Ida Sjödin
Registrerad mäklare sedan 2013
Aktiv på Reco.se sedan 2015
2019-05 - 2020-04
Vad är det bästa med att jobba som mäklare?
Känslan av att kunna hjälpa någon annan. I jobbet får jag möjligheten att hjälpa många människor i alla möjliga situationer. Sälja, köpa, värdering av bostäder, hjälpa till i diverse tankar och funderingar kring olika situationer som att exempelvis titta på ritningar men också att guida dem genom tankar och funderingar både byggnadstekniskt men också i det mest vardagliga som skolor och handling av matvaror, ja listan kan göras lång.

Hur skulle du beskriva dig själv som mäklare?
Jag tror inte jag är som andra, jag är mig själv rakt igenom. Att våga och vägra göra saker mer komplicerade än vad de är. Självklart finns det miljoner tankar och funderingar när man ska köpa och sälja och jag finns alltid till förfogande för alla typer av frågor. Inget är fört stort och eller för litet.

Vad vet vi inte om dig?
Som barn har jag varit med om att förlora mitt föräldrahem i en brand. Så jag vet mycket väl vad ett hem kan vara. Det är så mycket mer än materiella ting. Det är en känsla, en trygghet och förhoppningsvis massor av kärlek. Läs mer

Läs vad 121 Läs vad Ida Sjödin

• Åke F sålde sitt hus med hjälp av Ida Sjödin en del av Fastighetsbyrån Höga Kusten

2019-09-04

HÖGLAND/SVARTBY
    Vi har sålt vårt hus.
    Ida Sjödin som vi har som Mäklare.

Hon har och fortsätter vara mycket hjälpsam och kunnig 🙂!
    Vi har blivit mycket Väl bemött av henne.

Jag hade inga erfarenheter av en Mäklare’s tjänster.
    Med den dåliga kunskapen, så har vi blivit väl bemötta.

Ida är en Bra Mäklare!
    Hon är lugn, kunnig och ödmjuk.

Åke & Lotta Läs mer
    2019-09-20 Ida S svarar Åke F
    Tack snälla Åke för dina fina ord. Jag är otroligt tacksam att jag fick vara en del av er husförsäljning och att jag fått lära känna er. Jag hoppas att ni kommer att trivas otroligt bra i er lägenhet när ni får flytta in. Tack för att ni är ni! / Ida
  • Ida Å köpte sitt hus med hjälp av Ida Sjödin en del av Fastighetsbyrån Höga Kusten

2019-09-04

Översten
    Köpt hus. En icke flexibel mäklare.

Förväntade mig att affären skulle underlättas med en mäklare men snarare tvärtom. dialogen mellan köparen och säljaren var betydligt bättre än via mäklaren. Läs mer
    2019-09-05 Ida S svarar Ida Å
    Hej! Jag ser var du skriver och blir uppriktigt blir ledsen. Försöker alltid att gör det yttersta som går för att främja varje affär, vi medlar många olika parter och då främst så klart mellan säljare och köpare men det ka också vara banker mm. Ibland krockar det i en kalender och ibland i flera, när det är många parter inblandade så kan det ibland vara svårt att lösa även om man vill.

Men jag tar åt mig av det du skriver samtidigt som jag ber om ursäkt för att du upplevt det så. Hoppas på att få överträffa dina förväntningar nästa gång.

Jag vill dock önska dig all lycka till med ditt nya hus och hoppas att du kommer att trivas.
    Allt gott! / Ida
  • Lars-Olof N sålde sitt hus med hjälp av Ida Sjödin en del av Fastighetsbyrån Höga Kusten

2019-09-03

Centralt
    Jag är mycket nöjd med Ida. Hon gav ett mycket gott intryck från första mötet och detsamma gäller nu. Radhuset blir sålt och jag är mer än nöjd. Så mitt betyg är full pott. Läs mer
    2019-09-04 Ida S svarar Lars-Olof N
    Tack för de fina orden Lars-Olof! Hoppas att vi i framtiden får möjlighet att göra fler affärer ihop om det skulle behövas. Nu hoppas jag att du får släppa en stor sten från bröstet och bara fokusera på ett hus.

Allt gott!
  • Ann-Katrin S sålde sitt hus med hjälp av Ida Sjödin en del av Fastighetsbyrån Höga Kusten

2019-09-03

ARNÄSVALL
    Sålt en villa. Jag har bara gott att säga om Ida både då det gäller bemötande och allt hon hjälpt oss med. Ger henne högsta betyg och kommer att rekommendera henne. Läs mer
    2019-09-04 Ida S svarar Ann-Katrin S
    Så himla glad jag blir. Tack för att jag fick hjälpa er med husförsäljningen. Alltid roligt att få göra affärer när man har trevlig människor runt omkring sig. All lycka till med ert nya boende! / Ida
  • Jonas N köpte sitt hus med hjälp av Ida Sjödin en del av Fastighetsbyrån Höga Kusten

2019-08-14

GENE
    Bra och trevlig.
    Lätt att få kontakt med via telefon, svarar också snabbt. Läs mer
    2019-09-04 Ida S svarar Jonas N
    Nu hoppas jag att ni kommer att trivas bra i ert nya boende! Allt gott! / Ida
  • Jörgen S köpte sin lägenhet med hjälp av Ida Sjödin en del av Fastighetsbyrån Höga Kusten

2019-08-12

4:a
    DOMSJÖ
    Köpt bostadsrätt. Bra bemött. Läs mer
    2019-09-04 Ida S svarar Jörgen S
    Vad roligt att höra! Tack snälla! / Ida
  • Marielle S köpte sitt hus med hjälp av Ida Sjödin en del av Fastighetsbyrån Höga Kusten

2019-06-14

SVEDJEHOLMEN
    Gumåvägen 17. Vi är mycket nöjda med Ida. Hon fixar och donar och är otroligt trevlig och serviceinriktad. Hela köpet gick mycket snabbt och smidigt. Vi kommer att rekommendera henne till andra😊

Mvh Micke och Marielle Läs mer
    2019-09-04 Ida S svarar Marielle S
    Hej!
    Vad roligt att ni är nöjda. Hoppas att ni kommer att trivas bra i ert nya hus. Allt gott till hela familjen!
  • Toby D sålde sin lägenhet med hjälp av Ida Sjödin en del av Fastighetsbyrån Höga Kusten

2019-05-16

3:a
    CENTRALT
    Ida sålde vår lägenhet och vi är nöjda med allt från första träff. Proffsigt och lyhörd, vi kan starkt rekommendera Ida. Läs mer
    2019-05-16 Ida S svarar Toby D
    Tack snälla för den fina rekommendationen! Utan fantastiska säljaren är det svårt att vara en bra mäklare, tack för att ni ordna och fixat så fint med allt och alltid varit lätta att resonera med. / Ida
  • Linnea V sålde sin lägenhet med hjälp av Ida Sjödin en del av Fastighetsbyrån Höga Kusten

2019-05-13

3:a
    CENTRALT
    Vi fick hjälp av Ida att sälja vår 3:a, lägenhet. Vi kände ganska direkt förtroende för henne. Hon har lätt att skapa kontakt, upplever henne som en trygg och erfaren mäklare. Vi är jätte nöjd! Läs mer
    2019-05-14 Ida S svarar Linnea V
    Tusen tack för rekommendationen. Det har varit så otroligt roligt att få hjälpa er med försäljningen av lägenheten.
    / Ida
  • Mats-Ove B sålde sitt hus med hjälp av Ida Sjödin en del av Fastighetsbyrån Höga Kusten

2019-04-03

SVEDJEHOLMEN
    Mycket kunnig och saklig, lyssnar på sina kunder på ett utmärkt sätt, både säljare och köpare. Läs mer
    2019-04-04 Ida S svarar Mats-Ove B
    Tack snälla Mats-Ove! Det var ett nöje att få vara en del av försäljningen med huset. Återkommande kunder kan väl vara den bästa rekommendation man kan få. Hoppas du kommer att trivas bra i lägenheten. / Ida

Andra mäklare hos Fastighetsbyrån Höga Kusten

Annacarin Holmgren