Christian Göransson
Aktiv på Reco.se sedan 2014
2018-07 - 2019-06

Läs vad 94 Läs vad Christian Göransson

• Semra E köpte sitt hus med hjälp av Christian Göransson en del av Fastighetsbyrån Hässelby

2019-06-10

Spånga - Sundby
    Christian sålde ett parhus till oss i Sundby och var hjälpsam från första kontakt med förvisning till inflytt ett antal månader senare.
    Positivt att även byggaren fanns på plats vid visningen.

Om vi framöver önskar större hus, hoppas vi kunna kontakta Christian. Läs mer
    2019-06-10 Christian G svarar Semra E
    Hej Semra, och vad roligt att höra att ni är så nöjda! Och det är verkligen ett toppenfint hus ni har köpt.

Givetvis är ni mer än välkomna om ni vill köpa större hus, eller om det är något som helst annat jag kan hjälpa er med.

Ha en fantastisk sommar!
  • Ali R sålde sitt hus med hjälp av Christian Göransson en del av Fastighetsbyrån Hässelby

2019-06-01

Vällingby - Kälvesta
    Allt var super!!! Väldigt trevlig och proffesionellt skött utav mäklaren. Läs mer
    2019-06-03 Christian G svarar Ali R
    Stort tack för den fina rekommendationen!

Vi hörs och ses vidare!
  • Eric S köpte sitt hus med hjälp av Christian Göransson en del av Fastighetsbyrån Hässelby

2019-02-23

Spånga - Sundby
    Köpte en nyproducerad bostadsrätt och fick bra och trevlig service. Läs mer
    2019-02-24 Christian G svarar Eric S
    Hej Eric! Vad kul att höra att ni är nöjda!
    Grattis också till ett toppenhus!
  • Diana W sålde sitt hus med hjälp av Christian Göransson en del av Fastighetsbyrån Hässelby

2019-02-12

Vällingby - Vinsta
    För 13 år sen var Christian mäklare när vi köpte vår vila. Som köpare fick vi ett extremt gott intryck av honom. När det blev dags att sälja vilan kontaktade vi Christian. Han levde upp till våra förväntningar. Vi har haft ett utmärkt samarbete, han är kunnig och extremt serviceinriktad. Allt har gått snabbt, smidigt och bemötandet har varit otroligt proffsigt. Vi har ständigt fått uppdateringar och bra rådgivning. Läs mer
    2019-02-13 Christian G svarar Diana W
    Hej Diana, och stort tack för din rekommendation! Det är alltid roligt med nöjda kunder, men extra kul när det gäller återkommande kunder (särskilt efter 13 år)! Sen måste jag även tillägga att en lyckad försäljning bygger på att både jag som mäklare och ni som säljare arbetar tillsammans, och ni har varit helt fantastiska att samarbeta med! Hoppas att ni kommer att trivas i ert nya hus, men lite synd att ni flyttar utanför mitt arbetsområde, annars skulle jag mer än gärna hjälpa även nästa gång det blir dags att flytta. Vi hörs och ses!
  • Dagna D skrev om Christian Göransson en del av Fastighetsbyrån Hässelby

2017-09-09

Christian erfarenhet gjorde så att vår bostadsaffär utfördes helt enligt plan på ett mycket professionellt och tryggts sätt. Vi fick alltid svar på våra frågor och Christians rekommendationer var guld värde genom hela processen. Läs mer
    2017-09-29 Christian G svarar Dagna D
    Vad roligt att höra att ni är så nöjda! Det värmer dessutom alltid lite extra när det återkommande kunder som känner så.
    Hoppas att flytten till Göteborg går som den ska, så får ni höra av er när ni är sugna på att återvända till huvudstaden ;)
  • Cecilia L skrev om Christian Göransson en del av Fastighetsbyrån Hässelby

2017-08-27

Första intrycket var väldigt trevligt och professionellt. Men jag kände mig med tiden överkörd för jag fick bland annat inte information och vara riktigt delaktig i beslut som fattats. När det är en försäljning som beror på en separation tycker jag personligen att båda säljarna ska bli informerade av mäklaren inte bara en. Tider för fotografering/besiktning är något som man tillsammans ska komma överens om, det ska passa samtliga. Visningsdatum SKA mäklaren informera säljarna om, det bör inte vara så att säljarna ska leta fram det i annonsen. Att få höra av grannar att mäklarens familjemedlemmar varit i bostaden är oacceptabelt. Dyker det upp flera intressenter på en privat visning så bör mäklaren informera säljarna om detta innan. Läs mer
    2017-08-28 Christian G svarar Cecilia L
    Hej Cecilia,

Till att börja med så vill jag naturligtvis beklaga att du upplevt försäljningen och mitt arbete så negativt. Vissa av de saker du beskriver kan jag absolut ta på mig, medan jag är mer frågande till andra.

Att du som du beskriver känt dig "överkörd" och inte fått nödvändig information är en av de saker som jag känner att jag hade kunnat göra mycket bättre. Min förklaring till att det blev som det blev är att jag inledningsvis inte förstod att du och din exsambo inte pratade med varandra över huvud taget. Men när du väl uppmärksammade mig på det, så informerade jag er båda om allt som hände under försäljningen från den punkten och framåt.

Gällande att du/ni inte fick information om visningsdatum förstår jag däremot inte alls. Detta eftersom jag naturligtvis inte på eget bevåg bestämmer när det ska vara visningar, utan det är något jag bestämmer i en dialog med säljarna. Och även om detta inträffade i ett skede då jag ännu inte förstått den obefintliga kommunikationen er emellan så skickade jag ett mail till dig dels när internetannonsen var färdigställd så att du skulle kunna godkänna den, och dels när den publicerats på nätet (vilket var över en vecka innan visningen). I dessa mail fanns en länk till annonsen, där visningstiderna tydligt framgick.

Det du fått höra angående "familjemedlemmar" kan bara vara en sak, och det är när min son på 4 år var med på en visning. Som du vet så behövdes det ju denna gång en hel del visningar (både planerade/utannonserade och extrainsatta/privata) innan vi hittade en köpare. Inför en av dessa extrainsatta visningarna så fick den inbokade barnvakten förhinder i sista sekund, och jag stod då inför två alternativ. Antingen kontakta spekulanterna om meddela att det inte blir någon visning, alternativt ta med mig sonen (och låta min fru plocka upp honom så snart hon hann dit).

Jag gjorde då bedömningen att det låg i ert intresse att visningen inte ställdes in, särskilt eftersom detta skedde en bra bit in i försäljningsprocessen och vi i det läget varken hade några heta spekulanter och/eller bud. Men givetvis skulle jag inte själv ha tagit detta beslut, utan istället frågat er, så att ni kunde bestämma om ni ville ha visningen eller inte.

Sammanfattningsvis så är jag jätteledsen att du känner som du gör, och finns det någonting jag kan göra för att du ska bli mindre missnöjd så tveka inte en sekund att höra av dig.

Vi hörs och ses!
  • Caroline E
    Caroline E skrev om Christian Göransson en del av Fastighetsbyrån Hässelby

2017-08-21

Bra bemötande, märkbart kunnig och erfaren. Bra tillgänglighet Läs mer
    2017-08-21 Christian G svarar Caroline E
    Hej, och tack för rekommendationen!
    Det var riktigt roligt att hjälpa er med försäljningen, och köparna är jättenöjda med sitt val av hus.
  • Lars-åke N skrev om Christian Göransson en del av Fastighetsbyrån Hässelby

2017-08-20

En mäklare som ger bra information om hur objektet är, vilken standard osv Läs mer
    2017-08-20 Christian G svarar Lars-åke N
    Hej Lars-Åke! Givetvis försöker jag alltid att vara tydligt mot såväl köpare som säljare gällande vad man köper/säljer, eftersom det i slutändan gör båda parter nöjda.
    I ert fall har ni dessutom köpt ett kanonhus!
  • Jessica L
    Jessica L skrev om Christian Göransson en del av Fastighetsbyrån Hässelby

2017-08-18

Förtroendeingivande, trygg och saklig i en av livets största affärer. Läs mer
    2017-08-18 Christian G svarar Jessica L
    Hej Jessica, och vad roligt att höra att du uppfattade köpet av ditt nya hus så positivt.
    Grattis till ett fantastiskt hus! Vi ses snart då det är dags för tillträde.
  • Elis B
    Elis B skrev om Christian Göransson en del av Fastighetsbyrån Hässelby

2017-08-18

Christian är helt suverän från start till slut. Alltid tillgänglig, kunnig, tillmötesgående och tar sig tid att förklara och informera om allt som händer. Jag kommer definitivt att använda Christian igen om jag ska sälja. Läs mer
    2017-08-18 Christian G svarar Elis B
    Stort tack för de fina orden! Det är alltid lite extra roligt att göra återkommande kunder nöjda.
    Nu får vi hoppas att det dröjer ett tag innan det blir dags för bostadsbyte igen, men då är det naturligtvis bara att slå en signal.

Andra mäklare hos Fastighetsbyrån Hässelby

Jimmy Solkarin