Björn Lindahl
Registrerad mäklare sedan 2007
Aktiv på Reco.se sedan 2016
2018-07 - 2018-12

Läs vad 71 kunder tycker om Björn Lindahl

• Louise L köpte sin bostad med hjälp av Björn Lindahl en del av Fastighetsbyrån i Strängnäs

2019-01-17

Köpt en bostadsrätt, vi hade en jätte bra mäklare! Han skötte allt profisionellt och smidigt Läs mer
  • Jeanette Veronica K sålde sin bostad med hjälp av Björn Lindahl en del av Fastighetsbyrån i Strängnäs

2018-10-31

Jag kände fullt förtroende för Björn, som tog väl hand om vår försäljning och fick allt att flyta smidigt. Läs mer
    2018-11-09 Björn L svarar Jeanette Veronica K
    Tack för dina ord Jeanette, det har varit ett trevligt samarbete med er och jag är glad att ni är nöjda.
    Björn L gillar detta
  • Kati E skrev om Björn Lindahl en del av Fastighetsbyrån i Strängnäs

2018-10-16

Jag har köpt ett hus på Älgstigen och blev väldigt trevligt och proffsigt bemött av mäklaren.
    Han var glad och hjälpsam och affären gick väldigt smidigt till.
    Jag skulle absolut rekommendera andra att använda Björn som mäklare. Läs mer
    2018-10-23 Björn L svarar Kati E
    Tack för dina ord Kati, det var ett sant nöje att få hjälpa dig och din familj till det här fina huset. Önskar er lycka till med ert nya boende!
  • Cecilia W skrev om Björn Lindahl en del av Fastighetsbyrån i Strängnäs

2018-10-15

Trevlig och mycket professionell. Läs mer
    2018-10-23 Björn L svarar Cecilia W
    Tack för ditt svar Cecilia! Jag är glad att det gått bra med er försäljning, och att vi dessutom fick väldigt trevliga köpare.
  • Tove N skrev om Björn Lindahl en del av Fastighetsbyrån i Strängnäs

2018-10-14

Sålt en lägenhet på fyra rum och kök.
    Jag har upplevt att jag kan lita på Björn, att han är sakkunnig och trygg i sin profession. Ibland har han vart något svår att få tag på, men har återkopplat så snart han kunnat. Läs mer
    2018-10-23 Björn L svarar Tove N
    Tack för ditt svar Tove! Vi har sålt på en lite trög marknad, och det innebär mycket jobb framförallt med mer telefonkontakter. Ibland är det därför svårt att vara kontaktbar, men jag ringer alltid tillbaka på missade samtal. Alltid. Nu hoppas vi att ert nya boende blir klart i tid, så att ni snart får flytta till ert drömboende :) På återseende!
  • Johnny B skrev om Björn Lindahl en del av Fastighetsbyrån i Strängnäs

2018-09-29

Sålt en bostadsrätt, artig med focus på säljaren, i första hand att få lägenheten såld, med en näst intill stillastående marknad så upplevde vi att Björn gjorde ett gott arbete Vi är nöjda med slutresultatet
    Med vänlig hälsning Lillemor och Johnny Läs mer
    2018-10-23 Björn L svarar Johnny B
    Tack för era ord, det är värdefullt att få höra hur ni upplever att blivit bemötta och behandlade. Vi har haft ett bra samarbete, och jag tycker att vi fick ett bra resultat till slut. Ser fram emot att se er snart igen!
  • Hanna E sålde sin bostad med hjälp av Björn Lindahl en del av Fastighetsbyrån i Strängnäs

2018-09-17

Radhus - Bjorn ar supertrevlig och hjalpsam och flexibel! Läs mer
    2018-09-17 Björn L svarar Hanna E
    Hanna, tack för dom orden, jag är glad att jag fått hjälpa er till ert trevliga boende. Jag hoppas vi möts snart igen, och önskar er lycka till i ert fina radhus!
  • Rickard Fredrik B sålde sin bostad med hjälp av Björn Lindahl en del av Fastighetsbyrån i Strängnäs

2018-09-16

Varmt å personlig bemötande och bra kommunikation oss i mellan. Läs mer
    2018-09-16 Björn L svarar Rickard Fredrik B
    Tack för dina kommentarer Fredrik, det har varit en glädje att få förtroendet att hjälpa dig med din försäljning. Lycka till med ert nya boende!
    Björn L gillar detta
  • Torbjörn K
    Torbjörn K skrev om Björn Lindahl en del av Fastighetsbyrån i Strängnäs

2018-06-16

Sålt radhuslägenhet, två rum och kök.
    Noggrann , hjälpsam, förklarande, tålamodig.
    Försäljningen utan några problem. Läs mer
    2018-06-20 Björn L svarar Torbjörn K
    Tack för ditt svar Torbjörn, det har varit en glädje att få hjälpa dig med din försäljning. Hoppas du kommer att trivas i Mariestad!
    Hälsningar Björn Lindahl
  • Cecilia L skrev om Björn Lindahl en del av Fastighetsbyrån i Strängnäs

2018-02-15

Som kund upplevde jag inte alls att denne mäklare var intresserad av även mitt bästa som köpare. Mäklaren Björn var mest fokuserad på säljarna som var ett äldre par. Jag och min partner fick inte den information vi hade önskat och det togs för givet att vi skulle veta det mesta. Detta trots att vi Beskrivit tidigt att vi aldrig tidigare köpt bostad och uppskattade så mycket guidning som möjligt. Jag upplevde flertalet gånger att mäklaren pratade ned till mig när han föreslog att jag skulle låta mamma och pappa skriva på åt mig. Vem säger så till en vuxen kvinna? Och jag kunde väl skriva på själv. Mycket märkligt beteende. När vi vunnit budgivningen önskade vi se lägenheten igen en sista gång innan vi skrev på. Då blev vi ifrågasatta av Björn där han frågade varför och att han tyckte det var konstigt. Han ville veta vilka och hur många och varför vi ville ha med oss någon. Han Uttryckte sig på ett väldigt anklagande sätt.

Mäklaren frågade även om det var okej att säljarna inte flyttstädade på nytt. Min partner svarade att det är ok om det kanske är lite smutsigt på golvet efter visning men bra att det är flyttstädat. Björn skulle skicka över kontraktet senast kl 22.00 samma dag så vi kunde läsa igenom, men kontraktet kom inte förrän 02.00 ca på natten istället.

Samma dag ringer Björn och frågar om det är ok att vi kan flytta in lite tidigare. Då svarar vi att vi kan se om vi kan lösa det,men vi har en lägenhet vi måste göra oss av med först.

När vi kommer till lägenheten ser vi att det inte alls är städat. Det var smutsiga fönsterbläck, smutsiga fönster ,golv , badrummets väggar hade gamla schampo rester och hår på väggen, det var flera månaders gammalt damm på alla väggar i badrummet som jag visade Björn. Alla dörrar på skåp i sovrummet var feta av fingeravtryck m.m. när jag poängterar detta och visar Björn upplevde jag Björn som irriterad och han svarade bara kort att vi hade ju sagt ja till att de inte behövde städa. Då när jag sa att han sagt att det skulle varit flyttstädat och detta var inte det blev han tyst och han började skriva på sin telefon. Mumlade något om att här blir inget kontrakt skrivet.

Vi upptäckte även att flera spottar/lampor var trasiga. Jag frågade då Björn vad vi gör med det? Han svarade inte utan såg ännu surare ut och såg stressad ut. Han började nu bli mycket irriterad på mig upplevde jag det som. Jag sa att detta är något som säljarna får komplettera innan vi flyttar in.

Han ringde då dit säljarna utan vår vetskap när vi var nere i källaren och pratade med hyresvärden. Så när vi kom tillbaka till lägenheten var säljarna där helt plötsligt. Första gången vi träffade varandra. De betedde sig hotfullt och argt angående städningen men när jag visat vad vi menade höll dem med oss. Och sa att de skulle åtgärda städning och spottar.

Sedan kom vi till problemet med tidig inflytt. Jag föreslog att vi kunde flytta in efter två månader så behövde vi bara betala dubbelt en månad. Men säljarna menade på att det inte gick då de var borta. Det gick inte alls att skriva på något kontrakt nummer två i deras frånvaro. Här stöttade inte Björn alls .

På kvällen fick jag reda på att de bara kan ha fullmakt. När jag ringde Björn och berättade detta fick jag höra " men snälla du, det är klart säljarna vet om det" . Varav jag svarade att det var ju inte helt självklart som det inte togs upp. Fick till svar att "ja men dom är ju vuxna människor,dom vet sånt" . Vilket då antydde att jag inte var vuxen?

Björn pratade hela tiden i munnen på mig och var tämligen otrevlig. När jag väl ändå fixat så vi kunde flytta in bara efter en månad fick jag höra att nu har säljaren ändrat sig och vill inte städa. Trots att Björn sagt att säljaren själv sagt att det var äckligt och stökigt. Jag upplevde inte alls att vår mäklare var på vår sida heller i denna kamp och det sa jag även till honom.

Vi tycker att hanteringen av detta var väldigt dåligt och vi kände oss inte alls nöjda med hur Björn behandlade oss. Självklart var han bitvis även trevlig. Läs mer
    2018-02-16 Björn L svarar Cecilia L
    Det är inte lätt att köpa en bostad, speciellt inte första gången det sker. Det finns många frågor som behöver svar. Det kan vara svårt att ta till sig information, jag beklagar att du inte upplever att du inte fått svar på dina frågor. Jag finns tillgänglig för dig ifall det är något du vill diskutera eller fråga om.
    Jag gör verkligen mitt bästa för att tillgodose mina kunder, självklart både köpare och säljare.
    Du har nu köpt en jättefin lägenhet, och jag önskar dig lycka till. Jag är hoppas och tror att du kommer att trivas.
    Hälsningar Björn Lindahl

Andra mäklare hos Fastighetsbyrån i Strängnäs