänligt bemött och jag fick hjälp med allt jag bad om när jag köpte en lägenhet. Lotta hjälpte mig de kontakter jag behövde för att kunna genomföra mitt köp.

Mikael P
Skrev om Fastighetsbyrån Fuengirola

Bra service, god insikt och information, verkar dessutom vara kunnig personal med bra kontakter. Vi bestämmde oss för att köpa en nyproduktion och hoppas nu bara att alla löften och kalkyler håller :) Vi är glada och nöjda och hoppas du vidare bra assistans av fastighetsbyrån under planeringen och byggstart etc.

Toma L

Han är för snäll, för trevlig, inte alls på köparen, säger ärligt vad han tycker och tänker även om hans åsikt kanske gör att det inte blir någon affär. Undrar om han passar som mäklare? Jätte trevligt bemötande. Han är sig själv. Bra på uppföljning.

Fayez C

Trevlig, strukturerat och drivande

Mathias K

Något för pushig för vår smak, köpa fastighet utomlands är inget man gör på en eftermiddag.

Leif K

Jag anmälde mitt intresse på kontoret i Fuengirola, ock lotta ringde mig en halv timme efter det besöket. Ytterligare tjugo minuter hade vi träffats,så det var snabba puckar från början. Längre än så har vi inte kommit sen dess.Men beror på mig, som inte har hunnit längre.

Roger S

Vi åkte till Fuengirola för att titta på några lägenheter. Vår tanke var inte att köpa i första hand. Vi hade bokat tid med flera mäklare, men Lotta var den första, och det blev den enda, som vi träffade. Lotta lyssnade på våra önskemål tålmodigt och plockade fram två lägenheter som hon föreslog att vi skulle titta på dagen efter. Vi föll för en och lämnade ett bud på kvällen. Vi skrev under papperen dagen efteråt. På två dygn hade Lotta hittat en lägenhet till oss och lotsat oss genom den Spanska byråkratin. Positivt och skickligt

Sofia S

Med stor lyhördhet och personkännedom, kunde Lotta snabbt se i vilken ända hon kunde börja hjälpa oss i processen att leta efter det typ av boende som passade oss bäst. Tydlig, kunnig och ett rent nöje att få samarbeta med! Vi kan varmt rekommendera henne! Jan & Sofia

Jörgen P

Proffsig och personligt bemötande, mycket nöjd kund!

Benar K
Skrev om Fastighetsbyrån Fuengirola

En mycket bra mäklare som hjälpte oss med husköp i Spanien. Strukturerad, kompetent, lyhörd och förstående mäklare som har en god fingertoppskänsla för vad vi sökte.

Roger O
Skrev om Fastighetsbyrån Fuengirola

Förtroende, proffesionellt bemötande och agerande.

Urban H

En glad kunnig och proffsig mäklare

Git L

Vänligt bemötande. Engagerad och kunnig. Bidrog till smidig och trygg affär.

Jörgen J

Lotta kan sina saker, vi var lite dåligt förberedda på vad vi egentligen ville se för något så Lotta hade inte någon lätt uppgift men den uppgiften fixade Lotta.

Lotta G

Lyhörd professionell , tydlig, välkomnande

Christer A
Skrev om Fastighetsbyrån Fuengirola

Lyckades inte att hitta det vi sökte.

Claes L
Skrev om Fastighetsbyrån Fuengirola

Mycket professionellt bemötande och snabba svar! Med Sandra som mäklare får man reda på allt viktigt kring bostadsköpet. Rekommenderas stark för att köpa bostad på solkusten!

Martin P
Skrev om Fastighetsbyrån Fuengirola

Perfekt mottagande, bra organiserat, väldig social, lätt att skapa kontakt, professionell och personlig..!

Patrik D
Skrev om Fastighetsbyrån Fuengirola

Trevlig, påläst och engagerad.

Monika J

Jag kontaktade Fastighetsbyrån via nätet efter att ha sett en lägenhet jag gillade. Lotta Löwenhoff ringde upp och vi bokade möte. Lotta visade sig vara mycket serviceminded och ingav ett professionellt och sympatiskt intryck.