Fastighetsbyrån Hässelby

Lövkojsgränd 12, 165 75 Hässelby — Visa karta

I Hässelby bor du naturskönt nära både vatten och vackra omgivningar. Här finns badplatser, golfklubbar och båtklubbar samtidigt som du har goda kommunikationer in till Stockholm. Här i Hässelbytrakten finns både lägenheter, radhus och villor. Vi på Fastighetsbyrån känner till området mycket väl och är marknadens mest anlitade.

Är du ute efter en bostad i Hässelby? Då ska du verkligen kontakta oss. Vi har bred erfarenhet, starkt engagemang och samarbetar nära med våra kunder för att affären ska bli så lyckad som möjligt.

Läs vad 1312 kunder tycker om Fastighetsbyrån Hässelby

• 2020-05-24

Erik Forsgren T skrev om Jimmy Solkarin en del av Fastighetsbyrån Vällingby Spånga
    Bra, tydlig och proffsig.
    Hade bra kunskap om området. Läs mer
  • THOMAS A

2020-05-22

THOMAS A skrev om Jimmy Solkarin en del av Fastighetsbyrån Vällingby Spånga
    Snabb och effektiv försäljning, bästa rekommendationer Läs mer
  • 2020-05-20

José E skrev om Carina Janson en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Carina var professionell och uppvisade stor kunnighet vid försäljnkngen av vår bostad. Hennes erfarenhet, kännedom om området och känsla för detaljer gör att vi starkt rekommenderar henne. Läs mer
  • SVEN-ÅKE A

2020-05-19

SVEN-ÅKE A skrev om Jannike Swacke Clarke en del av Fastighetsbyrån Vällingby Spånga
    Jannike hjälpte mig och mina systrar att sälja vår mors lägenhet efter att hon gått bort. Jannike höll både ihop kommunikationen med oss tre barn på ett mycket informativt sätt, samtidigt som hon engagerat och aktivt fick intressenterna att påbörja budgivningen med ett resultat över förväntan. Läs mer
    2020-05-20 Jannike C svarar SVEN-ÅKE A
    Tack för en väldigt fin rekommendation och ett trevligt samarbete! ta hand om er och bara hör av er nästa gång någon av er behöver hjälp i framtiden!
  • 2020-05-18

Simon N skrev om Yosef J. Lahlou en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Otroligt professionell, trevlig och överträffade alla förväntningar.
    Fick ett kanonpris tack vare Yosef! Läs mer
  • 2020-05-18

Siyavoush M skrev om Yosef J. Lahlou en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Mycket duktig och vass mäklare som matchade mina förväntningar på varje punkt, rekommenderas starkt! Läs mer
  • 2020-05-16

Elisabeth L skrev om Christian Göransson en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Köpt ett bostadsrättsradhus och möttes av en proffsig och trevlig mäklare. Ordning och reda och många bra tips på vägen. Läs mer
    2020-05-19 Christian G svarar Elisabeth L
    Hej Elisabeth, och tack för de fina orden! Hoppas och tror att ni kommer att trivas i Spånga.
    Extra roligt att vi även fick förtroendet att sköta försäljningen av ert "gamla" hus.
    Ha en bra sommar!
  • 2020-05-15

Kenneth W skrev om Christian Göransson en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Vi har köpt en nyproducerad bostadsrätt via Christian.
    Vårt omdöme:
    Christian har gett oss ett espektfullt och trevligt bemötande.
    Han har odning och reda på formalian.
    Han svarar snabbt på frågor. Läs mer
    2020-05-15 Christian G svarar Kenneth W
    Hej Kenneth & Elisabeth, och tack för er fina rekommendation!
    Hoppas flytten gick bra, och att ni kommer att trivas i ert nya hus.
    Tveka heller inte att höra av dig om det är något mer jag kan hjälpa till med.
  • 2020-05-14

Varun G skrev om Emil Wahlberg en del av Fastighetsbyrån Vällingby Spånga
    Hi, Emil is very energetic, hard working and flexible person. He listens to his customers and then always makes his selling plan accordingly. He managed to sell our apartment without public viewing and in a decent price in these corona times. We are very happy with Emil's services. Highly recommended! Läs mer
  • 2020-05-12

Erzsebet V skrev om Romeo Amsieh en del av Fastighetsbyrån Vällingby Spånga
    Vi har sålt ett hus och vår mäklare var Romeo. Han visade sig vara en kunnig professionell mäklare. Han kom alltid i god tid, var lyhörd, informativ, höll kontakt hela tiden. Vi sålde huset under Corona krisen och marknaden var oförutsägbar. han hade flera privatvisningar, online visningar, telefon mejl kontakt med köpare, samt återkoppling till oss. Hela försäljning gick snabb, och över förväntan. Han får högsta betyg, och varma rekommendationer till alla som behöver en mäklare!
    Med vänlig hälsning Erzsebet Varadi Läs mer
  • 2020-05-11

Mats S skrev om Jimmy Solkarin en del av Fastighetsbyrån Vällingby Spånga
    Maltesholm 182
    Mkt bra
    Vi fick betalt som förväntat
    Jag och Jimmy Drog jämt i det mesta, mkt bra Läs mer
  • 2020-05-11

Roy S skrev om Yosef J. Lahlou en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Köpt Aprikosgatan 17 a 1204. Tillträder skulle vara 30.4. men är försenat och öppet. Y.L. lovade tisdagen 5.5. lösa problemet under veckan men inget har hänt. För tidigt att säga och ge betyg.. Problemet som uppdagats är närmast mäklarfirmans problem som har tillsammans med bankerna skapat ett system där man som köpare skulle åka ut på 5000 kronors extra avgift, när säljarens bankskuld skall regleras och mäklarfirman. Vid avtalssiftande var det inget snack att en sådan utgift skulle tillkomma. Allra minst att man först med sin bank (Svedbank, som äger er) måste besöka banken för (konstnadbelagd) uppdrag. Enligt förhandsinformation var det bara att komma till er Vällingby kontor s¨skulle mäklaren para ihop säljarens och köparens banken och saken skulle vara klar. Läs mer
  • 2020-05-10

Peyman E skrev om Emil Wahlberg en del av Fastighetsbyrån Vällingby Spånga
    Vi köpte en lägenhet i samarbete med Emil och vi är supernöjda med slutresultatet. Ända sedan början har vi ansett att Emil utmärkt sig genom att vara professionell och trevlig i bemötande. Han är social och bra på att kommunicera med både säljarna och oss. Vid frågor hittade han svaren nästan direkt. Han har även med sitt analytiska sinne och sociala kompetens lyckats skapa en bra stämning mellan säljarna och oss. Rekommenderar varmt alla som ska köpa/sälja lägenhet/hus att ha Emil som mäklare.
    Önskar Emil ett stort lycka till i sin fortsatta karriär som mäklare. Läs mer
    2020-05-14 Emil W svarar Peyman E
    Riktigt roligt att höra att ni är så nöjda. Tack så hemskt mycket Peyman!
  • 2020-05-09

Thekli G skrev om Emil Wahlberg en del av Fastighetsbyrån Vällingby Spånga
    Vi är jätte nöjd med mäklaren Emil,när vi kommer och behöva en mäklare i framtiden,det är säkert att vi ska välja honom,tack Emil för allt som du gorde,du är den bäst. Läs mer
    2020-05-14 Emil W svarar Thekli G
    Tack igen Thekli! Jättekul att ni känner er nöjda med mig!
  • 2020-05-01

Elin L skrev om Jannike Swacke Clarke en del av Fastighetsbyrån Vällingby Spånga
    Jannike har varit helt ovärderlig i köpet av min nya lägenhet. Allt har varit oerhört smidigt och jag har uppskattat den personliga approach som Jannike utstrålar, det får mig som köpare att känna mig trygg! Läs mer
    2020-05-04 Jannike C svarar Elin L
    Vilken fin rekommendation! Jag hoppas verkligen du kommer trivas och det tror jag att du kommer göra. Hojta till om du behöver hjälp i framtiden med något och ta hand om dig!
  • 2020-04-30

Oscar B skrev om Paula Huerta en del av Fastighetsbyrån Vällingby Spånga
    Paula hjälpte oss på bästa tänkbara sätt när vi behövde sälja vårt parhus i Hässelby. Med tanke på vår speciella situation och Coronaläget, så gick allt över förväntan. Hennes proffsiga bemötande och empati för just vår situation gav oss direkt ett välförtjänt förtroende och lugn. Vi rekommenderar Paula som mäklare till de som går i säljtankar! Läs mer
    2020-05-07 Paula H svarar Oscar B
    Tack så mycket för de fina orden.Jag önskar er Stort lycka till med ert nya boende! Ni vet vart ni hittar mig 😃
  • 2020-04-30

Adde S skrev om Jimmy Solkarin en del av Fastighetsbyrån Vällingby Spånga
    Rakt, tydligt och enkelt. Jimmy hjälpte till att sälja vår bostadsrätt och helheten blev jättebra! Läs mer
  • 2020-04-29

Cecilia B skrev om Jannike Swacke Clarke en del av Fastighetsbyrån Vällingby Spånga
    Sålde en lägenhet i svåra tider men mäklaren var väldigt positiv och hanterade situationen bra. Hon tog sitt arbete på allvar och tillsåg att det blev en försäljning till godtagbart pris. Läs mer
    2020-04-29 Jannike C svarar Cecilia B
    Tack Cecilia för din rekommendation och ett trevligt samarbete! Hoppas ni kommer trivas i ert nya hem. Ni är alltid välkomna på en kaffe om ni har vägarna förbi i området sen. Ta hand om er!
  • 2020-04-27

Subhankar B skrev om Jannike Swacke Clarke en del av Fastighetsbyrån Vällingby Spånga
    Jannike helped me bought an apartment in Hasselby strand. I didnt have any idea about the process to buy an apartment in Sweden. Jannike guided us throughout the process with extremely professional way. She is the one who can give you very honest and transparent advice. If you are looking for a broker, please talk to Jannike. Läs mer
    2020-04-28 Jannike C svarar Subhankar B
    Thank you for such a nice recommendation . I really hope you and your wife will love it there. If there is anything you need in the future please contact me and I will try to helph you. Take care and stay safe!
  • 2020-04-27

George K skrev om Yosef J. Lahlou en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Yosef was always available through out the selling process, he has done a great effort to find the right buyer for out apartment in a tough time. Läs mer
  • 2020-04-26

Anna-lena Irmeli N skrev om Paula Huerta en del av Fastighetsbyrån Vällingby Spånga
    Vi har sålt en villa på distans då vi bor utomlands.
    Paula har varit helt fantastisk i hela processen och vi kände oss helt trygga med att överlåta affären åt henne.
    Paula är dessutom en omtänksam och empatisk människa som gjorde allt för att mina föräldrar (som hade fullmakten att sälja) skulle kunna undvika att träffa människor eller röra sig ute bland folk i virustider då de är i riskgrupp.
    Vi hade inte kunnat vara nöjdare! Läs mer
    2020-04-28 Paula H svarar Anna-lena Irmeli N
    Tack AnnaLena! Det var ett sant nöje att hjälpa er med er försäljning på andra sidan jordklotet .Glad att ni blev nöjda! Stort tack för förtroendet/ Paula

Ulla H skrev om Jimmy Solkarin en del av Fastighetsbyrån Vällingby Spånga
    Proffsigt
    Snabbt
    Smidigt
    Trovärdigt Läs mer

Robert V skrev om Jimmy Solkarin en del av Fastighetsbyrån Vällingby Spånga
    Jimmy hjälpte oss att sälja en bostadsrätt när livsplanerna i familjen förändrats. Jimmy har varit otroligt smidig och bra genom hela affären och kommunicerat klart och tydligt med rekommendationer och råd i budgivningsprocess och övrigt. Vi känner också att Jimmy varit lyhörd för både oss som säljare samt även för potentiella kunder och deras önskemål. Trots ett lite svårare marknadsläge med corona så har vi upplevt en väl genomförd affär där alla parter är nöjda. Vi kan varmt rekommendera Jimmy till andra säljare och köpare. Läs mer

Magdalena B skrev om Yosef J. Lahlou en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Vi köpte lägenhet. Väldigt bra bemötande. Mycket trevlig och engagerad mäklare. Jag kan verkligen rekommendera! Läs mer

Patryk L skrev om Yosef J. Lahlou en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Jag rekommenderar varmt! Alt gick snabb och bra ! Läs mer

Vilgot H skrev om Yosef J. Lahlou en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Han hade bra minne och bra koll på allt. Läs mer
  • 2020-04-21

Carl A skrev om Stefan Berglund en del av Fastighetsbyrån Vällingby Spånga
    Sålde villa mitt under Coronakrisen: Knepigt läge, stor osäkerhet!
    Stefan bevarade lugnet och hjälpte oss att ändå göra en hyfsad affär.
    Vi blev bra bemötta och vi tyckte att Stefan levde upp till alla våra förväntningar. Läs mer
    2020-05-18 Stefan B svarar Carl A
    Hej Carl,
    Kul att ni är nöjda med mitt arbete och att jag levde upp till era förväntningar!
    Vi har haft ett riktigt bra samarbete tycker jag! Stort tack!
    Vänligen Stefan
  • 2020-04-19

Camilla L skrev om Maria Lucini Lindermyr en del av Fastighetsbyrån Vällingby Spånga
    Proffsig, vänlig, kunnig och tydlig, mycket bra bemötande. Rekommenderas! Vi var köpare. Läs mer
    2020-04-20 Maria L svarar Camilla L
    Tack Camilla! Det var så roligt att få hjälpa er att hitta ett hem att växa i med familjen - varmt välkomna till Spånga!
    Varma hälsningar, Maria
  • 2020-04-18

Eva-lena P skrev om Carina Janson en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Carina har sålt två av våra hus. Utmärkt mäklare med många kontakter och köpare.Förväntningarna var ett något högre pris men Corona tider gjorde priset lägre. Vi är nöjda.
    En mäklare att lita på. Läs mer
  • 2020-04-17

Katarina A skrev om Stefan Berglund en del av Fastighetsbyrån Vällingby Spånga
    Vi är utomordentligt nöjda med Stefans insats vid försäljning av vår villa i Hässelby Villastad. Han är pålitlig och har fingertoppskänsla för anpassning av bemötande av människor. Han lyssnar, förstår och tillmötesgår våra önskemål. Rekommenderas varmt! Läs mer
    2020-05-18 Stefan B svarar Katarina A
    Hej Katarina,
    Tack så mycket för de fina orden, det värmer verkligen!
    Vi har haft ett riktigt trevligt samarbete hela vägen. Ha det bra så hörs vi snart igen!
    Hälsningar Stefan
  • 2020-04-15

Camilla N skrev om Fastighetsbyrån Hässelby
    Snabb och bra service när vi eftersökte information om skatten Läs mer
  • 2020-04-15

Jacob R skrev om Yosef J. Lahlou en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Vi är väldigt nöjda med Josefs arbete när han sålde våran lägenhet. Josef är super trevlig och vi hade en bra dialog under försäljningen. Läs mer
  • 2020-04-14

Lukas H skrev om Jimmy Solkarin en del av Fastighetsbyrån Vällingby Spånga
    Första bostadsköpet för mig, så har inte mycket att jämföra med. Jimmy var tydlig, rakt på sak, ärlig och framförallt rapp, effektiv. Kändes som att han var lite ny och lite oerfaren kring saker som har att göra med historia kring bostaden. Men för en väldigt liten lägenhet som jag köpte så var Jimmy en exeptionell mäklare. Läs mer
  • 2020-04-14

Jeanette F skrev om Yosef J. Lahlou en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Sålt.
    Mycket bra bemött.
    Mäklaren levde upp till mina förväntningar. Läs mer
  • 2020-04-13

Alexander K skrev om Romeo Amsieh en del av Fastighetsbyrån Vällingby Spånga
    Vi har köpt en bostad i Hässelby och Romeo har gett aktiv hjälp och besvarat tydligt på alla frågor som vi hade haft. Han är väldig professionell, trevlig och talamod. Rekomenderar gärna till alla som vill köpa eller sälja bostaden. Läs mer
  • 2020-04-13

Katarina T skrev om Maria Lucini Lindermyr en del av Fastighetsbyrån Vällingby Spånga
    Trots lite velande från oss och Coronakris sålde Maria vårt hus. Hon kan området på sina fem fingrar, är otroligt kunnig, alltid nåbar, inga konstigheter, envis, tydlig mao en mkt bra mäklare. Rekommenderar henne varmt! Läs mer
    2020-04-13 Maria L svarar Katarina T
    Tack snälla Katarina! Det var ett nöje att få hitta en ny familj som vill ”växa upp” i ert fina hus. Och att ha så välvilliga och hjälpsamma säljare är ju en mäklares dröm. Fortsatt trevlig helg !

Tauno P skrev om Emil Wahlberg en del av Fastighetsbyrån Vällingby Spånga
    Slumpade sig så att Emil Wahlberg ringde mig när jag var på väg att sälja lägenheten. Jag ville ha en okomplicerad försäljning där jag behövde inte vara involverad mer än nödvändigt. Emil var från första stund målmedveten och professionell och skötte allt med en bravur. Jag kan säga att det kunde inte blivit bättre än vad det blev. Jag kan bara rekommendera varmt hans service vid försäljning av lägenhet eller villa. Läs mer
    2020-04-29 Emil W svarar Tauno P
    Fantastiskt roligt att höra, tack för det! All lycka till dig i framtiden.

Karina G skrev om Emil Wahlberg en del av Fastighetsbyrån Vällingby Spånga
    Jag sålde min tvåa i Spånga, solhem. Vi tog hjälp av Emil och Hela processen hanterades professionellt, smidigt och med top service. Emil höll oss uppdaterade och fanns alltid där för alla våra frågor.

Rekommenderar Emil starkt!! Läs mer
    2020-04-29 Emil W svarar Karina G
    Vad roligt att ni är nöjda! Riktigt kul att jobba med er också!

Alva L skrev om Yosef J. Lahlou en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Köpt en lägenhet på67kvm i Vällingby. Mäklaren har varit väldigt tillmötesgående och trevlig. Jag hade inga förväntningar då detta var min första lägenhet jag köpte så visste inte vad jag kunde förvänta mig. Det var en väldigt snabb process och är riktigt nöjd Läs mer
  • 2020-04-11

PRADIP PRAHLADA C skrev om Jimmy Solkarin en del av Fastighetsbyrån Vällingby Spånga
    I bought my first apartment and I had an excellent experience working with Jimmy. I was nervous about the process, since I am from India and the process is quite different. But Jimmy understood the cultural differences and made it easy for me throughout the process. He was quick and patient to respond to all my questions for the entire course of the process. He is helpful and transparent. We completed the entire transaction in these tough times of corona and lockdown and uncertainty.

I am very happy with the purchase now, and I can heartily recommend working with Jimmy if you are looking to buy an apartment! Läs mer
  • 2020-04-11

Jonathan L skrev om Yosef J. Lahlou en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Vi köpte en lägenhet.
    Vi blev bemötta på ett bra och trevligt sätt.
    Vi hade väl inte så mycket förväntningar då vi köpte en lägenhet för första gången men han hjälpte oss att förstå allting så det gick väldigt bra!
    Vi fick snabba svar på våra frågor och allt gick väldigt fort! Läs mer
  • 2020-04-06

Maria Viktoria S skrev om Romeo Amsieh en del av Fastighetsbyrån Vällingby Spånga
    När vi skulle sälja vårt radhus i Hässelby var Romeo den bidragande orsaken till att vi rodde försäljningen i hamn! Med sin positiva attityd, stora kunskap och outtröttliga engagemang var inga hinder märkbara och allt flöt bara på så himla bra. Han var alltid lätt att nå både på telefon och mail och var verkligen oerhört hjälpsam, proffsig och varm! Romeo är en fröjd att ha att göra med och vi skulle varmt rekommendera honom till alla! Läs mer
  • 2020-04-06

Lovisa W skrev om Jannike Swacke Clarke en del av Fastighetsbyrån Vällingby Spånga
    Rekommenderar Jannike vid försäljning av bostad. Hon är flexibel, genuin och omtänksam. Läs mer
    2020-04-06 Jannike C svarar Lovisa W
    Tack Lovisa för fina rekommendationen. Det var bara roligt att jobba med dig igen. Man blir alltid glad när en köpare är så nöjd och kommer tillbaka när det är dags att sälja igen. All lycka till i framtiden och bara höra av er om ni behöver hjälp med något. Ta hand om er!
  • 2020-04-05

Knut J skrev om Emil Wahlberg en del av Fastighetsbyrån Vällingby Spånga
    Jag har köpt en lägenhet i Spånga

Mäklaren har bemött mig bra och hjälpt mig med allt jag behöver!

Upplevelse mina förväntningar, snabb på att återkomma m.m Läs mer
    2020-04-29 Emil W svarar Knut J
    Stort tack för de fina orden Knut! All lycka till dig med det nya boendet.
  • 2020-04-05

Börje K skrev om Jimmy Solkarin en del av Fastighetsbyrån Vällingby Spånga
    Vi, min hustru och jag, har sålt en bostadsrättslägenhet om tre rum i Hässelby strand.
    Jimmy var mycket trevlig att ha att göra med.
    Han var engagerad och öppen i sitt varande. Lyssnade och kom med konkreta förslag.
    Situationen med den annalkande coronapandemin var oroande.
    Jimmy var optimistisk om utgången av affären. Vilken också kunde genomföras på ett bra sätt. Det ekonomiska utfallet var i nivå vad vi hade förväntat oss. Hans beskrivning av lägenheten i annonsen var utmärkt. Köparen verkade också nöjd. Läs mer
  • 2020-04-03

Markus L skrev om Yosef J. Lahlou en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Yosef fick det tuffauppdraget att sälja min lägenhet mitt under coronakrisen och tog sig an uppgiften på ett mycket bra sätt. Förväntningarna på slutpris sattes på en rimlig nivå, och Yosef lotsade mig som stissig förstagångssäljare under pågående pandemi med allt vad det innebar lugnt fram till en affär jag som säljare kände mig nöjd med sett till omständigheterna. Yosef är trevlig, håller kontakten bra och är lyhörd. Jag skulle utan tvekan anlita honom igen. Läs mer
  • 2020-04-01

Niklas C skrev om Stefan Berglund en del av Fastighetsbyrån Vällingby Spånga
    Stefan var säljande mäklare av huset vi köpte. Upplevde honom som mycket kunnig, seriös och med god kommunikativ förmåga. Så långt ifrån en "säljare" som man kan komma, vilket uppskattades.

Kan varmt rekommendera Stefan som mäklare! Läs mer
    2020-05-07 Stefan B svarar Niklas C
    Hej Niklas!

Jag hoppas att ni trivs bra i ert nya fina hus. Vad roligt att du tycker att jag gjorde ett bra jobb och kul att få en så trevlig rekommendation! Ta hand om er så hörs vi längre fram. Vänligen Stefan
  • 2020-03-31

Efrem G skrev om Romeo Amsieh en del av Fastighetsbyrån Vällingby Spånga
    Vi har nyligen köpt ett hus via Romeo,

Mycket proffsig, snabb och smidig att göra med. Professionellt bemötande genom hela processen vilket underlättade otroligt mycket för våran del.

Jag kan varmt rekommendera Romeo från fastighetsbyrån som mäklare!

Hälsningar Läs mer
  • 2020-03-29

Robert T skrev om Yosef J. Lahlou en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Vi anlitade Yosef vilket visade sig vara ett bra val. Yosef är väldigt lyhörd, effektiv och hungrig mäklare. Lätt att få tag på och uppdaterade mig ofta hur läget såg ut. Han skötte sitt jobb exemplariskt och jag skulle starkt rekommendera Yosef. Läs mer
  • 2020-03-27

Salar F skrev om Yosef J. Lahlou en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Yosef är engagerad, trevlig och ärlig. Läs mer

Lövkojsgränd 12, 165 75 Hässelby