Alla kategorier Mäklare Västra Götaland Göteborg Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Göteborg Innerstad

Fastighetsbyrån Göteborg Innerstad

Kungsportsavenyn 34, 400 15 Göteborg — Visa karta

Vi på Fastighetsbyrån kan Göteborgs innerstad! Vi har varit verksamma här i hela 25 år och är marknadsledande när det gäller bostadsrätterna här i området. Vi vill vara ditt självklara val när du ska byta bostad och garanterar både trygghet och noggrannhet genom hela affären.

På kontoret på Kungsportsavenyen 34 hittar du mäklare som genomsyras av glädje, kunskap och mångårig erfarenhet inom mäklarbranschen. Var du än befinner dig i processen är du välkommen att kontakta oss - vi tar dig vidare och ser till att affären går smidigt till!

Läs vad 112 kunder tycker om Fastighetsbyrån Göteborg Innerstad

Emil V skrev om Åke Åkerman en del av Fastighetsbyrån Göteborg Innerstad
    Köpt 2:a. Bra bemötande, hjälpsam i hela processen. Läs mer
  • 2019-05-10

Rebecca F skrev om Åke Åkerman en del av Fastighetsbyrån Göteborg Innerstad
    Köpt lägenhet i innerstan. Bra och professionellt bemötande, hjälpsam med frågor och funderingar. Snabb återkoppling och mycket trevlig. En mäklare jag själv absolut skulle anlita för att sälja min bostad i framtiden! Läs mer
  • 2019-05-10

Adam H skrev om Åke Åkerman en del av Fastighetsbyrån Göteborg Innerstad
    Köpte en bostad via Åke och kunde inte önskat mig en bättre mäklare. Bortsett från att vara oerhört hjälpsam i alla steg av processen såg han till att mitt första bostadsköp både kändes tryggt och i sin helhet en rolig upplevelse, något jag önskar att fler fick uppleva.
    Åk med Åke! Läs mer
  • 2019-05-09

Stina R skrev om Hampus Granath en del av Fastighetsbyrån Göteborg Örgryte
    Har köpt en tvåa på 51 kvm. Jättebra bemötande överlag av mäklaren, ordnade förhandsvisning snabbt och har under hela processen varit lättillgänglig och hjälpsam. Det var vårat första köp av lägenhet så vi har haft många frågor och funderingar som vi alltid fick svar på. Sammanfattningsvis väldigt nöjda! Läs mer
  • 2019-05-06

Carl H skrev om Åke Åkerman en del av Fastighetsbyrån Göteborg Innerstad
    - Mycket kunnig och serviceminded.
    - Väl förberedd inför bokade möten.
    - Tydlig med vad som krävs för en bra försäljning.
    - Tog sig god tid i kontakten både med mig som säljare och
    med spekulanterna.
    - Snabb på att återkoppla.

Allt ovan gav ett mycket bra helhetsintryck av Åke som mäklare. Läs mer
  • 2019-04-27

Anna I skrev om Samuel reimers en del av Fastighetsbyrån Göteborg Innerstad
    Har sålt en lägenhet i johanneberg.
    Tyckte Samuel var väldigt positiv och trevlig, fick en bra känsla redan vid första mötet.
    Ville ha en mäklare som jag upplever som duktig på att sälja men inte för på eller överdriven och det tycker jag Samuel levde upp till.
    Är väldigt nöjd med honom! Läs mer
  • 2019-04-17

Raymond K skrev om Åke Åkerman en del av Fastighetsbyrån Göteborg Innerstad
    Fyra viktiga egenskaper för en mäklare:
    - Kunskap (kvalitén på rådgivning, missar hen något viktigt etc.)
    - Tillgänglighet/servicebenägenhet (de är ju på säljsidan så en bra mäklare lägger kunden först)
    - Professionalism (är hen yrkesmässig i sitt agerande?)
    - Kommunikationsförmåga

Originalbetyget var 4/5 i kunskap. 1/5 i tillgänglighet. 3/5 i professionalism och 2/5 i kommunikationsförmåga. Ett vägt snitt på 2/5.

Det låga betyget i tillgänglighet motiverades med att Åke flög till Libanon på semester innan transaktionen var avslutat och kunde inte medverka i två viktiga moment mot slutet. Detta gav mig ett slappt intryck. En säljande mäklare bör göra sig mycket mer tillgänglig.

ÄNDRINGAR:
    Efter att ha publicerat betyget har två saker hänt: 1. Jag mottog en rad arga sms från Åke om där han menade att min åsikt som kund var trams och att hans resa till Libanon under transaktionen inte alls borde ha nån sorts påverkan på hur jag upplever servicen. 2. Lägenhetsnumret jag fick av Åke var fel och Skatteverket blev tvungna att ringa upp mig och för att avhjälpa mig. Detta klantiga misstag från Åkes sida ledde dock till bortkommen post i ca 2 veckor och en fördröjd adressändring för mig som kund.

Mitt uppdaterade betyg är: 1/5 kunskap, 1/5 professionalism, 1/5 för kommunikationsförmåga och 2/5 för tillgänglighet för ett vägt snitt på 1/5.

Jag höjde tillgänglighetsbetyget från 1 till 2 efter att Åke insisterade att han gjorde mer än tillräckligt och hoppas att Fastighetsbyrån och framförallt Åke följer mitt exempel och blir bättre på att ta till sig kritik i framtiden (istället för att söka upp kunden och klaga på kundens recension via sms efter att en transaktion utförts). Läs mer
  • Johanna S

2019-04-08

Johanna S skrev om Åke Åkerman en del av Fastighetsbyrån Göteborg Innerstad
    Bra och kunnig mäklare. Upplever att han jobbade mycket för att få till en bra budgivning. Bra kommunikation under hela processen.

Är inte så där smörigt införsäljande som många mäklare är. Läs mer
  • 2019-04-02

Ludmila S skrev om Samuel reimers en del av Fastighetsbyrån Göteborg Innerstad
    Samuel är mycket professionell, lyhörd, trevlig och noggrann. Rekommenderar Samuel varmt! Bästa mäklare! Läs mer
  • 2019-03-19

Kennerth L skrev om Fastighetsbyrån Göteborg Innerstad
    Jag har köpt en bostadsrätt i Göteborgs innerstad. Mäklaren gjorde ett bra intryck under visning, budgivning och kontraktsunderskrift. Vid tillträdet fick jag veta att han sagt upp sig och lämnat. Jag hade förväntat mig att få veta något sådant innan tillträdet. Läs mer
  • 2019-03-18

Eric R skrev om Åke Åkerman en del av Fastighetsbyrån Göteborg Innerstad
    Jag sålde en bostadsrätt i centrala Göteborg. Mäklaren var under hela processen utmärkt att ha att göra med. Lugn, trygg och serviceinriktad. Jag fick hela tiden information vad som var på gång och jag kände mig förvissad om att allt gjordes för att det skulle bli så bra som möjligt, vilket det också blev.
    Utmärkt! 5 av 5! Läs mer
  • 2019-03-18

Ann-sofie S skrev om Åke Åkerman en del av Fastighetsbyrån Göteborg Innerstad
    Köpt bostadsrätt i centrala Göteborg Läs mer
  • 2019-03-17

Hans J skrev om Åke Åkerman en del av Fastighetsbyrån Göteborg Innerstad
    Åke Åkerman hjälpte oss att sälja en 3:a på 95 kvm i Göteborgs innerstad.

Träffade Åke för ett samtal om att vi funderade på att sälja våran lägenhet för ca 2 år sedan. Åke har under dessa år skött sig exemplariskt.
    Från första samtalet, där vi pratade om att vi funderade på att sälja. De 2 åren när vi ännu inte bestämt hur vi ville göra. Till information före säljstart, säljprocessen och avslutet med skrivande av kontrakt.

Kan varmt rekommendera Åke Åkerman som mäklar vid försäljning.

Med vänliga hälsningar,
    Hans Johansson Läs mer
  • 2019-02-28

Lars J skrev om Åke Åkerman en del av Fastighetsbyrån Göteborg Innerstad
    Supertrevligt bemötande av Åke Åkerman vid försäljning av bostadsrätt i Johanneberg. Läs mer
  • Senja S

2019-02-25

Senja S skrev om Hampus Granath en del av Fastighetsbyrån Göteborg Örgryte
    Sålt lägenhet i Göteborg vid Örgryte Fatighetsbyrå. Hampus har varit supertrevlig, tillgänglig och kommunikativ! Funnits där för att svara på alla våra frågor dygnet runt och alltid varit noga med att kontakta oss när även de minsta besluten behövde tas. En riktig pärla! Han har bemött oss med respekt och en härlig skopa humor och har verkligen levt upp till våra förväntningar och mer därtill. Läs mer
  • 2019-02-25

Yvonne L skrev om Hampus Granath en del av Fastighetsbyrån Göteborg Örgryte
    Vi har sålt en bostad i Strömmensberg och valde Fastighetsbyrån eftersom det var de som vi köpte bostaden genom och var redan då imponerade av hur professionell mäklaren var. Hampus Granath har redan från början ingett förtroende. han har varit tydlig, kommunikativ och oerhört professionell utan att vara opersonlig. Vi har hela tiden under processen känt oss trygga med och väl informerade av Hampus. Sådana mäklare gör att vi mer än gärna väljer Fastighetsbyrån vid kommande affärer! Läs mer
  • 2019-02-22

Carina N skrev om Åke Åkerman en del av Fastighetsbyrån Göteborg Innerstad
    sålde bostadsrätt på 22 dagar fr första kontakt med Åke, jättenöjd o fick mer än utgångspris, kan varmt rekommendera honom Läs mer

Ella M skrev om Fastighetsbyrån Göteborg Innerstad
    Jag har sålt min lägenhet, mäklarens bemötande var bra. Tanken för mig var att för allt få en värdering och tänka på den. jag var själv ensam när jag pratat med mäklaren. Han frågade mig om jag vill sälja jag upplevde situation stressig och det hoppade ut munnen en ja utan att tänka ordentligt på saken. Då tog han direkt fram almanackan och började boka tid för stylist, då blev det ännu mer stressig och då försökte jag bara att skjuta upp stylisten. Trots att jag var själv ensam fick jag ingen information om vinst skatt eller han frågade inte om jag har kollat på marknaden för att köpa ny bostad o.s.v. Jag upplevt att det viktigaste var att den här affären ska bli gjort. Min lägenhet blev såld inom en väldigt kort tid, efter åt fattade jag vad jag hade gjort. vill betala tillbaka handpenningen och få tillbaka min lägenhet utan krav på stylist eller arvode till mäklaren. Men det gick inte, kontaktat även köpare som sa att hon känner mäklaren och kommer aldrig hitta en liknande lägenhet och vill behålla den. Mäklaren sa att han ska hjälpa mig för en ny bostad , då kom han med förslag till en dålig lägenhet. Min var i topp skikt vilket jag tackat nej till. Jag blev bostadslös, och i panik köpt en taklägenhet som var dyrare jag har aldrig frusit så mycket som under denna vinter.
    Samman sammanfattningsvis mäklaren tänkte bara på att han ska göra affären gjort utan att känna lite ansvar om hur hårt jag som säljare med min okunskap och ensam hemma kommer att bli drabbad av den affären, förlorar min bostad, p.g.a detta även min hälsa. Men vännen ( hans vän)blev säkert glad. Jag har ingen förtroende till någon mäklare längre.
    Nu vet ni detta, varsågod vad vill ni göra?
    Det var kanske en terapi att jag ska berätta om min upplevelse och känna mig lugnare.
    Ni är alla av samma typ.

Ella Mozaffari 570531-6684 Läs mer

Ann-Christine K skrev om Fastighetsbyrån Göteborg Innerstad
    Sålde en bostad i Annedal o mäklaren motsvarade förväntningarna med råge. Det blev en bra budgivning o totalt sett så skötte sig mäklaren klanderfritt. Läs mer

Ogen M skrev om Åke Åkerman en del av Fastighetsbyrån Göteborg Innerstad
    Mycket bra, trevlig och duktig mäklare Läs mer

Jonas A skrev om Fastighetsbyrån Göteborg Innerstad
    Vi köpte en 3a i Gårda.
    Vi blev väldigt vänligt bemötta och fick svar på dom flesta frågor vi hade fram till överlåtandet fast en del fick vi ta reda på själva.
    Vi hade begärt och fått inskrivet i kontraktet att det skulle vara en proffisionell städning utförd innan inflytt då dom föregående ägarna hade hundar och den blev fördröjd till dagen innan överlåtandet så vi hade ingen tid att spela på om det behövdes göras om och det behövdes och under denna tid var mäklaren osynlig, sedan dagen innan överlåtandet så meddelade mäklaren att han inte skulle vara med vi pengatransaktionen ihop med säljarna utan en annan, dock völdigt kunnig kollega skulle ta över och nu tre veckor efter överlåtanded så har vi inte fått någon som helst återkoppling, vi behöver inte denna återkoppling då vi är vana att ta hand om saker själva men vi hade förväntat oss i alla fall ett telefonsamtal, och detta sammantaget gör att betyget åker ner ganska så rejält från 5 till 3. Läs mer

Christian J skrev om Fastighetsbyrån Göteborg Innerstad
    Sålde en fyra i guldheden. Mäklaren hade god kunskap om området. Var väldigt entusiastisk i uppstartsfasen och innan visning. Var hjälpsam med köpet av vårt nya boende. Upplevdes omotiverad när första förhandsbudet kom och det kändes som att han ville få sålt och gå vidare. Läs mer

Ida J skrev om Fastighetsbyrån Göteborg Innerstad
    Köpte en 1:a. Det var mycket strul med administrationen då mäklarens assistent inte hade koll på vad som hade avtalats. Fel belopp drogs från min bank och jag fick betala första månadshyra trots att jag inte skulle det. Säljaren hade inte städat lägenheten och det uppstod en konflikt där. Det hjälpte inte att vi sedan fick diskutera hyra och ytterligare överföringar. Läs mer
  • 2019-02-14

Vlad S skrev om Samuel reimers en del av Fastighetsbyrån Göteborg Innerstad
    Fint jobb och kontakt med alla i företagen.
    Nöjd! Läs mer
  • 2019-02-03

Maja N skrev om Åke Åkerman en del av Fastighetsbyrån Göteborg Innerstad
    Åke är proffsig, trevlig, och jobbar smidigt och effektivt. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2019-02-03

Marina M skrev om Fastighetsbyrån Göteborg Innerstad
    Supernöjd med Åke! Han hjälpte oss att både köpa och sälja.
    Ärlig, professionell och kan marknaden. Alltid tillgänglig och återkopplar snabbt. Kan rekommendera honom varmt! Läs mer
  • 2019-01-28

Anders T skrev om Åke Åkerman en del av Fastighetsbyrån Göteborg Innerstad
    Åke var mycket trevlig, avslappnad och lätt att ha att göra med. Läs mer
  • 2019-01-28

Helena S skrev om Hampus Granath en del av Fastighetsbyrån Göteborg Örgryte
    Köpte bostadsrätt. Hampus kändes ärlig och det var inget strul eller konstigheter som vi upplevt med tidigare mäklare. Snabb på att svara, tillgänglig, bra service. Läs mer
  • 2019-01-25

Merima D skrev om Åke Åkerman en del av Fastighetsbyrån Göteborg Innerstad
    Sålde min första bostadsrätt. Från start märktes att Åke hade koll på området, upplevde att han var förberedd och påläst kring omständigheterna för just min försäljning. Åke var kontinuerligt enkel att få tag i, vänlig och pedagogisk i sina svar. Det kändes tryggt att ha kontakt med honom som mäklare och jag är sammantaget väldigt nöjd med hela processen från start till slut. Läs mer
  • 2019-01-24

Hanna J skrev om Åke Åkerman en del av Fastighetsbyrån Göteborg Innerstad
    Åke hjälpte oss sälja vår lägenhet, en trea mitt i stan och var väldigt proffsig! Svarade alltid snabbt och var engagerad trots en tuff bostadsmarknad blev vi nöjda. Läs mer
  • 2019-01-24

Rasmus D skrev om Fastighetsbyrån Göteborg Innerstad
    Supernöjd från början till slut! Proffsig och hjälpsam. Läs mer
  • 2018-12-19

Josefine B skrev om Samuel reimers en del av Fastighetsbyrån Göteborg Innerstad
    Trevlig, lätt att få kontakt med, svarar alltid på frågor Läs mer
  • 2018-12-17

Trond B skrev om Fastighetsbyrån Göteborg Innerstad
    Köp av bostad i Norra Liden, Göteborg
    Trevlig och imötekommande mäklare
    Snabba tilbakemeldinger och bra information, da jeg som norsk hadde flera frågor än normalt
    Några mangler på teknisk information
    Veldig bra oppfölging! Läs mer
  • 2018-12-16

Mats M skrev om Samuel reimers en del av Fastighetsbyrån Göteborg Innerstad
    Vi köpte en lägenhet där Samuel var vår kontaktperson. Samarbetet mellan fastighetsbyrån och vår bank fungerade bra. Läs mer
  • Elin E

2018-12-15

Elin E skrev om Fastighetsbyrån Göteborg Innerstad
    Engagerad säljare, men han satte utgångspriset 200.000 för högt. Läs mer
  • 2018-12-15

Victoria F skrev om Fastighetsbyrån Göteborg Innerstad
    I det stora hela är jag nöjd. I efterhand nu när jag har fått smält affären lite hade jag önskat lite mer rådgivning av mäklaren och kanske lite bättre uppföljning. Men i det stora hela är jag nöjd Läs mer

Karin S skrev om Åke Åkerman en del av Fastighetsbyrån Göteborg Innerstad
    Köpt en bostadsrätt tillsammans med vår dotter. Vi fick ett mycket professionellt bemötande. Läs mer

Camilla J skrev om Åke Åkerman en del av Fastighetsbyrån Göteborg Innerstad
    Förtroendeingivande, mycket bra bemötande, lätt att få tag i. Kan verkligen rekommendera att anlita Åke! Läs mer

Sevim H skrev om Fastighetsbyrån Göteborg Innerstad
    Väldigt proffsigt bemötande och serviceminded, för vi kom till Göteborg över helgen och han ställde upp en söndag för att visa oss prospekt även om han inte hade tänkt att jobba. Ringde upp för att återkoppla hela tiden. Läs mer

Henrik V skrev om Fastighetsbyrån Göteborg Innerstad
    Gjorde en korrekt bedömning av värdet på lägenheten och levererade vad han lovat. Snabbt och smidigt Läs mer

Ralph B skrev om Hampus Granath en del av Fastighetsbyrån Göteborg Örgryte
    Hampus tog mkt väl hand om mig och min syster då Hampus såld vår Mammas lgh (dödsbo), han hade mkt hög servicegrad och hade täta kontakter med oss (trots att det var under sommar/semester). Hampus ordnade även med att låna konferensrum i företaget som ligger på markplan, då min syster har svårt att gå i trapporna till Fastighetsbyrån konferensrum. Läs mer

Anna T skrev om Hampus Granath en del av Fastighetsbyrån Göteborg Örgryte
    Köpt en 2a. Bostadsrätt. Hampus var duktig. Hjälpsam och återkopplade snabbt under hela processen. Framförallt vid budgivningen. Stort plus där då det är stressigt som det är under den processen.

Minus däremot är dessvärre att lägenheten jag var på visning för (min nya bostad) hade en kattvind. Frågade flera tillfällen om han kunde visa kattvinden och om den var i bruk. Frågade vid visning och efteråt. Hampus meddelar att tidigare ägarna lagt saker där. Såsom väskor mm. När jag väl öppnar kattvinden på tillträdesdagen hade isoleringen fallit ner och kattvinden var annat än i bruk. Sånt blir man irriterad på då det blir mitt problem nu. Tills nästa gäng önskar jag att mäklaren inte säger något om kunskaperna inte finns. Eller är ärlig om den/ hen, är medveten om insidan av kattvinden men duckar svaret!

Med vänliga hälsningar, Anna Läs mer

Johan E skrev om Fastighetsbyrån Göteborg Innerstad
    Proffsig och driven mäklare. Duktig på att läsa av säljare och köpare. Läs mer

Marlene H skrev om Samuel reimers en del av Fastighetsbyrån Göteborg Innerstad
    Ärlig och duktig mäklare som vi gärna köper bostadsrätt av igen. Läs mer

Camilla D skrev om Åke Åkerman en del av Fastighetsbyrån Göteborg Innerstad
    Försäljning av en nybyygd etta i Göteborg . Vänligt och professionellt bemött av Åke. Vi kände oss trygga med hans kunskaper och rådgivning, tog sig alltid tid. Det kändes enkelt, tryggt och okomplicerat och jag skulle gärna vända mig till honom igen! God jul! Läs mer
  • Richard B

2018-12-12

Richard B skrev om Åke Åkerman en del av Fastighetsbyrån Göteborg Innerstad
    Åke Åkerman gav ett trevligt & ambitiöst intryck från start, hjälpte mig sälja min bostadsrätt i Guldheden. Blev väl informerad & Åke var lyhörd hela resan som slutade med en positiv försäljning.
    Rekommenderar & återkommer gärna att göra försäljningar via Åke alla dagar i veckan. Läs mer

Jimmy H skrev om Åke Åkerman en del av Fastighetsbyrån Göteborg Innerstad
    Trevlig och proffsig.
    Mycket bra mäklare. Läs mer

Julia H skrev om Samuel reimers en del av Fastighetsbyrån Göteborg Innerstad
    Vi köpte en lägenhet på eklandagatan 52A.

Vi fick komma på förhandsvisning och köpte bostaden innan budgivningen drog igång.

Mäklaren var alltid kontaktbar och hjälpsam. Härlig och avslappnad personlighet vilket gjort att ett sånt stort (första) köp kändes tryggt. Läs mer

Kaj n skrev om Fastighetsbyrån Göteborg Innerstad
    Köpt bostadsrätt i Göteborg. Kunnig mäklare som står för sitt ord. Var tydlig och transparent i dialogen med mig och som jag uppfattat det med säljaren. Snabb och effektiv process. Läs mer

Kungsportsavenyn 34, 400 15 Göteborg