Mäklare Örebro Hallsberg Fastighetsbyrån Hallsberg David Romell
Registrerad mäklare sedan 2013
Aktiv på Reco.se sedan 2014
2018-07 - 2019-06

Läs vad 97 Läs vad David Romell

• Britt E sålde sitt hus med hjälp av David Romell en del av Fastighetsbyrån Hallsberg

2019-07-02

Vretstorp
    Tack David Romell som är en trygg, seriös och mycket kunnig mäklare hos fastighetsbyrån I Hallsberg. Med hjälp av David Romell såldes mitt hus i Vretstorp snabbt, till rätt pris och med stor hänsyn till både mig som säljare och även köparna, som känns perfekta att ta över. Jag vill verkligen rekommendera David Romell till dig som funderar på att sälja ditt hem eller köpa ett nytt. Det kan bli svårt att på egen hand vara affärsmässig vid en försäljning. Att sälja eller köpa ett nytt hem är förmodligen den största affär man gör som privatperson. Därför är det mycket viktigt att man väljer den bästa hjälpen som finns. David Romell är bra för både säljare och köpare och mycket duktig på att belysa styrkan och det bästa med fastigheten och miljön. Han har en intuitiv känsla för vilka behov som kan uppfyllas, vad man söker och sist men inte minst så ser han hur fint det är i Vretstorp och hur tryggt det är för barn att växa upp här. Nu blir det betydligt mindre yta för undertecknad, ny miljö och stadsliv istället. Tack för hjälpen David Romell som hjälpte till att hitta rätt lägenhet också. Hälsningar Britt Edenstjärna Läs mer
  • Anders J köpte sitt hus med hjälp av David Romell en del av Fastighetsbyrån Hallsberg

2019-06-26

Inga konstigheter. Läs mer
    2019-07-01 David R svarar Anders J
    Tack och trevlig sommar önskar jag dig!
  • Jaana hannele M köpte sin lägenhet med hjälp av David Romell en del av Fastighetsbyrån Hallsberg

2019-06-18

Hallsberg
    Duktig på att förklara vad som händer och vad det är vi skriver på vid kontraktsskrivning. Trevlig kille Läs mer
    2019-06-18 David R svarar Jaana hannele M
    Tack så mycket för att du tog dig tiden att lämna mig ett omdöme!
  • Jenny L sålde sitt hus med hjälp av David Romell en del av Fastighetsbyrån Hallsberg

2019-06-14

Pålsboda
    Jag har sålt mitt hus på landet.
    David Romell var mitt självklara val av mäklare, pga han var mäklaren när jag köpte.
    Men det var inte det bara det som gjorde att jag valde David, utan det är hans personlighet,, och det fina samarbete vi har haft hela tiden. Jag har bara gott att säga om David. Läs mer
    2019-06-17 David R svarar Jenny L
    Det värmde att läsa! Tack för ett gott samarbete! Vi ses till tillträdet! :-)
  • Dagmar Kristina K sålde sitt hus med hjälp av David Romell en del av Fastighetsbyrån Hallsberg

2019-04-12

Östansjö
    Sålt bostad . Väl omhändertagen och trevlig mäklare .Men otroligt dålig på att hära av sig när man ringer eller mailar . Man vet inte vad som händer osv . Läs mer
  • Margit M sålde sin lägenhet med hjälp av David Romell en del av Fastighetsbyrån Hallsberg

2019-03-21

Hallsberg
    Har sålt en bostadsrätt o det gick bra.
    Han var duktig o trevlig o kunde sin sak.

Jag är jätte nöjd. Läs mer
    David R gillar detta
  • Hanna Z köpte sitt hus med hjälp av David Romell en del av Fastighetsbyrån Hallsberg

2019-03-13

Har köpt ett parhus via mäklaren. Helt ok, men glömde bort lite saker (överlåtande av sophämtning t.ex.). Var nog fördelaktigt för oss som köpare att frågorna på visningen skickades ut på mail till alla utan att formuleras så väl (felen lät värre i text än de var i verkligheten).

Dialogen med banken var underlig, vi fick ett sms om att banken inte godkände vårt datum för övertagande men banken sa att de inte tillfrågats. När vi samma dag frågade banken gick det bra med vårt datum och tiden ändrades tillbaka igen. Detta ledde till mycket oro, då hela flyttplanen baserats på det datum vi bestämt. Läs mer
    2019-03-13 David R svarar Hanna Z
    Hej! Tack för att ni har tagit er tiden att recensera mitt arbete. Om det är så att jag tog på mig att flyttanmäla sopor till kommunen så ber jag om ursäkt för att jag glömde att tillhandahålla den blanketten. Min rutin kring frågor som ställs på visning är att redovisa säljaren svar till samtliga intresserade för ett ännu bättre beslutsunderlag för spekulanter.

Jag kan hålla med om att kontakten med banken inför tillträde var underlig. Jag kan bara beklaga att ni och jag vid tillfällen har fått olika svar från samma bank. Skönt att se er tillträdda och lycka till med den kommande flytten i helgen! Välkomna till Kumla!
  • Bert Berndtsson skrev om David Romell en del av Fastighetsbyrån Hallsberg

2019-03-08

David gjorde ett fantastiskt job när han för oss sålde lägenhet I Pålsboda.
    Snabb respons och föredömligt uppförande och proffigt arbete.
    Rek han starkt till säljare I Pålsboda då han satte ny standard för föräljning
    av lägenheter I Pålsboda
    Stort tack
    Bert/Anki och Samuel Läs mer
    David R gillar detta
  • Micael S köpte sitt hus med hjälp av David Romell en del av Fastighetsbyrån Hallsberg

2019-02-19

Svår att få tag på
    Dålig flexibilitet
    Delegerar till andra med dålig kommunikation åt bägge håll
    Ingen uppföljning

Har stor erfarenhet av tidigare mäklare detta var ett av de sämre erfarenheterna
    Kvarstår utnyttjande av dolda felförsäkring i ärendet, hoppas på bättre uppföljning där Läs mer
  • Irene B sålde sitt hus med hjälp av David Romell en del av Fastighetsbyrån Hallsberg

2019-02-07

Har sålt en fastighet i Sannahed, 5 rum och kök med stor tomt.
    Bemötandet av David var av totalt proffisionellt. Lika så mina förväntningar av David var helt fantastiska en duktig och noggrann mäklare. Har verkligen hjälpt mig med svåra beslut och den oron man hade inför försäljningen. Läs mer
    2019-03-04 David R svarar Irene B
    Hej! Tack så mycket för din rekommendation! Det har varit lika tillfredsställande att ha fått förtroendet att hjälpa dig och dina köpare.

Andra mäklare hos Fastighetsbyrån Hallsberg

David Romell