14 rekommendationer

Sören Andersson
en del av Fastighetsbyrån Hultsfred

Bryggerigatan 1
577 30 Hultsfred — Visa karta

Vad tror Sören att er bostad är värd i dagsläget?

Ange ditt postnummer för en kostnadsfri värdering

Läs vad 14 kunder tycker om Sören Andersson

• Gunnel S
    Gunnel S skrev om Sören Andersson en del av Fastighetsbyrån Hultsfred
    Positivt bemötande, passade alltid avtalad tid. Hans värdering av vår fastighet stämde väl överens med det som blev försäljningspriset. Höll oss hela tiden underrättade under budgivningen. Försäljningen gick snabbt, han drog inte ut på tiden innan köpekontraktet skrevs. Detta var viktigt för oss eftersom vi hade köpt en fastighet i Kalmar.
  • Mohammad A
    Mohammad A skrev om Sören Andersson en del av Fastighetsbyrån Hultsfred
    det var ett bra bemötande, Sören hade bra tålamod och var hjälpsam.
  • Helen E
    Helen E skrev om Sören Andersson en del av Fastighetsbyrån Hultsfred
    Jag är helnöjd.Allt fungerade jättebra .Trevlig.Svarade alltid snabbt på tel.mvh Helen
  • Birgit J
    Birgit J skrev om Sören Andersson en del av Fastighetsbyrån Hultsfred
    Som förstagångssäljare kändes det osäkert pga informationssvikt tidvis.
    Min mamma (Birgit, säljare) ville/skulle hållas utanför försäljningen pga hög ålder och svårighet att komma ihåg viss information, samt det känslomässiga i att sälja det hem som hon bott i under mer än 60 år. Detta respekterades inte helt och det lämnades ändå viss information till henne och som hon sedan inte helt kunde redovisa för. Detta gjorde det ändå svårare att få grepp om vad som skulle hända/komma och hur jag/vi skulle göra.
    Den generella känslan var att eftersom inte huset genererade någon högre summa så var det heller inte tillräckligt intressant för mäklaren. För min mamma (och oss i familjen) som sålde huset var det dock en mycket viktig händelse. Detta kan vara en nog så viktig för en mäklare att tänka på för att det också ska kännas meningsfullt som säljare i en situation som ovan beskriven.
  • Christine B
    Christine B skrev om Sören Andersson en del av Fastighetsbyrån Hultsfred
    För oss var det lite besvärlig att förstå allt, darför att vi är tyska. Han bemödrade sig, men lite mer tyskt vore lättare. Han var alltid vänlig och gjorde mer än sin normalt jobb.
  • Dolle M
    Dolle M skrev om Sören Andersson en del av Fastighetsbyrån Hultsfred
    Hej!

När budgivningen va över så var det ju dax att boka in en tid med köpare/säljare och mäklare för att skrivka kontrakt! Man hittade ett datum men då kunde inte mäklaren av privata anledningar, Men istället för att hitta en annan tid så blev det att man skickade ut kontrakten på posten utan någon genomgång av kontraktet och man fick ringa till mäklaren efteråt om det var någon som verkade lustigt med kontraktet..

Ska det gå till så?
  • Jonas A
    Jonas A skrev om Sören Andersson en del av Fastighetsbyrån Hultsfred
    Tyckte mäklaren var dåligt förberedd, kändes lite loj och ointresserad av att följa upp intressenter etc. Vi fick ligga på honom om nästan allt.
  • Mikael G
    Mikael G skrev om Sören Andersson en del av Fastighetsbyrån Hultsfred
    Mycket nöjd hur köpet genomfördes. Snabbt och utan krångligheter.
  • Jan L
    Jan L skrev om Sören Andersson en del av Fastighetsbyrån Hultsfred
    Vi upplevde ibland att Sören talade emot vårt objekt och han drog på sig missnöje från spekulanterna vilket resulterade i att vi fi fick ta emot klagomål från flera. Ett sådant var problem med tillgängligheten.
  • Lena O
    Lena O skrev om Sören Andersson en del av Fastighetsbyrån Hultsfred
    Hej Sören

Vi fick mycket bra bemötande både som säljare och köpare
  • Matilda H
    Matilda H skrev om Sören Andersson en del av Fastighetsbyrån Hultsfred
    Trevlig. Lätt att prata med. Inga konatigheter.
  • Arne K
    Arne K skrev om Sören Andersson en del av Fastighetsbyrån Hultsfred
    Mycket bra tillmötesgående barainformation. miglo
  • Andreas P
    Andreas P skrev om Sören Andersson en del av Fastighetsbyrån Hultsfred
    Sören var trevlig, men visade brister i snart sagt alla delar av processen. Han var oklar om vilka regler och lagar som gäller, brast något i kommunikationen och var delvis otillgänglig eller glömsk. Konsekvensen var onödiga fram och tillbaka direkt mellan parterna, vilket sammantaget gjorde att arvodet kändes oproportionerligt högt.
  • Ann-marie J
    Ann-marie J skrev om Sören Andersson en del av Fastighetsbyrån Hultsfred
    Hej Jag tycker ni har skött mitt ärende på bästa sätt men jag vill ha hjälp när det blir att beskatta efter försäljningen
Michaela Brock
Magnus Boberg