en del av Fastighetsbyrån Hässelby

4.4 / 5 i betyg — 65 rekommendationer

Läs vad 65 användare tycker om Thomas Carlsson

• Per W
    Per W skrev om Thomas Carlsson en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Thomas är alltid professionell och genomförde affären till vår belåtenhet.
  • Mikaela R
    Mikaela R skrev om Thomas Carlsson en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Man känner sig omhändertagen och Thomas är lyhörd för vad vi hade att säga/tyckte och tänkte. Bara positivt!
  • Wael M
    Wael M skrev om Thomas Carlsson en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Mycket bra mäklare på ALLA sätt 👍
  • Sarah E
    Sarah E skrev om Thomas Carlsson en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Han är bra, trevlig och duktig på sitt jobb!
  • David R
    David R skrev om Thomas Carlsson en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Ärlig, kunnig och mycket serviceinriktad.
  • Kristina W
    Kristina W skrev om Thomas Carlsson en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    En snabb och bra information om den kommande försäljningen som också följdes av en bra kommunikation med mäklaren. Försäljningen kunde snabbt och på ett bra sätt avslutas.
  • Paris C
    Paris C skrev om Thomas Carlsson en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Very good mäklare! He fulfilled all his responsibilities, helping in the price negotiation, entirely honest about the property issues and also translated in detail the contract.
  • Kenneth C
    Bra kommunikation.
    Han var jätte hjälpsam.
  • Helen K
    Helen K skrev om Thomas Carlsson en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Thomas har gjort ett mycket bra jobb och ställt upp på våra önskemål
  • Mikael B
    Mikael B skrev om Thomas Carlsson en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Proffsig och erfaren. Det går undan.
  • Ola G
    Ola G skrev om Thomas Carlsson en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Kompetent, vänligt, och professionellt bemötande. God kunskap om området och realistisk bedömning av prisläget.
  • Johan N
    Johan N skrev om Thomas Carlsson en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Smidig försäljning.

Mvh Johan
  • Hussin A
    Hussin A skrev om Thomas Carlsson en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Snäll man han är ärlig , om man vill köpa från honom behöver inte att kolla på beskning
  • Eivor Ingegärd L
    Eivor Ingegärd L skrev om Thomas Carlsson en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Vänligt och proffsigt bemötande
  • Peter
    Peter skrev om Thomas Carlsson en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Jag och min fru anlitade Thomas på Fastighetsbyrån efter att ha fått honom rekomenderad från bekanta och även ha träffat och jämfört med flera andra aktörer i området. Vi är supernöjda, från början till slut har vi kännt oss trygga, omhändertagna och är tacksamma för allt hans hårda jobb. Lycka till med fortsatta försäljningar!
  • Kerstin Q
    Kerstin Q skrev om Thomas Carlsson en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Mycket tjänstvillig och kunnig. PÅ det hela ett professionellt bemötande och genomförande så här långt av affären.
    2016-03-14 Thomas C svarar Kerstin Q
    Tack, kul att det känns bra!
    Hoppas att nya boendet känns bra. Hälsn Thomas
  • Adiyam S
    Adiyam S skrev om Thomas Carlsson en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Tomas Carlsson var kompitent har hjälp att lösa problemet med banken. Vi är nöjda.
    2016-03-14 Thomas C svarar Adiyam S
    Ett nöje att kunna hjälpa till för ert bästa! Ni kommer trivas kanonbra i huset och området, det är jag övertygad om!
    /Thomas
  • Ove S
    Ove S skrev om Thomas Carlsson en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Supernöjd och glad, Thomas har varit fantastiskt duktig och engagerad och hjälpt till med olika kontakter såsom målare, flyttfirma mm. På 2 v från Thomas tog uppdraget så var huset sålt! Han har varit en spindel i nätet och jag är väldigt nöjd med slutpriset på huset.
    2016-03-14 Thomas C svarar Ove S
    Hej Ove, det känns så kul och tillfredställande att kunnat få hjälpa dig med vad jag kunnat. Nya boendet är toppen, kunde inte blivit bättre! Hälsn Thomas
  • Michael W
    Michael W skrev om Thomas Carlsson en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Verkar driven och engagerad samt har bra idéer!
    2016-03-14 Thomas C svarar Michael W
    Hej, varit kul få hjälpa er sälja ert fina hus och att samtidigt få lyhördhet för mina ideer och förslag, tillsammans sett försäljningen formas till det bästa. /Thomas
  • Jan L
    Jan L skrev om Thomas Carlsson en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Trevlig, kunnig och intresserad.
    Kanske lite ostrukturerad och inte så noggrann.
    2016-03-14 Thomas C svarar Jan L
    Jan, kul att få hjälpa er med ert fina hus! Har väl sällan stött på nån säljare som varit så proaktiv, handlingskraftig och lyhörd. Jag ser själv hur jag kan uppfattas som du skriver då jag önskat alla kunder och även jag själv haft din ordning, struktur och proaktivitet. Jag tror ert nya boende blir fantastiskt bra. /Thomas
  • Lena P
    Lena P skrev om Thomas Carlsson en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Vi anlitade Fastighetsbyrån i Hässelby för att Thomas Carlsson är mäklare där. Thomas har lång erfarenhet och bra lokalkännedom. Han är realistisk, rak och tydlig i sin dialog med oss som säljare. Han löser eventuella problem med stor skicklighet och vill att både säljare och köpare ska bli nöjda med affären! / Lena & Janne
    2016-03-14 Thomas C svarar Lena P
    Det var roligt få hjälpa till redan 2006 när jag fick sälja huset till dig Lena och sen nu dessutom få hjälpa dig och även lära känna Janne och sälja det gör att man finner tillfredställelse i att jobba som mäklare. Dessutom att se hur fint huset renoverats och förvaltats under åren är kul. Hoppas ni får det bra i nya huset! mvh Thomas
  • Jonas R
    Jonas R skrev om Thomas Carlsson en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Noggrann och vänlig, med mycket god kännedom om Hässelby.
    2016-03-14 Thomas C svarar Jonas R
    Tack för det Jonas! Kul att få uppskattning för sina kunskaper om området, finns nog inte en gata i Hässelby som jag inte sålt hus på.. /Hälsn Thomas
  • Patrik B
    Patrik B skrev om Thomas Carlsson en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Thomas är lugn och ger ett tryggt bemötande. Han kan marknaden och vi är nöjda med det pris vi fick ut vid vår försäljning.
    Bitvis kan han vara svår att nå, och efter att kontraktet var påskrivet hörde vi inte mycket av honom.
    Är du en person som vill ha detaljinformation och vill vara med och påverka i olika delar av processen, så kanske Thomas passar mindre bra.
    2015-10-14 Thomas C svarar Patrik B
    Hej Patrik! Hoppas som sagt ni var nöjda med priset vi landade på då det än står sig som rekordet i området. Tyvärr kan det vara svårt nå varann ibland, helst dagtid då det emellanåt kan vara många spekulanter att ta hand om på bästa sätt. Hoppas ändå att ni fick känna er delaktiga i beslut och utformning av beskrivning då det är av vikt att uppgifter blir riktiga samt att ni tyckte mitt sätt presentera ert hur var tilltalande både med text och bilder. Sen hoppas jag ni kände ni kunde lita på att jag är proffs på det jag gör...
    Saknar ni huslivet är ni välkomna tillbaka till Hässelby! Vi hörs ang deklarationen. /Thomas
  • Rickard Å
    Rickard Å skrev om Thomas Carlsson en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Jag och min sambo är väldigt nöjda med Fastighetsbyrån Hässelby och Thomas Carlsson! Det blev en väldigt lyckad affär och samtidigt hjälpte Thomas oss att hitta vårt drömboende tack vare bra detektivarbete!
    2015-10-14 Thomas C svarar Rickard Å
    Tack för det! Ja det var ett nöje hjälpa er, både med försäljningen och att hitta ert nya guldkorn. Kul jag även fick möjlighet hjälpa era bekanta och även din bror köpa hus. Vi lär ses i området! /Thomas
  • Linda Marie L
    Linda Marie L skrev om Thomas Carlsson en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Vi saknade kommunikation och tydlighet från mäklaren vid försäljning av vår fastighet. Till exempel hade vi önskat få ta del av och godkänna objektsbeskrivning samt visningsdatum innan detta lades ut på Hemnet (vi tog del av informationen när vi såg annonsen på Hemnet). Likaså anser vi att vi som säljare skall få avgöra om vi vill sälja innan visning eller ej (fick veta av mäklaren dagen innan visning att han meddelat spekulanter att vi inte kunde tänka oss att sälja innan visning).
    2015-10-14 Thomas C svarar Linda Marie L
    Hej, tråkigt höra ni kände på det sättet! Jag hade mycket underlag sen tidigare då jag sålde huset till er och kompletterade mest med det som ni hade förbättrat likaså att jag trodde vi var överens om visningsdagen. Så har ni tyvärr inte upplevt det vilket jag tar åt mig av i ett led att man alltid kan förbättra sig! Tyvärr måste det blivit ett missförstånd då jag inte uppfattat det att ni ville sälja innan visning och möjlighet att få så mycket intresse som möjligt men att ställa in visning och sälja dagen innan kan även medföra sitt risktagande och där är jag mån om att man även kommer i hamn innan man blåser av allt. Kul att jag ändå fick sälja ett nytt hus till er som jag är övertygad ni kommer göra något mycket smakfullt av! /Thomas
  • Annette Z
    Annette Z skrev om Thomas Carlsson en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Proffsigt bemötande, snabb, höll tidsplanen allt fungerade över förväntan.
    2015-04-23 Thomas C svarar Annette Z
    Tack för de orden, precis som det ska fungera med andra ord! Hoppas det går lika bra med försäljningen av fritidshuset. /Thomas
  • Michael S
    Michael S skrev om Thomas Carlsson en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Mycket professionell och lyhörd. Realistiska mål och sober rådgivning. Ärlig och artig, snabba respons och uppföljning. Framförallt en skicklig mäklare som levererade framgångsrika resultat.
    2015-04-23 Thomas C svarar Michael S
    Tack det värmer att höra! Hoppas att livet på Söder blir bra och att ni inte saknar huslivet för mycket.. /Thomas
  • Agneta E
    Agneta E skrev om Thomas Carlsson en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Proffesionell i alla avseenden med en bra känsla för marknaden. Vi är jätte nöjda!
    2015-04-23 Thomas C svarar Agneta E
    Hej, vad kul att ni är nöjda! Hoppas nya huset blir bra! /Thomas
  • Marcus W
    Marcus W skrev om Thomas Carlsson en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Avrådde från egen besiktning för att få till snabb affär. Ingen koll på tillträdesdatum, mycket ointresserad av att delta i process kring dolda fel.
    2015-01-29 Thomas C svarar Marcus W
    Hej Marcus!
    Tråkigt att du inte känner dig nöjd angående vår hantering. Har full förståelse för en köpares situation då alla affärer går väldigt fort idag. Därför jobbar vi mycket hårt med att se till att våra fastigheter vi säljer alltid är besiktigade och ansvarsförsäkrade för dolda-fel i förväg så att alla kort finns på bordet redan vid visning. Vad gäller processer kring dolda-fel är vår roll enbart på gott och ont som mäklare att opartiskt ledsaga hur man agerar, dvs som vi sa sätta samman och dokumentera sitt krav som köpare. Trots detta hoppas jag självklart att ni trivs bra i huset, kvarstår frågetecken så kom gärna förbi mig i Åkermyntan.
  • Lina Persdotter I
    Lina Persdotter I skrev om Thomas Carlsson en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Jättetrevlig, lugn och klok mäklare.
    2015-01-29 Thomas C svarar Lina Persdotter I
    Tack Lina, det värmer att höra! Ni har verkligen köpt ett jättefint hus som jag är övertygad om att ni kommer trivas mycket bra i!
  • Per S
    Per S skrev om Thomas Carlsson en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Thomas hjälpte oss med en husförsäljning. Han inger stort förtroende och gav oss ett trevligt bemötande.

Thomas fick lägga ner en hel del arbete med försäljningen som tog tid, men han gav inte upp utan till sist blev försäljningen lyckad.

Det enda jag har att invända är att Thomas kunde ha informerat oss bättre om vad som hände. Nu fick vi själva ta kontakt och fråga om status, nästa steg, etc. Det kanske blev lite mycket sms och inte så mycket samtal.
    2015-01-29 Thomas C svarar Per S
    Hej Per, trägen vinner!
    Tråkigt att höra att ni känner att återkopplingen kunde varit bättre, det ska jag verkligen ta till mig av! Vi hörs framåt inför ert frånträde från huset, jag ringer :-). Hälsa familjen!
  • Michael Z
    Michael Z skrev om Thomas Carlsson en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Thomas engagerade sig som mäklare vid försäljning av min fastighet, ett uppdrag han fick genom att fortlöpande meddela förväntat försäljningsvärde på huset. Han har varit punktlig, drivande och givit bra information. Thomas / fastighetsbyrån har gott och väl motsvarat mina förväntningar.
    2015-01-29 Thomas C svarar Michael Z
    Kul att höra, tycker det har varit givande och trevligt att samarbeta med dig!
    Vi hörs vidare och jag fortsätter hjälpa dig med sökandet av ditt nya boende.
  • Babak E
    Babak E skrev om Thomas Carlsson en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Bra bemötande. Intresserad och engagerad. Bra koll på läget.
    Vi köpte och sålde hus med hjälp av Thomas Carlsson
    2015-01-29 Thomas C svarar Babak E
    Hej, det var roligt att till slut, efter kanske mycket letande få hjälpa er med både köp av nytt och försäljning av ert nuvarande boende! Vi ses i morgon på tillträdet.
  • Robert M
    Robert M skrev om Thomas Carlsson en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Utmärkt. Vi ville sälja en fastighet som var svårt att sälja. Vi visste att lokal kunskap var mycket viktig och valde FB Hässelby. Fastigheten är nu sålt och allt gick snabbt och bra! Vi rekommenderar varmt Fastighetsbyrån Hässelby.
    2015-01-29 Thomas C svarar Robert M
    Tack! Eller hur, lokalkännedom är oslagbart! Det var trevligt att jobba ihop, vi hörs och ses!
  • Yohannes T
    Yohannes T skrev om Thomas Carlsson en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Vi har fått ett fantastiskt bemötande, bra service från Tomas Carlsson. Vi köpte ett obebyggd tomt
    2015-01-29 Thomas C svarar Yohannes T
    Tack detsamma Yohannes, ska bli spännande följa ert bygge!
  • Ugur E
    Ugur E skrev om Thomas Carlsson en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Han är engagerad , proffosenel , tillmötesgående.jag var jätte nöjd med senast jag hade med honom att göra.
    2015-01-29 Thomas C svarar Ugur E
    Det värmer att höra, jag hoppas ni kommer trivas bra!
  • Kent L
    Kent L skrev om Thomas Carlsson en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Toppbetyg från början till slut. Lysande vad gäller inledande försäljningsprocess, återkoppling under budgivning samt avslut av affären.
    2015-01-29 Thomas C svarar Kent L
    Hej Kent, härligt höra att jag infriat dina förväntningar. Hör av dig angående deklarationen så hjälper jag dig med denna, vi hörs!
  • Mikael T
    Mikael T skrev om Thomas Carlsson en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Fastighetsbyrån har överträffat våra högt ställda förväntningar i alla avseenden.

De tog med kort framförhållning över säljuppdraget för ett objekt som dessförinnan varit till försäljning via annan mäklarbyrå.

Objektet är ett parhus i Hässelby södra villastad.

Thomas Carlsson ingav från första stund förtroende och gav oss en bra och nykter vägledning baserad på ett gediget yrkeskunnande och stor erfarenhet från försäljningar inom Hässelby. Han har på ett förtjänstfullt sätt skött hela säljprocessen med ett mycket gott resultat. Särskilt har vi uppskattat att han varit rak och tydlig i sin kommunikation med såväl oss säljare som med husspekulanter, vilket har varit av stor vikt för oss eftersom vi kommer att bo kvar som granne till det hus som sålts.
    2015-01-29 Thomas C svarar Mikael T
    Hej Mikael! Känns riktigt bra att ni är nöjda med mitt arbetssätt. Jag tycker också att vi haft ett fint samarbete och är övertygad om att ni trivs bra i ert nya hus, läget är ju fantastiskt!
  • Asghar E
    Asghar E skrev om Thomas Carlsson en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Han är en lugn och ärlig person samtidig hjälpsam när man ställer frågor, överdriver inte bara för att kunna sälja objekt och göra affär, har tålamod med kunden och ger bra förslag angående renovering och förändring på huset.
    Vi ska självklart rekommendera honom som mäklare och fastighetsbyrån till andra.
  • Karin K
    Karin K skrev om Thomas Carlsson en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    De har hjälpt mig att sälja mitt hus. Det gjordes professionellt, kontakterna var snabba och frekventa när det behövdes.Jag upplevde att mina synpunkter tillvaratogs. Min upplevelse är mycket positiv. Skulle kunna köpa tjänsten igen.
  • Monica T
    Monica T skrev om Thomas Carlsson en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Mycket proffsigt bemötande, snabb service då vi inte behövde tänka på vad som skulle göras, allt ingick. Hela försäljningsprocessen gick väldigt smidigt och vi blev informerade löpande.
  • Stefan F
    Stefan F skrev om Thomas Carlsson en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    När vi köpte vårt nya hus, skedde det genom Thomas Carlsson, som fastighetsmäklare. Vi upplevde Thomas Carlsson som väldigt tydlig, professionell och hjälpsam. Både vid visning och under budgivning hölls vi hela tiden informerade på ett bra och tydligt sätt. Thomas Carlsson har i högsta grad bidragit till att vår bostadsaffär med köp och försäljning blivit en enbart trevlig erfarenhet. Thomas Carlsson får vår familjs bästa rekommendationer.
  • Eva H
    Eva H skrev om Thomas Carlsson en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Överlåtelsen av fastigheten återstår, men så långt har mäklaren Thomas Carlsson skött försäljningen av vårt hus på ett mycket professionellt sätt. Skulle utan tvekan vända mig till Thomas igen.
  • Torbjörn K
    Torbjörn K skrev om Thomas Carlsson en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Vi har träffat mäklaren vid flera olika visningar och det blev slutligen via honom som vi köpte vårt hus. Vi har fått ett mycket trevligt och kompetent bemötande och samtidigt inte behövt lyssna på något oseriöst "säljsnack". Ibland var det svårt att få tag på honom, men det kan ju vara förståeligt när det kommer över 50 familjer på en och samma visning, som sedan vill ringa och ställa frågor samtidigt. Det kändes mycket tryggt att göra vår husaffär via Thomas.
  • Tommy E
    Tommy E skrev om Thomas Carlsson en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Vi träffade Thomas Carlsson på en visning, fick ett gott intryck och anlitade honom för vår egen försäljning. Att Fastighetsbyrån dominerar försäljningen i området bidrog till vårt beslut. Thomas var noggrann i förberedelserna och lyckades locka hyggligt många besökare till visningen, som han skötte på ett professionellt sätt. När vi fick problem i anslutning till en besiktning köparen gjorde upplevde vi att stödet till oss som säljare kanske kunde varit större och mera engagerat. Avslutet gjordes när TC gått på barnledighet, vilket kanske bidrog till att kapitalvinstberäkningen glömdes bort tills vi påminde i april, då tiden för fyllnadsbetalning av reavinsten för länge sedan gått ut.
  • Houssam K
    Houssam K skrev om Thomas Carlsson en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Kom i kontakt med Thomas Carlsson på fastighetsbyrån när vi köpte vårt hus. Trevligt och professionellt bemötande. Han var flexibel och tillmötesgående och gjorde försäljnings processen smidig trotts avståndet (Bor i gbg och köpte hus i Stockholm).
  • Fatima J
    Fatima J skrev om Thomas Carlsson en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Jag tycker Att Thomas har gjort bra jobb för mig
  • Josefine Wiberg D
    Josefine Wiberg D skrev om Thomas Carlsson en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Thomas Carlsson och fastighetsbyrån är grymma! Skötte allt snabbt och smidigt!
  • Emmeli F
    Emmeli F skrev om Thomas Carlsson en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Tycker Thomas hade ett väldigt bra bemötande mot oss.
    Är kunnig inom sitt område och har bra info om närheten runt om Hässelby.

Blev dock lite strul på slutet angående vårt lån som skulle ha kommit samma dag från köparen. skandia skulle ha handpenning för vårt köp av lägenheten men fick vänta över helgen på det.
    Men vi slapp i alla fall betala räntan för det ( lördag+söndag). så det slutade bra ändå. Blev dock lite samtal att ringa och fixa till det.
Robert Thunér
Carina Janson