Fastighetsbyrån Hässelby

Lövkojsgränd 12, 165 75 Hässelby — Visa karta

I Hässelby bor du naturskönt nära både vatten och vackra omgivningar. Här finns badplatser, golfklubbar och båtklubbar samtidigt som du har goda kommunikationer in till Stockholm. Här i Hässelbytrakten finns både lägenheter, radhus och villor. Vi på Fastighetsbyrån känner till området mycket väl och är marknadens mest anlitade.

Är du ute efter en bostad i Hässelby? Då ska du verkligen kontakta oss. Vi har bred erfarenhet, starkt engagemang och samarbetar nära med våra kunder för att affären ska bli så lyckad som möjligt.

Läs vad 980 kunder tycker om Fastighetsbyrån Hässelby

• 2019-01-09

Gabriel G skrev om Rambod Panjaki en del av Fastighetsbyrån Vällingby
    Imponerande, självsäker mäklare som vet vad du vill och behöver med en hög dos lyhördhet för att nå det bäste resultatet i bostadsaffären.
    Jag sålde min lägenhet via Rambod och var mer än nöjd. Rambod kommunicerade fortlöpande händelseförloppen under tiden han jobbade. Bakom ridåerna drog han i alla trådar och lyckades sälja min bostad dagen efter annons lagts upp på hemnet. Och priset var hela 170 000 kr högre än en identisk lägenhet (på samma våningsplan) som såldes samma vecka! Läs mer
  • 2018-12-31

Johanna L skrev om Jimmy Solkarin en del av Fastighetsbyrån Vällingby
    Jag har köpt en 2:a på 58 kvm. Jimmy är lösningsinriktad, positiv med stor kunskap. Jimmy löste snabbt en affär, genom sitt sitt kontaktnät. Var mån om att jag fick den lägenhet jag ville och behövde. Enkelt, lätt och smidigt. Tack! Läs mer
  • 2018-12-28

Camilla H skrev om Carina Janson en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Carina är en helt fantastisk mäklare! Vi köpte ett radhus där hon var ansvarig mäklare. Allt har flutit på så bra trots att vi var frågvisa då det var första gången vi köpte ett hus.

Vi vill ge henne våra varmaste rekommendationer. Läs mer
    2019-01-02 Carina J svarar Camilla H
    Tack Camilla för den fina rekommendationen. Hoppas ni trivs bra och att ni har haft en fin jul och nyår i nya huset. Om ni har några frågor är ni välkomna att hör av er/med vänlig hälning Carina Janson
  • 2018-12-26

Glenn A skrev om Thomas Carlsson en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Köpt hus där Thomas inte var så engagerad. Fick veta mer av säljaren (privat) som var positivt ur köparens perspektiv som inte Thomas förmedlade vidare vid husvisning. För att sammanfatta, lite trött och inte på tå. Läs mer
  • 2018-12-21

Gordana A skrev om Rambod Panjaki en del av Fastighetsbyrån Vällingby
    Rambond har sålt mi 2:a i Råcksta efter andra visningen och på ett enkelt och professionellt sätt. Mina högt ställda förväntningarna på mäklaren var inga problem för Rambod
    att uppfylla. Jag uppskattar extra mycket kommunikationen som var enkel, väl avvägt, i rätt tid och varm.

Rambod är professionell, rak, lyhörd, positiv och gör att mest komplexa fall som försäljning av min bostad går smidigt. Tack! Läs mer
  • 2018-12-17

Angelica J skrev om Carina Janson en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Vi har sålt ett hus och Carina har hjälpt oss på alla tänkbara sätt man kan. Alltid tillgänglig och alltid svar på ens frågor. Är grymt nöjd med Carina och skulle be henne om hjälp 100 av 100 ggr vid en försäljning igen. Läs mer
    2018-12-17 Carina J svarar Angelica J
    Tack Angelica, vad roligt att ni är nöjda med mitt arbete och den hjälp jag kunnat erbjuda.
    Vill passa på att önska er en god jul och ett gott nytt år.
  • 2018-12-15

Susanne H skrev om Rambod Panjaki en del av Fastighetsbyrån Vällingby
    Jag fick förtroende direkt för Rambod när jag träffade honom. Han är lyhörd, rak, ärlig, kunnig och älskar verkligen sitt arbete. Att allt skulle gå så fort och effektivt hade jag bara kunnat drömma om. Jag rekommenderar Rambod varmt. Läs mer
  • 2018-12-12

Kerstin H skrev om Carina Janson en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Vi har sålt en villa. Mäklaren Carina är mycket väl insatt i bostadsmarknaden i vårt område. Hon inger stort förtroende och har stor och gedigen kunskap i bostadsaffärer. Carina vägledde oss på ett bra sätt med realistiska förväntningar på försäljningsprisnivå för vårt hus vilket stämde bra överens med försäljningspriset. Våra rekommendationer och kommentarer tog Carina till sig på ett bra sätt. Vi är mycket nöjda med Carina och hela säljprocessens gång. Läs mer
    2018-12-17 Carina J svarar Kerstin H
    Tack snälla Kerstin för den fina rekommendationen, det värmer verkligen. Alltid lika roligt att kunna leverera en tjänst som uppskattas. Vill passa på att önska er en god jul och ett gott nytt år.
  • 2018-12-11

Svante B skrev om Carina Janson en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Ett utmärkt jobb och bemötande! Läs mer
    2018-12-11 Carina J svarar Svante B
    Tack Svante.
    Vad roligt att ni är nöjda med mitt arbete. Hoppas ni trivs bra i nya lägenheten. Vill passa på att önska er en god jul och ett gott nytt år.
  • 2018-12-07

Björn S skrev om Thomas Carlsson en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Förstklassiskt, seriöst och proffsigt. Läs mer
  • 2018-12-07

Bassim Y skrev om Rambod Panjaki en del av Fastighetsbyrån Vällingby
    jag har sold min lägenhet .
    mäklaren är bra och duktig. Läs mer
  • Naseem W

2018-12-06

Naseem W skrev om Rambod Panjaki en del av Fastighetsbyrån Vällingby
    Äntligen har skrivit på kontraktet för min första bostad, det vore nästan omöjligt utan Rambods hjälp.
    Rambod är en väldig professionell, hjälpsam och lyhörd mäklare.

Han gör verkligen det "lilla" extra. Han är väldigt tydlig och rak i sitt sätt att arbeta. Jag har träffat en hel del mäklare under sista året, men Rambod är i särklass bästa enligt min personliga åsikt. Jag vill tacka honom för ett världsklass service och hjälp. Läs mer
  • 2018-12-06

Claes H skrev om Carina Janson en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Carina har hjälpt mig och min fru att sälja vår villa.
    Mycket kompetent, kunnig, samarbetsinriktad och arbetsam.
    Att i rådande marknadsläge presentera objektet på ett attraktivt sätt. Förväntningarna uppfylldes helt.
    Carina är en mäklare som jag gärna skulle rekommendera till andra hussäljare. Läs mer
    2018-12-11 Carina J svarar Claes H
    Tack Claes för den fina rekommendationen.
    Vad roligt att ni är nöjda med mitt arbete och med presentationen av ert hus. Hoppas ni får en skön jul och nyår. Vi ses framöver.
  • Abdullah B

2018-12-06

Abdullah B skrev om Jimmy Solkarin en del av Fastighetsbyrån Vällingby
    Vi är mycket nöjda med Jimmy`s arbete med att förmedla vår radhus. Försäljningen gick över förväntan. Vi kan varmt rekommendera honom vidare Läs mer
  • 2018-12-06

Ragnar A skrev om Rambod Panjaki en del av Fastighetsbyrån Vällingby
    Jag har sålt en 4-rums bostadsrätt i Hässelby. Rambod skötte försäljningen till min belåtenhet trevlig kllle! Läs mer
    2018-12-06 Rambod P svarar Ragnar A
    Hej Ragnar

Tack för förtroendet och jag hoppas att ni trivs i eran nya bostad. Hör av er efter årsskiftet om ni vill ha hjälp med deklarationen.

Rambod
  • 2018-12-05

David B skrev om Jannike Swacke Clarke en del av Fastighetsbyrån Vällingby
    Jag är väldigt imponerad av hennes kunskaper och hennes personliga engagemang. Otroligt professionell mäklare och väldigt charmig. Jannike är alltid glad och trevlig, alltid tillgänglig samt att hon håller en uppdaterad.
    Kan starkt rekommendera Jannike. Läs mer
    2018-12-06 Jannike C svarar David B
    Vad roligt att du är nöjd med köpet av din lägenhet! Att ha både nöjda säljare och köpare är mitt högsta mål. Tack verkligen för den fina rekommendationen.
  • 2018-12-05

Elahe S skrev om Rambod Panjaki en del av Fastighetsbyrån Vällingby
    Han är jätte duktig och expert på sitt jobb. Läs mer
  • Rasmus M

2018-12-05

Rasmus M skrev om Stefan Berglund en del av Fastighetsbyrån Vällingby
    Stefan är lugn, trevlig och professionell. Inger ett förtroende samt vet vad han pratar om. Har många års erfarenhet av försäljningar i området där vårt hus blev sålt. Försäljningen av vårt radhus gick över förväntan. Allt sköttes smidigt och enkelt. Rekommenderar Stefan gladeligen. Läs mer
    2018-12-11 Stefan B svarar Rasmus M
    Tack Rasmus! Jättekul att få en så fin rekommendation! Ta hand om dig så hörs vi snart igen. Vänligen Stefan Berglund
  • Britt-Marie S

2018-12-05

Britt-Marie S skrev om Carina Janson en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    En erfaren och duktig mäklare inget verkar omöjligt.Alltid glad och positiv.Carina har har sålt hus åt oss för 18 år sedan så vi vet vilken pärla hon är därför anlitade vi henne för den här husförsäljningen också. Läs mer
    2018-12-05 Carina J svarar Britt-Marie S
    Tack Britt-Marie, vad roligt att ni är nöjda med mitt arbete. Det är så trevligt att få träffa er igen och att en än gång fått hjälpa er med försäljningen. Hoppas ni ska trivas i nya bostaden. Vi hörs.
  • Kerem A

2018-11-30

Kerem A skrev om Rambod Panjaki en del av Fastighetsbyrån Vällingby
    Rambod hjälpte mig att sälja min bostadsrätt och tycker att allt arbete har varit felfritt.

Fick i princip det priset jag förväntade mig och Rambod va tydlig under hela processen vad som hände och vad jag skulle kunna förvänta mig - kände mig aldrig lost.

5/5 Läs mer
  • Adamina Chanel B

2018-11-29

Adamina Chanel B skrev om Jimmy Solkarin en del av Fastighetsbyrån Vällingby
    Jimmy gjorde ett utmärkt jobb. Jag fick ut vad han sa att jag skulle få ut, lägenheten gick till och med inom det högre spannet. Kan rekommendera Jimmy. Han är snabb och trevlig! Läs mer
  • Nabil R

2018-11-27

Nabil R skrev om Jannike Swacke Clarke en del av Fastighetsbyrån Vällingby
    Proffsig, pålitlig och erfaren. Hon leverera Läs mer
    2018-11-28 Jannike C svarar Nabil R
    Tack för rekommendationen och ditt förtroende!
  • 2018-11-27

Henrik A skrev om Yosef J. Lahlou en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Seriös, trevlig och alltid tillgänglig. Bra koll på läget för alla inblandade. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2018-11-26

Michael J skrev om Yosef J. Lahlou en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Kan varmt rekommendera Yosef. Han är mycket social och kompetent och man får den där lilla extra personliga servicen. Läs mer
  • 2018-11-26

Ghulam A skrev om Yosef J. Lahlou en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Han är mycket trevligt och bra makläre. Läs mer
  • 2018-11-25

Susanne B skrev om Jannike Swacke Clarke en del av Fastighetsbyrån Vällingby
    Sålt en trea på Nickelgränd 6, Vällingby.
    Blev trevligt bemött av mäklaren. Hade inga speciella förväntningar, är nöjd med mäklarens insats. Läs mer
    2018-11-26 Jannike C svarar Susanne B
    Tack Susanne! Var ett riktigt trevligt samarbete under försäljningen av er lägenhet. Behöver ni hjälp i framtiden så bara höra av er till mig.
  • 2018-11-23

Ida-linn M skrev om Jannike Swacke Clarke en del av Fastighetsbyrån Vällingby
    Sålde en tvåa i vby. Jannike ringde upp efter jag ringt byrån och jag valde henne utav ett mindre urval av mäklare. Hon kändes trygg och pålitlig och hon jobbade järnet för att det skulle bli bra. Lätt att prata med, såg eye to eye. Klar och tydlig med vad hon tyckte och tänkte. efter visning gick det fort med budgivning, mycket tack vare jannike. Rekommenderas starkt! Läs mer
    2018-11-26 Jannike C svarar Ida-linn M
    Tack för din fina rekommendation! Uppskattas verkligen. Lycka till med att hitta er nya lägenhet, även om det är i ett annat område är du alltid välkommen att höra av dig till mig för rådgivning om du behöver hjälp!
  • Melinda B

2018-11-23

Melinda B skrev om Yosef J. Lahlou en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Jättetrevlig, social.seriös och mycket trevlig mäklare.
    Han gjorde det lilla extra, ordnade visning vid sidan om, hjälpsam och rutinerad.
    Mycket trevlig bemötande, engagerad mäklare.
    Väldigt personlig, och extremt professionell i sitt agerande.
    Han är grym, superbra på alla sätt .
    Kommer rekommendera Yosef till alla jag känner. Läs mer
  • 2018-11-21

Patrick K skrev om Yosef J. Lahlou en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Responsiv, trevlig, proffsig kille som ger en service långt över vad man kan förvänta! Rekommenderas starkt! Läs mer
  • 2018-11-20

Ilgar A skrev om Yosef J. Lahlou en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Trevlig, social och mycket kompetent mäklare som är bra på att se möjligheter i alla situationer. Processen gick väldigt snabbt och han levererade mycket bra. Rekommenderar starkt!! Läs mer
  • 2018-11-19

Nadia M skrev om Rambod Panjaki en del av Fastighetsbyrån Vällingby
    Rambod var väldigt professionell och hjälpsam vid köpet av vår nya lägenhet. Han hjälpte oss med krångliga dokument, bankman och allt annat som är svårt första gången man köper en lägenhet. Framförallt var han väldigt trevlig. Stort tack till en mycket bra mäklare! Läs mer
  • 2018-11-18

Tsigab T skrev om Rambod Panjaki en del av Fastighetsbyrån Vällingby
    Jag har sålt en lägenhet på 81 km. Det var trevligt att prata och diskutera med Rambod. Jag är nöjd och mina förväntningar är uppfyllda. Han ringer och svarar när man ringer honom. Han lugnar om man är orolig, trevligt trevligt och snäll kille Läs mer
  • 2018-11-17

Mats C skrev om Stefan Berglund en del av Fastighetsbyrån Vällingby
    Han har gjort det väldigt lätt för oss att sälja vårt hus. Allt har gått väldigt smidigt. Läs mer
    2018-12-11 Stefan B svarar Mats C
    Hej Mats, Tack för de fina orden! Det har varit ett trevligt samarbete! Ha det fint, vi hörs! Hälsningar Stefan
  • 2018-11-12

Nora K skrev om Yosef J. Lahlou en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    En mycket bra mäklare som jag helt klart kan rekommendera! Läs mer
  • 2018-11-11

Petter P skrev om Yosef J. Lahlou en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Mäklaren är trevlig, kunnig och positiv! Läs mer
  • 2018-11-11

Lina W skrev om Yosef J. Lahlou en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Jag köpte en bostad. Efter att köpeavtalet skrevs dröjde det innan han skickade in medlemsansökan till Bfr. Det var jag och säljaren som fick ligga på för att något skulle hända. Inte ok. Läs mer
    2018-11-12 Yosef L svarar Lina W
    Hej Lina,

Tack för din Reco och grattis till er nya lägenhet!

Det måste blivit något missförstånd gällande din medlemskapsansökan. Jag skickade in den dagen efter vi skrev kontraktet, och anledningen till att det dröjde var att föreningen denna gång tog lite tid på sig (vilket även framgår i det mail från styrelsen som jag vidarebefordrade till dig). Detta förklarar de bl.a. med att det har varit lite rörigt för dem i och med byte av styrelselokal.

Sedan tar det normalt cirka 4-5 veckor att bli godkänd i föreningen, vilket jag även nämnde under kontraktsskrivningen, och du blev ju godkänd exakt 5 veckor efter kontraktsskrivningen. Så någon jätteförsening är det inte att tala om :-)

Ha det fint och hör gärna av dig om det är något jag kan hjälpa till med!

Hälsningar Yosef
  • 2018-11-09

Rian B skrev om Stefan Berglund en del av Fastighetsbyrån Vällingby
  • 2018-11-08

Mats Erik S skrev om Jimmy Solkarin en del av Fastighetsbyrån Vällingby
    Jimmy sålde en lägenhet till mig. Han är lättsam, trevlig och kunnig. En fantastig säljare. Läs mer
  • 2018-11-08

Dilsat P skrev om Jimmy Solkarin en del av Fastighetsbyrån Vällingby
    I bought an apartment in Hassalby Strand and starting from the beginning Jimmy was so helpful, friendly, professional and very knowledgable. As i don't speak swedish and didn't know Swedish rules, he has been trained me what to do with a perfect guidance. Everything went smooth.Everything went the smoothest beyonf my expectations. Grateful to meet Jimmy Solkarin. Läs mer
  • Lars N

2018-11-07

Lars N skrev om Fastighetsbyrån Hässelby
    Som en seriös mäklare ska vara, fast ännu bättre. Toppen och kände mig helt lugn i min roll som säljare. Kändes att min mäklare kunde sin sak. Toppen. Läs mer
  • 2018-11-07

Sara B skrev om Yosef J. Lahlou en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Vi hade haft vår bostad ute till försäljning hos ett annat mäklarhus. Budgivningen kom aldrig riktigt igång och de enda bud som kom in låg märkligt en bra bit under marknadsvärdet. Det var process där vi visningspreppat lägenheten 4 gånger och orken, tiden och hoppet började ta slut.

Vi hade köpt en ny bostad, var höggravida och desperata. Vi hade inte längre någon tilltro till att den mäklare vi anlitat skulle kunna sälja vår lägenhet utan att vi skulle gå med en halv miljon i förlust. Vi visste också att det enda sättet att kunna nypublicerade annonsen på Hemnet var att byta mäklare och att Fastighetsbyrån säljer flest lägenheter i vårt område.

Vi ringde upp Yosef för att förklara situationen för honom och höra vad han hade att erbjuda oss. Han gav ett oerhört bra första intryck då han direkt visste vilket objekt jag pratade om, han refererade till olika material i lägenheten och vi kände genast att här är någon som har stenkoll på vad som säljs i området.
    Yosef kom på besök tillsammans med en kollega och de lovade oss att nu kunde vi slappna av och låta dem ta över processen.
    Yosef informerade om att det pris vi önskade, och behövde, skulle bli en utmaning men att det inte var omöjligt. Han bokade snabbt in fotografering och dagen efter låg vår annons ute på Hemnet. Efter två visningar lyckades han sälja vår lägenhet till ett högre pris än vi ens vågat hoppas på.
    Under hela processen höll han oss uppdaterade om vad som var på gång, han höll en positiv attityd trots att det gick trögt till en början, och helt ärligt vet vi att han måste ha slitit riktigt hårt för att få till en sån lyckad affär.
    Nu kan vi fokusera på allt det härliga som komma skall i livet, och vi är evigt tacksamma för Yosef som tog oss ur den kniviga sits vi försatt oss i.
    Viktigt att tillägga är att Yosef har den där delikata förmågan att vara professionell, samtidigt som han är personlig och oerhört empatisk.
    Välj Yosef, ni kommer inte att bli besvikna!
    Massor av kärlek från
    Sara och Johan Läs mer

Ann S skrev om Carina Janson en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Vi har sålt vårt radhus på 107 kvadratmeter på Älvdalsv i Hässelby. Vi blev mycket bra och proffetionellt bemötta av Carina.Hon levde upp till våra förväntningar som vi hade mycket väl. Om vi bodde kvar i Hässelby skulle vi inte tveka att kontakta Carina igen vid en ny försäljning eller att rekomendera henne till vänner och bekanta.

Hälsningar Ann Sundman & Tony Carlén Läs mer
    2018-12-05 Carina J svarar Ann S
    Hej Anna, vad roligt att ni är nöjda med mitt arbete, snart är det dags att flytta in i den nya efterlängtade lägenheten, vi ses snart.

Parisa A skrev om Stefan Berglund en del av Fastighetsbyrån Vällingby
    Mycket bra bemötande och jobb från Stefan. 👌 Läs mer

Maria E skrev om Rambod Panjaki en del av Fastighetsbyrån Vällingby
    Som säljare fick jag en rekommendation av en vän, som visste en bra mäklare! Nämligen Rambod Panjaki! Tog direkt kontakt med Rambod för en värdering av lägenheten! Sedan gick det undan! Rambod kavlade upp armarna och började jobba.... Och se hans arbetsglädje är en fröjd! Kändes verkligen att jag bara kunde lämna över allt på på honom, och känna fullt förtroende👍 Lägenheten blev såld och alla är nöjda och glada!! Så jag kan verkligen rekommendera Rambod Panjaki /Mvh Maria Läs mer

Andrea F skrev om Jimmy Solkarin en del av Fastighetsbyrån Vällingby
    Vi tog hjälp av Jimmy när vi skulle sälja våran bostad och vi är mycket nöjda med vårat val av mäklare. Trots att marknaden blivit sämre lyckades vi med Jimmys hjälp sälja lägenheten till ett bra pris. Jimmy är engagerad, flexibel och hjälpsam. Allt man kan önska av en mäklare. Läs mer
  • Shumi H

2018-11-05

Shumi H skrev om Yosef J. Lahlou en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Vi är supernöjda med Yosef som mäklare. Han var alltid lättillgänglig och snabb med återkoppling, vilket fick oss som nya köpare på bostadsmarknaden att känna trygghet. Rekommenderar starkt!!! :) Läs mer
  • Diana P

2018-11-05

Diana P skrev om Jimmy Solkarin en del av Fastighetsbyrån Vällingby
    Jimmy var till stor hjälp när jag skulle köpa en bostad. Bra kommunikation, trevligt bemötande och skön energi. Han är professionell och smidig. Han såg även till att det blev bra för bägge sidorna, alla blev nöjda!

PS. Han ger även bra tips på tvserier Läs mer
  • Emma C

2018-11-04

Emma C skrev om Jimmy Solkarin en del av Fastighetsbyrån Vällingby
    Efter att ha varit på väg att lägga ut och sälja min lägenhet en längre tid var Jimmy den som tillslut fick mig att göra det. Han var väldigt hjälpsam, förtroendeingivande och professionell. Skulle absolut rekommendera Jimmy! Läs mer
  • 2018-11-04

Anna P skrev om Carina Janson en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Mycket proffesionell och kunnig. Läs mer
    2018-12-05 Carina J svarar Anna P
    Tack Anna, för den fina rekommendationen. Snart är det dag för er att flytt in i nya bostaden, vi ses snart.
  • Staffan R

2018-11-04

Staffan R skrev om Yosef J. Lahlou en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Yosef gjorde det lilla extra, ordnade visning vid sidan om, tog tag i alla frågor snabbt och gjorde det på ett bra och trevligt sätt inför köpet! Läs mer

Lövkojsgränd 12, 165 75 Hässelby