21 rekommendationer

David Ingemansson
en del av Fastighetsbyrån Kista

Kistagången 19
164 40 Kista — Visa karta

Vad tror David att er bostad är värd i dagsläget?

Ange ditt postnummer för en kostnadsfri värdering

Läs vad 21 kunder tycker om David Ingemansson

• Perham P
    Perham P skrev om David Ingemansson en del av Fastighetsbyrån Kista
    Det är första gången jag säljer med David, och nu efter försäljningen skulle jag rekommendera alla säljare att anlita David. Oerhört proffsig, kompetent och att han alltid återkopplar och håller en uppdaterad är ett ENORMT plus!

Tack för allt David, du är en stjärna! Läs mer
  • Khalil D
    Khalil D skrev om David Ingemansson en del av Fastighetsbyrån Kista
    Jag har köpt radhus,David var jätte hjälpsam,ja tycker att David levde upp min förväntningar, min upplevelse är pozitiv. Läs mer
  • Firooz A
    Firooz A skrev om David Ingemansson en del av Fastighetsbyrån Kista
    Köpt radhus
    Mycket trevlig mäklare som med sitt kunnande kunde snabbt ordna affären. Läs mer
  • Antonio A
    Antonio A skrev om David Ingemansson en del av Fastighetsbyrån Kista
    Väldig bra Mäklare.. Agera super profesional ,engagerad i jobbet Man blir alltid informerad om läget ,Mycket nöjd med hans jobb!!
    Marcos Vasquez
    2018-05-17 Läs mer
    Antonio A gillar detta
  • Amanda D
    Amanda D skrev om David Ingemansson en del av Fastighetsbyrån Kista
    Jag vill verkligen rekommendera min mäklare David Ingemansson, som hjälpte mig sälja min bostad. David var väldigt professionell i sitt arbete, nogrann och alltid tillgänglig. Jag skulle definitivt anlita David igen om det blir tillfälle. Läs mer
  • George
    George skrev om David Ingemansson en del av Fastighetsbyrån Kista
    David is an excellent agent! He got us out from a terrible situation: we bought before we sold, with a short move-in date, a very bad market (Apr-May 2018), and other cumulated ill circumstances. In other words, we got ourselves in quite some trouble, which could have ended disastrously.

The moment David took over our case, he dedicated his full time on getting us out of this trouble. He somehow managed to fix us a buyer fast and a clean selling contract, and with surprisingly good terms provided the circumstances. He proved himself extremely resourceful, and we were convinced that he has a good grip on the market so that in the end both us and the buyers were satisfied.

We definitely recommend David! Läs mer
  • Magnus L
    Magnus L skrev om David Ingemansson en del av Fastighetsbyrån Kista
    David Ingemansson hjälpte till att sälja våra släktingars radhus i Kista området. David har under hela processen agerat med bra kommunikation och hög integritet och ett driv som kännetecknar hög professionalitet.
    På en vikande marknad uppnåddes ett resultat med ett tempo som tillät alla parter att få tid att fatta sina beslut.
    Tack för en god insats/ Magnus Liedgren Läs mer
  • Shivi C
    Shivi C skrev om David Ingemansson en del av Fastighetsbyrån Kista
    David är inte den första mäklare jag anlitat. Jag har tidigare trott att fastighetsmäklare uppdaterar en och svarar på ens frågor angående ens försäljning i mån av tid. Att de visar att de står på ens sida men framförallt är fokuserade på att slutföra affären.
    Detta stämmer, i överhuvudtaget, inte in på David.
    David hör av sig med relevant information på minuten, alltid. Han svarar blixtsnabbt på mail, sms samt samtal.
    Han är personligt engagerad utan att vara oprofessionell. Han vill att alla ska vara nöjda och har inte vid ett enda tillfälle berättat för oss vad vi ska göra om det inte är så att vi har haft funderingar.
    Jag trodde inte att man med Davids goda moral kunde överleva i en försäljningsbrasch, men faktum är att han slog rekord trots att marknaden backat med c:a 20 % det senaste året.
    David var MER än rättvis när det kom till hans arvode, kan inte skriva exakt vad jag menar med det då jag inser att David också måste få sin ekonomi att gå ihop.
    Ska ni anlita en mäklare i Kista och är kräsna gällande försälningsprocessen och resultatet, anlita då David.

David är en stjärna! Läs mer
  • Johan A
    Johan A skrev om David Ingemansson en del av Fastighetsbyrån Kista
    David, en superb mäklare!

Vi har haft äran att låta David ansvara för försäljningen av vår lägenhet

Utan överdrift är David en fempoängare rakt igenom

Innovativitet 5+
    Kommunikation 5+
    Lyhördhet 5+
    Medling säljare/köpare 5+
    Säljprisoptimering 5+
    Återkopplingsfrekvens 5+

Vi vill tacka David för ett toppenjobb från A till Ö

Trots tuffa säljtider just nu så har vi alltid känt att David varit på tå och laddad för att lösa vår situation, vilket han också gjort på absolut bästa sätt

Vi ger våra starkaste rekommendationer för er som vill anlita en heltäckande toppmäklare att ta kontakt med David Läs mer
  • Ronak P
    Ronak P skrev om David Ingemansson en del av Fastighetsbyrån Kista
    David är en väldigt professionell och trevlig mäklare. Hans amitioner är höga men har en god realistisk uppfattning. Han skötte försäljningen av min lägenhet väldigt snyggt och förvånansvärt smärtfritt. Ärlig och trogen till sitt ord. Pålitigt person och är snabb med återkoppling.
    Tillför det där lilla extra till hela hans arbete och genomförande av försäljningen bl.a. genom privat visningar. Överträffade alla förväntningar.

Kort sagt. Rekommenderar David varmt. Läs mer
  • Magnus M
    Magnus M skrev om David Ingemansson en del av Fastighetsbyrån Kista
    David sålde min bostadsrätt i kista och gjorde ett jättebra jobb, han stressade inte för att göra en snabb affär utan lät allt ta den tid som behövdes för att jag skulle få ett bra pris. Läs mer
  • Jan L
    Jan L skrev om David Ingemansson en del av Fastighetsbyrån Kista
    David har haft uppdraget att sälja vår bostadsrätt i Kista. Bostaden tillhör ett dödsbo och är inte renoverad sedan huset byggdes i mitten på 70-talet. Inget drömläge för en mäklare...
    Vi som säljer bor inte i Stockholm. Så David har antagligen gjort betydligt mer i det här uppdraget än vad som krävts. Inget har varit något problem för honom. Han har haft en tydlig idé om hur försäljningen skulle gå till, även i en tid med lite besvärligare marknad. David har varit mycket pålitlig i alla frågor, att dokumentera noggrant och hålla alla tider vi överenskommit. David är en professionell mäklare och en mycket pålitlig och god människa.

Kan varmt rekommenderas! Läs mer
  • Alexandra E
    Alexandra E skrev om David Ingemansson en del av Fastighetsbyrån Kista
    David är en mycket proffesionell mäklare som verkligen har mycket erfarenhet och vet vad han pratar om. Han är alltid extremt trevlig och tillmötesgående, svarar alltid när man försöker nå honom oavsett tid.
    Han har varit väldigt stöttande och förklarat varenda process genom försäljningen så att man har koll på allt och känner sig trygg.
    Är supernöjd med David som mäklare! Han gjorde ett toppenjobb! Rekommenderar honom starkt! Läs mer
  • Desawit T
    Desawit T skrev om David Ingemansson en del av Fastighetsbyrån Kista
    Kom i kontakt med David via Swedbank i samband med att jag begärt  ett lånelöfte. David hade redan från första mötet ett gott bemötande men framförallt visade han ett jätte stort engagemang under hela försäljningsprocessen. Han var alltid tillgänglig  och besvarade alla frågor och funderingar som då fanns kring försäljningen . Genom hela processen framgick det tydligt att David som mäklare har kunskap och erfarenhet inom sitt fält . Är super nöjd👍👍 Läs mer
  • Daniel P
    Daniel P skrev om David Ingemansson en del av Fastighetsbyrån Kista
    Fick en rekommendationen att kontakta David för försäljning av min bostad i Kista. Hela säljprocessen tillsammans med David fungerade överförväntan! Lägenheten jag sålde hade hyresgäster och var en synkning så jag behövde snabba svar om tider som ska bokas osv. David skötte detta GALANT!

David är en super positiv, trevlig och driven person som verkligen sätter sin kund i fokus, jag är super nöjd med min försäljning och kommer definitivt kontakta David igen vid köp/sälj av bostad.

Jag är väldigt tacksam så här efterhand att David fått i uppdrag att sälja min lägenhet och kommer att rekommendera honom till alla mina vänner i fortsättningen.

Tack för allt David!

Super Nöjd!
    Daniel P Läs mer
  • Jonathan Kenneth H
    Jonathan Kenneth H skrev om David Ingemansson en del av Fastighetsbyrån Kista
    David has proven to be an excellent and extremely professional Maklare during the time we worked with him during the sale of our property. He has an impressive list of contacts and was able to find a buyer for our property at very short notice.
    David is a very calming influence and filled us with confidence throughout the whole process. He put us at the forefront of the whole process and was willing to help with any questions we may have had.

Overall, I would highly recommend David! Läs mer
  • Magnus J
    Magnus J skrev om David Ingemansson en del av Fastighetsbyrån Kista
    David som mäklare är trevlig, professionell och ambitiös. Utmärkt återkoppling och med uppdateringar både innan, under och efter försäljning av min mors dödsbo vilket vi i familjen uppskattat. Otroligt hög servicekänsla och ett väldigt bra personligt bemötande. Vi upplevde även att David gjorde det där lilla extra genom hela försäljningen med bland annat privat visningar, vilket senare resulterade i att han upp fyllde och överträffade våra förväntningar kring hela försäljningen. Läs mer
  • Amir A
    Amir A skrev om David Ingemansson en del av Fastighetsbyrån Kista
    Jag och min fru är väldigt nöjda med hur mäklaren skötte försäljningen av vår lägenhet. David är en duktig säljare och bra förmedlare. Vår mäklare lyssnade på vad vi sa och svarade ärligt på våra frågor. Han är snabb, kunnig och tillgänglig. Jag rekommenderar honom starkt till alla och kommer gärna anlita honom igen i framtiden.

Amir och Rania Läs mer
  • Georg T
    Georg T skrev om David Ingemansson en del av Fastighetsbyrån Kista
    Med stort engagemang och ett professionellt bemötande anlitade vi David att sälja vår lägenhet.
    Han hade sålt i området och kom i kontakt med oss när han ringde runt i området pga av en pågående försäljning han hade på samma gata, något som vi är väldigt tacksamma för så här i efterhand.

Vi hade haft vår bostad ute till försäljning innan med en mindre firma i området, något som vi kom att ångra då vi avbröt försäljningen då vi inte alls var nöjda med dem och beslöt oss att gå vidare med David på Fastighetsbyrån.
    Måste säga att det kändes rätt enda från början med David, väldigt positiv kille som man märker är super driven och verkligen vill se till att våran försäljning blir så bra som möjligt.

Bara tre dagar efter vi skrivit på detta samarbetsavtal med David på Fastighetsbyrån så hade han hittat en köpare till vår bostad, och inte till vilket pris som helst utan ett försäljningspris som var utöver våra förväntningar.

Vi är väldigt tacksamma så här i efterhand att vi kom i kontakt med David på Fastighetsbyrån och skulle rekommendera han till alla vi känner. En mäklare med otroligt driv, positiv attityd, ett professionellt bemötande och som levererar utöver förväntningarna.

Tack för allt David, vi hörs igen när det är dags att sälja!

Mvh Georg & Elham Läs mer
  • Kasper  N
    Kasper N skrev om David Ingemansson en del av Fastighetsbyrån Kista
    David sålde min lägenhet i Kista. David är väldigt professionell och gjorde ett gott intryck redan vid första mötet.
    Där han gick igenom hela försäljningsprocessen och redogjorde även de steg han tar utöver de vanliga för att skapa intresse kring och maximera slutpriset på lägenheten. David har även god insikt i vad marknaden efterfrågar samt är villig att gå det där extra steget för dig som kund.

Hela processen från att diskutera försäljning till själva försäljningen av bostaden och påskrivet kontrakt gick väldigt smidigt med David. Han var tillgänglig hela tiden från tidiga morgnar till sena kvällar och väldigt professionell under hela processen.

David levererade utöver våra förväntningar när det gäller slutpriset av min bostad något som jag tyckte var helt fantastiskt. Jag kan starkt rekommendera David då han enligt min mening är den bästa mäklaren i området.

Tack för allt David, och lycka till i framtiden! Läs mer
  • Raj
    Raj skrev om David Ingemansson en del av Fastighetsbyrån Kista
    I was fortunate to come in contact with David Ingemansson for the sale of my Apartment in Akalla. Being new to country and also to Swedish reality market, I was thinking someone who could be me more like a friend or brother to give me complete knowledge on the market and luckily i found David Ingemannson. '

A serious, pleasant, processional, confident, easily accessible, knowledgeable and honest. He was available on phone all the time and answered questions very patiently.

David not only helped me in selling apartment, he also gave valuable suggestions on the areas, bank loans, etc which was really helpful for me to get complete knowledge.

I'm incredibly happy with my broker David who did an outstanding good job of selling my apartment! Läs mer
Süleyman Esen
Robert Kullberg