Alla kategorier Mäklare Västra Götaland Göteborg Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Göteborg Örgryte

Fastighetsbyrån Göteborg Örgryte

Delsjövägen 5B, 412 66 Göteborg — Visa karta

Här i Örgryte och Delsjöområdet är friluftslivet alltid nära. Samtidigt har dessa delar av Göteborg ett rikt utbud av restauranger, krogar butiker och allt den service du behöver. Här bor du tio minuter med cykel från avenyn och bra utbyggda kommunikationer.

Efterfrågan är hög på bostäder här. Vi på Fastighetsbyrån kan hjälpa dig att hitta bland de bostadsrätter och villor som finns. Vare sig du är intresserad av köp, försäljning eller en värdering kan du kontakta oss. Välkommen till oss, vi hjälper till med hela affären!

Läs vad 363 kunder tycker om Fastighetsbyrån Göteborg Örgryte

• 2019-05-22

Sofia B skrev om Isabell Askerfors en del av Fastighetsbyrån Göteborg Örgryte
    Sålde min bostadsrätt, jag fick ett väldigt bra bemötande av Isabell. Isabell var väldigt professionell och tillmötesgående, bra kundfokus Läs mer
  • 2019-05-16

Anders K skrev om Robert Laigar en del av Fastighetsbyrån Göteborg Örgryte
    Sålt ett radhus.
    Bra. Det är min syster som har kontakten.
    Blev bättre än vad vi hade förväntat oss.
    Mycket positiv. Vet vad han sysslar med. Läs mer
  • 2019-05-15

Marie-Louise L skrev om Robert Laigar en del av Fastighetsbyrån Göteborg Örgryte
    Radhus i Robertshöjd, Göteborg
    Mycket professionellt bemötande av Robert.
    Snabb försäljning till ett bra pris vilket Robert ordnade galant.
    Positivt, hjälpsamt, snabbt och lättsamt. Läs mer
  • 2019-05-10

Birgit M skrev om Jenny Jurland en del av Fastighetsbyrån Göteborg Örgryte
    Vi sålde vår tvåa på markplan via Jenny. Vi valde mellan tre mäklare och Jenny verkade mest jordad och mest lämpad för uppdraget.
    Hon tog tag i allt entusiastiskt och proffesionellt och var med och såg till att fotograferingen blev optimal.
    Lägenheten blev såld snabbt och till ett bra pris!
    Vi är mycket nöjda och rekommenderar henne varmt som mäklare. Läs mer
  • 2019-05-09

Stina R skrev om Hampus Granath en del av Fastighetsbyrån Göteborg Örgryte
    Har köpt en tvåa på 51 kvm. Jättebra bemötande överlag av mäklaren, ordnade förhandsvisning snabbt och har under hela processen varit lättillgänglig och hjälpsam. Det var vårat första köp av lägenhet så vi har haft många frågor och funderingar som vi alltid fick svar på. Sammanfattningsvis väldigt nöjda! Läs mer
  • 2019-04-25

Maritzela A skrev om Isabell Askerfors en del av Fastighetsbyrån Göteborg Örgryte
    Vi köpte en bostadsrättslägenhet, mäklaren Isabell var mycket hjälpsam och alltid tillgänglig. Det var första gången vi hade kontakt med en mäklare så vi hade inga speciella förväntningar. Vi upplevde dock erfarenheten som mycket positiv. Vi rekommenderar gärna Fastighetsbyrån med kompetenta mäklare för vänner och bekanta. Läs mer
  • 2019-04-23

Jenny L skrev om Jenny Jurland en del av Fastighetsbyrån Göteborg Örgryte
    Jag kan varmt rekommenderar Jenny! Hon är väldigt lätt att jobba med, väldigt professionell och trevlig. Hon var väldigt snabb och flexibel (speciellt med förhandsvisningar), hade öga för detaljer och hade koll på marknad och prisbild. För mig som aldrig sålt en lägenhet förut, så kändes Jenny väldigt trygg, hon gav en bra helhetsbild, håll mig kontinuerligt uppdaterad och var väldigt lyhörd. Tummen upp! Läs mer
  • 2019-04-12

Eva-Britt B skrev om Isabell Askerfors en del av Fastighetsbyrån Göteborg Örgryte
    Jag har sålt en 3rummare i Lunden och fick många bra tips på vad man ska tänka på inför en visning. Blev mycket bra bemött av mäklaren och fick ett bra förtroende för henne. Det kändes tryggt med hennes erfarenheter och hjälp .Är mycket nöjd med Isabell och fastighetsbyrån. Läs mer
  • 2019-04-08

Carin E skrev om Isabell Askerfors en del av Fastighetsbyrån Göteborg Örgryte
    Sålt en lägenhet.
    Proffesionell rätt igenom och har full koll på din affär.
    Flexibel och snabb på att återkoppla.
    Ärlig, enkel att ha att göra med, driven och mkt kunnig. Läs mer
  • 2019-04-07

Maj-Britt E skrev om Isabell Askerfors en del av Fastighetsbyrån Göteborg Örgryte
    Bara positivt
    Tillmötesgående
    Bra och lätt att nå via mail Läs mer
  • Erik K

2019-04-07

Erik K skrev om Isabell Askerfors en del av Fastighetsbyrån Göteborg Örgryte
    Vi fick hjälp med att sälja en 3a i lunden.
    Trevlig och proffsigt bemötande.
    Bra förståelse för just vår familjs situation. Inget att klaga på. Läs mer
  • 2019-04-04

Malin A skrev om Jenny Jurland en del av Fastighetsbyrån Göteborg Örgryte
    Sålt en 3a, markplan. Jenny har varit suverän från start till slut. Lägenheten såldes på nolltid, vi fick hit en stylist och fotograf med expressfart och bara några dagar efter hölls det förhandsvisning och lägenheten blev såld över utgångspris. Kan inte vara mer nöjd med Jenny, det känns som att hon har gjort mer än vad man kunnat begära. Superbra och superhärlig mäklare! Läs mer
  • 2019-03-04

Karin E skrev om Joakim Ernstsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Örgryte
    Sålt bostad i Örgryte
    Proffsigt handhavande, bra information
    Vi fick dock inte det pris vi begärde så vi blev inte riktigt nöjda.
    Dock inte beroende på Joakims insats Läs mer

Claes G skrev om Joakim Ernstsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Örgryte
    Joachim skötte ärendet på ett bra sätt med snabb återkoppling, när jag sökt honom.
    Ärendet genomfördes med tydliga och bra formalia.
    Joachims bemötande var formellt med ändå trevligt och med stor integritet. Läs mer
  • Senja S

2019-02-25

Senja S skrev om Hampus Granath en del av Fastighetsbyrån Göteborg Örgryte
    Sålt lägenhet i Göteborg vid Örgryte Fatighetsbyrå. Hampus har varit supertrevlig, tillgänglig och kommunikativ! Funnits där för att svara på alla våra frågor dygnet runt och alltid varit noga med att kontakta oss när även de minsta besluten behövde tas. En riktig pärla! Han har bemött oss med respekt och en härlig skopa humor och har verkligen levt upp till våra förväntningar och mer därtill. Läs mer

Cecilia L skrev om Joakim Ernstsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Örgryte
    Jag har köpt en bostad och Joakim är en av två mäklare som kommer vara på min lista över mäklare om jag ska sälja nångång i framtiden. Han har kunskap, kompetens och framför allt ett mycket bra och behagligt kundfokus både ur köparens men också säljarens perspektive vilket är viktigt för alla parter i en affär. Störtnöjd! Läs mer

Yvonne L skrev om Hampus Granath en del av Fastighetsbyrån Göteborg Örgryte
    Vi har sålt en bostad i Strömmensberg och valde Fastighetsbyrån eftersom det var de som vi köpte bostaden genom och var redan då imponerade av hur professionell mäklaren var. Hampus Granath har redan från början ingett förtroende. han har varit tydlig, kommunikativ och oerhört professionell utan att vara opersonlig. Vi har hela tiden under processen känt oss trygga med och väl informerade av Hampus. Sådana mäklare gör att vi mer än gärna väljer Fastighetsbyrån vid kommande affärer! Läs mer
  • 2019-02-22

Bengt M skrev om Robert Laigar en del av Fastighetsbyrån Göteborg Örgryte
    Robert är en mycket erfaren mäklare med god kännedom om sitt område. Läs mer

Håkan W skrev om Isabell Askerfors en del av Fastighetsbyrån Göteborg Örgryte
    Tyckte det fungerade precis som man förväntar sig.
    Inget att anmärka på Läs mer

Josefin H skrev om Joakim Ernstsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Örgryte
    Proffsigt. Stöttade i både sälj och köp. Läs mer

Emma W skrev om Isabell Askerfors en del av Fastighetsbyrån Göteborg Örgryte
    Köpt bostadsrätt, trevligt bemötande och smidig process. Läs mer
  • 2019-02-19

Anders L skrev om Joakim Ernstsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Örgryte
    Sålt Radhus i Björkekärr.
    Proffesionellt, seriöst, trevligt och engagerat bemötande- toppklass
    Över förväntan vad gäller service, dialog och tydlighet.
    Kan varmt rekommendera Joakim. Säker på att både vi och köparna bara har positivt att säga Läs mer
  • John P

2019-02-11

John P skrev om Isabell Askerfors en del av Fastighetsbyrån Göteborg Örgryte
    Isabell hjälpte oss att sälja en tvåa i Östra Centrum. Hon var trevlig, tillgänglig och tillmötesgående. Fastän marknaden var/är skakig, så var hon lugn och tålmodig och hjälpte oss att få rätt pris för vår lägenhet. Hon har känsla för det visuella, och hjälpte oss att framställa lägenheten så bra som möjligt, både i annons/prospekt och inför visning. Läs mer
  • 2019-01-28

Helena S skrev om Hampus Granath en del av Fastighetsbyrån Göteborg Örgryte
    Köpte bostadsrätt. Hampus kändes ärlig och det var inget strul eller konstigheter som vi upplevt med tidigare mäklare. Snabb på att svara, tillgänglig, bra service. Läs mer
  • 2019-01-25

Agneta H skrev om Isabell Askerfors en del av Fastighetsbyrån Göteborg Örgryte
    Vi sålde en lägenhet i Björkekärr med hjälp av Isabell. Hon var en mycket professionell och trevlig person som var lätt att nå, väldigt hjälpsam vid frågor och hade bra idéer. Isabell lyssnade på oss, kom med förslag och uppdaterade oss genom hela försäljningen. Vi har varit jättenöjda med Isabell och lämnar varma rekommendationer! Läs mer
  • 2019-01-18

Marie B skrev om Robert Laigar en del av Fastighetsbyrån Göteborg Örgryte
    Sålde en bostadsrätt i Örgryte. Robert utförde ett proffsigt arbete. Rak o utan krusiduller genom hela processen. Rekommendwrar honom absolut! Läs mer
  • 2019-01-04

Ida L skrev om Joakim Ernstsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Örgryte
    Joakim har varit lyhörd och sett till vårat bästa. I vissa fall kände vi att han kunde ha förmedlat sin åsikt tydligare men i det stora hela bemötte han oss på ett oerhört serviceminded sätt och genomförde en bra försäljning. Vi kan verkligen rekommendera honom! Läs mer
  • 2018-12-31

Shkurte U skrev om Joakim Ernstsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Örgryte
    Han ville bara ha kontakt genom sms.
    Man kunde ringa honom om nåt viktigt man fick aldrig svar, han svara per sms.. Läs mer
  • 2018-12-31

Fredrik A skrev om Isabell Askerfors en del av Fastighetsbyrån Göteborg Örgryte
    Jag köpte en bostadsrätt via Isabell som förstagångsköpare. Isabell såg till att jag fick komma på en extravisning och var mycket professionell och guidande genom hela processen. Enbart en bra upplevelse. Läs mer
  • 2018-12-27

Emma B skrev om Joakim Ernstsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Örgryte
    Vi köpte en lägenhet som Joakim förmedlade, väldigt trevlig och kunnig mäklare. Vi är jättenöjda med affären och hur den sköttes av Joakim! Läs mer
  • 2018-12-27

Stefan S skrev om Joakim Ernstsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Örgryte
    Kunnig och behaglig yrkesperson som givit ett mycket gott bemötande. Våra förväntningar har uppfyllts till fullo. Läs mer
  • 2018-12-22

Erik S skrev om Joakim Ernstsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Örgryte
    En proffsig och seriös mäklare. Har engagerat sålt vår lägenhet. Joakim var alltid behjälplig och såg till att båda vi som säljare och köpare blev nöjda, ett mycket väl genomfört arbete. Läs mer
  • Eva-Lena H

2018-12-21

Eva-Lena H skrev om Joakim Ernstsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Örgryte
    Proffsig och kunnig fastighetsmäklare som är duktig på att kommunisera.
    Som säljare fick jag löpande information om statusen på vår försäljning.
    Kom även med förslag på olika försäljningsstrategier. Läs mer

Ralph B skrev om Hampus Granath en del av Fastighetsbyrån Göteborg Örgryte
    Hampus tog mkt väl hand om mig och min syster då Hampus såld vår Mammas lgh (dödsbo), han hade mkt hög servicegrad och hade täta kontakter med oss (trots att det var under sommar/semester). Hampus ordnade även med att låna konferensrum i företaget som ligger på markplan, då min syster har svårt att gå i trapporna till Fastighetsbyrån konferensrum. Läs mer

Anna T skrev om Hampus Granath en del av Fastighetsbyrån Göteborg Örgryte
    Köpt en 2a. Bostadsrätt. Hampus var duktig. Hjälpsam och återkopplade snabbt under hela processen. Framförallt vid budgivningen. Stort plus där då det är stressigt som det är under den processen.

Minus däremot är dessvärre att lägenheten jag var på visning för (min nya bostad) hade en kattvind. Frågade flera tillfällen om han kunde visa kattvinden och om den var i bruk. Frågade vid visning och efteråt. Hampus meddelar att tidigare ägarna lagt saker där. Såsom väskor mm. När jag väl öppnar kattvinden på tillträdesdagen hade isoleringen fallit ner och kattvinden var annat än i bruk. Sånt blir man irriterad på då det blir mitt problem nu. Tills nästa gäng önskar jag att mäklaren inte säger något om kunskaperna inte finns. Eller är ärlig om den/ hen, är medveten om insidan av kattvinden men duckar svaret!

Med vänliga hälsningar, Anna Läs mer

Jan L skrev om Isabell Askerfors en del av Fastighetsbyrån Göteborg Örgryte
    Köp av bostadsrätt

Mäklaren:

var lätt att nå
    gav snabbt svar på frågor samt tydlig information
    hade ett trevligt och professionellt bemötande Läs mer
  • 2018-12-11

Oskar B skrev om Hampus Granath en del av Fastighetsbyrån Göteborg Örgryte
    Jär lägenhet i Örgryte i Göteborg. En mysig 3a där mäklaren skötte sig mycket bra. Han gav oss den information vi behövde och var alltid tillgänglig. Läs mer
  • Johan D

2018-12-08

Johan D skrev om Joakim Ernstsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Örgryte
    Mkt proffsig och seriös va Joakim Läs mer
  • 2018-12-05

Ida C skrev om Isabell Askerfors en del av Fastighetsbyrån Göteborg Örgryte
    Supertrevlig, förtroendeingivande och proffsig. Kunde inte vara mer nöjd med affären och samarbetet. Läs mer
  • 2018-12-03

Galib D skrev om Fastighetsbyrån Göteborg Örgryte
    Hade förväntat mig mer förståelse från mäklarens sida gällande visningsdatum och marknadsföring. Läs mer
  • 2018-12-01

Birgit J skrev om Joakim Ernstsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Örgryte
    Fick ett gott intryck vid värderingen i jämförelse med två andra mäklare. Han gjorde det han skulle men stylingfirman gjorde ett misstag och missade att ta med barnperspektivet i stylingen.
    Nu fick vi som säljare hjälpa till att få lägenheten såld genom att sänka priset 30.000. Läs mer
  • Johan F

2018-11-23

Johan F skrev om Isabell Askerfors en del av Fastighetsbyrån Göteborg Örgryte
    Jo. Isabell lovade brett och stort att behovet av fyror var skriande. Hon nämnde inget av "mäklartipset" på hemmet som kollegor i Sthlm använde med stor framgång. Först efter andra omgången på hemmet blev den såld för 150 tusen under marknadspris!!! I lika Dan och under mig gick för 160-tusen mer än min i samma veva. Den lgh var inte renoverad eller utrustad med ett exklusivt kvik-kök som jag hade. Så frågan om jag är nöjd och kommer att anlita Fastihgetsbyrån igen är onödig att svara på. Läs mer
  • 2018-11-20

Ann-Charlotte S skrev om Joakim Ernstsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Örgryte
    Köpt en lägenhet. Joakim var en väldigt behaglig person att ha att göra med. Ett litet minus att det var lite tyst vid budgivningen. Undrade vad som hände...
    Mkt nöjd när vi väl köpt, tyckte om honom. Läs mer
  • 2018-11-12

Matti H skrev om Joakim Ernstsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Örgryte
    Joakim har varit mycket hjälpsam vid vårt bostadsköp. Redan innan kontraktet skrevs var han mycket hjälpsam med de frågor vi hade och efter köpet hjälpte han oss bland annat med att få till ett tidigare tillträde. Vår känsla är att Joakim är både kunnig och otroligt seriös. Läs mer
  • 2018-11-12

Göran Olov G skrev om Isabell Askerfors en del av Fastighetsbyrån Göteborg Örgryte
    Vi sålde en 1:a med 40-talets charm kvar på Iskällareliden i Örgryte. Vi valde Fastighetsbyrån p g a kontorets nära placering och deras kännedom om området.
    Dess mäklare Isabell Askerfors var väl insatt i lokala förhållandena och kunde ge en god uppskattning om prisnivå. Med sitt positiva engagemang lyckades hon avsluta affären på ett för oss mycket positivt sätt, tack för en mycket god insats! Läs mer
  • 2018-11-11

Jimmy B skrev om Isabell Askerfors en del av Fastighetsbyrån Göteborg Örgryte
    Enkel och smidigt, väldigt serviceminded. Allt har fungerat kanonbra! Läs mer
  • 2018-11-10

Gun D skrev om Isabell Askerfors en del av Fastighetsbyrån Göteborg Örgryte
    Har sålt en bostadsrättslägenhet i Göteborg. Är mycket nöjd med mäklaren på alla sätt. Bra bemötande, bra hantering av hela affären. Kan i allra högsta grad rekommendera vår mäklare till vänner och bekanta. Läs mer
  • 2018-11-09

Birgitta W skrev om Fastighetsbyrån Göteborg Örgryte
    Fastighetsbyrån Örgryte har varit mycket bra hela tiden. Läs mer
  • 2018-11-02

Gunilla J skrev om Joakim Ernstsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Örgryte
    Vi har sålt ett radhus. Priset blev lägre än vi hoppats, men Joakim var proffesionell och saklig. Han svarade alltid när vi ringde eller tig kontakt ned hos snarast och var alltid trevlig o lyssnde på oss. Vi kände oss delaktiga i söla beslut.
    Viörmyvket nöjda. Läs mer
  • 2018-11-01

Niklas O skrev om Joakim Ernstsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Örgryte
    Joakim ger ett förtroendeingivande intryck. Han har alltid varit profesionell genom hela försäljningsprocessen och varit lugn i situationer där man kan tycka att andra skulle varit stressade. Han har visat ett genuent engagemang för att få till en så lyckad försäljning som möjligt.

Vi valde honom efter att ha träffat honom på en visning för ett annat hus vilket speglar det betyg vi ger honom. Läs mer

Delsjövägen 5B, 412 66 Göteborg