Christian Göransson
Aktiv på Reco.se sedan 2014
2018-05 - 2018-11

Läs vad 90 kunder tycker om Christian Göransson

• Dagna D skrev om Christian Göransson en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Christian erfarenhet gjorde så att vår bostadsaffär utfördes helt enligt plan på ett mycket professionellt och tryggts sätt. Vi fick alltid svar på våra frågor och Christians rekommendationer var guld värde genom hela processen. Läs mer
    2017-09-29 Christian G svarar Dagna D
    Vad roligt att höra att ni är så nöjda! Det värmer dessutom alltid lite extra när det återkommande kunder som känner så.
    Hoppas att flytten till Göteborg går som den ska, så får ni höra av er när ni är sugna på att återvända till huvudstaden ;)
  • Cecilia L skrev om Christian Göransson en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Första intrycket var väldigt trevligt och professionellt. Men jag kände mig med tiden överkörd för jag fick bland annat inte information och vara riktigt delaktig i beslut som fattats. När det är en försäljning som beror på en separation tycker jag personligen att båda säljarna ska bli informerade av mäklaren inte bara en. Tider för fotografering/besiktning är något som man tillsammans ska komma överens om, det ska passa samtliga. Visningsdatum SKA mäklaren informera säljarna om, det bör inte vara så att säljarna ska leta fram det i annonsen. Att få höra av grannar att mäklarens familjemedlemmar varit i bostaden är oacceptabelt. Dyker det upp flera intressenter på en privat visning så bör mäklaren informera säljarna om detta innan. Läs mer
    2017-08-28 Christian G svarar Cecilia L
    Hej Cecilia,

Till att börja med så vill jag naturligtvis beklaga att du upplevt försäljningen och mitt arbete så negativt. Vissa av de saker du beskriver kan jag absolut ta på mig, medan jag är mer frågande till andra.

Att du som du beskriver känt dig "överkörd" och inte fått nödvändig information är en av de saker som jag känner att jag hade kunnat göra mycket bättre. Min förklaring till att det blev som det blev är att jag inledningsvis inte förstod att du och din exsambo inte pratade med varandra över huvud taget. Men när du väl uppmärksammade mig på det, så informerade jag er båda om allt som hände under försäljningen från den punkten och framåt.

Gällande att du/ni inte fick information om visningsdatum förstår jag däremot inte alls. Detta eftersom jag naturligtvis inte på eget bevåg bestämmer när det ska vara visningar, utan det är något jag bestämmer i en dialog med säljarna. Och även om detta inträffade i ett skede då jag ännu inte förstått den obefintliga kommunikationen er emellan så skickade jag ett mail till dig dels när internetannonsen var färdigställd så att du skulle kunna godkänna den, och dels när den publicerats på nätet (vilket var över en vecka innan visningen). I dessa mail fanns en länk till annonsen, där visningstiderna tydligt framgick.

Det du fått höra angående "familjemedlemmar" kan bara vara en sak, och det är när min son på 4 år var med på en visning. Som du vet så behövdes det ju denna gång en hel del visningar (både planerade/utannonserade och extrainsatta/privata) innan vi hittade en köpare. Inför en av dessa extrainsatta visningarna så fick den inbokade barnvakten förhinder i sista sekund, och jag stod då inför två alternativ. Antingen kontakta spekulanterna om meddela att det inte blir någon visning, alternativt ta med mig sonen (och låta min fru plocka upp honom så snart hon hann dit).

Jag gjorde då bedömningen att det låg i ert intresse att visningen inte ställdes in, särskilt eftersom detta skedde en bra bit in i försäljningsprocessen och vi i det läget varken hade några heta spekulanter och/eller bud. Men givetvis skulle jag inte själv ha tagit detta beslut, utan istället frågat er, så att ni kunde bestämma om ni ville ha visningen eller inte.

Sammanfattningsvis så är jag jätteledsen att du känner som du gör, och finns det någonting jag kan göra för att du ska bli mindre missnöjd så tveka inte en sekund att höra av dig.

Vi hörs och ses!
  • Caroline E
    Caroline E skrev om Christian Göransson en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Bra bemötande, märkbart kunnig och erfaren. Bra tillgänglighet Läs mer
    2017-08-21 Christian G svarar Caroline E
    Hej, och tack för rekommendationen!
    Det var riktigt roligt att hjälpa er med försäljningen, och köparna är jättenöjda med sitt val av hus.
  • Lars-åke N skrev om Christian Göransson en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    En mäklare som ger bra information om hur objektet är, vilken standard osv Läs mer
    2017-08-20 Christian G svarar Lars-åke N
    Hej Lars-Åke! Givetvis försöker jag alltid att vara tydligt mot såväl köpare som säljare gällande vad man köper/säljer, eftersom det i slutändan gör båda parter nöjda.
    I ert fall har ni dessutom köpt ett kanonhus!
  • Jessica L
    Jessica L skrev om Christian Göransson en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Förtroendeingivande, trygg och saklig i en av livets största affärer. Läs mer
    2017-08-18 Christian G svarar Jessica L
    Hej Jessica, och vad roligt att höra att du uppfattade köpet av ditt nya hus så positivt.
    Grattis till ett fantastiskt hus! Vi ses snart då det är dags för tillträde.
  • Elis B
    Elis B skrev om Christian Göransson en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Christian är helt suverän från start till slut. Alltid tillgänglig, kunnig, tillmötesgående och tar sig tid att förklara och informera om allt som händer. Jag kommer definitivt att använda Christian igen om jag ska sälja. Läs mer
    2017-08-18 Christian G svarar Elis B
    Stort tack för de fina orden! Det är alltid lite extra roligt att göra återkommande kunder nöjda.
    Nu får vi hoppas att det dröjer ett tag innan det blir dags för bostadsbyte igen, men då är det naturligtvis bara att slå en signal.
  • Håkan E skrev om Christian Göransson en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Engagerade sig och tog sig tid vid försäljningen. Förväntar mig att det blir lika bra när det gäller avslut med deklaration mm. Läs mer
    2017-08-18 Christian G svarar Håkan E
    Hej Håkan, och roligt att höra att ni är nöjda! Vi ses nästa måndag då det är dags för tillträde, och jag hoppas (och tror) att ni även kommer att vara tillfreds när jag sammanställt era deklarationsblanketter.
  • Kristina K skrev om Christian Göransson en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Mycket bra och professionellt bemötande! Läs mer
    2017-06-19 Christian G svarar Kristina K
    Hej Kristina, och tack för rekommendationen!
    Hör av er om ni vill flytta in tidigare, så fixar jag det.
    Ha en riktigt bra sommar!
  • Filip S skrev om Christian Göransson en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Christian lade ned tid och energi på ett föredömligt sätt för att vi skulle få svar på våra många frågor. Läs mer
    2017-04-26 Christian G svarar Filip S
    Hej! Vad roligt att ni är nöjda! Och självklart har ni rätt att få svar era frågor, det är ju en väldigt stor affär och beslut att köpa ny bostad. Sen tycker jag inte att ni på något sätt hade fler frågor än normalt ;)
    Grattis till ett fantastiskt hus! Vi hörs och ses!
  • Maud S
    Maud S skrev om Christian Göransson en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Snabb kille som har driv och får affären att rulla hela tiden. Läs mer
    2017-03-20 Christian G svarar Maud S
    Tack för det! Jag strävar så klart alltid efter att bostadsaffären skall rulla framåt så bra som möjligt, och det är roligt att höra att det uppskattas.
    Ha det så bra, och tveka inte att höra av dig om det är något.

Andra mäklare hos Fastighetsbyrån Hässelby

Jimmy Solkarin