Anders Carlsson
Registrerad mäklare sedan 1986
Aktiv på Reco.se sedan 2015
2019-02 - 2020-01

Läs vad 95 Läs vad Anders Carlsson

• Johan S sålde sitt hus med hjälp av Anders Carlsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster

2020-02-13

Högsbohöjd - Ekebäck
    Anders kan starkt rekommenderas i ett mäklarval. Anders är en trovärdig och förtroendegivande mäklare. Många mäklare är väldigt duktiga på att sälja men vet de egentligen vad de säljer? Anders har en lite djupare kunskap kring hus och kommer ner på djupare grunder runt hus. Som säljare är det mycket enkelt att jobba med Anders då han är lyhörd, snabb vid informationsutbyte och realistisk. Det har aldrig varit någon fråga vilken mäklarbyrå som skall sälja vårat hus utan om vilken person som är lämpad för detta. Vi har stött på Anders både som ev köpare och säljare ett par gånger sedan 2016 och redan då kände vi att han skall sälja hos oss den dagen det är dags. Hade man som Expressen vid ett fåtal tillfällen delat ut 6 getingar och benämnt det med ”Glenn Hysén klass” hade Anders varit där och nosat.

Slutligen sålde han vårt hus mycket snabbt och effektivt. Läs mer
    2020-02-13 Anders C svarar Johan S
    Stort tack för det fina omdömet och trevligt samarbete Johan :-)! Lycka till med det nya boendet!
  • Zhongxiang C köpte sitt hus med hjälp av Anders Carlsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster

2020-02-11

Fiskebäck
    I have bought a house in Fiskebäck in last Nov.
    very knowledgeable of the area and process
    very warmhearted, response very quickly Läs mer
  • Stefan S sålde sitt hus med hjälp av Anders Carlsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster

2020-01-29

Näset Åkered
    Uppgiften var inte helt enkel, vi har en mer traditionell smak än merparten av husköparna. Utfallet blev trots allt skapligt bra. En hundbekant i området spelar trumpet i storband och hans fru är pianolärare. Kvinnan i familjen som har köpt huset är elev till min bekants fru. Det blir nära till musiklektionerna.
    Jag tycker att Anders har en bra förmåga att fånga upp olika uppfattningar/viljor. Det gäller att hitta den mista gemensamma nämnaren, och det har han lyckats med. Läs mer
  • Jonas H sålde sitt hus med hjälp av Anders Carlsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster

2019-12-09

Fiskebäck
    Ingav förtroende. Viste om våra fötutsättningar och löste dom. Läs mer
    2019-12-09 Anders C svarar Jonas H
    Tack för det fina betyget Jonas. Alltid roligt när man kan tipsa om nytt boende och det verkligen blir affär! Bra samarbete mellan oss mäklare på Fastighetsbyrån :-). Hoppas ni kommer att trivas i nya lägenheten.
  • Elin M sålde sitt hus med hjälp av Anders Carlsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster

2019-11-04

Järnbrott
    Anders sålde vårt radhus. Vi kom i kontakt med honom genom rekommendation från en vän. Proffsig och trevlig. Rekommenderas. Läs mer
    2019-12-09 Anders C svarar Elin M
    Tack för bra samarbete Elin och lycka till med nya huset.
  • Henrik B sålde sitt hus med hjälp av Anders Carlsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster

2019-11-01

Ekebäck
    Anders sålde min villa i Västra Göteborg. Han är hjälpsam, professionell och har ett stort kontaktnät. Kan varmt rekommenderas. Läs mer
    2019-12-09 Anders C svarar Henrik B
    Kul att försäljningen gick så bra Henrik. Tack för det fina betyget!
  • Erik W sålde sitt hus med hjälp av Anders Carlsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster

2019-10-29

Hovås
    Professionell och påläst, känns tryggt. Läs mer
    2019-12-09 Anders C svarar Erik W
    Tack för bra samarbete samt det fina betyget Erik :-)!
  • Susanna R sålde sitt hus med hjälp av Anders Carlsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster

2019-10-28

BJÖRNEKULLA
    Han har sålt vårt radhus i Fiskebäck.
    Han har motsvarat alla våra förväntningar och gjort ett väldigt bra jobb. Professionell, trevlig, snabb, pålitlig och hjälpsam. Läs mer
    2019-10-29 Anders C svarar Susanna R
    Tack för omdömet och trevligt samarbete Susanna! Jag jobbar på att hitta nytt boende till er nu :-)...
  • Christina K köpte sitt hus med hjälp av Anders Carlsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster

2019-10-12

Grimmered
    Köpt bostad på förhand. Säljaren visade innan planerad visning men efter kontakt med mäklaren.
    Endast telefonkontakt innan kontraktsskrivning.
    Positiva möten med mäklaren på kontoret. Läs mer
  • Annika G sålde sitt hus med hjälp av Anders Carlsson en del av Fastighetsbyrån Göteborg Väster

2019-09-21

Långedrag - Hagen
    Anders har sålt en tredje bostad för mig sedan 2005. Det säger väl allt!!! Det senaste objektet var en villa på Cedergatan. Det gick väldigt snabbt, smidigt o slutpriset över förväntan.
    Anders kom med goda råd såsom rekommenderade att byta altangolv, anlita stylingfirma o snygga till ”hela huset” måla, byta ett fönster mm. Jag lyssnade och såg till att ”jobbet” utfördes, alltså vi samarbetade mycket bra.

Anders skötte budgivningen på ett proffsigt sätt, rådfrågade mig o rådde mig, förklarade för köpare tänket och behöll lugnet. Han skötte 82 visningar på egen hand!
    Han ordnade snabbt en genomgång med Anticimex med slutköparna så det var klart när vi skrev kontraktet.

Jag har hört av vänner som varit på visning av andra objekt som Anders sålt att han skapar förtroende, är kunnig på ”hus”, påläst o avslöjar inte säljarens privata.
    Han skapar inte skyhöga förväntningar på slutresultat utan håller sig sansad. Jämt kontakt o info genom fsg gång.
    Fastighetsbyråns säljapp uppskattas o man kunde följa bokade besök mm mm. Mycket bra!!!
    Anders är mycket professionell mäklare, kunnig, påläst o just!
    Förhoppningsvis behöver jag inte anlita honom igen, men rekommenderar hnm varmt.
    Med vänlig hälsning,
    Annika Läs mer
    2019-09-23 Anders C svarar Annika G
    Jag håller med om att samarbetet med dig/er som säljare var mycket bra. De åtgärder ni fixade hade garanterat en positiv inverkan på utgången och slutpriset. Som tur är var det inte 82 olika visningar...men så många spekulanter som var på visning :-). Hoppas ni kommer att trivas bra i ert nya hus. Jag är övertygad om att de som köpt ert hus kommer att trivas bra där i alla fall!

Andra mäklare hos Fastighetsbyrån Göteborg Väster

Anders Carlsson