Andreas Strindemark
Registrerad mäklare sedan 2005
Aktiv på Reco.se sedan 2014
2019-03 - 2020-02

Läs vad 344 Läs vad Andreas Strindemark

• Dalia K köpte sitt hus med hjälp av Andreas Strindemark en del av Fastighetsbyrån Järfälla

2019-09-25

Berghem - Jakobsberg
    Jag tycker att Andreas i helhet är en trevlig mäklare. Men visade inte en större förståelse för oss som köpare av hus (första gången) och dessutom som är ett ungt par. Det kändes hetsigt mot slutet innan affären stängdes och jag upplevde att Mattias stressade igenom det hela istället för att få oss som köpare att känna som trygga med köpet. Nu i efterhand förstår jag det som att han slutade på fastighetsbyrån (fick inte den informationen tills nycklarna medlades av annan mäklare) och det är antagligen därför han var mer engagerad för att slutföra affären snabbt.
    Hade inte rekommenderat att sälja med Andreas då det faktiskt finns en hav av andra mäklare som hade gjort det bättre. Läs mer
  • Souhaib A
    Souhaib A köpte sitt hus med hjälp av Andreas Strindemark en del av Fastighetsbyrån Järfälla

2019-09-14

Skälby
    Vi köpte ett hus. Första dagen vi sätter på ugnen så går strömmen av. När vi tog en titt i ugnen så såg vi att värmeelementen var bruten. Mäklaren sa att vi behöver inte stressa med att åtgärda felet och att tidigare ägaren är ansvarig. Tidigare ägaren nekar ansvar och säger att det är städfirman som är ansvarig. Städfirman nekade ansvar och sa att tidigare ägaren hade sagt att det finns el problem. I slutet efter 12 dagar får vi svar från Mäklaren att när man köper ett hus där vitvarorna är äldre än 12 år så ska man förvänta sig att varorna kan inte funka. Och att vi måste stå för spis reparationen själva. Så vi blev mycket besvikna. Läs mer
    2019-09-14 Andreas S svarar Souhaib A
    Hej
    Börjar med att säga att jag tycker att det är en tråkig situation som uppstått. Ni kontaktade mig då spisen var trasig. Jag sa aldrig att säljaren var ansvarig utan att jag skulle kontrollera med säljaren och städfirman avseende spisen. Vilket jag gjorde direkt och städfirman kom ut på plats till er någon dag senare. De nekar som du skriver till att de haft sönder den. Säljaren uppger att de använde ugnen i veckan innan tillträdet och att den då fungerade och att de inte har haft sönder den. Säljaren uppger inga brister på elen i frågelistan och uppger att städfirman hittar på att de sagt att det är fel på elen. Vid vårt första samtal så uppmanade jag er även att kontakta Bosch som tillverkat spisen för att fråga om värmeelementet kan gå sönder på det viset av ålder. Har ni kontaktat Bosch? Jag sade även samma sak till säljaren. De kontaktade Bosch och fick svaret att det kan gå av pga ålder då spisen är från 2006. Jag hade kontakt med båda parter och försökte få fram en lösning. Och som jag förklarade för er är jag ingen domstol som kan tvinga någon att göra något de inte vill. Jag framförde säljarens beslut till er att de inte ville kompensera er för den trasiga ugnen då de inte kände sig ansvariga för det som hänt. Jag sa då också att det är en svår situation då det inte går att bevisa om värmeelementet gått sönder av ålder eller om städfirman eller säljaren haft sönder den. Och då spisen är från 2006 så är den tekniska livslängden passerad. Vilket innebär att det inte finns något säljaransvar om man inte kan bevisa att säljaren haft sönder den. Se gärna denna länk för information avseende säljaransvar: https://youtu.be/owzZW1p5j6Y . Så för att summera det så är det inte jag som bestämmer lagarna i Sverige och jag bestämmer inte över säljarna eller er utan jag gjorde mitt jobb och försökte medla mellan er. Jag beklagar att ni inte blev nöjda med resultatet och att det gjorde att ni anser att helhetsbetyget för vår kontakt genom affären blev detta.
  • Morteza M köpte sitt hus med hjälp av Andreas Strindemark en del av Fastighetsbyrån Järfälla

2019-08-25

Kallhäll
    Ett proffsigt- kunnigt och trevligt bemötande. Läs mer
  • Ashkan S sålde sitt hus med hjälp av Andreas Strindemark en del av Fastighetsbyrån Järfälla

2019-08-20

Polhem
    Vi sålde ett väldigt fint hus med bra förutsättningar men med en hel del motvind då vi bytte ifrån en annan firma. Vi hade en aning högre förväntan av marknaden och en hård deadline dessutom. Andreas höll oss i handen, fanns hela tiden som bollplank och hade idéer på idéer. Vi nådde en helt okej gräns men med de förutsättningar vi hade är vi väldigt nöjda med Andreas alla delar, såsom kunskap i sin nisch, kunskap inom juridik och skatt, kunskap om hus och renoveringar, superprofessionalism inom mäkleri och ett väldigt förtroendeingivande arbetssätt. Vi rekommenderar Andreas alla dagar i veckan för vilket objekt som helst! Läs mer
    Andreas S gillar detta
  • Sonia L sålde sitt hus med hjälp av Andreas Strindemark en del av Fastighetsbyrån Järfälla

2019-08-20

Jakobsberg
    Mycket bra och skickligt mäklare som vill rekommendera till andra. Läs mer
  • Christina P
    Christina P köpte sitt hus med hjälp av Andreas Strindemark en del av Fastighetsbyrån Järfälla

2019-08-19

Jakobsberg
    Jag har köpt en fastighet via Andreas. fick ett trevligt och kunnigt bemötande. Läs mer
    Andreas S gillar detta
  • Robert H köpte sitt hus med hjälp av Andreas Strindemark en del av Fastighetsbyrån Järfälla

2019-08-16

Västra Jakobsberg
    Vi köpte genom Anderas och är nöjda, allt fungerade bra! Läs mer
    Andreas S gillar detta
  • Niklas Karl-Olof D köpte sin lägenhet med hjälp av Andreas Strindemark en del av Fastighetsbyrån Järfälla

2019-08-08

Viksjö
    toppen mäklare skulle inte använda någon annan. Har precis köpt en lägenhet av han. Läs mer
    Andreas S gillar detta
  • Niclas K köpte sitt hus med hjälp av Andreas Strindemark en del av Fastighetsbyrån Järfälla

2019-08-07

Skälby
    Vi köpte ett kedjehus. Vi blev väldigt väl bemötta . Och Andreas va väldigt proffsig och duktig. Vi är jätte nöjda med han Läs mer
    Andreas S gillar detta
  • Ronny N köpte sin lägenhet med hjälp av Andreas Strindemark en del av Fastighetsbyrån Järfälla

2019-07-12

Köpt bostadsrätt...
    Bra bemött...inte påflugen,tålmodig
    För en som inte är van vid köp (jag) så fick jag bra förklaringar på mina frågor..
    Anlitas gärna igen.... Läs mer

Andra mäklare hos Fastighetsbyrån Järfälla