Andreas Jonasson
Registrerad mäklare sedan 2009-06-12
Aktiv på Reco.se sedan 2014-10-30
2019-08 - 2020-07

Läs vad 181 Läs vad Andreas Jonasson

• Lis B sålde sitt hus med hjälp av Andreas Jonasson en del av Fastighetsbyrån Kalmar

2020-08-01

Lindsdal
    Lis B har sålt villa i Lindsdal.

Andreas är en rutinerad och mycket skicklig mäklare.
    Han är lyhörd, som gör att han kan passa ihop säljare och köpare på ett bra sätt.
    När eftertankens kranka blekhet slog i klorna vid kontrakt skrivningen ingav Andreas ett stort förtroende och trygghet.

Han har överträffat alla mina förväntningar och jag kan därför rekommendera Andreas som din mäklare. Läs mer
  • Henning E sålde sitt hus med hjälp av Andreas Jonasson en del av Fastighetsbyrån Kalmar

2020-07-31

Ekenäs
    Vi sålde ett hus utanför Kalmar. Vi fick stort förtroende för Andreas och försäljningen av hyset gick smidigt! Läs mer
  • Roberto P köpte sitt hus med hjälp av Andreas Jonasson en del av Fastighetsbyrån Kalmar

2020-07-08

Rinkabyholm
    1-plansvilla, bra bemötande, uppföljning efter visning. Bra kommunikation pga distans (COVID-19). Läs mer
  • Andreas T köpte sitt hus med hjälp av Andreas Jonasson en del av Fastighetsbyrån Kalmar

2020-06-22

Djurängen
    Helt okej, inget fel på killen. Läs mer
  • Carina J sålde sitt hus med hjälp av Andreas Jonasson en del av Fastighetsbyrån Kalmar

2020-06-22

Påryd
    Vi har sålt ett stort trähushus på 196m2 från 1920.

Vi har blivit mycket väl bemötta av Andreas. Han är lyhörd och hjälpsam både i stöd och råd till oss, samt driven i kontakterna med kunderna/köparna. Att kunna på ett ödmjukt sätt sy ihop affären till bästa möjliga husförsäljning. Andreas inger ett stort förtroende o en stor trygghet för oss som säljare och för köpare, det är mycket bra gjort.
    Vi är helnöjda!!

Mvh Carina o Gert. Läs mer
  • Göran N köpte sitt hus med hjälp av Andreas Jonasson en del av Fastighetsbyrån Kalmar

2020-06-17

Drag
    Saknade kundfokus vid efterkommande frågor. Vid frågor om fel och brister efter avslutat köp, hänvisade han bara till undersökningsplikt och juridik. Visade inga som helst tecken på att själv hjälpa till, förmedla eller medla i frågorna. Ändå var han själv delaktig i diskussionerna före köpet, och borde vara intresserad av att dessa frågetecken klargjordes. Han är ju den som representerar hela processen! Han bör lära sig att en bra skött reklamation är den bästa marknadsföringen. Att bara vara trevlig och ”snäll” kommer man inte långt på. Läs mer
    2020-06-18 Andreas J svarar Göran N
    Hej Göran! Tråkigt att du upplevt det på det sättet. Nöjda kunder och rekommendationer är väldigt viktigt för mig. Jag tar till mig av din upplevelse och funderar över vad jag hade kunnat göra annorlunda. Hoppas att ni skall trivas med ert nya boende och glad sommar på er. Hälsningar Andreas
  • Henrik S sålde sitt hus med hjälp av Andreas Jonasson en del av Fastighetsbyrån Kalmar

2020-06-14

Lindsdal - Förlösa
    Vi är otroligt nöjda med det arbete som Andreas gjorde med att hjälpa oss sälja vår gård. Han var professionell och seriös samtidigt som han gav ett personligt bemötande och vi kände att han var lyhörd för våra önskemål. Det märktes att han hade lång erfarenhet som mäklare och löste problem som uppstod under vägen på ett flexibelt sätt vilket gjorde att vi kände oss helt trygga under hela resan. Vi kan varmt rekommendera honom om ni ska sälja ert hus! Läs mer
    2020-06-18 Andreas J svarar Henrik S
    Tack för de fina orden. Det blev en lång och trevlig process från På Gång till avslut.
    Glad sommar!
    /Andreas
  • Tom K köpte sitt hus med hjälp av Andreas Jonasson en del av Fastighetsbyrån Kalmar

2020-05-25

Ljungbyholm
    Andreas gjorde ett väldigt bra intryck både på visningen och under hela köpprocessen. Läs mer
    2020-06-18 Andreas J svarar Tom K
    Tack! Vad roligt att höra att ni är nöjda. Hoppas ni kommer trivas i Kalmar.
    Hälsningar Andreas
  • Jesper B sålde sitt hus med hjälp av Andreas Jonasson en del av Fastighetsbyrån Kalmar

2020-04-25

Ljungbyholm
    Har enbart gott att säga om Andreas . Väldigt erfaren i det han håller på med och hjälper gärna till att svara på eventuella frågor jag har haft och har han inte kunnat svara på dem med än gång så han tagit reda på det och återkopplat med svar . Läs mer
    2020-05-13 Andreas J svarar Jesper B
    Tack för ett gott samarbete och ditt svara.
    Hälsningar Andreas
  • Mikael E sålde sitt hus med hjälp av Andreas Jonasson en del av Fastighetsbyrån Kalmar

2020-04-22

Djurängen
    Andreas är kompetent och mycket trevlig. Vi hade nog felaktigt fått intrycket att han under vår försäljning skulle vara mer tillgänglig och ”vår”. Ibland svår att nå vid akuta frågor och funderingar även om han alltid återkopplade. Läs mer
    2020-05-13 Andreas J svarar Mikael E
    Tack Mikael & co för att jag fått hälpa er med försäljningen.
    Mycket trevligt att arbeta med er.
    Jag försöker att vara behjälplig på bästa möjliga sätt.

Andra mäklare hos Fastighetsbyrån Kalmar

Andreas Jonasson