Fastighetsbyrån Hässelby

Lövkojsgränd 12, 165 75 Hässelby — Visa karta

I Hässelby bor du naturskönt nära både vatten och vackra omgivningar. Här finns badplatser, golfklubbar och båtklubbar samtidigt som du har goda kommunikationer in till Stockholm. Här i Hässelbytrakten finns både lägenheter, radhus och villor. Vi på Fastighetsbyrån känner till området mycket väl och är marknadens mest anlitade.

Är du ute efter en bostad i Hässelby? Då ska du verkligen kontakta oss. Vi har bred erfarenhet, starkt engagemang och samarbetar nära med våra kunder för att affären ska bli så lyckad som möjligt.

Läs vad 887 kunder tycker om Fastighetsbyrån Hässelby

• Diana B
    Diana B skrev om Yosef J. Lahlou en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Yosef är Otroligt påläst, kompetent, trevlig , engagerad, bra på att se möjligheter i alla situationer ,social och har en varm framtoning och engagemang.
    Yosef var superbra på alla sätt och rekommenderas verkligen! Mycket trevlig och duktig på att förklara stora som små frågor. Alltid lätt att nå per telefon och återkom snabbt i sms- och mejl konversationer även under obekväma tider. Han har mycket bra koll på områden och prisbild där detta objekt såldes.
    Yosef har hög energi och är målinriktad - dessutom otroligt charmig 😊
    Jag kan varmt rekommendera Yosef till andra som letar bostad eller ska köpa sin bostad, TUSEN TACK Yosef! Läs mer
  • Maria G
    Maria G skrev om Rambod Panjaki en del av Fastighetsbyrån Vällingby
    Rambo was very professional, helpful and willing to answer my questions! He showed his interest even after the completion of the purchase and he made the process a lot easier for me! Läs mer
  • Anna Kristina B
    Anna Kristina B skrev om Maria Lucini Lindermyr en del av Fastighetsbyrån Spånga
    Vi sålde en villa. Vi hade ett bra och positivt bemötande av Maria.
    Vi var dock lite besvikna på försäljningspriset men detta berodde på en svag marknad, lite otur och inte på mäklaren.
    I helhet tycker vi att försäljningen gick smidigt och bra. Vi är mycket nöjda med Maria. Läs mer
    2018-09-24 Maria L svarar Anna Kristina B
    Tack för de trevliga orden. Priset kan göra skillnad och vi arbetar ju för att nå så långt det är möjligt. Men ibland kan en bra köpare och mindre bekymmer vara viktigare än de sista kronorna. Det var ett nöje att få arbeta med er också!
  • Torkel E
    Torkel E skrev om Yosef J. Lahlou en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Köpt en tvåa. Mycket trevligt bemötande och tänkte utanför boxen och värnade varmt om kunden. Läs mer
  • Sujit
    Sujit skrev om Rambod Panjaki en del av Fastighetsbyrån Vällingby
    Rambod was great to deal with- knowledgeable, accessible all days and very responsive! He knows the apartments he deals in and had a good rapport both with us and the sellers. Läs mer
  • Isabelle P
    Isabelle P skrev om Maria Lucini Lindermyr en del av Fastighetsbyrån Spånga
    Vi fick ett proffsigt och bra bemötande av mäklaren vid vårat husköp, vi kan rekommendera henne Läs mer
  • Jonnie L
    Jonnie L skrev om Thomas Carlsson en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Bra på uppföljning, rak och ärlig kommunikation.
    Fungerade prickfritt. Läs mer
  • Antonina S
    Antonina S skrev om Yosef J. Lahlou en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Bra jobbat! Lycka till i framtiden! Läs mer
  • Svante N
    Svante N skrev om Yosef J. Lahlou en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Trevlig och kunnig bemötande. Läs mer
  • Maria  Runesdotter F
    Maria Runesdotter F skrev om Carina Janson en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Sålt ett Kedjeradhus i Vällingby
    Mycket korrekt o proffesionellt bemötande
    Förväntningarna var en snabb försäljning o det var topp
    Carina är en duktig, proffessionell, korrekt mäklare med koll på saker, allt klart o sammanfattningen är ... Jävligt bra 😃😃 Läs mer
  • Gabriella C
    Gabriella C skrev om Thomas Carlsson en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Gick smidigt och snabbt, blev bemött på ett trevlig sätt. Engagerad och kunnig mäklare som vet vad han gör. Rekommenderas! Läs mer
  • Akhil S
    Akhil S skrev om Jimmy Solkarin en del av Fastighetsbyrån Vällingby
    We sold our 76kvm apartment in Råcksta with Jimmy's help.
    It was his knowledge of the market and the area, that we were able to sell our apartment in what we believe a good price.
    He always attended us over the phone or in person; informed in detail about the complete process of selling, gave good suggestions for our apartment's visnings, its timing and also for selling the apartment.
    Overall, it was an excellent experience with Jimmy, who helped us sell our apartment. Läs mer
  • Lina F
    Lina F skrev om Maria Lucini Lindermyr en del av Fastighetsbyrån Spånga
    Maria sålde vår villa i Spånga under 2018. Vi är på alla sätt nöjda med hur processen kring försäljningen gick till. Maria är väldigt proffsig i sitt bemötande både mot säljare och köpare. Hon har stor kunskap om närområdet. Jag rekommenderar varmt Maria Lucini som mäklare för försäljning av hus i Spånga . Läs mer
    2018-09-18 Maria L svarar Lina F
    Tack för de värmande orden! Det är alltid lika trevligt att få arbeta i ”mitt” Spånga och att få nöjda säljare och köpare gör jobbet värt sin vikt i guld.
  • Jacob A
    Jacob A skrev om Carina Janson en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Köpte ett kedjehus i Vinsta där Carina var mäklare. Mycket nöjd med henne. Fanns alltid tillgänglig, höll oss uppdaterade och väldigt påläst! Hjälpte oss att skriva in en besiktningsklausul och hjälpte till med att anlita besiktningsman.

Rekommenderar verkligen henne Läs mer
    2018-09-18 Carina J svarar Jacob A
    Tack Jacob, vad roligt att ni är nöjda med mitt arbete och den hjälp jag kunnat erbjuda, hoppas ni trivs riktigt bra i nya huset.
  • Bo G
    Bo G skrev om Rambod Panjaki en del av Fastighetsbyrån Vällingby
    Håller på att avsluta ett köp förmedlat genom Rambod, så har lång har allt gått mycket smidigt och enkelt. Det verkligen känns som Rambod vill ens bästa på alla sätt och representerar mej som kund. Ser fram emot att slutfasen överlåtelsen blir i samma anda.

Bo Grusell Läs mer
  • Mari Ö
    Mari Ö skrev om Jimmy Solkarin en del av Fastighetsbyrån Vällingby
    Jag har inte själv träffat Jimmy då jag bodde utomlands när affären gjordes, men jag uppskattade att han gjorde en extra icke schemalagd visning för mej via FaceTime. (Med mina föräldrar.) Allt blev lite extra struligt då jag inte flyttade till Sverige förrän över en månad efteråt, men det gick bra och allt verkar vara i sin ordning.
    Jag köpte en tvåa i Vällingby. Läs mer
  • Andreas L
    Andreas L skrev om Jimmy Solkarin en del av Fastighetsbyrån Vällingby
    Sålt tre på Rabattvägen i Vällingby/Hässelby.
    Valde Jimmy nu vid försäljningen då han är den mäklare jag fått bäst kontakt med och som jag själv trodde mest på efter första kontakten. Det tack vare att inga ”glädje kalkyler” gavs utan mer sunds i kombination med ett positivt driv som person från Jimmys sida.
    Jimmy har också något som många mäklare saknar och det är finessen att veta när man ska ligga på och inte. Inte en massa tjat pch påtryckningar om försäljning i förtid innan vi bestämt när vi vill sälja men snabb och smidig kontakt hela tiden när vi var igång.
    Rekommenderar Jimmy med varmaste hand. Läs mer
  • Marie Elisabeth H
    Marie Elisabeth H skrev om Jimmy Solkarin en del av Fastighetsbyrån Vällingby
    Köpt tvåa, Multrågatan 13 Vällingby. Blev bemött på ett trevligt sätt. Jimmy har levt upp till förväntningarna och kontakten oss emellan har varit problemfri. Läs mer
  • adam F
    adam F skrev om Jimmy Solkarin en del av Fastighetsbyrån Vällingby
    Gick smidigt och snabbt! fick hjälp med allting, super nöjd! Läs mer
  • Fredrik
    Fredrik   skrev om Jimmy Solkarin en del av Fastighetsbyrån Vällingby
    Jimmy var trevlig men det var alltför många frågor vi inte fick svar på vid köpet av vår bostad. Svävande svar och bitvis dåligt påläst. Tyvärr kände vi inte förtroendet man hoppas göra för en mäklare. Läs mer
  • Alexis V
    Alexis V skrev om Jimmy Solkarin en del av Fastighetsbyrån Vällingby
    Engagerad och kunnig mäklare som vet vad han gör. Lätt att kommunicera med och alltid tillgänglig. Rekommenderas! Läs mer
  • Nancy V
    Nancy V skrev om Carina Janson en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Hej!
    Carina bara som säljare är bra, kanske.
    Jag är en köpare och hon har inte handlat korrekt, tror jag.
    Husets ägaren ville rätta sitt misstag, bara om mäklaren säger att jag borde korrigera sade säljaren. Fallet är känt för en ansvarig agent för Hässelby-byrån också.

Hon är inte ensidig med köparen, när jag hittade saker som inte fungerade, hon gick han på semester och valde det lätta svara.

Andra mäklare är billigare men jag har vänner i Swedbank, det är därför jag valde att jag tyckte att det var bäst.
    Min Mäklaren heter Viktor Ekman var också från Swedbank, en riktig och korrekt man och han berättade för mig att allt måste fungera rätt till inträdens dagen till den nya ägaren. Min diskmaskin en månad innan börjar fungera inte bra, men fungera och frågade jag till mäklaren och hon sa jag måste köpa en ny och det gjorde jag.

Köparen har känt sig väldigt nöjd med allt som lovades, alla maskiner fungerar jätte bra, och jag känner mig också nöjd för sålde min hus korrekt som lovade. Läs mer
  • Leif L
    Leif L skrev om Jimmy Solkarin en del av Fastighetsbyrån Vällingby
    Snabbt och smidigt Jimmy ! Rak kommunikation Läs mer
  • Fredrik B
    Fredrik B skrev om Jannike Swacke Clarke en del av Fastighetsbyrån Vällingby
    Jannike har hjälpt mig med att både köpa, sälja och värdera bostäder.
    Hon är fantastisk och gör allt för att få både nöjda köpare och säljare. Läs mer
    2018-08-28 Jannike C svarar Fredrik B
    Tack Fredrik för fina orden!

Det är roligt att vara med på din resa mellan bostäder som började för flera år sedan och fram tills nu :)
    Hälsa familjen!
  • Kritin B
    Kritin B skrev om Jannike Swacke Clarke en del av Fastighetsbyrån Vällingby
    Köpte min första lägenhet, i Vällingby, via Jannike Swacke Clark. När det några år senare blev dags att sälja den kontaktade jag henne direkt. Jag kände mig helt trygg när att hon skötte försäljningen åt mig. Upplever Jannike Swacke Clark som en ärlig, rak och varm samt väldigt professionell mäklare som alltid ser lösningar.
    Sammanfattningsvis: en riktigt bra mäklare som jag gärna anlitar igen. Kände mig riktigt nöjd både med försäljningsprocessen och med slutresultatet på kontot. Läs mer
    2018-08-27 Jannike C svarar Kritin B
    Tack Kristin!

Det känns väldigt roligt att du har varit så nöjd från "båda sidorna"!

Lycka till i framtiden med allt och bara höra av dig om du behöver hjälp igen med någonting!
  • Ullis L
    Ullis L skrev om Jannike Swacke Clarke en del av Fastighetsbyrån Vällingby
    Har fått hjälp med att sälja en lgh, jag blev väldigt bra bemött och fick förtroende för Jannike vid första mötet, Jannike har varit väldigt vänlig och tillmötesgående och hjälpt mig med en massa extra pga att jag inte bott på orten.

Jag kan verkligen rekommendera Jannike om ni går i säljtankar. Läs mer
    2018-08-23 Jannike C svarar Ullis L
    Tack så mycket för den fina rekommendationen! Självklart hjälper man till så du inte ska behöva köra flera timmar i onödan. :)
  • Gabriella C
    Gabriella C skrev om Jimmy Solkarin en del av Fastighetsbyrån Vällingby
    Stort eloge för Jimmy som verkligen engagerade sig och gjorde sitt bästa inför försäljningen. Det var bråttom och dålig tajming med försäljningen men Jimmy löste det och vi är nöjda. Det är under dessa tider man ser hur duktig en mäklare är och vi är tacksamma. Grymt jobbat Jimmy. Rekommenderar starkt! Läs mer
  • Alina A
    Alina A skrev om Yosef J. Lahlou en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Yosef är en trevlig, kunnig och proffsig mäklare. Yosef var hjälpsam, engagerad och tillgänglig även under sin semester. Vi kan varmt rekommendera Yosef och önskar honom lycka till i hans fortsatta karriär som mäklare. Läs mer
  • Dilsat P
    Dilsat P skrev om Jimmy Solkarin en del av Fastighetsbyrån Vällingby
    Jimmy was very professional, knowledgeable and helpful. was a great pleasure for me to work with him. Läs mer
  • Tommy H
    Tommy H skrev om Yosef J. Lahlou en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Yosef är en mycket trevlig och kunnig mäklare, förutom att han gjorde ett superbt jobb med att sälja vår lägenhet så var han även vår köpcoach/bollplank i vårt husköp. Jätteskönt att ha hjälp av en kunnig mäklare att bolla frågor med när man står som köpare av ett hus då det är mycket att tänka på. Alltid glad och positiv. Läs mer
  • Mikael L
    Mikael L skrev om Jimmy Solkarin en del av Fastighetsbyrån Vällingby
    Grymt engagerad, snabb kontakt och ärlig hantering. Vi fick lägenheten såld snabbt med god vinst och Jimmy hjälpte och förklarade allt så att vi förstod. Man kan lita på Jimmy! Läs mer
  • Juha
    Juha skrev om Rambod Panjaki en del av Fastighetsbyrån Vällingby
    Bostadsaffären gick snabbt och smidigt så jag är mycket nöjd!

Rambod är en proaktiv och lyhörd fastighetsmäklare som verkligen tycker om sitt jobb. Läs mer
    2018-08-10 Rambod P svarar Juha
    Stort TACK för förtroendet. //Rambod
  • Marcus A
    Marcus A skrev om Rambod Panjaki en del av Fastighetsbyrån Vällingby
    Tack Ramdod för din hjälp till en sjukt smidig affär! Det är nog få som är så tillgänglig och öppen som du varit under den här tiden.

Du ser inte bara en pågående affär när du arbetar utan även människor som litar på dig att hjälpa dem med sin framtid och den investering de gör. Du spelar med öppna kort, är rak och ärlig men också grymt skön som person.

Finns det någon som gör det lilla extra för sina kunder så är det utan tvekan Rambod. Han är inte bara mäklare, han är en vägledare och en vän också.

Skulle inte kunna tänka mig att rekommendera någon annan!

Tack för all hjälp!

// Marcus & Katie Läs mer
    2018-08-09 Rambod P svarar Marcus A
    Hej Marcus & Katie

Wow. Stort TACK till er själva!

Vi kommer säkert mötas i framtiden igen. =)
  • Robin S
    Robin S skrev om Jimmy Solkarin en del av Fastighetsbyrån Vällingby
    Jimmy är en duktig mäklare som kämpade för att alla parter skulle bli nöjda vid bostadsaffären! Läs mer
  • Helena M
    Helena M skrev om Jimmy Solkarin en del av Fastighetsbyrån Vällingby
    Blev såld innan visning efter att ha kämpat med annan mäklare i tre månader. Super nöjd! Läs mer
  • Alexander L
    Alexander L skrev om Rambod Panjaki en del av Fastighetsbyrån Vällingby
    En reko å driven farbror i sina bästa år...

Rambod var driven, höll det simpelt, lätt att få tag i. Skön karaktär. 👌 Läs mer
    2018-07-23 Rambod P svarar Alexander L
    HAHA Tack Alexander. Stort lycka till med din nya bostad. =)

mvh//Rambod
    Alexander L gillar detta
  • Rickard A
    Rickard A skrev om Jimmy Solkarin en del av Fastighetsbyrån Vällingby
    Vi är mkt nöjda! Jimmy är tillgänglig svarar fort eller ringer upp, härlig avslappnad stil. Tar egna initiativ när man själv kan vara velig. Det gick fort att sälja även i en lite sämre marknad. Läs mer
  • Katarina B
    Katarina B skrev om Jimmy Solkarin en del av Fastighetsbyrån Vällingby
    Snabbt smidigt enkelt köp. Jimmy är en kunnig mäklare med en skön lättsam stil. Läs mer
  • Mikael H
    Mikael H skrev om Rambod Panjaki en del av Fastighetsbyrån Vällingby
    Rambod är en mäklare med höga karriärsmål och dedikation att leva upp till dem med, och är djupt intresserad av att bygga upp sitt namn i branchen. Han förstår att det inte bara är objekt som säljs utan människors hem och förhåller sig till sina kunder med enorm respekt. Han har vissa tillfällen behövt stanna på kontoret långt längre än gemene man hade gjort för att leva upp till sina kunders förväntningar och jag har bara gott att säga om honom.
    Hade jag anlitat honom igen? Absolut.
    Mvh Mikael Läs mer
    2018-06-17 Rambod P svarar Mikael H
    Stort TACK för de fina orden. Det värmer verkligen mig och jag vill bara vara en länk oavsett köpare eller säljare där jag kan hjälpa er. Jag hoppas verkligen att vi ses i framtiden och lycka till med dina mål. Kul och följa dig!!!!

Allt gott

Rambod =)
  • Tamim A
    Tamim A skrev om Yosef J. Lahlou en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    En lättsam, driven och duktig mäklare. Läs mer
  • Vefa K
    Vefa K skrev om Jimmy Solkarin en del av Fastighetsbyrån Vällingby
    Bästa mäklaren!!!
    Blev supernöjda! Läs mer
  • Lazaros P
    Lazaros P skrev om Jimmy Solkarin en del av Fastighetsbyrån Vällingby
    Smidig köp , där Jimmy hjälpte med alla mina frågor . Väldigt kunnig mäklare !! Läs mer
  • Joan L
    Joan L skrev om Jimmy Solkarin en del av Fastighetsbyrån Vällingby
    Toppmäklare! Genomförde mitt första bostadsköp utan något krångel! Fick svar på alla frågor och funderingar och snabba svar när man hörde av sig. Alltid trevligt bemötande och ytterst proffsig :)

5 stjärnor räcker inte!

Rekommenderas starkt! Läs mer
  • Alexandra G
    Alexandra G skrev om Jimmy Solkarin en del av Fastighetsbyrån Vällingby
    5 stjärnor känns för lite för hur grym Jimmy är! Målmedveten, lyhörd och kundorienterad, allt har gått smidigt och bra!

Även om marknaden svajade lyckades han sälja för ett bra pris. Rekommenderar starkt! Det finns ingen bättre än honom i Vällingby/Hässelby! Läs mer
  • Bobo G:Son W
    Bobo G:Son W skrev om Carina Janson en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Carina har hjälpt oss att sälja vår villa i Backlura. Tiden för försäljningen var den sämsta tänkbara med negativa skriverier i media om fallande bopriser vilket skapade stor oro bland potentiella köpare.
    Carina har genom hela processen varit proffsig och framför allt genom sitt bemötande känts genuint personlig och alltid trevlig. Hon har stor kännedom om området och objekten vilket kändes tryggt.
    Då marknaden var lite "svajig" fick Carina förmodligen lägga ner lite mer energi än vanligt för att få vår bostad såld och det tycker vi att hon gjorde med den äran.
    Carina har även bjudit på det lilla extra och hjälpt oss med en del praktiska saker som vi pga flytt inte kunde göra själva vilket vi är mycket tacksamma för. Läs mer
  • Conny B
    Conny B skrev om Carina Janson en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Fick bud som jag var villig att ta., men Carina tyckte det var för dåligt trots fast arvode ville hon att jag skulle få ett bättre pris. Läs mer
    2018-06-07 Carina J svarar Conny B
    Tack Conny, ja skam den som ger sig, jag tyckte ditt hus var värt ett bättre pris, så det är kul att du uppskattar mitt arbete. Lycka till med nya boendet. Vi ses.
  • Peter E
    Peter E skrev om Jimmy Solkarin en del av Fastighetsbyrån Vällingby
    Jimmy är en riktigt bra mäklare som jobbar hårt och håller vad han lovar!

Efter att vi försökt i 3 månader med en annan mäklarfirma så klev Jimmy in och sålde innan första visningen!

Vi är jätte nöjda och kan varmt rekommendera Jimmy!

MVH
    Peter/Isabelle Läs mer
  • Elin S
    Elin S skrev om Carina Janson en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Köpt ett radhus. Kontakten var smidig och enkel. Kontraktsskrivningen var proffsig. Läs mer
    2018-06-07 Carina J svarar Elin S
    Hej Elin och tack för rekommendationen, roligt att ni är nöjda med min insats, vi ses framöver då ni äntligen ska få flytta in i nya huset.
  • Leif J
    Leif J skrev om Jimmy Solkarin en del av Fastighetsbyrån Vällingby
    Fyrarummare på Melongatan 26. Jimmy är känd för att vara en bra försäljare, vilket gjorde att vi anlitade honom. Han gav ett energiskt intryck och jobbade hårt för att få vår lägenhet såld i en svår marknad. Han lyckades med detta vilket är väsentligt. Förbättringspotential finns vad gällde objektbeskrivningen och hanteringen av handpenningen i vårt ärende. Detta är dock frågor som löstes bra under hand. Jimmy verkar handlägga många objekt, vilket kan vara stressande. Som helhet är vi mycket nöjda med honom. Agneta och Leif Jehander Läs mer
  • Shahid H
    Shahid H skrev om Jimmy Solkarin en del av Fastighetsbyrån Vällingby
    A well trusted professional! He helped me in understanding the imporant things, what to consider and what not before buying a house. He is well aware of the properties and the area. He answered all my question in a professional manner. I would give him 5 stars for the deal. Läs mer

Lövkojsgränd 12, 165 75 Hässelby